Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Hillevi, 14.11.2008.

1. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    @Plusyks, meillä kans lääkäri puhui, saatasko tutkimuksia julkiselta, kun kolme keskenmenoa. En jaksanut selvittää, kun ne verikokeet on suht vähän rahaa tässä konkurssissa. Teetettiin kokeet Hus:lla, en tiedä, oliko hintaeroa Dextraan (käytännön syistä tehtiin). Tukostesti oli n. 100 e ja miehen kromosomikoe 360 e. Mullahan oli kans siirroissa kaksi keskenmenoa putkeen, ja lääkäri arveli syyksi vaan huonoa onnea. Itse toivoin noita lisätestejä. Jos tämä menee kesken, tehdään se beready-testi!

Totisesti toivon, että saadaan pitää tämä lapsi! Toivottakaa onnea huomiseen verikokeeseen, että on arvo noussut. Lauantaina oli ainakin lupaava pahoinvointikohtaus :) Menen vielä Simpukan Helmikokoukseen, tulen kertomaan kuulumisia. Sen verran jo selvittelin, etti yhdistyksellä ole virallista linjaa, kuinka luovuttajasta puhutaan ja kaikki mielipiteet ovat sallittuja.

Hesarissahan oli juttu, kuinka geenit ohjaavat elämää. Niin tai näin, itse ainakin 8 vuoden terapian läpi käyneenä tiedän, kuinka valtava merkitys kasvuympäristöllä on!

2. Plusyks

Plusyks Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    17
    @paulanna ja @Tammityttö Kiitos kannustuksesta ja kokemuksen jakamisesta. Ihana kuulla onnistumistarinoita pitkienkin hoitotaipaleiden päätteeksi ❤️

Mua ahdistaa ihan tavattomasti että jäädäänkö tyhjin sylein. Meillä kun on suljettu se alkioperäinen syy pois (pgs), niin kokenut lääkärinikin oli jotenkin äimistynyt ettei onnistuttu näin monesta siirrosta huolimatta. Mies on ollut meillä se positiivinen promoottori, mutta nyt hänen silmisäänkään en näe enää sitä toivon kipinää. @Aallotar19 Me tutkitaan nyt ne hylkimistekijät. Lääkäri selvittää yhteistyökuvion spr:n kanssa. Ja tosiaan myös ne hyytymistekijät ja miehen kromosomit.

@kirsillevauva Saitko jo kokeen vastauksen? Vai meneekö huomiseen sekin.

3. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    Olo on suht kiva, juttelen pikkupeikolle ja en ihan kuoleman paljon pelkää keskenmenoa, toki tarkkailen pikkuhuosuja aina vessassa ;) Hcg oli pe 240 ja tänään 641. Hyvin siis noussut. Nyt minäkin olen kokenut sen paljon puhutun "vaarattoman vuodon".

Kävin helmiläisten vertaistapaamisessa ja oli fiksua ja kivaa porukkaa. Yksi helmilapsikin :) Jostakin syystä ahdistuin siellä. Ehkä se lapsettomuuden teema on raskasta kuultavaa? Itse olen kuitenkin helposti saanut kolme lasta ja ollut äiti 20 vuotta ja jotenkin jäi miettimään, jos tuokin kärsimys olisi vielä täytynyt kokea. Tämän kirjoitan siis kaikella lempeydellä ja myötätunnolla lapsettomuuden kohdanneita kohtaan. Itseä on paiskattu päähän monella asialla, mutta äiti olen saanut olla ja tämä on kantanut läpi aikuiselämän, antanut syyn elää ja jaksaa...Totisesti toivon, että te kaikki vertaissiskot saatte sen onnen kokea <3

4. nyuu

nyuu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    114
    @kirsillevauva ihana kuulla et oli kivaa! Ei siis mitään kaksi äitiä-juttua?

Ja varmasti siellä enemmistöllä on lapsettomuustausta. Niinkai tälläkin palstalla sinua ja sitten kukas se olikaan se jo vauvan saanut? (Hirveää kun nimimerkitkin jo unohtuu!)

Ihana toi hcg:n nousu! Nyt tää on se teidän the vauva! :love:

5. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    96
    Tänään taisi alkaa menkat, miten nyt jo kp33 kun on ollut niitä pitkiä kiertoja?? Pitäisi ilmoittaa klinikalle, että keräävät munasolut nyt ihan luovuttajan aikataulun mukaan kun mä en tosiaan tuolta uudesta työstä pääse minään tiettynä päivänä siirtoon. Työvuorotkin on tehty jo lokakuun puoliväliin asti ja eihän sitä edes tietäis mitä päivää pyytäis vapaaksi. o_O Täytyy varmaan vaan katsoa työvuorolistaa sitten kun seuraavat menkat alkaa ja pähkäillä klinikan kanssa osuuko mikään arkivapaa sopivaan aikaan. Oletin myös, että mulla olisi ollut iltavuorojakin että olis ehkä aamusta ehtinyt, mutta useimmiten menen aamukuuteen. Pitääkö se siirto jostain syystä tehdä aamupäivällä kun oon ymmärtänyt, että yleensä tehdään?

6. Aallotar19

Aallotar19 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Pääsin just lääkäristä. Limis on 9 mm ja siirto on maanantaina 2.9. Yritän nyt tankata universumin kaikki positiivinen energia, jotta tämä onnistuisi.

@kirsillevauva iIhana, että hcg vahvistui! @Plusyks kovasti tsemppiä pohdintoihin ja päätöksiin. Vaikka mieli on nyt musta, jossain vaiheessa helpottaa.

@Silmu75 jos tehdään pakastetun alkion siirto, se pitäisi tehdä iltapäivällä jotta alkio sulatuksen jälkeen ehtii ”avautua”. Näin lääkäri mulle äsken selitti, kun suunniteltiin pakastetun blaston siirtoa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    Listaus

@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
    @ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
    @Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
    @lapsettomuuta10v
    @Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019
    ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
    @Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)

Tulevat tapahtumat:

@kirsillevauva, varhaisultra 10.9
    @Aallotar19 testi 16.9

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12

@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

Viimeksi muokattu: 02.09.2019
  8. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    @nyuu, katsoin tosiaan tuota listaa, ja useimmilla on nyt tulossa/toiveissa vasta ensimmäinen lapsi. Itselle tosiaan on aika vierasta suru siitä, etteivät omnat geenit jatku, ja voi seurata, onko lapsessa omaa näköä. Itse lähinnä olen "surkutellut", jos lapsi jää kovin lyhyeksi ja poikkeaa sillä tavoin perheen muusta jälkikasvusta. Meidän luovuttaja kun on minua 12 senttiä lyhyempi. Ryhmässä kysyin tuosta terminologian käytöstä. Osa puhuu biologisesta vanhemmasta, osa geneettisestä vanhemmasta ja osa luovuttajasta. Ymmärsin, että itsenäs kanssa saa tehdä pitkään töistä, ettei joudu puolustuskannalle tuon "äiti" sanan käytöstä luovuttajan yhteydessä. Minulle äiti on ainakin niin paljjon merkitystä täynnä, etten näe mitään syytä kutsua luovuttajaa geneettiseksi äidiksi. Äitiytene liittyy hoiva ja rakkaus mielikuvissani <3.

@Silmu, hienoa että alkaa aikataulut selvimään!

@Aallotar19, olette jo pitkällä. KOhta olet piinailijoissa :) Tehdäänkö nyt jotakin eri tavalla?

Kirsi ja pikkupeikko 4+5

9. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    96
    @Aallotar19 Yritän täältäkin lähettää paljon positivista energiaa! :love:
    Hyvä tietää tuosta iltapäivästä, eipä siitä iltavuorosta sitten olisi iloa. Klinikka on vissiin tiistaisin myöhempään auki, mutten tiedä onko ketään labrassa enää neljän jälkeen ja olisko tiistai sopiva päiväkään, mutta täytyy kattoa sitten kp1 missä mennään.

10. Aallotar19

Rekisteröitynyt:
    30.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @Silmu75 Ovumian labra menee klo 16 kiinni, joten siirron pitää olla ennen sitä.
    Kysyin tästäkin, kun itselläkin on aikatauluhaasteita.

11. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    530
    Tsemppiä tänne ketjuun teille vaiheisiinne
    Ja @kirsillevauva toiv tämä nyt onnistuu! Ja jos ”lohduttaa” niin geenit ei onneksi aina mene niinku vois kuvitella ”omillakaan” saaduolla lapsilla saati näillä. Mun luovuttaja oli mua yli 15cm pidempi (!). Mä olen siis ihan perusmittainen, 169cm. Mut kuinkas kävikään lapsi kasvaa miinuskäyrillä eli pituudessaan eli ennustepituus muakin lyhyempi. Nyt 10v :love: Samoin tuttujen ”biolapsilla” voi olla paljonki eroa. Pitkistä ei tuu aina pitkiä eikä lyhyistä lyhyitä. Ruskeasilmäisillä ystävillä on sinisilmäinen lapsi :love:
    Mut joo! Mä aina kurkin teidän kuulumisia. Omista vuosista on hetki aikaa :whistle:

12. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    96
    Kiitos tiedosta! Ei kyllä sitten onnistu kuin vapaapäivänä, mutta toivotaan että sellainen osuu sopivaan väliin. Olis kyllä kiva olla joku vapaaherratar, joka vois omistautua tälle hommalle tarvitsematta miettiä työjuttuja ollenkaan. :ROFLMAO:

13. Sukkis

Sukkis Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    13
    Kun sulla @nyuu on keskenmenoja takana, niin voisit päästä aikaisemmin kuin viikolla 20 sinne kaupungin terapeutille. Mulle kun vielä erikseen soitettiin perään ja kysyttiin tästä. Mutta kun ei keskenmenoja niin joutuu odottamaan vielä. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä: https://www.hel.fi/sote/toimipisteet-fi/aakkosittain/perheiden-erityispalvelut/vauvaperhetyo/

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. Aallotar19

Rekisteröitynyt:
    30.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @kirsillevauva Mennään samalla kaavalla, ainostaan Lugesteronit vaihdetaan Terolutiin. Juttelin josko tehtäisiin asiat eri tavalla, mutta lääkäri oli sitä mieltä että mennään vanhalla kaavalla. Katotaan kuis käy.

15. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    Täällä ollut kauhee reisikipu, kuten ennen viimeisintä keskenmenoa. Samanlainen reisikipu minulla on ollut lääkkeellisissä keskeytyksissä, eli se johtuu siis supistuksista. Olen todella huolissani. Lääkäri määräsi crinonea, saan sen huomenna. Lääkärin mukaan lääkkeet ovat nyt tapissaan.... Eihän tässä voi kuin toivoa parasta. Olen pitänyt jalkoja ylhäällä ja pitänyt lämpöpussia vatsan ja jalkojen päällä. Mietin, että olen ilmoittautunut afrotanssiin, että uskallanko edes aloittaa, kun se on melkoista tömistelyä?

16. Aallotar19

Rekisteröitynyt:
    30.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @kirsillevauva Toivottavasti se on vaan kipua eikä tarkoita mitään!

17. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    Peruin sen syksyn afrotanssin, aion olla just niin neuroottisen tarkka kuin olla ja voi ;) Ja toisekseen olen ihan hengästynyt pelkästä kävelystä ja portaiden kävelystä. Helpottaako tuo hengästyminen raskauden edetessä? Varasin nyt sit kuitenkin neuvolan jo nyt, kun aikoja on vaikea saada sopimaan töihin. Ensimmäinen neuvola 27.9. Onneksi niitä esitietolomakkeita ei tarvi enää täyttää, kun kaksi keskenmenoa ollut tänä vuonna ja on tallessa järjestelmässä.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    resiskipu on nyt ohi! ja menen hakemaan crinonen, joka on muuten pirun kallis!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    96
    @kirsillevauva Aika kallis kyllä! Pitääkö sitä käyttää miten pitkään?

Ilmoittelin klinikalle työkuvioista, että nyt ei se tuoresiirto kyllä onnistu ja kyselin siirron ajankohdasta ym. Vastaus alkoi, että ”sinun olisi pitänyt aloittaa e-pillerit ensimmäisenä vuotopäivänä, jotta tuoresiirto olisi mahdollinen...” Luetun ymmärtämisessä ehkä vähän toivomisen varaa. o_O No, siirron ajankohdassa on kuulemma lääkkeiden ansiosta liikkumavaraa, mutta yleensä noin 2,5 viikon kuluttua menkoista. Tiedän nyt sitten edes vähän mihin sen vapaapäivän olisi osuttava, mutta täytyy kyllä varmaan sitten soitella klinikalle kp1 ja katella aikatauluja.

20. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    Reisi on taas kipeä. Huolettaa. Aloitin crinonen eilen. PIti lukea oikein ohjeet, että sain sen laitettua. Kauankohan sitä käytetään, kun on niin hitsin kallistakin? Laskin, että yksi annos on n. 6 e.

@Silmu75, sulla on ilmeisesti aika poikkeava ohje. Olen ymmärtänyt, että useimmat ottaa aamuin illoin.

21. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    tsellä oli viime raskaudessa oireetointa 5+3 alkanen ja muistan, että jaksoin siivota ihan hulluna. 5+5 tulikin spontani keskenmeno. Nyt on 5+2 ja pelkään saman toistuvan. Vielä ei anakaan ole väsynyt olo :(. ON tämä vaan raskasta!

@Plusyks, miten sun tutkimukset?

22. nyuu

nyuu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    114
    @kirsillevauva mikä vointi tänään? Ootko aatellu käydä verikokeessa/ultrassa vielä ennen sitä varsinaista varhaisultraa?

23. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    500
    @nyuu, on ihan hyvät raskausoireet vielä. Ajatus esim iltapäiväkahvista etoo, eli toistaiseksi kaikki hyvin . Näillä näkymin odotan 11.9 saakka, jos ei vuotoja tule tai oireet lopu.

24. Aallotar19

Rekisteröitynyt:
    30.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Moikka! Huomenna olisi alkionsiirto. Jännää jotenkin, mutta mulla on tosi tyyni ja hyvä olo ja olen varma siitä, että kaveri kiinnittyy ja pysyy matkassa mukana loppuun asti.

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    96
    Paljon tsemppiä huomiselle! :love:

Alibi
Anna