Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)
@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito
@nyuu, 23-vuotta, esikoista yritetään, yritys alkanu 6/2016 ja takana 3x ivf/icsi, yksi lahjiskierros ja toinen kierros alkaa nyt!
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), lahja-alkiot, 1. lapsi

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019
@Plusyks, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
@Plusyks Onnea, huikean hieno juttu! Kerro ihmeessä pian lisää kuulumisia: tuntemuksia, miten viiva vahvistuu?

@Ramiina ja @Plusyks, kiitos kortisonineuvoista, mulla menee normisti 20 mg aamulla (tai oikeestaa aamuyöllä, jos otan liian myöhään niin sekoittaa unirytmiä). Eli nosta ehkä hetkellisesti siirro tienoilla annoksen 30 mg tai jotain sellaista.

Nyt odottelen kuukautisten alkamista, niin enskiertoon tähdätään. Neuvottiin aloittamaan kierron tokana päivänä estrogeenitabletit kolmesti päivässä, onko teillä muilla ollut sama ohje?

@kirsillevauva, hyvä idea tuo listan pito, kiva jos jaksat päivittää. Mielestäni voisi kuitenkin päivitellä suht´ harvoin verrattuna tuohon IVF ketjun listanpäivitystahtiin. Itse koin, että vaikeuttu jotenkin ketjun lukemista kun tuli vähän jokaväliin niitä tositosi pitkiä listoja.
Mutta siis saa laittaa:
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
 
Kiitos onnitteluista Ihanaiset! Uskallanko vielä plussanneiden listalle:D

Aamu meni aika sumuisesti- emme meinaa uskoa todeksi. Sitten oli aika paljon duunia edessä, mihin oli vaikea keskittyä. Onneksi oli etäpäivä:)

Jännä kun heti alkoi menkaamaiset tuntemukset alavatsalla. Jokainen wc:ssä käynti jännittää, mutta pitää uskoa, että nää on niitä asiaan kuuluvia kohdun kasvamiseen liittyviä jomotuksia. Yritän nyt tsempata postiivisia ajatuksia- ainakin tällä alkiolla on kromosomit terveet.

Alkuraskauden ultran varasin parin viikon päähän. Ihana, kun klinikan kätilökin hihkui, kun kirjoitti tuon "alkuraskauden ultra". Neuvolaan en vielä uskaltanut soittaa. Huoh, menisipä kaksi viikko nopeasti ja kaikki olisi ultrassa hyvin. Monta momenttia vielä ennenkuin voi huokaista:rolleyes:

@Piikkinen Mulla alkoi kp 2 estrogeeni, mutta se on ollut mulla laastarina (Estradot 150mikrog/x 2vko).
 
@nyuu ja @Piikkinen, meillä on varmaan hoidot suht samaan aikaan? Eli seuraavista kuukautisista? Itsellä vielä jälkivuotoa kaavinnasta, kovasti odotan uutta alkua :)
Kattellaan milloin päästään aloittamaan. Hoitaja vähän väläytti vihreää valoa sille et jos halutaan ni voitas nyt seuraavista kuukautisista aloittaa, mut ollaan menossa japaniin toukokuussa, ni en tiiä haluanko piinapäiväillä sit siellä... joten voi olla et mentäs siirtoon vasta toukokuun lopussa kun palataan reissusta!

Miltäs teidän aikataulut näyttää?
 
@Piikkinen, mulla oli annostus 2+1 estrogeeniä ja se oli hyvä. Kuukautiset tosin loppui kuin seinään ja se jännitti, ei olisi pitänyt niin käydä. Mutta siirtoon päästiin silti! Ja kesken meni... :( Jospa nyt olisi siunattu kierros.

Jälkivuotoa on edelleen ja papereissa lukee, että kuukautiset tulevat 4-7 viikon päästä kaavinnasta, mutta olen optimistinen, että tulee aiemmin. Mullahan on normaalikierto vain 21-26 päivää.

@nyuu, ymmärrän, ettet halua pilata matkaa piinailemalla :) Toisaalta itse jännitän, jos viipyy, tuleeko kesätauko tai jotain? Haluan nyt tahkoa kun on mahdollisuus. ja verottaja toi ihania uutisia, palautuksia yhden siirron verran :) Että jos en ole elokuussa raskaana, saan siirtorahat verottajalta <3

@Plusyks, mikä vointi? Paljonko nyt viikkoja? Oliko tämä teidän ensimmäinen lapsi?
 
Hei kaikille! :)Jos sopii, hyppäisin mielelläni mukaan tähän ketjuun. Ilmoittauduimme juuri lahjasoluhoitoon ja luovuttajan etsintä on alkanut. Yritystä luomusti takana 4/2016 asti. Ennestään on yksi murkkuikäinen lapsi edellisestä liitosta. Ikää jo valitettavasti 46 vuotta, joten aikaa ei ole hukattavaksi. Itsellä lahjasoluhoitoihin ryhtyminen vaati kyllä työstämistä, mutta nyt on mieli odottavan toiveikas.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
  • Tykkää
Reactions: Plusyks
Tervetuloa @Iid@ tälle puolelle! Meillä onkin jo hyvä porukka täällä :)

Missä olet hoidossa, kun Dextralla oli ikäraja 45-vuotta? Tiedättekö kauanko luovuttajan etsimiseen menee?

Olin lääkärillä äsken pidatysvaikeuksien takia ja sain lähetteen gynekologille. Mulla on ollut joskun kohdunlaskeuma ja paikat ovat kuulemma hyvin venyneet. Onko ihme: 6 raskautta, 3 alatiesynnytystä ja ylipaino...
 
Hei kaikille! :)Jos sopii, hyppäisin mielelläni mukaan tähän ketjuun. Ilmoittauduimme juuri lahjasoluhoitoon ja luovuttajan etsintä on alkanut. Yritystä luomusti takana 4/2016 asti. Ennestään on yksi murkkuikäinen lapsi edellisestä liitosta. Ikää jo valitettavasti 46 vuotta, joten aikaa ei ole hukattavaksi. Itsellä lahjasoluhoitoihin ryhtyminen vaati kyllä työstämistä, mutta nyt on mieli odottavan toiveikas.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!
Ihanaa @Iid@ etta tulit mukaan. Olenkin tassa ajatellut, etten voi olla Suomen ainoa 46-vuotias ‘yrittaja’. :) Tosin toista ensilapsosen yrittajaa ei ole viela nakynyt, ehka joku on taustalla kuitenkin. :)
 
Tervetuloa @Iid@ tälle puolelle! Meillä onkin jo hyvä porukka täällä :)

Missä olet hoidossa, kun Dextralla oli ikäraja 45-vuotta? Tiedättekö kauanko luovuttajan etsimiseen menee?

Olin lääkärillä äsken pidatysvaikeuksien takia ja sain lähetteen gynekologille. Mulla on ollut joskun kohdunlaskeuma ja paikat ovat kuulemma hyvin venyneet. Onko ihme: 6 raskautta, 3 alatiesynnytystä ja ylipaino...
@kirsillevauva - nyt kun @Iid@ kin tuli mukaan, meita on nyt sitten tallainen triumfiraati tai kolmikko 45+ yrittamassa. Hienoa! :) Tsempataan yhdessa! :) Ja muutenkin meilla on ihana porukka taalla - ika ei toki ole mikaan maaraava tekija, mutta joskus on kivaa huomata, etta muitakin omanikaisia on samankaltaisessa tilanteessa kuin itse.
 
Viimeksi muokattu:
@Piikkinen, mulla oli annostus 2+1 estrogeeniä ja se oli hyvä. Kuukautiset tosin loppui kuin seinään ja se jännitti, ei olisi pitänyt niin käydä. Mutta siirtoon päästiin silti! Ja kesken meni... :( Jospa nyt olisi siunattu kierros.

Jälkivuotoa on edelleen ja papereissa lukee, että kuukautiset tulevat 4-7 viikon päästä kaavinnasta, mutta olen optimistinen, että tulee aiemmin. Mullahan on normaalikierto vain 21-26 päivää.

@nyuu, ymmärrän, ettet halua pilata matkaa piinailemalla :) Toisaalta itse jännitän, jos viipyy, tuleeko kesätauko tai jotain? Haluan nyt tahkoa kun on mahdollisuus. ja verottaja toi ihania uutisia, palautuksia yhden siirron verran :) Että jos en ole elokuussa raskaana, saan siirtorahat verottajalta <3

@Plusyks, mikä vointi? Paljonko nyt viikkoja? Oliko tämä teidän ensimmäinen lapsi?
Dextra ei kasittaakseni mene tauolle lainkaan, vaikka tietty laakari voi kylla olla lomalla. Oliko teilla se E laakarina?
 
Jaahas, nyt sitten taas ollaan matkalla Suomeen, talla kertaa mies mukana. Ultrassa kaikki hyvin, limakalvo 9.3-9.5mm, kolmikerroksinen, munasarjat lepotilassa. Uskoisin, etta ne aikaisemmin kirjoittamani “varivaiva” johtui Bepanthenista, eika laakarikaan ollut huolissaan, meilla oli hyva Skype-keskustelu tiistaina. Todennakoisesti luovutus ja hedelmoitys (ICSI) maanantaina ja alkionsiirto kolmipaivaisella torstaina. Akupunktiot myos varattu. Allons-y!!!
 
Moikka ihanaiset naiset! Olen seurannut keskustelua jonkin aikaa ja mielelläni liittyisin joukkoonne.
Meidän tarina monilta osin muistuttaa teidän tarinoitanne. Tapasimme mieheni kanssa myöhäisellä iällä ja aluksi lisäntyminen ei jotenkin kuulunut kuvioihin. Kun yritys sitten alkoi eikä tärppiä tullut, hakeuduimme lapsettomuustutkimuksiin. Siellä selvisi, että mieheni ei voi saada omaa biologista lasta. Järkytyksestä toivuttuamme, lähdimme hoitoihin. Eka ivf ei johtanut raskauteen, mutta toisesta yrityksestä tulin raskaaksi. Raskaus sujuikin hyvin, kunnes vauvamme menehtyi kohtuun rv27 syyskuussa 2018. Syytä ei löytynyt. Kaiken surun ja järkytyksen jälkeen päätimme kuitenkin yrittää raskautta omilla munasoluilla uudestaan. Omat munikset eivät kuitenkaan enää oikein meinaa toimia ja parin inssin jälkeen päädyimme lahja-alkion käyttöön. Yksi huurunenä siirrettiin viime perjantaina ja nyt sormet ja varpaat ristissä odotamme josko alkio kiinnittyisi.
Ja ikää meikäläisellä on 45.
 
Tervetuloa uudet mukaan minunkin puolesta! Kiva saada enemmän porukkaa tähän tsemppirinkiin!

@Iid@ Toivottavasti löytyy hyvä luovuttaja ja saat sen ajan työstämiseen, minkä tarvitset. Toki työstäminen on prosessi, joka jatkuu koko ajan. Välillä mennään pari askelta eteenpäin ja sitten taas taaksepäin. Mutta jotenkin olen ainakin itse halunnut uskoa, että tämä vahvistaa ja jonain päivänä ymmärrän tämänkin tarkoituksen. Lukemalla aiheesta saa jo paljon perspektiiviä ja tietty tämä vertaistuki on tärkeä! <3

@Aallotar19 Niin tutunlainen tarina <3 Tsemppiä piinailuun ja toivon onnistumista teille:love:

@kirsillevauva Juu, ekaa yritetään. Olossa ei suuria muutoksia; rinnat arat ja tasaisin väliajoin pitää syödä. Mielialat vaihtelee, herkillä olen. Uskalsin tänään soittaa neuvolaan ensikäyntiaikaa:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Aallotar19 - tervetuloa myos minun taholtani! :) Meita onkin nyt sitten quattro tata ikaluokkaa! Oletko Sinakin Dextralla hoidossa, moni on meista ollut siella? Mekin olimme, mutta ikarajojen tayttymisen myota lahdettiin sitten Ovumiaan tekemaan uutta luovutushoitoa, tosin Dextran pakkasesta loytyy viela meidan omasolualkioitamme, joita mahdollisesti kaytamme sitten myohemmin. Tarinasi oli tutunkaltainen minullekin - no, mina ja mieheni kylla alettiin heti naimisiinmenosta yrittaa, mutta olimme tuossa vaiheessa molemmat jo 44. Hoidot aloitimme noin puolen vuoden kuluttua, silloin kun taytin 45. Siis teillekin molemmilla ensimmaista kuten meille? Tsempataan tosiaan yhdessa, meita onkin nyt sitten tassa ikapolvessa taalla jo nelja! :)
 
Tervetuloa uusille! Saataspa nyt mullekin vielä omanikäistä juttuseuraa :’D vertaistuki on vertaistukee ja kuten @Rusakkonen kin kirjoitti niin eihän sillä iällä ole väliä, ihan samassa veneessä ollaan, mutta helpottaahan se oloa kun tietää et joku on samaa ikäluokkaa ettei oo nimenomaan se ainoa omanikäinen joka lahjiksia käyttää.

Se tosiaan itteä vähän rasittaa, vaikka kaiken muun kanssa olenkin jo sujut, että yhtään 20-vuotiasta lahja(muna)soluhoidoissa olevaa ei kyllä mistään vertaistukiryhmistä löydy. Tänkin ketjun pläräsin läpi ja löysin yhden omanikäisen jostain vuosien vuosien takaa :’D tiedän kyllä et muutamia meitä on, mut helpottaisi niin kovasti kun saisi vaihtaa pari sanaa ja tavallaan konkretisoituisi se etten oo niin huono ja luonnonvastainen miltä nyt tuntuu. Kaikki lahjasoluartikkelitkin ovat vain sitä ”vanhana nuoren terveen naisen solusta raakaaksi”, ja mä oon itekin nuori ja terve nainen... mut joo!

@Aallotar19 otan osaa <\3 itellä takana nyt neljä keskenmenoa, että vähän osaan kuvitella, mut sit kuitenkaan taas en voi käsittääkään mikä kipu ja suru ja menetys se on jos noin pitkälle asti selviää ja sitten käy noin :(
 
@Rusakkonen nyt kaikki tsempit sinne! Tuuhan kertomaan sit millanen saalis saatiin ja miten meni! Mut kolmipäiväisenä siirto? Meille ne dextrassa ehdotti sitä samaa silloin kun vielä oli puhe tehdä omilla soluilla yks ivf, et olis siirretty kolmepäiväisenä, kun joskus (harvoin) alkiot selviää paremmin kohdussa kuin labrassa!

Ja ai niin. Meilläkin on luovuttajalla tänään punktio. Vähän jännittää, mut kuitenkaan ei kauheesti. Oon asennoitunut jo niin ettei nyt tästäkään kierroksesta meille toivottua lopputulosta tuu vaan joudutaan vielä kolmaskin kierros käymään läpi jossain.
 
@Rusakkonen nyt kaikki tsempit sinne! Tuuhan kertomaan sit millanen saalis saatiin ja miten meni! Mut kolmipäiväisenä siirto? Meille ne dextrassa ehdotti sitä samaa silloin kun vielä oli puhe tehdä omilla soluilla yks ivf, et olis siirretty kolmepäiväisenä, kun joskus (harvoin) alkiot selviää paremmin kohdussa kuin labrassa!

Ja ai niin. Meilläkin on luovuttajalla tänään punktio. Vähän jännittää, mut kuitenkaan ei kauheesti. Oon asennoitunut jo niin ettei nyt tästäkään kierroksesta meille toivottua lopputulosta tuu vaan joudutaan vielä kolmaskin kierros käymään läpi jossain.
Suomessa eivat klinikat tykkaa tehda toita sunnuntaina. Tuoresiirrossa on eri mietinnot kuin pakastetuilla munasoluilla tehdyissa, tai puolipakastetuilla operointi; se jalkimmainen oli meilla viimekertaisessa hoidossa. Kolmipaivaisilla en ole ennen pelaillutkaan mutta takana on 8 epaonnistunutta blaston siirtoa. Haluan kuitenkin laakarini neuvosta kokeilla tuoresiirtoa eika taas toista kertaa heti peraan uutta puolipakastettua. Eikohan se kolmipaivaisenakin sitten lahde kasvamaan, jos tarkoitettu on. Jos ei onnistu ja menee kuitenkin alkioita tassa vaiheessa pakkaseen, niita voi myohemmin kasvattaa blastoiksikin.
 
Viimeksi muokattu:
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)
@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa)
@nyuu, 23-vuotta, esikoista yritetään, yritys alkanu 6/2016 ja takana 3x ivf/icsi, yksi lahjiskierros ja toinen kierros alkaa nyt!
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019
@Plusyks, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä