***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Heissuli!

Kestoista olitte puhuneet... Meillä varattuna iso kasa harsoja ja kuoria aluksi. Ne hyväksi todettu esikoisella.

Imetysliivit tosiaan on hyvät olla kaarituettomat!

Äitiysraha päätös tuli noin viikko sitten korjattuna takaisin, kun halusin 6kk tulojen mukaan.

Milona: Otan osaa suruunne..

Petkat: Onnea vauvoista! Onneksi pääsitte noin hyville viikoille! Minulla esikoisesta tuli kanssa raju raskausmyrkytys. Likka synty rv 35+4. 10 päivää vietti keskolassa ja 2vk kotisairaalassa nenämahaletkun kanssa.

Tyttillä alkaakin oleen jännät paikat! Kohta saat jo vauvat syliin :) Toivottavasti myrkytys ei pahene!

Neuvola kuulumiset.. Painoa tullut reilusti +700g/ vk. Neuvolatäti pelkää raskausmyrkytyksen uusivan, mut mä luulen et mä oon vaan syöny liikaa :LOL:. Tars varmaan vähän vähentää... Muuten kaikki arvot oli kunnossa. Kohdun mittakin hienosti alakäyrällä. Voinnissa ei mitään ihmeellistä: iskias vaivaa toisinaan ja supistelee rasituksessa.

riksu rv 34
 
PetKat onnea tytöstä ja pojasta :heart::heart:! Olipa teillä koittelemuksia, mutta onneksi kaikki kuitenkin sujui tilanteeseen nähden parhainpäin!

Pipa ei ole tullut äitiyspäivärahapäätöstä. Olen sitä parikertaa kysellyt, ekalla kerralla työnantaja ei ollut toiminttanut jotain palkka tietoja, mutta viimevkolla oli tulleet, joten varmaan pian saan ne.

Tytti onenksi sinulla ne verenpaineet laskivat, toivottavasti pysyvät hyvinä.

Nemi hyvä, että supparit jäivät siihen. Minäkin ostin juuri pe pehmoimetysliivit.

Riksu kiva, kun kaikki oli neuvolassa ok.

Minulla on ollut huolta kissatani, joka on jo vanha. Jouduin sitä viemään pe päivystykseen ja siellä selvisi, että sillä on kroonininen sairaus :(, joten tässä sitten päiväkerrallan elellän sen kanssa.
 
Hei

Kävin tänään sairaalassa kasvun seuranta kontrollissa, kun minulla on ollut tätä heikkoa painon nousua. Vauvan kasvu jää jälkeen verrattuna edelliseen käyntiin. Otettiin myös sydänkäyrä joka oli kunnossa. Nyt sitten seurataan kasvua tiheämmin. Toivottavasti nyt kasvaisi hyvin seuraavaan kertaan mennessä.
 
riksu Hienoa, että neuvolassa oli kaikki hyvin!

oivikki Voi harmi kissasi vointia :hug: Toivottavasti kissasi saa helpotusta sairauteensa, eikä sen tarvis paljoa kärsiä : / Parempaa vointia kisullesi! Voi itku, että vauvan kasvu on ollut heikkoa :hug: Toivottavasti hän ottaa kasvuspurtin nyt! Sanoivatko mitään syytä, miksi kasvu voisi olla heikkoa? (Jos saa kysyä).

Neuvolakuulumiset: Muuten kaikki arvot kunnossa, mutta sokrut oli yllättäen pissassa kahdella plussalla : / Terkka kyllä sano, että voi johtua juuri syödystä aamupalasta ja siitä, että tässä vaiheessa munuaiset voi joillakin päästää helpommin sokerit läpi. Sain kotiin huomisaamuksi tikun, jolla pitää katsoa aamupissasta sokrut. Toivottavasti kyse oli vaan väliaikaisesta tilanteesta! Harmittaa, kun sokerirasituksesta vajaa kuukausi sitten tuli todella hyvät arvot. Enkä kyllä ole hirveästi herkutellu sen jälkeen... Vauva oli onneksi edelleen pää alaspäin ja sykkeet oli hyvät :heart: Maanantaina 20.12 on lääkärineuvola, jossa saadaan tarkempi kokoarvio ja tehdään synnytystapa-arvio. Mielenkiintoista kuulla millanen mun lantio on tilavuudeltaan, kun ulospäin leveyttä kyllä löytyy ;) Päädyin ottamaan tänään kausi-influenssarokotteen. Ihan vähän on käsi arka, mutta vielä ei ainakaan muita oireita ole havaittavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Petkat ihania uutisia! :heart::heart: Onneksi olkoon tuoreille vanhemmille! Kuulostaa siltä, että vaikka tilanne meni noin vakavaksi niin kaikki meni niin hyvin kuin vain mahdollista! Tietysti kiinnostaa millainen sinun vointisi on leikkauksen jälkeen? Ehditkö edes miettiä koko leikkausasiaa kun huolehdit lapsista? Entä tuntuuko että pieniin saa riittävästi kontaktia sillä keskoskaapissa, kauanko teidän on tarkoitus siellä olla? Oletko saanut omaa maitoa tulemaan? Niin että ei muita kysymyksiä...:D

Oivikki voi kissaa! Tuo on varmasti ihan kamalaa. Ja hyvä, että seuraavat pikkuisen kasvua. Oletteko itse olleet pieniä syntyessänne?

Nemi oliko sokerit tänään ok? Jos ei niin mitä sitten tehdään?? Onneksi supparit ovat pysyneet poissa! Minä olen taas ollut tyytyväinen kun on tuntunut edes jotain suppareita liian lujaa kävellessä, että jotain reaktioherkkyyttä on meikäläisessäkin sentään. Ja tuon flunssarokotuksenkin otin sitten viime viikolla, päivän verran oli flunssainen olo, mutta sitten ei enää mitään. Meillä on lääkärineuvola samana päivänä, mutta meillä ei tehdä mitään kummempia arvioita kuin käsikopelolla, ei edes ultrata.

Riksu mullakin oli viimeksi tullut melkein kilo/viikko painoa, sitä ennen taas paino oli jopa laskenut. Eivät ole olleet moisesta 'lievästä' vaihtelusta huolissaan kun muuten on kaikki ok. Minäkin laittaisin syömisen ja talvivarustuksen piikkiin. Muutenkin tuo sinun vointisi kuulostaa tutulta, iskias saisi jo vähitellen lähteä ihan kokonaan pois!

Pikkuperho hyvä että loppuu tuollainen rääkkityö jo. Hyvää äippälomaa siis!

Tytti miten meni eilen? Oletko tositoimissa??? Jos, niin tosi paljon onnea matkaan!

(.) Muuttolaatikoita pakkaillessa on mennyt viikko, viikonloppuna muutto. Yllättävän hyvin on jo oppinut olemaan kömpelö ja kieltäytymään nosteluista, joten väsymystä lukuunottamatta ei mitään huonoja vointeja tästä rehkinnästä ole tullut. Jos ei miestä olisi niin tilanne olisi kyllä ihan toinen, pitäisi pyytää muilta apua ihan kaikkeen. Ihan terveellistä huomata hänenkin panoksensa näin selvästi!

Paiju & Sissi 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille!Neukkula kuulumisia täältäkin..HB oli 110 vaikka lopetinkin raudan syömisen heti alkuunsa kun tuli ne pirun pukamat takaisin:|Painoo ei vaan tunnu kertyvän,mutta ei siitä onneksi tullut moitteita vielä.Pissa oli puhdas ja paineet hieman yläkantissa.
Perjantaina on viimeinen työpäivä, nyt tuntuu jo kovin haikealle...Joulu on tulossa,mutta vielä enemmän odotan että saan vihdoin tämäm tyypin syliini:heart.
Muutamia jouluvalmisteluja on tekemättä vielä,mutta ihanaa kun saa sitten lomalla tehdä asioita omaan tahtiin ja nukkua vaikka päiväunia yms.
Jouluviikolla on seuraava neuvola ja sitten joulun jälkeen lääkrineuvola, ei ole enää pitkä aika..
Karmilla ja uffe" 33+4
ai niin, olen saanut toiseen jalkaani kaameat suonikohjut tukisukista huolimatta
 
Viimeksi muokattu:
Paiju Sokrut oli normaalit aamulla :whistle: Näin yöllä unta kahteen otteeseen, että sokruarvot näytti ihan hirveitä arvoja aamulla, onneksi ei ollu totta! Eilen uskalsin käydä taas pienellä kävelyllä, eikä tullu onneksi kipeitä supistuksia, ainoastaan normaaleja harkkasuppareita pari. Terkka sanoi eilen, että hyvä tietää, että kohtu toimii oikein, kun suppareita tulee (kunhan ei tule liikaa ja kivuliaita). Joten hienoa, että sullakin tulee muutamia harmittomia suppareita =) Ootteko saaneet asunnon myytyä? Hienoa, että pääsette muuttamaan uuteen kotiin jouluksi :xmas: Heinoa, että miehesi hoitaa laatikoiden roudaamisen :) En tiedä katsotaanko meilläkään ultralla lantiota, luulisin koska ultra on käytettävissä. Saapa nähdä sitten... Vielä ei ole piikistä havaittavissa muita oireita, kuin käden lievä arkuus.

karmilla Mullakin muutamia jouluvalmisteluja tekemättä vielä, mutta onneksi tässä on vielä aikaa ja voi tosiaan ottaa päikkäreitä välillä. Siskot tulee viikonloppuna tekemään joulusiivouksen :heart: Minä auttelen vähän ja teen heille ruokaa. Ihanaa, kun tulevat auttamaan! Kyykkiminen tuntuu jo aika ikävältä ja käy välillä ihan kipeääkin. Voi kökkö noita sun peräpukamia ja suonikohjuja :kieh: Toivottavasti olo helpottaa äippäloman alettua!

Mennään illalla katsomaan Harry Potter :popcorn: Varattiin istumapaikat silleen reunasta, että minä pääsen helposti ja nopeasti tarvittaessa pisulle kesken leffan. On kuitenkin sen verran pitkä leffa, että voipi tulla asiaa vessaan välillä. Saapa nähdä, mitä masuasukki pitää leffan äänistä :D Jos alkaa kovin reagoimaan ääniin niin täytyy sit laittaa vaikka laukku ja takki eteen vaimennukseksi ;)

Nyt alkaa olla suurin osa vauvan vaatteista, vaipoista ja tavaroista pesty. Omia vanhoja pehmoleluja on vielä muutama pesemättä. Ihana ajatus antaa pikkuiselle ne sitten omaksi :heart: Mies sai maanantaina uudet työvuorot. On joulun ajan yövuorossa. Ihan kiva, ettei ole iltavuorossa, koska ois sitten koko päivän aina poissa. Hyvä, että on tämän joulun töissä, niin on sitten ensi joulun vapaalla, kun saadaan viettää eka joulu kolmisin :heart: (toivottavasti!) Viimeiset yövuorot tällä listalla ajoittui loppiaisen aikaan... Toivottavasti pikkuinen ei päätä syntyä juuri silloin, kun mies on yövuorossa! Terkka lohdutteli, että yleensä ensimmäinen synnytys kestää niin kauan, että kyllä miehen pitäisi ehtiä paikalle ajoissa. Onneksi miehen työpaikka on ihan sairaalan lähellä ja tarvittaessa voi hälyttää läheltä apua siihen asti, että sijainen saadaan paikalle. Olen tässä hieman miettinyt mitä pakkaan itselleni mukaan sairaalaan ja mitä pikkuiselle kotiin lähtöä varten... Pitäis varmaan laittaa kohtapuolin valmiiksi, jos lähtö tuleekin aikaisemmin (varmaan menee sit reilusti yliajalle, kun tällaisia suunnittelen :LOL:).



tytin kuulumisia minäkin täällä odottelen... Tsemppiä täältäkin, jos olet jo tositoimissa!
 
Minäkin oon ajatellu jo sairaalakassin pakkausta valmiiksi.Ainakin lukemista ja i pod mukaan , sekä omia hygienia tarvikkeita.En oo kovin ihastunu niihin sairaalavaatteisiin, mulle tuli viimeks ihottumaakin niistä tai lähinnä niihin käytettävitä pesuaineista.Että onko luvallista pitää omia lököhöusuja siellä sitten??
Kuinka paljon teillä on ns pieniä vaatteita, ?Kun mulla ei oo kuin viidet bodyt ja potkarit pienempiä, sitten noita 60-62 senttisiä on sitäkin enemmän.Moni kun sanoo että menee monta vaatekertaa päivässä, toisaalta taas vaavi kasvaa hurjaa vauhtia ettei viittis kauheesti upottaa rahaa pieniin vaatteisiin
 
Minäkin aion ottaa omat hygieniatarvikkeet. Sain onneksi kampaajaystävältäni matkakokoisia shampoita ja hoitoaineita. Meille sanottiin perhevalmennuksessa, että saa ottaa omia vaatteita synnärille, mutta niiden pesusta täytyy sitten huolehtia itse. Voi olla, että minäkin otan omat lököhousut mukaan. Omia lämpimiä sukkia otan ainakin. Inhoan sairaalan sukkia ja lisäksi varpaat on aina jäässä. Sitten meitä suositeltiin ottamaan omat sisäkengät, koska sairaalan sisäkengät ovat kuulemma yleensä aina hukassa. Ostin uudet Hello Kitty aamutohvelit =) ja vielä vähän reilun kokoiset, jos sattuu vaikka jalat olemaan hiukka turvoksissa... Soittimeen pitää muistaa ladata uutta musiikkia ja sitten ajattelin ottaa korvatulpat. Jos sattuu joutumaan useamman hengen huoneeseen... Oman vaavin äänet kyllä kuulee siihen viereen tulppienkin kanssa =) Kokemuksesta voin sanoa, ettei tulpat niin kokonaan vaimenna ääniä (nimimerkki mies kuorsaa välillä kovaäänisesti). Lukemista tietenkin pitää ottaa. Imetysliivit tietty myös mukaan.

Pienistä vaatteista: kokoa 50 ei ole, kuin ihan muutama (mukaanlukien äippäpakkauksen body ja potkarit), potkareita kahdet. Ilmeisesti tulossa ihan hyvän kokoinen vaavi, joten 50 kokoa tuskin hirveesti tarvii, ellei sitten synny paljon etukäteen. Kokoa 56 on paljon reilummin, useammat bodyt ja potkarit. Kokoa 62 on kans reilummin. Luulenpa, että noilla pärjää ihan hyvin ja voihan sitä käydä sitten ostoksilla (tai mies tai kaverit tai anoppi käy ostoksilla, jos itse ei pääse) syntymän jälkeen, jos siltä näyttää, et tarvii lisää. Suurimman osan olen ostanut kirppiksiltä tai huutanut huutonetistä, joten ihan hirveesti ei ole rahaa mennyt kuitenkaan ;)
 
Paiju ja Nemi kiitos myötätunnosta kissan kanssa. Suoman kasvua on seurattu, koska minulla oli niin pitkään se paha pahoinvointi ja edelleen minun paino ei ole lähelläkään "tavallista". Syytä en tajunnut kysyä, mutta toisaan olen itsekin pieni kokoinen ja lääkäri sanoi, että saatta olla perinnöllistäkin. Hyvä, kun nyt seurava käynti on noin pian.

Nemi hienoa, että sokrut oli ok tänään. Sinulla on tosi hyvässä jamassa tuo vaatteiden pesu ja valmistelut.

Paiju Hyvää muutoa ja hienohomma, että olet malttanut antaa miehen hoitaa nuo nostelut.

Karmilla sinulla on äippäloman alku lähellä, jännää. Minähän olen ollut jo pitkään sairaslomalla, mutta äitiysloma alkaa ensi vko ke.

Pienistä vaatteista, minulla on 50 cm 2 kietaisbodya + 1 -paita ja kolmet potkarit sekä hattu ja toppapuku. Sitten on lisäksi ulkomailta sukulaisten lahjaksi tuomia pieniä bodyja ja koko pukuja, mutta niiden koko luokitus on vähän erilainen, osa vastaa ehkä 50 cm osa on isompia. Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta olen jo pakannut omat hygienia tarvikkeet. Lisäksi ajatelin oikeastaan ottaa vain synnytykseen liittyviä juttuja, lämmitettävän viljapakkauksen, hierontarullan, musaa, mehua yms. Sairaala vaatteilla ajattelin pärjätä, lukuunottamatta liivejä ja villasukkia. No, johan tässä onkin tavaraa :D . Vauvan vaatteet ajattelin jättää kotiin, ne saa sitten tuoda, kun ollaan lähempänä kotiutumista.

Olen tässä edelleen pohtinut noita kantoliina asiota, jotenkin nuo pitkät liinat tuntuvat vieraille. Olen kallistumassa neliöliinan hankimiseen, mutta nekin ovat kovin kalliita, pitäisi käydä vielä kirpiksillä katsomassa, jos löytyisi hyvä käytetty. Oletteko hankkineet/ hankimassa jotain kantoliinaa?
 
oivikki Meille lääkäri sanoi vauvan todennäköisesti isosta koosta, että on osaksi perinnöllistä. Minä n.170cm ja mies 186cm ja suvussa on ollut isokokoisia vauvoja molemmin puolin. Jospa tosiaan teidänkin vaavin koko johtuis osaksi perintötekijöistä :hug: Hienoa, että seuraavat noin tarkasti tilannetta! Minä sain kaveriltani pitkän mallisen kantoliinan lahjoituksena. En ole hirveästi harjoitellut sen käyttöä, muutaman kerran vaan kokeillut sitomista. Vähän hankala ison mahan päälle sitoa. Kaveri kyllä sanoi, että on ihan helppo käyttää. Pitää varmaan kysyä häneltä apua, jos ei ala onnistumaan ja netistä kuulemma löytyy hyviä ohjeita. Täälläpäin saa myös ainakin yhdestä lastentarvikeliikkeestä vuokrattua kantoliinoja ja -reppuja. Voi esim eka vuokrata, jolloin saa käyttöopastuksen ja sit voi ostaa tuotteen itselleen, jos tykästyy. Voithan kysellä miten teillä päin on. Vuokraat vaikka neliöliinan siksi aikaa, että löydät halvemman kirppikseltä tai huutonetistä? Ja varmasti jos ostaa heti tuotteen saa myös käyttöopastuksen. Ja voisko synnärillä joku osata, jos ottaa sinne sen mukaan? (Hyvä, kun mainitsit, pitääpä muuten muistaa ottaa oma lämmitettävä kauratyyny mukaan, vaikka ilmeisesti laitoksellakin niitä on...)

Käytiin eilen katsomassa Potter. Me tykättiin ja ilmeisesti masuasukkikin tykkäsi :D Sen verran elämöi leffan aikana. Äänekkäimmissä kohdin kasasin takin ja laukun mahan eteen vaimennukseksi. Alussa tuntui, etten pysty istumaan 2,5 tuntia, mutta onneksi sitten pystyinkin, jopa ilman vessataukoa. Välillä pikkuinen kyllä painoi niin lujaa kylkiluihin ja palleaan, että hyvän istuma-asennon löytäminen oli vaikeaa.
 
Nemi hyvä että sokerit ovat ok! Ja oletpa todella reippaasti saanut juttuja valmiiksi. Minä en, mutta ei ihmekään, koska en yleensäkään ole ihan noin järjestelmällinen :D

Karmilla hienoa että jaksat kaivata töitä jo etukäteen vaikka onkin kaikkea kremppaa!

Oivikki kerro sitten kuulumiset painonseurannasta ja kissasta!

Pienistä vaatteista: Meilläpä ei taidakaan olla yhtään 50-senttisen asuja, 56-senttisiäkin vain vähän, suurin osa on 62-kokoa ja isompaa. Saatiin kyllä upea 56-koon haalari, kun se ei mahtunut kaverin lapselle edes syntyessä... Mutta ehkä voisi tosiaan jonkun pikkuriikkisen vaateparren vielä käydä kirppikseltä hakemassa.

Sairaalakassista: Sukat ja tossut kuulosti tosi hyvältä idealta. Sairaaloissa kuulemma on noita kaurapusseja, mutta pitänee varmistaa kun käy siellä. Pakkasin kassia alustavasti jo aikaa sitten, mutta nyt se on jossain muuttolaatikossa. Liivinsuojat ja joku pehmeä kotiutumisasu oli ainakin mukana.

Kantoliinoista: : Meille on hankittu tosi halpa käytetty rengasliina lyhyitä kauppa- ja pesutupa reissuja varten, vaikuttaa tosi näppärältä ja kissakin viihtyy kyydissä :D. Aion vielä hankkia pitkän trikooliinankin, käytettynä, kunhan sopiva osuu kohdalle. Niihin on saanut niin hyviä suosituksia, että haluan kokeilla. Ja käytettynä ei hintakaan ole paha. Ja liinan aion myös ottaa sairaalaan mukaan niin että pääsee heti totuttelemaan.

Tänään on ollut niin uupunut ja ryytynyt olo, että toivottavasti en ole tulossa kipeäksi. Pieni onneksi jaksaa potkia.
 
Paiju kissa voi paremmin :), mutta ei toki ole ihan kunnossa. Sen pitäisi siirtyä munuaisdietille, niitä kuivamuonia se jo suostuu syömään. Kosteat ruuant eivät mene, mikä ei ole ihme, sillä se ei ole oikein niitä koskaan syönnyt vain syö lihaa tai kalaa.

Aamulla kävin sairaalassa vauvan sydänkäyrän seurannassa, kunnossa oli=). Kävin tänään lastenkirpparilla, mutta sieltä ei tarttunut mitään mukaan, oikeastaan sitä kantoliinaa hain. Yritin kaupungilta keksiä myös joululahjoja, mutta en kesinyt mitää.
 
Eilen oli viimeinen työpäivä, tuntui hieman haikealle..mua kun muistettiin vielä niin runsaskätisesti työkavereiden toimesta:heart:eek:li kyllä tippa linssissä kotiin tullessa.Tänään käytiin tekeen viimeiset jouluostokset ja kaikki lahjat on nyt paketeissaankin.Suurin osa on jo annettukkin eteenpäin.
Kotona olis hommaa, mm pinnasängymn kasaus ja makuuhuoneen järjestäminen uusiks.Viime viikonloppuna mies teki hoitopöydän sinne.Turvakaukalon jalustakin pitäis asentaa autoon valmiiks, ei olla siihenkään perehdytty vielä.sairaalakassin ajattelin kyllä pakkailla varmaan jo ensi viikolla, niin on sitten valmiina jos/kun tulee äkkilähtö.
 
Karmilla mukavaa, kun muistivat sinua töissä jäädessäsi äippälomalle. Ihana valmiina sinulla kaikki!

Olin taas tänään jouluostoksilla, mutta jotenkin en meinaa millään keksiä lahjoa kellekkään. Nyt jo sentään sain joitain ideoita.
 
PaijuJoo, nyt on vaatteet kaapissa järjestyksessä koon mukaan, mutta saapa nähdä kuinka kauan :LOL: Toivottavasti et tule sairaaksi! Kuumaa juomaa ja lepoa vaan!

oivikki Kiva kuulla, että kissasi voi jo paremmin :) Me saatiin eilen siskon kanssa ostettua aika kivasti lahjoja. Äidille ja isälle ostin sellaiset tervetuloa mummolaan ja pappalaan ovikyltit. Luulenpa, että ovat mieluisat, kun ensimmäinen lapsen lapsi on tulossa :) Tosi hienoa, että vauvan sydänkäyrässä oli kaikki kunnossa :heart:

karmilla On hienoa, että työkaverit muistivat sinua äippälomalle jäädessäsi! Minäkin ajattelin sairaalakassin kohtapuolin pakkailla, ettei tarvis sitten mahdollisesti kiireessä pakkailla. Ja sit mies joutuu tuomaan puolet kamoista perästä ;) Pikkusisko kysyi, että aionko ottaa oman aamutakin mukaan. Oishan se tietty kiva... Saapa nähdä kuinka ison kassin kaa lopulta sinne menen ;)

Siskot kävivät perjantaina tekemässä perusteellisen joulusiivouksen =) Minä auttelin vähän mukana ja mies siirteli raskaita huonekaluja ja teki meille ruokaa. Totesin siskoille, että kyllä ois jäänyt multa siivous kesken. Sen verta voipunut olo tuli välillä ja mahaa vihloi, jos innostuin kyykkimään liikaa. Ihanaa, kun on tuollaisia siskoja :heart:

Laitoin lakanoiden vaihdon yhteydessä omalle puolelle sänkyä lakanan alle ison kosteussuojan patjan päälle. Jospa se edes jonkun verran suojais lapsivedeltä. Jos siis vedet menee sängyssä tai kotona olleskaan...

Yöt alkaa olla aika katkonaisia. Käyn joka yö vähintään 2-3 kertaa pissalla, joinakin öinä 4 kertaa. Hyvää harjoittelua tulevaa varten... Nyt ajattelin leipoa vielä yhdet satsit joulutorttuja ja pipareita, kun mies nukkuu yövuoron jälkeen. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille :xmas:

Taitaa muuten tytti olla laitoksella? =) Oiskohan joulutontut jo saapunut äidin ja isän luo...
 
Heips!

Olipas pelottava päivä tänään:( Tää vauveli on ollut toodella kova liikkumaan ja möyrimään masussa, mutta eilen alkoi liikkeet vähentyä. Illalla kun menin nukkumaan, niin makuuasennossa meinasi iltapala nousta ylös. Oli pakko nukkua pari isoa tyynyä pään alla kohoasennossa. Tuota ihmettelin, mutta jatkoin sitten unia. Tänään odottelin, että milloin vauva herää ja alkaa melskaamaan. Painelin vatsaa ja söin makeaa mutta liikkeitä ei meinannut tuntua ja jos tuntui niin vain sellaisia hentoja heilahduksia.

Viiden aikaan illalla soitin äitipolille paniikissa ja sovittiin että lähdetään sinne kuuntelemaan sydänääniä. Oli kyllä pitkät 30km kun alkoi jo miettiä kaikkea kamalaa:( Pääsin sitten heti sydänkäyrälaitteeseen ja puolituntia mitattiin vauvan sydänääniä -jotka olivat onneksi normaalit!
Sen jälkeen pääsin vielä lääkärin tarkastukseen joka ultrasi ja yllätykseksemme sanoi vauvan kääntyneen perätilaan! Ultraruudun mukaan vauva liikkui aika vilkkaasti, mutta itse en oikein edes tuntenut mitään. Eli vauva on ilmeisesti eilen kääntynyt kun eilisestä asti liikkeet on tuntunut aivan erilailla ja huonommin + mua ahdistaa kun vauva nyt painaa päällään vatsalaukkua ja keuhkojani ylöspäin. Harmi että tässä vaiheessa on enää kääntynyt "väärinpäin" mutta oli kyllä helpotus kun kaikki napanuoravirtaukset yms. oli kunnossa kun pelättiin jo pahinta. Kohdunkaulan tilannekin katsottiin samalla ja oli vielä täysin kiinni ja kiinteä. Painoarviokin saatiin vauvalle, 2,4kg eli täysin keskikokoa kaikki mitat. Tammikuun 4.päivä on sitten seuraava lääkäriaika ja siellä yritetään kääntää vauvaa, mikäli ei siihen mennessä ole kääntynyt takaisin raivotarjontaan.
Että sellaista tällä kertaa:whistle:
 
Nemi ihanat siskot sinulla tosiaan! Hienoa, kun olet jo lahjoja löytänyt ja varmaan vanhempasi ilahtuvat.

Illusia ihanaa, että kaikki oli hyvin ja "selitys" liikkeiden vähenmiselle löyti. Oli varmasti tosi stressaavaa ennen kuin syy selvisi. Olen kuullut, että konttausasento siten, että peppu on ylempänä voisi houkutalla vauvan kääntymään pää alaspäin, mutta en tiedä onko vain näitä juttuja joita kuulee.... ´

Minualla oli äitini tänää täällä apuna kaappien siivoamisessa ja laitettiin myös pienet vaatteet ja tarvikkeet paikiolleen. Pinnasänky on nyt koottu ja sinne ensipediksi äitiyslaatiokon, johon äitin on ommellut kivan reunaröyhelön. Samalla huomasin, että yöpukuja ei ole kuin 2, joten niitä pitää varmaan ostaa ainakin yksi lisää.
 
illusia76 HUI mikä päivä sulla tosiaan ollut! Hirvittää edes kuvitella omalle kohdalle : / Tosi hienoa, että kaikki oli kunnossa! Toivottavasti pikkuinen kääntyisi itse takaisiin raivotarjontaan. Itsekin tunnustelen vähän väliä, että missä päin pää on ja missä jalat... Kun pelottaa, et jos meidän ilmeisesti isokokoinen vaavi päättää vielä kääntyä perätilaan, niin sen raivotarjontaan takaisin kääntyminen olisi varmaan jo vaikeampi juttu... Toivottavasti saatte olla rauhallisin mielin loppuraskauden!

oivikki Kiva, että sänky on valmiina. Meidänkin täytys se laittaa valmiiksi. Lakanat olen silittänyt valmiiksi. Mulla on muutama yöpuku ja lisäksi 2 ohuempaa ja 2 lämpimämpää unipussia. Ohuiden unipussien kaa tarvii peiton, mutta lämpimimpien kaa ei tarvi. Saapa nähdä mitä tullaan enemmän sitten käyttämään. Pussien kaa yöllinen vaipan vaihto on varmaan kuitenkin paljon helpompaa.

Tänä aamuna heräsin ennen viittä siihen, että oli ihan kauhea nälkä. Sinnittelin sängyssä reilun puoli tuntia, mutta sitten oli pakko nousta ylös syömään mukillinen joqurttia. Sen jälkeen sain taas unen päästä kiinni. Yritin kyllä illalla syödä hedelmiä, porkkanaa ja 2 leipää, etten heräis nälkään. Mutta eipä näköjään auttanut. Hygieniatarvikkeet pakkasin eilen ja laitoin laukun vessan kaappiin. Miehelle näytin myös missä laukku on, jos kiirus lähtö tulee. Tänään ajattelin leipoa jouluisen suklaakuivakakun, löyty kiva ohje netistä. Mies naureskeli, et kohta meillä on jo vähän liikaaki herkkuja jouluksi. Sanoin, että oiskin hyvä jos osa jäis sille ajalle, kun pienen kanssa kotiudutaan sairaalasta. Silloin en varmasti jaksa leipoa ja ois kiva, jos pakkasessa olis jotain valmiina vieraille...
 
Noprsti omaa napaa...Täällä on saatu vauvat maailmaan!

A-poika 2800g 48 cm ja b-tyttö 2630g ja 47 cm.

Kaikki meni oikein mallikkaasti ja vauvat voivat hyvin. Pääsivät heti synnytyksestä vierihoitoon ja olivat oikein reippaita alusta saakka. Nyt ollaan jo kotona, 9.12 oli syntymäpäivä.
Niin ja syntyivät niiden verenpaineideni takia rv 37+2 käynnistyksellä. Alatiesynnytys oli mielestäni helpohko.

Onnellisia olemme nyt! Tsemppiä kaikille loppukiriin! Palailen paremmalla ajalla.
 
Tytti onnea sylin täydeltä tytöstä ja pojasta :heart::heart:

Minulla oli tänään vauvan sydänäänten seuranta käynti srlassa, käyrä oli kunnossa ja huomenna on verikoe, jota varten olen tässä 12 t paastolla ja ei saa edes juoda. Nyt olen jo janoinen, miten jaksan aamuun??? Lisäksi nevolassa th käynti.

Nemi minullakin on helosti aamuyöllä jo nälkä, jos syö oikein ison annoksen ruokaa illalla klo 9 jälkeen, sitten ei välttämättä tule nälkä.
 
tytti Onnittelut :flower: prinssistä ja prinsessasta :heart::heart: Hienoa, että kaikki meni hyvin!! Ihanaa vauvantuoksuista joulua koko teidän perheelle :xmas: Tulehan kertomaan synnytyksestä ja muutenkin vauva-arjen aloituksesta kunhan vaan ehdit ja jaksat!

oivikki Toivottavasti pystyit kärvistelemään syömättä ja juomatta! Kauhea ajatuskin omallakin kohdalla :x Hienoa, että sydänkäyrä oli kunnossa!
 

Yhteistyössä