?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

ankka-80
Olipas taas ikävää kuulla Vilman suru-uutinen, ei tuollaista toivo kenellekään. Meinasin jättää omat kuulumiset sitten kokonaan kirjoittamatta, kun tuli niin paha mieli, mutta tässä ne sitten kuitenkin.

Tänään oli siis meiän np-ultra, rv 14+2, ja tapasimme ensi kerran tulevan perheenjäsenemme. Pääperämitta oli 78 mm, mikä vastasi viikkoja 13+6 eli lähempänä oli mun omia laskuja kuin neuvolan, laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Kaikki vaikutti normaalilta ja niskapoimun paksuus oli 2 mm, että ei siis aihetta huoleen tässä vaiheessa. Siellä se pikkuinen meille vilkutteli ja hiukan haukotteli ja lisäksi sai isukkikin kuulla hetkisen sydänääniä :) Kuviakin saatiin mukaan, mm. ihana profiilikuva :) Liikkeitäkin olen ollut tuntevinani silloin tällöin, saapa nähdä milloin vahvistuvat varmoiksi potkuiksi.

Oon muuten unohtanu korjata tänne tuon lasketun ajan. Eli tuolla listassa on vielä 10.10. jonka neuvolan täti sanoi mulle puhelimessa ekaa aikaa varatessa. Neuvolassa sitten kuitenkin katottiin koneelta, että 9.10. ois l.a. ja kun ultrassakaan ei muutosta tullut, niin sen voisi nyt päivittää tuonne listaan.

ankka-80 rv15
 
Kamalasti lämpöisiä ajatuksia Vilmalle. :'(

-------------------------------

Meillä kanssa oli tänään viimein se kovasti odotettu ja jännitetty np-ultra. Kaikki onneksi hyvin. :) Kovin oli vilkas ja vilkutteli sieltä meille. Hetkeäkään ei olisi halunnut pysyä paikallaan. Rakenteet näytti tässä vaiheessa hyviltä, niskaturvotuskin vain 1.0mm. Vastasi viikkoja 12+3, kun kuukautisista laskettuna olisi ollut 12+6, mutta se olikin jo tiedossa. Laskettu aika pysyi samana, eli 19.10. Ihania kuvia saatiin mukaan, yllättävän selkeitä mun mielestä, vai johtuneeko vain siitä, että niitä työn puolesta joutuu kattelemaan jonkin verran... Joka tapauksessa kaksi ylitse muiden, yksi ihana profiilikuva ja yksi jossa on kasvot suoraan edestä ja suu apposen auki. Itse olin ihan tippa linssissä ja taisipa se isännänkin silmäkulma kimmeltää hieman... :heart:

t. Toivotaan ja "ei enää salainen matkustaja" 12+3
 
Vilmalle :hug: ja paljon voimia. Olis niin toivonut et suru-uutisten aika on jo ohi..

Papana toivotaan et sulla ei enää vuotoa.Hankala sulla tosiaan olla nostelematta kun pikkuinen hoidettavana kotona..

Kultsux3,meillä töissä somacia ja omeprazolia käytettiin lähes vastaavina lääkkeinä et varmasti omeprazol ajaa saman asian kuin somac.

LaSposa,onko sinulla aikaisemmin sydänääniä dopplerilla kuultu? Mikä päivä sinulla ens viikolla se np-ultra? Minulla maanantaina taas neuvola ja jos sitten ei sydänäänet kuulu niin :'( :'( En jaksais odottaa sinne torstain ultraan kun niin huolestuttaa tämä epävarmuus.
 
Huomenta,

Vilmalle mielettömästi voimia ja osanottoni.


Mullahan on se tilanne, että niitä sydänääniä ei ole kertakaan edes yritetty kuunnella. Suostuukohan ne neuvolassa kuuntelemaan, jos vain meen sinne. Onko jollain muulla jyväskyläläisellä tietoa tästä asiasta? Jotenkin on nyt tunne, että haluaisin kuulla ne ja varmistaa, että kaikki on ok.

Oliivia 13+3
 
Moi

Vilmalle pahoittelut :hug:


Omia kuulumisia, tänään oli sitten meilläkin se np-ultra, ja kaikki meni hienosti, vauva oli kasvanut kovasti, vastasi viikkoja 13+4, kun edellisen arvion mukaan nyt mennään 13+0.
Laskettua aikaa ei kuitankaan lähdetty muuttamaan.
Olo on taas onnellinen, ja pikkuhiljaa koitan alkaa luottamaan että kyllä meille vauva tulee.
 
Ginnifer
Voimia Vilmalle ja perheelle... Kyllähän se sitä rankemmaksi käy mitä pidemmällä tällaista tapahtuu.

Minullakin on se tilanne, että neuvolassa ei ole sydänääniä yritettykään kuunnella. Yksityisellä kävin ultrassa pari viikkoa sitten ja siellä näkyi sykkivä sydän, mutta kun aikaa kuluu niin taas se epävarmuus kasvaa... No, ens viikolla sekä np-ultra että lääkärineuvola, joten jotain varmuutta taas tulossa. Muuten homma on sen varassa, että pahoinvoinnista tiedän ainakin jotain prosessia kehossa tapahtuvan! Alkuviikosta oli pari hyvää päivää, mutta nyt ollaan taas :x eli jatkuva laattavaroitus päällä. Pakko oli kuitenkin tulla töihin. Tästä päivästä kun selviän niin on taas viikkis ja saa nukkua ja ulkoilla riittävästi niin että toivottavasti tää taas helpottaisi.

Ginnifer 12+4
 
Tippuneille pahoittelut ja oikein paljon voimia :hug:
Uusiaki oli tullu aika monta.Tervetuloa vain minunki puolesta.
Lapin reissu on tehty ja sairastelthiin koko aika.Nyt alkaa pikku hiljaa pareneen olo.Maanantaina ois sitte eka ultra mulla.Lihonut olen aika paljonki.Kaikki näkivät että olen raskaana joten en paljon tarvinnut ilmoittaa siitä.Muuten olo on aika hyvä.Sydän mulla vain alkaa enemmän taas vaivamaan joten jouduin nostamaan lääke annosta.Lepo pulssi ko on taas 120 vaikka syön sydän lääkkeitä.Maanantaina sitte käyn varma sydän lääkärilläki.Pahoinvointi on alkanut helpottaa jonku verran ko vain muistaa syödä tunnin välein jotaki.Nyt lähen tästä ulos lastenkans.
Hyvää viikonloppua kaikkille!!!
Mie ja pikkuinen 12+6
 
Vilmalle paljon voimia! voin vaan kuvitella miltä susta nyt tuntuu....

ite jäin tänään sit pariksviikkoo saikulle ku supistellu aika paljo...lääkäri sano,et parempi olla kotona jo ny ku meil muutenki kesken noi erityisäitiysvapaan hakemukset ja jos sit vaik parin viikon päästä sais niistäkin vähän enemmän irti! tarkoitus olis jäädä enskuun alusta erityisäippälomalla töissä esiintyvien liuottimien ja liimojen takia!

sit tänään isäntä viestitteli aamulla töistä,et he joutuu kahteen vuoroon kuun vaihteessa...seki rupes masentaa,ku ei tyttö näe sit isiä (jos joudunki vie töihin meneen) kun joka toinen viikko! tyhmää tämmönen........oon muutenki sen luonteinen etten hirveen helposti haluais muuttaa rutiineja,niin tässä sitä ny sit ollaan!

mut juu se siitä....olo muuten ihan hyvä paitsi noi supistukset ihmetyttää...onko muilla jo? ny oon pariviikko syöny rautaa ja hemoglobiiniki oli noussu 121:een joten ei paha!

henkka81 ja muru 12+6
 
Täällä yksi uusi lokamassu ilmottautuu kasvavaan joukkoonne :) La näillä näkymin 21.10, kolmatta lasta odotellaan. Niin ja Tays:iin olis tarkotus mennä synnyttään. Väsymys ja pahoinvointi riivaa ja piinaa, mut eiköhän tää tästä vielä iloks muutu, kun viikkoja tulee lisää =)

Nunnukka ja Lilliputti rv 12+5
 
Heippa,

Siitä on taas aikaa kun olen viimeksi käyny... Ultra kutsu tipahti postilaatikosta tiistaina ja ultra on ensi tiistaina. (jos en viimeksi maininnut, en muista milloin kävin)

Pahoittelut tippuneille ja voimia epätietoisille :hug:

Omaa napaa... Maha kasvaa ja on jo selkeä maha... No pahoinvoinnista tai väsymyksestä en ole päässyt eroon. Eilenkin meni aamu oksentaessa ja ilta nukkuessa. Nukahtelin telkkarin ääreen... Tänään taas ihan hyvä olo. Nyt syömään... Käyn taas kun jaksan! Viimeistään tulen kertomaan ultra kuulumiset. Käyn kyllä välillä lukasemassa näitä juttuja... \|O
 
Kultsux3
Vilmalle hirmuisesti voimia, en osaa edes kuvitella miltä susta/teistä tuntuu........ :(

Isla: Joo meillä myös vanhuksille annetaan molempia lääkkeitä, joillekkin Somacia, kun taas toiselle Omaprazolia. On vain niin kurja käyttää niin paljon lääkkeitä odotusaikana, mutta mitäpä sitä ihminen ei tekisi hengittämisensä vuoksi... :ashamed: Kiitos sulle viestistäsi :heart:

Joku kyseli lokamammojen ikää, itse täytän pian 25.v. Jännästi nyt on tämän ja eilisen päivän ollut ihan mahdotonta tuon syömisen kanssa. Ihan samanlaista kuin silloin alkuaikoina, että kun söi mahansa täyteen, niin jo vajaan tunnin päästä tulee yhtäkkiä niin kamala nälkä että tuntuu että jos ei heti saa jotain suuhunsa niin taju lähtee. Taitaa tuolla pikkuisella olla mahdoton kasvuvauhti päällä :)

Kultsux3 rv 13+5 :heart:
 

Yhteistyössä