***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

se olis yks huonosti nukuttu yö takana,alkuyöstä oli jalat niin levottomat että ei sen tähden nukkumisesta tullut yhtikäs mitään aina olen vähän naureskellut niitä jotka ovat tuskailleet ns "levottomien jalkojen " kanssa..
ja nyt tuntuu että itelläni on sellaset..mistähän moinen johtuu..?onkohan jonkun vitamiinin puutosta?

siis todella ärsyttävää kun tuntuu että jalkoja joutuu kipristelemään ja potkastelemaan,joskus samanlaisia tuntemuksia kun päänsärky äitynyt niin pahaksi(kai migrenin puolelle)
tänä aamuna otin sitten monivitamiinia oikein kaksin kappalein,joskus jostain kuulin että mangneesiumin puutos saattas tehdä levottomia jalkoja..
no sitten aamuyön puoli meni torkahdellessa,kun tuntui että supistelee ja vaavi oikein mellasti..että täällä nyt aika nuutuneena aamun askareisiin.

muuten kaikki ihan ok.vettä vaan puottaa taivaan täydeltä,ja markkinoille piti lähtee,ei sinne kehtaa nyt lähtee kastumaan.

kelaltakin oottelen papereita,voipi mennä loppuviikkoon ennenkun tuleevat.kun äippäpakkauksen toimitusaika 2-3vkoa.niin kaipa paprutkin tulee sitten parissa viikossa.

joku puhu sitä että äippävalmennukset alkavat..meillä oli jo toukokuussa kaikki valmennukset..siellä oli heinä-lokakuussa synnyttäviä.

mutta nyt tätä huushollia kondikseen laittamaan..imuroidakkin pitäs,vaikka eilen imuroin,tuntuu että aivan saman näköstä on,ihan kun ei olis viikkoon imuroitu :(

niinukka ja vunttunen 23+3 =)
 
Reissu takana, arvatkaa olenko poikki! Jalkapohjia särki ja jomotti kunnolla lähes koko reissun. 4D-ultra koettu, vauvalla oli kaikki ok. Myös täällä sanottiin tytöltä näyttävän, mutta kuinka mulla on toisaalta sellainen olo että poika tulisi. Kai sitä on vaan niin vaikea kuvitella poikien jälkeen tytön tulevan. Ultra oli muutoin pettymys, myös lääkäri ihmetteli miksi niin huonosti kaikki näkyi 4D-ultrana. 2D-ultrana näki miltei paremmin ja sitä paljon käyttikin. Silti saimme ihan saman summan maksaa :/ Onko muilla 4D näkynyt hyvin kasvonpiirteet ym? Voisikohan ylipainoni vaikeuttaa näkyvyyttä?

Mutta nyt valmistautumaan kaupungille, pitää käydä vakuutusyhtiössä ja Kelassa hakemassa kuopukselle sairaan lapsen hoitotukea, todistus lääkäriltä oli tullut eilen postitse. Pienellä on infektiokierre :( Vuoden aikana yli 17 lääkärissä käyntiä..

tuisku + tyttö 23+5
 
Kiitos kaikille. Eilen kävimme anomassa lupaa raskauden keskeytykseen. Luvan pitäisi saapua huomenna, ja menen samantien sairaalaan aloittamaan keskeytyksen. Synnytys pitäisi tapahtua perjantaina, ja kotiin pääsen luultavasti lauantaina.

Päästämme pienen prinssimme enkelivauvojen taivaaseen ennenkuin hän ehtii tuntea kipua ja tuskaa. Niin raskasta kuin tämä luopuminen onkaan... Voitte vain kuvitella, ja osa sen tietää omakohtaisesti.

Liikkeet olen tuntenut viikolta 14+0 lähtien. Sydänäänet vauvalla oli ja on aina 150-160, mikä on vanhan kansan mukaan tytön sydänäänet. Niin vahvat ja nopeat. Vaan emme tienneet poikamme sydänviasta ja rytmihäiriöstä.

Vielä pari viikkoa sitten kävimme katsomassa (emme vielä uskaltaneet ostaa) vauvallemme vaunuja, mutta tänään menemmekin ostamaan hänelle hautapaikan ja arkun...

Tämän kokemuksen jälkeen minä ja Mikko olemme äiti ja isä, mutta ilman vauvaa...

Surusta suunniltaan, Kultsux3 rv 22+2
 
Voi Kultsu :hug: :'( Mitähän sulle/teille osaisi sanoa, en yhtään mitään :ashamed: Miä en edes pysty kuvittelemaan kuin osan siitä surusta ja elämän rankkuudesta mitä joudutte vanhempina kokemaan. Olette joutuneet tekemään todella vaikean päätöksen. Yrittäkää jaksaa... :hug: :hug:
 
Heti ensimmäiseksi Kultsulle ja miehellesi voimia tulevaan. Kovaakin kovempi kokemus on edessä. Eihän sitä täysin voi edes kuvitella, mitä kaikkia tunteita siinä mielessä ehtii pyöriä kumpaisellakin. Sitä kun ei näköjään koksaan tiedä elämän menoa...

Oma elämä kulkee heiman tasaisempia uria. Tosin hieman huolestuttaa oman isän toipuminen eilen tehdystä eturauhsasyövän leikkauksesta, mutta siitä toipuminen ainakin yleensä ei ole kovin rankkaa. Toivotaan parasta.

Eilen käytiin myös rakenneultrassa. Siellähän se pikkuinen pyöri reippaasti. Kaikki näytti siellä olevan hyvin. Tippahan siinä eksyi silmäkulmaan sitä katsellessa. Painoa pienellä oli n. 342g ja muut mitat oli keskikäyrällä aikalailla.
Saatiin kolme kuvaa, yksi jossa näkyy kädet, leuka ja vähän nenänpäätä ja kaksi sivukuvaa. Kyllähän sitä tuli tiirattua pienen jalkoväliä tietyllä uteliaisuudella, kun lääkäri tarkisti virtsarakon rakennetta. Mulla itsellä on tietty aavistus, mutta se siitä. Mieskin oli koittanut kurkkia, mutta sanoi, ettei siitä saanut selvää oikein mitään, enkä minäkään luuloani kertonut. Odotetaan kuka sieltä sitten viimein syntyy. :)
Kahden viikon päästä on vasta seuraava neuvola, jossa kelan paperit katsotaan.

Oma vointi on tasainen. Aika hyvin jaksaa tehdä kaikenlaista, mutta illalla kyllä kymmenen jälkeen iskee väsy.
 
Kultsux3

Mitkään sanat eivät pysty kuvailemaan teidän tunnetta, ja sitä mitä olette kokeneet. Olen todella pahoillani ja surullinen puolestanne, olen elänyt vahvasti mukana koko ajan, vaikka en ole kommentoinut juurikaan. En ole löytänyt sanoja tukemaan... enkä löydä vieläkään. Taivaan Isän siunausta ja voimia teille!

Ippuli
 
tin
kultsux3:voimia paljon teille! muuta en oikein osaa sanoa. toivottavasti tämä kokemus vahvistaa suhdettanne entisestään! :hug:

eilen käytiin synnärillä tutustumassa ja ihan mukavaa oli vaikka välillä vähän hirvittikin. nyt olisi kesäloma ohi ja työt kutsuu...
tin+ minimee 22+4(JO!!!)
 
kultsulle ja miehelle suunnattoman paljon voimia,ja jaksamista.
ei oikein osaa sanoa mitään :hug:
elämä kulettaa meitä,ja kai kaikella on joku tarkoitus.itse olen sitä mieltä että tällä kaikella on joku tarkoitus,jota me ei vaan osata ajatella tai tietää.mutta ehkä jonakin kauniina päivänä me sen ymmärrämme.
mutta vielä kerran voimia ja jaksamista,ja tukekaa toisianne. :hug:
 
ensin iso :hug: teille ja sit sanon vaan,et päätös ku päätös niin oikee päätös se on aina minkä loppujen lopuks tekee....vaikka ne välillä vaikeita onkin :'(
itselläni ei ole kokemusta tollasesta surusta joten turha mun on tän enempää täs mitään sanoo.......tiedän vaan,et mummuni on haudannu kaksi vauvaa....eka menehty jo ennen syntymää ja toinen synnytyksessä....kolme vuotta sitten hän hautas kolmannen lapsensa...Äitini....mutta niin ne ihmiset vaan jaksaa vaikeitten aikojen ohi ja oma elämä on elettävä....
joten toivon teille paljon voimia :heart: :hug:

henkka ja "veeti" 21+3
 
Varmasti teitte oikean päätöksen :'( :hug:

Kirjoittelenpa tähän minkälaisen paperin sain 4D:sta mukaani:

Raskaudenkesto 23+1 viikkoa. Sikiö liikkuu vilkkaasti. :D Lapsiveden määrä normaali. istukka takaseinämässä ylhäällä.

Sikiön rakenteissa en havaitse poikkeavaa: aivojen rakenne tavallinen, vatsanpeitteet ehjät. Munuaiset normaalit, mahalaukku ja virtsarakko näkyvät normaaleina. Sydämen situs, koko ja akseli normaalit, nelilokerokuva samoin. Suuret suonet ristitsevät normaalisti ja kaaret näyttävät normaaleilta. Selkäranka näyttää ehjältä ja raajat normaaleilta.

Biparitaalimitta on 57mm vastaa h 23+1 ja reisiluun pituus 39mm vastaa h 22+3 viikkoa ja vartalon ympärys 170 vastaa h 20 viikkoa. painoarvio 500g.

Itseä jäi mietityttämään tuo vartalon ympärys miksi vastaa 3+1 viikkoa vähempi kuin raskaudenkesto, aika iso ero?

tuisku
 
Olipa todella surullista luettavaa Kultsun kirjoitus... Kovasti vaan voimia ja yhteen hiileen puhaltamista rakkaasi kanssa tämän vaikean kokemuksen edessä. Ei löydy tosiaan edes sanoja lohduttamaan:(

Korkeeta sykettä täällä jotkut valitteli -samaa vaivaa täälläkin, mulla tosin verenpainelääkitys päällä, että se varmaan hillitsee osittain, mulla siis syke jää alle 80, mutta tuntuu itestä kun jumputtais ihan hirveellä voimalla! Ja rytmäritkin tuli koettua kun yritin uimahallissa urheilla pari viikkoa sitten... Kaipa nää kuuluu raskauteen kaikki!

Sf-mitta otettiin tänään ekaa kertaa ja mulla meni yläkäyrälle! Hui!!? Mulla kyllä masu jo aika isokin, näkynyt jo muutaman viikon ajan... Paino tosin noussu ihan kohtuullisesti, että ei pitäs "läskistymistäkään" olla!;) Toivotaan, etten nyt IHAN paisu järkyn kokoseks möhkäleeks, että jaksaa vielä ittensä kantaa, heh! Ja ettei vauveli ois ihan 6kg syntyessään!;) Huumori huumor, hehe...!;)

Jaksamisia kaikille ja suonenvedot ja närästys tosiaan täälkin välillä vaivana, ei kiva! Pitäs kai koittaa nukkua lentosukat jalassa!?

LaSposa & Nyytti rv 20+1 :heart:
 
Kultsullepaljon voimia!
Mielestäni teidän päätös on jo osoitus rakkaudestanne syntymätöntä lastanne kohtaan. Varmasti olisitte itse halunneet saada synnyttää hänet normaalisti, mutta teitte päätöksen pienokaista ajatellen välittämättä omista tarpeistanne ja päätitte säästää hänet kivulta ja kärsimykseltä... mielestäni tuo oli rakkaudesta tehty valinta päästää pieni vapaaksi kaikelta siltä mitä hänellä olisi edessään ollut.
Olette ajatuksissani kaikki kolme :heart:
 
Keiju07
Voi Kultsu, täältäkin lähtee ajatuksen tasolla koko perheellesi paljon voimia! Tiipii tuossa yllä pukee erittäin hyvin sanoiksi ajatuksiani.

Kuten itsekin kirjoitat, te olette kohta äiti ja isä. Mikään ei sitä voi viedä teiltä pois. Ehkäpä saatte siitä jotain lohtua elämänne murheellisimpaan hetkeen. Olette vanhempina joutuneet tekemään ensimmäisen rankan lastanne koskevan päätöksen. Toivon ja uskon, että tulevaisuus tuo kuitenkin teidän vanhemmuuden polulle myös valoisia hetkiä! :heart:
 
mulle tuli ne tulokset sieltä sydänseurannasta, kun on ollut niitä kovia tykytyksiä ja muljahduksia. No, jotain lisälyöntejä tai jotain oli lääkäri siellä havainnut, ja nyt laitettiin sitten lähete sinne tulevaan synnytyssairaalaan kardiologin puheille, että tarvitaanko tähän nyt jotain hoitoa ja tuleeko vaiva vaikuttamaan jotenkin lähestyvään synnytykseen ja loppuraskauteen.
Nyt olen sitten täällä töissä ihan paniikissa, jos siellä onkin jotain vakavampaa. Vaikka lääkäri kyllä vakuutteli että ei ole syytä huoleen minulla eikä vauvalla, niin vaikeaa on tässä olla huolestumatta..Ja arvaatkaapa hakkaako sydän nyt kovaa kun pelottaa ja itkettää!
 
:hug: Yhdyn Tiipiin ja Keiju 07 sanoihin :heart: Valtava päätös, mutta varmasti oikea. Sinulla on hirvittävät päivät vielä edessäkin päin :(... Ei voi kuin virtuaalivoimia lähettää ja toivoa myös jostain taivaista teille lohtua ja voimaa :heart:.
 
Ymmärrän pelkosi, mutta kuten lääkäri sanoi, varmasti kaikki on väliaikaista ja toivotaan, että pärjäät ilman sen suurempia hoitoja tai muuta. Hyvä aina kuitenkin, että tutkitaan hyvin, vaikka se sitten tavallaan tuo lisää huoltakin ainakin hetkellisesti. Voimia sinullekin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
mulle tuli ne tulokset sieltä sydänseurannasta, kun on ollut niitä kovia tykytyksiä ja muljahduksia. No, jotain lisälyöntejä tai jotain oli lääkäri siellä havainnut, ja nyt laitettiin sitten lähete sinne tulevaan synnytyssairaalaan kardiologin puheille, että tarvitaanko tähän nyt jotain hoitoa ja tuleeko vaiva vaikuttamaan jotenkin lähestyvään synnytykseen ja loppuraskauteen.
Nyt olen sitten täällä töissä ihan paniikissa, jos siellä onkin jotain vakavampaa. Vaikka lääkäri kyllä vakuutteli että ei ole syytä huoleen minulla eikä vauvalla, niin vaikeaa on tässä olla huolestumatta..Ja arvaatkaapa hakkaako sydän nyt kovaa kun pelottaa ja itkettää!
oon rontin kans samaamieltä,et ei varmaan mitään sen vakavampaa....itselläni oli muutama vuosi sitten sama ongelmaja sydänkuvissa tuli ravattua...mut loppujenlopuks ne lääkärit sit totes,et ihan normaaleja lisälyöntejä...monella niitä kuulemma on,mut harvat ne vaan tuntee(ikävä tunne tietysti)

omaa napaa ei sen kummempia...hirvee närästys jatkuu...
mulla sit neuvola ens maanantaina ja 4d ultra tiistaina joten ensviikkoo odotellessaan
=)

http://lilypie.com]
[/url]
 
Kiitos teille. Niin se varmasti on että ihan normaalia, eikä syytä huoleen. Tuli vaan pelästys =)
Nyt sitten odotellaan sitä kutsua sinne tarkempiin tutkimuksiin, turha tässä on sitä stressailla ennen sitä!
Olette kyllä ihania olemassa!
 
Moi Dirlittan ja muutkin!
Ekax; en o aikoihin kirjotellu/lukenut. Ollaan oltu mm. Espanjassa 2 vkoa yms. Mukavaa oli, eniten pelkäsin, että joku saa mahataudin, muttei saanut :D

Dirlittan; Mulla oli edellisen raskauden aikana tota samaa (ja on nytkin). Eli muljahduksen tunne sydämessä ja tunne, että sydän jättää lyöntejä väliin. Tehtiin sydämen ultraääni ja tulos: lievä rytmihäiriö, joka pitäis olla vaaraton. Lääkäri sano myös, että kun mulla ainakin "muljahdus" tuntuu levossa eikä esim. rasituksen aikana, niin se on hyvä merkki. Muljahdus itse asiassa tarkoittaa, että sillon sydän lyö tiheämmin, vaikka tuntuu, että se jättää lyöntejä väliin. Lääkäri sano myös, että useimmille ihmisille tulee jossain elämän vaiheessa näitä. Tarjosi myöskin beetasalpaajaa, jos itse haluan oloani miellyttämään, mutten halunnut.

Olen myös huomannut, että kahvi ym.kofeiini pitoiset juomat aiheuttavat niitä. Eli niitä vältän. Tässä raskaudessa sama juttu. Nyt en enää pelästy, kun asia tutkittu ja selitetty mulle. Tosin raskauksien välissäkin ajoittain tuli rytmäreitä.. Olen kans huomannut, että väsymys tekee oireita sekä suklaa. Olex sä huomannut juomista/ruuista oireita?

Mutta hyvä, että asia sullakin tutkitaan kuiteski =)

PS. Eilen rakenneultra, vkoja 21+1 eilen. Kaikki ok :flower:
 

Yhteistyössä