***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

paiju hyvä, että neuvolassa kaikki ok. Kestovaipoista :) olen niihin yrittänyt tutusta ja olen hankkinut niitä vaippakirpparilta käytettynä. Yhdet pitkälahkeiset villahousut ostin uutena ajattelin, että jos kestoilu jää niin niitä voi käyttää muutenkin. Ajattelin samoin kuin sinä aloittaa kuorilla ja harsoilla ja siten minulla on niitä imse vimsen valmiita sisävaippoja. Kuoria vielä puuttu, minä yhden pul-kuoren kävin ompelemassa kurssilla, mutta lisää tarvitaan muutama. Lisäksi ostin käytettynnä pari taskuvaippaa, mutta ne voivat olla aluksi liian isoja vaikka ovatkin s- kokoa. Taksuvaippa voisi olla sitten vähän isompana toimiva, kun ne on nopeampi pukea päälle:). Minullakin kriteerinä on, että vaipat voi kuivata ilman kuivausrumpua kohtuu ajassa. Saatan sitten hiukan myöhemmin ottaa vkoksi kokeilupaketin kestovaippayhdisykseltä, jotta saan kokemuksia eri vaipoista, jos nämä ei pelitä. Tulipas juttua :D no lopuksi vielä olen ostanut kertiksiä kahta eri merkkiä, ajattelin, että en ehkä heti jaksa vaippapyykkiä ja on muutakin opeteltavaa.

Vkonloppuna otin jouluvalot, -verhot ja koristeet esille :xmas:

Hyvää joulun alusaikaa kaikille!
 
Paiju Minä olen hankkinut erilaisia kestovaippoja. Voi sit kokeilla, mitkä parhaiten sopii pikkuiselle. Harsoja, parit villahousut, imse vimse sisävaippoja ja kuoria on sekä muutamia taskuvaippoja olen ostanut. Melkein kaikki olen ostanut kirppiksiltä, osa käytettyjä ja osa ihan uusia. Mutta imujen imutehohan vaan kasvaa, kun niitä on käytetty jonkun aikaa. Lisäksi olen huutanut huutonetistä edullisesti kasan erilaisia yhden koon uusia taskuvaippoja ja ison kasan erilaisia imuja. Nyt alkaa olla sellainen arsenaali, että varmaan noilla alkuun pääsee ja jos yhden koon taskuvaipat sopii, niin menee paljon pitempäänkin. Harsoja vois ehkä muutaman vielä ostaa. Luulen, että noi harsot + kuoret istuu vastasyntyneelle ehkä parhaiten. Mutta sittenhän sen näkee... Imuja on niin iso kasa, ettei varmasti tarvi enempää. Olen huomannut, että irrotettavat imut kuivuu aika nopeeta, mutta all in one-vaipat kuivaa hitaanlaisesti narulla. Onneksi niitä ei ole, kuin lahjoituksena saatu ja äippäpakkauksen vaippa. Vielä pitää kertiksiä ostaa varalle... Ja sit pitää opetella harsojen taittelu :ashamed: , netistä kyllä löyty hyviä ohjeitä erilaisille taitoksille.

Pikkuinen on kyllä nyt viime päivät myllännyt oikein urakalla! Eilenkin vissiin työnsi pyllyä kylkiluita vasten, kun ajoin autolla. Piti purra huulta ja oikaista selkä "ylisuoraksi", ettei käynyt niin kipeää. Ihanaa toisaalta, kun tuntee toisen treenaukset niin selvästi :heart: Varmasti loppua kohti ei enää sitten olekaan niin ihanan tuntosta ;) Ei voi olla miettimättä miltä mylläykset tuntuu, kun pikkuinen kasvaa vielä isommaksi... "Sukkapuikko"kipuja on ollut taas, mutta kyllä niiden kanssa on pärjännyt. Varmaan peräpukamat oireilee ja osa johtuu löystymisestä.

Kohta on jo joulukuu :xmas:! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Niinhän siinä sitten kävi että sain nämä helkutin pukamat riesakseni uudestaan kun aloitin rautakuurin.:|Lopetin kyllä jo raudan syömisen.Viikon päästä olis taas neuvola.Töitä olis enää 10 päivää, tuntuu perin haikealle..Olen joulua valmistellut jo aika pitkälle mm kahta vaille kaikki lahjat, kortitkin olen kirjoittanut jne.
Vauvalle puuttuu kaikkea pientä, meinasin lähteä ostoskierrokselle ä loman alettua.Me meinataan käyttää kertakäyttövaippoja.
Oletteko jo ostaneet millaisia imetysliivejä?Luin jostain että kokoa ,kahta suuremmat olis hyvä olla, ite meinasin ostaa yhdet halvat ens alkuun ilman kaaritukia ja sitten toiset kun näkee minkälaiset meijerit" paisuu.
On tämä jännää ja pelottavaa aikaa..toisaalta odottaa kovasti tyypin näkemistä ja toisaalta jännittää ja hieman pelottaa miten kaikki lähtee sujumaan synntyksestä alkaen.En ole kuulut kovin ylistäviä lausuntoja synnäristäni jonne menen, YRITÄN silti mennä avoimin mielin, eihän tätä oikeen voi enää peruakkaan;)
 
Karmilla harmi niistä pukamista. Toivottavasti saat ne hallintaan pian. Olen ajatellut käydä joulun jälkeen ostamassa yhdet imetysliivit, sellaiset, joissa kuppikoko on joustavampi ja joita voi käyttää myös yöllä. Sitten jos imetys alkaa sujumaan hankin "tukevammat" ja "oikean" kokoiset.
 
Oivikki ja Nemi Kiitos vinkeistä, ehkä tosiaan tuo taskuvaippakin voisi olla hyvä olemassa, pitää hankkia jos sattuu eteen. Ja tosiaan kertispaketti myös. Nyt minullakin tosiaan saatuina noita äitiyspakkauksen imse vimsejä ja nauhavaippoja (vaikuttavat olevan imevämpi ja suloisempi vaihtoehto harsoista, odotan innolla) ja perusharsoja voisi vielä hankkia. Kuoria myös ä-pakkauksen ja parit villaiset. Nemi kyllä sen taittelun oppii - minulla ei ole kokemusta kuin toisten lasten hoitajana, ja sekin sujui. Ja voihan niitä paketteja taitella valmiiksi yöksi ja reissuun.

Karmilla juu tuo rautalääkitys tosiaan tekee oman pikku lisänsä vessapuuhiin. odotan innolla sen loppumista. Toivottavasti nuo pukamat jo helpottaisi! Liiveistä olen hankkinut yhdet Lindexin kaarituettomat, kun kuppikoko on kasvanut yli omien. Ovat ainakin tosi (ehkä liiankin) jämäkät, en niillä ainakaan nukkuisi. Ajattelin sitten imetyksen alettua hankkia jotkut kauniimmat ja tosi hyvät ja nuo saavat olla pesuvaraliiveinä ja yöksi joku toppi. Kaupoissa vaikuttaa tosin olevan lähinnä vain kaarituellisia imetysliivejä (?), kuinkakohan paha tuo lie?
 
Paiju noista kaarituellisista, olen ymmmärtänyt, että voivat painaa jostain ja aiheuttaa näin rintatulehduksia. Luulisi, että jos ovat sopivat eivätkä paina rintakudosta niin ei kai ne haitallisia ole, mutta ihan mahdoton tietää, kun ei ole kokemusta asiasta.

Oletteko lukeneet jo perhevalmennuksessa jaetun kirjan, minulla on vieläkin kesken, samoin se imetysopas, pitäisi ryhdistäytyä.

Nyt on jo joulukuu, se menee aina tosi nopeasti mielestäni, kun on niin paljon tekemistä. :xmas:
 
Oivikki hahaa, en ole lukenut, ehkä sitten kun on nämä vaippa- ja tarvikeasiat kunnossa, niin voi alkaa henkisemmän valmistautumisen, tekisi hyvää. Juuri nyt minäkin panostan tähän joulunalusaikaan, kivaa! :xmas:
 
Ihanaa lukea teidän kuulumisia kun kaikilla kaikki hyvin =)
Taustalla kyllä olen kaiken aikaan seuraillut, mut en oo jaksanu kommentoida :ashamed:
Mutta voikaahan paksusti ja tsemppiä kaikille loppuaikaan. Mä kyllä täältä teitä seurailen aktiivisesti :)
Omat kuulumiseni: poikia emme kauaa saaneet pitää luonamme. B-poika kuoli 2,5 vkon ikäisenä ja A-poika reilun 3vkon ikäisenä :'( Nyt sitten koitetaan jatkaa elämää surun kanssa eteenpäin.
 
Voi Milona! Osanottoni ja iso halaus! Kunpa olisi mennyt eri tavalla poikiesi kanssa. Koita jaksaa, kyllä se elämä taas iloksi muuttuu vaikkei nyt varmasti siltä tunnukaan. Ajatuksissa ollaan sinun tukenasi, ja jos mitenkään tuntuu että voisi olla apua niin tule juttelemaan lisää.
 
Hei kaikille!

Tosi omanapainen päivitys, kun en oikeasti saisi edes olla koneella...

Meidän kaksoset syntyivät 29.11. aamuyöllä, muutama tunti sen jälkeen, kun minulla todettiin aluksi oireettomana ollut massiivinen raskausmyrkytys. Liikaa ei aikaa jäänyt odotteluun, vaan alle kolme tuntia sairaalaan saapumisesta meidän tyttö ja poika olivat jo syntyneet.

Syntyivät siis 31+6 viikolla, keskolassa ovat, mutta nyt jo molemmat hyvässä kunnossa, mitään akuuttia hätää lapsilla ei ole, eikä ole ollut, mistä ollaan todella kiitollisia. Minä jatkan sairaalassa makoilua ja haaveilen viikonloppuna kotiutumisesta...

Terkut ja voimia kaikille omiin tilanteisiin!
 
Huh, mitä kuulumisia täällä jo on!
Milonalle syvä osanotto:hug: Toivottavasti saitte kuvia vauvoista ja voitte pitää yllä muistoja pienten lyhyestä mutta arvokkaasta elämästä.

PetKat meni sitten synnyttämään jo:O
Onneksi sinulla ja vauvoilla kaikki kuitenkin hyvin! Onnittelut vauveleista:flower:
 
Milonalle osanottoni ja voimia koko perheelle!:hug:

PetKat Onnittelut vauvoista:flower:


Onko teille muille tullut jo jotain tietoa/päätöstä äitiys-ja vanhempainrahan määristä...äitiyspakkaus tuli jo joku aika sitten,noin kuukausi sitten...

Hyvää joulunalus aikaa kaikille!:xmas:
 
Milonalle osanottoni. Kovasti jaksamista arkeenne. Elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista.

PetKat Onnea tuplista! Hienoa, että lapsilla on kaikki hyvin. Nyt vaan kasvavat keskolassa vahvoikisi vauveleiksi.

Täälläkin on jo käyty sairaalassa. Raskausmyrkytys vähän puskee päälle ja kaksi päivää seurattiin taysissa mun paineita ja pissaa. Lääkäri jo kerkesi puhua synnytyksen käynnstämisestä, mutta sitten paineet menikin taas alas ja pissa ei ollut kuin yhdellä plussalla. On tää kummallista aikaa. Ensi ti menen osastolle taas, silloin on tasan 37+0. En tiedä alkavatko jo käynnistellä silloin meidän tuplien tuloa. Olo on kyllä jo niin väsynyt ja ISO että toivon saavani edes jotain tietoa siitä koska käynnistellään jos ei mitään tapahdu jo ennen tuota käyntiä.

Ihanaa itsenäsisyyspäivän viikonloppua kaikille!
 
PetKat Suuret onnittelut kaksosista :heart::heart: Ihana kuulla, että pikkuisilla on kaikki hyvin! Kovasti pienille voimia kasvuun toivottelen täältä ja sinulle pikaista toipumista! Toivottavasti pääset viikonloppuna kotiin! Tulehan sitten, kun jaksat ja saat, kertomaan tarkemmin synnytyksestä ja sun ja vauvojen voinnista (jos vaan haluat kertoa).

pipa87 On mulle tullu päätös äitiysrahasta. Ei menny muistaakseni, kuin pari viikkoa. Mutta noissa käsittelyajoissa on varmaan suuriakin paikkakuntakohtaisia eroja. Voithan tarkistaa tilannetta kelan nettisivuilta.

tytti82 Voimia ja hyvää vointia viimeisiin hetkiin ja toivottavasti raskausmyrkytys ei iske päälle! Teille sitten tulee kaksi joulutonttua joululahjaksi :heart::heart: Tsemppiä synnytykseen!

on: Mulla oli viime yönä n. 4 kipeähköä supistusta 10 minuutin välein. En hirveästi säikähtänyt tilannetta, kun supparit ei ollu kovin kipeitä. Seurasin tilannetta ja kun ne sitten loppuivat, niin päätin soittaa aamulla neuvolaan. Miehelle sanoin vasta aamulla, kun herättiin. Hän ihmetteli miksen ollu herättäny, mut sanoin, etten viittiny herättää, kun supparit menivät ohi. Neuvolasta sanoivat, ettei tarvi olla huolissaan, kun olo on nyt hyvä, ei ole vuotoja ja supparit on loppunu. Terkka sanoi, että pitää ottaa rauhallisesti ja juoda paljon nestettä. Jos suppareita tulee lisää ja on kivuliaita, niin sit pitää soittaa äippäpolille. Olo on kyllä ollut hyvä koko päivän. Pitää seurata tilannetta... Onneksi tässä ollaan kuitenkin jo ihan hyvillä viikoilla menossa! (Milonan tilanne pyörii mielessä...)
 
Petkat onnittelut vauveleista ja pikaista toipumista toivottelen :heart: Saanko kysyä, että mistä tuo myrkytys sitten huomattiin, jos oli massiivinen ja oireeton? Pääasia tietysti, että huomattiin ylipäätään :O

Tytille jaksuja viimesiin hetkiin ja toivottavasti alkavat käynnistellä jo rv 37. Ei varmaan ole olo enää herkkua ison mahan kanssa :hug:

Siunattu äitiysloma on enää parin piiiiiitkän työvuoron takana odottamassa. Mutta sinnikkäästi vedetään nekin vuorot, vaikka nyt tuntuu, että tämän emännän kipukynnys alkaa olla siinä rajoilla jo. Eilen tuli itku, kun tulin töistä kotiin. Oon vaan niin pirun väsynyt siihen, että työn jälkeen ei sitten kävellä kotona, ei istuta, eikä varsinkaan laiteta maate, kun siitä ei sitten ole mitään asiaa ylös.. kipuja jatkuvalla syötöllä. Onneksi tänään vapaapäivä ja ajattelin vain olla ja röhnöttää ja kerätä voimia kahteen tulevaan päivään. Sitten se on ohi :D
 
Hei taas kaikille! Tulin kurkkaamaan kuulumisia, kun saan luvalla vähän olla koneella. :) Kiitoksia onnitteluista!

Milonalle tässä välissä suurimmat pahoitteluni surun keskellä. Ihan mahdotonta on kuvitella, mitä te käytte läpi. Voimia surun keskelle. Sydämestäni toivon, että löydätte tuleviin päiviin jostain voimia ja jossain vaiheessa jopa uskallusta unelmoida.

Pikkuperho, totta kai saa kysyä. :) Pitkä tarina tämä on, mutta näin se meni:
Mullahan on ollut raskauden aikana kohonneet verenpaineet, mutta ne on olleet koholla aivan alusta saakka. Turvotusta on ollut ihan normisti ja virtsa koko ajan puhdasta, eikä muitakaan myrkytysoireita (päänsärky, ylävatsakipu) ole ollut ollenkaan. Mulla oli silloin viikko sitten perjantaina sellanen olo, että oon saanu ripulitaudin jostain ja soittelinkin neuvolaan, missä olivat samaa mieltä. Lauantaina olin ihan kunnossa ja kävin päivän shoppailemassa. Sunnuntaina olin taas menossa ja reissun päällä iltapäivästä käytiin ABC:llä syömässä. Illalla olin sitten ystävän luona pikkujouluntapaista viettämästä. Yhtäkkiä mua alkoi oksettaa ja luulin saaneeni ruokamyrkytyksen. Kävin oksentamassa ja olo helpotti hetkeksi ja pääsin ajelemaan kotiin. Kotona mittasin verenpaineet, jotka olivat todella korkeat - mittari antoi error-viestiä muutamaan kertaan, kun lukemat oli niin koholla... :/ Soitin äippäpolille, missä tuumailivat, että parasta tulla pariksi päiväksi tarkkailuun. Mutta muitten oireiden puutteessa tuumasivat puhelimessa hekin, ettei ole kiirettä ja saatiin lupa hoitaa kotieläinten iltaruokinta rauhassa... Matkalla sairaalaan vasta alkoi pieni päänsärky. Lähinnä täräjin kuin horkassa ja oksetti. Ensin etsittiin lapset käyrille ja sitten otettiin labrakokeet. Lääkkeet oksensin samantien ne otettuani. Sain sitten vain yhden verenpainetta alentavan pureskeltavan pillerin. Kun ekat labratulokset tuli, otettiin saman tien toiset kokeet. Sitten tarkisteltiin lapsien kuntoa ja sen jälkeen odoteltiin hämärässä huoneessa labratuloksia. Kun ne tuli, lähdettiin tosi vilkkaasti sektioon... Eli reilussa tunnissa mun arvot oli pahentunut tosi hurjiksi. Miehelle kerrottiin, kun mua vietiin saliin, että lapset sieltä todennäköisesti tulee hengissä, mutta vaimolla ei kyllä liikaa aikaa ole jäänyt, vaan on tosi hätä päällä... Mä vaan huolehdin lapsista ja tajusin vasta seuraavana iltapäivänä, että mä oon siinä kuoleman rajamailla heilunut... ... ...

Lyhykäisyydessään siis, mä menin tarkkailuun vatsataudin ja kohonneen verenpaineen takia ja labrakokeista sitten näky, että kiire tuli.

Pienenä kivana kuriositeettinä tänne palstalle on pakko kertoa, että yöllä päivystävänä lääkärinä ja siis mun "synnytyslääkärinä" oli sama ihana naislääkäri, joka on ollut meillä pääsääntöisesti lääkärinä lapsettomuushoitojen aikana. :)

Ja lapset siis syntyivät 31+6 viikolla viime maanantaina ja ovat keskolassa edelleen - ja minä myös edelleen sairaalassa. Mutta vaikka kaksoset ovatkin tosi pikkuruisia, niin hyvässä kunnossa ovat ja on aivan todennäköistä, että kasvavat isoiksi ja terveiksi. Toisella oikeastaan taitaa olla nyt paremmat mahdollisuudet kuin olisi ollut kohdussa; tytöllä huomattiin syntymän yhteydessä, että napanuora oli kalvokiinnitteinen, mikä olisi saattanut olla hengenvaarallinen juttu jo kohdussa ja viimeistään normaalisynnytyksessä... ja sitä ei kuulema näy ultrassa. :/ Joten näin tämän kai pitikin mennä.

tytille ja nemille pidän peukkuja, että tulisi viikkoja vielä lisää.

Liiveistä on minulle ainakin sanottu, että ne kaarituelliset kannattaa jättää siihen vaiheeseen, kun imetys on jo tosi hyvässä vaiheessa. Uskokaa vaan, että aluksi ette sellaisia halua. :D Mieluummin tällaiset "vähän sinnepäin" löysemmät liivit. ;) Ja muistakaas, että jos teillä on turvotusta, niin ostatte ympärysmitaltaan TOSI napakat liivit sillä kaukaisimmalla kiinnityksellä. Ja ne muuten sitten turpoaa TOSI paljon isommaksi kuin mitä arvaskaan... Mä ehdin ostaa parit imetysliivit ja ovat nyt ympärysmitaltaan tosi löysät ja kuppikoot riittää ihan hilkusti - onneksi on joustavat kupit. Ja onneksi pääsen varsinasen liivivaraston ostamaan vasta synnytyksen jälkeen...
 
pikkuperho Tsemppiä viimeisiin työvuoroihin ennen ansaittua äippälomaa!!

PetKat Huh huh :O Onpas ollu hirveä tilanne, mutta onneksi voitte kaikki nyt hyvin! Ja toivottavasti jatkossa vaan entistä paremmin! Hui, on varmasti pelottavaa jälkikäteen ajatella kuinka paha tilanne olikaan... Varmaan sun miehellä ollu ihan hirveetä ootella, mitä sektiossa tapahtuu... Onpas kyllä ollut toisaalta onneakin matkassa, että tytön mahdollisuudet on nyt paremmat. Ehkä tosiaan tuolla teidän karmealla kokemuksella oli tarkoitus. Nyt vaan vielä hirmuisesti voimia ja tsemppiä teille kaikille kolmelle voimistumisen ja paranemisen tielle :heart:

Mun olo on ollu hyvä nyt, eikä kipeitä suppareita ole nyt tullut :whistle: Normaaleja harkkasuppareita on tullut jonkin verran. Kiitos PetKat peukutuksista!

Ostin eilen carriwellin imetysliivit. Sellaset seamless nursing brat, joissa on drop cupit. Olivat tosi kivan tuntoset päällä ja kupit venyy aika paljon. Liiveissä on jatkopala ympärysmittaan, jota joudun kyllä käyttään ennen synnytystä ja varmaan vähän sen jälkeenkin. Varasin itselleni vielä heti synnytyksen jälkeen ja yökäyttöön sellaiset toppimalliset comfort brat. Myyjä sanoi, että ovat mukavat heti synnytyksen jälkeen ja kun rinnat on kipeät maidon noustessa ja sitten yökäytössä. Tai siis ainakin mulle varmaan hyvät, kun rinnat on aika pienet, joten hirveesti tukea en varmaankaan yöaikaan tarvi, vaikka rinnat tästä turpoaakin. Noilla aattelin pärjätä alun. Katselen sitten synnytyksen jälkeen uudestaan, mikä on tilanne.

Hyvät viikonloput jatkot kaikille :xmas:
 
Hei,

Voisitteko auttaa hysteeristä odottajaa? Eli mulla masussa ICSI -alkuiset tuplat ja raskausviikkoja nyt 17+2. Olen vajaan viikon tuntenut liikkeitä ja perjaintaina illalla ihan selviä "tökkäisyjä". Toki liikkeet ovat vielä lähinnä muljahtelua, tunutuvat kuin joku tarttuisi imukupilla jostain kohtaa masua, isoa kuplintaa jne. Neuvolassa varmistui kuitenkin, että tuntemukset piti paikkansa, koska kun dopplerilla kuunneltiin sykkeitä niin vauva liikkui silloin ja terkka kysyi, tunnenko - ja tunsin ja just tuntui tuolta, kuin tossa äsken kuvailin. Mielestäni olen tuntenut vain toisen vauvan liikkeet - en toista. No, nyt se huoli...Eli tänään on ollut ihan hiljaista, eilen illallakaan ei oikein mitään, vaikka makasin pitkälläni rauhassa ennen nukkumista. Onkohan ne kuolleet vai onko liikkeet tässä vaiheessa epäsäännöllisiä ja voivatko ne "kadota"?


t. Vadelmaunelma & Tiitiäiset 17+2
 
Vadelmaunelma Koita olla huolehtimatta :hug: (tiedän, ettei ole aina kovin helppoa). Liikkeiden tunteminen voi tosiaan vaihdella, eikä se sitä välttämättä tarkoita, että vauvoille olisi mitään pahaa tapahtunut. Liikkeiden tunteminen voi johtua monesta eri seikasta, esim. vauvojen asennosta sun masussa, eli mihin päin liikkeet kohdistuu (esim. selkäpuolelle kohdistuvia muljahduksia ei varmasti havaitse vielä) ja istukan paikasta. Mullakin noilla viikoilla oli aktiivisempia ja hiljaisempia hetkiä (pitkiäkin) masussa. Joku kokeneempi vois tietää, voisko hiljaisemmat hetket johtua siitä, että vauva/vauvat ottavat kasvuspurtteja ja energia menee kasvamiseen, eikä sitä enää jäis niin paljon liikkumiseen? Näillä viikoillakin masussa on hiljaisia hetkiä, jolloin pikkuinen nukkuu :heart: . Kyllä kaikki on varmasti hyvin!
 
Petkatonnittelut pikkuisista ja onneksi sie oot nyt kunnossa! Hurja juttu tuo myrkytys.... Onneksi ei käynyt pahemmin. Kovasti voimia koko perheelle ja ihanaa vauva-arkea! :)

Vadelmaunelma Kyllä ne siellä liikkuvat, vaikka itse ei jokaista potkua / töytäisyä tunnekaan. Itsellä istukka viistosti edessä ja tytön liikkeet tuntuivat alusta asti selvemmin kuin pojan, joka potki suoraan istukkaan. Väillä itseäkin on mietityttänyt mitenkä masussa voidaan, kun on hiljaisempia hetkiä, mut kyllä nuo rauhallisemmat hetket otetaan takaisin sellaisella jumpsutuksella, et katoaa huolet. =) Viime ultrassa oli mukeloilla vilkas vaihe menossa molemmilla ja mie tunsin vain tytön potkut ajoittain. Jos tulee epävarma fiilis, ni juoppa vaikka tuoremehua lasi tai kaksi ja käy makuulle.....mulla alkoi aika nopsaa liikkeet tuntua. Koko ajan pikkuisten liikkeitä ei tunnu, kun nukkuvat myös paljon. Pikku hiljaa huomaat niille syntyneen unirytmin ja bongaat vilkkaat hetket samoihin aikoihin. Kaikki on hyvin siulla! Miten siun odotus on muuten mennyt? Itsellä kanssa tuplat tulossa ja hyvin pikkuisilla vaivoilla olen päässyt. Ei kyllä uskoisi kahta vartoavan. =)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja mukavaa viikkoa!

Nonna ja sukeltajat 28+0 *poks
 

Yhteistyössä