Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ramiinalle tervetuloa ja onnea hoitoihin! Ja paljon onnea & sitkeyttä myös Rouva K33:n kyytiläiselle.

Piper - olipas varmaan kauhea kokemus tuo vuoto! Huh. Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa! Tarkistin, ja itse asiassa mullakin loppui lääkkeet jo viikolla 9 eikä 10 tällä kertaa. Mutta mielenrauhan takia kannattaa toki kysyä lääkäriltä niiden jatkamista.

La Bambina 25+0
 
RouvaK pidetään peukkuja!
Jonnuli, sulla tosiaan on turhankin takkuinen tie! Nyt ymmärrän tosiaan ne nollaultrat..meillä klinikka vaati aina ultran kp1-2 ja siinä piti nimenomaan katsoa oliko munasarjoissa kystia. Aluksi ihmettelin tuota turhalta tuntuvaa ultraa, mutta kyllä pettymys on kamalampi sitten jos vetää lääkkeitä turhaan ja koko kierto joudutaa perumaan.
35+2 mennään
 
Ja Piper, hienoa kuulla että raskaus jatkuu! Vuodot pelottaa aina. Pitää kysyä miksi sulla Klexane menee koko raskauden? Onko sulla joku isompi tukosriski tms? Käsittääkseni sekin voi lisätä vuotoja ja niiden riskiä. Meillä jo pelkkä Disperin piti jättää heti pois jos tulee vuotoa.
 
Iitu: Mulla aloitettiin klexane sillä ajatuksella, että istukan verenkierto paranisi. Mitään selvää näyttöä ei ole, että keskenmenot olisivat johtuneet istukan huonosta toiminnasta, mutta nyt kun raskaus sujuu ja viikot pitää ajatellaan ettei sitä uskalleta lopettaa. Kyllä vähän kauhistuttaa ajatus klexanesta 9 kk ajan tai siis kyllä se ennen synnytystä lopetetaan, mutta olen siihen valmis jos näin lapsen saamme. Toisaalta olen miettinyt miten yhteen ihmiseen mahtuukin näin paljon vikoja ettei munasolut ole hyviä sekä istukka toimii vajaalla, mutta mitään ei lääketiede kuitenkaan varmaksi pysty sanomaan. :confused:

Tänään on ollut erityisen huono-olo, lähinnä ruokaa ei tee mieli, väsyttää ja heikottaa. Hetken on jo miettinyt onko tässäkään mitään järkeä, mutta kai se kuuluu asiaan että epätoivo iskee vaikka kuinka monta vuotta olisi toivonut pikkuista.
 
Piper - tuo huono olo on toivottavasti vaan hyvä merkki : ) Muistan lukeneeni, että nillä, joilla on pahoinvointia, on myös pienempi riski saada keksenmeno. Eli kertoo vaan siitä, että hormonitasot nousee saaden mielen ja kehon sekaisin. Onneksi se ei kuitenkaan kestä koko raskautta - ennen joulua sun pitäis taas olla iskussa.
 
La banbina: on totta että hyvä vaan kun tekee pahaa, tietää että siellä se pikkuinen kovasti ainakin yrittää kasvaa.

Mulla oli tänään lääkärikontrolli sen viime viikon vuodon vuoksi (ma katsoi vain kätilö). Ihanaa kun näkee vaavin kasvavan, nyt hän näyttää jo ihmiseltä, vaikka toki pieneltä kun alle 2cm oli se päästä -jalkaan mitta. Sovittiin, että muuten puran lääkkeet sovitusti pois, mutta lugesteron jatkuu vk 10.

Sain tingattua itselleni yhden extraultran ennen vk 12 ultraa. Eli viikolla 10 pääsen kunnalliselle, tarkistukseen,mullahan on tympeää se kun klinikka jossa hoito tehtiin on toisessa kaupungissa. Oon niin iloinen kaikesta, mutta silti pelottaa ettei vaan mene kesken.

Kiitos teille ihanat tuesta ja kun olette viitsineet vastailla epätietoiselle.:love: Ei uskoisi kuinka raskasta tämä on kun pelkää, en tietysti haluaisi pelätä mutta vanhat pelot niin kummittelee mielessä. Toisaalta ikinä ei olla oltu näin pitkällä ja nyt viikot on kuitenkin pitäneet. Nyt koitan vaan mennä päivä kerrallaan ja toivoa, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja ensi kesänä meille tulisi oikeasti vauva. :love:

Kohta iitu teille syntyy jo vauva! Mahtavasti on la banbinallakim viikkoja. :love:

Piper 8+2
 
Ramiina ja Jonnuli; teidän kanssa pääsen minäkin varmaan piinaileen jos nyt kaikki menee hyvin. Nollaultra tehty lääkkeet aloitettu. Mutta sama pelko tässä kuin Jonnulillakin että pysyykö ne follikkelit uinumassa..limistä en niinkään pelkää kun se on aina ihan hyvin kasvanut.
Niin on kohtuakin rapsuteltu. Kaikki konstit nyt kokeiltu tähän joten aika onneton tapaus jos taaskaan ei mitään tapahdu..huoah!

Tässä nyt pähkin koska noita lentoja uskaltaisi varailla...
 
Sori olen loistanut poissaololla koska mieli on ollu maassa.
Meidän hoidot epäonnistui, ekasta siis siirtoon kaksi ja negaa, ppakkatoivo ei selvinnyt.
Tässä oli siis meidän tie. Neljä eri lahjasolukokonaisuutta, 9 siirrettyä hyvää alkiota, yksi lapsi. Eli teoriassa pitäs raskauden onnistua mutta jostain syystä joku menee pieleen. Riippuu miltä kantilta katsoo, olemme olleet äärettömän onnekkaita ja toisaalta "olisi voinut mennä paremminkin". Näitä ei voi tietää. Omilla ei saada enää koskaan luomuihmettä, alkaneetkin on menneet kesken aikoinaan.
Nyt on keskityttävä muuhun. Liian monta vuotta keskitytty tähän.

Halaus kaikille vaiheisiinne, täällä on onneksi onnellisia tarinoita ja huisia hetkiä.

Johkuli ja Rouva K33 ja muut pitkälinjalaiset..Toivottavasti on teidän vuoro, meidän ei ollut <3
 
Hassutassu, kiva jännitellä yhdessä, toivottavasti päästään kaikki siirtoon :)

Calcifer, olen todella pahoillani puolestasi, iso ja lämmin halaus <3

Mua pelottaa ja ahdistaa ihan hirveästi ettei päästä siirtoon. Mun hormonitoiminta on aina ollut ihan sekaisin ja omissa maailmoissaan. Nyt siis jouduin syömään Terolutit että sain kuukautiset, kuukautisista on nyt yli viikko, samalla söin vuodon ensimmäisestä päivästä Marveloneja tämän viikon tiistaihin asti. Nyt sit yhtäkkiä tänään alkoi uudestaan vuoto! Mitä ihmettä?? Ei ole koskaan tullut näin, pikemmitenkin jää välistä usein, ei tule viikon päästä uusia! Maanantaina aloitan Prednisolonit ja Zumeonit. 2.12 on ultra, jonka "tuloksen" lähetän sähköpostissa Viroon lääkärille. Hiukan jännittää että mitä hittoa mun maha oikein sekoilee..

Ihana lukea että teillä viikot lisääntyy, La Bambina, Iitu78, Piper86 (anteeksi jos joku unohtui), onneksi aika menee nopeasti ja kohta teillä on ihanat pienet nöpönenät sylissä :)
 
Calcifer tuo teidän siirtojen määrä ja syntyneet lapset on kuin meillä. Uskomatonta kyllä, et mikä menee niin metsään että ei onnistu.
Olen todella pahoillani ja niin surullinen teidän puolesta :( Halauksia sinulle

Itselläni ensimmäistä kertaa jäi kuukautiset välistä (tai ei ole vieläkään alkanut) kun muutoin suht säännölliset on ollu. Odottelen et kuin pitkäksi kierto nyt mahdollisesti venyykään. Nyt menossa kp55. Outo tilanne (n) Ikähän ei tuu yksin.
Yksi kerta vielä kokeillaan, mut nyt ekaks joulu sit lomareissu vuodenvaihteen jälkee, sit viel era (jos päädymme sinne menee) ennen siirtoa.

Paljon onnea ja jaksamista kaikille, missä tilanteessa kukin onkaan. Tsemppaan teitä täältä taustalta iha satasella.

Rakkaudella esemila :love:
 
Tsemppiä kaikille uusiin hoitoihin ja Calcifer jos vielä lukee niin rutistus ja kaikkea hyvää elämääsi, toivottavasti löydät jotain uutta ja mielenkiintoista. Kauan ollaan täälläkin jo samaan aikaan kirjoiteltu.
Piper, tulehan jo tuonne luovarisoluista raskautuneiden puolelle myös! Minäkin roikun molemmissa kun niin tottunut näitä hoitojuttuja vuosia jo lukemaan ja kiva katsoa miten toisilla täällä menee.
Meillä oli ultra, ylimääräinen koska luovutettu solu ja seurataan tiuhempaan. Vauva voi hyvin, on jo aika alhaalla lantiossa. Odotan jo kovin että syntyisi!
36+3
 
Välillä käyn lukemassa minäkin täällä ja surullinen olen kaikkien negojen puolesta ja varsinkin siinä vaiheessa, jos tulee aika luopua toivosta kokonaan ja lopettaa hoidot.
Ei ollut helppo taival meilläkään : 10 siirtoa, joista kolmesta viimeisestä plussat ja viimeisestä kaksoset. Kaikki oli sen arvoista. Josko tämä antaisi toivoa joillekin :)
Harvoin on niin onnekas, että ensimmäisellä kerralla se plussa tulee ja raskaus jatkuu maaliin asti.
Edelleen olen sitä mieltä, että suurimmaksi osaksi vaikuttaa se, että on tarpeeksi hyvät alkiot. Ainenkin meidän kohdalla oli näin. Ja blastot oli meidän plussien tuojat, vasta. Ja kaiken kukkuraksi näissä viimeisissä siirroissa oli vähiten lääkkeitä. Aiemmin oli kokeiltu Klexanea ja kortisonia myöten kaikki ja estrogeeni ja progesteroni oli isoilla annoksilla, ne pudotettiin pienemmäksi ja asperiini 100 mg oli loppuraskauteen asti mukana. Tämä toimi meillä.
Kaikille voimia ja sisua jatkaa, niin kauan kuin siltä tuntuu ja kukkaro antaa myöten.
Palkinto, minkä kotiin saa on mitö parhain. Vaikka on niitä valvottuja öitä ja muuten rankkoja hetkiä ( varsinkin kun ne kaksosilla tulee tuplana ) mitään en vaihtaisi pois.
Meidän vauva-aika alkaa olla lopuillaan ja siirrytään taaperovaiheeseen.
T. Paulanna ja babyt 9 kk
 
Kiitos rohkaisevasta kirjoituksesta Paulanna. Sen voimalla näitä hoitoja tosiaan mennään, että sen palkinnon saisi joskus omalle kohdalle ja on niin kannustavaa lukea täältä ihania onnistumistarinoita.

Calciferille halaus ja kaikkea hyvää jatkoon. Tervetuloa myös takaisin jos päätättekin pienen hengähdystauon jälkeen jaksaa vielä yrittää.

Useampia hoitoyrityksiä on siis meilläkin ollut omilla soluilla ja nyt ensimmäistä kertaa luovarihoidossa. Maanantaina oli siirto ja kaksi blastoa on nyt matkassa mukana. Nyt ei millään malttaisi odottaa ajan kulumista, että pääsisi testailemaan.
 
Moikka taas!

Mites Fibbis, onko jotain tuntemuksia? :) Tai oletko uskaltanut jo testailla? ;) Mä testaan varmasti jo viikon jälkeen joka päivä hätähousuna :D

Äsken tulin ultrasta, limis oli täydelliset 8,7mm ja ovariot lepotilassa, thank God! :) Nyt sitten vaan odotellaan Virosta vastausta että koska aloitan Luget ja että pitääkö siellä olla ma vai ti aamuna. Huisin jännää :)

Mitäs muille kuuluu?
 
Testasinhan minä jo heti viikon jälkeen ja haaleaa plussaa näytti. MUTTA nyt testasin 3 päivää myöhemmin ja näyttäisi mielestäni vielä haaleampaa eikä mitään tuntemuksia ole joten nyt pelottaa, että pieleen meni kuitenkin. Maanantaina virallinen testipäivä.

Tämä oli tällainen alakulon säyvttämä postaus. Joka tapauksessa muille tsemppiä ja positiivista mieltä tulevaan hoitoon.
 
Fibbis: ei kannata vielä luopua toivosta, sillä itsellä tuntui että viivojen paksuus vaihteli tosi paljon vielä testipäivän jälkeenkin, itse en viivojen paksuuteen kovasti luota sillä monet seikat vaikuttavat viivaan. Itsellä siis pp14 oli todella hento haalea plussa, kemiallista epäilin ja hcg oli samana päivänä yli 400. Ja vielä on mukana pysynyt. Joten tsemppiä kovasti loppu piinailuun, on se niin raskasta eikä helpota vieläkään.

Iitu: en jotenkin vieläkään koe itseäni odottajaksi kun epävarmuus on vielä kovasti läsnä. Olette kaikki niin pitkillä viikoilla siellä että tulen sitten myöhemmin jos saisin vähän luottoa tähän raskauteen.

Ramiina: onnea tulevaan hoitoon, hyvältä limis kuulostaa.

Olin alkuviikosta ylimääräisessä ultrassa ja siellä se pieni oli kasvanut ollen jo melki 4cm. Oli ihana nähdä miten heilutti kättään.

Piper 10+3
 
Fibbis kovin peukutellaan täällä plussaa! Hienoa jos oli ees haaleaa viivaa, toivoa on! Mulla oli pp7 tosi haalea viiva, toista testiä en tehnyt, verikokeessa pp10 oli hcg 242.
Ramiina onnea siirtoon!
Piper, kiva kuulla että kaikki hyvin. Pian sulla on maagiset 12 viikkoa täynnä ja uskallat hieman jo relata.
Täällä odotellaan jo kovasti..37+4.
 
Kiitos kannustuksista. Yritän nyt malttaa mieleni testaamisen suhteen viralliseen testipäivään (maanantaille). Jotenkin vain on nyt ladattu niin paljon odotuksia tähän hoitoon kun saatiin klinikan mukaan huippuhyviä alkioita ja limiskin oli ihanteellinen, että pettymyt tuntuisi tosi pahalta. Omillakin soluilla saatiin aiemmin raskauksia alkamaan, mutta niistä ei ollut jatkumaan eli sen puolestakin oli hyvät odotukset tämän hoidon onnistumiselle. Mutta tätä kun ei koskaan tiedä. Mutta vielä ei viskata kirvestä kiveen.

Piperin tilanne kuulostaa tosi kivalta. Kai heilutit kättä takaisin? :D
Iitulle myös hurjasti onnea matkaan, nyytti voi olla sylissä hetkenä minä hyvänsä :) Ramiinalle hyvää ja hedelmällistä reissua :) :)
 
Fibbis: uskon että maanantaina saat positiivisia tuloksia. Menetkö veritestiin sitten maanantaina vielä?

En huomannut heiluttaa, kun aloin itkeä niin kovasti. Ei ole kertakaan vielä tullut niin vahvoja tunteita kun näin että oikeasti pienen ihmisen näköinen tyyppi heiluttaa kättään ja taisi jalatkin liikkua, itse olin siis varma että nyt viimeistään viedään matto jalkojen alta.

Iitu: toivotaan että tosiaan hyvät uutiset jatkuu ja se relaaminen alkaa silloin Np-ultran jälkeen hiljalleen. Kun mulla tulee parin viikon päästä ekakolmannes täyteen niin sulla alkaa laskettuaika lähestyä. Voi kun teille tulee ihana joulu. :love:
 
Voi Fibbis, toivon että kaikki on hyvin ja hcg on korkea Kiitos, hiukan jännittää, mutta toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Kiitos Piper. Voi miten ihanalta kuulostaa, tuli kyyneleet kun ajattelin miten koskettavaa on oikeasti nähdä pienokainen ultrassa vilkuttelemassa :)

Kiitos Iitu. Voi että, aika menee nopeesti, kohta saat pienen söpöliinin syliisi <3

Me lähdetään sunnuntaina reissuun, maanantaina on luovuttajan punktio ja miehen siittiöiden luovutus, torstaina siirto. Niin hölmöä, mutta mua jännittää tässä eniten se että pitää olla täysi virtsarakko :D Mä olen sellanen vessassa ramppaaja, pelkään etten pysty pidättämään ja ei voida siirtää, tai vielä nolompaa; pissaan alkiota siirrettäessä! Ahdistaa :D
 
Voi Fibbis, toivon että kaikki on hyvin ja hcg on korkea Kiitos, hiukan jännittää, mutta toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Kiitos Piper. Voi miten ihanalta kuulostaa, tuli kyyneleet kun ajattelin miten koskettavaa on oikeasti nähdä pienokainen ultrassa vilkuttelemassa :)

Kiitos Iitu. Voi että, aika menee nopeesti, kohta saat pienen söpöliinin syliisi <3

Me lähdetään sunnuntaina reissuun, maanantaina on luovuttajan punktio ja miehen siittiöiden luovutus, torstaina siirto. Niin hölmöä, mutta mua jännittää tässä eniten se että pitää olla täysi virtsarakko :D Mä olen sellanen vessassa ramppaaja, pelkään etten pysty pidättämään ja ei voida siirtää, tai vielä nolompaa; pissaan alkiota siirrettäessä! Ahdistaa :D
Siitä täydestä virtsarakosta : Jep, Tartossa ovat siitä tarkkoja, että rakko on täysi, jotkut ovat joutuneet jopa täyttämään lisää:(
Monta kertaa Tartossa käyneenä neuvonu on : tyhjennä rakki n. tuntia ennen siirtoa, sitten juot pari lasia vettä ja vielä puolituntia ennen siirtoa tankkaat 3 lasillista vettä. Ehtii kyllä täyttyä, eikä ole täysin ylivoimaista olla täydellä rakolla. Tämä toimi mulla, mutta kantsii harjoitella etukäteen:) Mulla oli ekalla kerralla niin täynnä rakko, että jouduin heti klinikalle päästyä käydä wc:ssä, silloin täyttelin 3 h etukäteen. Aivan liian pitkä aika täytellä.
Hyvin se menee, ajattelet jotain muuta :)
Ja Tartossa aikataulut piti aina !
Onnea matkaan !
T. Paulanna ja babyt 9 kk
 
Siitä täydestä virtsarakosta : Jep, Tartossa ovat siitä tarkkoja, että rakko on täysi, jotkut ovat joutuneet jopa täyttämään lisää:(
Monta kertaa Tartossa käyneenä neuvonu on : tyhjennä rakki n. tuntia ennen siirtoa, sitten juot pari lasia vettä ja vielä puolituntia ennen siirtoa tankkaat 3 lasillista vettä. Ehtii kyllä täyttyä, eikä ole täysin ylivoimaista olla täydellä rakolla. Tämä toimi mulla, mutta kantsii harjoitella etukäteen:) Mulla oli ekalla kerralla niin täynnä rakko, että jouduin heti klinikalle päästyä käydä wc:ssä, silloin täyttelin 3 h etukäteen. Aivan liian pitkä aika täytellä.
Hyvin se menee, ajattelet jotain muuta :)
Ja Tartossa aikataulut piti aina !
Onnea matkaan !
T. Paulanna ja babyt 9 kk
 
Kiitos Paulanna vinkistä ja onnen toivotuksesta :) Ja hyvä tietää että aikataulut pitävät :) Mä mietin että käyn pissalla pari tuntia ennen, mutta en joisi mitään, mä kun oikeasti käyn pissalla ihan koko ajan, niin luulisi että se rakko on sitten täynnä. Ehkäpä mä testaan sun neuvoa joku päivä ja sitten seuraavana päivänä omaa ideaani, niin osaan valita oikein torstaina :D
 
Plussaa näytti testi edelleen ja viiva oli vahvistunut, joten kai sitä on uskottava, että raskaana ollaan :) Vaikkakin vielä hyvin varovaisin mielin. Veritestiin en aio mennä, mutta parin viikon päähän ajattelin varata varhaisultran ihan vain varmistukseksi, että kaikki on hyvin. Ei tätä vielä hetkeen varmaan sisäistä...
 
Onnea fibbis!! :love:Nyt vaan tsemppiä tuleviin viikkoihin, itse olin niin hermo heikko ja odotin ja odotin ultraan pääsyä. Meille suositeltiin 7+0 ultraa, mutta sinullehan siirrettiin blastoja niin voi hyvin mennä varmasti hieman aiemmin.

Piper 11+0
 

Yhteistyössä