***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

riksu Isot onnittelut pojasta!! :heart::flower: Onneksi sinä ja poika voitte hyvin ja toivottavasti pääsette huomenna kotiin! Tippa linssissä luin kertomuksesi. Harmi juttu, että kivunlievitys ei onnistunut kohdallasi. Millainen fiilis sulla on siitä näin jälkikäteen? Uskomatonta, että me muutkin ollaan ennemmin tai myöhemmin samassa vaiheessa...

illusia Toivottavasti miehesi ehtii takaisin kotiin huomenna! Vaikka, jos pikkuinen päättää tulla maailmaan, niin eiköhän miehesi ehdi paikalle takaisin. Ei 100km kuitenkaan niin pitkä matka ole ja ilmoittelet heti miehellesi, jos alkaa yhtään tuntua siltä, että nyt on menoa.

Masuasukilla on ollut taas sellaiset iltajumpat menossa, etten usko hänen olevan vielä mihkään tulossa:whistle:. Vaikka eiväthän kaikki vauvat rauhoitu ennen ulos tuloaan...
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea riksulle ja miehelle pikkuprinssistä! Kiitos synnytyskertomuksestasi myös. Onneksi edes hetkeksi sait levähtää kivun suhteen, mut kurja juttu, kun myöhästyneen lekurin vuoksi epiduraalia ei voitukaan laittaa. :hug: Tuota hiukan jännään itsekin, et kuinkahan käy...ehtiikö vaiko eikö.. Mahtavaa, et imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Oliko maidonnousu ihan kauheaa? Kohta me muut tullaan perästä, viimeisiä viikkoja viedään. Itsellä 2 viikosta 4 viikkoa jäljellä, jos hyvin käy. Jännää on!
 
Oli se ponnistusvaihe aika kauheaa. Kesti hetken ennen kun tajusin et kuinka se pitää tehdä. Lopulta ponnistin sillai et mies piti toista jalkaa lantiota vasten ja kätilö toista. Mies siis oli koko loppuajan mun "alapäässä" ja näki aivan kaiken. Varmaan aika järkkyä ollut sairaala kammoiselle, verta pelkäävälle ukolle :)

Maito ei ole vielä noussut rintoihin kunnolla. Joitain tippoja tulee. Hyvin poika imee, mut lisämaitoa saanut nyt melkein jokaisella kerralla.

Paino tänään kääntynyt jo nousuun ja keltaisuus arvo laskussa. Tulehdusarvoa odotellaan. Mut sit on uusia murheita. Pojalla oli aamulla 10min kestävä nykinä kohtaus. Nyt sit otettiin lisää labroja. Toivottavasti oli vaan jotain hyvänlaatuista unen aikaista nykinää.. Lastenlääkärin kommenttia odotellaan.
 
riksu82 Tota ponnistamista itsekin jännään hieman, että miten se pitää tehdä oikein. On varmaan ollu tosiaan sun miehelle aikamoinen koettelemus, mutta toisaalta jospa hän kokee, että on oikeasti voinut olla sulle avuksi? Eikös siinä maidon nousussa voi kestää aikaa useampikin päivä ja jos kerta poika imee hyvin, niin varmaankin vielä nousee maito hyvin. Hyvä, että paino noussut ja keltaisuus vähenee! Toivottavasti nykinä tosiaan on hyvänlaatuista! Varmasti hermostuttavaa odotella lastenlääkärin kommenttia : /
 
Hei,

oletteko muuten ajatelleen jatkaa keskustelua/palstailua synnytyksen jälkeen jollain toisella foorumilla tai jotain? Olis kiva kuulla jatkokuulumisia myöhemminkin:) Onko muuten PetKat ja Tytti kirjoittanut synnytyskokemuksistaan, en ainakaan muista? Riksu, toivotaan että kaikki vauvalla hyvin. Voisiko nykinä olla vielä keskushermoston kehittymättömyyttä, luin että se kehittyy ihan viimeisenä hienosäätönä. Harmi et sulla meni aika pieleen nuo kivunlievitykset..tuota sitä itsekin pelkää omalle kohdalle ,mutta kyllähän naiset kestää mitä vain kun palkinto on niin mahtava:D
 
Riksulle ja miehelle onnittelut poikavauvan johdosta!:) Kiva kun kerroit synnytyksen kulustakin:)

Täällä ollaan vielä yhtenä palana. Aika tukala olo alkaa olla ja alkaa toivoo että vauva pian jo syntyisi. No eiköhän me tässä jokainen omalla vuorollaan lähdetä synnyttämään...
Tulen taas paremmalla ajalla lukemaan teidän juttuja:)

Hyvää viikonloppua kaikille!:)

-Pipa rv37-
 
Riksu onnea pojasta! Ja hyvä että meni noin sujuvasti synnytys paitsi se epiduraali. Toivottavasti selvittelyissä ei löydy mitään kovin hankalaa ja pääsette pian kotiin! Oletko itse ihan hyvävointinen, kuulostat ainakin tosi pirteältä?!

Pipa & Nonna kiva kuulla kuulumisia!

Täällä ei mitään kummempaa uutta. Pari raskausarpea on ilmaantunut :( , mikä saa minut toivomaan että synnytys tulee nopeammin kuin kovin monet arvet..Nemi täälläkin on kyllä sellaista iltajumppaa, ettei ainakaa rauhoittunut syntymään vielä ole. Supistuksia on kyllä herkemmin kuin aiemmin ja limatulppaa olen yrittänyt bongailla kun limaa tuntuu tulevan koko ajan enemmän. Nyt olen jotenkin joogaamisen kautta saamassa tyynempää asennetta tuohon synnytykseen. Sen sijaan olenkin sitten ruvennut huolehtimaan siitä miten vatsalihakset ja maha toipuvat koko touhusta. Kaikkea sitä ehtiikin surra :O:rolleyes:, elämäähän se vaan on kuitenkin!


Paiju 38+4
 
illusia76 Musta olis tosi kiva jatkaa jutustelua vaikka syntyneiden puolella. Varsinkin näin esikoisen kanssa olis kiva, jos vois vaihtaa tuttujen palstakamujen kanssa ajatuksia ja kokemuksia kaikesta mahdollisesta :)

pipa87 Kiva tosiaan kuulla sustakin!

paiju Mulla ei ole VIELÄ tullu raskausarpia (rasvaan kyllä ihoa joka ilta), mutta onhan tässä vielä aikaa niidenkin ilmestyä... Naureskelin kavereille, että varmaan tulee sit parin viimeisen päivän aikana arpia, kun jo luulee, ettei niitä tulekaan. Toisaalta nehän ovat vaan merkkejä elämästä, vaikkei ne tietenkään kivoja ole. Onhan niihin nykyään kaikenlaisia rasvoja, jotka ehkä vois vaalentaa niitä nopeammin.... Limatulppaa olen minäkin yrittänyt bongailla, mutta ei ole näkynyt (liman tulo on täälläkin aika runsasta muuten).

Nyt on parina päivänä ollut menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja alaselässä ja muutamia hieman tuntuvia suppareita, mutta muuten rauhallista. Hieman masuasukki tuntu olevan eilen illalla rauhallisemmalla tuulella, mutta saa nähdä mikä on tänään tilanne. Olen parina viime yönä nukkunut ihmeen hyvin :O Vessassa olen käynyt kyllä, mutta aamusta unipätkät on ollu yllättävän pitkiä. Eilen heräsin 10:ltä ja tänään nukuin melkein 12:sta! Onhan se hyvä, että välillä saa nukuttua paremmin, niin jospa sitä ei olis sitten niin väsynyt, kun h-hetki koittaa.

Missähän muuten oivikki on, kun ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan? Ettei vaan olis ollut vauvanhakureissulla :)

Ja missä ovat meidän tuoreet äitylit? Olisi kiva kuulla vauva-arjesta :)
 
nemi77: Todellikin miehestä oli suuren suuri apu. Yksin en ois pärjännyt! Mies hoiti periaatteessa toisen kätilön työn! Uskomatonta! Sit siinä vaiheessa kun poika syntyi niin tuli toinen kätilö hetkeksi apuun. Ja kyllä se ponnistaminen sitten pienen harjoittelun jälkeen kähti sujumaan :)

illusia76: Mä oisin ainakin halukas jatkamaan vielä keskustelua vauvojen syntymän jälkeenkin!

Kuulumiset... Torstaina päästiin vauvan kanssa kotiin! Veriarvot oli kunnossa ja nykinöitä ei enää tullut. Jos niitä ilmaantuu vielä niin sotten tarvittaessa tutkitaan, mutta enpä usko et tulee. Maito on tänään noussut rintoihin ja kaikkien yllätykseksi sitä tulee hyvin :) Tänään vauva saanut vain kerran pullosta lisää ja sekin oli vain sen takia et äiti antoi silloin vähän huomiota isollesiskolle. Likalle pikkuvbeikan kotiin tulo on ollut rankkaa. Miettii kovasti et rakastaako äiti mua ja ei haluaisi jakaa äitiä, mut yllättävän hyvin kuitenkin ottanut. Olen kyllä yrittänyt antaa kaiken mahdollisen ajan nyt hänelle.

Ihan harmittaa kuinka vähän tullut seurusteltua vauvan kanssa, mut onhan meillä imetyshetket. Ja niitä riittää! Poika on aikamoinen tissitakiainen! Saattaa imeä tunnin pätkiä. Neuvola on tiistaina tulossa kotikäynnille et saas nähdä mitä paino on. Enää en oo kyl huolissani et saako maitoa tarpeeksi. Vinkki: kannattaa ostaa maidonkerääjä!

Vauvalla on oma rytmi, valvoo yöt ja nukkuu päivällä jopa 4h pätkiä. Yöt tosi rikkonaista, nukkuu 3-6 ja 7-9. Oma jaksaminen hieman mietityttää... Onneksi tänään mies jäi valvomaan alkuyöstä.

Oma vointi hyvä, mutta väsynyt. Ainut suurempi vaiva on peräpukamat!!! Tulivat varmaan ponnistuksesta... Ovat niin kipeät että en ole pystynyt istumaan.
 
Viimeksi muokattu:
riksu82 Hienoa kuulla, että miehestäsi oli todellakin apua :) Varmasti hänelle tärkeää, että hän oli oikeasti avuksi ja hyödyksi sulle. Toivottavasti tuo ponnistaminen mullakin sitten lähtee sujumaan. Hienoa, että olette päässeet kotiin ja arvot kunnossa eikä nykinöitä ole ollut! On varmasti tytölle rankkaa sopeutua jakamaan sun huomio. En osaa edes kuvitella miltä tuntuu, kun on kaksi lasta, joille molemmille pitäisi antaa jakamaton huomio. Varmasti tyttökin tilanteeseen sopeutuu, kun huomaa, että äidin rakkaus ei ole mihinkään kadonnut pikkuveljen myötä. Vaan pikemminkin jopa kasvanut :) Ostinkin jo maidonkerääjän. Hyvä, että sulla tulee maitoa hyvin! Jaksamista yövalvomisiin! Onko sulla mahdollisuutta nukkua päivällä, eli meneekö teidän tyttö hoitoon, kun miehesi menee töihin? Tai ottaako tyttö päikkäreitä? Jos ottaa, niin toivottavasti edes välillä päikkärit sattuis pikkuveljen kanssa samoihin aikoihin! Voi itku noita peräpukamia :hug: Toivottavasti paranevat pian! Saapa nähdä onko mullakin ne tulossa. Oireita on ollut ja äidillä niitä on ollut aika moneen otteeseen...

Masuasukki on nyt kyllä ollut rauhallisempi, välillä olen jo tökkinyt vatsaa, että tulis liikettä. Hyvin sitten kuitenkin liikkuu aina välillä. Ilmeisesti alkaa olla jo sen verran kookas, ettei oikein mahdukaan hirveästi liikkumaan ja varmaan hän keräilee jo voimia viimeiseen rutistukseen ennen ulkomaailmaa ;) (Ainakin toivottavasti!)

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille! Lähden kohta kaverille värjäyttään hiukset :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Illusia joo voisi minustakin jatkaa keskusteluja lasten kera, kunhan sinne asti päästään..

Riksu hyvä että pääsitte jo kotiin ja kaikki kunnossa! Mietityttää kyllä miten tuollaisen univajeen kanssa selviää. Auts peräpukamia. Onko ne edes menossa parempaan päin?

Pohdin ja lueskelin täällä juuri kun alkoi mietityttää onko kaikki se kostea vuoto sittenkään valkovuotoa. Tänään kun nousin (myöhään puoliltapäivin..;) ), niin ehti valua lakanalle ennen kuin pääsin seisomaan asti. Ei mitenkään punertavaa tai muuten erityistä kyllä ollut ja päivän mittaan on tullut vain vähemmän. Vasta nyt havahduin että voisiko ollakin lapsivettä..vedet voi kuitenkin tulla myös tihkumalla - ja silloin kuulemma eritoten ylösnoustessa..- ja tihkumisestakin infektioriski kasvaa, joten pitäisi asia tarkistaa vuorokauden sisällä. Nyt vauva ainakin taas reippaasti potkii ja omakin olo hyvä. Mietin, että jos huomenaamuna on mitään vastaavaa niin pitänee mennä polille tarkistettavaksi. Ja mietin myös että voisi ne neuvolassa tällaisistakin jutuista vähän tarkemmin kertoa, meillä ainakin se informointi on aika ylimalkaista!
 
Riksulle suuret onnittelut pojasta :flower: Kurjaa, että kivunlievitykset eivät toimineet ja lääkäriä piti odotella. Mutta onneksi se palkinto on varmasti kaiken arvoinen :heart:

Voimia kaikille lopuillekkin kanssaodottajille näihin viimeisiin viikkoihin :) Jännää, että vauva voi syntyä periaatteessa koska tahansa, mutta viimeistään kuukauden päästä ollaan jo kaikki pienen tuhisijan kanssa opettelemassa arkea.

Täällä kukutaan hereillä. Yleensä nukun aika hyvin, mutta nyt närästää ja jostain syystä ei vain väsytä. Jotenkin ahdistava olo, vauva ei ole varmaankaan vielä laskeutunut alas, kun hengästyttää niin kovin koko ajan. Liikkeitä tulee onneksi pitkin päivää aika hyvin ja muuten olo on ollut ihan hyvä. Pitkiä kävelymatkoja en tahdo enää tehdä ja autolla ajaminen on kamalaa, mutta muuten ei mitään suurempia kipuja ole (lukuunottamatta noita jo totuttuja häpyluunkipuja). Toivoisin silti, että ei kovin paljon menisi lasketun ajan yli.

Pakkasin sairaalakassia viikonlopun aikana jo osittain valmiiksi. Eipähän tarvi sitten ruveta miettimään, jos lähtö sattuisi tulemaan yllättäen =) Eipä mulla mitään oireitakaan ole, harjoitussuppareita tulee enemmän nykyään, mutta ovat kivuttomia. Ja pieniä menkkamaisia jomotuksia on välillä alamasulla, mutta niitä ei melkein edes huomaa.

Ihailtavaa muuten, että jollain voi paino laskea tässä vaiheessa raskautta :D mulla kyllä vaan nousee tasaiseen tahtiin. Viimeksi oli tullut kokonainen kilo viikossa. Nyt on yhteiskertymä 14kg. Ei sekään kamalasti ole, mutta kun tiedän, että siihen tulee vielä varmasti kilo viikossa tahdilla lisäystä niin kauan kuin tämä raskaus kestää.

Paiju kannattaa juu käydä tarkistuttamassa, jos kovin vielä vuotelee. Mulla ei oo kyllä tullut yhtään mitään eritteitä koko raskausaikana, jollei lasketa Lugesteroneja :D

Nyt on pakko lähteä nappaamaan Rennietä, kun tämä tuntuu vain pahenevan. Voimia kaikille :heart:

PP ja beibi, rv 38+3
 
nemi77: Tyttö on ei ole ikinä ollut päiväkodissa, joten kotiin jää mun kanssa. Ollut mun vanhempien kanssa meillä hoidossa. Porukat varmasti tulevat jatkossakin auttelemaan. Nyt on ainakin ollut niin et kun saan tytön nukkuun niin veikka herää :)

Miehen kanssa viime yönä kokeiltiin niin et mä tankkasin vauvan täyteen ja menin nukkumaan klo.22.30 ja mies jäi pojan kanssa alakertaan sohvalle. Heräsin puol kahdelta ja hetken päästä heräs poikakin syömään ja tehtiin vaihto. Heti tuli paljon enemmän nukkumista ja jaksoi päivän hyvin! Tänä yönä sama juttu. Jos huomenna sit uskaltais kokeilla nukkumista porukalla. Likka vaan on niin herkkäuninen et herää jos vauva itkee. YKs yö pomppas sängysta ja huus et miks mun ei anneta nukkua!
 
Huomenta kaikille!Eilen illalla oli taas kauheita kohdun venymiskipuja ja aina sitä ajattelee, että JOKO tuli lähtö..Reppu on eteisessä valmiina mukaan lähdössä.Jotenkin sitä tooivoo ettei lähtö tulis yöllä, jos nimittäin synnytys kestää kovin kauan niin kuinka väsynyt sitä mahtaa sitten lopussa olla.Vaikka kyllähän tässä saa hyville yöunille heittää hyvästi pitkäksi aikaa muutenkin|OViime yönä piti käydä syömässä, heräsin oikeen nälän tunteeseen.

Peräpukamia minäkin pelkään, kun ne ovat vaivanneet nyt tässä raskausaikanan muutenkin, täytyy ottaa sairaalaan pussillinen luumuja mukaan.Huomenna on taas neuvola , onneksi sielä on tää mun oma neuvolantäti ,viimeksi oli sijainen.
Meillä kävi viime viikolla lasten neuvolan täti kylässä ns VAPU käynnillä, oli 2,5 tuntia.Tuntui oikein mukavalle ihmiselle.Täälääpäin on sellainen tapa että ä-nlasta tullaan kotikäynnille kun vauva on n viikon ikäinen ja lasten neuvolastakin tullaan käymään 2-3 ikäisenä.Reilun kk ikäisenä viedään vasta itse neuvolaan sitten.

Ostin sitten sellaisen unipussin, kapalo kyllä varmaan ajaa saman asian.Kun tää tiina sanoi että iso sänky voi tuntua vauvasta monesti turvattomalle, on tilaa huitoa sielä.Me siis aiomme nukuttaa alusta lähtien omassa sängyssä, sänky on kyllä melkein kiinni minun puolella.Eipähän ole vaaraa että nukahdan lapsen päälle sitten .
 
Hei,
nyt ehdin paremmin lukea teidän kuulumisia...

Riksu Toivotaan että teidän arki alkaa sujumaan hyvin nukkumisen suhteen ja muutenkin:)

Illusia Minustakin keskustelua voidaan jatkaa synnytyksen jälkeen.

Omia kuulumisia: Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkäri käynti. Kaikki oli ok.Pissa puhdas,verenpaine ok,hemppakin taas noussut,painoa tullut kahdessa viikossa kilo:ashamed:No sen arvasinkin kun jouluna tuli herkuteltua ;) Painoa tullut koko odotusaikana 7kiloa että ei siis hätää:).Lääkäri kyseli vointia ja teki sisätutkimuksen,paikat vielä kiinni.Limakalvot aika herkät,alkoi vuotaa verta tutkimuksen yhteydessä(lääkäri kai raapaisi vähän). Vauva on edelleen pääalas päin ja on laskenut jo alas ja sen kyllä huomaa:) Vauvan koosta kyselin mutta ei oikein osannut sanoa,lääkäri otti sf-mitan mutta ei kertonut sitä minulle eikä merkannut neuvolakorttiin.
Vähän kyllä petyin käyntiin kun ajattelin että lääkäri puhuisi jotain vauvan painosta/pituudesta ja tulevasta synnytyksestä.

Yöt alkaa olla aika rankkoja, iltaisin usein alkaa polttavat alaselkäkivut ja supistukset(ei onneksi kovin kipeitä),vessassa täytyy hypätä usein ja hyvää nukkuma-asentoa on hankala löytää.Lauantai iltana tuli pari kipeämpää supistusta ja selkää särki todella lujaa. No onneksi tietää että raskaus alkaa olla loppusuoralla :)
Raskausarpia ei ole tullut ainakaan vielä,olen yrittänyt rasvailla ihoa hyvin. Valkovuoto on lisääntynyt ja limatulpan irtoamista yritän seurailla. Vauva on laskenut alas ja se on aiheuttanut pientä vihlontaa alavatsalla ja painetta alapäässä mutta ihana kun voi taas hengittää kunnolla:).

Tämmöstä tällä kertaa...

Yritetään nauttia vielä näistä viimeisistä viikoista,lepäillään ja kerätään voimia synnytykseen:)Pian meidän kaikkien odotus palkitaan.:heart:

Pipa rv 37+3
 
paiju Käy tosiaan tarkistuttamassa vuoto tilanne, jos siltä tuntuu. Eipä tarvi sitten arvuutella. Ei ole meidänkään neuvolassa tosta lapsiveden tihkumisesta oikeastaan mitään puhuttu. Täältä palstoilta olen siitä lukenut.

pikkuperho Kiva kuulla sustakin! Mulla maha on oikeastaan koko ajan kovana, kun käyn kävelyllä (vaikken mitään hirveen pitkiä lenkkejä teekään), mutta ei mitään kunnon suppareita tule.

riksu82 Onpas kiva, että vanhempasi ovat apuna! Kuulostaa hyvältä teidän ratkaisu nukkumisen suhteen. Varmasti jaksaa paljon paremmin, jos välillä saa nukuttua pitemmän jakson. Jospa teiden tytön ja pojan päikkärirytmit pikkuhiljaa asettuis samoihin aikoihin (saahan sitä aina toivoa ;))

karmilla Ai teillä käydään kotona jo ennen vauvan syntymää :O Ois kyllä varmaan ihan kiva omallakin kohdalla. Varmaan kotioloissa helpompikin jutella tietyistä asioista ja mielessä olevista huolista. Ja helpompi vauvan kanssa olla tutun ihmisen kanssa. Meilläkin neuvolasta tulee kotikäynti 1-2 viikon kuluttua kotiutumisesta. Hyvä, ettei tarvi lähteä vastasyntynyttä raijaamaan heti neuvolaan. Mekin aiotaan nukuttaa lapsi omassa pinniksessään. Pelkään, että vauva rusentuu meidän väliin :ashamed: ja luulen, etten saa nukuttua yhtään, kun kokoajan pelkään rusentavani vauvan... Äippälaatikkoon pettasin aluksi lakanat ja laatikko on pinniksessä. Pinnis on mun puolella melkein sängyssä kiinni. Meilläkin on kaksi unipussia ja sitten aattelin, että peitonhan voi myös laittaa "kapalomaisesti" vaavin ympärille.

pipa87 Ei meilläkään tehty kokoarviota viimeisessä lääkärineuvolassa. Hieman minäkin petyin. Olis ollu kiva kuulla jonku näköstä arviota. Mutta ilmeisesti lääkäri oli sitä mieltä, että kun keski- ja yläkäyrän välillä mennään ja lantio tilava, niin kokoarviolla ei ole niin merkitystä. On kyllä mukavaa, kun vaavin laskeuduttua hengitys on helpottunut!

Eilen olin ihmeen energinen illasta: yksien synttärien jälkeen jaksoin vielä pyyhkiä pölyt osasta taloa, kun mies tiivisti käyttöullakon luukkua. Tänään pitäis pyyhkiä pölyt lopusta talosta. Saapa nähdä ehtiikö tässä vielä luututa lattiat ennen pikkuisen saapumista... Vois olla hyvä keino myös käynnistellä synnytystä ;) tai saahan sitä aina toivoa... Hyvin rauhallista on supparien suhteen...
 
Karmilla onpas teillä hyvät kotikäyntipalvelut tosiaan! Minuakin on vähän mietityttänyt tuo synnytyksessä jaksaminen, jos jo alussa on ihan väsynyt. Pakko kai se vaan on, mutta pitää yrittää pysyä hyvissä unissa!

Pipa samanlainen oli meidän lääkärineuvola, ja sun yölliset voinnitkin kuulostaa aika tutuilta..

Riksu hyvä, että keksitte noinkin toimivia suunnitelmia yöunien turvaksi!! Pitää pistää korvan taakse.

Pikkuperho täällä samaten paino jatkaa nousua, nyt 12kg ja olo on ahdistava (tuskin kyllä painon takia). Tsemppiä närästyksen kanssa!

Nemi oletpa tosiaan ollut ahkera..voi kun olisi minullakin tuollainen olo. Samanlaisia nukkumisjärjestelyjä on meillä suunniteltu, unipussi ja peittokapalo. Kissan takia koko hökötyksen päälle viritettiin vielä kissaverkko. Kissa kun tykkää nukkua meidänkin naamalla niin voisi aivan hyvin viihtyä pikkuisenkin poskella. Ei viitsi sellaista peläten valvoa.

Tänään ei ole jatkunut tänään mitään lapsiveden tihkumiseen viittaavaa, ihan limaa vaan, niin en sitten ole käynyt vielä missään. Mutta pidän kuitenkin paremmin silmällä ja huomenna neuvolassa voi vielä kysellä. Nämä iltaiset potkusessiot ovat kyllä menneet jo aikas epämukaviksi, eilen meni lähemmäs pari tuntia että sai unta siltä virtsaputken ja ylämahan tuhoamiselta. Suppareita ei levossa tule edelleenkään, mutta kumarrellessa ja kävellessä ovat aiempaa selvästi kipakampia ja voivat jatku lähemmäs tunnin jos jatkaa touhuamista. Jospa pääsisi joskus synnyttämään ennen kuin tuo potkii itsensä läpi ja itse väsähtää.

Se on 39+0 nyt!
 
Taas käyty neuvolassa ja nyt otettiin streptokokkinäyte alapäästä. On kuulemma aika uusi tutkimus ja jos olis näyte positiivinen, niin synnytyksessä annetaan antibiootit ettei vauvalle tartu tuo.
Mulla alkaa olemaan pinna kireellä kun jotenkin sitä oletti ettei tämä nyt mene ihan laskettuun aikaan asti kun oli niitä supisteluja jo rv:lla 26 alkaen..eilen jumppasin Wii Fitillä tasapainopelejä ja hyvin supisteli siinä, mutta yöllä ei yhtään supisteluja:( Tänään olis hyvä päivämäärä synnyttää kun on 11.1.11:) Kaikki soittelee koko ajan ja kyselee et eikö vieläkään ole oireita synnytyksen suhteen ja täytyy kyllä sanoa ettei juuri mitään ole. Ainoa lohtu on, että jos tulis vielä yön kestävät supistelut, niin eiköhän tää sitten syntyisi kun ei kohdunkaulaa enää juuri ole jäljellä ja on se jo sormelle auki. Harmittaa myös se, ettei tullut ostettua äitiys-toppahousuja kun nyt ei pääse edes ulkoilemaan kun ei ole kuin legginsejä tms. joita voi pitää.

Odottavan aika on P-I-T-K-Ä.......................................................................................

Paljonko teillä muilla muuten on tuo sf-mitta? Mulla oli isoimmillaan 31,5 cm ja nyt kun vauva on laskeutunut, niin se on n. 30,5cm.

Illusia ja 38+5
 
Viimeksi muokattu:
riksu Hienoa, et ootte päässyt jo kotio ja pojalla kaikki hyvin. :) Noita pukamia "pelkään" itsekin, kun nyt jo yksi (harmiton sellainen) ilmestynyt takalistoon.... Maha kuitenkin toimii edelleen aika hyvin, et vissiin pukama johtuu tästä taakasta eikä vatsan kovuudesta? Pitää itsekin kokeilla tuota unijärjestelyä, kun vauvat syntyvät. Kuulostaa hyvältä.

Paiju Mukava kuulla siustakin! =) Arvet on tosiaan tätä elämää, vaikka eivät kovin haluttuja muistoja... Itsellä ei ole viel yhtään - ainakaan en ole löytänyt, peilillä en oo alamasua kurkistanut.. Samoja mietteitä tuon mahan palautumisen suhteen itselläkin. Tuntuu vaikealta uskoa, et tää nahkareppu kutistuisi/ vetäytyisi entiselleen ikinä! Neuvolatäti sanoi, et kyllä sie sen jumppaat hyväksi - meinasin kysyä, et missähän välissä se onnistuu.. ;) Hienosti asiat sielläkin ja hyvä niin!

(.) Eilen oli äippäpoli ja siellä edelleen kaikki hyvin. Pimu on reilu 2kg ja poitsu hiukan alle 2kg, et aika samoissa menevät. Sydänkäyrää otettiin kanssa ja se oli hyvä kanssa. Mitä nyt hiukan katkoja tuli, kun muksut potkivat kilpaa antureita....yleensä pimu on hermostunut niistä yksinään, eilen poitsu aloitti aikamoisen sirkuksen. Hyvähän se on, et hältäkin löytyy luonnetta. ;) Kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaula vetäytynyt aika kauas. Mitään suppareita en oo huomannut, et tuskin nuo ihan pian ulos tunkevat. Nyt on selkeästi pikkuisten painokehitys hidastunut. Enää ei mennä 2-3 vkoa edellä mitä todellisuudessa ovat. Hyvän painoisia ja kokoisia kuulemma ovat edelleen.

Mukavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin!

Nonna ja sukeltajat 33+1
 
Paiju Hyvä, ettei ole ollut mitään lapsiveden tihkumiseen viittaavaa ja että pääset neuvolaan jutteleen vielä asiasta! Eilen illalla oli kyllä täälläkin aika kovat jumppatuokiot :eek:, muutama jalkojen oikominen napsahti kylkiluihin aika napakasti. Joten eipä hän kyllä varsinaisesti olekaan vielä rauhoittunut. Toisaalta eipä tarvi vielä ainakaan mitään liikelaskentaa suorittaa ;)

illusia76 Otetaankohan multa streptokokkinäytettä? Perjantaina on seuraava neuvola, eikä kyllä ole ollu mitään puhetta sen ottamisesta :confused: Mullakin on ollut pinna vähän kireellä. Minäkin aattelin, että pikkuinen tulisi vähän etuajassa, kun mullakin on ollut suppareita, vaikkakin kivuttomia. Ymmärrän kyllä, että varsinkin sen sun taannoisen yön jälkeen sulla on jo kovastikin odottava mieli :hug: Onneksi meiltä ei vielä ihan hirveesti ole kyselty synnytyksen alkamisesta ja toivottavasti eivät alakaan kysellä!

Nonna78 Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin tytöllä ja pojalla! Aika jännä muuten, että teillä tyttö on isompi kuin poika :) Jospa hän on päättänyt jo masussa ottaa isosiskon ja pomon aseman ;)

Aamulla soitin muutosverokortin sosiaalietuuksia eli vanhempainrahaa varten, jonka sitten toimitan kelalle. Aika korkea veroprosentti tuli siihenkin :kieh:, kuulemma etuuksien vähennyksiin ei lasketa mm. työeläkevakuutusta. Eipä tietenkään, ettei kukaan vaan saisi etuusrahoja liian "halvalla". No on se prosentti nyt kuitenkin parempi, kuin se, että palkasta otettavaan prosenttiin olis lisätty se 2%...

Tänään pitäis vielä luututa talo loppuun, eilen sain jo aloitettua. Oli aika energinen olo, mutta illalla olinkin sitten ihan poikki sillä seurauksella, että hermot meni miehelle, kun hän raukka auttoi mua selvittelemään noita verojuttuja :ashamed: Itkuksi meni ja sanoin sitten, että olen niin väsynyt eikä yhtään kiinnostais hoitaa verojuttuja tässä kaiken muun lisäksi. Ajatukset pyörii synnytyksessä ja vauvassa niin paljon, ettei tunnu aivokapasiteetti riittävän muuhun. Onneksi mies on niin rauhallinen ja ymmärtää :heart: (Mitään sen suurempia suppareita mun siivoaminen ei kyllä aiheuttanut.)

Toivottavasti nuo lauhemmat ilmat muuten jatkuis pitempään tai ainakin sitten, kun pikkuinen saapuu, niin olisi vähän lauhempaa. Ettei tarvis olla sisällä hirveän kauaa. Ois aika ankeeta olla sisällä vaikka kuukausi niin, kuin viime tammi-helmikuussa oli yhteen menoon paukkupakkasia...

Unohtu melkein lisätä tuo sf-mitta, mulla se oli jo 34,5 mutta vauvan laskeuduttua viime viikon mittauksessa se oli 34.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia täältäkin..Paino pysynyt samassa, sitä on vajaat 4 kiloo tullu koko aikana.Hb oli 97 ja verenpaine vähän koholla taas.Nyt on supistellu KIVUTTOMASTI koko aamun ja vähän olis sellainen olo että tuleeko lähtö tänään..tosin mä oon sanonu joka ilta miehelle että "ens yönä lähdetään" ja toistaseks on herätty joka aamu omasta sängystä:)Sf oli 32cm ja kovasti oli elämää taas kun sykkeitä kuunneltiin.
laitoin tossa lettutaikinan tuloilleen , jos paistelis muulle porukalle lettusia aikanasa kuluks.Mukavaa päivää kaikille.
 
Karmilla, oletko ollut tarkoituksella "dieetillä" tai diabetesruokavaliolla kun noin vähän on kiloja tullut? Tuohan tarkoittaa, että olet synnytyksen jälkeen kevyempi kuin ennen raskautta. Tai sit sulla on tosi hyvä itsehillintä, mä en pystyisi tekemään muille lettuja ja olemaan itse syömättä niitä:D
Nemi, mulle mainittiin jo ekalla tai tokalla neuvolakäynnillä tuosta loppuraskauden streptokokki näytteen otosta. Tänään se näyte otettiin kyllä mulle yllätyksenä ja olin sen jo unohtanutkin. Terkka vähän ihmetteli, että miksi ei äitipolin lääkäri sitä ottanut kun viikko sitten kävin synnytystapa-arviossa, mutta sanoi sitten että usein terkat kyllä sen myös ottavat. On kuulemma harvinaista, että näyte on positiivinen tai että se mitään aiheuttaisi mutta kuulemma vauvalle voi aiheuttaa mm. kuulon alenemista ja jotain hengitysvaikeuksia ja tulehduksia synnytyksen jälkeen mikäli tuota ei huomata ajoissa. Kannattaa kysyä jos neuvolaan olet menossa.

*muoks* Ai niin, mulle tuli uusi verokortti eilen (ei siis sosiaalietuuksia varten vaan se normaali työpalkkaa varten) ja työnantaja maksaa mulle tammi-helmi-maaliskuussa normaalin palkan. Pitääköhän tuo verokortti lähettää palkanlaskijalle..?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä