***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Heipsan!
Mä luovutin eilisen lääkäri käynnin jälkeen. Olen päättänyt että tämä vauva syntyy vasta marraskuussa. Kaikki paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja "napakan tuntuiset". Jepjep.. eli mitään ei ole tapahtunut. Eipä ole terkakaan puhunut mitään erityisesti et olis laskeutunutkaan.

Toisaalta, ei siihen marraskuuhunkaan ole enää pitkä aika. Olen vaan ollut ihan kypsä tähän raskaana olemiseen jo pitkän aikaa. Vaikka mitään kummosia vaivoja ei ole ollutkaan. Ei vaan sovi mulle. Tai sitten johtuu "turhan pitkästä" äippälomasta. No ainakin voi hyvillä mielin lähteä äipän 50-v kekkereille muutama päivä ennen laskettua aikaa. Asuvat siis 300km päässä..

Toivottavasti muut jaksavat olla positiivisempia kuin minä. Tai odotella kärsivällisemmin.

jenksu 37+6
 
moi

pikainen moikkaus....Jasmara jos en ihan väärin muista sitä rokotteesta niin olikohan pari vuotta sitten jotain 70 e per rokote..korjatkaa jos muistan ihan väärin...kallista on mut kun ajattelee sitä hyötyä mitä siitä voi olla...en tiedä vielä otanko sen vauvalle ,pitää miettiä, on aika kallis kyllä

pw ja muru huomenna 2 vkoa... :heart:
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :flower:

Mä en ole hirveästi jaksanut koneella käydä, kun pikkumies on ihan totaalisesti vienyt mun ajan, jaksamisen ja sydämen :heart: Toki oon silloin tällöin käynyt lukemassa teidän kuulumiset, mutta itse ei ole jaksanut kirjoittaa mitään.

Synnytys oli siis mulla ihan kamala kokemus aikaisempiin verrattuna. Käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja kun tunti siitä ei ollut kunnon supparit alkaneet, niin tipalla laitettiin supistukset tulemaan.
Tietysti se on ihan odotettavaa, että kun väkisin pistetään käyntiin, niin ei se välttämättä mikään kovin lempeä ja leppoisa tapahtuma ole.
Supistukset tuli alusta asti sarjoina. Ensin 3-4 supistusta peräjälkeen, joiden välissä alle minuutti. Sitten 3-4 minuutin tauko ja supistus. Ja sitten taas alusta. Supistusten välillä ei kerennyt kunnolla rentoutumaan. Jossain vaiheessa sain epiduraalin ja muutaman tunnin sain torkuttua. Ilman sitä en varmaan olisi jaksanut. Kun sitten toinen annos epiduraalista lakkasi vaikuttamasta olin 8cm auki ja supistukset ei lauennut ollenkaan. Viimeiset 2 cm ja ponnistus vaihe oli pelkkää supistusta ilman taukoa. Olin niin väsynyt, etten meinannut silmiä jaksaa avata. Ponnistusvaihekin kesti aika kauan, kun vauva oli alkuun aika ylhäällä ja jonkun aikaa meni, että sain itseni koottua ponnistamaan. Oli siis vaan pakotettava itsensä rentoutumaan, vaikka kipu ja supistus ei hellittänyt hetkeksikään, kun muuten ei olisi jaksanut ponnistaa. Välillä vaan supistuksen lomassa tuntui ponnistamisen tarve ja sitten ponnistelin omaan tahtiini.
Ekassa ja tokassa synnytyksessä olen pään ponnistanut muutamalla ponnistuksella, mutta tällä kertaa kätilö pisti minut ponnistamaan hitaasti ja vain vähän kerrallaan. Se oli ihan tuskaa ja tuntui kestävän ikuisuuden, mutta lopulta kiitin kätilöä. En revennyt yhtään, eikä tullut naarmuakaan. Kahdelta edelliseltä kerralta on muistona eppariarpi, joka on vieläkin silloin tällöin kipeä, joten olin varsin tyytyväinen ettei nyt tarvinnut leikata.
Kaikki tuskat loppui ja unohtui heti kun vauva oli ulkona :heart:
Jälkisupistukset oli paljon kovemmat kuin viimeksi, mutta se nyt oli odotettavissa.
Raskauden aikana kärsimäni häpyluun kipu paheni todella synnytyksen jälkeen. synnytyksen jälkeisenä päivänä hyvä kun kävelemään pääsi. Mutta onneksi se alkoi helpottamaan pikkuhiljaa jo toisena päivänä.

Itse olen ihan sekaisin tuosta pikkumiehestä :heart: Jotenkin tämä tuntuu nyt niin erilaiselta kuin kahden ensimmäisen kanssa. Hyvä kun maltan pikkuista käsistäni laskea. Yötkin tuo nukkuu meidän sängyssä, kun en raaski omaan sänkyyn laittaa. Kyllä hän kerkeää siellä vielä nukkua myöhemminkin.
Imetys on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Jonkun verran ilmavaivoja on vauvalla ollut. Viime yö oli ensimmäinen oikeasti huonosti nukuttu yö. Poika huusi neljään asti. En tiedä oliko nälkää, masukipua vai molempia. Imetin monta tuntia ja välillä vaihdoin kakkavaippaa, että ehkä se oli sitten molempia. Toivottavasti ensi yö menisi jo paremmin.

Nimestä käydään vääntöä miehen kanssa päivittäin. Multa alkaa kohta jo usko loppua, että päästäisiin sopuun nimestä. Mieltymykset on niin erilaiset nimien suhteen.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille masun kanssa kärvisteleville. Toivottavasti pääsette nopsaan tositoimiin, ketkä sitä kovasti jo odotatte bd !

Zizilisko ja poikanen 12vrk :heart:
 
Hei!

zizilisko: kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on aina mukava lukea :)

Neuvolassa jälleen käyty, kaikki ok. Turvotusten takia pitää vaan oloa tarkkailla.

Käynnistys alkaa jo mietityttämään. Täällä kun on yliaikaiskontrolli viikoilla 41+5, niin kauankohan ne ton kontrollin jälkeen vielä voivat venyttää käynnistämistä ja kuinka usein siellä polilla sitten pitää käydä? Terkka painotti, että se on sitten vain kontrolli ensi viikolla eikä silloin välttämättä käynnistetä. Ei kai lääkärit synnytystä mihinkään viikoille 43 venytä vai? Eilen tuli ekaa kertaa sellainen olo, ettei tästä tule mitään, ei tää tule ikinä ulos :headwall:

Vega 40+5
 
maailman ihanin vauva syntyi 5.10 klo 18.51
Kokoa pienokaisella oli 53,5cm ja painoa 3595g pään ymp.35cm :heart:

Synnytys kuulumiset muuten:
aamulla heräsin 4.30 suppareihin ja ne oli 5 eteenpäin säännöllisiä,tuli 5min välein ja kesti minuutin verran.
siinä tamppasin olohuonetta ympäriinsä ja arvoin et lähetäänkö vai ei...
Puol kasi lähettiin sairaalaan, siellä pisti käyrään ja supistukset 3-7 min välein....
Kohdunsuu auki 4cm ja kanava hävinnyt.
siitä sit aukes hyvin n.1cm tunnissa.
siinä vaihees kun oli n.7cm auki niin ruvettiin miettiin että otanko epiduraalin ja lääkärille ilmotettiin siitä...
lääkäriä odotellessa otin vähän ilokaasua ja sain sitten epiduraalin n.klo 11 noh...
Epiduraali tehos hyvin...vähän liiankin hyvin,kun vei kikki tehot supistuksista ja aukeeminen tyssäs 9cm.
siinä sitä sit oltiin ilman kipuja ja mitään etenemistä 14 asti sitten rupesin saamaan tippaan supistuksia tehostavaa ainetta aluks 15ml/tunnissa
No eihän niin pieni määrä mitään auttanut ja määrää lisättiin koko ajan suuremmaksi.
joskus klo 16 kohdunsuu oli vihdoin auki sen 10cm ja kätilö puhkas kalvot kun ne ei ollut itse puhjennut.
lapsi oli hyvissä asemissa ja olis pitänyt ruveta ponnistamaan mutta kun ei niitä supistuksia tuntenut niin ei tullut pannistus tarvettakaan...
klo 17.30 ei edelleenkään ollut mitään tarvetta ponnistaa ja supistukset oli tehottomia,sillon tippaan meni tehostajaa 100ml.
Vauva oli kuitenkin tuloillaan niin oli pakko ruveta ponnistamaan omin voimin niin että seurasin kayrästä koska oli supistus.
45 min ponnistelun jälkeen oli vauvan tukka näkyvissä mutta ponnistusvaihe oli kestänyt niin kauan että pyydettiin lääkäri auttamaan imukupilla.
Sen avulla saatiin sitten vauva maailmaan muutamalla ponnistuksella.
vähän oli vauva oli kärsinyt synnytyksen kestosta ja imukupista ja oli veltto ja kädet ja jalat kylmät ja sinertävät syntyessä...ja oli niellyt lapsivettä.
(Pulssi oli kokoajan hyvä vauvalla eli sinänsä voi kokoajan hyvin)
Vauva joutui hetkeksi aikaa teholle lämpökaappiin minkä jälkeen voi jo paljon paremmin.
Nyt vauva voi oikein hyvin ja oli lopputarkastuksessa oikein terhakka ja jäntyvä tyttö :D

Itse en enään ikinä ota epiduraalia...oli meinaan kamala tunne kun ei tuntenut mitään mitä olis pitänyt!!!
On varmaan aivan sekavaa tekstiä mutta tuun jatkamaan lisää paremmalla ajalla :heart:
Vauva itkee ylhäällä taitaa joku kaivata äitiä :heart:

JA ONNEA JA TUHANNESTI HALEJA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :heart: Teitä oli aikamoinen määrä tullut tällä välin!!!!
Ja synnytystä odottelevat...suuri määrä tsemppiä!!!! :hug:
-cristiina ja tyttö 3pvää :heart:
 
Moi!

Onko teillä vielä odottavilla sellaisia teräviä kipuja, jotka estää kävelyn? Mulla on nyt tosi usein tuossa vasemmalla kyljellä, yläosassa vatsaa. Ai että kirpaisee. En pysty kävelemään, kun se kipu tulee. En tiedä, se kyllä saattaa johtua siitä, että vauva majailee jalkojensa kanssa tässä vasemmalla ja puskee aika ajoin aika kovaa. Ehkä se kynsii siellä??? :)

Ei tietoa supistuksista täällä edelleenkään - mutta kohti laskettua aikaa mennään - huomenna jo 38 vkoa tulee täyteen!!!!

ja onnea vaan kaikille jo jakautuneille :)
 
Keskiviikkoa kaikille!!

Tuli tänään käytyä hulluilla päivillä,ainoa minkä sieltä sai niin oli tuskan hiki siitä ihmisten paljoudesta :D
siis ei mitään järkevää tarjousta..

VEGA-Ei kai ne vkoille 43 pidä,olen kuullut että se 42 olis raja?!
Mutta vannomaan en mene ja kun itelläkin niin monenlaista lääkäri kokemusta takana tämän odotuksen ajalta.
Saa nähä miten käy nyt pe kun menen kontrolliin,toivottavasti saan käynnistyksen sovittua edes ens vkolle.
Yliaikaa en todellakaan halua "hautoa"tätä kaveria,olen varma että 4kg on nimittäin jo ylitetty...
Eri lääkäri on nyt niin ei voi yhtään sanoa millanen..

Kyllä on tänään ollut nätti päivä,aamulla oli koira ihmeissään kun nurmikko oli kuurassa ja rapisi tassujen alla :D

Siivoilin tuossa-Imuroin ja heitin sohvan päälliset pesukoneeseen.
Nyt voi hyvillä mielin keitellä kahvit ja ottaa palasen omppupiirakkaa.

Anoppi kävi eilen ja toi ihanan "selviytymispakkauksen" meidän porukalle.
Vauvalle vaippoja&tuttipullon.
Esikoiselle uusimman prinsessa lehden ja karkkia.
Miehelle tupakkaa :D
Mä sain kukkia ja karkkia
Oli mukava yllätys..

:wave: :wave:
 
Cristiina Onnea!!! :flower: :flower:

Lasten neuvolan tädistä selvitty :LOL:
Oli ihan mukava täti, kyseli paljon meidän parisuhteesta ja ns. kotielämästä. Kai haluavat kartoittaa millaiseen perheeseen muksu tulee. Mut oli oikeasti kiinnostunut meidän jaksamisesta ja tukiverkostoista yms. joten ihan positiivinen kuva jäi tuostakin käynnistä vaikka se alkuun tutnui sellaiselta kyttäys meiningiltä...

Onko teillä muilla ollut etukäteen tälläistä käyntiä?? Tietty sit tulee uudelleen kun beibi on syntynyt mutta tälleen etukäteen tutustumista. Täti kun vaihtuu nyt lastenneuvolan puolelle muututtaessa.
 
Ai niin ja onko joku muu tilannut tuolta vauvatar.fi sivuilta tavaraa??
Kun mä tilasin reilu viikko sitten isyyspakkaukseen t-paidan ja tilausvahvistuksessa lukee et toimitus 5 päivää maksusta ja ei kyllä kuulu eikä näy......... :/
 
Vega täällä odotellaan rauhassa sinne viikoille 42 asti ja sitten vasta aletaan puhua, josko sinne yliaikaiskontrolliin mentäisiin käymään. :kieh:

Tänne ei ihmeempiä, turvakaukalonkin sain haettua postista. Pojat odottelevat jo malttamattomina uutta vaavia, tai no, ainakin nuo pikkuset. :D Esikoisesta ei oikein ota selkoa, teinit,, :D
Kun laskettuaika eilen poksahti, on suku alkanut kummasti ottamaan yhteyttä herkemmin. Kenties vähän jännitystä heilläkin. :D :heart: Ihan kuin emme muka ilmoittaisi, kun lähdetään sairaalaan. :whistle:
Täällä muuten hikkaillaan ihan mielettömästi iltaisin, koko maha hytkyy. :LOL: Hikkailija siis tiedossa, pikkunen oli aivan samanlainen. :heart:

40+1
 
saikku täälläkin lastenneuvolatäti kävi tiistaina. Itse en pitänyt edes aluksi sitä minään kyttäyskeikkana vaan hyvänä juttuna. Ja me tosiaan rupeteltiin tätin kans puolitoista tuntia ihan ku vanhat tutut ihan kaikesta. Ja jäi tosi positiivinen kuva. :) melkein petyin kun ei edes kattellu kummemmin että missä vaipat vaihdetaan jne. :LOL:

Täällä ei mitään uutta. Edelleen mahan kanssa tiiviisti ollaan. LA senkun lähestyy ja mitään ei tapahdu. positiivista silti on että kyllä tämä vielä tämän kuun aikana onneksi syntyy. :LOL:

Alkanut tulla vatsa vaivaa. ku oiskin enemmän sitä ripuliin menevää mutta eei todellakaan. täytyy seuraavalla kauppa reissulla ostaa paljon luumuja jos sai vatsan taas toimimaan kun on niin ahdistava olo kun ei tunnu mitään tulevan vaikka ruokaa menee sisälle vaikka kuinka. :D

Miehen kanssa sovittiin että viikonloppuna alkaa ässien ahkera käyttö, ja siis todella ahkera käyttö. minä siivoon vaikka lattiasta kattoon tän kämpän, heitän kunnon lenkin, päälle saunaa ja seksiä. Josko saisi edes 2 kunnon supistusta sunnuntaina niin heittäisin jo volttia. :D että edes jotain tapahtuisi hitsi vie. :D vaikka eipä noista varmaan muuten oo mitään hyötyä mutta saa ainakin vähän muuta ajateltavaa.

näillä mennään rv39+2
 
Silleri
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Ei tule käytyä kovin usein koneella kun on nyt tuota vauvanhoitohommaa... poika on yllättänyt positiivisesti olemalla edelleen kovasti ihastunut vauvasta. Nyt on alkanut enemmän vanhemmille kiukutella, mutta mielummin tyhmä äiti kuin tyhmä siskovauva.

Synnytyksestä voisin kertoa, lyhyesti tuskin onnistuu: menin äitipolille keskiviikkoaamuna, lääkäri taas ultrasi ja arvioi, että 4kg siellä oltaisiin ja totesi, että ryhdytäänpä sitten käynnistämään. Menin käyrää ottamaan ja istuskelemaan ja sain pikkuruisen puolikkaan pillerin. Vähän oli hölmistynyt olo, että tälläkö se sitten pitäisi ulos saada. No, söin sen ja sitten odottelin luvatun neljän tunnin sijaan melkein 6h ennenkuin toivat uuden. Tylsäähän se oli, onneksi sieltä liikeni oma huone, jossa makoilin ja luin. Tietysti satoi, ei voinut uloskaan lähteä, vaikka olisi saanut. Sitten taas käyrää ja pilleri ja lukemista ja makoilua, torkkumista... koko ajan supisteli, mutta heikosti ja harvakseltaan. Illalla kahdeksan maissa tuli kolmannen pillerin aika, ensin käyrää otettiin ja ihme tapahtui: siinä käyrällä ollessa yhtäkkiä harvat supistukset tihenivät ja kovenivat ja pilleri jäi purkkiin. Siinä vaiheessa vielä sanoin miehelle puhelimessa, että ei tästä vielä tiedä, mutta reilun tunnin päästä jo hälytin miehenkin paikalle. Olin kestänyt koko päivän supisteluja, käyrällä ollessa oli menneet vedet itsestään, mutta olin sen unohtanut, kun niin ei ennen ole käynyt. Niinpä en osannutkaan ennakoida, että supparit kovenisivat niin nopeasti kuin sitten kävi, kun mies saapui paikalle, minä istuin vessassa ja puuskutin. Pienessä sairaalassa lääkäri ei tullutkaan ihan heti kun toivottiin ja saliin jouduin matkaamaan 10m sängyllä, en voinut supistuksilta kävellä. Mies raukka yritti myötätuntoisesti taputtaa välillä olalle tai pitää kädestä, mutta huusin aina "et koske muhun!", samaa huusin kätilölle, joka piti vauvan sydänkäyräjuttua mahalla... Salissa sitten jo huusin joka supistusta kun en "kestänyt" niitä enää. Ja lääkäriä ei näkynyt. Kun vihdoin lääkäri saapui, aavistin jo itsekin, että melkein auki ollaan, halusin kohdunkaulan puudutuksen niinkuin edellisiltäkin, mutta sitä ei enää saanut laitettua kuin toiselle puolelle. Auttoi se onneksi sen verran, että huuto lakkasi ja puuskuttaminen riitti taas... :kieh: Sitten siinä kärvistelin, supparit taas kovenivat ja alkoi ponnistuttamaankin vähän. Tietysti siinä vaiheessa pääsivät pissatkin siihen synnytystuoliin (vihoviimeinen, vihattava kapine, en ole ennen joutunut, edelliset sain synnyttää sängyllä ) puudutusta varten kun olin siihen joutunut kiipeämään. Riivatut jalkatuet, en muuta sano! Kätilö käski kokeilla ponnistamista, minä vain siinä ärisin takaisin, ettei tällaisessa asennossa ponnistamaan pysty, ja kun kerran tykkäsin koko illan istua vessassa, niin voisinko saada jakkaran. Ja jakkara saapui. Onnistuin könyämään tuolista jakkaralle, siinä vaiheessa oli jo parin supparin ajan ponnistuttanut. Jakkarallakin halusin odottaa vielä yhden kokonaisen supistuksen, ennenkuin suostuin ponnistamaan, kammosin niin paljon pään synnyttämistä vieläkin edellisen jäljiltä. Sitten ihan kevyesti pinnistämällä vauva olikin "päävaiheessa", mutta tällä kertaa pääkin sujahti sieltä suht nopeasti, kivulla ja huudolla kyllä, mutta tosiaan ei kestänyt onneksi pitkään. Sitten pieni odotus ja vartalon synnytys, joka sekin vielä kirpaisi (todella), mutta sitten se tuska onneksi päättyi. Ponnistusta ehkä huimat 20 sekuntia, virallisesti kestoksi tuli 1min. kun vähemmän ei voi laittaa! Jakkaralla oli hurjan helppo ponnistaa.

Mies kysyi, kumpi sieltä tuli, kätilö sanoi, no katso ja itsekin tihrustin ilman laseja, mutta napanuora oli niin paksu ja juuri edessä niin ettei saanut mitään selvää ja jouduttiin kysymään uudestaan... :LOL: Tyttöhän siellä piileskeli, niin kuin pitikin.

Sitten vielä tuoliin istukkaa irrottamaan, tuli onneksi helposti. Sitten tuli kätilölle ehkä pieni moka, antoi vauvan vatsalle, mutta jäin siihen tuoliin kintut telineille alapää paljaana eli ei kovin hehkeä asento eikä olo. En oikein saanut hyvin imetettyä siinä. Ja hienotunteisesti jätti meidät keskenään vielä suht pitkäksi aikaa. Sain tautisen tuskallisen jalkakrampin, mies otti vauvan ja minä istuin siinä tuolin reunalla verilammikossa ja melkein itkin sitä kramppia kun en voinut lähteä vuotamaan pitkin saliakaan... Elämän vähemmän hehkeitä hetkiä! Lopulta kätilö tuli, ja kun katsoi, miten kippurassa lähdin suihkua kohti, ehdotti "pikkupesuja", mutta halusin suihkuun. Kintutkin olivat ihan veressä kun jakkaralta olin tuoliin könynnyt. Istuin sitten suihkussa, kaavin jalat puhtaiksi, mies auttoi pukemisessa kun en heikotukselta itse kyennyt ja päästiin samaan omaan äitipolin huoneeseen loppuyöksi. Vauva ei kovin hyvin syönyt, pikkuisen imaisi kuitenkin ja kävi nukkumaan. Saimme ruhtinaallisen iltapalan, senkin tuleminen vain kesti aika lailla ja sitten nukkumaan. Vauva oli syntynyt. :heart:
 
Kiitos synnytystarinoista. :) tälläisen ekakertalaisen on mukava niitä lueskella niin voi päätellä että mitä voi olla edessä, vaikka kyllähän sitä on tullut jo vuosikausia luettua niin teoriaa kuin muidenkin tarinoita mutta silti. :)

Sitten tuli mieleeni niinkin yksinkertainen kysymys kuin että miten se vastasyntynyt vauva oikein mitataan? Kun sehän on yksi kippurakasa kun syntyy niin kuinka ne ottaa siitä sellaisen mitan että voi ajatella että se on oikea. Tälläinen tuli miehen kanssa eilen illalla mieleen kun synnytystä ajateltiin. Kaikkea olen lukenut (kätilöksi haluan joskus opiskella, joten kirjat on jo valmiiksi melkein luettu ) mutta tuota en ole koskaan ottanut selvää. :LOL:
 
onnittelut kaikille jakautuneille...

Elänperhonen: mullakin on ollu juuri tuolla vasemmalla puolella sellasta vihlovaa kipua, mut nyt ku maha o valahtanu, ni se vihlonta o siirtyny alavatsaan mut o edelleen vasemmalla. Kipeimmillään se o sillo ku "suoli" on täynnä, mut ku olen nyt jo 2ta viikkoa ripulilla, niin ei kait se voi ainakaan olla ummetusta. Mutta tiedän kyllä tunteen!!!

Alkaa olemaan taas hermot ihan loppu ku ei ole mitään tekemistä, kaikki laitettu kuntoon ja olen siivonnu ja sitä rataa... Olen kuitenkin nyt pystynyt nukkumaan pari yötä ilman et olis tarvinnu ees vessaan mennä... Aika käy vaan niiiiin pitkäx
Onnex kaverin vaimo jää ens viikol kans äippälomal ni voidaan sitten yhessä pitkästyä... Ja onnex tääl voi käydä aina lukemassa juttuja...

Toivottavasti tää kirppunen tulis jo ulos pikkuhiljaa ku haluais mennä salille tai treenaan (harrastanut thaiboxingia 3 vuotta), suosittelen lämpimästi niille jotka haluavat helpotusta niska ja selkäkipuihin...

Mut nyt meen nauttimaan sängyn leveydestä ku mieskin tulee huomenna vasta työreissulta... Toivottavasti supistelut alkais ja sais ne vedetkin mennä... Öitä!!!!
 
Hui, meidän ketju oli tippunut ihan alas kun tulin tänne lukemaan

Onnea vauvoista ja kiva lukea synnytyksistä!!

Eilen haravoin pihaa kauhealla vimmalla jos vaikka saisi vauhtia tähän supisteluun. Illalla lähdin vielä lenkille mutta ei siitä mitään tullut kun tuntui siltä koko ajan että alapää halkeaa. Illalla oli kunnon selkäkipuja ja supisteli silloin tällöin. Saunassa ja suihkussa kivut lieveni ja yhdeksän jälkeen loppuivat kokonaan :( Väsytti ihan kauheasti ja menin nukkumaan jos vaikka yöllä valvottaa. Tunnin päästä vauva aloitti kauhean jumpan (illan hiljainen) ja tuli supistuksiakin. Puol kahdelta pääsin takaisin nukkumaan. Aamulla laitoin lapset kouluun ja palasin unille takaisin. Tunnin nukuin kun taas supistus herätti. Kyllä kiusaa...

Ajattelin tällä viikolla siivota koko talon mutta ei ole oikein virtaa. Just kun olin ajatellut puunaavani kaikki puhtaaksi niin olo on ihan tööt :| Nyt kyllä menen vielä ulos haravoimaan vähän jos virkistyisi ja antaisi vauhtia lisää ;)

:wave:

rv 37+5
 
Mulle tais käydä vähän samalla tavalla kuin Tiihulle ;) että rehkin eilen liikaa, ja nyt olen ihan sippi.. Uni maistuis kokoajan, mutta kun muutakin pitäs tehdä.
Lihakset kaikki kipeet, ja selkä jumissa.. siitä kiitokseksi että eilen tein kaikkea.. perhana..

Nyt päikyille!
 
Huomenia! Taas yksi supistukseton yö takana... voe, voe :whistle:

gabrielle: mulla ei ole tullut mahaan myöskään arpia, mutta reisien sisäosaan on tosiaan tullut. Ihmettelin niitä itsekin, mutta kai kaikki paino ja turvotus on sitten sulloutunut reisiin ja sitä myötä arvet nyt siellä koristaa :/ Inhottava paikka.

Odotan huomista neuvolaa kovasti ja haluaisin niin päästä ultraan että voisivat katsoa edes viitteitä siitä, mitä tämä kaveri mahtaa nyt painaa. Pahoin pelkään että neljättä kiloa vedetään jo. No, joka tapauksessa käynnistys olisi sitten ensi viikolla odotettavissa, jos tätä ei nyt millään konstilla ulos muuten saada. Sillerin käynnistyskertomus vaan alkoi hieman kauhistuttamaan, toivottavasti itse välttyy noin kovilta kivuilta vaikka kivutonta siitä hommasta tuskin saa... :whistle:

Jaahas, jos lähtisi kirppiksellä käymään hakemassa turhat kamat pois.

Adette & Allu 41+0 *voi hyvää päivää, tuli se yksi POKS lisää sittenkin* :/
 
heips vaan kaikille...

Heräsin yöllä siihen että alapäässä kävi oikein kauhia rutina, tuntus tosi ilkeeltä... Nyt on koko lantio tulessa... Menkkamaista kipua, mut ei oikein tunnu supistuksia... Onko kellään ollu samanlaisia tuntemuksia?

Mut nyt täytyy mennä poikaa kouluun vastaan, jännittää hiukan mennä ratin taa...

Melena + kirppu 36+6
 
Tää on jo ihan outoa!
Kerkesinkin jo eilen kirjottaa että imuroin aamulla, eikä supistuksia. Lähdin sitten kaupungille, siellä meni pari tuntia ja sitten tytön harrastusta seuraamaan.
Siellä alkoi supistukset, jotka heti jo otti selkään. Sieltä piti mennä hakemaan mies töistä ja jotenkin sain tsempattua itteni siellä ratin takana miehen työpaikalle asti. Onneksi ei tarvinut itse ajaa enää kotia (30km)!
Takasintulomatkalla sattui selkään ja mahaan ja piti vielä kaupassa käydä. Sielläkin matkanteko tyssäs aina kun supistus tuli.
Päästiin kotia, niin supistuksia oli jo 4 min välein. Ne otti alavatsaan ja selkään ja teki jo ihan "kutaa". Soitin lastenhoitajat lähtövalmiuteen, niin nää pirun supistukset harveni ja teho laantu! Ja niin monta tuntia ja niin kipeitä! Ja mä olin jo ihan varma, että pääsee lähtemään, ni kakat!
Siis eihän se mitään, mikäs kiire tässä on, mutta NIIIIN V*tuttaa soittaa ympäri kyliä, että saa jonkun tulemaan tänne lasten kanssa ja kuka ottaa yöksi ja kuka laittaa kouluun ja kuka hoitaa silläaikaa toisen ja kuka ottaa koulusta vastaan ja sit sama stanan soittorumba, että ei tarvikaan :headwall: :headwall: :headwall:
ARGH!
Siis miksei tämä vaan voi alkaa tai olla alkamatta?!!? Liikaa vaadittu?!?!
 
Nyt on meillekin syntynyt ihana tyttövauva. Neiti painoi 3590g ja oli 49cm pitkä. :heart: Pitkät mustat hiukset ja ihana pieni nöpönenu, meidän perheen sydämet on vallattu täysin! Synnytys oli suhteellisen helppo ja nopea.. Mies oli puoltoista tuntia sitten lähtenyt yövuoroon töihin. Kello oli 23.20. BB oli just loppunu ja selailin siinä kanavia tuleeko mistään mitään katottavaa enää, totesin ettei tuu ja aattelin lähteä nukkuun. Meillä on olkkarissa semmonen kunnon löhösohva ja aloin hivuttautua eteenpäin sieltä että saisin kaukosäätimet pöydältä. Vihlasi vähän oikealta puolelta ja mietin että mikähän sekin oli. Istuin muutaman sekunnin paikoillani ja sitten nousin ylös. Huomasin että nyt valuu jotain :eek: . Aattelin että se on limatulppaa mitä valunu päivän verran jo ennestään. Mutta sitten alkoikin valumaan oikein kunnolla ja ryntäsin kännykän kanssa vessaan. Lapsivesi meni ja soitin heti miehelle että nyt kotiin täysiä. Myös mummulle soitin että lähtee tulemaan meille lasten kanssa.
Supisteluja ei kumminkaan tullut edes kun sairaalaan päästiin. Kätilö otti käyrää ja tutki kohdunsuun tilanteen. Oli aika toivoton tilanne.. Tosi takana, kanavaa jäljellä vielä paljon ja väljästi sormelle auki. Olin aivan että VOI EI, meneekö taas avautumisvaiheessa monta tuntia niin kuin edellisessäkin synnytyksessä |O
No me päästiin miehen kanssa huoneeseen jossa saatiin molemmat huilata. Taisinpa torkahtaa muutamaksi minuutiksi. Mies kuorsas vieressä :D .
Kello 2.30 alkoikin sitten tapahtua. Suppareita alkoi tulla ihan muutaman minuutin välein ja heti aika kipeänä. Kätilö toi lämpötyynyjä selkään, ne auttoi kivasti. Suihkussa kävin jonkun ajan päästä mutta siellä oli jo niin kamalat supistukset etten tiennyt miten päin oisin ollut. Olin toivonut spinaalia ja siirryttiinkin siinä vaiheessa synnytyssaliin. Olin auennut 6cm siinä vaiheessa ja rytinällä aukes koko ajan lisää. Spinaali helpotti ihanasti. Suppareista ei ollut tietoakaan muuten kun maha kovettu vain. Oli hyvä hetki levätä! Supistukset jatkuikin säännöllisinä koko ajan ja pian olikin auki kokonaan. Sain alkaa pönnäämään. Ihan heti ei kumminkaan tullut tarvetta mutta hetken päästä kyllä. Siinä vaiheessa vähän spinaalin teho alkoi heikkenemään mutta ei läheskään kokonaan. Ponnistusvaihe meni hyvin kumminkin vaikka tuntui että kahtia repeän. :D Tyttö näki päivänvalon klo 6.46. Pieni hento itku alkoi kuulumaan. Kysyinkin että onko tuo meidän vauvan ääni. Tuntui että se olisi kuulunut jostain kaukaa. Vauvan sain heti syliin ja voi sitä tunnetta kun sain rakkaan käärön syliini. Se oli niin täydellinen pieni pakkaus kuin olla voi :heart: :heart:
Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 4h ja 16min. (lasketaan siitä kun supistukset alkoi säännöllisesti) Mitään kauhua ei jäänyt synnytyksestä, kaikki meni hyvin ja nopeaa vaikka aluksi näyttikin toivottomalta tilanne. Vaikka en nyt ehkä ihan heti halua samaa uudelleen kokeakaan :D

Hurjan paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja onnellista loppuodotusta kaikille raskaana oleville :heart:
 
Onnea nannulle. :)

gabrielle täällä löytyy arpia mahasta, juuri reisien sisäosasta ja jopa pohkeesta että kyllä se on ihan normaalia. :D kumma kyllä ei oo takapuoleen tullut mitään vaikka sekin on aavistuksen venynyt vaan senkin arvet on menny pohkeeseen, joka ei todellakaan ole venynyt omasta mielestäni yhtään. :kieh:

Täällä ei mitään uutta. känkkäränkkä päivä on tänään. yö meni taas villisti, kun tuli nähnyä 23.päivän tapahtumista unia ja vessareissujen yhteydessä sitä jäi kaikkea aina miettimään ja yö oli sen takia sitten tosi katkonainen. Päätin että tänään en tee yhtään mitään, makaan vain ja katton tv:tä leffoja ja mitä vain mutta en tee mitään. huomenna onkin sitten siivous ja saunapäivä niin katsotaan tapahtuuko mitään. :LOL:

Aamupalalle.
rv39+3
 

Yhteistyössä