?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Noh niin ultrassa on sitte käyty! siellähän se pikkunen viuhto niin vimmatusti, heilutteli käsiä ja potki jaloilla!! :heart: :heart: =) olise niin ihana nähä, että jotakin siellä kasvaa..

Pikkuriikkinenhän se vielä oli vain 3,5cm pitkä ja laskettuaika siirty melekeen 3 viikkoa eteenpäin, siis menkoista laskettuna, elikkä uus la:ni on 31.10 vielä jäätiin tänne lokamasujen puolelle. B) täällä kotona niin rauhallista kun kaksi isompaa lasta lähti eilen mummolaan ja nuorimmainen nukkuu päikkäreitä, joten käytänpä tämän rauhallisuuden hyödyksi ja alan siivoamaan.
 
Heippa, uusi mamma ilmottautuu lokamassuihin!
Pikku kolmosta odotellaan, viikot on 12+2 ja la 14.10, eli synttärivauva tiedossa =)
Ennestään täällä kotona jo kaksi RIIVIÖTÄ, tyttö 07/04 ja poika 03/06, hoitovapaalla itse olen ja kohta taas äitiyslomalla =)
 
Topsy
Huoh, seulonnan tulos oli negatiivinen, juuri soitin =) Oli 1:44000 ja jos olisi alle 1:250 niin silloin olisi positiivinen. Muistan esikoiseltakin huokaisseeni tämän tuloksen saatuani ja sitten odotus oli hieman leppoisampaa.

Ihana ilma ulkona, haettiin metsästä tytön kanssa pajunoksia. Toinen oli ihan tohkeissaan =)

Pelkotilat ovat kyllä tuttuja minullekin. Varsinkin nyt kun tyttö on syntynyt, ei mene päivääkään etten mieti mitä teen jos hänelle jotain tapahtuu... Mutta niiden kanssa pitää elää ja yrittää vaan pysyä järjissään. Ginnifer, sukkahousuja ei kyllä tarvitse pelätä. Itse kuljin koko raskauden stringeissä ja tavallisissa sukkiksissa, en halunnun ostaa mammasukkiksia kun ovat niin karmeita :ashamed: Kyllä se vaavi on niin suojassa siellä kolossa että ei sitä kummarit pääse vahingoittamaan :D

jahas, pitää ryhtyä siivoilemaan, ensimmäinen asuntoesittely on tänään.

:wave:

Topsy 11+0
 
Jos huomenna ei kukaan soita sairaalasta niiin saan huokasta mäkin sen seulonnan suhteen. sen kummemmin ei tuloksia tarvi kyselä, jos ei sieltä oteta yhteyttä kaikki ok. Tuloksen kyllä kuulee sit viikolla 19 rakenneultran yhteydessä.

Seuraavaan neuvolaan mulla on viellä 4 viikkoo aikaa. Lääkärineuvolaa ei alkuraskaudessa ollenkaan. millä viikoilla teillä muilla on se lääkärineuvola?

Mukavaa päivän jatkoa toivottaa Kinuskikissa
 
Vielä tuli mieleen, et onko teillä tyttö tai poika tuntemuksia ja aiotteko ottaa selville jo raskauden aikana kumpaa odotatte :)?

Mä oon tienny molemmat aiemmat lapset etukäteen, nyt ajateltiin miehen kanssa että pidettäs yllätyksenä... Mut ihan selvästi mä odotan tyttöä ;) tai ainakin musta ihan pikkusen tuntuu siltä. tyttöjen nimiäkin tulee jo mietittyä, poikien nimiä en ole ajatellukkaan.. No mut oikeesti kumpikin käy, ei merkillä väliä :D

Miettiiks muut tällaisia???
 
mulla on jotenkin sellanen tyttöolo,en oikein tiiä mistä se tulee,on vaan ollut jo alusta asti..mies kyllä taitaa toivoo poikaa,kun noita tyttöjä on jo ennestään 4..

ja aijon kyllä kysyä sitten sielä 20 viikon ultrassa että kumpi mahtaa olla tulossa..jotenkin helpompi asennoitua tulevaan..

sanoinkin tässä yhtenä iltana isännälle että mitenhän sitten oikein osaisin hoitaa poikaa jos sieltä sellanen maailmaan saatettas...
kun noita tyttöjä on ennestään.
eipä kai se sen kummempaa ole.tai en mie tiedä :/

mutta sellasia täällä.
 
Moi

Noista tyttö- ja poikaoloista, jostain syystä minä koko ajan miellän tämän masukin tytöksi, en osaa sanoa mistä johtuu.
Mitään sen suurempia toiveita suuntaan tai toiseen ei ole, kliseisesti totean että kunhan olisi terve.

Mulle tuli tänään tulokset niistä kilpirauhas- ja tukotaipumuskokeista jotka otettiin niiden useiden olleiden keskenmenojen vuoksi.
Kokeissa ei löytynyt mitään hälyttävää, eli sen osalta kaikki nyt ok. Hiukan taas helpotti.
Jatkossa nyt sitten käyn ihan normaalisti neuvolassa ja np- ja rakenneultrassa, mitään lisäkontrolleja ei ole minulla enää tiedossa.

Joku kyseli siitä lääkärineuvolasta, minulla on torstaina jolloin vkoja on 11+6.
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 13:59 kinuskikissa kirjoitti:
Jos huomenna ei kukaan soita sairaalasta niiin saan huokasta mäkin sen seulonnan suhteen. sen kummemmin ei tuloksia tarvi kyselä, jos ei sieltä oteta yhteyttä kaikki ok. Tuloksen kyllä kuulee sit viikolla 19 rakenneultran yhteydessä.

Seuraavaan neuvolaan mulla on viellä 4 viikkoo aikaa. Lääkärineuvolaa ei alkuraskaudessa ollenkaan. millä viikoilla teillä muilla on se lääkärineuvola?
Juuh, ei munkaan välttämättä olisi tarvinnut soittaa, mut ne ilmoittaa neuvolaan sen tuloksen viikon sisällä niin halusin sen heti tietää =)

Meillä on lääkärineuvola ensi viikolla silloin viikkoja 12+0.

Topsy 11+0
 
Moikka ja tervetuloa uudet!!
Mulla ja lapsilla kamala flunssa,kuume ja yskä vaan jatkuu.Lääkärissä se sano vaan että kyllä se paranee parin viikon kuluttua.Huomena pitäis sitte lähteä kohti lappia.Ihan hirvittää tuo pitkä auto matka.Mulla on lääkäri neuvola jossain viikkolla 13.Ja mulla on sellainen tunne että tämäki on tyttö,ku ennestäänki on jo kolme tyttöä.Mutta haluttais kyllä kysyä sitte kumpi se on.Eilen oli ihan kamala pääkipuki ja oksenutti koko päivän.Tänhään ei ole veilä tullu oksu ko kerran,onneksi.
Mutta hyvää pääsiäistä kaikille!!!!!Ja ottakaa rauhallisesti!! :hug:
Mie ja pikkuinen 11+3
 
Ilmoittaudun lokamassujen pitkään listaa. Olen viikkokaudet lukenut teidän ketjuanne, monet ovat tulleet jo ikäänkuin "tutuiksi" . Mulla ikää 30, ensimmäistä odotellaan, takana km 11/06, minkä takia tuo häämöttävä 12 rv:n rajapyykki tuntuu uskomattoman ihanalta!!! Nyt viikkoja 11+5, eka neuvola ja neuvolalääkäri takana, ja pikkuötökkä nähty ultralla jo kahteen kertaan, koska neuvolassa ultra. La 18.10. ja TYKS synnytyssairaala. (Voiskohan joku ystävällinen pistää listan jatkeeksi =) ). Mun on pakko antaa kommenttini tuohon kuumaan Burana keskusteluun. Itse olen allerginen Panadolille (karmea ihottuma siitä tulee) ja ainut särkylääke mikä käy on Burana. Neuvolassa sanottiin, että Buranaa VOI käyttää satunnaisesti Rv 12-32. Rv 32 jälkeen ei saa enää käyttää, koska altistaa jollekin sikiön toimintaa häisitsevälle jutulle, en muista valitettavasti mikä se oli. Ja alle 12Rv ei suositella,koska tuolloin herkin vaihe alkion kehityksessä ja kaikki turhat lääkeaineet olisi tuolloin neuvolan mukaan karsittava pois! Olisikohan ollut kinuskikissa joka kirjoitti että La on 18.10. mutta ajatteli synnyttää vasta 23.10. jolloin omat synttärit??? Sama pätee täällä ja aion synnyttää vasta omina synttäreinäni, 23.10. :LOL: :LOL:
 
Tervetuloa papana ja piippu :wave: Lisäsin teidät listoille jos jotain meni vääriin niin huudelkaa perään :D


Ja jos jonkun la muutosta en huomannut niin sama juttu :)


Täällä käytiin ja kuopuksen kanssa lääkärissä. Ei se kuume ollutkaan poissa vielä. No eipä mitään löytynyt, nyt vaan seuraillaan ja v.loppuna uudelleen jos ei tuo lämpö laske :/
 
Mileko34 harmaana
Np ultra on nyt tehty ja kaikki oli ok, turvotus 1,1mm. Aika pitkään joutui ultraamaan, että sai pörriäisen oikeaan asentoon. La pysyi ennallaan. Huomenna otetaan eka veriseula ja vkolla 15 toinen. Vkolla 19 on sitten rakenneultra. Sokerirasituksessa pitäis käydä viimestään vkolla 17 kun edellisessä raskaudessa arvot oli kohollaan. Osastolta kotiudun huomenna ja toivottavasti pahoinvointi pysyy poissa. Uusille tulokkaille tervetuloa ja Niinuskalle lämmin halaus. T. Mileko + "riiviö" 12+1
 
Mileko pidetään peukkuja että sulla nyt jo helpottaa olo :)


Tuosta tyttö-poika tuntemuksista. Itellä ei minkäänlaista oloa kumpi tuolla pötköttelee :) Kolme poikaahan on ennestään että eiköhän se samansorttinen taaskin tule :D Tottahan toki se prinsessakin olis kiva saada mutta saas nyt nähdä...

Kuopuksen aikana kävin yksityisellä ultrassa sukupuolta kysymässä, tästä en ole vielä päättänyt kuinka teen
 
Heipsansaa ja tervetuloa uusille. :wave:

Huh, kun aika on mennyt nopeasti. Mulla oli pikkanen työ lukea maaliskuun loppu pinon kuulumiset ja tämän pinon jutut. Niinuskalle voimia. :hug:
On se hirveää, kun työt häiritsevät tärkeitä omia juttuja. Luulisi nyt, että työaikana voisi käyttää aikaansa pinon kuulumisten lukemiseen. Ja vielä tärkeintä itse osallistua keskusteluihin. :LOL:

Mulla oli ensimmäinen neuvola puolitoista viikkoa sitten. Jessus, kuinka ihminen voikin olla vihainen puolentoista tunnin jälkeen. Mä oikein puhisin ja ähisin ja töissä yritin keksiä hyvän tekosyyn, miksi olin niin vihainen.

Se neuvolan täti oli kyllä aivan uskomaton tapaus. Mä en osannut syödä oikein, kuulemma ryyppäsinkin liikaa (tai olin "riskirajoilla") ennen raskautta. En siis ole juonut tippaakaan alkoholia plussauksen jälkeen. Yhden kilon kun olen ylipainoinen, niin yhtäkkiä mä olenkin huomattavasti ylipainoinen ja saisin hieman katsoa paljonko raskausaikana tulee kiloja. Niin ja erityisesti kun käyn puolessa välissä raskautta sokerirasitustestissä, niin sen jälkeen sitten mun tulisi välttää tiettyjä ruokia. \|O ARRGGHHHH !!!

Että se täti osasi sitten pilata toisen fiilikset koko raskaudesta. Ai juu, eikä tämä ammattilainen ole tähän päivään mennessä edes onnitellut koko raskaudesta. Et näin ihania tätejä on Tampereella. huh, johan oli paasaus. :ashamed:

Tässä on onneksi mennyt yli viikko jo koko neuvolakäynnistä ja fiilikset ovat taas ihan jees. Ehkä mä nyt teen niin kuin itsestä tuntuu enkä kuuntele jotain yliurautunutta tätiä, joka ei osaa olla edes sympaattinen toisen iloon. Väsymys on hieman alkanut hellittämään. Mä olen jopa pystynyt tekemään jotain kotona töiden jälkeen. Vielä viime viikolla mä olin niin väsynyt, että tuskin jaksoin pyykkikonetta laittaa päälle.

Huominen olisi vielä tällä viikolla töitä ja sitten piiiiiitkä vapaa. :kieh: Että mä nautin, kun torstaina saan leipoa rauhassa, kun mies on töissä ja ehkä ottaa parit päikkärit. :whistle: :saint:

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!

möykkymamma & möykky 9+6 -- jee huomenna kymppi täynnä.
 
Onnea uusille tulokkaille!!! =)

Ja tosta poika-tyttö tuntemuksista..mulla ei oikein ole mitään vahvaa tuntemusta.
Poikaa mä jotenkin kuvittelen odottavani, tiedä sitten johtuuko se siitä että tiedän miehen toivovan kovasti että ois poika noiden kahden prinsessan jälkeen :D
Mutta jos ultrassa on mahdollista saada selville niin varmaan halutaan tietää.
Tytöistä kun ei koskaan osattu sanoa, vaikka sen 20 kertaa ultrassa käytiin.

Juu ja möykkymammako se nyt oli kun oli saanut kurjaa kohtelua neuvolasa!
Pyydä että saat vaihtaa neukkatätiä niin ei tarvii sit koko raskauden ajan katsoo moista hapannaamaa!

Juu ja olo on itsellä ihan hyvä.
Masu on kovasti kasvanut, kaveri joka ei tiennyt raskaudestani arvasi kun näki mun masun pyöristyneen..
Ja turvoksissakin se on aikalailla.
Mä en ymmärrä miten voi tässä vaiheessa niin kovasti jo turvottaa..jaloissakin illalla aina syvät sukanvarren jäljet.
<br><br>
 
Oli ultra tuossa illalla ja kaikki oli hyvin. :heart: =)
Mä en oo kyllä koskaan jännittäny mitään niin paljon, kun tuota ultraa ja viime yönä näin painajaisiakin siitä. Mulla siis edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv15 ja kaks muutakin keskenmenoa on ollu, joten siitä tuo jännitys.
Mutta pikkuinen oli ihan kunnossa, ainakin mitä ultran perusteella näki. Päästiin siihen, onko se nyt 3D vai 4D-ultra Oysissa, ja kaks ihanaa kuvaa saatiin mukaan. Tosi pätevä ultraaja oli.
Ei kysytty niskaturvotusta, kun rakenteet oli päällisin puolin kunnossa. Kun en joka tapauksessa olis osallistunu niihin muihinkaan seulontoihin, niin turhapa se olis ollu sitten kysyäkään.
La pysyi samana, eli 4.10. Mulla taitaa olla listassa 5.10. Eli jos nyt viitit tuutilulla vaihtaa mulle vielä sen.

Mieskin oli ihan innoissaan ja uskalsi jo puhua syksystäkin, kun on sitten niin ihanaa, kun on vauva taas talossa. :heart: Eihän se toki vieläkään varmaa ole, mutta kyllä tuo ultra jo antoi vähän uskoa tulevaisuuteen. =)
 
Heippa! :wave:

Minäkin taas pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. On ollut niin kiire töissä, ettei ole voinut kirjoitella ja kotona en ole jaksanut aukoa enää konetta. Maaliskuun ketju on varmaan puoliksi lukematta, mutta luen sen tässä joku päivä, kun töissä ei ole niin kiire...

Ensinnäkin suuri :hug: pudonneille ja :flower: uusille tulijoille.

Mitähän muuta.. Hajamielinen olen ainakin nykyisin, tuntuu, että älykkyysosamäärä on pudonnut melkoisesti. :LOL:

Täällä oli juttua buranasta. Minä olen kärsinyt koko ikäni migreenistä ja kysyin neuvolalääkäriltä, että otanko omia migreenilääkkeitäni vai mitä teen, jos kohtaus iskee, eikä se lähde panadolilla pois. Suositteli ottamaan silloin mieluummin buranan tai naprometinin, koska ne ovat paremmin tunnettuja. Aina tietenkin parempi, jos ei tarvitse kumpaakaan (tai mitään). Itse kärsin myös päänsärystä joskus viikoilla 10-12, mutta selvisin panadolilla.

Maitohappobakteereista. Minä olen vaihtanut työlounaalla aiemmin juodun maidon asidofilus-bifidus-piimään. Joskus juon myös kotona gefilus-piimää ja pyrin popsimaan myös tuoreita luumuja. On pysynyt ainakin toistaiseksi masu kunnossa. B)

Turvotuksesta. Minä olen koko ajan tosi turvoksissa! :'( Sukista jäi töiden jälkeen isot urat nilkkoihin ja jos istun sohvalla, jäävät sohvan kuviotkin ihoon. Jalkoja varten ostin polvisukkamallisia tukisukkia, sellaisia 40 denierin. Ei ole sen jälkeen ainakaan ollut painaumia nilkoissa eikä oikeastaan polvien allakaan, mihin sukat päättyvät. Kannattaa kokeilla, tosin voihan ne suonikohjut tulla siitä huolimatta (tätä pelkään ainakin omalla kohdallani).

Paino ei ole itselläni noussut vielä kuin 0-1 kg, vaihtelee vähän päivän mukaan. Mutta turvotus on todellakin valtava! Samoin masu on kasvanut. Viime la jouduin käydä ostamassa ekat äitiysfarkut, kun omien housujen vyötärö kiristi niin paljon. :x Tosin äitiysfarkkujenkin yläreuna (se, joka on ennen resoriosaa) puristaa hieman. Toivottavasti siitä ei ole haittaa?

Töissä kerroin asiasta omalle tiimille viikko sitten ja ylimmälle pomolle eilen. Kaikki ovat suhtautuneet aivan loistavasti! Odotin aivan erilaista suhtautumista ja tämä on yllättänyt minut täysin - iloisella tavalla. :)

Nyt, kun pahoinvointi, väsymys ja päänsärky ovat vähitellen väistyneet, minut näyttää vallanneen teini-ikä. :\| Kasvot, rintakehä ja niska hiusten alta ovat aivan pienillä paukamilla. Varasin kasvohoidon torstaiksi, muuten pillahdan kohta itkuun tämän aknen kanssa. :'(

Ai niin, vielä sellainen juttu, että kuvittelin eilen tuntevani mahdollisesti vauvan liikkeitä. Onkohan se vielä mitenkään mahdollista? Aiemmin en ole tuntenut sellaista eikä toisaalta tänäänkään ole tuntunut vastaavaa. Tuntemus oli ikään kuin suurta kuplintaa. :D

Nyt taitaa nukkumatti kutsua tätä naista. \|O Hyvää yötä kaikille!

Piipa rv 13+5.
 
Myöhäisiltaa kaikille vaan,

Ippuli on aivan poikki tästä työpäivästä (tiistaisin opetukset kestävät iltaysiin) mutta kävi piristäytymässä täällä ennen kuin pää kallistuu tyynyyn.

Noista pelkotiloista, olen yrittänyt elää mahdollisimman normaalisti ja pitää hyvää mieltä yllä. Oikeastaan ainoa asia mitä pelkään, ja enkä sitäkään niin paljon kuin pelkään käärmeitä, on koliikkitapaus, ja äidin varhaisraskauden ajan stressillä on tutkitusti kuulemma vaikutusta koliikin syntyyn. Huolissani olen monestakin asiasta, mutta en niin peloissani. Sitä kai se vanhemmuus sitten on, ikuinen huoli seuraa sinua siitä päivästä lähtien kun tikussa on ne kuuluisat kaksi viivaa... :/

Ja aion käyttää just niitä vaatteita, ja sukkahousuja :p jotka vaan mahtuu. Kaveri on varmaan aika hyvin luonnon puolesta paketoitu, joten kai sitä uskaltaa kumarrella ja nukkua vatsallaan yms. Kehoaan kuuntelemalla varmaan pärjää aika pitkälle. Kaverini, joka on viikolla 24, kertoi että vatsallaan nukkuminen sit jäi omia aikojaan taakse, kun olo ei enää sitä sallinut. Maalaisjärki ja -huumori mukana niin eiköhän tästäkin selvitä...


Ai tyttö/poika fiilis? Se vaihtuu melkein päivittäin, nimiä olen jo miettinyt molemmille ( taas suunnittelen asioita etukäteen...). Mutta kyllä mulla taitaa tyttöfiilis olla, samoin tuntee lapsen tuleva isä. Mutta kyllä mulle merkki kuin merkki käy :)

Oletteko nähneet vielä synnyttämisestä tai aiheeseen viittaavasta unta?
Mulla on tullut jo uniin synnytys, mut painajaisia en onneksi ole nähnyt.

Ei mitään, hyvää ja rauhaisaa pääsiäistä! Toivotaan, että kerrankin sää olisi hieno pääsiäisenä eikä niinku yleensä aina, sataa poikittain räntää.

Ippuli
 
Huomenta :)


kotiäitille hyvää matkaa :wave: Toivottavasti viimeistään loman aikana parannutte.


Mulla ois päivän projektina saada tuo hoitopöytä pois keskeltä olkkaria. Siihen se jäi silloin kun tuli :ashamed: Ei ole jaksanut siirtää... Ensin olin ite kipeenä ja sitten poika. No poika on vieläkin mutta oma olo on huomattavasti helpompi :)


viikkoja jo 14+4 =) <br><br>
 
Ippuli kysyi onko unissa ollu jotain vauvaan liittyvää... no mä näin unen, että meillä oli vauvan ristiäiset, kastepöytä kauniina, pappi ja suku paikalla, mutta ISÄNTÄ ILTAVUOROSSA DUUNISSA!!!!!!!!!!!!! Ja nimeä ei oltu päätetty ja minä siten soittamaan että sano nyt hyvä mies minkä nimen papille sanon, et mikä tästä vaavista oikein tulee ja langan päässä vaan kuulu, et en mä tiiä :LOL: Hyvänen aika, verrattavissa painajaiseen, mutta herättyä kyllä nauratti :LOL: :LOL:

Muutenkin todella villejä ja toiminnallisia unia. Mun unet on yleensä ollu aika tylsiä, mut nyt ehei, illalla ei arvaakkaan mihin seikkailuun yöllä joutuu. Viime yönä taistelin miekanheiluttajana Jack Sparrowta vastaan (kirjoitetaanks se noin :) ) Niin ja mä voitin!!!

jatkuiskin nää unet koko raskauden ajan, tää on mukavaa :)

Kinuskikissa viikolla 12
 
Hei kaikille! Täällä olisi yksi uusi lokamamma, ikää 22 vuotta, toinen lapsi tulossa. LA on toistaiseksi 21.10 ja synnytyspaikka TAYS.

Pahoinvointia on vielä, ja hurjan jano koko ajan. Tuntuu siltä, että pitäisi syödä jotain koko ajan, tai muuten tulee :x .

Ultrattu ei ole vielä, ens viikolla vasta.

Taidanpa mennä kolmannelle aamupalalle :ashamed:
 
Tervetuloa uusille!

Nopeasti vilkuilin mitä olette kirjoitelleet... En ehtinyt kaikkea lukea kun tekstiä on taas niin paljon. Neuvolalääkärille pitäis pikkuhiljaa ruveta hipsimään... :D

Ostin eilen ittelleni uusia alusvatteita kun rintsikat on jääny pieniksi ja samalla reissulla sattui matkaan sellanen punainen ihana nalle puh verkkapuku. Olihan se pakko ostaa kun oli niin söötti. Isännälle näytin sitä niin tokas vaan "Eihän tuo pojalle sovi". Hän niin kovasti odottaa poikaa! :heart:

Hena ja Kunto-Ursula 11+3
 

Yhteistyössä