Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Fibbis, voi miten mahtavaa!! Meillä oli kans blastot ja eka ultra 6+3 jossa näkyi jo syke. Suosittelivat kyllä odottamaan 7.viikkoa täyteen kun sitten se huolettaa niin kovin jos syke ei vielä näy. Kävin sitte 8+2 vielä lisäksi.
 
Kiitos onnitteluista :)

Minulla ultra olisi 6+5, klinikan ohjeen mukaan. Periaatteessa syke voi kai näkyä jo 5+ viikon lopussa mutta varmasti on turvallisinta odottaa sinne lähemmäs 7 vkoa tai ylikin. En osaa sanoa vaikuttaako kun on siirretty blastona, mutta varmaankin kiinnittymisessä voi olla yleisesti jonkun verran eroja. Sykkeen lisäksi tuossa varhaisultrassahan varmistetaan, että sikiö on oikeassa paikassa. Itsellä kun on takana myös kohdunulkoinen, niin on mielenrauhan kannalta tärkeää saada varmistettua, että kaikki on niinkuin pitää.

Mutta olisihan se ihan mieletöntä nähdä sitten se sykekin. En ole yleensä kovin herkkis, mutta epäilen että siinä kohtaa saattaisi itku tulla :)
 
Onnea Fibbis, ihan mahtavaa! Mikä oli teillä se ratkaiseva juttu?

Iitulla lähenee synnytys... Hurjaa ja ihanaa :love:

Minulla on nyt jarrukierron kp 16 menossa ja aloitin eilen luget. Myös estrogeeni käytössä. Perjantaina siirto! En kyllä ole varma onko munasarjat olleet lepotilassa, toivon vaan niin paljon sitä. Kun olin kp10 ultrassa ei sitä enää nähnyt kunnolla, jos rakkula olisi puhjennut. Ainakin vähän erilainen olo on alapäässä. Olen viikonlopun reissussa eli mitään leppoisaa lepäilyä ei siirron jälkeen ole tiedossa:)

Mitä muille jännäilijöille kuuluu, vai onko teitä jo?
 
Fibbis, ihanaa! :) Olen onnellinen sun puolesta.

Me ollaan täällä Virossa. Oisin halunnut tietää montako alkiota tuli, munasoluja saatiin 12 - 14, mutta en tiedä montako hedelmöittyi. Meidän siirtoa aikaistettiin päivällä koska miehelleni on tärkeää että minulla on naislääkäri, joten siirto on huomenna, apuva :D

On ihana lukea muiden onnistumisia :)

Tsemppiä Jonnuli siirtoon! :)
 
Onnea siirtoon Ramiina! Hyvä määrä ainakin soluja tuli, noista varmasti riittää sekä siirtoon, että pakkaseenkin. Onnea myös Jonnulille huomiseen siirtoon. Kyllä se kyytiläinen matkassa pysyy reissatessakin, normaalia elämäähän kehottavat yleensä siirron jälkee elämään :) Kunhan ei tule reviteltyä raskaan liikunnan tai kantamusten kanssa.

Ratkaisevinta meille varmaan oli nuoremmat munasolut, itsellä kun on ikää jo 40+. Omilla soluilla kyllä alkoi raskauksia, mutta päättyivät kaikki jo varhain. Toivotaan, että nyt on toisin. Estrogeeni ja progestroni mukana vkolle 12 asti, samoin miniaspiriini joka lisättiin varuiksi noiden aiempien keskenmenojen vuoksi.
 
Nyt on siirretty meidän kaksi alkiota, toivon että kaikki menee hyvin ja molemmat tarttuvat kiinni. Ja pysyvät kyydissä loppuun asti. Mullakin on siis useita keskenmenoja takana, nyt ensimmäisen kerran luovutetuilla muniksilla. Saatiin 7 alkiota, joista siis 2 laitettiin ja 5 pakastettiin. Sain myös lisäksi miniaspiriinit ja jonkun lääkkeen joka pitää pistää maanantaina. Ei siis mitään käryä mikä se on, en edes tajunnut kysyä kun nyökyttelin vaan että ymmärrän kaiken ja pistän maanantaina :D Ihanaa että se on nyt ohi ja nyt vaan relaan ja toivon parasta

Mihin rv:lle asti teidän on käsketty käyttää lääkkeitä (kortisoni, luget, zumenon, miniaspiriini yms.)? Mulle sanottiin että rv:lle 9.
 
Peukkuja Ramiina piinailuun! Milloin sinulla on testipäivä? Tuntuu että kahdella olisi niin hyvät mahdollisuudet onnistua. Ja hyvin teillä tuli soluja pakkaseenkin!

Minullakin alkoi piinailu, eilen oli blaston siirto. Siirrettiin neljäntenä päivänä tällä kertaa. Tänään pistin gonapeptylin ja tietenkin luget ja progynova mukana kuvioissa. Testi on 22.12 eli joululahjaa tai pettymystä on tiedossa. Hyvää viikonloppua!
 
Jep :) Jäikö teillä pakkaseen? Mun testipäivä on 21.12, eli päivää ennen, saadaan yhdessä piinailla. Toivotaan että saadaan hyviä uutisia molemmat, peukut pystyyn!

Välillä on sellanen olo että ei tästä mitään tule, mut on tuhottu lapsettomuuteen. Välillä on positiivinen fiilis ja ajattelen että pakkohan tämän on onnistua. Jokaista nipistystä ja aristusta miettii ja analysoi. Eilen mulla tuli pyyhkiessä kirkas limaklöntti jonka keskellä oli ruskea limaklöntti. Eilen oli myös mahakipuja. Ärsyttävä odottaa päivien kulumista.. :cautious:
 
Ramiinalle ja Jonnulille plussaa toivotaan!! Mulla oli tukilääkkeet rv 12 asti, se lienee yleisin käytäntö, jossain on ollut tuo rv 9. On kyllä jännää tuo testaaminen juuri ennen joulua..just niinkun ihana joulu tai ei niin ihana. Jännää.
Täällä odotellaan..mitään ei tapahdu..
38+6
 
Kiitos Iitu :)

Vitsi että aika menee oikeasti nopeasti kun katsoo sun raskausviikkoja, tosin itsellä tuntuu varmaan että aika matelee, ainakin musta tuntuu siltä nyt ;)

Ärsyttävää että käytännöt tukilääkityksen suhteen on niin erilaiset. Olen aikaisemmin kuullut myös että viikoille 10-12. Jospa itse salaa jatkaa pidempään ;) Ainakin reseptit loppuun ;) Jos sinne asti pääsee:love:
 
Ramiina: onnea kyytiläisistä. Mä pohdin noita tukilääkityksiä myös kovasti, mutta mulle perusteltiin ettei estrogeeniä kannata käyttää liian pitkään kun istukka tuottaa sitä riittävästi jo rv 6 alkaen ja jos on poika lapsi voi liiasta estrogeenista olla haittaa. Lopetin sen siis suunnitelmien mukaan muistaakseni rv 8 lopussa. Lugeja käytin rv 10 asti, mutta sen käytöstä ei ole haittaa vaikka käyttäisi pidempään. Kuulemma Kiinassa käytetään viikolle 22. :rolleyes: Itse silti olin jo usean viikon käytön jälkeen onnellinen kun pääsin lääkkeistä eroon.

Onnea myös jonnulille kyytiläisestä. :love:

Aika matelee ..
Piper 11+6
 
Kiitos Piper :)

Mua pelottaa ehkä sen takia jättää lääkitykset pois rv 9, koska pisimmälle edennyt raskauteni meni kesken rv 9. No mutta alkio taantui muutenkin joka viikko ultrassa, kunnes sydän ei enää lyönyt, joten kai se rauhottaisi jos näkisi että alkio kasvaisi normaalisti. Jos siis sinne saakka päästään ;)

Voi sua, sullakin aika matelee:unsure: Uskon että odotat kovin että raskaus ylittää "selviytymisrajan" :love:
 
Ramiina meille jäi vielä 9 pakkaseen. Mutta mulle on tehty useita tuloksettomia siirtoja eli siksi olen jo vähän epätoivoinen kun ongelma on kiinnittymiseen liittyvä. Lääkäri mietti miehen kromosomien testaamista mutta solut ovat kehittyneet blastoiksi hyvin, ei niissä siittiöissä pitäisi olla häikkää. Ajattele sinulla on vaan viikko testiin! Kuulosti potentiaaliselta kiinnittymisvuodolta, kai se pari päivää siirrosta voisi jo tulla.

Piper onko sulla jo ollut ultra, siis rv 12? Onnea tässä vaiheessa tärkeästä etapista!

Vaikea uskoa että mitään tapahtuu, ja aika matelee tosiaan... Ja kiitos peukutuksista, niitä tarvitaan! :)
 
Ramiina: meillä on ollut kanssa aiemmissa rakkauksissa ettei viikot täsmää tai kulkevat siis jäljessä. Sitten seurataan js lopulta alkio lopettanut kehityksen, nyt onneksi viikot on alusta asti pitäneet ja pysyneet. Toivon teille myös onnistumista. Kamalinta on kun ei varmaksi tiedä mistä johtuu. Kohta pääset jo testailemaan,

Jonnuli; virallinen 12 viikon ultra on vasta keskiviikkona ja kyllä hermostuttaa onko kaikki hyvin. Olen vain muuten käynyt todella tiuhaan ultrassa eli joka viikko varhaisultran jälkeen. Lähinnä mielenrauhan vuoksi, mutta aluksi oli sitä vuotoa niin myös sen takia tuli ravattua toisilla viikoilla kaksikin kertaa..

Onnea kovasti piinailuun, toivotaan että nyt pikkuinen tarttuu tiukasti. Onko alkioliimaa kokeiltu? saitko tukilääkkeiksi mitään extraa?
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti peukkuja kaikille piinailijoille! Toivotaan, että kaikille tulisi nyt ihania "joululahjoja".

Itsellä on varhaisultra 21.12. niin "piinailen" sitten sitä kun ei oikein vieläkään tahdo tähän raskauteen uskoa. Oireita ei juuri vieläkään ole. Jos oikein pinnistelee, niin välillä voin havaita vähän etovaa oloa tai arkuutta tisseissä, mutta liekö nekin mielikuvitusta :D

Joko Piperilla on alkanut vatsa pyöristymään? Mietiskelen tässä sitäkin, että jos kaikki menee hyvin, niin miten pitkälle tätä pystyy ulkopuolisilta piilottamaan kun kuitenkin haluaisi varmistaa sinne turvallisemmille viikoille ennen asian julkistamista. No, ehkei kannata nyt vielä mennä asioiden edelle.
 
Fibbis: mulla oli aluksi ihan samaa ettei tuntunut et olis mitään oiretta, ehkä sitten rv 6-7 alkaen ruoka alkoi tökkiä ja teki pahaa ja väsytti, nyt tuntuu et oireet on tosi lieviä taas.. Ainoa et aina vaan väsyttää.. :(

Vatsa on etenkin illalla tosi turvoksissa, et usein joutuu iltapäivästä nappia housuista auki, kaikki omat housut ei sovi jalkaan, mut en puhuisi vauvamasusta, enemmän tuntuu turvotukselta. Oon itekkin lukenut koska kuuluisi näkyä mut taitaa olla etenkin ensisynnyttäjällä tosi yksilöllistä.

Tsemppiä ultran odotteluun!! <3
 
Mulla oli muuten klinikan ohjeiden mukaan luget viikolle 20 asti, mutta suomessa lääkäri sanoi että voin ihan hyvin lopettaa rv 12 että ihan turhaa enää sen jälkeen, joten uskalsin sitten jättää ne pois. Ja mielellään jätinkin.
Masusta..itse sitä vauvapömppöä aloin huomata siinä rv15 paikkeilla ja siitä se sitten kasvoikin, oisko ollut jotain rv22 kun siitä ei enää voinut erehtyä. Mutta siis tosi yksilöllistä. Nyt maha on hirmu alhaalla, ei vois alemmas enää vajota..kun nyt vauva alkais tulla ulos sieltä.
39+1
 
Jonnuli, teillähän jäi tosin hyvin pakkaseen (y) No kuulostaa kyllä erikoiselta että miehesi kromosomeissa olisi jotain kun alkiot ovat kehittyneet hyvin. No niinpä, minunkin mielestä voisi hyvin olla kiinnittymisvuotoa ;) Vielä 6 yötä verikokeeseen:cautious:

Piper, vai teillä on ollut sama ongelma, inhottavaa. Aina pelko pehvassa sai mennä ultraan :unsure: Toivotaan että teillä on kaikki niin kuin pitääkin huomenna ultrassa, tsemppiä! :)

Fibbis, kiitos ja tulehan kertomaan miten ultrassa meni, tsemppiä! (y)

Ja Iitu en ole ennen kuullutkaan että jollain olisi Luget rv 20 asti,o_O aika jännää. Mutta joo, oisin mäkin tossa tapauksessa kuunnellut lääkäriä joka sanoi että voi lopettaa rv 12 :D
 
Ihanaa ramiina. Onnea plussasta, kyllä tällä kertaa kaikki menee hyvin. :love: Yritä ajatella, että hoito on nyt eri niin tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Kiitos onnitteluista. Kyllä sitä hieman uskoo siihen, että kaikki voisi mennä hyvin kun on päässyt vaikeimpien viikkojen yli.

Nyt odotan teitä plussanneita kaveriksi niin mennään kaikki yhdessä tuonne plussanneiden puolelle niin voidaan jatkaa höpinöitä. (y)
 

Yhteistyössä