Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Johkuli, oikein muistat, Pietarissa oltiin hoidoissa. Mulla tässä onnistuneessa hoidossa verraten edellisiin siirtoihin oli uutena kortisoni, joka aloitettiin muistaakseni viikko ennen siirtoa. Siirron jälkeen sitte jatkui Progynova, Crinone ja Pietarissa käytetään Progesteroni-injektioita, joiden pitäisi tukea raskauden jatkumista eli plussatestin jälkeen 30 päivää joka päivä injektio pakaralihakseen..oli aika karseeta mutta ainakin sikiö pysyi kyydissä.
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Calcifer
hoito tulossa syyskuussa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37),
1. lapsi, PAS tulossa 2015, Gdansk
Jumprahuitti, 2 lapsi PAS marraskuussa, Reprofit
Taika-Toive.
Hassutassu
(40+), 2 lapsi, PAS 2015, Bruno.
Fibbis (40+) 1. lapsi, hoito marraskuussa, Reprofit

Hoito lähestyy
Odottava73
, 2.lapsi. Pas elokuussa
elinas. lahjasoluhoito elokuussa
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15
Piper86,
Peikko eukko
; Tulossa pas, Tarto
esemila,19.8 siirto

Piinistelijät

RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä TESTIPVÄ 23.10.2015



Plussanneet

Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Iitu78. 2.lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75,(39) 1.lapsi, la 31.12.2015
Saiga la 7.1.2016
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi La?
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset La?

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Hei! Minä ja asiani ei nyt varsinaisesti tähän ketjuun liitytä, ja tein kyllä asiasta omankin kettjun.. MUTTA..

Olen lahjoittamassa munasolujani niitä tarvitsevalle. Tahtoisin tietää, että kuinka moni tahtoisi tietää munasolun luovuttajasta muutakin, kuin ne tiedot, mitä klinikalla annetaan?

Itse ajattelin kysyä, että jos mahdollista, niin minun suostumuksellani voi minun tietoni antaa vastaanottajalle. Lähinnä mielessäni pyörinyt ajatukset, että JOS lapsi vaikka joskus sairastuisi, ja täytyisi yhyttää biologinen alkuperä. Taikka JOS synnyttäneelle äidille jostain syystä tulee jonkinmoinen masennustila synnytyksen jälkeen asian suhteen, niin voisivat HALUTESSAAN (..kaikki siis aivan tulevien vanhempien ehdoilla..) ottaa yhteyttä ja voisin omalta osaltani auttaa äitiä hyväksymään lapsen/tilanteen. :)

Eli kuten varmaan huomaatte, niin hetken mielijohteesta en ole munasolujani luovuttamassa, vaan tämä on iso prosessi myös minulle. Ja tahtoisin tehdä siitä niin mahdollisimman hyvältä tuntuvan asian niin itselleni, kuiten etenkin tuleville vanhemmille etenkin tulevalle äidille. =)

Kiitos, jos kuka viitsii omia ajatuksiaan tuoda julki. :)
 
Onnea Aniraz äidiksi tulemisesta! Johkulille peukkuja jännäilyyn. Kyllä siellä toivottavasti kaikki on hyvin.

Minulla alkoi uusi kierto ja aloitin jo progynovat. Nyt tuntuu siltä että on vähän hikoilua, johtuuko sitten jarrupiikistä, tai siitä että estrogeeni on tullut kuvioon jarrun jälkeen. Onko teillä alkukierrossa jatkuneet jonkinlaiset jarrut? Kontrolliultra on vasta kp11 ja olen huolissani jos munasarjat kuitenkin tuottavat rakkulaa ja kierto menee puihin... Tämä olisi siis pakkassiirto.

Äippä, minä arvostan kovasti sinunlaisia luovuttajia, en koe tällä hetkellä että tarvitsen enemmän tietoa luovuttajasta. Ehkä jos lapsella olisi sairaus tms niin sitä alkaisi miettimään. Mutta onhan hällä puolet perimästä mieheltäni eikä tiedä mikä vaikuttaa mihin.
 
Jonnuli; meillä on kerran otettu kp12-13 jälkeen Synarela suihkautukset käyttöön kun rakkulat vaan kasvoivat jarrupiikistä huolimatta. Sillä alkoi rakkulat hiipua ja siirtoon päästiin.
Kuinka pitkään odotit kuukautisia Procrenin jälkeen ja koska siitä aloitit estrogeenin?
Nimittäin täälläkin pistetty Procren...pian taas mennään eikä meinata!
Niin paljon on vaan siirtoja takana että...saapa nähdä taas.
 
Hassutassu, ai sinulla on nyt sama tilanne! Pistin tosiaan kp 18 piikin ja kp 31 alkoi vuoto kunnolla. Eli melkein 2 viikkoa meni. Viikon pidempi kun normikiertoni yleensä. Hankala tietää laskeako kp 1 jo se ilta, kun tulee ekat tiputtelut vai vasta seuraava pv. Silloin kunnon vuoto alkoi niin laskin siitä. Aloitin progynovat kp 2 eli eilen. Oliko sinulla ollut jarrupiikki ja estrogenit kun aloitit synarelan? Vai vaan estrogeeni? Toivon niin että jarrupiikki toimii, muuten se ultrakin olisi hyvä olla aiemmin...
 
Johkuli pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin eli että testi näyttää plussaa.

Ja Piperille toivon kaikin voimin, että ultrassa masusta löytyy elämää ja sykettä! Voin kuvitella, että ei ole ihan helppoa - muistan miten mahdotonta mun oli viime kesänä uskoa siihen mandollisuuteen, kun mielessä kummitteli vain kerran koettu eloton näkymä.

Jonnuli & Hassutassu - tsemppiä teille ja kaikile muille hoitoihin!

La Bambina 23+5
 
Moikka.

Onnea aniraz!! <3

Kiitos la banbina kannustavista sanoista niitä todella tarvittiin. Epävarmuus on kyllä kamalaa.

Täällä on saatu vihdoin hyviä uutisia. Ultrassa näkyi yksi sykkivä sydän jonka viikot vastasit siirtoon tai mulla on nyt 7+0 ja ultra antoi 7+2-3. Ruskuaispussi oli kuulemma myös oikean kokoinen. :love: Vaikea tätä on uskoa ja onhan vielä pitkä matka siihen että vauva syntyy, mutta kerrankin kaikki täsmää. (y)

Äippä: arvostan kovasti teitä ketkä omalla lahjalla mahdollistatte kaiken tämän. Minusta olisi upeaa kun lahjoittajan nimes saisi tietää jos hän sen sallii. Itse ainakin toivon että lapsemme haluaa tietää/nähdä lahjoittajan aikuisena.

Jonnuli: minulla on on myös ollut estrogeenin kanssa hikoilu oiretta , että voihan se johtua ihana siitäkin?

Piper 7+0
 
Onnea Piper!

Jonnuli; kyllä olin aloittanut Zumenonin eli estrogeenin kun sain Synarellan. Sillä saatiin tilanne tasaantumaan ja follikkelit kuriin. Mutta periaatteessa Procren pitäisi riittää. Minulla on ollut ultra aina muistaakseni 4-5 päivää kuukautisista jolloin on varmistettu että hormoonit "nukkuu" ja sitten vasta aloitettu limakalvon kasvattelu zumenonilla.
 
ihanaa kun on noita luovuttajia meille vähän lääkäri tokaisi nyt kun lähdetään viimeistä huomenna sulattamaan pakkasesta että luovuttajan tulisi olla nuorempi niin mahdollisuudet paranisi sitten tiedä niin jännät on paikat taas :D
 
Rouvak: tsemppiä siirtoon, tehdäänkö teillä luomukiertoon vai lääkkeellinen pas? Meillä kerrottiin luovuttajan ikä nyt ultrassa. Luovuttaja oli 22 vuotias.

Minua on alkanut mietityttää lääkkeiden purku. Mites muilla onko lääkkeiden purkaminen mennyt hyvin? Liittyyköhän siihen riski, että menee kesken? (n) Toisaalta kyllä lääkärit tietää mitä tekevät? Lisäksi mietin menenkö seuraavan kerran ultraan viikon vai kahden päästä..

Kiitos jos joku viitsii plussanneista vastata?
 
Rouva K33, luovuttajan iästä: me saatiin Virossa hoidoissa valita 4 suosikkia. Ikä oli meillä tärkeä kriteeri, koska kyllähän se tosiaan parantaa mahdollisuuksia. Tämän luovuttajan ikä on 25 v.

Piper, tuota lääkkeiden purkua pohdin ja selvitin aika paljon minäkin sekä tämän raskauden yhteydessä että keskenmenon jälkeen, enkä saanut mielestäni ihan selvää vastausta. Kaksi lääkäriä sanoi mulle, ettei ole mitään tieteellistä näyttöä siitä, että lääkkeiden lopettamisella / jatkamisella olisi vaikutusta raskauden jatkumiseen positiivisen raskaustestin jälkeen. Kaksi taas oli sitä mieltä, että on hyvä ainakin varmuuden vuoksi jatkaa lääkkeitä viikoille 10-12, jotta progesteronia on varmasti tarpeeksi. Näistä toinen sanoi, että voin nyt tässä raskaudessa halutessani jatkaa lääkkeitä vähän kauemmin, koska niistä ei pitäisi olla haittaa. Lopulta kai pidensin määrättyä aikaa pari päivää.

Mun kohdalla Suomessa tehdyssä hoidossa lääkkeet siis lopetettiin jo tosi aikaisin eli ennen ekaa ultraa viikolla 6 ja Virossa tehdyssä hoidossa vasta viikolla 10. Suomen hoidosta alkaneesta raskaudesta sain keskeytyneen keskenmenon viikolla 8 (huomattiin viikolla 11) ja Viron hoidosta alkanut raskaus jatkuu nyt jo viikolla 24. Mutta eiköhän noissa olennaisin ero ole se, että eka raskaus oli mun omilla, huonoilla soluilla ja nyt tämä toinen luovutetuilla ja paremmilla. Tuskin se keskenmeno lääkkeiden lopettamisesta kuitenkaan johtui.

Kävin nyt tällä kertaa tokassa ultrassa viikolla 9. Jos oikein muistan, niin viikon 8 jälkeen keskenmenon riski putoaa merkittävästi koska vauvalle on jo kehittynyt kaikki olennaiset elimet. Toki jo sykkeen näkyminen pienentää riksiä, mutta se viikko 8 taisi olla seuraava merkkipaalu.

La Bambina 24+0. (Merkkipaalu tämäkin, sillä vatsassa villisti potkivalla tyttösellä olisi nyt syntyessään jo kohtalaiset mahdollisuudet jäädä eloon ja vain kahden viikon päästä jo varsin hyvät!)
 
La banbina: kiitos kun vastasit, tuli jotenkin rauhallinen olo. Mulla on purku ohjelma lääkkeistä niin, että vk 9 ei oikeastaan ole juuri mitään.
Kyllä silti jännittää miten kaikki menee jatkossa. No aika sen näyttää.

Varmasti ihan hirveä kokemus kun huomattiin keskenmeno niin myöhäisessä vaiheessa, mutta onneksi nyt sinulla on kaikki hyvin. <3 ja ei aikaakaan kun vauva syntyy . Vanhat kokemukset vain kummittelevat väkisin omassa mielessä vielä kun epäonnea on ollut liikaa matkassa.

Minä koitan nyt tuudittautua siihen, että asiat ei ole omalla kohdalla ollut näin hyvin koskaan, aina ultrassa on viikot olleet jäljessä, nyt vaan toivon että onni jatkuisi.

Luulen, että käyn viimeistään 9+0 seuraavassa ultrassa ellen sitten jo ennen niin kauheaa tämä epätoivo on.
 
Piper ihania uutisia, onnea!! Meillä jatkui lääkkeet rv12 asti ja suomessa vr-ultrat tehnyt lapsettomuuslääkäri sanoi että silloin oma keltarauhanen ja istukka tuottaa varmasti jo hormonit, aikaisemmin ei suositellut lopettamaan, vaikka olen kans kuullut että jossain lopetetaan jo viikolla 10 tai aiemmin. Tavallaan pelotti lopettaa lääkkeet, tuntui kuin ne olisivat "ylläpitäneet" raskautta! Mutta onneksi meni ok, oli mulla niitä vuotoja kyllä jotka aina säikäytti.
Me käytiin mielenrauha-ultrassa vielä 8+ viikolla, koska lääkäri sanoi että keskenmenoriski tippuu 1% luokkaan 8.viikon jälkeen. Sitä ennen on ne kriittisimmät hetket mennä kesken. Joten 9+ viikolla kantsii mennä jos haluaa itseään rauhoittaa! Onnea odotukseen!
 
Moikka, uskallaudun vihdoin itse osallistua keskusteluun, olen lukenut näitä keskusteluja jo kauan ja miettinyt että kirjoitanko itse tänne. Vähän taustoja: kärsin lapsettomuudesta, olen saanut seitsemän keskenmenoa ja ollut lisäksi kemiallisia raskauksia. Kokeiltu aikoinaan clomit yms. Vuosi sitten tehtiin ivf, jolloin todettiin että mun munasoluissa on vikaa, ne taannuttaa alkiot kunnes alkiot "kuolee". Löydös tukee aiempia raskauksia, pisimmilläni olin rv 9, kävin joka viikko ultrassa keskenmenojen takia, aina alkio pieneni viikoilla kunnes sydän ei enää lyönyt ja piti tyhjentää lääkkeillä. Tavallaan löydös helpotti kun vihdoin sain kuulla että mua vaivaa jokin, vaikka lääkärit ovat aina jankanneet ettei mussa ole mitään vikaa. Toisaalta maailmani romahti, en voisi koskaan saada itseni näköistä lasta jne. Olen ollut kohta vuoden jonossa lahjamunasoluihin, mutta emme mieheni kanssa enää jaksa odottaa ja otimme yhteyttä Viroon. Valitsimme sopivan luovuttajan ja maksoimme maksut. Nyt odotamme ajan kuluvan että pääsemme siirtoon. Tällä hetkellä siis luovuttaja sekä minä itse olemme lääkityksellä. Siirron pitäisi olla 10.12 tai 11.12. Jännittää miten menee ja onko kohtuni vastaanottavainen. Tuli mutkia matkaan kun kuukautisia ei kuulunut ja söin Terolutia että sain vuodon aikaiseksi (siihenkin meni 2 viikkoa suunniteltua kauemmin). Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin :) Ollaan luottavaisin mielin koska siirretään 2 alkiota ja saan "mukavasti" lääkkeitä tukemaan raskautumista, mm. kortisonia. Onko muita jotka ovat menossa siirtoon lähiaikoina? Olisi kiva jännäillä yhdessä ;)
 
Ramiinalle onnea hoitoihin! Sulla on siinä mielessä hyvä tilanne, että syy ongelmiin on löytynyt ja todistetusti olet aikaisemmin useita kertoja raskautunut eli kohtusi on hyvä ja kunnossa! Toivotaan että onnistuisi heti tai edes pian. Nyt toivotellaan paljon hyviä soluja, hyviä alkioita ja muhevaa limakalvoa!
 
Piper, onnea ultrakuulumista! Varmasti kävisin itsekin kontrollissa pikapikaa. Kunhan tässä nyt ensin raskautuisi:)

RouvaK, joko siirto oli? Peukkuja!

Ramiina, onnea siirron odotukseen ja suunnitelmat kuulostavat hyviltä! Teillä on varmaan hyvät mahdollisuudet onnistua jos ainoa ongelma on solut.

Meillä epäonni jatkuu, olen ottanut estrogeeniä pakkassiirron merkeissä reilu viikon. Kontrolliultrassa huomattiin pari kystaa, jotka olivat aiheuttaneet keltarauhasoireita (nippailua ja limailua), eli kierto on pakko perua! Kyllä ärsyttää että mikään ei mene helposti! Ed kierrossa ne kystat ovat villiintyneet jarrupiikistä ja kun siinä kierrossa tai tässä alkaneessa ei ollut kontrolliultraa alussa, ovat vaan kasvaneet kasvamistaan. Olin kp8 ultrassa sitä pasia varten. Kannattaisi todell tehdä alkukierron ultraa niin välttyisin näiltä tuhilta lääkkeiltä... Eikä vaan kystat vaan limakalvo oli "väärän" näköinen. Kystat tyhjennettiin perjantaina. Aloitin progesteronin ja otan tässäkin kierrossa jarrupiikin niin että joukukuussa toivottavasti päästään siirtoon. Eli saatan hyvinkin jännäillä Ramiina kanssasi. Tuntuu niin turhauttavalta kun kroppa ei toimi ja sitten olla ok niin edellisen kierron jäänteet sekoittavat tilanteen.
 
Rouva K33, onnea kovasti matkaan, uskotaan, että pieni pysyy nyt tiukasti mukana <3 Samoin Piper onnea hienoista ultrakuulumisista. En varmasti itsekään pystyisi olemaan kovin rauhallisin mielin, mutta koita luottaa, että nyt kaikki menee hyvin. Jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti, niin reilun viikon päästä on itsellänikin matkustaja mukana.

Ramiina, tervetuloa ja toivotaan, että kaikki menee nyt kivasti ja pääsette pian siirtoon.
 
Onnea rouvak kyytiläisestä. Nyt vaan toivotaan, että tarttuu tiukasti kiinni.

fibbikselle onnea tulevaan hoitoon.

Jonnuli: voi pahus noita kystia. Varmasti harmittaa. (n) Toivotaan, että joulukuussa kaikki menee hyvin!

Tervetuloa ramiina! Mulla on kanssa omilla soluilla kedkenmeno ongelmaa, että viikot olivat aina myöhässä ja lopulta meni kesken. Viime keväänä oli ensimmäinen Lahjamunasoluhoito ja sama toistui. Nyt otettiin kortisoni ja klexane hoitoon mukaan ja ekas kertaa viikot täsmäsi ultrassa. Syytä ei koskaan ole löytynyt. Onnea tulevaan hoitoon.

Omaa.. Viime viikolla peloteltiin sitten kunnolla kun aloin vuotaa kirkasta verta kesken työpäivän :eek: ryntäsin ultraan, mutta yllätykseksi kaikki olikin hyvin, syytä vuodelle ei löytynyt. Olin täysin varma että kesken menee. Tänään oli kontrolli ultra ja vaavi oli kasvanut vastaten viikkoja (8+1). Ja vuoto on loppunut.

Mulla on sellainen ongelma, että mulle on ohjelmoitu lääkkeiden vähentäminen niin, että ensi viikolla lääkkeet loppuisivat (paitsi klexane joka jatkuu koko raskauden) ja tuntuu että kaikilla muilla teillä on jatkunut vk 12 ja mulla on ens viikolla vasta vk 9., taidan soittaa huomenna vielä ja kysyä asiaa lääkäriltä.


Piper 8+0
 
Kiitos kaikille :)

Toivotan myös kovasti tsemppiä teille kenellä on jo "kyytiläinen", toivon todella että saatte terveet pienokaiset syliinne.

Onneksi Piper selvisit säikähdyksellä!

Anteeksi lyhyt vastaus, olen jotenkin niin väsynyt ja huonovointinen, päätäkin särkee hirmusti, johtuu lääkkeistä. Täytyy palata lukemaan kaikkien kuulumiset ja kirjoitukset huomenna uudestaan, jospa ois parempi olo ja pääkin toimisi ;)
 

Yhteistyössä