***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Moi!

Kävin kaverín kanssa syömässä, kylläpä oli piristävää. Sen jälkeen kävin kolmessa isommassa kaupassa ja väsyin ihan täysin. Oli pakko tulla kotiin lepäämään.

Pöppiäinen. Mäkin söin aluksi aika huoletta lakua ja salmiakkia ja aattelin, että ei hätiä kunhan verenpaineet on kurissa. Sitten mun yks kaveri sanoi, että se verenpaine nousee hetkellisesti niin kauan ku sitä jotain lakusta saatavaa ainetta on veressä ja se verenpaine vaikuttaa jotenkin istukka verenkiertoon. En kyl itse tiedä asiasta mitään, mut maalaisjärki käteen kuhan nyt ei ihan hulluna vetele.

Hankinnoista on ollut täällä puhetta. Meillä ei ole vielä mitään vauvoille, jätetään hankkiminen loppukesään. Mukava on ollut käydä katselemassa kaikkea kivaa, tänäänkin kiertelin huvikseen Prisman vauvanvaate osastolla. Tulikin tossa mieleen, että juhannuksen jälkeen on varmaan hyvät alet.

Irene & pikku veijarit 18+0
 
Irene juu olen kuullut tuosta ja lukenutkin mutta neuvolassa ihan luvan antoi mun syödä mutta en syö kuin pari patukkaa päivässä ja en ihan nyt aina kyllä ole niin tarkka ole noissa mutta alhaalla mulla paineet joten ihan jees,ja söin lakun ennen neuvolaan menoa eli 5min sen jälkeen otettii verenpaine ja alhainen se oli ja sanoivatkin että vähän voi lakua syyä.Salmiakkia en syö olleskaan,en ole sen ystävä yhtään.
En sitten tiedä ...

Lakritsi ja salmiakki

Odottaville äideille ei suositella säännöllistä lakritsin tai salmiakin käyttöä ja kerta-annokset kannattaa pitää kohtuullisina (alle 50 g päivässä). Lakritsin ja salmiakin sisältämä glykyrritsiini voi aiheuttaa mm. turvotusta ja verenpaineen nousua. Lisäksi on mahdollista, että äidin runsas lakritsin syönti voisi olla yhteydessä lapsen ennenaikaiseen syntymään.


ja tässä vielä tällänen linkki - http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/lakritsi.html
 
Cristiina: Ei minulla varsinaisesti nouse karvat pystyyn siitä "ei väliä kumpi, kunhan on terve", mutta olen muutamaltakin kysynyt että mitä tarkoittaa sillä "terveellä". Aika moni menee hämilleen, ei ole oikein ajatellut asiaa. Siis haetaanko sillä sitä "täydellistä 10 pisteen vauvaa" vai mitä... Kun aikahan se vasta näyttää sen terveyden; nykyään kun löytyy vaikka mitä ongelmia ja diagnooseja, allergioita ja yliherkkyyksiä, että mitä sillä TERVEELLÄ haetaan.
Minun esikoinen ei todellakaan ollut 10 pisteen vauva kun pikkukeskosena syntyi ja pieniä ongelmia on, mutta nyt kysyjille olen vastannut, että TULISIPA YHTÄ IHANA PAKKAUS KUN TUO ESIKOINEN. Muulla ei oikeastaan väliä ole!

Minullakin on kyllä sellainen poika-olo, ehkä eniten siksi kun raskaus on ihan erilainen kuin viimeksi. Ja esikoinen on siis tyttö. =) No, reilun viikon päästä ehkä selviää... ja jos se poika on, niin pääsee tekemään poikamaisia hankintoja. Tyttöä varten ei ihmeempiä hankontoja tarvisi tehdä.
 
Paukkuli et usko miten mulla jäi vaivaamaan nyt tuo että kuka se sinun toinen puolisko on :whistle: en saa kuule nyt mielenrauhaa :D onko se minkä ikänen? kerro edes se :D heh.
en oo utelias ku haluan vaan tietää :saint: Niin ja kiitti vinkistä,pitääpä käydä heti kattelemassa sitä osiota :)
 
FPI
Moikka! :heart:

Mukavia ultrakuulumisia taas, onnea! :)

Tervetuloa takaisin maatritti (nuorityttö)! ;)

Perjantaina meillä oli töissä virkistyspäivä ja tänään mä olen ollut koko päivän koirien kanssa ulkona ja nyt oon ihan tööt... :whistle:

nanna, olitkohan se sinä, joka mietit, että miten koirat ja vauva tulevat toimeen? Mä olen miettinyt samaa ja miten saan ulkoilutettua kaksi koiraa vaunujen kanssa...täytyy varmaan treenanta etukäteen, heh heh.

nimistä, meillä oli jo pojalle nimi valmiina, mutta nyt kun tulokas onkin tod näk tyttö niin tuosta etunimestä ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, mutta toinen ja kolmas nimi on jo!

Annu, hyvä tuo sun uus nimimerkki! ;)

Suomi pelasi eilen aivan armottoman huonosti! Oltiin pubissa kattomassa, oli samalla miehen läksiäisjuhlat vanhasta työpaikasta. Mä en jaksanu kyllä kattoo kun kaks erää ja sit lähin kotiin ja katoin vikan erän lopun, vaikka ei siinä kauheesti kattomista ollu, josko sitten tänään paremmin!! Toivotaan! =)

Tyhmä kysymys, mutta miltä tuntuu, kun supistaa? Tiedän kyllä, et maha menee kovaksi palloksi, mutta tuntuuko se muulta kun kovalta pallolta? Tarkotan nimenomaan näihin aikoihin tulevia suppareita en mitään synnytyssuppareita. Mun maha tuntuu välillä tosi kummalliselle, kun oon kävelly vähän pidemmän matkan. Maha tuntuu jotenkin kireältä ja sitten vähän samalta kuin joskus juostessa kylkeen pistää, mutta nyt tämä tunne tuntuu mahassa...että supistaanko tuolloin vai onko jotain muuta?

Hyvät lauantai-illan jatkot! :flower:

FPI+pepe-girl rv 20+5
 
Heipsan.
Tulin tänne piipahtamaan ja kurkkimaan teidän kuulumisia. Meille ei nyt tulekaan vauvaa lokakuussa, olen 2.5. synnyttänyt pienenpienen enkelipojan Kanta-Hämeen keskussairaalassa viikoilla 17 tasan. Rankka kokemus ainakin henkisesti, en toivoisi kenellekään.
Kaunista kesää teille, elän hengessä mukana. Kasvatelkaahan oikein suuret masut kaikki :heart:
käyn täällä varmasti kuikkimassa mitä teille kuuluu!
Terveisin Jonna
 
Moi

tulin nopeaan kurkkaan ja kauhean huonoja uutisia nyt tullut....

Höplömmöö sanat eivät riitä kertomaan mitä tunnen tällä hetkellä.voimia teille kaikille suureen suruun :hug: :'(

Naurukohtaus olen syvästi pahoillani....oman rakkaan kuolema on vaikea paikka..menetin oman isäni myös odotusaikana ja en vieläkään ole siitä toipunut..voimia sulle ja perheellesi :hug: :'(

eipä nyt ollutkaan muuta....

pw 20+1
 
Höplömmöö olen kovin pahoillani! Paljon voimia ja halauksia sinulle/teille :hug:
Elämä osaa olla epäreilu! Tule kirjoittelemaan tänne kuulumisiasi kuhan jaksat/haluat puhua!

Naurukohtaus Otan osaa! :hug: Voimia ja jaksamista!!
 
FPI
Hei!

Naurukohtaus ja höplömmöö, ei ole sellaisia sanoja, jotka teitä tilanteissanne lohduttaisi, mutta haluan teidän teitävän, että oleen NIIIIIN äärettömän pahoillani puolestanne. Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan ja voimia, jotka kantavat teidät yli näistä suurista koettelemuksista. Elämä ei tosiaan aina ole reilu, eikä varsinkaan mene suunnitelmiemme mukaan. Ainakin miljoona :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Naurukohtaus ja höplömmöö :heart: :heart: voimia, paljon voimia!
Surulliset uutiset kuuluvat myös valitettavasti elämään. Ihan tuli mullekkin itku..:'(

"ei räsymatto näyttäisi niin värikkäältä ilman sen mustia raitojaan"
 
Piti vain vilasta mitä ootte kirjotellu, ku lätkämatsin kattelin loppuun, mut oli myös pakko kommentoida :)

FPI: tuo vihlaisu masussa vois olla myös liitos/venymiskipuja. Itellä tuntu kans kävellessä yht'äkkiä viiltävä kipu oikealla alavatsalla ja se meni ohi muutamassa sekunnissa. Mielsin sen vain rasituksen piikkiin :)

Naurukohtaus: itku silmässä täälläkin luin sun viestisi. Toivoin niin, et isäsi olisi toipunu. Voin vain yrittää kuvitella miltä susta tuntuu. Sure ihan rauhassa, kyllä se sit joskus helpottaa sen verran, et elämä maistuu. Anna vain aikaa itelles. Voimia ja haleja jos ne auttais. :hug: :hug:

höplömmöö: sullakin varmasti rankka kokemus jota ei kellekään toivois. Voimia ja haleja :hug: :hug:
Jos haluat vastata, niin kysyisin kuitenkin, et miten enkelipojan tilanne selvisi? Oliko sulla rutiinikäynti? Tuntuu uskomattomalta, et noillakin viikoilla voi vielä käydä niin... Voimia :hug:

jasmara ja masuasukki 19+2 (uus päivä jo alkanu)
 
Huomenia.

Surullisia uutisia tullut,mutta ajattelin nyt kuitenkin kirjoitella ihan.
Mulla poksahti viikot tänään joten siitä täällä häpsy.Eli 16 täynnä ja 17 viikko alkanut.Jei Lätkästä sitten tuli pronssi suomelle ja suomi pelas hurjan hyvin minusta,joten kannatti katsoa.
Nyt oli ensimmäinen yö moneen moneen viikkoon etten käynnyt koko yönä pissalla,oon käynnyt pari kertaa yössä mutta nyt en,tietysti myöhänen nukkumaan menokin asiaan vaikuttaa myös.mutta sainpas nukkua edes yhden syön heräämättä.

Pöppiäinen & touhustiina 16+0
 
Voimia Naurukohtaus ja höplömmöö, itku minullekin tuli teidän puolesta. Voimia ja jaksamista roppakaupalla :hug: :hug:

Hieno juttu Suomen peli eilen, pisti vain miettiin et josko ois samanlailla pelannu kultapelis, mikäli ois päässy juhlittasko nyt kultaa.. ;) mut ei parane jossitella, pronssikin on hieno saavutus ja ens vuonna sit uudelleen.

Pitää nyt ihan kysyä semmosta et miten ahkeraan teijän vauvelit liikkuu, te ketkä jo tunnette hyvin? Nimittäin mulla on niin vilkas kaveri ja varmaan kokoakin on kun potkut on mielestäni jo aika kovia näille viikoille ja erotan senkin millon käsillä huitoo :D Ja liikkeessä tosiaan aina kun ite pysähyn ja asetun, mut liikkeessäkin potkiskelee ja liikkuu siis tosi ahkeraan! Esikoinen oli kyllä paljon rauhallisempi tapaus ja vaikkei vertailla saiskaan niin musta kyllä tuntuu et tulossa oikein villi pojanviikari :LOL: Mut se selviää vasta viikon päästä maanantaina et sinne asti jaksella.. Mut aivan ihanaa tuntee ja kättä vasten kans paukkaa ja "vastailee" kun ite koputtelee =) Myös tosiaan yöllä kun edelleen välillä heräileen valvoskeleen niin ei tarvi yksin möllötellä hereil va kaveri on mukava ja viel huonommin uni tulee ku "seurustellaan" :LOL:

Rauhallista sunnuntaita kaikille =)

Hipsuli ja nappula 19+5
 
Hipsuli minun masussa taitaa myös asustella erittäin eläväinen tapaus :)
Sillon ku käytiin ultrassa viikolla 13 niin se lääkäri nauroki että ku ei liikkuva kuva pysy perässä :whistle: Koko ajan sillä vispasi käet ja jalat ihan uskomatonta vauhtia!!
Ja minä oon tuntenu liikkeet jo varmaan kuukauden,päivä päivältä voimakkaammin.
Päivällä on pari tuntia (aina sama aika) jollon se liikkuu ihan taukoamatta, samoin illalla on 4 tuntia jollon se vipeltää ihan älyttömästi :) Aikalailla erotan onko käsi vai jalka joka moksahtaa..

maarit ja touho rv19+3
 
Ihan ensimmäiseksi Naurukohtaus ja höplömmöö otan suuresti osaa suruunne. Tuon kaltaisia tilanteita ei toivoisi kenellekään milloinkaan. :'( Vaikea iloita omasta onnesta... :ashamed: Suuri hali teille molemmille! :hug:
 

Yhteistyössä