Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Meillä on yksi blasto <3 lähdetään ihan just ajelemaan kohti klinikkaa, ottamaan tää sitkeä tyyppi kyytiin! Toivotaan niin hartaasti et tää ois se the alkio, kun tähän pisteeseen selvisi muiden tuhoutuessa/hiipuessa.
 
@kirsillevauva kuulemma pakastuksessa oli käynyt joku vierhe, miksi sitten olivat tuhoutuneet! Sillä tässä vähän epäilyttää että onko tästä sitten vauvaksi asti tästäkään. Huippulaatuinen alkio kuitenkin oli kyseessä! Et jos se jotain enteilis. Mut toisaalta, paljon ollut niitä juttuja että huippualkioistakaan oo tullut raskautta et eihän sitä tiedä...


Kiitos tsempeistä! Testipäivä on 11.3., katotaan maltanko sinne asti! Siihen asti hevosenannos lääkkeitä ja rautaa ja foolihappoa ja vaan toivotaan parasta! Saatiin tähän onneksi raskautumistakuu, et jos ei tästä raskaus ala (ja raskaudeksi määritellään et varhaisultrassa nähdään syke), niin seuraava hoito on ilmainen. Tietysti toivotaan että tämä riittäis. <3 on niin ihana kun mieskin on kerrankin innoissaan ja selkeästi hänelläkin nyt on jo toivoa, mitä ei tässä kolmen vuoden aikana ole kyllä hänestä juurikaan nähnyt. Voi olla et kun nähtiin embyroskoopista (onko se se sana? :’D) meidän nöttönen niin siinä jo heräs isälliset vaistot :’D olihan se jännää!

By the way, siirto oli tosi epämiellyttävä. Hirvee vihlonta koko toimenpiteen ajan. Ja se kesti! Ei ollu kauheen kivaa olla siinä tuhero levällään spottivalon alla katetri kohdussa vihlomassa varttitolkulla :/ eka sitä alkiota haettiin vaikka kuinka kauan ja sit siirron jälkeen katetri käytiin läpi ja siinä kesti. Mutta siis tietysti kyllä tän kaiken kestää jos se palkinto siellä odottelee <3
 
@nyuu, hienoa että selvisi syy, miksi solut olivat tuhoutuneet ja jatko ilmainen!!! Tietty tää kaveri voi olla joku huipputapaus, joka syntyy sit loppuvuonna <3 Mutta ainakin teillä on nyt toivoa, jos tämä siirto ei onnistu?


@Ramiina, eikö sullakin ole ollut vuotoja? Mulla oli eilen suht runsas vuoto ja pari pientä hyytymääkin tuli. Säikähdin perusteellisesti. Onneksi meni yön aikana ohi ja nyt tulee enää pyyhkiessä vähän paperiin verta. Pakko ajatella, että on vaaratonta. Ja pahimmassa tapauksessa, meillä on kuitenkin alkiota vielä pakkasessa, vaikkei alusta huvittaisi aloittaa.

Oli neuvola. Terkka oli ihan mukava ja kauhee määrä kaikkia tutkimuksia ja käyntejä. Kaksi lääkärikäyntiä, vaikka joissakin kunnissa taitaa olla lahjasolualkuisissa raskauksissa kolme?
 
@Plusyks Olen pahoillani negasta, tsemppiä jatkoon ❤

@nyuu Ihanaa, toivotaan että nyt onnistaa! ❤ Ja jos ei, niin onneksi on seuraava hoito ilmainen kun tyrisivät koko homman.

@kirsillevauva Ei ollut varsinaisesti vuotoa, vaan pari kertaa tuli vessassa pyyhkiessä hennon vaaleanpunaista. Lääkäri sanoi ettei sitä lasketa vuodoksi ja että se ei tullut kohdusta vaan limakalvoilta kun ne kuivuu ja kun lääkkeetkin täytyy sinne alakertaan tunkea niin on siksi tullut sitä sen pari kertaa. Ensimmäisen ultran jälkeen tuli kerran vessassa verta, koska se oli TOSI kovakourainen ja tunki käden ja metallihökkyränkin sinne, se ei ollut Dextrassa vaan Turussa (en mene sinne enää). Toivotaan että sulla on ihan täysin harmitonta vuotoa. Sattuuko maha/selkä?

Mä joudun antamaan jopa MRSA testin koska siirto oli ulkomailla, se on kamalaa, tunkevat pumpulipuikkoja nenään/kurkkuun/kainaloihin/nivusiin/pehvavakoon/pehvareikäänkin! En ole kuullut että muut joutuu siihen oltuaan alkionsiirrossa ulkomailla! Mä protestoin terkalle mutta se sanoi että jos en mene niin synnytyksessä mua kohdellaan niin kuin mulla olisi se saakelin bakteeri! Joten pakko mennä:mad: Ja koska mulla ei ole näyttää papereita puhtaista testituloksista, niin joudun antamaan kaikki pissatestit mitkä otettiin ennen siirtoakin. Sanoin ettei siirtoa oltais tehty jos ei testejä oltaisi otettu, terkka sanoi että tietää, mutta täytyy olla paperit näyttää :cautious: Mä en muista kuinka monta lääkärikäyntiä. Onko teillä Kirsi sähköinen neuvolakortti? Meillä on, ja mä en tykkää, haluaisin sen kortillisena! Sain Dextrasta kortin, mutta meidän neuvola ei sitä täytä, heillä on vaan netissä.
 
@kirsillevauva Hyvä ettei ole vatsakipuja :love: Toivon sydämestäni että kaikki on ok.

@Piikkinen Ihan vaan Virossa. Ja ei edes mikään sairaala, vaan yksityinen lapsettomuusklinikka. Terkka sanoi että koska olin ulkomailla hoidossa niin otetaan. Mä ymmärtäisin jos olisin ollut sairaalassa hoidossa jonkun sairauden takia, mutta että alkionsiirrossa.. Tekisi mieli soittaa Tyksiin ja kysyä että onko tämä nyt ihan käytäntö vai virhe.. Koska voin kertoa että se testi on todella nöyryyttävä! Kerran otettu kun olin oikeasti ulkomailla sairaalahoidossa, kaikki oli negaa silloin.
 
@Ramiina no enpä kyl oo kuullu kenenkään ulkomailla hoidoissa olleen joutuneen käymään tollasta läpi :/ et kyllä soittaisin ja kysyisin.

Mua jännittää, kun on sellasta menkkakipuilua ollut jo vähän aikaa. Se alkoi kyllä jo ennen siirtoa. Pelottaa et tää yritys oli sit jo tässä vaikka vasta pp3 menossa :( toisaalta, ei näitä siirtoja oo itellä takanakaan kuin vasta yksi (tämä toinen) niin enpä tiedä mitkä kaikki oireet ja tuntemukset on normaaleita...
 
Anteeksi sivusta huutelu kun en tänne kuulu, mutta mulla kyllä myös tehtiin se MRSA testi nyt viime raskaudessa joskus kesällä.. muistan että ainakin nenästä, kurkusta, emättimestä ja persreijästä otettiin pumpulitikkunäytteet (ei kainaloista). Eli oisko nykysin tai näinä aikoina joku yleisempikin käytäntö? Tehtiin samalla kun streptokokki-testikin, eli vasta myöhäsillä viikoilla, ja oon siis ollu ihan Suomessa hoidoissa, lahjasiittiöillä. En myöskään oo ollu sairaalassa missään hoidoissa, edellisen synnytyksen jälkeen (tuolloin tosin olin yhteensä viikon siellä käynnistyksen ja lapsen sydänseurannan takia). Tätä viime raskautta aiemmassa 3v sitten ei muistaakseni vielä tutkittu tätä.
(edit) Vielä lisään, että oon käsittäny että noi alapään näytteet liittyis siihen streptokokkiin, mikä kaiketi tutkitaan kaikilta odottajilta (jotta tiedetään käytetäänkö synnytyksessä antibioottia), ja nenä/kurkku siihen MRSA:han..? Mut en tiedä, voin olla väärässäkin, enkä muista enää otettiinko aiemmassa raskaudessa muuta kun emätinnäyte, vai myös pepustakin.
Niin ja täällä ei myöskään enää viime vuonna ollu neuvolakorttia, harmi kyllä :( tykkäsin kans paljo enempi pahvimuotosesta.

Tääl on kyllä hurja joukko sisukkaita VoimaNaisia, nostan hattua (y)
 
Viimeksi muokattu:
@Ramiina - se on varmaan toi TYKS kun pelkaa niin kaikkia bakteereja. :) Mullakin on siella kysytty polilla, etta olenko ollut sairaalahoidossa HUS:Issa tai ulkomailla. Saisi varmaan yksityishuoneen jos olisi ollut. :) Anyway, jos ja kun onnaa, niin on janna nahda, mita Han minkalaista taalla on. Ei varmaankaan mitaan bakteeritesteja tehda ainakaan... Minulle kerrottiin, etta aluesairaala taalla on tosi hyva! Perustelu: kukaan synnyttaja ei ole sinne KUOLLUT... okei, hmm, en osannut ihan tuota perustelua odottaa, mutta hyva niin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Kävin päivystyksessä ja pikkuinen oli kuollut. Oli aika heviä olla siellä yksin, aloin itkemään jo pöydällä. Sain lääkkeet tyhjennykseen, huomenna mies vahtii minua ja lääkkeellisesti tyhjennetään kohtu :(

Soitan huomenna Dextralle, millä aikataululla saadaan uudestaan yrittää. Menee nyt kaikki uusiksi, olin haaveillut pitkästä kesälomasta ja kotiäitiydestä. No, ehkä se elämä vielä voittaa!
 
Kävin päivystyksessä ja pikkuinen oli kuollut. Oli aika heviä olla siellä yksin, aloin itkemään jo pöydällä. Sain lääkkeet tyhjennykseen, huomenna mies vahtii minua ja lääkkeellisesti tyhjennetään kohtu :(

Soitan huomenna Dextralle, millä aikataululla saadaan uudestaan yrittää. Menee nyt kaikki uusiksi, olin haaveillut pitkästä kesälomasta ja kotiäitiydestä. No, ehkä se elämä vielä voittaa!
MITÄ?? Apua!! Olen niin pahoillani! Aivan hirvittävän paljon voimia teille :(
 
@kirsillevauva Voi ei, olen niin pahoillani <3 Voimahaleja täältä myös! Toivottavasti sinulle menee hyvin tuo lääkkeellinen tyhjennys. Mulla oli se aikoinaan (silloin kun yhden ja ainoan kerran elämässäni olen ollut raskaana- kkm) aikamoista piinaa; kahdet tyhjennyslääkkeetkään ei auttaneet- vaan jouduin lopulta imukaavintaan.

@nyuu Tsemppiä piinapäiviin! Toivon sydämestäni, että teillä onnistuu! Menkkamaiset tuntemukset voi johtua kohdun verenkierron muutoksista, kun alkio kiinnittyy :)

ON: Lähdetään uuteen yritykseen heti seuraavaan kiertoon. Keskustelen lääkärin kanssa suunnitelman maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille myötätunnosta. Emme osanneet pelätä keskenmenoa maanantaisen plussan jälkeen. Raskausoireet tosin loppuivat kuin seinään, kun verta tuli tiistaina.

Melkoista tunnemylläkkää: syyllisyyttä, häpeää ja surua. Jossittelen kaikkea, vaikka en varmaankaan aihauttanut itse keskenmenoa. Akupunktioon raskausaikana suhtaudutaan kahtiajakoisesti, joten seuraavaan siirtoon en uskalla akupunktiota ottaa, ja en varsinkaan plussan jälkeen.

Verenvuoto oli karmeaa ja hirveiutä hyytymiä :( Vessa täynnä verisiä pikkuhousuja ja pyyhkeitä. Onneksi on pyykkitupa tänään.

Huhtikuussa saadaan yrittää uudestaan :)
 
@kirsillevauva Voi ei, olen niin pahoillani <3 Voimahaleja täältä myös! Toivottavasti sinulle menee hyvin tuo lääkkeellinen tyhjennys. Mulla oli se aikoinaan (silloin kun yhden ja ainoan kerran elämässäni olen ollut raskaana- kkm) aikamoista piinaa; kahdet tyhjennyslääkkeetkään ei auttaneet- vaan jouduin lopulta imukaavintaan.

@nyuu Tsemppiä piinapäiviin! Toivon sydämestäni, että teillä onnistuu! Menkkamaiset tuntemukset voi johtua kohdun verenkierron muutoksista, kun alkio kiinnittyy :)

ON: Lähdetään uuteen yritykseen heti seuraavaan kiertoon. Keskustelen lääkärin kanssa suunnitelman maanantaina.
Onnea seuraavaan hoitokierrokseen!!!
 
@kirsillevauva mä niin tiedän ton syyllisyyden :( mäkin syytin itteeni keskenmenoissa ihan kaikesta: porealtaasta, saunomisesta, lentämisestä, teenjuonnista, lasista skumppaa (ennen plussaa juotiin miehen kans) ja niin edelleen. Totuushan on ettei keskenmenoa voi aiheuttaa itse ellei ota kovia iskuja mahanseudulle tai rännitä huumeita ihan tosissaan. Tai altistu jäätävälle määrälle säteilyä :’) ja en usko et mitään noista oot tehnyt, että älä syytä itseäsi <3

En oo vielä tehnyt testiä. En uskalla. Menkkakipumaisia tuntemuksia on ollut niin paljon! Oon melko varma negasta, niin haluan edes leikkiä vielä pari päivää et oisin raskaana! Se negatiivisen testin tekeminen sattuu ihan liikaa :(
 
@kirsillevauva Kiitos kysymästä, huonoa oloa 24/7. Ja pelko että on mennyt kesken tai menee kesken. Ainoa oire on paha olo, kaikki muu on lähtenyt. Kai se on normaaliakin että niin käy "näin pitkällä" raskaudessa. Mutta mun taustoilla pelottaa kovin, koko ajan ajatus takaraivossa että enhän mä nyt voi oikeasti tätä lasta saada, ei se ole mahdollista.
Mulla on niin paha mieli sun puolesta, olet miltein joka hetki ajatuksissani, mietin miten pärjäät ja miten voit. Aina mitä pidemmällä raskaus on, sitä enemmän vuotaa ja isompia hyytymiä. Mulla on kuva mun rv9 kuolleesta alkiosta, vessapaperin päällä. Otin silloin ennen kuin heitin pönttöön, että voin myöhemmin katsoa oliko se oikeasti se. Oli se. Hyvä että suuntaat ajatukset jo tulevaan siirtoon, sen on pakko onnistua! ❤ Ja oman mielenrauhan takia en menisi akupunktioon plussattua ensi kerralla, niin ei ainakaan jää mitä jos ajatuksia. En usko että olet itse keskenmenon aiheuttanut, don't worry. Mä itse en anna edes jalkoja hieroa, ettei vaan osu kohtupisteeseen. Kävin joskus akupisteiden hierojalla, mulla oli menkat monta kuukautta myöhässä, eikä tunnettakaan että alkaisi, akupainelun jälkeen nousin ylös ja tunsin kun veret lorahti oikein housuun. Kiireellä kotiin kun oli farkut ja kaikki veressä. Siitä lähtien olen ollut raskautuessa extra varovainen akupisteiden kanssa:eek:

@nyuu Älä lannistu, menkkaolot kuuluu asiaan (y) Mäkin luovuin monesti toivosta kun olin varma ettei onnaa ja menkat alkaa. Testi voi siis yllättää positiivisestikin :love:
 

Yhteistyössä