***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Väsynyttä huomenta.. :wave:
Aina tähän aikaan olen ollut jo 20 minuuttia hereillä mut nyt oli vaikee nousta kun menin nukkumaan koulutöiden vuoksi kahdelta.. :|
Oon hakenu kesätöihin työpaikkoihin joissa pystyisin töitä tekemään mut saa nähdä pääsenkö..

Mimmali ja pikkuruinen rv 17+4
 
Mimmali - Toivotaan että saat duunipaikan,luulisi ettei siinä mitään ongelmaa ole jos pystyt duunia tekeen raskausaikana.Sitähän ne duunipaikoilla kyselee.

Venäjä sitten vei MM-kullan,oishan se voinnut mennä mieluiten Kanadalle,mutta tosiaan niin se meni.
Pitäs yrittää kotihommia tehdä,noita pienempiä,mies meillä hoitaa nyt noi isommat ko en saa tehdä niitä olleskaan.

Hyvää alkanutta viikkoa.

Pöppiäinen & touhustiina 16+1 :heart:
 
Mä olin venäjän puolella hyvä että voittivat.
tietty suomi ois saanu kullan voittaa :D
Onpa mukavaa kun on neuvola tänään, kerron illemmalla sit kuulumiset.

vielä pitäis ruoka miettiä täks päiväks. pakkases ois kaalilaatikkoo, jos ottais sulaa ni ei tarvii tehä =)

rv 18+3
 
FPI
Huomenta!

Niin se Venejä sitten voitti, mutta ihan ansaitusti, vaikka tietty Suomi ois saanu kullan viedä...

Mulla taas migreeni ilmoittelee olemassaolostaan ja sen lisäksi vielä eilen närästi oikein kunnolla, hyi!

Lihansyönti onnistuu oikeestaan paremmin kuin ennen raskautta eli tekee oikein mieli lihaa ja yleensä kaikkea suolasta, slurps! ;)

Mullakin poksahti tänään viikot eli 21+0!! Jee jee! Tän viikon jälkeen saakin hakea äitiyspakkausta yms.

No nyt pitäs ryhtyä taas töihin!

Mukavaa viikonalkua kaikille! :)

FPI+pepe-girl rv 21+0 :heart:
 
Naurukohtaus ja höplömmöö :hug:

Onpas tullut paljon tekstiä viikonloppuna :)
Oli ostos viikonloppu, lapsille trampoliini ja kotiin uusi sohva johon mahtuu koko perhe junioria myöten. Mies sanoi ensin että etkös osaa ostaa sohvaa ilman häntä (huono shoppailija). Kokemuksesta pakotin mukaan ja eipäs se ollutkaan niin helppoa. Eniten kyllä tuli herralta kommenteja väristä ja istuvuudesta jne :LOL:

Supisteluja on tuntunut aiemmin ja kovemmin kuin edellisillä kerroilla. Alku raskaudessa jo tunsin kun alamaha kovettui ja kivisti kun kävelin kovasti. Ihmettelin sitä itsekin että joko näin aikaisin. Anoppi tuumas että kun on kolmas niin herkemmin tuntee ja supistelee.

Närästää ja väsyttää. Väsymys alkoi uudelleen viime viikolla oikein kunnolla. Hb oli viimeksi 133 joten varmaan hormonit.

Liikkeet on voimistuneet ja lauantaina nukkumaan mennessä juniori aloitti jamit. Aloin nukkumaan kyljelläni hiukan mahallaan asennossa ja liikkeet alkoi siellä missä maha oli sänkyä vasten. Mies yritti kädellä kokeilla muttei tuntenut. Olisi niin kovasti halunnut tuntea.

Miehestä olen huomannut että on erinlainen kuin edellisissä raskauksissa. Iän tuomaa muutosta :) Jotenkin on enemmän kiinnostunut kaikesta raskauteen liittyvästä ja lukeekin niistä enemmän. Oli aiemminkin kiinnostunut mutta nyt on jotenkin erinlainen vivahde. Vaikea selittää... No nyt on ikää kohta 38 ja aimmissa odotuksissa 28v/30v.
On sitä itsekin muuttunut. Välillä unohtaa koko odotuksen ja välillä "tieto lisää tuskaa". Ensimmäistä odottaessa mentiin vaan eteenpäin turhia miettimättä. Isommat lapset on tuonut tähän odotukseen ihan uuden ihanuuden. Sydäntä lämmittää seurata niiden touhotusta ja puheita. Poika (10v) löytyi lauantaina H&M vauvojen vaateosastolta ihailemasta pieniä sukkia :D

Ruokatunti alkoikin juuri :wave:

rv 17+2
 
Mukavaa alkanutta viikkoa! :)
Tälläkin viikolla taitaa olla ultria muillakin ku mulla...

Musta oli parempi, et Venäjä voitti ja ku turnaukses oli kaks joukkuetta Suomee parempia, niin tohon on tyytyminen ;)

Lihaa syön kuten ennenkin, ei tee pahaa. Ainoo mikä ei maistu on kalkkunaleikkeet leivän päällä. Ennen söin sitä vallan keveydenkin takia, mut nyt se tökkii. Kinkun tyyppiset vaan maistuu.... :)
Muutenkin syön lähes kuten ennen, parasta herkkua tuntuu olevan edelleen tomaatit ja omenat ;) Kahvia muuten maistoin lauantaina kolmen kuukauden tauon jälkeen. Ihan ok makusta. Ei tullu kuitenkaan mitään pakkoa alkaa juomaan säännöllisesti. :D

FPI: närästys on kyllä ilkeetä. Huomasin tos joku aika sitten, et mun närästys on vähentyny, ku en ole ottanu lääkettäkään muutamaan viikkoon. Ihmettelin vähän, et mihin se loppu, mut hyvä tietty niin. =)

jasmara ja masuasukki 19+3
 
Tiihu - Kyllä se ikä varmasti myös paljon vaikuttaa,mulla on 16 vuotta vanhempi mies ja on ollut kokoajan kiinnotunut kaikissa raskauksissa,ja minusta se on kiva,en osaisi ees olla omaikäisen miehen kanssa,tulisin varmasti hulluksi niiden penikkamaisten temppuluiden kanssa yms... anteeksi jos joku tästä loukkaantu mutta oikeesti sellasta olen suurimaksi osaksi kuullut ja nähnyt.... / lukenut.

Mussa on siis jotain outoo,en saa siis lihaa alas millää,koko perhe ollaan sitten syöty kanaa ja kalaa,yöks ihan ajatuskin lihasta,ei mulla koskaan ole näin ollut.... :eek:
 
Pöppiäinen, unohdin kirjoittaa tuosta lihasta äsken. Edelleen liha tökkii mutta vähemmän kuin reilu kuukausi sitten. Eilen ruokaa tehdessä huomasin että jauhelihan ruskistus onnistuu ilman ällötystä mutta ei se vielä maistu niin hyvin kuin ennen raskautta. Kalaa ja kanaa mielummin! Suklaata ei tee mieli yhtään (outoa) ja entisenä "kahvikissana" juon vain kaksi pientä kuppia kahvia päivässä.

Juu, kyllä se ikä tekee tehtävänsä ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
Hui tuli tuosta kaalilaatikosta mieleen etten vieläkää pysty lihaa syömään,saas nähä tuleekos musta kasvis-syöjä tätä menoa ;) Miten muilla on tämän lihansyönti ?
Kana ei mee vieläkään alas.. :x
Ja punainen liha ei houkuttele yhtään vaikka olis kuinka nälkä.Jauheliha menee just ja just.Eli joo.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiihu:
Pöppiäinen, unohdin kirjoittaa tuosta lihasta äsken. Edelleen liha tökkii mutta vähemmän kuin reilu kuukausi sitten. Eilen ruokaa tehdessä huomasin että jauhelihan ruskistus onnistuu ilman ällötystä mutta ei se vielä maistu niin hyvin kuin ennen raskautta. Kalaa ja kanaa mielummin! Suklaata ei tee mieli yhtään (outoa) ja entisenä "kahvikissana" juon vain kaksi pientä kuppia kahvia päivässä.

Juu, kyllä se ikä tekee tehtävänsä ;)

Meillä menee aikas samalla tavalla sitten paitsi tää lihajuttu,mutta noin muuten niin kahvikin menee se 2 kuppia päivässä joten suht samoilla linjoilla mennään..
en sitten olekkaan ihan outo hih,hyvä,säikähin jo että onko jokin vikana.. jos liha tulee kuvioihin ees jossain vaiheessa tässä odotusta,katsotaan.
 
mie kävin äsken hakemassa postista mun kotidopplerin, yritin jo sydänääniä kuunnella, ja jotkut jo löysinkin, mut olivat kyllä aika hitaat ollakseen vauvansydänäänet :heart: Oisko jollain vinkkejä tuon koneen käyttöön ja että löytäisin ne sydänäänet?? :ashamed:
 
FPI
memmy, ne hitaat on tod näk sun oma syke. mulla oma syke kuuluu helposti nivusten kohdalla ja istukka viuhuu about joka kohdassa. Mulla vauva on vielä tosi alhaalla eli parhaiten on kuulunu tosi alhaalta melkein karvoituksen yläreunasta. Vauvan syke on selkeästi omaa sykettäsi nopeampi, voi vaikka samalla mitata omaa sykettäsi esim kaulalta niin erotat. Mun oli vaikea eka löytää vauvan sykettä, mutta kun tarpeeksi alhaalta vähän vasemmalta kokeilin ja ihan rauhassa odottelin niin alkoi pienen syke kuulumaan! :heart: Niin ja tarpeeksi sitä geeliä masulle, että laite liikkuu "sulavasti" mahan päällä.
 
Memmy- Mulla taas kohtu sen verran ylhäällä, että parhaiten oon saanu äänet kuulumaan hiukan navan alapuolelta. Kerran on käynyt niin, etten löytänyt ollenkaan sykettä. Mutta kyllä se sitten taas seuraavana päivänä löytyi hyvin. Kokeilet illalla uudestaan, niin eiköhän ne sieltä ala löytymään :)

Minunkin mies on nyt tähän raskauteen suhtautunut ihan erilailla kuin viimekerralla. Tuo kuopuksen raskaus ei ollut suunniteltu ja varsinkin miehellä meni aikaa totutella ajatukseen isäksi tulemisesta. Mutta niinhän sitä naisillakin on yleensä, kun ensimmäistä kertaa tulee äidiksi, että raskausaikana siihen äitiyteen kasvaa pikkuhiljaa. Kai se on vähän sama homma miehilläkin.

Aamupäivällä oli neuvola ja kaikki muuten ok, mutta paino oli noussut ihan liikaa :ashamed: Sokerirasitukseen laittoi lähetteen. Ja äsken kävin kaupassa hakee kaapin täyteen kaikkea kevyttä ja terveellistä ja tästä päivästä lähtien alotan pitää ruokapäiväkirjaa, että tosissaan näkee mitä sitä pistää suustaan alas.
Kohdunpohjan korkeus huiteli hiukan yläkäyrän yläpuolella. Verenpaine, hemoglobiini, sokerit ja valkuaiset oli ihan ok. Ja pikkuisen syke 145-150 :heart:

rv 20+5
 
Hip hei, tänään neljältä vihdosta viimein kauan odotettu rakenneultra (4D) yksityisellä. Joudutaan ite maksamaan kun meitin kaupunki ei ole vielä siirtynyt järjestämään ja kustantamaan tätä odottajille :kieh:

Toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin. Palaan myöhemmin iltasella kertomaan lisää kuulumisia ja jos vaikka saisin liitettyä pikkuisesta kuvan tänne.

Iloista ja aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille lokamassuille! =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmy:
mie kävin äsken hakemassa postista mun kotidopplerin, yritin jo sydänääniä kuunnella, ja jotkut jo löysinkin, mut olivat kyllä aika hitaat ollakseen vauvansydänäänet :heart: Oisko jollain vinkkejä tuon koneen käyttöön ja että löytäisin ne sydänäänet?? :ashamed:
Haeppas ihan alhaalta häpyluun lähettyviltä ..... jos sieltä löytyisi..
sitten makuulla sängyllä ja ihan rauhassa haet niin varmasti löytyy ja se että ota huomioon lapsi liikkuu paljon niin se ei pakosti kokoajan ole niin esillä se sydänääni,niin ainakin mulla,enemmän kuulen sitä liikkumista ja sen potkimisääniä ko sydänääniä..

 
Memmy, joskus joutuu sydänääniä etsimään ihan kunnolla ja toisena päivänä ne löytyi heti ja voimakkaana. Ääni on nopeampi ja kun hyvin saa kuulumaan niin kuulostaa jouksevilta hevosilta. Taisi noin lukea jopa ohjeessakin =)
Multa äänet on eniten löytynyt hiukan navan alapuolelta ja joskus kun on saanut hiukan kuulumaan niin karkaa jo toiseen kohtaan...
 
Heippa,
Viikonloppuna oli joitakin huonoja uutisia tullut tänne. Isot halaukset Naurukohtaukselle ja Höpölömmöölle.

Lihan syömisestä: Mulla tökkii aina normaalistikin punaisen lihan kanssa. Jauheliha menee lasagnessa/makaronilaatikossa tms., mutta muuten lähinnä syön kasvisruokia ja broileria. Kinkku menee pizzassa ja leivän päällä. Raskausaikana on maistunut aika samalla tavalla lihat kuin normaalistikin. Vähän turhan harvoin taitaa sitä lihaa mennä, varsinkaan työpaikkaruokalan liharuuat ei houkuttele yhtään. Täytyy sitten viikonloppuisin yrittää laittaa itse jotain mieleistä.

Painonnoususta: Paljonkohan se sopiva nousu olisi näillä viikoilla? Kotipuntarin mukaan mulla ei ole paino noussut juuri ollenkaan viime viikkoina. Osaltaan siihen vaikutti vatsapöpö, jonka takia noin viikon verran oli selkeästi huono ruokahalu. Onneksi se nyt on jo hyvä :) Neuvola on mulla ensi viikolla, niin sittenhän siellä jotain kommentteja varmaan kuulee. Ja ehkä se onkin jo vähän siihen mennessä taas noussut, kun nyt tekee taas mieli kaikenlaista!

Novelle 19+1
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Sainhan minä ne sitten kuulumaan, ihan tuolta alhaalta. Aikaisemmin taisin etsiä liian ylhäältä. :ashamed:
Ihana oli kuulla siellä pikkuisen sydämenlyönnit :heart:

memmy ja vaavi 16+4
 
Moi

memmy mä saan :heart: äänet kuulumaan ihan tosta karvoituksen yläpuolelta...ja muistuttaa hevosen laukkaa välillä...omat sykkeet hitaampia ja viuhuu tavallaan ...

Kirppiina mistä olet ostanut tuon Odotus-kirjan...

Pöppiäinen mulle liha maistuu ja oikeastaan kaikki jo nyt..aluksi jauheliha ym tökki...vaikka sainsen syötyä mut se paistaminen

Oman napaan....

Tänään oli rakenneultra ...kaikki vauvalla masussa hyvin, mittoja ei merkinnyt korttiin (mut siinä on ne pe merkinnät niin ei varmaan laittanut ylös uusia ), ei ainakaan sanonut että kasvussa ois mitään häikkää..kaikki rakenteet näkyivät hyvin,kun olen niin hoikka, jopa aortan kaaren erotti selvästi....ja sieltä ei löytynyt enää sitä kystaa, oli siis hävinnyt mutta se merkillinen "harjanne" missä kulkee verisuonikin niin näkyi...eli epäili että siellä on sellainen pieni "kaistele" kasvanut kohtuun ja myötäilee kun vauvakin sitä terhakkaasti potki...oli sitä mieltä että ei siitä haittaa ole kun selvästi vauvan potkujen edellä liikkui :heart: (ärsytti varmaan vauvaa se seinämä ) eli ei sitä tarvitse seurata...seuraava aika pitää tilata vko:lle 35 ja sit sovitaan leikkauspvä ja sanoi et leikataan vko:lla 37-38 ja katsoin et johan se on tossa syyskuun puolessa välillä :eek: ...eli siis tää vauva tulee tähän maailmaan ajoissa....ihan hyvä kun ei vietäis niin loppuun et alkaa syntyä itsestään...Sukupuolesta kysyin kuin kysyinkin ja ei osanut varmuudella sanoa,jotain vihjaisi kyllä ,mutta en viitsi arvuutella tänne kun ei osannut varmuudella sanoa...

Liikkeistä liikkeet tuntuu nyt selvemmin ja kivasti pikku jalat tumpsuttaa tonne alas :heart:

mut nyt pitää lopetella

PW 20 +2(nyt polin mukaan, neuvolassa vähän eri laskennat aina,heittää päivällä/kahdella aina)
 

Yhteistyössä