***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Täällä edelleen :wave:

Sain nukuttua yön hyvin supistelevan päivän jälkeen. Aamulla supistelut jatkuivat 15 min välein vähän kipeämpinä ja jatkuivat pitkin päivää. Ihme aika toi 15 min.... Uutta minulle on nämä selkä supistukset tässä vaiheessa. Päivällä välillä tuli pelkästään niitä ja yöllä sain nukuttua kaurapussin avulla.
Kolmelta alkoi paha olo ja sitten alkoivat kovemmat poltot 5 min välein ja miehen kanssa alettiin valmistautua sairaalaan lähtöön ja katsottiin tavarat valmiiksi. Yllättäen reilun puolen tunnin päästä supistukset loppuivat kuin seinään. Sen jälkeen ei ole tullut kuin muutama lievä supistus. On kyllä ihme touhua tämä |O

Kolmesta ässästä, sauna ainakin vaikuttaa päinvastoin minulla. Siellä supistukset häviää ja olo helpottuu. Siivous ei eilen vaikuttanut juuri mitenkään. Viimeinen ässä käyttöön seuraavaksi jos ei tapahdu mitään piakkoin :LOL:

Nyt tuli kunnon supistus pitkästä aikaa. Jospa tuo tauko oli tyyntä myrskyn edellä :D

Lapset nukkumaan kohta ja eikun odottelemaan miestä jäätreeneistä :D :D

rv 39+1
 
Rakas pieni poikamme syntyi maanantaina 13.10., painoa hänellä oli 2940g ja pituutta 48 cm. Onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille!

Vauvamme kanssa samana päivänä syntyneitä AliG Borat Sasha Baron Cohen ja Margaret Thatcher...

Mulla tuntui synnytys raskaalta, onneksi vauva on jo toipunut hyvin, ja itsekin alan toipua, menee varmaan vielä muutamia viikkoja ennen kuin voin paremmin ja voin istua ja tolleen. Kateeksi käy teitä kuten Jasmaraa, mulla synnytys kesti useiden päivien ennakkosupistusten jälkeen aktiivivaiheessa toista vuorokautta, pelkästään synnytyssalissa olin yli 21 tuntia, ja loppujen lopuksi vauva ja minä oltiin molemmat niin huonossa jamassa että vauva jouduttiin kiskomaan useaan otteeseen imukupilla ja multa alapää leikkaamaan auki että saatiin hänet ulos. Vauvalla oli lisäksi napanuora kaulan ympärillä, mutta hän voi jo paremmin. Synnytyksestä jäi tosi ahdistava kokemus, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin.

Ekan lapsen kohdalla on yllättänyt vauvan imettämisen tekniikan oppimisen vaikeus, se ei olekaan ihan suoraviivaisen helppoa. En tiedä onko teillä jotain vinkkejä, mistä löytyisi siihen hyviä neuvoja vaikka netistä?

Voikaa hyvin, ihania vauvauutisia teille kaikille toivottaen,

Jäpyn Mami
 
MIKSI KAIKILLA MUILLA TAPAHTUU JOTAIN MUTTA MULLA EI MITÄÄN??!!!
Mä pian itken kun olen niin kateellinen muille kun teillä on supistuksia, tulppaa tullu ja vaikka mitä ja mulla ei mitään. Limatulppaa en ole ainakaan huomannut, ja supistukset oli siinä to-pe yössä. Pirhanan pirhana. Nekin to-pe yön supistukset taisi johtua vain miehen tavarasta kun tuli sitä viimeistä s:ää harjoitettua. vaikutukset kesti kokonaista 4tuntia. :LOL: :LOL:

Antakaa mulle nuija nukutus, sellainen joka kestää siihen asti kunnes alkaa synnytys käynnistymään OIKEASTI!

Byää. Palaan bb:n pariin.
 
gabrielle kiitos lohdutuksesta. Onneksi on joku joka ymmärtää tätä oloa. Ainut vaan että sulla viikkoja "noin vähän" verrattuna muhun. että jos sie alat nyt synnyttää niin näytän sulle kieltä kun mä sentään olen jo yliajalla kohta viikon verran. :LOL:

Mikä siinä on kun ihmiset ei voi käsittää että joka päivä EI tartte kysellä että joko joko. galleriassa käyn joka päivä ja monta kertaa ja kaverit kyllä näkee että olen kirjautuneena ollut ja silti pitää kysellä että "ai eikö vieläkään synny". tuli sitten räjähdettyä yhden mies puoliselle kaverille että jos ei muuta asiaa ole niin saa jättää sanomatta kun ottaa niin aivoon. Ihan ku mä kävisin jossain laitoksella MONTA kertaa päivässä kun vauva on jo syntynyt/syntymässä. Perhana kun eivät voi käsittää. MÄ EN JAKSA ENÄÄ YHTÄKÄÄN KYSELYÄ! Saa nähdä "joudunko" sittenkin tapaamaan neuvolatätini yhtenä palasena keskiviikkona. kumpa en hemmetti.

Katipatia täälläkin kuultu noita lauseita ihan tarpeeksi. Joka kerta tekisi mieli huutaa pää punaisena takaisin että pitäkää sisällä nuo "lohdutus yritykset" jos ei muuta sanottavaa ole. :D että sen verran kyllästyneitä täällä.

josko koittais mennä nukkumaan. kiva taas herätä aamulla ajatuksett *piip* vieläkin yhdessä koossa ilman yhtäkään supistusta.

Nii joo piti vielä sanomani että viime yönä näin unta jossa kutsuin lastamme nimeltä :) ollaan kovasti miehen kanssa nimiä pohdittu ja nyt yöllä sitten näin siitä unen ja nimi oli kiva. Ollaan kyllä jo aikaisemmin annettu "takuuvarma" nimi mutta ei se enää niin varma olekkaan. :kieh:

Öitä
 
Mä täällä kärvistelen hirveissä olotiloissa... Käytiin päivällä anopilla syömässä ja mun on ollut maha siitä asti kipeä kun ahnehdin kaikkea liikaa.
Varoitus! Nyt tulee oikein yäk-juttua!
Käytiin miehen kanssa saunassa tossa 8 aikoihin ja saunan jälkeen aloin katsomaan idolsia ja yhtäkkiä mun meni maha aivan täysin sekaisin ja jouduin kirjaimellisesti juoksemaan vessaan :x ei ollut kaukana ettei ollut paskaa ympäri lattioita!!!!!!!! :LOL: Onneksi oli pyyhe päällä ettei tarvinnut kuoriutua vaatteista sitten olisi kyllä käynyt vahinko!

On kyllä huono olo, pari kertaa oon käynyt senkin episodin jälkeen ja nyt tekee tietty pahaa ja närästää :headwall: Mahakin on kipeä, mutta en tiä onko ne kivut supistuksia vaiko jotain mahatautia! Maha on kyllä kovettunut ja sitä "pistelee" hetkittäin aika ikävästi, mutten oo kellotellut tms. Mä en edes tiedä miltä kunnon supistukset tuntuu ja nyt mua huolettaakin, että osaanko edes lähteä sairaalaan päin kun se aika koittaa :ashamed:
En kyllä jaksa uskoa, että tää liittyis alkavaan synnytykseen vaikka moni sanookin että sillon voi olla tälläsiä "vaivoja". Mä en tiedä mistään mitään...

Toiveikasodottaja :hug:

meela 39+1
 
Meelan kanssa ollaan vietetty samantyyppistä eloa..
Heräsin yöllä n. 2 aikaan siihen, että vatsaa sattui ihan sairaasti ja tajusin kyllä aika äkkiä, että nyt on hätä. Siinä meni sitten noin tunti, kun tuli molemmista päistä ja lujaa. Sen jälkeen supisteli 20 min. välein, 5-6 välillä sitten jo 10 minuutin välein ja nyt viimeisimmästä alkaa olemaan taas 20 minuuttia, että taisivat taas lopahtaa.
Mutta siis tämä vatsan tyhjeneminen muistutti ihan ruokamyrkytystä, niin voimakkaalla tavalla se tapahtui. Jos kyseessä ei ole synnytystä edeltävä operaatio, niin ihmettelen kyllä suuresti. Suuret toiveet on taas tänään.

Toiveikasodottaja saa sympatiat myös täältä! Toivon sulle pikaista lähtöä, ellet ole vaikka jo viime yönä lähtenyt. :hug:
Laitetaan suppareita vielä myös Gabriellelle, Tiihulle, Huitshaapelille, Yopalle, MaisaKaisalle, Pöppiäiselle, NeitiNokkoselle ja Meelalle! Mennään koko porukka samana päivänä, niin ei tarvi kenenkään jäädä tänne yksikseen jorisemaan..

Nyt viemään kuopusta tarhaan ja sitten on pakko koittaa nukkua,
kun viime yönä ei unta ole kauheasti saanut.

Hymykuoppa75 rv 40+3
 
Ei tullut yöllä lähtöä :wave:
Hymykuoppa millanen mahakipu sulle tuli? Mulla oli ihan järkyttävää pistelyä ylä osassa mahaa ja sitten tuntui koko mahan alueella ja tuntui kuin olisi henki lähtenyt, hyvä kun uskalsin kivun hetkellä hengittää :/ Olikohan se supistusta? Niin ja meinasin ihan unohtaa, että yöllä kun kirjoittelin tänne vaivoistani niin mua vihloi jonnekin syvälle "rööreihin" aivan kuin olis puukolla vedetty.
Mulla toi tyhjennys oli kans todella voimakas... Yön sain nukuttua tosi hyvin ja olin ihan tiedottomassa tilassa niin en tiedä oliko nukkuessa jotain "ohjelmaa" ;)

Nyt mulla on vaan alaselässä menkkatuntemuksia koko ajan ja vessareissuilla on tullut edelleen limatulppaa.

Yhdyn Hymykuopan toiveeseen siitä, että lähdetään kaikki samana päivänä laitokselle!

Mitenkäs muiden yö meni?

meela 39+2
 
hymykuoppa ja meela kiitos teillekkin lohdutuksista. ihana ku täällä saa vähän sympatiaa kun muuten vaan tyyliin taputetaan olkapäälle ja sanotaan että "kyllä se sieltä syntyy, ei oo kukaan sisään jäänyt..." ja mähän kun niin rakastin noita sanoja. :kieh:

Täällä siis edelleen ollaan. sain unta jopa ennen puoli 2! ennätys, tähän asti oon nukahtanut joskus 2-3 välillä. Heräsin VAIN 2 kertaa vessaan mutta heräsinkin sitten jo ennen 8, mutta tuli siinä sellaiset 6-7h unet. Jipii. Ärsyttää herätä näin aikaisin kun saisi nukkua vaikka kuinka pitkään. Onneksi mies menee iltavuoroon niin saan sitten torkkua koko illan tv:n ääressä. :D

Ärsyttävää tämä odottaminen on siinäkin mielessä että mä alan pelätä synnytystä. tähän asti oon ottanut sen aika lungisti, ei mitään pelkoja, mä vaan meen ja teen sen. Nyt sitten kun ei unikaan tule niin tulee mietittyä kaikkea kauheeta ja alan oikeasti pelkäämään sitä. :ashamed: Kun on liikaa aikaa miettiä, alkaa pelotkin nousta. Ei kiva.

taidan lähteä aamupalalle. :)

rv41+0 (ja taas POKSAHTI ARGH)
 
Toiveikasodottaja mä kans pelkään ihan kuollakseni synnyttämistä. Mun tarvis aina hallita tilanne ja tietää mitä tapahtuu ja koska ja missä niin se varmaan vaikuttaa vähän (lue: paljon) siihen pelkooni... Ja muutenkin tää kaikki ylimääräinen kun epäillään ahdasta lantioita ja sitten se ei lääkärin mielestä olekaan vaikka mittojen mukaan se vähän onkin ja th:n mielestä se kyllä on ahdas kun vauva ei millään painu alaspäin saa mun pääni ihan sekoamaaaaaannnnnn :kieh: :kieh:

meela 39+2
 
Onpa täällä ollut samanlaisia oloja.

Yö oli _ihan_kaamee_!!!

Heräsin puoli kolme tosi kipeeseen supistukseen. Ja tietenkin siitä meni mullakin se maha sitten sekasin. Yritin nukkua, mutta eka tunnin aikana näitä tosi kipeitä tuli muutama. Sen jälkeen supisteli alle 10min välein kipeesti, mutta ne laimeni ja laimeni ja laimeni :headwall:
Ja mä kun olin taas ihan varma, että nyt lähettiin. Hampaat löi loukkua ja reidet tärisi, kun jännitti ja supisti. Voi kakka!!
No kuuden jälkeen ne oli jo niin siedettäviä ja väli harveni niin että menin takasin nukkumaan.
Aamulla heräsin 8.15. yllätys, supistukseen. Seuraava tuli 5min päästä.. ja siinä ne sitten taas olikin :'(
Mulla oli hirveen heikko olo kun heräsin. Tärisytti ja oli nälkä. Reidet ja lonkat hellänä supisteluista ja vatsassa tuntuu jälleen kerran jatkuvaa poltetta.

Sain vähän syötyä ja nyt rupee helpottaa, paitsi tuo vatsa ja reidet ja selkään ottaa välillä.

Täytyykin käydä lämmittään tuo kaurapussi.
 
täällä ilmoittautuu myös yksi huonosti nukkunut :( eilen päivällä alkoi särkeen selkää ja poltteli mahaa, melko varma olin että yöllä viim. on lähtö laitokselle, mut niinhän taas vaan illan aikana helpotti :kieh: yöllä sit heräilin jatkuvasti supistuksiin, ei vaan oo ollu säännöllisiä ja aina jääny siihen yhteen tai kahteen... ja taas loppunu :(
ja nyt sit taas on alaseläs särkyä, tosi ärsyttävää sellasta :kieh: :kieh:
esikoisesta kun meni lapsivedet niin sit ei ollu muuta vaihtoehtoo ku lähtee laitokselle, tää tällänen juiliminen ja kyttääminen on tosi rasittavaa...
ei huvita edes lähtee kauppaan, ku sielä taas kuulee sitä samaa mitä toiveikasodottajaki manailee... ja onko typerämpää kysymystä ku että "koska se sun vauva syntyy???" :kieh: |O voi per.... kertoisin kai jos tietäisin, helpottais itteeki :)
tsemppiä kaikille, jotka vielä kotona kärvistelee...
aleksiina+maisa 39+3
 
Täällä myös yksi joka kamppailee samojen tunteiden kanssa kun moni muukin: EI TÄÄ SYNNY IKINÄ!? Voin siis liittyä tähän vali-vali- kerhoon mukaan :D Esikoinen on näihin viikkoihin mennessä syntynyt jo, mutta tästä vauvasta ei ole vielä merkkiäkään, että tulisi lähtö lähiaikoina. Mitään suurempia vaivoja ei onneksi ole, mutta silti haluaisin tämän vauvan jo masun ulkopuolelle. Vauvalla alkaa muutenkin tila käymään ahtaaksi, tuntuu että tulee mahan läpi kun liikkuu. Ymmärtäisi tulla ulos.. Jos se ei osaakaan?! :)

Kärsin rv16 asti supistuksista ja pelkäsin keskenmenoa ja ennenaikaistasynnytystä, mutta nyt kun saisi luvan kanssa alkaa tapahtumaan, niin ei mitään. Tämä on niin turhauttavaa! Kahteen viikkoon ei ole tainnut olla yhtään kunnon supistusta, vatsan kovettumista vain, mutta niitä en edes supistuksiski laske, kun ei niistä mitään iloa ole. Reilu viikko sitten lääkärillä käydessä oli paikat jo kypsät ja pehmeät ja kohdun ulkosuu auki, mutta silti ei vauvaa vain vielä näy eikä kuulu..

Joka päivä joku soittaa tai mesessä kyselee, koska se vauva syntyy/eikö vieläkään. Mistä ihmeestä itse sen tiedän koska se syntyy. Menee hermo!! Kaikille olen sanonut, että ilmoitan kyllä sitten kun vauva on maailmassa. Minkä ihmeen takia sitä sitten tarvii joka päivä erikseen kysellä.. Ja tosiaan näihin kommentteihin hermot vasta meneekin: ei sinne kukaan ole jäänyt tms. Nytpä ainakin itse tiedän, etten enää IKINÄ kenellekään odottavalle sano noita sanoja :)

Johan tässä tuli puhistua suurimmat paineet pihalle, jos lähtisi suihkuun ja vähän kaupoille niin saisi muuta ajateltavaa. Jospa sitä vaikka kaupan kassajonossa menisi lapsivedet :) (toiveajattelua)

Suppareita kaikille!!!

gibbon ja tyttömytty 39+4

PS. Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:
 
Samat fiilikset täällä! Malttamattomasti täällä odotan h-hetkeä, josta ei mitään viitettä ole; ei ainuttakaan supistusta edelleenkään, ei limoja, ei mitään.
Sitten mä oon miettinyt, että pitäisikö olla huolissaan, kun vauva ei ole kohta viikkoon liikuskellut paljonkaan - mutta toisaalta sitten kun liikkuu, niin kyllä tuntuu vähän aikaa!
Kun en haluaisi olla hysteerinen, ja mies kyllä kuulee sen sykkeen hyvin koko ajan ja se ylil 120...
Joo, mäkään en jaksa enää vastata kysymyksiin....Kyllä me ilmoitetaan kun se syntyy...kaikki eivät pysty käsittämään, että todella jos mulla olisi synnytystuntemuksia kovinkin, tuskin puhelimeen vastailisin...
rv 39+4
 
Minäkin vielä täällä ja olen välillä käynyt lukemassa palstaa kyllä mutta en ole sitten saanut aikaiseksi mitään kirjoitella.. ja eipä tämä tilanne ole tästä miksikään muuttunut eli yhdessä mennään vauvan kanssa.

Voi olla että johtuu viikkojen vähyydestä (38+3), mutta taidan olla ainut jolla ei ole kiirettä synnyttämään :eek: Olen käynyt pari kertaa katsomassa ystävän pariviikkoista poikaa ja huomannut kuinka älyttömästi oma elämä tulee muuttumaan. Luultavasti se oman ajan menetys onkin se juttu etten toivo vauvan vielä syntyvän :ashamed: Ja kun minähän tosiaan olen tuleva yksinhuoltaja niin tulee varmasti olemaan tavallaan vaikeampaa kuin kahden aikuisen taloudessa. Lapsen isä on kuitenkin normaalisti isyyslomalla kaksi viikkoa kun vauva syntyy ja innoissaan odottaa että pääsee vauvaa hoitamaan. Onneksi tilanne on kuitenkin näinkin hyvä, koska varmasti on miehiä jotka karkuun luikkivat. Ja sekin bonus että lapsen isällä on kaksi lasta ennestään niin eiköhän taito hoitaa pientä vauvaa ole parempi kuin minulla :)

Mitään merkkejä ei synnytyksen alkamisesta ei ole enää ollut ainakaan kuukauteen. Supistuksiakaan ei enää ole.. kuukausi sitten vielä vatsa kovettui ja ne ilmeisesti oli jonkinsortin harjoitussuppareita..??

Älytön tyurvotus on päällä ja varsinkin näin aamuisin kädet on ihan tönköt ja varsinkin sormet. Muuta negatiivista en tästä raskaana olosta keksi. Kädet on koko ajan puuduksissa ja välillä tuntuu että sormet olis jääny oven väliin tai niitä ois hakattu vasaralla kun niin kipeet on :'( Onko muilla ollut tätä tai ootteko keksiny mitään poppakonsteja mikä auttais? Oon yrittänyt kovasti juoda vettä ja lenkkeillä, mutta toisinaan tuntuu että lenkkeily pahentaa koko hommaa.. enemmän ovat turvoksissa lenkin jälkeen kuin ennen.

Äsken yritin valkata vauvan vaatekaapista vaatteita kotimatkalle sairaalasta, mutta kylläpä oli vaikeeta. Tähänkin asiaan kaipaisin vinkkejä.. Toki riippuu ihan ilmasta, mutta kun en yhtään tiedä kuinka älyttömästi sitä vauvelia täytyisi pukea. Laitoin nyt valmiiksi bodyn, puolipotkarit, veluurihousut, sukat ja äitiyspakkauksen kevytvanupuvun. Asutaan tosiaan pääkaupunkiseudulla joten täällä tuskin lähiaikoina pakkasia on luvassa. Enpä olis uskonut tällaisen ongelman kanssa painivani. Jotenkin tullut hirmu epävarma olo mitä lähempänä se synnytys on.

Nyt täytyy taas lähteä koiria viemään metsään ja toivottavasti pääsisin tänään käymään jossain ostoksilla.. eilen olin vain pari tuntia poissa kotoa ja pikkukoira (6kk) oli sitten sillä välin ottanut tehtäväkseen silputa sohvaa.. JEE! Otin onneksi lähtiessäni sohvatyynyt pois, joten reikää oli jyrsitty paikkaan joka jää tyynyjen alle. Olivat ennen 10 tuntia päivässä kahdestaan kotona kun vielä töissä kävin, mutta nyt kun lähden jonnekkin niin tuo "ipana" ottaa heti herneen nenään ja käy jotain pahaa tekemään. Kukkamultaa meillä imuroidaan pävittäin kun sitä on mukava levitellä pitkin lattioita.. heh, ei ainakaan villakoiria ehdi syntyä tähän asuntoon :LOL:

Supistuksia kaikille niitä toivoville!!!!!!!!

Ja kiva kun jo synnyttäneet olette jaksaneet vielä käydä synnytyskertomuksia käydä kirjoittelemassa. Saa nähdä minkälainen koitos itsellä se synnytys tulee olemaan :eek:
 
Heips kaikki ihanat odottavat kohtalotoverit!

Tänään sain sitten varata ajan käynnistykseen. Keskiviikkona pääsen ensin tsekkaukseen ja jos ei sittenkään mitään, niin varmaan perjantaille otetaan se käynnitys. Se siitä helposta vaaka-lapsesta, taitaa tulla skorpioni (siltä vaikuttaakin :) )

Tänään pääsee taas kohta käymään neuvolassa..bfff. Niin toivoin että ei ois tarvinnu enää mennä. Mieskin toivoi, ettei ois tarvinnu enää lähteä töihin tänä aamuna, vaan toisin päätti vauva. Eilen puheltiin masuun päin huomisen synttäreistä, kakuista ja lahjoista(yritettiin huijata vauvaa ulos) :p Ei näköjään onnistunu.

Tänään taas pommitetaan suvun puolelta näköjään viesteillä jokojokojoko.. Päätin just etten edes vastaa.. hah. Oon jo niin selvästi ilmaissu tälle henkilölle x3 että ilmoitan kyllä. Voisi luulla että tajutaan..vaan eih.

Luin libero-sivuilta yhtä odotuskertomusta, tässä otteita siitä lohduttavaa ja huvittavaa:

"Ihana" odotusaika - kun raskaus on yliaikainen
Kirjoittanut Charlotte Baltzer Rode

"Hormonit ja turhautuneisuus ovat tunnetusti varsin räjähdysaltis sekoitus, ja jos hyvin käy, seurauksena saattavat olla persoonallisuusmuutokset, joiden kaltaisia ei ole ennen nähty."

"Sitten tuli täydellinen viestintäkatkos. Normaalioloissa nautin siitä, että voin käyttää ylimääräisen aikani puhelimessa puhumiseen ystävieni kanssa, mutta nyt olin yksinkertaisesti lopen kyllästynyt kaikkiin hyvää tarkoittaviin (mutta julmetun ärsyttäviin!) soittoihin ystäviltäni, jotka halusivat kuulla, oliko mitään tapahtunut. Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että lähetän kyllä tekstiviestin, kun vauva on syntynyt? Sitä paitsi minulla ei ollut mitään kiinnostavaa kerrottavaa enkä halunnut kuulla myöskään heidän tekemisistään, jotka tuntuivat itsesäälini keskellä täysin epäolennaisilta. Lopetin siis puhelinsoittoihin ja tekstiviesteihin vastaamisen kokonaan."

"Samoihin aikoihin sain jatkuvasti viestejä onnellisilta tuoreilta äideiltä, jotka olivat olleet samassa synnytysvalmennusryhmässä (ja joilla kaikilla oli laskettu aika vasta minun jälkeeni). Tunsin itseni epäonnistuneeksi ravihevoseksi, joka paha maku suussaan lähetteli vilpittömiä onnitteluja äärettömään kyberavaruuteen. Koko tilanne sai minut suuttuneeksi ja päätin asettua poikkiteloin - ehkä saisin sillä tavoin narrattua vauvan ulos? Itse asiassa minua ei oikein enää kiinnostanutkaan synnyttää, joten en jaksanut pysytellä valmiustilassa. Syntymättömälle lapselleni latelemani suloiset sanat ja kaikki ihanat laulut saivat jäädä syrjään. Tilalle tuli kyyninen hiljaisuus ja pelko siitä, että joudun antamaan lapseni adoptoitavaksi. Uudenlainen asennekaan ei tuonut tulosta."

maisis & nti kupu 41+3 (puFF)
 
Helou!
Tääläkin kaikki yhes koos vielä. Kivasti meni tossa helsingin reissu. Autossa tais eilen tulla yks supistus, tuli ihan vedet silmiin kun sattui. Mutta se oli sit siinä. Jotenkin torstaista asti ollut huomattavasti tukalampi olo kuin aikasemmin. Tuntuu ettei jaksa enää yhtään mitään ja koko ajan johonkin kolottaa. No mä maltan kyl odottaa, jos mitään ei tapahu kun on se käynnistys kuitenkin torstaina. Olishan tuo mukavampi, jos itestään lähtis käyntiin.

Suuren piristyksen toi tähän syksyyn myös uusi auto, joka käytiin ostamassa lauantaina. Tai siis käytettyhän se on, vm. 2000. Mut hirveen uusi, siisti ja mukava ajettava, kun edellinen auto oli 600 euroa maksanu rotisko. Niin ja siksihän meidän piti auto vaihtaa, kun ei turvavyöt riittäny edellises turvakaukalon ympäri :LOL:

Tänään olis hyvä päivä kaikille lähtee laitokselle!

Jenksu 39+4
 
Yhtenä kappaleena ollaan vielä täälläkin ja voisinpa oman lisäni tuoda näihin tämän aamun yökuulumisiin... Mullakin on takana levoton ja huonosti nukuttu yö. Vähän ennen kahta heräsin selässä ja alavatsalla tuntuvaan menkkamaiseen jomotukseen. Sitä kesti tasaisena jomotuksena jonkin aikaa eikä uni tullut enää takaisin silmään. Pari tuntia siinä valvoin ennen kuin nukahdin uudestaan. Viiden aikaan sitten heräsin taas tuohon menkkamaiseen tunteeseen. Se meni kuitenkin ohi ja sain taas unen päästä kiinni. Sen jälkeen ei sitten ole ollut mitään tuntemuksia.

Näitä menkkamaisia jomotuksia mulla on ollut välillä aiemminkin, mutta varsinaisia kipeitä supistuksia ei ole ollut. Tuntuu, että tällä meidän pikkuisella ei ole mitään kiirettä tähän maailmaan ja oletan raskauden menevän lasketun ajan yli ehkä reilustikin. Käynnistystä en kuitenkaan haluaisi, joten toivottavasti ei niin pitkäksi venähdä tai vauva kasva niin isoksi, että täytyy käynnistää. Mutta joka päivä sitä toivoo, että tämä olisi jo SE päivä ja sairaalakassi odottaa jo valmiiksi pakattuna lähtöä...

Suuresti tsemiä ja pitkää pinnaa meille kaikille vielä kokonaisille ja tilaamme jo enemmän tai vähemmän tuskaantuneille! Jospa jo tänään...!

Annimaria ja Pikkarainen 39+5
 
sairaalakassista sen verran, että siellä olevan ristikkolehden olen kerennyt jo käyttää ja varmaan tarttis tarkistaa suklaankin parasta ennen-päiväys. On se niin kauan ollut valmiina :snotty:

nirppu kyseli vauvanvaatteista. Mä laitoin bobyn, potkarit, velourpuvun, tumput, hatun ja tän (onnistuukohan?? ) Eli eiköhän ne ole ihan hyvät:)

Ai niin ja sellasen pienen viltin heitin kaukalon päälle, jos tarvii niin laittaa sen vielä päälle.

Nyt täytyy lähtee kahville ja viinerille :p
 

Tyttö tuli! Lauantaina 11.10 saatiin mekin omamme vihdoin maailmaan. Painoa oli neiti ehtinyt kerätä 4600g ja pituuttakin 54cm. Synnytys oli pitkä ja rankka, mutta nyt on hyvä mieli, palkinto on sen verran upea! Myöhemmin lisää kertomusta kunhan ehdin...

Alkuperäinen kirjoittaja nirppu83:
Äsken yritin valkata vauvan vaatekaapista vaatteita kotimatkalle sairaalasta, mutta kylläpä oli vaikeeta. Tähänkin asiaan kaipaisin vinkkejä.. Toki riippuu ihan ilmasta, mutta kun en yhtään tiedä kuinka älyttömästi sitä vauvelia täytyisi pukea. Laitoin nyt valmiiksi bodyn, puolipotkarit, veluurihousut, sukat ja äitiyspakkauksen kevytvanupuvun.
Kuulostaa hyvältä, lisäksi vielä pipo matkaan ja mielellään jonkinlaiset tumput käsiin!
 
Onnea japynmami :flower:

imetystukilista.net saa apua/vinkkejä imetykseen. Imetys ei todellakaan ole niin helppoa kuin luulisi. Toivottavasti tuolta sivuilta löydät apua.

On ollut monella saman tyyppinen yö. BB:n aikana tapahtui suolen tyhjennys ja toisen kerran vielä yöllä. Menin nukkumaan puolen yön aikoihin mutta ei siitä mitään tullut. Just kun olin nukahtamassa niin alkoi supistella sen verran kovemmin ettei saanut nukuttua ja joka supistuksella koski ihan pirusti vasempaan jalkaan. Kunnon hermosärkyä. Välillä aina torkahdin mutta kolmesta kuuteen valvoinkin ihan koko ajan. Supistukset taas loppuivat ja sain nukuttua tunnin kun piti herättää poika kouluun ja tuntia myöhemmin tyttö. Yhdeltätoista nousin sitten sängystä ylös ja lähdin kälyn luokse aamukahville.

Hymykuoppa, kiitos supistuksista. Nyt niitä on taas tullut. Voimakkuutta ja tiheyttä kun vielä niihin saisi...

Nyt painaa aika voimakkaasti tuonne alas. Kiinnittynyt ja alhaalla on mutta nyt alkoi painamaan enemmän kuin ennen.

Turvotuksesta, nestettä poistavia on ananas ja mansikka. Syön niitä kun meinaa turvotus liikaa jyllätä. Lenkkeily tosiaan pahentaa turvotusta sormissa, ihan monella ilman raskauttakin.

Supistuksia kaikille tarvitseville ja lähdetään kaikki yhdessä synnärille!! :D

rv 39+2
 
Minä olen pakannut vauvalle bodyn, sukkahousut, sellaiset vakosamettilappuhaalarit (varalle puoli potkarit, kun ovat kokoa 50cm ja pelkään että tää vauva on sitten iso kun syntyy kun ei mitään vielä tapahdu), silkkimyssy ja -lapaset sekä myssyn alle kypärämyssy jos on oikein kylmä. päälle tuollainen huitshapelin tapainen puku, karvateddypuku siis. Niin ja fleecepeiton vielä jonka saa laittaa sitten päälle jos oikein kylmä on. :) Nii joo ja laitoin vielä siskon neuloman villatakin ja -housut mukaan jos sattuisi niin ettei mikää vaate mee vauvan päälle/ilma oisi tooosi kylmä. :D Mä en osaa pakata "vain tarvittavia" mukaan, aina on ylimääräistä :LOL:

turvotuksesta täälläkin on alettu siitä kärsiä. kihlasormusta en ole koko päivää pitänyt, vaan otan sen jossain vaiheessa iltapäivää/iltaa pois kun alkaa sormet turvota. RR kävin mittaamassa äsken kun ajattelin että turvotusta alkaa tulla, ettei mitään myrkytystä tule kun paineet aina neuvolassa niin korkiat (kova olen jännittämään). paineet oli ihan normaalit onneksi. Mutta se kai on ihan normaalia että tässä vaiheessa turvottaa kun vauva jo niin iso ja painaa alas jne jne.

Huomaan että on alkanut kummallisesti vasenta jälkää särkeä. Liekkö vauva painaa jotain hermoa tai jotain kun on niin kummalisen tuntuinen tuo jalka. saakelin vaivat kun tulevat nyt sitten mur!
 
Oma Rakas Muru on vihdoinkin syntynyt! IHANAA! Poika on niin kovin suloinen ja äärettömän rakas. :heart: Syntyessään pikkuinen painoi 3 490g ja pituutta oli 52cm. Raskausviikkoja oli tuolloin jo 41+1.
Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja onnellisia hetkiä teille, jotka olette vaavin jo kotiin saaneet.
 

Yhteistyössä