Lokamassujen 2009 oma pino:)

Olitte näköjään tupakoinnista jutelleet. :ashamed: Nolona tunnustan, että mieheni polttaa ja minäkin vielä. Olen yrittänyt lopettaa jo marraskuusta asti, mut homma repes käsistä sit km:n jälkeen joulukuussa. Nyt olen asettanut tämän viikon rajaksi itselleni 5tupakkaa/pv. Mieluummin himmailen näin ku hirveellä stressillä. Pössyttelyn olis siis tarkoitus loppua kokonaan ennen tuota varhaisultraa, joka on vajaan kolmen viikon kuluttua.

Moni teistä kärsii pahoinvoinnista. Minulla sitä ei ollut edellisessä raskaudessa, eikä ainakaan vielä ole nytkään ilmennyt, vaikka toki ehtiihän se vielä tulla. Muita oireita kuitenkin löytyy jonkin verran: Rinnat, tai tarkemmin nännit on tosi arat. Nöpöttävät jatkuvasti pystyssä.
Järkyttävä väsymys. Joka yö nukun vähintään 8tunnin unet, mutta iltapäivällä on saatava nukkua ainakin 2tuntia. Tänään otin jo 1,5tunnin torkut aamupäivällä. Onneksi olen työtön, sillä tuskin jaksaisin olla töissä hereillä.
Hirveetön karamellin himo. En ole melkein kahteen kuukauteen laittanut karamellia suuhuni, edes purkkaa. Nyt tuntuu siltä että voisin syödä levyllisen suklaata ja pussillisen viinikumia päälle :p

Ultrasta piti vielä jutella. Minulla edellisessä raskaudessa neuvolalääkäri ultrasi mahan päältä rv11+0, kun ei dopplerilla sykettä löytänyt. Merkkasi neuvola korttiin löytäneensä sykkeen ultran avulla. Rv12+3 minulla todettiin km ja sikiö vastasi viikkoa 9+0. Eli ei tainnut lääkäri osata laitetta käyttää!!! Itse en siis luota mahan päältä ultraukseen noin aikaisilla viikoilla, sillä sikiö on niin pieni ja np-ultrakin suoritetaan alakautta vaikka viikkoja on jo 12-14.

Mutta joo.. :wave: Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Moikka taas!

tänään oli mulla eka neuvola, laskettuaika tällä hetkellä 17.10, eli viikkoja on nyt 6+4.
Tänään tuli vessassa käydessäni jotain outoa haaleanpunaista "valkovuotoa", jäi lähinnä vaan paperiin. Sitä ei ollut housussa. Pelästyin vähän, mutta nyt ei ole tullut mitään enään. En tiedä mitä ihmettä se oli. Aikasemmissa raskauksissa tämmöistä ei ole ollut, ainakaan en muista..

Kerroin tänään meidän esikoiselle, se oli ihan innoissaan =) Sanoin kyllä, ettei nyt vielä ihan hirveesti kuuluta sitä eskarissa ja hoidossa... mutta katsotaan nyt, kauanko malttaa olla hiljaa.. Kuopukselle en ole vielä kertonut, ei kuitenkaan sitä taida ihan vielä kunnolla hoksata.

Töissä mä kerron vasta pomoille, kun olen käynyt ultrassa. Ultraan siis meen 16.3. Niskapoimututkimukseen, se tehdään kai alakautta. Ja Tampereen Terveystalossa.

laskeskelin tossa että äippäloma tuon lasketunajan mukaan alkais just sopivasti mun kesäloman jälkeen. Oon sopinut jo, että kesäloman pidän elokuussa, kun pojalla alkaa koulu.
 
LinneB Mulla esikoisen ponnistusvaihe kesti 1h4min. ja olin ihan varma ettei sieltä koskaan tule ulos mitään. Toisessa synnytyksessä mäkin hetken pelkäsin että onkohan nyttenkin ponnistusvaihe yhtä pitkä mutta kestikin vain 2min. Tytöllä oli kokoa vielä 4765g joten senkin takia ihmettelin et tuli niin nopeasti.

Esikoinen oli 11kk kun aloin toista odottaa ja imetin vielä. Imetin ehkä 2-3 viikkoa ja sitten lopetin...oli ollut muutenkin tarkoituksena. Ei aiheuttanut mulla mitään supistuksia.
 
miltski: Kiitos infosta! :) On aina mukavampi mennä, jos jollain on jotain kokemusta tai tietoa lääkäristä. Musta tuntuu, et kaikki mun lääkärit on aina jollain tavalla omituisia, joten ei olis uutta mulle! :D Pääasia siis et hommansa osaa... =)

Voi kun monella on jo ollut eka neuvola. En millään malttais odotella omaani, vaik eihän siellä ekalla käynnillä tosiaankaan kun täytellä papereita... Mut silloin tuntuu jotenki todemmalta tää raskaus! =) Sitä odotellessa..
 
Kiitos meriaani vastauksesta. Niin itsekin aattelin että pikkuhiljaa lopettelen imetyksen.

Onko muuten moni ajatellut selvittää vauvan sukupuolen? Me ei varmaan tällä kertaa kun ekan kanssa kävi vähän hölmösti, kun ekassa ultrassa lääkäri sanoi, että kyllä se poika on jos jotain voi sanoa. Elettiin sitten siinä uskossa ja 4D:ssä sitten setä sanoi, että kyllä tää tyttö on. Vaikkei asialla mitään väliä ollutkaan, niin oltiin pöllämystyneitä kun oltiin jotenkin asennoiduttu toisin.. Hölmöä sinänsäkin kun ei kovin aikaisin kai voi nähdäkään että kumpi on kyseessä.. No tytto se sitten oli!

LinneB
 
Aku
Pinkkimieli tsemppiä lopetukseen =)
Mäkin sorruin alottamaan uudestaan esikon ollessa about 1v.Lopetin silloin talvella -07 kun aloin odottaa.Nyt lopetin myös kun seinään kun kakkonen ilmotti tulostaan.Oon todennu mun kohdalla lopetuksen olevan helppoa kun on näinkin hyvä syy :)

Hitsit,vielä ois 2 päivää ultraan :D Jänskättää!Meillä onkin perjantaina jännä päivä kun mennään esikon kans aamusta stokkalle kattomaan Mimiä ja kukua ja sit iltapäivällä mä pääsen kurkkaamaan massuun =)

LinneB meillä oli just toisinpäin kun rakenne ultrassa vihjailtiin että tyttö ois tulossa mut sitten muistaakseni vikalla lääkärikäynnillä rv 35,lääkäri sano että pojalta näyttäs jos pitäs veikata.No tyttöhän sieltä kuitenkin tuli...ei ollut lääkärisetään luottamista :kieh:
 
Aku Me tosiaan jännäillään yhdessä perjantaita ...kiva =) ! Meillä tosin aika vasta myöhään iltapäivällä...mitenköhän sais aamun kulumaan! Varasin jo kampaajan puolille päivin (voi sit nättinä mennä kurkkaan masuun :LOL: !), mutta silti jää monta tuntia jännäily aikaa :D

Pinkkimieli Tsemppiä myös multa lopetukseen!

Onkos kenelläkään ollut nyt alkuraskaudessa elohiiren tapaista masussa? Mulla tänään "pörissyt"/ kuplinut kummallisesti tuosta kohdun tienovilta aina välillä...ihan kun sellainen voimakkaampi elohiiri...vai oonko ihan yksin tän omituisen oireeni kanssa :LOL: ?
 
Pikasesti kirjotan kuulumisia!

Alkuun ainakin onnittelut :flower: iloisista ultrakuulumisista monille! Ja tervetuloa uusille!

Ven ja Aku: Mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu ja kun olen vielä pitkäkin, niin maha näkyi ekasta tosi myöhään ja oli aika pieni lopussakin (vaikka aika tukala olo oli sillä pienelläkin masulla). Mulla taas supistukset oli pahimmat reisien sisäpuolella ja alavatsassa, selkä ei oireillut oikeastaan missään vaiheessa raskautta tai synnytystä.

On: Pahoinvointi on toistaseks pysyny aisoissa noilla rannekkeilla ja painelemalla tuota akupistettä. Aamut on vaikeita ja iltasin on ihan järkyttävää turvotusta. Mitään ei pysty syömään ku ihan pikkusen kerrallaan... Inhottavaa. Ja palelu jatkuu edelleen.
Ens viikolla sitten neuvolaan...
 
Sukupuoli selvitetään, joskaan ei jaeta tietoa muille...ihan vain sen takia, että tiedän sitten kaikkien ostavan juuri tietylle puoliskolle sopivia vaatteita ja tavaroita (toisinsanoen meidän ei tarvitse ostaa vaatteita koskaan ) niin jos käykin hassusti, niin on sitten retrovaatteita, jotka sopii molemmille :D

Luulen kanssa, että ne minun ultrapaperit tulee joko tällä viikolla tai heti alkuviikosta, sillä jos sattuisi tulemaan np-ultra jo siihen 10+ viikolle, mikä on aikaisin aika, niin pitäähän ihmisillä olla se pariviikkoa suunilleen ajanvaihto aikaa, joten kyllä ne pian tulee :D

Elohiiristä

Täällä tulee ja välillä oikein muljahtaa, en tiedä mitä ne on, sillä liikkeitä TUSKIN on vielä, tai sitten on kolmoset ja aiheuttavat ketjureaktion, joka edetessään vain voimistuu muljahdukseksi asti :LOL:
Esikosta oli myös muistaakseni jotain, mutta paljon lievempänä...tjaa, tiedä mitä nämä on :D

olo on ollut tosi hyvä tänään...jatkuvaa nälätystä lukuunottamatta. Saatiin vaihdettua järkkää ja muuta pientä pitna siistintää ja huomenna sitten pestäänkin lattioita ja pyyhitään pahimmat villakoirat hyllyiltä...siis tämä siivoushan johtuu vain tulevista pojun synttäreistä...en kehtaa päästää ristinsieluakaan tänne, jos kämppä on kuin atomipommin jäljiltä :LOL:

Kuulinkin juuri äidiltä, että kotihoidontuet nousee alle 1,5v osalta elokuussa...ei koske meidän poikaa sitten enään, mutta seuraavaa kylläkin. Se oli mukava uutinen.

Ja syömisestä puheen olle, voisin soittaa miehelle missä viipyy, että tuo ne pasteijoiden täytteet nopeasti, jotta pääsee tekemään ja sitäkin innokkaammin syömään :p

paapelo+poju+Tiuhti 8+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käynneille :flower:

DsariaLille jaksamisia pahoinvoinnin kanssa :hug:
Kattellaan mitä keksitään tuon listan kans :)

pinkkimielelle tsemppiä lopettamiseen ja pitää kommentoida tuosta sun edellisen raskauden ultrasta että olipa tosi ****** kokemus... :eek:
Ei ole tosiaan tainnu oikeen olla asiantunteva ihminen kyseessä :|



Tänne ei kummempia.
Huomenna vapaapäivä, ihanaa :D
Laitoin just kaalilaatikkoo uuniin :p
Kuvotusta ei ole juuri ollu enää kolmeen päivään...
Mahaa sen sijaan on jomottanu, mut se kai ei ole ihme ku nyt on kauhee kasvuspurtti menossa...

*Talvicci ja Uuno tänään tasan rv.8* :heart:
 
Nyt posahtaa!!!!

Mies oli käynyt taas tervehtimässä mummoaan ennen kauppaan menoaan. Oli sitten maininnut, että tämän päivän rahasaldo on niukka, kun vasta huomenna tulee rahat tilille ja siitähän se sekamelska ja päivittely oli alkanut.
Miehen tätikin oli ollut paikalla ja huutanut kovaan ääneen, että voivoi teitä, ei teillä tule rahat koskaan riittämään tulevaisuudessa ja miten te nyt pärjäätte, samalla taustalla miehen mummo lapannut kassiin pakkasesta keittojuureksia ja muita vihannes sekoituksia!!!

Perkl...ja noillahan me sitten juu elellään...ja siis huomenna on rahapäivä ja perjantaina tulee lisää...aaarhhh...nyt riitti, kun tiedän että huomenna paasaavat kaikille sukulaisille, miten me ei pärjätä!!! :headwall: :headwall:

Pakko sanoa muutama valittu sana kun nähdään seuraavalla kerralla, kun eivät miehen sanaa usko...saamari vien tilinauhoja katseltavaksi, ei vaiskaan, mutta nyt siis riitti tämä homma...oon todella pist off jus nyt :kieh: :kieh:
 
Flora

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

DsariaL ja päivitettävä lista

Mä muokkasin omaan viestiin päivitetyn listan.
Katotaan sitten kun kuukausi vaihtuu että alkaisko joku muu päivittäjäks jos susta siltä tuntuu... :hug:

kassu

Pystysitkö muokata tota sun etusivun viestiä?
Laittasit vaikka siihen että lokakuisten päivittettävä lista alempana?
 
Noinh...nyt ei enään ketuta...kauheita nämä tunteen purkaukset...siis todella eihän sille miehen mummolle mitään mahda, hän on vanha ja höppänä, mutta tuo miehen täti..pöh :LOL:

Nyt taas lähinnä huvittaa koko hiisin pakaste juures juttu :D

Kappas..kello onkin taas noin paljon...pitänee laittaa uuni päälle ja herättää poika vähän venyneiltä uniltaan...herää muuten klo 04.00 jos ei nyt nouse :ashamed:
 
LinneB oli kerran yhden terveydenhoitajan kanssa juttua imetyksestä kun on raskaana.
Hänen mukaansa ei ole mitään estettä jos oma vointi sen sallii?! Kun kerta oma keho joutuu aika koetukselle raskaudessa voi vielä imetys päälle kuormittaa omaa kehoa. Mutta ei siis ole este ;)

Kassu ei siinä ollu sisäanturia :eek: En muista olisko niillä edes siellä sellasta ollu vaan ainoastaan se millä voi vatsanpäältä ultrata..
No nyt ei auta kuin odottaa :/

Pinkkimielelle tsempitykset, että joskus siitä tupakasta pääsisit eroon :)

Paapelo oot kyllä vahvasti raskaana :D Meinaan siis noita tunteenpurkauksia ;)

(.) ei mitään uutta. Vuotoa ei tänään oo näkynyt, muttei myöskään oireita.
Eilen tein kyllä testin ( r-testin) ja ainakin se näytti vahvaa plussaa nopeasti. Jonkunverran on ollu maha tuntemuksia, mutta vaikea sanoa onko normaalia?
Tässä nyt kulutan aikaa auttamalla sukulaisen muutossa jne. Étten kokoaikaa murehtisi tätä tilannetta :whistle:

Ja kiitos teille kanssasisaret, että saan "nojata" päätäni teidän olkapäihin :hug:

Fi0na 6+4
 
Juu...näitä näköjään alkaa tulla. Esikon odotusajasta en enään muista kuin sen loppuvaihees seesteisyyden, joten jälkeen päin nämä purkaukset kyllä nolottaa ja myös naurattaa :D

Voi kun tulisi se ultra..toisella palstalla kun oli tullut tuulimuna uutinen, niin tuli jotenkin paniikki olo...mutta niin karulta kuin se kuulostaakin, niin näille ei voi mitään. Tosin nämä oireet ovat kyllä kamalan vahvoja joten toivo on ainakin korkealla =)

Oih ja voih...taas on keskiviikon synnytys ohjelmat ja Greyn anatomia päättyneet...tämä on minun päiväni, silloin mies kaitsee poikaa ja saan rauhassa keskittyä rakkaisiin ohjelmiini. Oikein kylmiä väreitä tulee vieläkin tuosta telkun annista :LOL:

Mutta nyt lepäilemään ja huomenna taas uudet murheet oireiden kanssa selviämiseen ja uudet kujeet pojan rötöstelyiden kanssa :D :wave:
 
Juu siis huomenia vaan kaikille! :flower:

Meillä ukkeli heräs jo 6.15 :eek: ois saanu nukkua melkein seittämään, mutta kerkesinpähän tänne kirjottamaan vielä ennen töihin lähtöä.

Ihan aluksi Akulle ja Hugoliinalle Tsemppiä huomiseen ultraan :heart: :heart: :heart:

Mua itseäni jännittää se np- ultra vaikka olenkin jo nähnyt pikkuisen ja kaikki oli hyvin, kuitenkin..

Hei tuli mieleen kun mulla alkoi silloin toissa päivänä se mielettömän paha olo, niin otin silloin ekaa kertaa raskausvitamiinin. Voiko se aiheuttaa pahaa oloa???
Ajattelin jättää tänään ottamatta ja testaan tuleeko huonoa oloa..

Pitiköhän vielä jotain kommentoida, öö eipä varmaan joten lähdempä tästä valmistautumaan töihin, meillä on tänään valokuvaus :D :D

Inka 9+3 :heart: :heart:
 
huomenia kaikille!
Ihanaa kun täällä jaksaa porukka kirjotella,tää on mun päivän kohokohta kun pääsee tekstejä lukemaan.
Mä syön semmosta monivitamiinia(poretabl)jossa ei oo a-vitskua ja lisäks d-vitamiinia 3tippaa.Oliko niin et d-vitamiinia ei voi syödä liikaa?Ku ajattelin tabletti muotoon siirtyä,mut saisin sit 15 mikrog sitä...

Tupakasta:Mies ei ole polttanu vuosi kausiin,mutta MINÄ :ashamed: Olen ollut kessun suur kuluttaja vuosikaudet,mut nyt oon saanu vähennettyä n.kuuteen.Asennoitunut olen lopettamaan ja pikku hiljaa vähennän.Parina päivänä oon pärjänny kolmella nicoretella,jos se siitä,toivottavasti.En halua olla itsekäs,mutta oon niin pirun heikkoluonteinen.
Neuvolan täti oli kyl ihana kun se sanoi et kyllä me yhdessä saadaan tää loppumaan.
Nyt on ainakin niin ihana syy lopettaa :heart:

Mutta mitäs minä kehittelen kavereille syyksi,miksen voi iltaa istua viinilasillisen kanssa?Tän kuun oon ollu tipattomalla ja kuu loppuu kohta...apua :LOL:
 
Huomenta kaikille! =)

Mua alkaa nyt jo pikkuhiljaa vaivata tää oireiden hiipuminen. Viimeksi oksensin jo tässä vaiheessa, mutta nyt ei ole mitään muuta kuin väsy ja rinnat hieman arat...

Tsemppiä tupakoisijoiden lopettamiseen. Mä lopetin silleen, et poltin sen askin loppuun mitä mulla oli ja sit vaan en kertakaikkiaan ostanu enää. 4 päivää oli tiukkaa, mut nyt on jo paljon parempi fiilis, enkä vois kuvitella enää sortuvani! =)

Unihiekka: Mä meen nyt lauantaina mun kaverin läksiäisiin ja ajattelin käyttää verukkeena ihan vain, että oon autolla liikentees kun poika on kipeenä, niin en jaksais sit krapulassa hoitaa ja on vielä kaiken kukkuraks aikainen herätys, ku mun mies menee töihin. Se on yrittäjä ja tekee usein sunnuntaisin töitä, joten menee läpi varmasti! =)


Minky 6+0 (Miten nää viikot kuluis nopeemmin...)
 
huomentapäivää vaan kaikille =)
Josko ehtisin jossain välissä tänään lukemaan koko ketjun läpi kun oon ihan pihalla jutuista ja oppisin sitten " tuntemaan " kanssasisaret paremmin :D
Nämä aamut on kyllä pahimpia, velloo,etoo,yököttää :x mutta kun tietää että tää olo on ohimenevää ja ihanan asian puolesta tässä yökitään niin se auttaa jaksamaan,ja vielä kun mun päiviäni täällä ilostuttaa pieni 5kk ( tänään täyttää ) tyttönen niin ei tule koko ajan ajateltua olojaan =)
mennään huomenna tytön kanssa neuvolaan niin ajattelin varailla samalla äitiysneuvolaan itselleni ajan.
mille viikoille ootte saanut ekan ajan , ja onko teillä kuunneltu jo eka kerralla sydänääniä?
kattelin just vanhaa äitiyskorttia että viimeksi kävin eka kertaa viikoilla 9 ja silloin ei vielä kuunneltu sydänääniä.

kaurisäiti 5+4 ( vissiin )
 
Moikka taas kaikille!

Onnea uusille plussista ja tervetuloa mukaan :heart: Ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä niille, jotka ovat sinne menossa :heart:

Mun olo on kamala. Etoo ja sain vielä flunssan. Kuumetta, kurkkukipu, yskä, päänsärky, plääh... Tietääks joku voiko tähän ottaa muuta kuin Panadolia. Se alentaa hyvin tuon kuumeen, mut ei kyllä tepsi kurkkukipuun eikä yskään. Onko siis jotain yskänlääkettä mitä vois käyttää raskausaikana?

Unihiekka mun mielestä tuo d-vitamiini on rasvaliukoinen, eli sitä voi saada liikaa. Mutta kaikille raskaana olevillehan suositellaan vitamiini lisää ja päiväannokseksi 10 mikrogrammaa. Mut ei tuo määrä varmaan vielä liikaa ole, kun katsoin wikipediasta, niin kanadassa sallitaan jopa 250 mikrogrammaa päivässä...
 
D-vitaminia voi saada liikaa...muistaakseni neuvolassa mainittiin pojan synnyttyä, että minunkin pitäisi ottaa, mutta vain ohjeissa ilmoitettu määrä. Kun yksi kerta otinkin vahingossa päivän aikana kaksi kertaa, kun olin unohtanut ottaneeni jo, olosta tuli ihan hirveä...sydän hakkasi ym. tosi inhottavaa. Joten tipoissa kannattaa pysyä. =)

Ja tupakoinnista vielä:
Eli mielestäni on pää asia, että on motivaatiota lopettaa...se miten nopeasti kukin sen lopettaa on tois sijaista ajatellen määränpäätä, joka on tietenkin loppuikäinen tupakoimattomuus.
Jos on polttanut runsaasti ja hyvin pitkään, on vain parempi vähentää tupakoiden määrää ja sitäkautta siirtyä vaikka purkkiin tms. Itse esikosta siirryin miedoimpaan merkkiin ja kun olin siihen tottunut, niin lähdin vähentämään. kun tupakkaa meni 3 viikon päästä enään 3-5 siirryin laastariin ja niitä ei sitten tarvinnutkaan käyttää kuin 3pv, kun niistä tuli tosi huono olo :D
Hiljaa hyvä tulee ja pääasiahan tosiaan on, että lopettaa :hug:

Paha olo meinasi tulla, mutta se katosi johkin taas...se häviää aina kun otan tuon vitamiinin. Tosin joinain päivinä se on jo niin kamala oksu olo, ettei tuo vitamiini tehoa kokonaisvaltaisesti siihenkään.
Illaksi varmaan luvassa sitten etovaa oloa, villi veikkaus :D

Minulla oli tuossa 7+5 eka neuvola aika..tosi aikaseen, kun esikosta oli vasta 10+ viikolla eka aika.
Ja ei kuunneltu sydäntä, kuten ei esikostakaan.
Harvemmin kuuntelevat ennen rv12-14, kun on erittäin mahdollista, ettei löydy mitään ja siitä sitten seuraa vain turhaa murhetta ja stressiä äidille =)

Tänään ei onneksi tarvitse kuin pyykätä urakalla ja järjestellä pari hyllyä. Tiskitkin joo voisi kyllä tiskata pois (vihaan tiskaamista ). Huomenna sitten pyyhin nämä olohuoneen ja keittiön lattiat. Sitten olen tyytyväinen ja enempää ei voi kukaan vaatia :LOL:

Nyt voisi mennä keittämään kupin kahvia ja odotella, että pääsee kauppaan hakemaan kakku tarvikkeet varastoon.
Äitini tekee pojalle rekka kakun :D
 
Heippa kaikki,
Mä Kerroin eilen mun siskolle että meille taitaa tulla vauva, ensimmäinen kysymys oli että millois se pikkusisko syntyy... :eek: siis mistä se päätteli että tää on tyttö, mulla itsellänikin on vahva olo siitä että tulokas on tyttö, mutta että siskokin alkoi samantien puhuu tytöstö vaikka meillä ole aikaisemmin ollut mitään puhetta siitä tuleeko meille edes lisää lapsia. Sitten vähän ajan päästä sisko totesi että häntä kyllä vähän harmittaa se että hänestä ei voi tulla tämän pikkuisen kummia kun hän on jo meidän isomman pojan kummi, mutta eikös se periaatteessa olis mahdollista olla kummi meidän molemmille lapsille?

Unihiekka: Mä olen kayttänyt tekosyinä alkoholittomuuteeni lääkekuuria (mulla on välilevynpullistuma niin syön välillä tosi vahvojakin lääkkeitä ), seuraavan päivän työvuoroa, joskus on ollut mukana myös omat juomat ja kukaan ei edes kiinnittänyt huomiota kun join alkoholittonta siideriä. Jos mies on ollut mukana niin olen aina tökännyt alkoholliset juomat hänen käteen ja vaihtanut itselleni holittoman vaihtoehdon... Kyllä varmasti jonkin hyvän ratkaisun keksit.

Pakko kertoa vielä lopuksi ensimmäisetä raskaudestani. Raskaus oli vielä tosi aluilla ja hyvä ystäväni halusi minut ehdottomasti mukaansa baariin (itse yritin selitellä ja keksiä tekosyitä ettei tarvitsisi lähteä ). Hänellä oli alkuunsa firman pikkujoulut ja tarkoitus oli nähdä sitten illalla baarissa. Minulla täysi vesilasi edessäni kun hän tulikin sitten jo hieman vauhdikkaammalla tuulella luokseni, tempaisi lasini ja maistoi sitä... VETTÄ, OOTATKO SÄ LASTA? Vesilasi lensi samantien mun päälle ja kaverini häipyi :eek: Pitkän etsinnän jälkeen löysin kaverini hän pyysi anteeksi käytöstään ja onnitteli. Kertoi myös samalla että he ovat yrittäneet kohta kolme vuotta lasta eikä sellaista ole edellekään tulossa. Se ilta sitten meni hieman piloille. Nyt heillä on jo oma pikkuinen. Mutta näinkin voi käydä!
 
Kyllä voi olla kummina vaikka kaikille lapsille :D
Mutta henkilökohtaiseti olen sitä mieltä, että sylikummin tulisi olla eri kaikilla lapsilla, vaikka ensimmäisen lapsen sylikummi olisikin erittäin hyväksi havaittu =)

Esimerkiksi äitini on parhaan ystävänsä jokaisen (6kpl) lapsen kummi, mutta ei siis yhdenkään sylikummi =)

Ja todella noita ikäviä tapauksia tulee eittämättä vastaan itse kuullekkin. Tosin jossain määrin tuo ystäväsi reaktio oli ymmärrettävä ja pyysi sentään rehdisti anteeksi.

Esikkoa kun aloin odottamaan, soitin heti parhaalle ystävälleni raskaudesta ja hän sitten ihan shokissa kysyi, että pidtäänkö me se? :eek:
Sanoin ,että tottakai kun ollaan haaveiltu tästä jo 8kk...toki pyysi hänkin tavatessamme anteeksi kun tajusi miten karulta kuulosti ja tänäpäivänä poika on onnistunut saamaan ystäväni pikkusormensa ympärille, tai se taisi tapahtua jo kun ystäväni tuli katsomaan minua Kättärille vuosi sitten :D
 

Yhteistyössä