Lokamassujen 2009 oma pino:)

Tervetuloa kaikille uusille :flower: :flower:


Mä en tänään kovin pitkään töissä voinut olla. Ensin alkoi maha kipu ja sen jälkeen kauhea pahoinvointi. Yritin oksentaa mutta en oikein onnistunut. Nyt vaan tuntuu tosi kurjalta..
Huomisen olen ainakin vielä kotona ja to sitten taas töihin jos olo on hyvä.
On tää alkuraskaus ainakin ihan erilainen kuin esikoisesta, silloin ei ollut kertaakaan pahaa oloa, maha oli kyllä turvoksissa mitä on nytkin. Ja rinnat oli kipeät, mutta nyt ei yhtään. Kasvaneet vaan..

Nimistä: Meillä olis tytölle jo montakin nimivaihtoehtoa, samoja mitä oli jo silloin kun odotin esikoista. Mutta hää olikin poika. Pojan nimiä sitten alettiin miettiä niin pari hyvää keksittiin. Jos tää tulokas on poika niin ollaan nimen suhteen kyllä pulassa :D


Meillä ei mies polta, ei ole edes ikinä maistanut :)


Inka 9+1 :heart: :heart:
 
Aku
Yöks,sama vika kun Inkalla.Esikkoa odottaessa ei tietoakaan pahoinvoinnista.Tänää aamulla oli ekaa kertaa kyllä tosi huono olo :x Onneks helpotti kun uskalsin vähän haukata aamupalaa.Tää oireettomuus on vähän huolestuttanu että sen puolesta helpotti =)

Paulah kyseli kokemuksia Helsingin synnäreistä.Itse synnytin siis kättärillä esikoisen ja ei pahaa sanottavaa :) Tsemppasivat ihanasti ja muutenkin tosi kivasti meni kaikki.Lapsivuod osastolla saatiin olla aika rauhassa kun imetys lähti hyvin käyntiin eikä oikeestaan muutenkaan ollut mitään ihmeellistä.Huonekaveri sai apua imetyksessä ja ainakin kun mielestä ihan hyvin tukea vauvan hoidossa.Kummipoikani syntyi Naistenklinikalla ja hänen äitinsä kanssa on vertailtu noiden eroja.NK tuntuu jotenkin laitosmaisemmalta kun Kättäri.Isompia huoneita ja kolkompaa.Mutta eivätköhän he sieläkin asiansa osaa =) Esikkoa odottaessa päätös synnäristä tehtiin oikeestaan ainoastaa sillä perusteella että Kättärille oli lyhyempi matka.
 
heippa!
Varovaisesti ilmottaudun mukaan :wave:
Kolmas lapsi siis olis tuloillaan.
eilen testasin haaleen haamun ja tänään jo aika selkeän plussan :heart: viikkoja omien laskujen mukaan kai 4+5.
Itse olen 24 v. Aiemmat lapset on poika 3v6kk ja tyttö 9kk. LA menee sit ihan tonne lokakuun lopulle. Laskurien mukaan 28.-30.10.
 
Nimistä:

Meillä on nimet suht hyvin kehiteltynä, mutta mitään ei olla lyöty lukkoon vielä. Pojan etunimi olisi ehkä Vili ja tytön Iina ja haluan, että kaikilla lapsillani on kolme nimeä, ihan kuin ei yhden tai kahden nimen päättämisessä olisi tarpeeksi iso urakka :LOL:

Ja muistaakseni, jos lähisuvun jollain jäsenellä on sama nimi, sitä ei saisi antaa...elikä vaikkapa serkulla, siitä etiäpäin en sitten olekkaan ihan varma.

Helsingin synnäreistä:

Minäkin synnytin poikamme kättärin Haikaran pesässä.
Kyseessähän oli käynnistys kalvojen puhkaisulla, jolloin NORMAALISTI ei tuolle osastolle pääsisi, mutta oli tuolloin tilanpuutetta, niin minulla kävi tuuri :D
Aivan mahtava paikka ja todella yksityisen tuntuinen, kun kätilö kävi vain rutiini tarkistusten aikaan ja silloin jos itse painoi nappia...mies hoiti sitten juotavat, syötävät ja mahdollisesti avustuksen vessaan.
Suosittelen lämpimästi :D

Meillä mies polttaa vain, jos juo olutta. Eli tupakoimattomuus voi kestää kauan.
Isekkin tupakoin tyhmänä tuossa välissä, kun lopetin imetyksen, mutta lopetin uoden vaihteen jälkeen, sorruin ja lopetin sitten totaalisesti ennen helmikuuta...noloa ees taas venkslaamista, mutta pääasia että on loppu :D

Hyi luoja tätä oloa...huimaus on tullut nyt kunnolla ja se aiheuttaa tosi huonoa oloa...hyhhy...perjantaina on pojan 1v neuvola ja aion pyytää josko voisi ottaa verenpaineen samalla...jos on tosi matalalla taas, niinkuin esikostakin oli sen parisen viikkoa, niin ei mutuakuin salmiakkia suukkuun pari päivässä :D
Nostaa verenpainetta jonkin verran niin ei tarvi pelätä tuupertumista.

Ei tullut vielä tänään kirjettä ultrasta...joskos sitten huomenna...ai miten niin malttamaton :LOL:

Tervetuloa uudet ja paljon onnea plussita :flower: :flower:

paapelo+poju+Tiuhti 8+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja sonja R:
heippa!
Varovaisesti ilmottaudun mukaan :wave:
Kolmas lapsi siis olis tuloillaan.
eilen testasin haaleen haamun ja tänään jo aika selkeän plussan :heart: viikkoja omien laskujen mukaan kai 4+5.
Wau! =) Onnea paljon! Odottelinkin jo kuinka sun käy! =)

Tupakasta: Me ollaan poltettu molemmat ja lopetettiin molemmat kun aloin odottaa esikoista! Eli noin 2 vuotta ollaan nyt ilman oltu ja täytyy sanoo, et tekee edelleen joskus mieli... Poltan kyllä jos tulee otettua, mut aika harvoin kyllä ja eipä nyt hetkeen tuu sellasia tilnteita onneks! :)
 
Nimistä: Meillä oli esikoiselle valmiina sekä tytön, että pojan nimi ja tytön nimeksi tuli se mitä olimme koko raskauden ajan ajatelleet tytön nimeksi. Nyt toisen kanssa on vähän vaikeampi löytää nimiä jotka miellyttävät kumpaakin ja jotka eivät ole sukulaisten tai tuttavien käytössä.

Meillä ei mies onneksi enää polta ja silloin kun esikoinen synty, niin mies oli ollut vuoden tupakoimatta, joten siinä tuli hieno lahja isukille tupakoimattomuuden kunniaksi.

Chantal (6+0)
 
Yeb
Saa antaa saman nimen jos ei muilla perheenjäsenillä ole sitä ensimmäisenä etunimenä :) Eli ei haittaa jos vaikka lapsen serkulla olisi sama etunimi, onhan se vaan vähän hassua jos ollaan jossain tekemisissä..

Mulla taas oli vaikeuksia keksiä esikoiselle vain kaksi nimeä, kolmea kun en halunnut ;) Kolmen nimen rimpsu olisi ollut paljon sointuvampi, onneksi löytyi yksi nimi joka sopii oikein hyvin tuon etunimen kanssa!

Meilläkin mies poltaa eikä taatusti ole aikomustakaan lopettaa vaikka siitä aika-ajoin urputankin :whistle: Itse lopetin 12 vuoden polttamisen jälkeen puolisen vuotta ennen kuin ensimmäistä kertaa tulin vahingossa raskaaksi. En siis lopettanut raskautta varten, vaan siksi, että tahdoin syödä miehen ostamat tupakoinninlopetuslääkkeet pois koska olivat mielestäni liian kalliita hukkaan heitettäviksi :D Eli on miehellä silloin joskus kolmisen vuotta sitten ollut innostusta lopettamiseen kun on oikein reseptinkin hakenut.. No, hyvä että edes toinen meistä sai lopetettua!

Mä unohdan muuten aina laittaa viikot.. Elikkäs Yeb ja piskuinen 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ven:
Kiitos Pure love vastauksesta !

Minulla tänään se ultraus, jänskättää ! Toivon että voisi nähdä ne sydänjumpsut !!

FiOna: Kovasti toivon parasta sinulle !!
Oleppas hyvä vastauksesta!
=)
Toivottavasti saat tänään nähdä jo pienen sydämmen sykkeen!!!
Onnea ultraan ja tulethan kertomaan kuinka meni!!! :hug:
 
Ahaa...se siis meneekin noin...saamassani nimilaki paperissa oli vain mainintaa siitä, että suotavaa olisi, että lähisukulaisien lapsilla ei olisi etunimenä samaa nimeä...niin tosiaan SUOTAVAA :LOL: Oompa höpsö :D

Marsupilami-

Oikein mukavaa kuulla, että viikkoja jo kasassa tuo määrä ja olen vähän kade, että tiedät jo milloin menet ultraan :D
Itse täällä piinailen sitä kirjettä putoavaksi postiluukusta :D
 
Täällä soittaavat neuvolassa ajan siinä odottaessa.
Pikkuisen pelotti mennä, kun en ole ihan noiden säännöksien mukaan elävä ihminen.. Mutta oikein ymmärtäväinen ja maalaisjärkeä omaava täti oli siellä.

Miehen kanssa käytiin itkukeskustelua taas yhtenä iltana, kun minun "ystävät" ei jostain syystä edes kysy miten minulla menee..
Tokaisi ukkoseni minulle hyvin yksioikoisesti, että ei sinua ymmärrä tällä hetkellä kukaan muu, kuin toinen samassa tilassa oleva nainen :D
Ilmeisesti raskaana olevan mielenliikkeet on liian koukeroisia
 
Heips!

Täältä sängynpohjalta pahoinvoinnin kourista vain sen verran itsestäni ilmoitan, että tosiaan elossa ollaan, mutta aika huonossa kunnossa. Tällä hetkellä juur mikään ei mee alas ja se vähäkin ihan pakottamalla (kuitenkin sen verran saan nesteitä alas, etten vielä katso tarpeellisesksi mennä tiputukseen, vaan katselen tilannetta). Pönttöä on päivittäin halailtu, mutta ei onneksi kovin usein, jatkuva pahoinvointi on se suurin ongelma.

Tuosta listan päivityksestä, että miulla ei tosiaan nyt ole voimia sitä päivitellä (tai lähinnä tietokoneen ruutua ei pysty katselemaan), mutta voin kyllä sitä päivitellä, kun olo korjaantuu, mutta jos teillä on tarve saada se ajantasalle nyt, niin voin kyllä päivittäjän roolista luopua.

DsariaL ja Masukki 6+6
 
Mulla työkaveri alkoi eilen kyselee että ¨millois se teidän pikkuinen syntyy kun näyttää nyt kovasti sille että sulla tuo vatsatauti ei ole helpottanut vaikka sen alkamisesta on jo reilusti aikaa... ¨ Pakkohan mun oli myöntää että lokavauvaa täällä odotellaan :LOL:

Noh, nyt ei tarvitse selitellä sen kummemmin kun on sitten neuvollassa ja ultrassa käymisiä. Toivottavasti tää mun työpari ei nyt hirveesti huutele asiasta kun en vielä olis asiaa halunnut paljastaa.

Onnea muuten teille jotka olette päässeet ultraan tai neuvolaan ja fi0na pidän sulle peukkuja ettei toi vuoto olis mmitään vakavaa
 
Onko teillä minkälaisia vatsakipuja? Eilen aloin jo pelätä tosissaan, kun oli kunnon kipua oikealla puolella alavatsassa... Meni kyllä ohi, eikä enää ole ollut. Neuvola on maanantaina.. Voi kun pääsisi jo ultraan... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Missah:
Onko teillä minkälaisia vatsakipuja? Eilen aloin jo pelätä tosissaan, kun oli kunnon kipua oikealla puolella alavatsassa... Meni kyllä ohi, eikä enää ole ollut. Neuvola on maanantaina.. Voi kun pääsisi jo ultraan... :heart:
Mulla on ainakin ollut kaikenlaista lievän ja kovan kipuilun väliltä! Ja ainahan se säikäyttää, mutta viikonpäästä selviää onko masussa elämää... Välillä saattaa kipuilla lähes koko vatsan alueelta ja vihloa selkään asti. Vähän niin ku supistelis... Eiköhän nää kuiteski kuulu tähän, toivon mukaan! =)

DsariaL: :hug: Koitahan jaksella!
 
la ois 16 päivä menkkojen mukaan mutta varmistuu vasta ultrassa ja toinen lapsi on tulossa, ensimmäinen on reilu parivuotias :)
ikää löytyy tällä hetkellä 21 ja helsingistä päin ollaan.

koko ketjua en läpi lukenut, selailin sieltä täältä. paremmalla ajalla sitten :saint:

noista oloista, mulle on taas rantautunut koko päivän kestävä oksentaminen ja ällöttävä olo, rasva saa oksentamaan heti :D olkaa te onnellisia ketkä pääsette pahoinvoinnin suhteen helpolla.
 
Tänään sit sinne neuvolaan soittelin ja ens torstaina ois lääkärineuvola ja ultra =) Oli tosi ilonen yllätys kun toi lääkärikin oli sama ku kuopusta oottaessa,mul on aina raskauden aikaan ongelmia ton verenpaineen kans,joten kiva kun tietää olevansa osaavan lääkärin käsissä.Viime raskaudessakin piti tosi tarkassa seurannassa,tais olla 10 ultraa+sitte kysillä tehdyt...pääs vähänväliä kurkkimaan,et kaikki oli kunnossa.

Tappelun ääniä...pakko poistua :wave:
 
Tervetuloa uudet :wave:

En ole kerennyt koko päivänä koneelle joten luen teidän tekstit paremmin läpi myöhemmin ;)

Ultrassa oltiin ja oli kyllä niin hukka reissu :(
Eihän niillä ollu kuin se päältä ultrattava laite ja se täti ei kyllä saanu näkymään mitään siinä( tai ei osannu käyttää sitä)
Sitten se sanoi, että ehkä kuulen jonkun sykkeen, mutta en ole varma?! Apua miksi sanoo tollasta, kun tietää miten se vaikuttaa :|
Vuodosta sanoi, että jos ei enempää tuu mitä nyt tulee niin ei vielä tarkota mitään.
Kokeili vatsanpäältä ja sisäkautta muttei osannu sanoa mitään, argh! Ei edes tuntuuko normaalilta tms.
En tajunnu kysyä miltä kohtu tuntuu, onko kasvanu kun menin niin hämilleen :eek:
Nyt pitää taas viikko odottaa ja sillon on se "oikea"gynekologi paikalla...

Miksi tollasten pitää toimia sijaisena, kun ei sitten osaa mitään tehdä. Ärsyttää :headwall:

Onneksi ei kuitenkaan vuoto oo runsastunu, mutta ei se oo loppunutkaan.Päivä kerrallaan mennään ja jos rahatilanne ei olisi niin huono menisin jo huomenna yksityiselle!!

Fiona
 
Ada
Fi0na :hug: , voi luoja sentään mikä neuvolatäti! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

:flower: Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! Koskahan seuraava marraspino perustetaan?! Onhan sekin jo meille tietynlainen etappi ;) .

Täällä on huomenna ultra. Voi olisipa kaikki hyvin!!!

Ada 6+6
 
Terve kaikille!

En ole tässä muutamaan päivään päässyt koneelle, ollaan oltu perheen kanssa minilomalla. Enkä tälläkään kerralla ehtinyt käytännössä kuin tämän sivun lueskella, huomenna sitten paremmalla ajalla. Toivottavasti kellään ei ole ollut huonoja uutisia tässä muutaman päivän aikana.

Toivottavasti FiOnalla olisi kaikki hyvin! Todella huonoa tuuria, että joutuu kohtaamaan epäammattimaisia ihmisiä.

Adalle onnea huomiseen ultraan!

Mutta nyt siis omanapainen avautuminen. Tänään oli siis se kontrolliultra, kun viime viikolla ei näkynyt vielä mitään (vain se että kohdun koko vastasi viikkoja 5+5). No, tänään siellä oli 11mm pitkä papunen, jolla sydän sykki vimmatusti!! :heart: Se oli NIIIN ihanaa!! Ja alkion koko vastasi viikkoja 7+3, eli tällä kertaa oltiinkin pari päivää pidemmällä kuin menkoista lasketut viikot. LA pysyy siis samana ja itse lasken viikot sen mukaan, eli tänään on 7+1.

Onnellinen Pikki 7+1
 
Ven
Voi kiesus Fiona !! Vähänkö ois mennyt hermo !! Nyt kun ensi vkolla menet uudelleen, kandee ehdottomasti sanoa asiasta. Eihän tuossa ole mitään laitaa, että ihmisiä hoitamaan päästetään kaiken maailman arpojia ! Vitsit kun minullakin sappi kiehahti kun luin viestisi.

Minulla oli tänään se varhaisultra ja kaikki oli hyvin !!! Ja niinkuin Puris sanoit, kuvasta katsottiin sitä sykettä ja siellä se pikkusydän läpätteli !!!! :heart: :heart: Lasketuksi ajaksi tuli se minkä itse olen laskeskellut, eli 11 lokakuuta, ja vkot ovat 7+2. Pikkuinen on 11,1 mm pitkä. Mieskin oli mukana ja voi että olemme iloisia =)

Ainiin Fiona, minulle gyne sanoi, että kohtuni on jotenkin taka-alalla, ja tästä saattaa johtua sitten neuvolan 'mahanpäällis'ultrassa, että sydänäänet eivät välttämättä kuulukaan kovin helpolla.

DsariaL parka ! Olenkin jo ihmetellyt, kun ei ole kuulunut mitään. Mutta arvasin, että sinulla huonovointisuus jatkuu.

Oireista vielä, minulla oli viime ke ja to lähes oireettomia. Täälläkin jo taisin hermoilla liian hyvää olotilaani. Kuitenkin nyt taas rinnat ovat taas hieman enemmän turvonneet, ja välillä on hiukkasen etova olotila. Joten näköjään ne oireetkin saattavat välillä häipyä ihan olemattomiin. Erityistä vatsakipua ei ole ollut, mutta sellainen 'tulehtuneisuuden' ja turvotuksen tunne on välillä alavatsassa.

Onko muutes kenelläkään sellaista, että ei voi olla sängyssä täysin selällään jalat suorina ? Minulla alkaa heti tulla sellainen venymisen olo alavatsaan, ja jalat on pakko vetää kippuraan.

Muoks* Pikki: taidetaan olla ihan samoilla päivillä. Meilläkin toukan koko vastasi viikkoja 7+3, eikä minullakaan la muuttunut, joten olemme siis 7+2

Ven
 

Yhteistyössä