Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@nyuu suuret pahoittelut ja voimia:cry:

@kirsillevauva kiva että fiilis jo parempi ja odotat innolla seuraavaa siirtoa(y)

@Rusakkonen kohta myös sinä pääset jännän äärelle tuokoon se teille kauan odotetun pienokaisen:love:

@Ramiina voimia pahaanoloon.. Ikävä kyllä minulla oli sama tilanne tosin ripuli kesti "vaan" kaksiviikkoa mutta järkyttävä huno olo 24/7 reippaasti yli 20 viikolle ja vieläkään en olo kunnossa olojen suhteen mutta helpottamaan päin kyllä onhan viikkoja jo 28+0

Oma vointini on mitä on paineet kohollaan sokerit heittelee hurjasti ja pukamaa pukkaa:D:p joten kaukana on hehkee raskausaika mutta pikkusella kaikki hyvin tyttö kasvaa tasaisesti viikkositten oli painoa jo yli 1kg:love: raskauskiloja itsellä -3kg johtuen pahoinvoinnista painoni on vaan laskenut mutta oli alunperikin vararavintoa kropassa josta lähteä:whistle: joten nou hätä:LOL:

Ihanaa kevään odotusta kaikille pimpula76 & pimu rv 28+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Nyt on jannat alkamassa - kuukautiset alkoivat eilen illalla, eli nyt siis on ensimmainen kiertopaiva ja huomenna alkaa Progynova. Rukoilen, etta This Is It ja tama on THE kierto. Talla kertaa mennaan minimilaakityksella ainakin alkuaika: ainoastaan Progynova (tosin sita 4 tablettia), progesteroni (kasittaakseni seka Terolut x 3 etta Lutinus x 1), tyroksiini ja metformiini seka ottamani perusvitamiinit (no tassa vaiheessa otan viela kylla useimpia vitskuja ja ravintolisia viela). Ei Klexanea tai Gonapeptylia tai muutakaan. Alkioliimasta emme ole viela tehneet paatosta. Jos vaikka minimalismi olisi hyva juttu. (Klexane saattaa tulla eteen raskauden aikana taikka sitten ainakin synnytyksen/keisarinleikkauksen jalkeen.) Pitakaa peukkuja, etta NYT NYT NYT!!! :)

Eli 6. IVF - luovuttaja jossakin siella ilmeisesti aloittaa pistamiset pian. Olen niin KIITOLLINEN, etta sellaisia ihania ihmisia on.
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78 ja atvk87
Itsellä keskenmenosta perjantaina kolme viikkoa ja tein raskaustestin. Näytti vielä haaleeta plussaa. Menkat on kyllä tulollaan ja nyt hermoilen, ehtiikö mennä negaksi, että päästään huhtikuussa siirtoon... Ei ole ennen plussatestit harmittaneet :(
 
@kirsillevauva voi ei! Voimia! Kunpa se siitä negaantuisi! Tää on niin tyhmää et ensin odottaa innoissaan sitä plussaa ja nyt sit negaa...

Pahoittelut, palaan teidän muiden tilanteisiin ajan kanssa. Ajattelin et kirjoitan vielä pikakuulumiset ja sit häviän hetkeksi kaikista lapsentekoon liittyvistä kanavista.

Hyvää: meille löytyi uusi luovuttaja. Mikä helpottaa ja konkretisoi sitä et päästään yrittämään uudelleen taas joskus. Me saatiin ”tuore” luovuttaja, ei oteta pakkasesta. Alkiot tehdään valmiiks ja pakastetaan ja sit PAS kun olen toipunut.

Huonoa: keskenmeno on tosi raju, oon vuotanut verta ihan lorisemalla perjantaista asti, ja nyt istun vastaanotolla oottamassa kontrollia :( olo on kipeä ja heikko ja katsotaan nyt et joudutaanko tyhjentää lääkkeellisesti :( pelottaa ja itkettää niin paljon. Sit vielä rahat alkaa olemaan finaalissa, sen verran paljon kuluja tästä keskenmenostakin tullut kun joutunut yksityisellä nääkin hoitamaan :(
 
Ihmettelen, miksi @nyuu, et saanut hoitoa julkiselta? Itse kävin kaksi kertaa Naistenklinikalla ja maksu oli 37 euroa*2, eli rahaa ei mennyt. Olin hoitoonkin tyytyväinen.

Nyt käyn ostamassa pinon raskaustestejä, ja testaan päivittäin. Muistan kyllä, että toiseksi viimeisimmässä keskenmenossa v. 2015 näytti plussaa vielä neljän viikon päästä ja epäiltiin uutta raskautta. No ei ollut.
 
@kirsillevauva joo no, mä soitin viikonloppuna sinne naikkarin päivystykseen, ja sain sieltä sellasta tylytystä et tuli tosi ikävä olo (mm. ”Jos oot yksityisellä käyny ni varmaan siellä osataan sit paremmin auttaa tässäkin”, ”jos käyttää ihan maalaisjärkeä ni keskenhän se on mennyt”). Ei paljoo tehny mieli sinne sit mennäkään... lisäks vuosi sitten kun keskenmenon takia menin naikkarin päivystykseen, sain ihan kamalan paniikkikohtauksen kun mua istutettiin itkemässä ja kouristelemassa siinä odotusaulassa. Tuijottamassa kaikkia onnellisia odottajia ja synnyttämään menijöitä. Ja sitä hirveää taulua siinä seinällä kaikista tänään ja tällä viikolla syntyneistä lapsista. Lopputulos oli tosiaan se et kun pari tuntia olin siinä ollut niin sain paniikkikohtauksen ja menin pyytämään et pääsisin pois siitä, niin hoitajat pyöritteli silmiä ja kuittaili et mulle ei voinu tulla yllätyksenä se että päivystyksessä joutuu odottamaan... :(

Tänään jotenkin iski kasvoille tää menetys vasta sillein ihan tosissaan. Oon parikin kertaa silittäny massua ja sit muistanut et ainiin, ei siel oo mitään :(
 
@nyuu, ikävä kuulla kohtelusta! Kaikki ei kuuluisi asiakaspalveluun! Ja niin herkkien asioiden kanssa vielä ollaan tekemisisssä. Mulla oli ihanat kätilöt, ne silitteli ja rauhoitteli minua kun itkin. Suru ottaa aikansa <3

Itsellä keskeytyksestä jo yli kolme vviikoa ja plussaa näyttää vielä. Soitan maanantaina Dextraan. Tuskin siirtoon voidaan mennä, jos plussaa?
 
@nyuu Voimia kovasti! On sinulla ihan järjetön pettymys nyt käsiteltävä. Keräähän nyt kaikki kehon ja mielen voimavarat seuraavaan yritykseen. Ei kyllä toivoisi tälläisia vastoinkäymisiä kenellekään tämän prosessin "perus-stressin" lisäksi!

@kirsillevauva Toivottavasti pääset siirtoon pian! Tosin arvelisin, että pitää olla hcg pois kokonaan kehosta ensin.

@Rusakkonen ja @Piikkinen Yes! Teillä homma edistyy, kiva kuulla! Nyt pidetään meille kaikille peukkuja!!
Piikkinen, tuo ferritiini on kyllä hyvä tsekkaa. Mä sain kesällä suoneen rautaa ja sen jälkeen on pysynyt yli sadan. Alkulukemat 20 tienoilla, joskus ennen hoitoja jopa alle 10....

ON. Piinapäivät alkoi. Mulla on aika levollinen olo. Eilen sain pikkuisen matkaan:love:-limis oli nyt paksumpi kuin viime kerralla...Nyt täytyy vaan manifestoida ja meditoida onnistumista! Mulla myös akupunktio tukihoitona tällä kertaa :whistle:
 
Soitin Naistenklinikalle ja pääsen ylimääräiseen tarkastukseen 27.3. Huomenna käyn verikokeessa ja ultra ke. Hienoa, saadaan tietää, onko kaikki raskausaines pois. Mullahan se toinen hoito ei aiheuttanut mitään supistuksia eikä vuotoja!
 
@kirsillevauva ihana et oot saanu sieltä hyvää palveluu <3 siis sillon kun oltiin siellä hoidoissa ni lääkärit ja hoitajat oli yhtä lukuunottamatta tosi ihania ja ei silleen varsin mitään pahaa sanottavaa. Mut noi päivystyskokemukset on vaan sellasia et vältän viimeiseen asti sinne menoa. Toivottavasti hcg on nyt pian nolla ja pääsette uuteen yritykseen!! <3 mikä sun vointi muuten?

@Rusakkonen mikä teillä tosiaan siellä on tilanne ja aikataulu? :)

@Plusyks hei nyt tsemppiä! <3 pidän peukkuja sinne teille! Milloin meinaat alkaa testailemaan? :)

Omaa: saikku loppuu huomenna. Oon ollut 8 päivää sairaslomalla ja nyt fyysinen olo alkaa helpottumaan mut henkisesti oon ihan murskana. Sydän on särkynyt ja voimia ei riitä mihinkään. Saan pieniä spurtteja et jaksan tyyliin meikata tai piirtää tai sitten siivoilla, mut sitten tulee täysi romahdus. Nytkin onnistuin järjestämään itteni kahville keskustaan ja masennus vyöryi ihan jäätävän voimakkaana mattona päälle, ja en tiedä miten mä pääsen täältä enää kotiin. :( saikkua en kehtaa hakea enää lisää, mutta pelottaa töihinpaluu. En kestä yhtään mitään ikävää tai vastoinkäymisiä, ja asiakaspalvelussa niiltä kun ei voi välttyä. Onneksi on lyhyt päivä ja sitä sairaslomaa voi hakea tarvittaessa lisää.

Voimat on niin lopussa. Kaikki ympärillä onnistuu ja jotenkin väsyttää katsoa kun muut menee elämässä eteenpäin ja itse junnaa paikallaan. Kaikki kaverit, ystävät ja muut menee naimisiin ja tekee lapset ja elämä jatkuu. Me vaan ollaan. Ja sit epäonnistuttiin luomuyrittämisessä, jouduttiin hoitoihin, nekään ei auttanut ja päädyttiin lahjasoluihin ja sit siitäkin keskenmeno ja tarvii uuden luovuttajan... ja et nyt on monta kuukautta väliä et pääsee yrittämään, ja jos seuraavakin epäonnistuu menee syksyyn :(
 
@nyuu, hae ihmeessä saikkua lisää jos et jaksa. Itsekin olin ihan hiilenä eilen töissä, kun oli niin idiootit asiakkaat. Sain onneksi suht ammattimaisesti neuvottelun vedettyä... Hermoja kiristää ja mieli on apea. Masentaa tuo testi, kun edelleen plussaa. Kävin verikokeessa ja huomenna viimeistään saan tulokset. Olisi niin ihana raskautua uudestaan ja tällä kertaa onnistua <3 Töissä ei ole mitään motivaatiota! Onneksi kävelen nyt paljon ja "raskauskilot" (=estrogeeniturvotus) on koko lailla pois.
 
Siis, mä kuolen kohta!!! Raskaushormoni edelleen 168 ja kauhee pms samaan aikaan. Siis tästä ei tule mitään, olin jo leumata itseni sairaaksi, mutta kuuntelin musiikkia ja rauhoituin vähän. Onneksi on huomenna lääkäri, pelottaa jos tulee kaavinta.

Anteeksi tämä valitus, mutta kyllä tämä voimille ottaa :(

@Ramiina, onko sulla vointi jo parempi? Paljonko pallukalla ikää <3
 
@Plusyks onnea piinapäiviin!

@kirsillevauva voi että, varmasti raastavaa...!

ON: Omat rauta-arvot on pielessä, mutta saan rautatankkauksen luultavasti ensviikolla. Mutta nyt pitäis tehdä päätös, että yritetäänkö ensikuussa vai siirretäänkö toukokuuhun. Luovuttajalistalta valittiin on yksi, joka oli "paras" meille, mutta sitten kun vitkasteltiin, niin sen solut ehtikin loppua. (ollaan siis käyttämässä pakastesoluja). Mutta mahdollisesti niitä voitaisiin pian saada lisää, joten nyt pitäis päättää että odotellaanko lisäsoluja meidän lemppariluovuttajalta vai mennäänkö kakkosvaihtoehdolla... Äh, en osaa päättää...
 
@kirsillevauva Ei ole olot helpottuneet, valitettavasti :sick: Vauva on nyt rv 13+2. Näyttääpä isolta lukemalta kirjoitettuna. Käyn päivittäin lukemassa teidän kaikkien kuulumiset, mutten "uskalla" kirjoittaa kun en halua pahoittaa kenenkään mieltä kun olen raskaana. Vaikkakin tiedän ansainneeni tämän 14v. lapsettomuuden jälkeen, mutta silti tiedän toisten raskautumisen olevan paha paikka kun itse haluaa sitä myös kovasti. Toivon kaikille onnistumista ensi kerralla! :love: Ja Kirsi, toivon niin kovasti että pääset siirtoon pian ❤
 
Itse olen ihan romuna. Oli Naistenklinikan käynti tänään. Istukan pala on vielä kiinni kohdussa ja joudun kaavintaan. Aika pe. Se tutkimus oli varsin kammottava. Kohtuun laitettiin vettä, koska näkyvyys oli huono... Pelottaa ihan sikana se nukutus, kun mulla on uniapnea, joka on riskitekijä. Kait mua sit valvotaan erityisen tarkaan ja otan cpap-laitteen mukaan leikkaukseen. Hermot on niin kireellä, olen huomisen saikulla sen takia.
 
@nyuu, odotan soittoa Dextralta. Naistenklinikalla suosittelevat kuulemma kaavinnan jälkeen yhtä kiertoa välissä, eli varmaan sen mukaan mennään ja toukokuussa siis voidaan siirtää. Tuliko sulla kaikki materiaali itsestään alos ja onko raskaushormoni nyt laskuun päin?

@Piikkinen, siis en ihan ymmärrä, miten teidän klinikka toimii? Siis luovuttaako sama nainen monta kertaa ja niitä varastoidaan pakkaseen? Montako solua saatte?

@Ramiina, kukkaan ei varmasti pahoita mieltään sun raskauden takia <3 Olette yrittäneet niin kauan. Itse olen noista tavallisista yritysrymistä pois, joissa ihmiset raskautuu tyyliin eka kierrosta tai vahingossa, se on masentavaa, kun itse tahkonut vuosia...Joten kirjoittele vain ihania raskauskuulumisia. Siis sikäli ihania, että olet raskaana <3 Vaikka vointi huono onkin! Sulla on varmaan ollut muuten tosi hyvä lääkäri, kun sai estettyä mahdollisen keskenmenon alussa!
 
@Ramiina, kerro vaan ihmeessa useamminkin raskauskuulumisia täällä, jos itse jaksat / huvittaa. Kyllähän se antaa toivoa meille perässä tarpojille, kun muistaa että onnistuminenkin on mahdollista.

@kirsillevauva voi ei, miten huonoa tuuriakin vielä matkassa. Tsemppiä perjantaille. Kyllä ne sut hyvin hoitaa ja vahtii nukutuksen ajan. Onneksi uniapneatilanne on tiedossa, niin osaavat varautua.

Ja @kirsillevauva kun kysyit, niin meidän klinikka siis toimii niin, että tarjolla on sekä tuoreluovutusta, että pakasteesta soluja. Jos ne, ketkä ottaa tuoreluovutuksen, niin heille annetaan vain 10 solua, jos tulee enemmän, niin menee pakkaseen. Ja pakkasesta taas soluja saa ostettua ihan kappalehintaan. Näin saavat hinnatkin aika alas. Eli meidän "lemppariluovuttaja" oli myös saamassamme tuoreluovuttaja listassa, eli on tod. näk. tulossa taas tuoreluovutukseen jollekin toiselle asiakkaalle, ja sit jos niitä jää "yli", niin voitais ostaa niitä taas pakkasen puoleltakin.
 

Yhteistyössä