Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@kirsillevauva Voi ei, onpa pehvasta! Koita olla pelkäämättä/jännittämättä, hyvin se varmasti menee ❤ Mulla on muuten myös uniapnea ja cpap, se paransi elämänlaatua huomattavasti, ei enää nukahdellut ympäriinsä esim. auton rattiin :whistle: Mietin muuten itse että pitää varmaan ottaa se mukaan kun menee sairaalaan. Toivottavasti saa oman huoneen niin ei muut kummastele :D
Ja juu, tykkään mun lääkäristä, hän osaa asiansa ja piti huolta että käyn alkuraskaudessa testauttamassa sitä progesteronia ja lähetti Virosta Suomeen lääkkeitä ja neuloja jne. Ja määräsi intralipidiä paljon pidemmäksi aikaa kuin mitä täällä ja monessa muussa maassa määrättäisiin.

@Piikkinen Kiitos, mieluusti kirjoittelen täällä, tutussa porukassa. Ei jotenkin jaksa esittäytyä uusille jne. Ja tunnen kuuluvani tänne, vaikka jo raskaana olenkin.

Me odotellaan np-ultra vastauksia. Sanottiin että jos on jotain niin soitetaan, jos ei niin kirje tulee 2 viikon sisällä. Nyt mennyt jo yli viikko. Niskaturvotusta oli vain 1mm, eli normaali. Mutta labra katsoo vielä verikokeet ja laskee sitten sen tuloksen. Eiköhän meidän ihme ole kunnossa, eloisa iso pieni vauva :love:
Ah, tämän mun vesiripulin ja pahanolon lisäksi olen nyt myös tosi herkillä, itken joka päivä jotain. Ihan mikä tahansa ohjelma telkkarissakin saa mut itkemään. Monesti itken myös koska rakastan miestäni niin kovin. Odotan kovin sitä että saan vauvan syliin nuuskittavaksi, rakastan pienen vauvan tuoksua. Kävin pari viikkoa sitten mieheni siskon 2 kk vanhaa vauvaa ihastelemassa ja pitämässä sylissä, ihanaa :love: En voinut mennä katsomaan aiemmin, koska tekee pahaa nähdä vauvoja kun ei itse saa, nyt uskalsin jo mennä kun tuntuu että this is my time! ❤
 
@kirsillevauva ei oo totta!!! Voimia sulle hei! Ja halauksia <3

Karseelle kuulosti toi toimenpide! Sattuiko se? Ja nyt tosiaan voimia sinne perjantaihin. Onneks aika on kuitenkin pian eikä tarvii viikkotolkulla oottaa. Oot mun ajatuksissa perjantaina <3

@Ramiina ihana kuulla! Varmasti ollu jännittäviä aikoja! Kyllä teidän pienellä on varmasti kaikki niinkuin pitääkin <3
 
@nyuu Jaksamista <3 Oletko käynyt psykologilla juttelemassa? Puhuminen ihan ulkopuoliselle ja ammattilaiselle auttaa. Hän ei tietty tätä elämääkin suurempaa ongelmaa ratkaise, mutta helpottaa oloa. Ainakin minua on auttanut ne kerrat, kun olen ihan varauksetta saanut vollottaa ja purkaa kaikki syvimmätkin tunteet vastaanotolla. Toki jokainen tietää itse, mikä itseään auttaa parhaiten <3 Ja voitko yhtään vaikuttaa työnkuvaasi, niin että sitä voisi muokata sellaiseksi, että asiakaspalvelun rasite ei ole niin suuri? Tietty silloin pitäisi kertoa esimiehelle...ja sekin on kakspiipuinen juttu. Mä en ole itse kertonut töissä kenellekään-jotenkin on ollut hyvä, että on yksi paikka, jossa voi olla muulla kuin lapsettoman identiteetillä...tosin huomaan sen käyvän raskaammaksi, mitä pidempään tämä prosessi kestää...suuren salaisuuden kantaminenkin on raskasta. Psykologini suosittelikin mulle, että kertoisin töissä edes jollekin läheiselle kollegalle...Laitan harkintaan.

@kirsillevauva Huoh- kyllä nyt koetellaan! Roppakaupalla voimia toimenpiteeseen <3 Kerroinkin joskus omasta keskeytyneestä keskenmenosta, jossa kahdet tyhjennyslääkkeet eivät auttaneet ja päädyin imukaavintaan. Silloin sain ihan vaatimalla vaatia kättärillä tsekkauksia, onneksi pysyin kannassani ja pääsin vielä kontrolliultraan, jossa todettiin, että vielä pitää se yksi palanen imeä pois. Nykyään kun mitään rutiinikontrolleja ei ole. Aika hurjaa!

@Ramiina Ihanaa, että sulla viikkoja ja noin hyvin. Kai sen huonon olon kestää, kun on noin arvokas lasti :love:

Kysyitte mun testipäivää...Viimeksi oli niin kova pettymys, että en tiedä milloin uskallan. Se flash-back siitä yhdestä viivasta on niin musertava. Ensi viikon ke on virallinen testipäivä:eek: Muuten oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja kuten tiedätte; SE on vaikeaa! Mulle iski heti siirron jälkeen flunssa. Luulin ensin, että katupölyallergiaa kun aivastelen koko ajan, mutta flunssaa kai...muttei kuitenkaan niin paha, että tarvis olla töistä pois. Vaikka sekin olisi tehnyt hyvää, kun koko kevät menty ilman lomia. Mut nyt täytyy uskoa, että tää hoito toisi onnen :love:
 
Kiitos kysymasta! Eli nyt edistyy... Luovuttaja on aloittanut pistokset ja meilla molemmilla on ultra 1.4. Ostin miehelle ja minulle liput Suomeen, tulee pidempi “loma”, koska aikataulua ei tuoresiirrossa pysty lyomaan lukkoon samalla tavalla kuin pakastetuissa ja puolipakastetuissa, mutta siis, uskaltauduin kertoa toissa uudelle managerille ja han oli aivan ihana, tukee kaikkea, ymmartaa, etta vauva on tarkein juttu ja etta tulen sitten kylla vauvan jalkeen takaisin. Saan myos tyoskennella etatyona Suomesta kasin 4 paivaa, niin ettei tarvitse niin monta paivaa ottaa lomaa, kun ei oikein ehtisikaan, ja kerayksen jalkeen mutta ennen alkionsiirtoa sita aikaa kuitenkin on. Siis ottaen huomioon, etta aloitin tassa tyossa vasta helmikuun loppupuolella, suhtautuminen oli kylla mahtavaa. Myos HR:n kanssa tuli puheeksi ja tuki oli mahtavaa, se manageri oli itsekin aikoinaan ollut hoidoissa. Tama oli aivan liikuttavan ihanaa, minunhan piti viime vuonna irtisanoutua yhdesta tyopaikasta erityisesti sen vuoksi, etten jaksanut hoitoja yhdistettyna valtaviin matkoihin ja silloisen esimiehen nuivaan suhtautumiseen koskien kaikkea hoitoihiini liittyvaa. Eli aivan kuin eri planeetalta tama suhtautumistapa! Nyt sitten kun vain myos onnistuisi hoito sitten! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia myötätunnosta. Auttaa jaksamaan :) Olen jo paremmalla mielellä. Keksin jopa yhden positiivisen asian: minulla on ravitsemusterapeutti tänään ja ehdin olla fod map-ruokavaliolla ennen uutta siirtoa. Se toivottavasti auttaa ärtyneen suolen tilanteeseen. Mikähän tämän suolenkin vaikutus on lapsettomuuteen ja mielialaongelmiin?

@Ramiina, mulla kans laitteen saaminen oli käännekohta. Olin ennen laitetta sairaslomakierteessä väsymyksen ja masennuksen takia. Nyt elämä on ihan toisenlaista. Tosin pidän laitetta vain pari tuntia yössä, ja otan sen unissaan pois. Nyt aloin sitäkin stressaan, jos otan sen nukutuksessa pois... Pitää sanoa siitä!

@Plusyks, onpas huippujännittävää. Aiotko testata ennen keskiviikkoa?

@Rusakkonen, hienolta kuulostaa sun työnantajan suhtautuminen. Onnea hoitoon!

Mulla tietää esimise ja työtoverit hoidoista ja mietin, että ehkä siirrän kehityskeskusteluakin, kun keskittymiskyky hiiren luokkaa ja ajatukset pyörii vain hoidoissa... Katsotaan.
 
@Plusyks jännittävää! Milloin testaat, vai meinaatko jaksaa testipäivään asti?

@Rusakkonen, ihanaa kun saat töissä noin hyvän tuen. Se helpottaa kummasti oloa kun ei tarvii salailla / stressata työpaikan suhtautumista.

@kirsillevauva, mulla on crohnin tauti, ja kieltämättä suoliston tilalla on varmasti vaikutusta myös raskautumiseen sekä myös raskauden sujumiseen. Toivottavasti saat oman kunnon senkin osalta mahdollisimman hyväksi ennen seuraavaa yritystä!
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@kirsillevauva Mä tein alkuun aina noin, unissani riisuin pois parin tunnin jälkeen :D Nykyisin nukun hyvin sen kanssa. Tai sen 4-5h kun selkä sallii sängyssä olla.

Kiitos nyuu ja Plusyks ❤

Varasin tänään ultran 1,5 viikon päähän, mennään katsomaan joko lääkäri erottaa sukupuolen. Yfff, sokerirasituskin pitäis käydä tekemässä. Normisti se on puolenvälin jlk, mulla rv 12-16, loppuu aika kesken kohta. Mutta kuten tiedätte niin rippeen kaiken ulos ja kaikki makea ällöttää tosi kovin, niin en pystyisi sitä nyt tekemään edes. Eikä neuvolasta edes sanottu että joudun nyt sen tekemään, labra sanoi että mites tää sokerirasitus, että pitäis tehdä jo o_O Tuskin on diabetestä kun en mitään makeaa (tai mitään muutakaan) pysty syömään edes :ROFLMAO:
 
Heippa kaikille. Kirjoittelin täällä kaaaaauan sitten. Ei saatu lahjasolulla enää vauvaa mutta luen aika ajoin teidän juttuja.
@kirsillevauva haluun sanoa. Iso halaus. Mä olen kokenu muutaman kaavinnan ja haluan sanoa että älä pidä kiirettä siirron kans. Olin yhdessä geneettisessä keskeytyksestä josta jouduin viel 2x kaavintaan. Alkion siirto tehtiin pari kk sen jälkeen mutta limis ei kasvanu kauniisti. Silti siirrettiin. Negaa tuli hienoosta blastoista huolimatta. No syy voi olla moninainen, tiedän, mutta päällimmäisenä jäi mieleen ettei limis ollut semmoinen kauttaaltaan kaunis kolmikaikuinen. Itse syytän sitä et hätiköin siirron kans. Valtavasti voimia ja semppii.
Teille kaikille <3
 
Nyt vähän tarkempi selostus. Eli illalla piti ottaa antibiootti ja aamulla ennen viittä. Sit sairaalassa 7.45. Sain rauhoittavan ja kipulääkkeen, joiden avulla nukahdin ketkeksi ennen toimenpidettä. Salissa kysyi, miten voin. Totesin, että huonosti, sillä pelottaa, että kohtu menee rikki tai kuolen. Ne suhtautui ihan mukavasti ja rauhoitteli <3 . Kotia pääsin jo klo 13.00 ja mitään kipuja ei ole ollut, tosin syön särkylääkkeitä varalta. Lääkäri soitti Dexytalta ja sanoi, että jos seuraava kierto alkaa noin kuukauden päästä, voidaan siirto tehdä ja kohtu ultrataan tosi tarkkaan.

@nyuu, ei se keittosuolaliuos muuten sattunut!

Onnea teille vaiheisiinne, voin jo hyvin :)
 
Piti vielä kommentoida:

@Piikkinen, sulla on varmaan kans tarkka ruokavalio? Miten päsrjäät taudin kanssa? Mun serkulla on sama tauti ja ymmärsin, että ruokavaliolla pysyy hallinnassa.

@Calcifer, ikävä kuulla, ettei haave vauvasta toteutunut! Montako alkionsiirtoa teillä oli? Oliko yrityksen lopettamispäätös vaikea? Oliko teillä ennenstään lapsia, vai jäittekö lapsettomiksi?
 
@kirsillevauva Kiva kuulla, että meni kaikesta huolimatta ihan hyvin. Nyt vaan kohti seuraavaa siirtoa (y) Samoin @Rusakkonen peukut ja varpaat pystyyn seuraavaan hoitoon:barefoot:

Tuosta ruokavalio/suolistoaiheesta ...Suolisto on toiset aivot! Olen ollut nyt muutaman viikon gluteenittomalla ruokavaliolla. (Olisi tietysti pitänyt olla jo aikojen alussa, kun omat stimut oli käynnissä...) Kysyin myös omalta lääkäriltä kerran tuosta ruokavalion merkityksestä: sokeri, gluteeni...Hän kannusti gluteenittomaan, eikä olisi yllättynyt, jos tälle tulisi näyttöön perustuvaa tukea tulevaisuudessa. Sokerin vaikutushan me kaikki tiedetään. Lisäksi yksi mun kaveri seuraa aihetta paljon; sain vinkin antioksidanttiklinikan lääkärin haastatteluun, jossa hän mainitsee, että maitoproteiinin vähentäminen on monella auttanut ehkäisemään keskenmenoja ja edelleen raskautumaan. Joten olen ollut nyt myös maidottamalla. Lisäksi gluteenittoman, maidottoman, vähäsokerisen ruokavalion on todettu olevan suotuisa autoimmuunisairauksissa. Sillai loogista, kun tuollainen ruokavalio vähentää elimistön tulehdustilaa. Sokeriakin olen yrittänyt vähentää, vaikka ylipainoa ei olekaan. Mene ja tiedä. Kohta tulee stressi, mitä voi ylipäänsä syödä, mutta ajattelin pistää kaiken peliin:LOL: Antioksidanttiklinikallahan tehdään analyyseja elimistön mahdollisista puutos/liikatiloista...Sinne en ole vielä aikaa varannut...

Muoks...ai niin kysyitte mun testipäivästä. Keskiviikkona on tärkeitä palavereita koko päivä, joten teen testin tiistaina. Pelottaa ihan hirveesti, että tekisi mieli venyttää ensi viikonloppuun:unsure:
 
Kiitos kysymästä @kirsillevauva
Mun tarina on pitkä. Olen ollut luomuna useasti pitkälläkin raskaana ja menettänyt kaikki vauvat. Munasoluja on nolla tai hyvin vähän ja niissä paljon vikaa. Plus ilmeisesti simpoissa jotain vaikka perustestit oli ok. 9 lahja-alkuista alkiota aikanaan siirrettiin, blastoista kolmepäiväiseeen, lääkkeeellisstä luomukiertoon. Lapsi saatiin aikaan ❤ Sittemmin toivoimme (lähinnä kai minä toivoin) toista ja yritimme vielä. Alkioita tuli kolme, tuoresiirrossa kaksi blastoa siirrettiin ja negaa. PAS blasto ei selvinnyt. Sitten päätilme lopettaa. Parisuhde meinasi kaatua kaiken sen yrittämisen alla. Mies myönsi ettei olisi edes halunnut niin kovalla voimalla niitä hoitoja käydä :oops: sikäli toisaalta onni ettemme onnistuneet, lapsi ei olisi syntynyt tasapainoiseen tilanteeseen. Pelkästään mun sokean lapsenkaipuun takia ei ollut järkevä jatkaa hoitoja. Saimme puhuttua asiat ja päätimme jatkaa elämää tavallisesti.
Siitä meni sitten joku vuosi ja nelikymppisenä tulinkin niillä omilla huonoilla ja sairailla nollasoluilla raskaaksi. Ja nyt meillä on sitten se toinen lapsi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Kiitos kysymästä @kirsillevauva
Mun tarina on pitkä. Olen ollut luomuna useasti pitkälläkin raskaana ja menettänyt kaikki vauvat. Munasoluja on nolla tai hyvin vähän ja niissä paljon vikaa. Plus ilmeisesti simpoissa jotain vaikka perustestit oli ok. 9 lahja-alkuista alkiota aikanaan siirrettiin, blastoista kolmepäiväiseeen, lääkkeeellisstä luomukiertoon. Lapsi saatiin aikaan ❤ Sittemmin toivoimme (lähinnä kai minä toivoin) toista ja yritimme vielä. Alkioita tuli kolme, tuoresiirrossa kaksi blastoa siirrettiin ja negaa. PAS blasto ei selvinnyt. Sitten päätilme lopettaa. Parisuhde meinasi kaatua kaiken sen yrittämisen alla. Mies myönsi ettei olisi edes halunnut niin kovalla voimalla niitä hoitoja käydä :oops: sikäli toisaalta onni ettemme onnistuneet, lapsi ei olisi syntynyt tasapainoiseen tilanteeseen. Pelkästään mun sokean lapsenkaipuun takia ei ollut järkevä jatkaa hoitoja. Saimme puhuttua asiat ja päätimme jatkaa elämää tavallisesti.
Siitä meni sitten joku vuosi ja nelikymppisenä tulinkin niillä omilla huonoilla ja sairailla nollasoluilla raskaaksi. Ja nyt meillä on sitten se toinen lapsi :love:
Onpas teillä ollut rankaa, tosi hurjia kokemuksia. Olen pahoillani. Siunaus kuitenkin, että saitte ne lapset <3 ja avioliitto selvisi.
 
@kirsillevauva, joo on mulla kohtuullinen ruokavalio, ei mikää supertarkka. Lähinnä lääkkeillä silti pysyy suoli kunnossa, mutta liitännäisenä tullut nivelreuma ei tahdo asettua millään. Se on ollut pitkää jo mun suurin ongelma. Tulehdusarvot pysyy koholla aina vaan (ja ne tietty aiheuttaa kaikenlaista, mm. rautavarastojen hiipumista yms.)

@Calcifer, melkoinen taival teillä ollut. Mutta aika upeaa että kuitenkin lopulta kaksi lasta saitte! Ps. onko sun nimimerkki Liikkuvasta linnasta (?)

@Plusyksi. Jännää. Onko mitään tuntemuksia (vaikka ihan turha kysyä, kun ei niistä oikeesti voi mitään päätellä... Mutta kysympä kuitenkin) Kiinnostava myös tuo maitoproteiinijuttu.

Vielä kysymys: Te, keillä on ollut siirrossa kortisoni tukena, millä annoksella ja miten ajoitettuna olette ottaneet? Mulla kortisoni ihan normilääkkeenä ympäri vuoden, ja luulen että saisin omalta sairauslääkäriltä luvan nostaa annosta siirron ajaksi, mutta hän ei kyllä osaa neuvoa annosta.
 
@Plusyks, tule heti kertomaan tulokset huomenna. Jännittää sun puolesta :) Kaivattaisi jo plussia tähänkin ryhmään ja onnistumisia, kun minulla ja @nyuu meni kesken!

@Rusakkonen, miten meni ultra? Miten luovuttajan tilanne?

Mielenkiintoista keskustelua ruokavaliosta. Mä kans harkitsin tuota antioksidanttiklinikkaa jossakin vaiheessa, kun on niin pahoja suolisto- ja mielialaongelmia, mutta taloudellisista syistä jätin välistä. Nyt tuntuu jo vatsa erilaiselta kun fodmap-ruokavaliota takana muutama päivä. Olen siis suomeksi sanottuna ollut ripuolilla kymmeniä vuosia :( Tää on kans gluteeniton valio ja jostakin toisesta ryh,ästä luin yhden naisen lääkärin määränneen gluteenittomalle puoleksi vuodeksi ennen hoitoja ja sit heti tärppäsikin!

Hei, onko muut päästä lahoja? Mut mun on tosi vaikee muista teidän tarinoita välillä. Jos meillä olisi joku lista, jota voin ylläpitää?

Tyyliin:

nimimerkki, ikä, yritys aloitettu, missä hoito, mones lapsi

eli

@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)

ymmärrän, jos joku ei halua ilmoittaa hoitopaikkaa, niin voi jättää pois? Mitä olette mieltä?
 
@Calcifer Kyllä tosiaan teillä on ollut pitkä ja mutkikas taival. Ihana asia, että onnistuitte <3

@Piikkinen Mulla aloitettiin kortisoni viikkoa ennen siirtoa 10mg annoksella ja siirron jälkeisenä päivän annosta laskettiin 5mg:aan. Mulla se on lähinnä tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi.

Iso kiitos kaikille tsemppauksesta huomiseen! Oon ihan hermona :eek:! Piikkinen, kysyit oireista...Ainakin herkillä olen- itku ja hermo on herkässä, mutta tämä on ollut tilanne jo pitkään. Sitten rinnat ovat olleet kipeät, ehdin jo siitä ilahtua, kunnes luin Gonapeptylin selosteen, jonka mukaan aiheuttaa rintojen kipua. Mullahan toi Gonapeptyl menee hetken sarjana. Ja ihan kuin olisi useammin nälkä, mutta sillekin keksin selityksen- gluteenittoman ruokavalion vähäkuituisuus:LOL:... @kirsillevauva Tänään just mietin töissä, että pitääkö alkaa kertomaan lähimmille työkavereille, kun keskittymiskyky ja muisti on hataralla pohjalla. Hormonit ja pitkittynyt stressi saa pään sekaisin.:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Hei, pikaisesti se, etta ultrassa meni tanaan hyvin. Kohdun limakalvo 9.5mm, kolmikerrosrakenne, munasarjat lepotilassa.

Muuta ultrassa: Kohtu on kuulemma ‘isokokoinen’ (ei kuitenkaan sentaan ‘suurentunut’); en tieda, miksi, Eli onko tassa kyseessa jokin ‘syy’ (kun voisi liittya vaikkapa PCOS:iin, jota kyllakaan minulta ei ole todettu) taikka ‘seuraus’ hoidoista - mahdollisesti liittyen siis myos tahan hormonirumbaan, kun suunnilleen joka toinen kuukausi on jotain hormonia tyonnetty kehoon noin vuoden ajan naiden hoitojen takia. Kyseessa voi lukemani mukaan olla myos ika. Oli talla kertaa aivan eri ultraaja, niin han puhui eri asioista, tata ei ole ennen mainittu. Han kyllakin korosti, etta kaikki on siella hyvin.

Toisen munasarjan paalla oli kysta, joka ei kuulemma haittaa, koska se on munasarjan paalla jotenkin eika se kuulunut ‘kaiutettaessa’... mita sitten onkin. Laittoi ultralaitteeseen aanen paalle, ja kuulin ironista kylla OMAT sydanaaneni ilmeisestikin siis, kovasti jumputti. Ajattelin siina, etta jos vaikka paasisi vauvaakin joskus kuuntelemaan. :)

Talla hetkella hiukan huolestuttaa se, etta on ollut virtsaputken tykona kutinaa (minulla on usein ilman mitaan hiivaa tai muutakaan - siteet yms. taitavat herkistaa), johon olen nyt noin viikon laittanut Bepanthenia. Mutta nyt oli parina paivana (ei perakkaisina) hiukan sinertavanvihertavaa tahraa pikkuhousunsuojassa. Ei pitaisi olla tulehdusta, mutta tuohan voisi olla tulehduksen oire; tosin Bepanthen voi ehka reagoida jonkin kanssa... olen kysynyt asiaa laakarilta, katsotaan, mita tehdaan. En ainakaan kylla enaa mihinkaan laakariin paase ennen perjantaita ja Suomea. Tamanpaivainen laakari ei kuulemma nahnyt mitaan, mutta huoneessakin oli niin pimeaa, etta olisiko nahnytkaan.

Luovuttajasta ei viela tietoja. Suomen laakari arin kanssa Skype-sessio huomenna, jossa suunnitellaan enemman.

Minun tiedoikseni voi laittaa samat kuin ivf-sivustolla, klinikkoja en laita. Kiitos @kirsillevauva! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
aloitin listausta.

@Ramiina plussanneissa <3 ja kohta me muut. @Plusyks toivottavasti jo tänään :)

Mulla onneksi siirtyi kehityskeskustelu syksyyn, ei tässä jaksa ajatella mitään työhön liittyviä kehityshankkeita... Enemmän pyörii ajatukset hoidoissa ja kodin sisustuksessa. Onko teillä muilla muuten sisustusbuumi? Me ostettiin eka yhteinen koti toukokuussa ja olen pullollaan ideoita. Rahasta vaan tiukkaa, joten hissukseen saa kaikkea hankittua.
 
Meillä olikin silloin 2015 sellanen lista, jossain vaiheessa se on jäänyt pois.

Eli la 29.9, 2 ivf, 1 pas, ikä 34, yritys aloitettu 2005, hoidot oli Elite kliinik, eka lapsi

Olikohan siinä kaikki tarpeellinen.

Kiitos lisäyksestä @kirsillevauva ❤

Olin tänään neuvolassa, varattiin se sokerirasitus. Terkka sanoi että jos en pysty sitä tekemään, kun en saa mitään makeaa alas ja kaikki etoo pahasti, niin sitten hän antaa kotiin sokeriarvomittarin jolla mittailen. Pelkkä ajatuskin kuvottaa :sick:
Mulla on muuten äitini raskausgeenit, on tosi iso maha jo, isompi kuin mieheni siskolla synnyttämään mennessä :D Äitillä oli mua odottaessa loppuaikana ihan järjetön maha, kaikki kinasi että siellä on enemmän kuin yksi. Lähetin aamulla kuvan äitille mahasta, hänellä oli kuulema samanlainen samoilla viikoilla. Voisi hyvin odottaa kaksosia mahan puolesta, mies kinaakin että siellä on kaksi kun sinne kaksi siirrettiin. Vaikka siis 5 ultraakin jo takana :ROFLMAO: Se menee varmaan "penkomaan" mahaa sektiossa, pakko löytyä vielä yksi :LOL:

@Plusyks, joko teit..? :love:
 

Yhteistyössä