¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

yopahm.. aika kummallisesti muuten kirjottanu.. en ossaa ainakaan minä sano, ehkä se selviää just parhaiten sieltä neuvolasta tai lääkäriltä? :D

en jaksanutkaa alkaa nukkuun ku vauva potkii sen verta lujaa masussa..
tuotaa.. noista meidän vaunuista..hmph..

Otettii niistä rengas matkaan lastentarvikkeeseen ja muija väitti joo ei käy mitkään niihin vaunuihin mitkä meillä on. Ja täällä oli joku keskustelu jossa kysyin (siis josaki 2plus tuolla kirjotin siitä) että tietääkö kukaan mistä niitä saa, niin yksiki jolla oli just samat vaunut ko meillä ni sano että kyllä passaa!! aateltiin kohta lähteä sinne uudestaan ja ottaa vaunut matkaan.
 
satunen89 sanoppa muuta :D no pitää tieten kysellä sit seuraavas nlas et mitähän tuoki sitte meinas.

meil ei oo mitää laitettu vauvaa varten valmiiks, ku en edelleenkää osaa ajatella et se voi alkaa syntymään tässä muutamien viikkojen päästä. no kunhan on omaan kotiin päästy, ni ehkä se pesänrakennusvietti sitte lähtee taas oikein kunnolla hyrräämään ja kaikki tulee laitettua valmiiks kauan ennen ku vauva ees sitte syntyy. :D toivottavasti.

hei muuten te jo ennen synnyttäneet, kuinka nopeita synnytyksiä teillä oli toiselta lapselta? kun mulle jo sairaalassa edellisen jälkeen kotiin lähtiessä sanottiin, että kannattaa varmaan tulla seuraavalta sitten muutamien säännöllisten supistusten jälkeen kun matkaa on 100km ja esikon synnytys ekasta supistuksesta jälkeisiin kesti vain 8h.. et oonki tässä miettiny et pitäiskö mun mennä sit pari viikkoo ennen la:ta jo kaupunkiin kuljailemaan et ehdin sit ajoissa sairaalaan. autossa/lanssissa synnytys ei oikein kiehdo :D meillä suvussa taipumus nopeisiin synnytyksiin, äiti ja sisko kans nopean toiminnan naisia et vähän jänskää et miten itelle nyt käy...
 
yopa Tarkoittaiskohan tuo sitä että ulkosuu auki sisäsuu kiinni. Mulle kun sanottiiin jo ekalla lääkärineuvola kerralla rv12 että kohdun ulkosuu auki ja normaalia uudelleen synnyttäjälle. Arvaa vaan olinko ihmeissäni :eek:
Ikinä ennen ei kukaan lääkäri ollut puhunut erikseen kohdun ulko ja sisäsuusta
 
Moi

vauvan syntymäpäivä sovittu ja on vasta 25.9 eli kuten arvasin vetävät taas ihan lähelle la....ei yhtään kiva kun riskejä on esim. vauva perätilassa ja mulla neljäs sektio tulossa ja siinä aina oma jännitys mukana....läkäri maalaili vielä kauhukuvia miten sektiohaavat on revennyt ym..sain kehotuksen tulla sairaalaan ambulanssilla jos lapsivedet menee, ton perätilan takia tai jos synnytys muuten käynnistyy supistuksilla...mullahan näitä jo viikosta 30lähtien :) ..hitto et tuli jotenkin ihan paniikki olo tosta käynnistä kun kävin miettii et kestääkö kohtu ym...omia hautajaisia ihan kun saisi samalla miettiä :/ ...no täytyy toivoa et kaikki menee hyvin ja et vauva kestäis masussa tonne asti ettei tarvis ambulansseja tilata ym...painoarvio oli nimitäin vaan 2300 g eli pikkuinen täältäkin tulossa, ei lääkäri siitä sen enempää kun mulla kaikki muksut ollut pieniä...kaikki muuten ok ,lapsivettä ok, vauva liikkui hyvin ym.....nyt vaan jänskättää vaan et miten tässä käy...

FPI seoli muuten hyvä leffa..nenäliinat oli tarpeen

jumppaohjeet ai mitkä =) ..no mua ne ei kai koskis muutenkaan, tekisin kyllä jos voisin mut näiden supistelujen takia 50 m matka kävellenkin on jo liikaa....

eipä muuta, jotain piti kommentoida mut tää oli nyt tälläistä omaan napaan tuijottelua...

sekavin mielin oleva pw 35+2
 
Hyvää syyskuun alkua!

Olenkin vähän taustaillut enempi viime aikoina. Täällä on ollut hieman kireä tunnelma välillä. Täytyy siis yhtyä Taraleen ja Onervan mielipiteisiin keskustelun sävystä. Jospa yritettäis kaikki lopettaa turha henkilökohtaisuuksiin meno palstakirjotuksissa ja pysyä mielummin kannustavalla linjalla.

Viimeistä työviikkoa mennään ennen äitiyslomaa. Vointi on edelleen kiitettävän hyvä. Toivottavasti voimia riittää vielä äitiyslomallekin. Pitäisi pestä vauvanvaatteita ja järjestellä kaappeja ja muita paikkoja ja tehdä viimeiset pienet hankinnat, esim. tuttipulloa, tuttia ja vaippoja vielä puuttuu.

Novelle 34+1
 
Niin se syyskuukin alkoi, viileetä täälläkin. :)

Tervetuloa uusille!

toiveikasodottaja: mä tein tuolle pojalle aikanaan ite pinnasängyn reunapehmusteen. Leikkasin kankaasta n. 50cm leveän kaitaleen, pituudeltaan sellaset 3m. Leikkasin myös vanulevystä (jota siis saa eri paksusena kangaskaupoista) yhtä pitkän palan, mut puolet päälikankaan leveydestä. Taitoin kankaan ja vanun laitoin väliin. Sit ompelin ne yhteen kanttinauhan avulla, joka tuli siis reunaan. Tietyin välein ompelin nauhanpätkät kiinnitystä varten. Jos ompelutaito mietityttää, niin tuon kankaan ja vanun voi ommella ensin yhteen ja sit ommella nauhan reunaan, on varmempi tapa. ;)

Samoilla linjoilla oon Onervan, Taraleen ja Novellen kanssa. Vaikka omat mielipiteet ei aina olis yks yhteen toisten kanssa ja joskus voi jopa ihmetellä/kummastella toisten kysymyksiä, niin ei silti tulis mieleen "haukkua" kysyjää vaan yrittää neuvoa parhaansa mukaan ja kannustaa sekä tukea... Multa kun noi mielipiteetkään ei lopu ja halu auttaa on suuri. :D

yopa: mun toinen synnytys oli n. puolet ekasta. Eli esikoisen synnytys kesti 7 tuntia ja toisen 4 tuntia 25min. Tuo toinen käynnisty sillä, et meni osa lapsivesistä ja lähettiin sairaalaan. Kunnolla synnytys eteni vasta ku kalvot puhkastiin ja loput vedet tuli pois. :) Niin ja väliä synnytyksillä oli n.1 vuosi 10kk.
Ite uskoisin, et ei sullakaan toinen ole mikään syöksysynnytys eli jos se sen 4 tuntia kestäisi niin sairaalaan ehtisit... Toki eihän sitä koskaan tiedä, voihan toinen olla jopa hitaampi ku ensimmäinen.
Mulle jo neuvolassa varoteltiin, et tää kolmas vois tulla vieläkin nopeemmin ku toinen, mut ite oon sen kannalla, et voi olla jopa hitaampi, nyt ku väliä on yli 5 vuotta. Varautua pitää tietenkin myös lyhyeen synnytykseen. :)

Jumppaohjeista: multa kysyttiin neuvolassa ekalla kerralla, et haluutko nää ohjeet, et oot varmaan ne jo joskus saanu. Jotain uusia vihkosia otin ja niitä joskus kokeilin, mut kyllä ne jäi. Lenkillä oon yrittäny käydä viikottain, et kunto jotenkin pysyis yllä. Lantiopohjanlihasten kanssa ei ole ollu ongelmia ainakaan tähän mennessä. Tosin niitä tulee aina säännöllisen epäsäännöllisesti treenattua esim. tv:tä kattoessa ja tietty sekstaillessa ne on ahkerassa käytössä. :D

pinkwawe: kyllä tosiaan lähelle la:ta laittovat leikkausajan, mut olisko aatelleet ettei tule isokokosta vuvaa ja voi siks pistää niin lähelle...
En turhaan siis kehunu elokuvaa, ku nenäliinoja tarvit... ;)

jasmara ja masuasukki 34+3
 
pinkwawe saako sektion jos haluaa? Mulla o alkanu pelottaan se alatie synnytys.. siis epäilen että jaksanko työntää sen ulos. Se yks kätilö sano että mulla o liian ahas joku lantion luu systeemi että se epäilee etten sovi synnyttää normisti. mutta siltikään ne ei noteeraa ku oon uudestaa kysyny toiselta kätilöltä että mitä jos en sovikaa synnyttään alateitse, ni se vaa sano "noh, katellaan" |O
On niinkö kiva tässä epätietoisuudessa elää, ja mä vähän luulen että ne yrittää väkisin saada sen tulemaan alapään kautta... voinko minä vaatia sektiota tai sanoa että haluan mielumin sen? En ajattele siis että säästyisin synnytyksessä, vaan mua oikeasti pelottaa että mitä jos vauvalle taphtuu jotakin..esim tulee joku vamma niinku täällä LKS , on käyny joskus kun oon lukenu ja kuullu juttua...
:ashamed:


me saatiin ne renkaat sieltä lastentarvikkeesta. Otettii vaunut autoon ja ukko meni sinne sisään yhen renkaan kanssa ja se sano että se on käytävä kerta kavereila on just samanlaiset vaunut mutta erinväriset ja neki oli ostanu sieltä renkaat.. Jes..jess...jes.. saatiin uudet siis!! 18? kappale. ja testattiin tuossa parkkipaikalla vielä ni vähä oli pareman tuntosetki vaunujen alla ku noi entiset vanhat.. vanhat oli jotenki blösön oloset ja tuntoset työntää nuo uudet oli jämerämmän tuntoset ja "hieman kovemmat" :whistle: oon onnellinen nyt..


vinkkinä muille: KappaHalista saapi sellasia ihania unelmanpehmeitä valkosia karvalakkeja vauvalle jossa on pienet korvat ja samaan sarjaan töppösiä. ne on valkosia ja siinä pipon edessä on pieni vaalea siili. (muistaakseni). Tumppuja en nähny..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taralee:
En aikonut sanoa mitään, mutta täytyi tulla komppaamaan Onervaa kannanotossa. Itselläkin on jotenkin vaikea seurata ärtynyttä keskustelua kun on kokenut tämän pinon kannustavaksi ja sellaiseksi mistä kaikki saavat tukea odotukseensa. Kun nyt sitten puolin ja toisin käytetään vähän terävämpiä sanoja, tulee sellainen olo että ei itse halua kommentoida koko asiaa, mutta toisaalta on vaikea ohittaakaan niitä kokonaan... Ja varsinkin kun olen itse ollut aina sitä mieltä, että kaikki ovat yksilöitä ja kokevat asiat niin henkilökohtaisesti, että palstatuttavuuden perusteella en ikinä arvaisi ketään mennä arvostelemaan yhtään mistään... No tulipahan sanottua, toivottavasti en lietso mitään uutta aloitusta aiheesta.
Täällä kans yksi joka ei aikonut sanoa mitään, mutta Mä olen samaa mieltä kuin sinä Taralee. Eiköhän olisi aika lopettaa tämä vääntäminen puolin ja toisin? Tässä saa itselleeenkin pahan mielen kun lukee näitä juttuja eikä oo kivaa käydä lueskelemassa.

Gibbon voi hyvinkin olla, että törmäillään! Aika lähellä on päivät...

;)
 
nyt olis sitten tasan 30pvää laskettuun aikaan...huii ja aivan ihanaa :heart:
mulla rupee olemaan niin ahdasta vauvan kanssa samassa kropassa että rupeen odottaan jo sitä "omaa tilaa" =) keskiviikkona olis nyt sitten viimeinen lääkäri käynti, ainut vaan että meidän neuvola lääkäri on aikamoinen tyranni jolla ei ole pienintäkään määrää sympatiaa...eli ei sen kanssa kauheesti viitsi raskaudestaan jutella...mulle riittää kun saan tietää josko kohdun suulla olis jo ruvennut tapahtumaan jotakin...toivon niin =)

tuli taas tänään ostettua muutama vaavin vaate :D nyt täytyy rajottaa, rupee olemaan kiintiö täynna...

eipä tässä kai muuta kun mukavaa kuukautta kaikille :D rupee aika käymään vähiin...nyt vaan odotellaan että kuka tulee ensimmäisenä kertomaan ilo uutiset :heart:

Cristiina ja vaavi 35+4 :heart:
 
Moi

kiitos myötäelämisestä Katiapatia ja Jasmara..kyllä mua ihan oikeesti nyt jännittää, kyllä ois hyvä et tonne asti pääsätis just vauvan koon takia mut muuten kyllä saa joka päivä nyt olla lähtövalmiudessa jos vedet menee ja seurata noita supisteluja , niiden kestoa ja välejä..täytyy vaan herkästi käydä näytillä jos supisteluja alkaa yhtään tulla säänn...niin terkkakin neuvoi...

Satunen mähän en oo valinnut et mulle tehdään sektio vaan tää tehdään kun kaikki aikaisemmatkin on ollu..mun mielestä sun kannataa ottaa asia esille neuvolassa ja lääkärissä kun käyt ..pelon takia on mahdollista saada sektio mut asia pitää ottaa esille ja siitä "neuvotteluja" tehdä...

Jasmara juu vielä tänäänkin on filmi päässä pyörinyt,kiitos vinkistä vaan ;)

nyt iltaruuan tekoon...

pw
 
Nyt luin ihan ajatuksen ja ajan kanssa teidän aiempia kirjoituksia ja kävin kurkkimassa muutaman profiilia etten jäisi ihan ulkopuoliseksi ;)

On kiva lueskella muiden samalla viivalla olevien juttuja ja mietteitä(usein samoja ajatuksia kuin itsellä).

Joku kyseli jännittääkö muita tuleva synnytys.Itseä ei,esikoinen tuli maailmaan niin nopeasti ja helposti että vitsailin jo synnytysalissa että tästähän voisi tehdä leipätyön:)


Olen ruvennut laittelemaan vauvalle tavaroita valmiiksi,viellä olisi muutama juttu hankittavien listalla.Nyt nautin vaan kotona olosta esikoisen kanssa.Huomaan että hormoonit tekevät välillä tepposia:poika joutuu äidin valtavien hellyydenpuuskien kohteeksi.

Ainoa mikä jännittää tulevassa onkin esikoisen suhtautuminen vauvaan,varsinkin kun nyt kotona ollessamme olemme hitsautuneet pieneksi yksiköksi.Tilannetta helpottaa onneksi että pojalla on alkanut kova isi-vaihde.Ollaan mietitty miehen kanssa myös tuota nukkuma järjestystä,pitäisikö poika opettaa omaan sänkyyn ennen vauvan syntymää kun olemme ajautuneet nukkumaan perhepedissä..(vaikka kovasti esikoista odottaessa vannoin ettei meillä tule vauva sänkyyn,juu kolme vuotta myöhemmin tuhisee kainalossa vielläkin..

:whistle: )

Pikaisesti tämän päivän neuvola kuulumiset(ylimääräinen lääkäri ennenaikaisen supistusten takia):
Kohdunsuu pehmeä ja 2cm,vauva lähtökuopissaan ja jo n.2500g.
Lapsivettä ok.
Vihdoikin rauta-arvo noussut ja niin painokin nousee..jo 10kg yhteensä.
Lepoa määrättiin taas,tokaisi että nyt on hyvä jättää ne kotityöt miehen huoleksi,luuli että vitsailen kun pyysin määräystä kirjallisena kotiinvietäväksi; ;)

Nyt kirjastokirjat kassiin ja kirjastoon ennen sadetta!

Hyvää syyskuun alkua kaikille ja toivottavasti tulin tutummaksi enkä ole enää pelkkä tirkistelijä =)

Pöökkis ja rv 34+0
 
Pinkwawe: Milläs viikolla sä olet sillon 25.9, kuinka lähelle ne la:aa siis uskaltaa odottaa? Mäkin olen kuullut tosta, että koska sektiohaava aina tekee siihen kohtuun parantuessaan arpikudosta, ei suositeltas sektiolla synnyttämään kuin kolme lasta, kun joka kerta kohtu heikkenee. Jos ne on vielä pelotelleet sua samasta, tuntuu aika kummalle että odottavat noin pitkälle, ennen ku leikkaavat? Sanoko ne mitään syytä miksei aiemmin leikata?

Mistähän muusta oli puhetta.......Pinnasängyn reunasuojuksesta, en ole minkään mieleistä löytänyt, mutta oon niin huono ompelujutuissa, enkä omista ees ompelikonetta, että en varmaan viitti lähtee kokeilemaan....Tulis kuitenkin joku muotopuoli :LOL: Pitänee vielä kattella kaupoista, OZ babyssa oli muutama kiva kyllä, mutta olihan niillä sitten hintaakin...

Omaa napaa, eka lomapäivä! Aamusta jo heräilin intopiukeena ja kaheksan jälkeen olin jo menossa kauppaan. No eihän ne olleet vielä auki. Menin sitten auringonpaisteeseen kahville oottelemaan että kauppa aukeis, oli kyllä ihana aamu...... Sitt olin tänään kaverin ja sen 3 viikkoisen tytyn kanssa kaupoilla, mukaan tarttu kirpparilta muutama kiva vaate. Sain vihdoin myös ostettua sensitive-pyykinpesuainetta, että pääsen laittelemaan noita vauvanvaatteita kuntoon. Ajattelin hankkia semmoisen kannellisen muovisen sängynaluslaatikon, johon ne jemmaan muuton ajaks, etteivät pölyynny muutossa. Prismassa kattelin itkuhälyttimiä, onko kokemuksia niistä? Mikä olis hyvä/onko jostain huonoja kokemuksia? Kaveri kehui semmosta DORON mallia, jossa on 2 "puhelinta" + sitten se "keskusyksikkö"..Onko siitä kokemuksia?

Jalat oli todella koetuksella koko päivän, tuntu että jalkapohjat on ihan tulessa parin tunnin kävelyn jälkeen. Ja ajoittain tuntu kyllä että supisteli, mutta eivät onneksi ole olleet vielä kivuliaita. Niitä harjotussuppareita kai siis.....Ihanaa oli nähä kaverin pientä tuhisijaa, oli kyllä niin kiltti tyttö, nukku koko 5 tuntia, mitä nyt kahesti söi:)

Viime viikolla meilläkin oli synnäriin tutustuminen, tuli siellä semmonen fiilis, että pääsispä jo hakemaan kääröä....Mutta vielä muutama viikko toivottavasti siihen aikaa kuitenkin... :heart:

Vielä kyselisin siitä välilihan rasvasta, että minkä niminen se nyt oli...? Oon niin laiska, etten jaksais ettiä sitä tuolta ketjuista.... :ashamed:

Kirppiina ja Ruu 33+3
 
Moikka!
vaikea kuvitella, että ENSI KUUSSA MEILLÄ ON HYVIN TOD.NÄK. OMA VAUVA!!!!On tää vaan mennyt nopsaan. Äiysloman alkuun on kuitenkin muutama vko ja hyvin on siis mennyt. Onneksi ei ole ruumillista töitä, että jaksaa...
Meille sen vauvan ei tarttisi ihan vielä kk ainakaan tulla, koska remppa on ihan kesken vielä...vielä se 4 vkoa menee ainakin. Ja kaikki pyykkäykset ym. olen jättänyt parin vkon päähän, että on äippälomalla tekemistä. Meiltä ei puutu oikeastaan mitään tavaraa, mutta paikat niille on katsomatta. Vauva tulee hukkumaan vaaleanpunaisiin vaatteisiinsa :) prinsessaa siis alamme kasvattamaan.
Meillä ei ole nimeä vielä tiedossa - tai oli - mutta en tosiaan enää tiedäkään....
Muakin alkoi hieman jo ärsyttämään tuo sanailu joidenkin välillä, mutta toivottavasti se on ohi nyt. Jokainen saa kirjoittaa vapaasti omista ongelmistaan ym. ja meillä jokaisella on omat lähtökohtamme ja ongelmamme, joihin toivomme tukea. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ja olemme tosiaan varmasti kaikki hyvin erilaisia, mutta tänne on tervetulleita kaikki!
 
Täällä on tosiaan viime aikoina ollut aika kireä ilmapiiri, joka vaikuttaa kyllä ikävästi muihinkin. Voin siis yhtyä moneen edelliseen, jotka ovat keskustelun sävystä kirjoitelleet.. Mutta ei siitä aiheesta sen enempää!

FBI Hyvä, että pääsit pian yksityisen kautta ultraan ja että vauva onkin isompi mitä ensimmäinen lääkäri mittasi. Varmasti helpottava kuulla, ettei vauvalla ole mitään hätää.

pinkwawe
Kylläpäs laittoivat myöhäiseen ajankohtaan leikkausajan. Varmasti olisin samassa tilanteessa aivan paniikissa koko ajan ja seurailisin/pelkäisin supistuksia jatkuvasti. Toivottavasti vauva malttaa kuun loppuun asti odotella kiltisti masussa, eikä alkaisi omin päin syntymään.

pöökkis Meillä esikoinen siirtyi noin kuukausi sitten omaan huoneeseen nukkumaan. Siihen asti nukkui meidän välissä tai omasssa sängyssä meidän sängyn vieressä. Poika oppi muutamassa yössä nukkumaan yksin omassa huoneessaan ja siellä nukkuukin paremmin, mitä nukkui meidän kanssa. Ajateltiin, ettei meillä saa kukaan nukuttua yöllä jos samassa huoneessa ollaan kaikki, kun poika varmasti vauvan itkuihin yöaikaan heräisi. Mielestämme oli parempi siirtää poika ennen vauvan tuloa omaan huoneeseen, ettei pojasta tunnu vauvan synnyttyä, että vauva on vienyt hänen paikkansa ja hänet on "hylätty" yksin omaan huoneeseen. Itseäni myös mietityttää miten poika tulee suhtautumaan vauvaan, mutta aika näyttää.

Synnytys lähestyy pikkuhiljaa, mutta itseäni ei se erityisemmin jännitä. Ensimmäinen synnytys meni nopeasti ja helposti, tosin kivuliaasti, niin en jotenkin osaa tulevaa synnytystä jännittää. Toivottavasti menee yhtä hyvin kun ensimmäinenkin. Etukäteen sitä on turha panikoida, sitä kun ei itse etukäteen kovinkaan paljon voi suunnitella kuinka mikäkin tulee tapahtumaan.

Niin monet on Ps rakastan sinua elokuvaa kehuneet, että kai se on lähiakoina itsekin vuokrattava :)
 
Muuten ootteko käyneet katsomassa mamma mia-elokuvan. Siis aivan idiootti. Juoni tosi yksinkertainen, ja nauratti ihan kun se oli niin idiootti. Jotenkin tekivät uskottavat näyttelijät ihan naurunalaiseksi...
mutta jotkut tykkää kait kovastikin. abbaa siinä oli musta aivan liikaa.
 
Moi

Kirppiina laskin et oon silloin on jo viikko 38!!! Voi V.....tää ei oo totta, mä en ymmärrä aina heidän logiikkaa..ja kun toinen lääkäri oli sitä mieltä et leikattais jo viikolla 36-37..eli ens viikolla mut tää ylilääkäri määräs näin kun aina kuulemma määrätään n. 10 pvää ennen la...ihan oikeesti ,oon ihan paniikissa ja seurailen tässä nyt noita suppareita ja kun mulla vielä supistelee niin herkästi ettei tarvi edes tehdä mitään..tottakai otan kyllä yhteyttä herkästi sinne jos yhtään alkaa tuntuu liian napakoilta ja säänn. supistukset....syytä miksi niin myöhään ei ole kuin se et yleensä tehdään näin |O ja tottakai yritetään et vauva saa kasvaa...mut mulla pelko et tässä voi myös käydä huonosti vaikka ei sais noin ajatella..

pw
 
Pinkwawe, varmaan ovat harkinneet siellä nuo riskit ja tietävät mitä tekevät. :hug: Kurja tilanne kyllä, ja jos oisin samassa asemassa kuin sä niin juuri noin mäkin miettisin pahinta. Mutta varmasti kuitenkin ovat punninneet nuo riskit/edut odottamisesta. Jos oikeasti ajattelisivat, että on suuri riski jotain käydä huonosti, varmasti toimisivat kaikin keinoin estääkseen komplikaatiot. Helppoahan se on täältä sanoa, mutta koittaisit luottaa siihen? Kaikki sympatiat kyllä sun puolella tässä, en oikein osaa mitään muuta sanoa... :hug:
 
pinkwawe joo, sulle siis tehdään lapsen perätilan takia sektio?? mutta eiköhän se olisi parasta myös mulle jos mulla oikeasti on ahdas joku luu tuolla jossaki josta vauva ei sovi tulemaan, mitä luulet eikait ne väkisin yritä ensin mun työnnättää sitä tulemaan alapään kautta, ja jos ei hupsista keikkaa sovikaan nii leikataan? En sitten joskus ymmärrä niinkään yhtään tuota lääkäreiden lokiikkaa.sama kävi äidilleni minua synnyttäessä, pieni ja laiha ihminen josta näki ettei varmasti sovi 5kg pötkälettä pungertamaan ulos ja olin vielä korva tarjonnassa niin piti silti väkisin yrittää työnnättää! Sitteku alko minun sydänäänet heiketä niin hätäsektio. Siis ihan järenköyhää hommaa tuollane, kauheaa mihin rääkkiin sitä ihmiset laitetaan.. oon sanonu siellä neuvolassa että mulla pelottaa etten jaksa työntää sitä niin se ei noteraaa siihen mitenkään muutenku naureskelee ja hymyilee södesti ja sanoo " kyllä se hyvin menee" ?? Eikä se yks kätilökään sillon sanonu muutako että "katellaan".. hitto ku saa miettiä päänsä puhki että mitä tässä tekee.. :headwall: oisko vinkkejä että miten avaisin tän keskustelun siellä kätilölle ja lääkärille keskiviikkona ku mulla on taas se alapään tutkimus ja ultra?? siis että pelkään etten jaksa synnyttää alateitse jne, että voisiko vaihto ehtona olla sitten se sektio? :ashamed:
aaww..en minä tiijä mitä sanon, ku tuntuu ettei ne oikein kuuntele.. |O
 
voisko joku jolla on kokemusta sektiosta, nii kertoa millasta se on henkisesti ja fyysisesti?
niinku omia kokemuksiaan tietysti :D ja että millanen oli paranemis aikanne ja saako vauvaa hoitaa heti mahdollisesti vai tekeekö sen mies jne? Ja minne mies menee sen vauvan ja lääkärin kanssa? Kun jotku o joskus kirjottanu että ku oli leikattu vauva ulos, se nostettiin hetkeksi äitinpäälle, ja sitte mies ja lääkäri/kätilö ja vauva meni jonnekin, mutta minne?? :ashamed: (sori mulla on tyhmiä kysymyksiä)
 
välilihan rasva on ceridal joko ihan se virallinen intime tai tavallinen ceridal, kumpikin käy. :)

Oltiin perhevalmennuksessa miehen kanssa, aiheena oli parisuhde ja seksuaalisuus. ensin ajattelin että tuskin sieltä mitään merkittävää saadaan mutta päin vastoin. Antoi meille väestöliiton sivuilta kopioidun "kartoita parisuhdettasi" tehtävän ja voi pojat kun meni sormi suuhun. Sitä luulee tuntevansa puolisonsa läpi kotaisin mutta kun niitä kysymyksiä katteli niin tajusi ettei täysin tunnekkaan. :) oli ihanaa kun kerrankin sain tuon mieheni puhumaan "vakavia" kun käytiin kysymyksiä läpi. :) Lisäksi saatiin heti alussa tehtävä kirjoittaa ominaisuudet johon toisessa ihastui/rakastui paperille, ja kehoitus tehdä niistä taulu jota kerran vuodessa aina yhdessä luettais että muistetaan miksi on sen toisen kanssa. :) Ihania. ei tuu suhde niin itsestään selvyydeksi vaan saa oikeesti pohtia parisuhdetta. loistavaa. :)

Kiitos kovasti reunapehmusteen ohjeista. :) Kunhan joskus pääsee tässä kangaskauppaan niin voi tehdä sen sitten itse. saapa ainakin juuri sellaisen kuin haluaa. :)

Käytiin ostamassa paketti vaippoja ja pari tuttia ja suihkepullo öljyä. jos vauva tulee nyt kotiin niin pärjättäisiin ilman että pitää heti kauppaan mennä. :D
Meinasi iskeä tenkkapoo kun mietittiin että minkä kokoisia vaippoja sitä kannattaa ostaa? kun oli vaihtoehdot 2-4kg ja 3-6kg. päädyin lopulta 3-6kg vaippoihin kun ajattelin että äitiyspakkauksessa tuli niitä pienempiä mukana että jos ne nyt sitten on sopivampia kuin nuo isot niin saa sitten ostaa niitä pieniä. Kun ajattelin että jos tuleekin pullukka vauva tai jotain niin jää noi 2-4kg vaipat sitten heti pieniksi.

Jos täällä on neuloja ihmisiä niin novitan muksu extra lehti kannattaa jostain hankkia, siis uusin. siellä oli kauheasti kaikkia kivoja vaatteita joita voi pienelle tehdä. :)

Nyt taas shoppailemaan, siis nettiin. :)

rv34+0
 
kuka tietää miten päätellään tavallisella /oikein/ silmukoilla neulottu kaulahuivi??
Oon yrittäny ettiä netistä mutten oo ite ainakaa löytäny. :ashamed: mun kaulahuivi oi kohta valmis, mutta tosiaan en saa sitä pääteltyä ko en ossaa..

ja sulle: toiveikasodottaja - tuosta parisuhde hommasta että ku kerroit että kirjotellaan paperille mihin toisessa rakastu jne, niin ootteko muuten koskaan muistellu yhessä sitä ku tapasitte eka kerran ja miten rakastuitte jne??
Musta se ainakin on hauskaa, ja haikeana muistelen entis aikoja :p :heart:
 

Yhteistyössä