***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Onneksi olkoon ihan kaikille vauvansa saaneille, teitä on tullut niin monta etten muista kaikkia mutta kaikille halauksia tasapuolisesti!! :hug:

FPI-miksi hätäsektio? Kaikki ilmeisesti nyt hyvin? Tuuthan kertomaan synnytyskertomusta kunhan jaksat? Onnea pikku nyytistä... :heart:

Naurukohtaus, ihanan kaunis nimi :heart:

Adette, tunnen suurta sympatiaa tosta isovanhempien vierailujutusta. Mun anoppi on aikasta hössöttävää ja jopa tunkeilevaakin sorttia välillä, ja etukäteen ootin kauhulla, miten se aikoo meille asettua asumaan vauvan tulon jälkeen. Asuvat tossa ihan lähellä kyllä, mutta kuvittelin että silti tulee heti alusta alkaen tuputtamaan ohjeitaan ja neuvojaan tänne heti kun on sairaalasta kotiuduttu. Pelkkä ajatuskin sai jo etukäteen mun niskakarvat pystyyn, en todellakaan ois halunnu heti alkuun tänne ketään ja varsinkaan appivanhempia kattomaan kun opetellaan vauvan kanssa olemista ja tutustutaan pieneen. Meillä onneksi kävi kuitenkin niin että ilman eri sanomista ymmärsivätkin tämän asian ihan itse eivätkä ole mitenkään tuppautuneet, vaan tulleet kun on pyydetty ja auttaneet ihanasti sitten kun on apua kysytty. Tsemppiä sulle, ja tosiaankin miehes pitäs ymmärtää ennen kaikkea sun tunteita, isovanhempien into nähdä lapsenlapsi on kyllä aivan toissijainen asia oman perheen ja etenkin juuri synnyttäneen äidin toiveisiin ja tarpeisiin nähden, mun mielestä. Se loppuviikosta synnyttäminen sinänsä kyllä siis kuulostaa aika hyvälle vaihtoehdolle, ei tarttis kotona kestitä niitä isovanhempia viikonloppuna sitten. Halauksia ja voimia tän asian ja loppuodotuksen kanssa, ei enää onneksi kauaa kun nyytti sullakin vieressä tuhisemassa! :hug:

Meillä vauva-arki alkaa muotoutumaan, pikku neiti nukkuu suurimman osan ajasta, syö edelleen 3 tunnin välein herätettynä jos ei ite vaadi ruokaa, tämä siksi, kun viime viikon neuvolassa ei painoa ollut tullut 5 päivässä sairaalasta kotiuduttuamme kuin 8 grammaa! Välillä syö ite jopa tunnin välein tissillä mutta esim öisin pitää herätellä kun 3 tuntia kulunut ed ruokailusta ja tyyppi vaan nukkuis. Useampaan otteeseen vuorokaudessa on kyllä hereilläkin pitempään, ja kattelee vaan nappisilmillään ihanasti äitiä ja isää....Ollaan kyllä niin pienen lumoissa etten ois voinu moista kuvitellakaan! Välillä kyllä hormonit saa vallan ja itku tulee, millon mistäkin asiasta, pienetkin asiat tuntuu suurille mutta onneksi mies on tukena ja palauttamassa asiat oikeisiin mittasuhteisiin! Tänään mies joutui menemään aamupäiväksi yllättäen töihin ja ekaa kertaa ollaan typyn kanssa kahdestaan, tuossa nukkuu vieressä ja sen verran rupes ääntelemään että taitaa kohta herätä...:)

Tsemppiä kaikille odottajille vielä viime viikkoihin ja päiviin!

Kirppiina ja Muru 16 vrk :heart:
 
Meidänkin pikku-ukkeli tuli maailmaan!

Poika syntyi 7.10., mitat 3720 g ja 55 cm. Pitkä poika! Synnytys meni ihan hyvin, kivunlievityksenä oli vain ilokaasu, joten kyllä SATTUI, mutta kaikki on jo melkein unohtunut... Hienosti on vauva-arkikin lähtenyt sujumaan!

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille ja kärsivällisyyttä vielä odottaville :heart:
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: Vauvauutisia tulee useampia päivittäin. samperin puusilmälle onnea matkaan!

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Samat on fiilikset kuin toiveikkaallaodottajalla: ei tää halua syntyä ikinä. No, jos sairaalassa saisivat häädettyä vauvan ulos jossain vaiheessa :)

Vega 41+3
 
Maanantai huomenet!

Puusilmälle onnea matkaan. :)

Itse en ajatellut tämän päivän tulevan ison mahan kanssa mutta uskottava se on. LA on täällä! Sen kunniaksi otin masukuvan. Josko oisi viimeinen mitä ottaa. eipä tuo isolta kyllä nuin näytä vaikka siltä kyllä välillä tuntuu. kiinteä pallo. :LOL:


Jälleen on todella hyvin nukuttu yö takana, siis ei. nukahdin joskus 2 jälkeen, siihen asti vain pyörin kun oli niin paljon kaikenlaisia ajatuksia mielessä. Heräsin 5 aikaan nähden taas painajaisia pyssymiehestä ja sen jälkeenpä ei nukuttukkaan kun vasta 8 jälkeen sain tunnin-kaksi nukuttua. jippii. näillä mennään mur.

Mutta ulkona on ihana päivä. B) Jotain positiivista tähän elämään. :LOL: taidan lähtiä kuivaamaan hiuksiani ja sitten pihalle kun vielä saa auringosta nauttia. :)

rv40+0 poks poks
 
Täällä on lisäännytty sitten oikein urakalla.
Piti oikein mennä etuivulle kurkkimaan että kuka on jo posahtanut.. Ja onko meitä monta vielä palloilemassa. :D
Onnea kaikille "hoikistuneille"!! :hug: :flower: :flower:
 
Ensiksi onnittelut ja halaukset kaikille vauvan saneille!! :heart: :heart: teitä oli aika liuta kun en ole kerennyt täällä käymään sitten kotiutuspäivän :whistle:
En tiedä kyllä mniks kun tyttö on niin kiltti ja helppo ollut...syö,nukkuu ja kakkii :D
Nyt on jopa pieniä pätkiä jo hereilläkin ja tutkii maailman menoa :heart:
Adette taitaa olla päässyt vihdosta viimein tosi toimiin kun katselin ettei ole täällä hetkeen ollut =) toivotaan niin :heart:
Jatkakaahan samaan malliin tuota jakautumista niin päästään kaikki tuonne toiselle puolelle jutustelemaan =)
Cristiina ja vaavi 1vko ja 1pvä :heart:
 
Mäkin tulin tänne puolelle välillä kurkkii :wave:
Hyvin on meilläki menny, syödään tosi usein mutta se kuuluu kai asiaan :D Neiti on kyllä oikee ihanuus, edelleen sitä vaan ihastellaan taukoamatta. Katselee ja killittelee kovasti ympärilleen, ihana näky :heart:
Onkohan Adette tosiaan vihdoin päässyt synnyttelemään... :)

Mäkin laitoin tonne profiilin kuvan, neiti on siinä tasan viikon.

Liina ja pimpula 10pv
 
Onnea vauvautuneille ja kiitos synnytystarinoista:)

Meidän muksut on mummolla lomailemassa. Tulevat huomenna kotia. Ja mitä mä oon tehny täällä tänään? Silittäny vauvan vaatteet! Siinä menikin vaivaiset 5 tuntia, siis pelkissä vauvan vaatteissa :ashamed: :snotty:
( enkä edes tykkää silittää. yleensä en silitä mitään )
Kauhee pesänrakennusvimma on päällä. Kaappeja pitää järjestellä ja koko ajan tuusata jotain pientä.
Eilen sain siivottua koko kämpän. Oli huisin hauskaa imuroida, kun ei tarvinut välillä käydä antamassa lapsille ruokaa tai käydä kurkkimassa onko ne tallessa pihassa vielä :) Outoa, etten sanoisi.
Sit iskä vielä vei mut "ulos" syömään:) Tänään se soitti töistä, että ala jumpata siellä, että päästään synnyttään :D
Mä en taida enää tehdä mitään tän syntymisen eteen. Tulkoon kun tulee. Vaikee sitä on olla miettimättä, mutta ei jaksa hösöttää.
 
tervehdys.

Meillekkin syntyi sitten tyttö 27.9.08 klo 06.24. Kokonaisuudessaan synnytys kesti 5,24h, eli nopeasti tultiin ulos ilman minäänlaisia merkkejä etukäteen, raskausviikolla 39+3. Painoa 3695g ja pituutta 51cm. Istukkaki paino reilu 800g, kätilöki ihmetteli et ootpa syöny hyvin ja ihmetteli uudestaan viel ku kerroin et joo, vaan vihanneksia :)

En oo yksinkertasesti jaksanu käydä lukemassa teijän kirjotuksia enkä kirjottamassa itekkään. Viikko oltiin eka sairaalassa ku beibe joutu valohoitoon, ja nyt ollaan oltu reilu viikko kotona. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ja mie oon niiiiiin väsyny etten oo jaksnau ku olla vaan.
Mutta kaikki hyvin ja ihana pikkunen on nyt meillä kotona, miehän olin ihan varma et poika on mahassa mut tyttö se sit olikin :) Isin pikku possuksi sanotaan :heart:

etusivun listasta päättelin et tosi moni on beibensä jo saanut, onneksi olkoon kaikille muillekkin ja jaksamisia niille jotka vielä odottavat, kyllä se sieltä tulee kun on valmis.

poppari+beibe 16 päivää
 
Heips

Mulla on hyvät supparit menossa ja elämäkin heittelee aikaslailla.. olen taas muuttanut,tuli ongelmia vuokran antajasta joten päätettiin tulla asustamaan Porvooseen takaisin.
Soitinkin tänään mammapolille ja ne ainakin mut ihan innoissaan on ottamassa vastaan ;)

No tässä ootellaan milloin pääsee synnyttään ... mua ei pelota toistaseksi yhtään,en tiedä sitten kun tilanne on ihan käsillä.
Pehmeet paikat ja aukikin joten ootellessa siis :)

Onnittelut kaikille vaavin saaneille.. omaani vielä ootellessa ;)

37+1
 
Pitää ilmeisesti tulla ilmoittautumaan ettei luulla minun olevan tosi toimissa :whistle: :D Päivä on mennyt kyllä hieman muissa maailmoissa ja kirotessa. Viime yönä en ole nukkunut oikeastaan yhtään. Mentiin nukkumaan joskus 12 maissa ja puoli 1 alkoi sitten supistelut joita tuli heti 2-5min välein. Tuntui poltteena selässä, ei ennemmin ole sellaisia tuntunut joten arvelin heti että ovat niitä synnytys-supistuksia. Seurailin tilannetta pari tuntia ja soitin sitten synnärille tilanteestani. Sanoivat, että jos kotona vielä pystyt olemaan niin ole ihmeessä siellä niin kauan kunnes kivut on liian kovat. No, minä sitten olin. Miehen herätin kun supistuksia oli tullut kolme tuntia säännöllisesti ja kipu alkoi olemaan kovempaa. Menin sitten suihkuun ja yritin kipuja lieventää. Mies siinä keitti kahvia ja touhusi kovaa vauhtia: koiralle ruokaa ja pihalle ja sairaalakassin läpikäyntiä ja muuta yleistä hermoamista ;) Siinä sitten odoteltiin että supistukset muuttuisivat tosi kipeiksi niin etten kertakaikkiaan enää kestäisi. Asteikolla 1-10 supistukset olivat seiskan luokkaa ja sanoinkin miehelle, että kun ovat 8-9 niin lähdetään. Mutta mitä vielä?? Kun olin kärvistellyt koko yön ja aamu valkeni 5.30, supistusten väli pitenee ja kipu katoaa. Ja supistelut melkein loppuu!! :eek: Ei muuta kun sängylle makaamaan ja ihmettelemään. Siihen ollaan sitten miehen ja sairaalakassin kanssa nukahdettu joskus kuuden-seitsemän välillä ja herätty yhdeksältä että jaa, sellainen yö :kieh: Kyllä ei aamulla naurattanut yhtään eikä vielä nytkään. Silmät ristissä koko päivä mennyt. Päätettiin sitten että kotona ei tänään supisteluita aleta odottelemaan ja lähdettiin Tuuriin shoppailemaan v*tutusta pois. Hetki sitten kotia palattiin ja supistuksia ei oikeastaan ole ollut. Muutama heikko juuri tuolla selässä mutta en tulkitse niitä edes supistuksiksi.

Mä oon henkisesti niin maassa tämän kanssa... :'( En oikeasti enää jaksa. Sain sen käynnistyskontrolliajan huomiselle klo 8.15 aamulla ja kun kysyin kuka lääkäri niin on vissiin (jos oikein muistan) sellainen saakelin ääliö joka vähät välittää mistään. Itke sellaiselle miehelle nyt sitten vointiasi!! :ashamed: Onneksi oma mies tulee mukaan - hän on myös jo aika kypsä tilanteeseen, joten mitä luultavimmin me se käynnistysaika saadaan kun hän on siellä möykkäämässä :whistle:

Nyt painun pehkuihin ja yritän kerätä huomiselle voimia.

Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Adette 41+4
 
Olipa monta vauvauutista. Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Itse kävin neuvolassa. Muuten ok, mutta verenpaine oli kohonnut. Terkka pisti lähetteen polille ja lähdin sinne. Siellä pistettiin käyrille ja pistettiin verenpainemittari käteen. Ei niissä arvoissa siellä mitään ollut, ihan ok. Lääkäri vielä ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Ei mitään edistystä, tilanne sama kuin kuukausi sitten. Tai kuukausi sitten oli kohdunkaula edes pehmennyt, nyt oli kuulemma kiinteä.

Kysyin sitten käynnistyksestä, kuinka pitkälle raskauden annetaan mennä. Hyvin voidaan antaa mennä pitkälle 42 viikolle, joskus ens viikolla sitten käynnistetään, kun näyttää, ettei ole ongelmia (joo, ei haittaa, että lapsi on jättiläinen ja kun tilanne ei ole tähänkään asti edistynyt, niin tuskin lähtee itsekseen käyntiin). Mä olen nyt aika rikki. Jos se on niin turvallista antaa raskauden jatkua ens viikolle, miksi polilla sitten pitää alkaa ravaamaan käsittääkseni päivittäin... Tai nyt ensi alkuun joka toinen päivä, keskiviikkona seuraavan kerran. Olipa aikamoinen valitusvirsi tällä kertaa :/

Vega 41+3
 
FPI
Heippis!

Tässä nyt hieman synnytyskertomusta;


Miten kaikki sitten meni...eli niin kuin kirjoitin, että lauantaina 4.10 piti mennä taas Jorviin ja mahdollisesti olisi käynnistetty silloin...otettiin sykekäyrä ja ultra ja todettiin, että sunnuntaina uudestaan sykekäyrä ja maanantaina sykekäyrä+ultra, näin tehtiin.

Maanantaina 6.10 ultrannut lääkäri sitten viimein päätti lapsiveden väähyyden vuoksi, että saan jäädä osastolle ja tiistaiaamuna 7.10 sitten käynnistetään synnytys.

Tiistaina kymmenen maissa lääkäri laittoi Cytotec (en ole varma, miten kirjoitetaan) lääkettä kohdunsuulle. Supistuksia rupesi sitten vähitellen tulemaan, mutta ei vielä kauhean kipeitä noin 3-4 min välein ja välillä oli pidempiäkin taukoja. Kolmen maissa katsottiin tilanne uudelleen ja lääkäri päätti, että laitetaan lisää lääkettä, kun kohdun suulla ei ollut vielä oikein tapahtunut kai mitään (sanoi, että on alkutekijöissä homma). Tästä sitten seurasi, että noin viiden maissa alkoivat TODELLA kipeät supistukset, jotka tulivat jopa 20 sekunnin välein. Minulle oli sanottu, että lääke usein aiheuttaa tiheämpiä ja lyhyempiä supistuksia kuin normaalit synnytyssupistukset ja näin ilmeisesti todella kävi! Pari tuntia koitin supistuksia kestää suihkun ja kuumevesipussin avulla ja sain jonkun kipulääkkeen lihakseenkin, mutta ei niistä kyllä ollut oikein hyötyä ja sitten kun itkin ja huusin niin kätilö rupesi miettimään, että josko mentäisiin synnytysosastolle...ongelma oli siis se, että kohdunsuulla ei ollut edelleenkään tapahtunut riittävästi, että olisivat antaneet epiduraalipuudutuksen.

Joskus puoli kahdeksan maissa illalla siirryttiin synnytysosastolle, jossa tarjottiin ammehuonetta ja meninkin, mutta en pystynyt supistuskivuilta istumaan ammeeseen, joten ei kauheasti auttanut. Kahdeksan maissa pääsin sitten synnytyshuoneeseen ja kohdunsuu oli muistaakseni sentin auki, joilloin kätilö päätti, että voidaan antaa epiduraali. sain epiduraalin ja se auttoi tosi paljon ja ilokaasuakin hengittelin. Lääkäri tuli laittamaan vauvan päähän anturin, jolla mitattiin vauvan sykettä ja oli sykettä mitattu siis pitkin päivääkin.

Kaikki näytti menevän ok ja kohdun suu oli auki 3-4 cm, kun sitten vauvan syke kai putosi aina supistuksen aikana. Lääkäri koitti kolme kertaa ottaa vauvan päästä verinäytettä ja en oikein ole varma onnistuiko vai ei, mutta sitten yhtäkkiä sykemonitori antoi jonkun hälyytyksen ja lääkäri sanoi, että tästä tulee nyt sektio. Isä ei päässyt mukaan vaan laittoivat minulle katetrin ja sitten kiireellä leikkaussaliin. Leikkaussalista minulla on hieman huonot muistikuvat, ainakin olin niin paniikissa, että tärisin. Puudutus piti olla epiduraalitilan kautta, mutta kun lääkäri rupesi leikkaamaan niin tunsin kovaa kipua virtsarakon seudulla ja sitten päättivät nukuttaa. Muistan, kun anestesialääkäri sanoi, että nukutetaan ja leikkaava lääkäri sanoi, että vauva syntyy nyt, mutta hoitaja ehti laittaa jo nukutuslääkkeen niin, että kuulin, kun vauva parkaisi, mutta muuta en sitten muistakaan. Leikkaushaavan lääkäri kuitenkin sai tehtyä poikittain, vaikka kova kiire olikin.

Vauva sai apgarpisteet 8, 9, 9. Hän sain noin 30 min lisähappea ja oli hetken lämpölampun alla ja oli ulostanut lapsiveteen eli oli vihreää lapsivettä, mutta vauva voi kuitenkin hyvin. Minä heräsin heräämössä joskun yhden aikaan yöllä eli pari tuntia leikkauksesta ja pääsin noin puoli kolme yöllä osastolle, johon mieheni pääsi vauvan kanssa noin puoli tuntia myöhemmin eli sain vauvan vielä rinnalleni tuolloin yöllä, mikä oli tosi ihanaa, vaikka olikin ihan sekaisin leikkauksesta.

Keskiviikkona saimme sitten perhehuoneen ja lauantaina tosiaan päästiin kotiin ja nyt totutellaan vauva-arkeen ja toisiimme. Vauva voi hyvin, syö ja nukkuu, mutta jaksaa jo olla valveillakin aina jonkin aikaa. Tänään käytiin neuvolassa mittaamassa vauvan paino, joka oli 3360 g eli oli hyvin noussut (syntymäpaino 3230 g) ja minä sain puolet sektiohaavan hakasista pois, loput otetaan keskiviikkona.


Tämä oli nyt varmaan aika sekava selostus siitä, mitä tapahtui...mutta nyt ollaan siis kotona ja voidaan ihan hyvin. Minulla kyllä kummittelee synnytys vielä mielessä, mutta kaipa se tästä tasoittuu ja tietenkin se, että osaanko vauvaa hoitaa? Toivottavasti. Tyttö on aivan ihana pieni nuppu!

Vauvantuoksuisin terveisin

Milla+Minni 6 vrk
 
Meille syntyi lauantaina 11.10 klo 3.43 pienoinen prinsessa :heart: . Mittoja neidillä oli huikeat 2990g ja 49cm. Synnytys oli tämäkin hyvin tapahtumarikas, mutta kerron siitä sitten myöhemmin. Tänään vasta päästiin kotiin kun äiti on vähän pipi... No mutta molemmat pienet tyttösemme ovat aivan ihania :heart: Isosisko on osoittanut aivan uusia puolia itsestään ja ollut aivan suloisen herttainen :heart:

Nyt pitää kuitenkin lähteä nukkumaan kun tytötkin nukkuu.

Emppu & prinsessat
 
Tulin nostelemaan meitä ylemmäs...
Täällä on ollut aika hiljaista kuten joku jo aiemmin totesikin. Mustakin tuntuu, että kaikki on saamassa niitä vauvoja eikä itsellä näy vielä merkkiäkään synnytyksestä :/
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja iso kiitos kaikille synnytyskertomuksista!!

Oon yrittänyt tehdä pihahommia, mutta oon saanut vaan lihakset kipeäksi sillä rehkimisellä sekä pari hassua mahan kovettumista! Keskiviikkona pääsee taas neuvolaan ruikuttamaan kun ei mitään tapahdu. Vauvakin on edelleen korkealla takapuoli painaa ikävästi ja aiheuttaa kamalaa närästystä |O Katsotaan mitä nlatäti sanoo kun hän on niin sitä mieltä että vauvan tulisi ens kerralla olla jo alempana, mutta ei...

Olitte puhuneet Anopeista... Mulla on tosi ihana ja kiva anoppi, mutta tän mun odotuksen aikana se on ollut välillä niin ylikierroksilla ja sekaantunut jopa siihen minne laitan hoitopöydän (hän tarjosi mulle hoitopöydäsi rumaa ja vahaa isoa koulupöytää, ja suuttui kun en sitä halunnut. Äitini osti meille uuden brion pöydän ja hän ei ole huomioinut koko pöytää mitenkään ja naamasta näkee selvästi, että se kaivelee sitä edelleen) Saisin pitkät tarinat mutten jaksa alkaa purkautumaan kaikesta. Kyllä on ollut hermot kireänä kun tuntui ihan, että hän on se ainut jolle tämä on uutta ja ihmeellistä (eka lapsenlapsi, selittää varmaan paljon) |O
Mä en ymmärrä miten anoppien päät sekoo tollai, ei mun äidilläkään oo vielä ennestään yhtään lapsenlapsia eikä se työnnä nokkaansa joka paikkaan ja ajattele vaan itseään! Nyt anoppi on ollut rauhallisempi, paitsi pari viikkoa sitten kun oltiin kaikki heillä syömässä. Sanoin ruokapöydässä, että ollaan miehen kanssa sovittu että tulevat isovanhemmat kummankin puolelta saavat tulla katsomaan meitä sairaalaan. Ja kummankin sisarukset (4 kpl + 2 kertaa avec) voi tulla sitten vasta kotiuduttuamme kotiimme. No eikö tää taulapää ruvennut inttämään, että miksi mieheni pikkusisko ei voisi tulla sairaalaan kun hän asuukin ihan lähellä ja se niin haluasi tulla jne :headwall: :headwall: Onneksi sain suuni auki ja sanoin, että se ei olisi tasapuolista muille sisaruksille, että yksi pääsee ja muut eivät!!!!!! Ja kyllä niitä muitakin halukkaita varmaan olisi. Onneksi se ei jankannut enempää. En tiedä mitä tykkäsi mutta ei voisi vähempää kiinnostaa! Miksi ei voi kunnioittaa mun toivetta ilman että alkaa jankkaamaan..
Mä ihan luulin, että oltiin reiluja kun halutaan tulevat mummut ja papat käymään kun on monia jotka ei halua vieraita sairaalaan ollenkaan.. mikään ei riitä... kunhan vaan heidän oma porukka pääsis, muilla ei ilmeisesti ole väliä :kieh:

Mulla alkoi nyt kiehumaan päässä kun ajattelin anoppia, etten pysty enää kirjoittamaan muuta!

meela 38+3
 
Meille syntyi poika 8.10 klo 23.12. Viikkoja oli kasassa 37+5, painoa 2785 g ja pituutta 47 cm. Synnytys alkoi maanantai yönä vesien menolla ihan yllättäen, mitään ennakovaroituksia ei annettu =) Hyvä toisaalta niin, en ehtinyt stressaamaan että syntyykö tämä ollenkaan. Pitkä oli kuitenkin matka, melkein kaksi vuorokautta oltiin sairaalassa ennen kuin pikkuinen suostui näyttäytymään. Muuten synnytys meni hyvin, ei jäänyt traumoja, kirjoittelen paremmalla ajalla tarkemmin siitä.
Eilen vasta sitten kotiuduttiin, kun poitsu joutui olemaan sivivalossa keltaisuuden takia. Itse olisin voinut jo seuraavana päivänä lähteä kotiin.

Ja ONNITTELUT kaikille vauvansa saaneille, täällä on ollut säpinää :flower: :hug:

Nyt nukkumaan kun yö meni tissutellessa :)

Taralee ja Kalle-poika

P.S vielä anopeista, Meela minultakin löytyy erittäin sekaantuva ja kärkeä anoppi, elättelin toiveita että synnytyksen jälkeen se saa jostain järjen päähänsä, mutta nyt olen sen takia jo monta kertaa pahoittanut mieleni. Pahimmalta tuntuu se, että koko ajan on jatkuvan tarkkailun alla, että osataanko nyt hoitaa omaa lastamme oikein. KIEHUTTAA.
 
Onnea vauvan saaneille, ja kiitos synnytyskertomuksista!

Itsekin jo kovasti odottelen, että pääsisin synnytyksestä kirjoittelemaan, kunhan tämä vauva nyt vain ymmärtäisi syntyä. Esikoinen lähti sunnuntaina mummilaan, tulee vasta viikonlopuksi kotiin. Tuntuu tosi oudolta olla yksin kotona päivät, kun tottunut pojan aina hääräävän vieressä. Olen saanut aamuisin nukkua niin pitkään kun nukuttaa ja muutenkin touhuilla omia juttuja. Ihan kivaa, mutta kova ikävä jo on! Ensimmäistä kertaa poika näin pitkään on reissussa, mutta hyvin on hänellä kuulemma mennyt.

Poika on syntynyt rv39, joten kuvittelin, että tämäkin voisi näihin aikoihin syntyä, mutta taitaa olla turha luulo. Ainakin nyt tuntuu taas siltä, ettei tämä täältä ole vielä aikoihin syntymässä. Supistukset on loppunut tyystin, vaikka rv 16 saakka niistä olen "kärsinyt". Nyt kun saisi supistella, niin ei ensimmäistäkään, TURHAUTTAVAA! Eilenkin kävin 10km pyörälenkillä ja haravoin useamman tunnin ajan, eikä ensimmäistäkään supistusta tuntunut. Tänään olisi saunan- ja kylppärinpesun vuoro, toivottavasti siitä olisi apua :) Toivon NIIN paljon, että syntyisi tämän viikon aikana, niin ei tarvitsisi pojan hoitajaa alkaa synnytyksen alkaessa stressaamaan ja soittelemaan.

meela Satks:ssa ollaan aika tarkkoja vieraista, isät ja vauvan sisarukset saavat tulla millain vaan katsomaan, mutta heidän lisäkseen ei saisi kuin isovanhemmat käydä vieraisilla ja siihenkin on annettu tarkat ajat päivästä. Voithan anopillesi sanoa, ettei sairaalaan edes saa tulla kuin isovanhemmat vauvaa katsomaan, jos miehen pikkusiskosta vielä jotain rutisee..
Löysin Satks:n nettisivuilta tarkemmat vierailuajat:
Synnytysvuodeos. S0: Isä ja perheen lapset saavat vierailla vapaasti. Isovanhemmat ma - la 18.00 - 19.00 su 14.00 - 16.00 ja 18.00 - 19.00

Jaksamisia kaikille viimeisiin viikkoihin, kyllä mekin vielä nyytit syliimme saadaan.... ennemmin tai myöhemmin!

gibbon ja tyttömytty 38+5
 
Äitipolilla käyty ja käynnistysaika saatiin ensi lauantaiksi. Silloin viikot 42+2. Tilanne olisi kuitenkin jo otollinen, että synnytys lähtisi ennen sitä itsekseen käyntiin, koska kaulaa jäljellä enää sentti ja paikat auki kaksi senttiä. Joten toiveita on.

Mutta silti mua ketuttaa... Mies kyllä taas todisti oikein älykkyytensä. Olen jo aiemmin kertonut siitä, että hänen äitinsä joutuu niihin tutkimuksiin pariksi viikkoa ja olisivat tulleet nyt viikonloppuna. Ja kun minä olen toivonut ettei ketään olisi meillä kun kotiudumme - liikaa vaadittu!? :headwall: No nyt kun päästiin tuolta sairaalasta niin miehen suurin huoli oli äiskä, kun se ei nyt sitten pääse kun vasta loppukuusta näkemään lapsenlastaan. Siis voi kiesus!!! Ja siitä piti nyt alkaa tappelemaan. Yritin selittää että en halua edes ketään meille ekoina päivinä, että mikä siinä nyt on niin saakelin vaikea ymmärtää!?!?!!? |O |O No hänen äitinsä sydän kuulemma särkyy, että mä saan sen nyt sille sanoa. Mutta eikö se nyt jumaliste ole jo itsestään selvyys että perhe tarvitsee ensisijaisesti sen oman rauhan!!!!

Mies soitti juuri... se oli jo soittanut äidilleen ja ne oli nyt sitten sopinut että sen vanhemmat + sisko + veli tulee tänne lauantaina... :'( Mä en jaksa enää tapella tästä asiasta. Jos kukaan ei nyt ymmärrä mun pointtia niin antaa olla.

Adette 41+5 :ashamed: :'(
 
onnea vauvaantuneille kiitos synnytyskertomuksista :flower: :flower:

Adett e ymmärrän hyvin sun mielipiteesi vierailusta, mutta nuo miehet ei aina vaan tunnu asiaa ymmärtävän toisen kannalta. ja varmaan anoppisi ehtii lapsenlasta nähdä useasti syntymän jälkeen. joten annan täältä täyden sympatian sinua kohtaan :hug:

me taas olemme miehen kanssa tultu siihen tulokseen että otamme tulokkaasta puhelimella kuvan ja laitamme sen kiertoon ettei näitä vieraita edes hirmuisesti sattuisi tulemaan sairaalaankaan katsomaan tulokasta, itse en edes henk.koht. haluaisi miehen puolelta ketään sairaalaan vierailulle. :eek: (voin olla ilkeä mutta)syyt siihen on se että miehen sisko ei pidä vauvoista vaikka hänellä omia lapsia onkin kaksi, nyt jo tosin 13 ja 15 vuotiaat, ja anoppi on sitten vähän alkoholisoitunut niin en tahtoisi ketään viinalta haisevaa vierailemaan sairaalaan. :kieh:

mutta joo tänään oli vikaneuvola

mitään uutta ei siltä rintamalta,

pissa puhdas, rr 110/81, syke 145 ja liikkeet ++

huomenna pitäisi soittaa äippäpolille yliaikaiskontrolliin, ite rupean olemaan sitä mieltä ettei tämä taavi suostu tulemaan varmaan tämän vuoden puolella ulos, kun ei ole supistuksia eikä muutakaan lähtöön viittaavaa, ainoastaan olen saanut kivaksi kaveriksi jälleen tämän häpyluun ja häntäluun kipeytymisen, ettei pysty kävelemään saatika istumaan. :kieh:
niin ja viimeyönä sainkin sitten mukavasti jonkun perhanan nilkkakivun että jouduin puolet yöstä olemaan horrosunessa säryn takia kun ei pysty nilkkaa liikuttamaan mihinkään suuntaan. ( tämä mamma taitaa rupee olmaan rapistumis pisteessä :ashamed: )

neuvolahoitaja kyllä lohdutti mua sillä että ensi viikon perjantaina meillä varmasti on jo vauva :whistle:

no jännityksellä tässä myös odotellaan sitä että mahtaakohan äitini saada syntymä päivälahjan synttärit olisivat hänellä 21.10 ja ikäeroa tulisi lapsenlapsen ja mummin välillä 55 vuotta :LOL:
itselläni olis viikkoja tuolloin 42+2, no odotetaan miten tässä käy. ;)

nyt minäkin lopetan tämän valittelun toistaiseksi tähän, pahoittelen jos valitukset rupeavat kypsyttämään yhtä jos toista mutta ei se helppoakaan ole kun toista saa odottaa mutta tästä nyt huomaa että hyvää kannattaa aina odottaa. =)

Jaksamisia kaikille :wave:

leppis&taavi 41+2
 

Yhteistyössä