¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

kirppiina :flower: sulle lohtu sanoista, noin mun on pakko ajatella ja kun kyseessä oli vielä ylilääkäri kenellä tiedän et on kokemusta noista jutuista..kunhan yön yli nukun niin olo on varmaan jo parempi...pakko vaan jaksaa uskoa et kaikki menee hyvin...

Satunen pääsyy sektioon mulla on siis se et mulla kun aikaisemmat lapset leikattu (3 kpl) niin nyt tääkin on automaattisesti sektio, tuo perätila nyt on vaan niinkuin piste i:n päällä.. =) ja mun kokemus noista kolmesta sektiosta on ihan positiivinen, toipuminen on yksilöllistä mutta voin sanoa et kyllä se vauva auttaa toipumisessa...ainut mkä mua aina inhottaa on ne ekat päivät leikkauksesta kun ei itse vieä jaksa/pysty kipujen takia nostamaan vauvaa viereen jne...aina pitää pari ekaa päivää pyytää apua mut kyllä siihenkin vain on tottuva...nopeesti olen kyllä aina toipunut, sairaalassa n. 4-5 pvää ja kun kotiin olen ollut lähdössä niin tosi hyvässä kunnossa..heti leikkauksen jälkeen vauva nostetaan hetkeksi äidin syliin(jos siis puudutuksessa tehty) jonka jälkeen jos vauvalla kaikki ok niin isä menee kätilön kanssa vauvaa kylvettämään ,punnitsemaan ym ..ja sit vaan isukki odottaa osastolla äidin osastolle tuloa...

=)

mun mielestä ota vaan asia puheeksi, pelon takia ym...ja jos sulla on esim. ahdas lantio senkin pystyy röntgenillä tarkistamaan oliko n. vkon:n 36 jälkeen...antavat ainakin sulle oikeaa infoa eduista ja haitoista ja voit sitten punnita itse vaihtoehtoja, voivat neuvoa esim. keskustelemaan jonkun kanssa peloista jne..se kannattaa aina noissa leikkauksissa muistaa et mikään leikkaus ei oon riskitön, kaikella on puolensa...sektio on iso leikkaus kuitenkin....mä tällä hetkellä paraskin puhumaan peloista, itse oon paniikissa kuin haavan lehti ja en yleensä kyllä panikoi...

no jokso kävis katsoo tv:tä ja nauttis näistä vauvan myllerryksistä :heart:

pw
 
kiitti paljon toiveikasodottaja!!! :hug: nyt muistu tuon ohjeen avulla mieleen miten yläasteella neulottaessa pääteltiin, just samanlailla.. muuten tuossa tuo neule, nii millä neuleella se neule on neulottu joka on valkoinen ja siitä kuvasta voi kattoa sen videon??
 
satu kyllä ollaan, ja tuola valmennuksessakin käski siinä alussa muistelemaan että missä tapas ja kehotti että niitä hetkiä kannattaa muutenkin välillä miettiä. :) Kyllä se oli kivaa. hakeana sitä tosiaan niitä aikoja miettii. vaikkei siitä meillä ole kuin se vajaa 4vuotta mutta silti. :D
 
kirppiina: pinnasängyn reunasuojia kannattaa kattella myös Huutonetistä. Siellä on usein jopa ihan uudenveroisia myynnissä ja valikoimaa on varmasti. =)
Itkuhälyyttimistä ei ole kokemusta, kun en kummallakaan ole niitä tarvinnu. Joskus kyllä mietin, et tekiskö sillä mitään?.... :) Meillä kun ei kumpikaan nukkunu vaunuissa niin, et olis voinu esim. parvekkeella pitää ja kun asunnot on ollu aina ykskerroksisia, niin ei ole senkään takia tarvinnu. =)

pinkwawe: toivotaan tosiaan, et kaikki menee hyvin ja vaavi saa vielä köllötellä masussa. :hug:

elämänperhonen: se Mamma mia onkin varmaan tarkotettu Abba-faneille. Sen takia se ei kauheesti kiinnosta. Ainakaan niin paljoa, et menisin sen kattomaan. Ehkä sit ku tv:stä joskus tulee, niin vois kattellakin, varsinkin jos ei muuta tule... :D

satunen: ehkä ne kätilöt ei ole ottanu sun huolta todesta, ku kommentit on ollu tuollaisella "hyvin se menee"-linjalla. Kannattais ainakin kysyä tarkemmin lääkäriltä, et miten todennäköistä se olis ettei vauva mahtuis syntyyn alakautta (johtuen sun lantiosta). Kun saat selvää faktaa asiasta, niin pystysit varmaan lääkärin kans miettiin vaihtoehtoja. Aina kannattaa puhua jos joku huolestuttaa ja vaatia tarkempia tietoja jos joku epäilyttää tai oot epävarma. :hug:

toiveikasodottaja: kuulostaa mielenkiintoselta tuo perhevalmennus nykyään. Ja varmaan on tarpeellisia nuo pohdinnat. Voi, ku olis ollu jo silloin 7 vuotta sitten noin "syvällisiä" noi tapaamiset. Silloin keskityttiin vaan synnytyksen kulkuun, kivunlievitykseen ja mahdollisiin komplikaatioihin. :(
Sanallakaan ei puhuttu parisuhteesta tai sen muutoksista vauvan myötä. :/
Vaipoista: ite meinasin ostaa paketin tuota pienempää kokoa eli se 2-4kg, ku uskon et meitin vauva ei synny nelikilosena ja äkkiä se sen paketillisen kuluttaa, ei siinä niin paljoa niitä ole... Jatkossa sit noita 3-6kg tarkotettuja. =)

34+3
 
Pikaseen tässä bb:n lomassa tuosta sektio asiasta....

Meidän esikoinen syntyi siis pari vuotta sitten kiireellisellä sektiolla avosuisen tarjonnan, synnytyksen pysähtymisen ja sydänäänten laskun vuoksi. Ennen leikkausta oli tyttöä maailmaan saateltu jo 14 tuntia.... Silloin päätös leikkauksesta oli helpotus, sillä monien tekijäiden johdosta tilanne oli aivan kamala jo. Toivuin melko nopeaan leikkausesta ja ihan hyvä maku kaikenkaikkiaan jäi.
MUTTA... mitään en tällä hetkellä toivo muuta niin paljon kuin sitä , että tämän toisen voisin alakautta synnyttää. Haluan kokea sen kun vauva nostetaan suoraan rinnalle ja saan heti tutustua pieneen ihanaan nyyttiin. Esikoisen sain rinnalle ekan kerran 2 tunnin ikäisenä.. silloin en pystynyt edes itse kyljelle kääntymään :/ Ja haluan synnytyksen jälkeen suihkuun ja kävellä osastolle ym ym mitä leikkauksen jälkeen ei pysty tekemään...

No kuitenkin luottavaisin mielin olen ja minusta sektio on paljon "pelottavampi" vaihto ehto.. Lähinnä se toipuminen...

Nyt näitten pohdiskelujen jälkeen taas bb:n pariin...

Emppu & Papunen 35+2
 
Pikaseen suositteleen tuota välilihan öljyä, jota itse oon käyttäny ekan aikaan ja nyt myös, eli kulkee nimellä [/b]Synnytykseen valmistautumisöljy[/b], ,merkki Weleda ja saa ainaki Life-luontaistuotekaupasta ja toki netistä, hinta oli reilut 11 ?. Ja nimenomaan öljy ja moni on suositellut paremmaksi kuin rasvat, mutta itse siis en muuta ole käyttänyt.

Ja synnytyksestä kans sen verrran et muakin jännittää kuin nopeeta tää kakkonen haluaa maailmaan, esikko synty 7,5 tuntia ekoista suppareista ja sanovat jo sairaalas et toista tullessa saat varmaan heti hyökätä ku alkaa kunnolla supistaa. Matkaa reilut 30 kilsaa, ei onnes sen enempää, mut tokihan se jännittää..

Hipsuli ja nappula 34+6 (huomenna poks taas =) )
 
Huomenta!

Täällä oli monet ottaneet kantaa tuohn kiristyneeseen ilmapiiriin ja ihan samaa mieltä olen. Jospa nyt voitais lopettaa sitte ja antaa kaikkien kukkien kukkia =) !

Satunen: Tietääkseni on ollu tapana, että on sitte tuonne synnyttäneiden puolelle perustettu pino jos halutaan jatkaa juttuja?? Vielä ei oikein sielä ole itse tullu käytyä kattomassa mitä sielä on :D ... Onko sinulle tulossa se neuvolalääkärin käynti vielä? Tai äitipolin kontrollia? Ota sielä tuo pelko puheeksi ja kysele lääkäriltä mielipidettä tuohon alatiesynnytykseen/sektioon! Kyllä ne varmasti osaavat jo sanoa kummin kannattaa tehdä ja äitipolilla kun on se ultrakin käytössä...

Taralee: Mitä eilen puhuttiin perhevalmennuksessa?? Miten sen synnärivierailun kanssa päätettiin tehdä?

Pinkwawe: :hug: Tosi viime tippaan ne tosissaan jättää tuon sektion, mutta totta ne tietävät mitä tekevät... Millä viikoilla teillä on vanhemmat lapset syntyneet?

Odotin tosissani että olis päässy perhevalmennukseen, mutta siitäpä ei tullut sitte mitään kun supistukset alkoivat olla sen verran kipeitä. Ei voinut ajatellakkaan että olis jaksanu istua paria tuntia :| . Lisäksi oksennus lensi nätisti just ennen lähtöä. Pahoinvointi onki muutaman päivän ollu tauolla mutta nyt palas sitte. Yöllä oli muutamia supisteluita, mutta muuten tilanne rauhottu. Vessassa sai hypätä taas 5 kertaa! Meinaakohan tämä nyt sitä että vauva on entisestään laskeutunut tuolla ja pikku hiljaa saattais alkaa lähenemään tuo synnytys oikeasti??

Nanna + poju 35+6
 
Huomenta :wave: Se on sitte syyskuu :eek: Ja tasan kuukaus laskettuun päivään :heart: Luulenpa kyl et saadaan mein pikkunen jo aikasemmin syliin... tai ainaki toivon kovin :whistle: Eilen supisteli ihan kipeästi jo, ei mitenkää säännöllisesti, mut pitkin iltaa koko illan... Jännää B) Mahtoko johtua siitä ku kävin eilen sairaalassa kattomassa kaverin sunnuntaina syntynyttä vauvaa. Oli ihana :heart: Vitsit ne vauvat tuoksuu hyvälle :p Siellä tajus,et HETKINEN, ei oikeesti enää montaa päivää ku me saadaan se oma pikkune nuuhkuteltavaks, ihanaista =)
Keittelin eilen elämäni ekaa kertaa hilloa :eek: Tein omppu hillot ja tänää on karviaisten vuoro. Nyt aamukaffen ja lehden pariin.

Liina ja tiiti 35+5
 
FPI
Huomenta!

pw, toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin ja että lääkärit on oikean päätöksen tehneet, kun noin myöhäisen ajankohdan ovat valinneet! :hug:

satunen, kannattaa todella ottaa vielä puheeksi tuo synnytyspelko ja pelko siitä, ettet pysty alateitse synnyttämään. Aikaisemmin jo kirjoitinkin, että käyn sellaisessa synnytyspelkoryhmässä ja siellä kerrottiin, että ainakin pääkaupunkiseudun sairaaloissa on ns. sype-kätilöitä eli synnytyspelkoon erikoistuneita kätilöitä. Kun menee synnyttämään voi kysyä onko yhtään sype-kätilöä vuorossa ja jos on niin yrittävät sen järjestää sellaiselle, joka synnytystä erityisesti jännittää/pelkää. Voisit neuvolassa kysyä, onko teidän sairaalassanne sype-kätilöä? Ja jos on niin vaikka pyytää, että pääsisit hänen juttusilleen?

Omaan napaan ei kummallisempaa, sain huomiseksi Jorviin vielä sen kontrolliultran ja käyn kyllä siinä, vaikka eilen tarkistutinkin yksityisellä vauvan koon...27 päivää laskettuun aikaan, huh! Tosin kohdun suu edelleen kiinni ja kohdunkaula täysmittainen, että saa nähdä meneekö yliaikaiseksi?

Taidan lähteä vähän järjestelemään vauvan tavaroita...ovat aika sekaisin tällä hetkellä :whistle:

Mukavaa tiistaita!

FPI+pepe rv 36+1 :heart:
 
kiitos neuvoista kaikille!! :D parempi mieli ku sai jonki näköstä tukea.. ootan vaan kauhulla että joku kohta kommentoi taas että miksen oo tehny niin ja niin ja niin.. siitäkö se sota syttyykin.. :ashamed:

minä nukuin yllättävän hyvin viime yön.. Ihme ja kumma, vaikka toki heräsin pissalle mutta silti. en ole enää ollu niin väsyny ku viimeksi täällä kirjotin..se varmaa johtu siitäku kävin kaupoissa ja sian liikkua.

nanna81 joo mulla on huomenna, keskiviikkona se äiippäpolin kontrolli, joudun käymään joka viikko kun ne tarkistaa miten vauva voi ja miten alapäässä paikat auki/kiinni. :whistle:

ihanaa kun ulkona on just tollane kirpakka ilma..Jotenki tykkään siitä..Olispa pyörätuoli nii pääsis pikkuseksi aikaa pihalle nauttimaan raikkasta ilmasta. Nytku mulla on se pipokin ja sormikkaat jotka kävin ostamasa..seppälästä sellanen komia ruskea ja sormikkaat sellaset vaalianpunaset, ne o sitä ihmeen pehmeää karvaa, en tiä miksi sitä sanotaan..joku chenille vai mikä lie..

yritän tässä kattoa scream 3, elokuvaa jonka ostin käytettynä pelikaupasta ni ei toimil. :/ voi sonta!!
ei oo kyllä naarmuja olleskaan, mutta ei toimi..
:ashamed:

pitää viiä takasin, onneksi on kuitti.
 
Pinkwave, millä viikoilla sun muut lapset on sektioitu?

Meidän tytölle jäi laajasti avoin ductus, vaikka sektioitiin vasta 39+1 (perätila),
että yritä ajatella asiaa niin, että vauvasi hyvinvoinnin vuoksi ne muutamat hassut päivätkin ovat tärkeitä. Sydämen toiset rakenteet kun valmistuvat vasta viimeisillä viikoilla ja tuo ductuskin menee kiinni vasta muutaman päivän ikäisenä, jos lapsi on "valmis".


Mulla on itsellänikin laskettu lokakuussa, en vain ole listautunut tähän ketjuun, kun en ole mikään säännöllinen vierailija täällä. Nyt näyttäisi siltä, että tämä lapsi on raivotarjonnassa ja pääsen taas synnyttämään alateitse. Sektio ei houkuta juuri noiden kipujen takia. Kaksi päivää sektion jälkeen on kyllä niin kipeä, että oksat pois. Varsinkin vessanpytylle istuminen oli aina kyyneleiden takana. Ja se on ahdistavaa, että et pysty nostamaan vauvaa ollenkaan. Mun sektiovauva valahti mun sylistä kainaloon, enkä saanut sitä itse nostettua takaisin ylös ja hetken jo olin paniikissa, että tukehdutanko mä nyt oman lapseni kun en saa sitä nostettua. Se oli maailman kamalin hetki. Onneksi huoneessa oli yksi hoitaja toisen naisen luona, että sain sen huudettua apuun.

Jos kaikki menee ns. normaalisti, niin kyllä alatiesynnytyksestä toipuu älyttömän nopeasti verrattuna sektioon. Kaikille pelokkaille sanoisinkin sekä sektion että alatiesynnytyksen kokeneena, että jos mahdollista, niin synnyttäkää alateitse. Luonto auttaa siinä puuhassa, toisin kuin sektiossa, joka on vain iso leikkaus.

Hymykuoppa75 rv 33+4
 
Moi

Nanna muut on syntyneet n. 36, 38 ja 37 eli olen ihan satavarma ettei tää neljäs tonne viikolle 38 kyllä masussa viihdy, laskin eilen et silloin olen jo neuvolan laskujen mukaan viikolla 39 kun neuvola laskee pari päivä edellä...eli no joo, tuntuu et turhaan tuo aika annettiin...

illalla supisteli melkein pari tuntia n. 13 min välein ja sit päätin et nyt käyn nukkuu ja nukahdinkin, pari kertaa heräsin supisteluihin mut jäi siihen..jännittää vaan et miten tääkin päivä nyt menee, mut oon paljon rauhallisemmalla päällä..pakko ajatellla et kaikki menee niinkuin pitää, ja olla ajattelematta pahinta..


Hymykuoppa just noin mun on pakko nyt porhaltaa eteenpäin, tiedän et vauvalle on parasta tuolla masussa kasvaa eikä missään keskoskaapissa pienuuden takia...siksi yyritän ottaa kaikki mahdollisimman iisisti...

pw 35+3
 
No me kirjoiteltiin pinkwawen kanssa samaan aikaan.

Sun lapset valmistuu siis ajoissa. Tämän tiedon valossa tuo rv 38 tuntuu kyllä myöhäiseltä ajankohdalta. Onko sulla siis alkanut poltot ja sitten sinut on sektioitu ns. kiireellisenä?
 
Huomenta!

Nyt vasta pääsin sängystä ylös, yleensä heräilen ennen seitsemää kun mies lähtee töihin, mutta viime yönä valvoin ihan ihmeellisesti kahdesta melkein viiteen... Hmpf, toivottavasti ei tule tavaksi... Yleensä vessareissujen jälkeen sammun kuin saunalyhty, mutta nyt pyöri kaikki asiat päässä vauvaan, opiskeluun ja elämään liittyen, ehkäpä tämä on sitä henkistä valmentautumista :D

Nanna: Valmennuksessa oli tällä kertaa aiheena imetys, sitä käsiteltiin aika pintapuolisesti ja sitten kyllä sanottiin, että osastolla neuvotaan tarkemmin asiassa kunhan vauva on syntynyt. Ja korostettiin kyllä, että stressiä siitä ei kannata missään nimessä ottaa, silloin siitä rakentaa itselleen niin ison asian, että ei varmasti onnistu. Lisäksi käytiin vähän läpi ihan vauva-aikaa, vauvan rytmiä ja sellaista, mutta ei mitään kovin ihmeellistä. Synnärivierailusta sovittiin, että mennään yhdessä ensi viikon tiistaina ja että nähdään siinä aulassa vähän ennen viittä ja jatketaan siitä porukalla synnäriin tutustumaan sitten. Kesto on noin reilu puoli tuntia.

Ja tosiaan Titta arveli eilen että sinä olet lähtenyt synnyttämään, minä mielessäni pikkuisen epäilin kun olit tämän pinon tehnyt kuitenkin aamulla, mutta selvisihän tämäkin asia :) Vaikka alkaa monella olla kyllä sellaisia oireita, että tuskin tässä ensimmäistä vaavia kauan enää odotellaan :p Jaksuja kaikille tarvitseville :hug:

Mukavaa päivää kaikille,

Taralee ja Pätkä 32+4
 
hymykuoppa juu sen takia mä tota ajankohtaa mietinkin kun toinen lääkäri sanoi jo rakeneultrassa et nyt leikataan ajoissa kun neljäs jo tulossa ja sehän mua nyt vaivaakin...ihmettelen vain et katsotaan miten yleensä tehdäään eikä nyt mun tilannetta yksilöllisesti..eka leikattiin kun oli r-myrkytys, toka meni hätäsektioon ja kolmas alkoi syntyä tolloin 37 viikolla..no sain kyllä ohjeet et kiiruusti sinne jos synnytys nyt käynnistyy ,mut mietin jusr et mksei suoraan edes viikolle 37 suunniteltu koska silloinkin vauva ois jo hyvin kasvanut..no luulen kyllä että menen näillä suppareilla vielä aiemmin heitä tervehtimään =) ja keskustellaan sitten lisää
 
Huomenta!

Syyskuu jo :) Aika mennyt niin nopeasti tässä lopussa. Enää n. 4 viikkoa laskettuun aikaan. Perjantaina kävin hakemassa vauvalle vaunut ja turvaistuimen. Tuossa ne nyt nököttää rappujen alla ja odottaa käyttäjäänsä. Oikein odotan että pääsee vaunujen kanssa liikkumaan, kun ei millään jaksaisi enää kantaa kauppakasseja. Vaunujen korissa ne menee niin kätevästi B) Me myytiin jo aikaisemmin toinen auto pois, kun ei sille kuitenkaan ole niin käyttöä kun jään kotiin. Julkisilla pääsee kätevästi joka paikkaan ja vaunujen kanssa ilmaiseksi. Enkä enää edes mahdu kunnolla ajamaan autolla. Maha litistyy rattiin kiinni, vaikka miten päin säätäisi. Joten mielummin jätän ajamis puolen muille.

:hug: kaikille jotka synnytystä jännittävät. Itse jännitän myös jonkun verran. Lähinnä pelkään sitä, että käy jotain etten voi synnyttääkään alakautta ja joutuisin sektioon. Haluan vauvan heti syliin ja sairaalasta mahd. nopeasti kotiin. Ja on niin paljon kaikkea minkä haluaisi nyt tehdä toisin kuin aikaisemmin.
Nyt varsinkin jännittää, kun paine alapäässä on helpottanut ja tuntuu, että vauva on todella ylhäällä. Ylävatsa on ihan piukeena ja alhaalla on tyhjää :/
Onneksi on ensiviikolla kontrolli kättärillä, niin saa kokoarvion ja varmuuden siitä, että vauva on oikein päin ( ainakin sillä hetkellä ).

Oletteko jo hankkineet vauvakirjoja ja alkaneet täyttämään? Itse ostin Kultapieni-vauvakirjan. Siinä on Olet jo matkalla- osio ja hirmu vaikeelta tuntuu sitä täyttää,,,

Uutta asuntoa ollaan myös tässä katseltu ja yksi tarjous jätettiin eilen. Kiinnostuneita on kuulemma ollut paljon, että katotaan nyt. Jos ei tuo nyt onnistu, niin pitää jatkaa vaan etsimistä. Tuo olis kyllä niin ihana :heart:

rv 35+6
 
Hipsuli: Kävin äskettäin ostamassa tuota Weledan öljyä. Löytyi Kamomilla-luontaistuotekaupasta ja maksoi reilut 11e. Kysyin asiasta myös erik.lääkäriltä jossa kävin, ja hän suositteli sitä kanssa. Joten eikun kaikki öljyä levittämään niin ei repeillä :D (siis toivottavasti....)
Mua on kans alkanut jännittää synnytys, eka kesti 6 tuntia ja nyt lääkäri arvioi, että toka kestäis 4-5 tuntia... Sanoi, että kun supistukset tulevat säännöllisesti 10 min välein 1-1,5 tunnin ajan, sitten lähde sairaalaan. Haluisin kuitenkin keretä sinne sairaalaan sen verran ajoissa, että kerkeis saamaan jotain puudutusta...ei ole mitään haluja täysin luomuna synnyttää..

Viimeinen lääkärikäynti oli tänään. Kaikki kunnossa ja "paikat kiinni". Ei varmasti tarvitse odotella tätäkään saapuvaksi ainakaan etukäteen... Esikoinen syntyi rv 41+5.
Katsoi myös ultralla ja vahvisti pojan olevan tulossa :heart:

Palaillaan taas
=)
 
zizilisko minä oon hankkinu mauri kunnaksen vauvakirjan :heart: se on ihana..
Täyttelen sitä varmaan enempi sitteku vauva syntyy, ku oon täyttäny jo kaikki sellaset kohat mitkä voi etukäteen täyttää.. B)

voi että ku tekis NIIN mieli mennä ulos.. Olkaa onnellisia te joilla ei oo mitään vaivoja ja pystytte liikuskeleen melko vapaasti tuolla.

onko muilla tätä hikoilua? mulle kätilö sano että johtuu loppuraskauden hormoni ryöpyista, toisilla kuulemma hormoonit aiheuttaa hirveitä seksihaluja, toiset taas masentuu ja osa hikoilee kuin sieni.. mulla on tää hikoilu..Hitto.. :) |O


JOO, ARVATKAA POTUTTAAKO KU EN PÄÄSE/PYSTY ÖLJYILEEN.. KU EN USKALLA ALKAA RONKLAAN PAIKKOJA ENEMPÄÄ, KU TIIÄ ETTÄ MITÄ TUOLLA ALAPÄÄSÄ O TAPAHTUNU...


nii oliko kellään pientä vattan nipistelyä? - viimeksiku kysyin tästä ni alko se kauhea sanasota.
 
:wave:

Niin se vaan kuukausi vaihtui ja kohta täällä alkaa vauvoja sadella. :D Nopsaan on aika mennyt.

Piti tulla ihan kyselemään tuosta öljyilystä että onko kellään kokemusta onko noissa oikeesti eroja, kun viimeeksi käytin tuota Ceridal Intimeä ja siitä ei kyllä miulla ollut apua niin olisikohan tuo Weledan öljy sitten oikeesti parempaa? Kun ei huvittaisi olla alapää tikattuna kuitenkaan. :kieh:

Soittelin tuossa verotoimistoon tuota muutoskorttia äippärahaa varten ja veroprosentti olisi niinkin hurja kun 1,5. :D No nostin sen kuitenkin tuonne 5 prosenttiin että ei ihan tulisi kauheet mätkyt sitten.

( . ) Masussa myllerretään täällä oikein kunnolla, ensi viikolla olisi taas neuvola. Eivät ole tuolla oikein osanneet päättää vielä että miten päin tämä täällä on, joten jos maanantainakaan ei selviä niin sitten olisi käytävä ultrassa katsastamassa tarjonta. Olisi kyllä ihan kiva päästä vielä yhteen ultraan, jos vaikka sattuisi selviämään kumpi sieltä on tulossa. :) Nyt viime aikoina on supistellut melkoisen napakasti, että saa nähdä miten pitkällä tässä selvitään. Tänään tuli täyteen 34 viikkoa ja luulisin että viitisen viikkoa olisi vielä jaksettava odottaa... Meinasin tässä vielä parin viikon päästä lähteä käymään Ikeassa, mutta saa nähdä että pystyykö sitä autolla ajelemaan. Ajattelin pitää paljon taukoja niin eiköhän sitä sitten pärjäile. Olisi vähän vapaata itsellekin sitten ennen vauvan tuloa, kun muuten tämä aika menee tässä lasten kanssa touhutessa.

Voikaahan hyvin

AngelEyes ja masukki 34+0
 

Yhteistyössä