Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
Moikka!

Olipas todella piristävää saada tänne monta plussa kerralla. Onnea teille! :heart:Toivottavasti vuodoista ja epäuskosta yms. huolimatta kaikki olisi kunnossa! Kävitkä tänään lääkärissä, Rouva K?

Suuret pahoitteluni teille, jotka ette päässeet muiden mukana tuulettelemaan :( :hug:

Plussahehkutuksista ja -tuntemuksista tuli mieleen, että aina silloin, jos kirjoitan jotain lapsestani, mietin samalla, että varmasti joku ei nyt haluaisi lukea tekstiäni, ja aikas kieli keskellä suuta yritän kirjoittaa, mutta kokemuksesta tiedän oikein hyvin, että kun on syvällä lapsettomuussurussa, melkein kaikesta pahoittaa mielensä.

Mä oon menossa vk 46 Tartoon. Saa päivittää listaan, mutta ei ole pakko. En itse nyt viitsi taas kopsia listaa, kun se jo on tällä sivulla. Päivitän vaikka sitten, kun olen käynyt siirrossa.

Tyynelle onnea! Samoin muillekin, joiden nimi ja tilanne ei nyt tule mieleen!

amv
 
  • Tykkää
Reactions: johkuli

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


johkunen: (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
Pikkukintsu
vauva2014
Aurora73: (40) Ensimmäinen, 1 yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.
Paulanna: (40+)
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.


Hoito lähestyy
Tepsuttelija, siirto Vko:lla 43 mahdollisesti
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, 31.10.2013, vko 44 Riika
esemila Marraskuussa vkl:lla 46, Tarto
amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla,vko 46 Tarto
Plastex, siirto viikolle 46/47
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS loka-marraskuun vaihteessa,vko 46/47


Piinistelijät
Tyyne73, Veritesti 28.10.2013.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Mirkkuuusi LA 16.10.2013
Nalletyttö LA 6.5.2014
Toivokkaat
Odottava73 (39)
Rouva KK (34) 3 hoitokerta 11.10.2013 plussanut. Esikoinen


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis!
Hienoa ja onnea kahdesta Top alkiosta Tyyne73 Toivon että tämä viimeinen kerta nyt on se kerta joka päättää pitkän hoidon onnekkaasti.
Minulla on itsellä tuo sama vika kerta tulossa. Nyt ainakin tuntuu siltä että näin vaan on. Vannomatta paras kuitenkin.
amv Hienoa että hoito lähestyy sielläkin. laitoin sinut listalle, minusta ihan kiva lisäillä ja seurata näin jokaisen kuulumisia.
Laita sitten omaa kohtaa tai jos viitsit muidenkin kohtaan laitella muutoksia..?
Rouvakktoivottavasti kaikki on hyvin siellä. Monella on näitä alkuraskauden vuotoja, ja olen lukenut että näissä hoidoissa ovat yleisempiä. Toivon että ihan vaaratonta on sinun vuoto..

Olen myös sitä mieltä että onnea ja onnistumista saa ja pitääkin hehkuttaa ja tuulettaa. Ei näitä onnistumisia täällä liikaa ole ollut. Ja haluan kyllä kuulla miten kaikki sujaa niillä ketkä onnistuvat. Oli yritys ensimmäinen tai kuinka mones vaan. Kaikki vauvat ovat olleet toivottuja jotka näillä hoidoilla on saaneet alkunsa.

Täällä on suruja ja iloja niikuin elämässä ykeensäkkin ja kaikki eletään ja toivon että toisiamme tukien.

).( ultrassa käyty tänään ja huh helpotusta, Limis oli lääkeillä saatu hyväksi 13mm paksuiseksi ja kauniiksi kolmikaikuiseksi, eli siirto on ja pysyy siellä suunitellussa 31.10.
Tänään hyvä fiilis, jotenkin ihan leijuva, toivo nyt alkoi nostaa päätään että jospa kuitenkin se onnistuisi.:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Minä takapiruna kerron kanssa oman ajatuksen ja komppaan vähän johkulia ja amv :tä.

Itsellä kun ei ole lasta ollenkaan eli esikoista yritetään, niin toisten hehkutuksiin reagoiminen riippuu ihan sen hetkisestä omasta tilanteesta. Jos on aallon pohjalla ja juuri oma hoito mennyt pieleen ja kotona tosiaan ei ole lasta lohduttamassa, niin silloin iskee kyllä negatiiviset fiilikset kaikkia hehkutuksia kohtaan, sille ei vaan voi mitään.
Sitten kun on taas hyvissä fiiliksissä ja toivoa tuntuu olevan, niin jaksaa jopa ajatella lastenhuoneen sisustamista tms. ja toisten hehkutuksista on iloinen :)

Te jotka olette pidempään palstalla kirjoittaneet, niin teillä on taustalla enemmän kokemusta niin onnistumisista kuin epäonnistumisista, palstan historiasta. Itse kun suht uutena täällä kirjoittelee, niin tuota taustaa ei ole ja hoito tuntuu enemmän stressaavalta ja siihen tulee reagoitua aika vahvasti, järki ei meinaa toimia vaan tunteet valtaa mielen. Siksi ehkä toivon että toisten negatiiviseen fiilikseen suhtauduttaisiin myös ymmärrettävästi.

No nämä nyt tuli vaan mieleen kun yön yli asiaa pohdin...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna ja johkuli
Onpas kiva nähdä että plussia tulee, herää taas toivo josko sitä itsekin joskus onnistuisi.
Eli onnea plussanneille ja peukkuja että pysyvät plussina!

johkunen olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, itsekin esikoista yritän. Itsellä kun epäonnistuneet hoidot tai km, en silloin kyllä edes pysty lukemaan muiden hehkutuksia joten pysyn täältä silloin poissa. Sitten kun taas päässyt itse omista jutuista yli on kiva nähdä plussauutisia.

Itse olin maanantaina kohdun väliseinän leikkauksessa ja olotila hyvä...
Leikkauksen onnistumisesta tai seinämän paksuudesta tai siitä mikä tilanne kohdussa tällä hetkellä, ei niin mitään käryä...
Kirurgin näin ennen nukutusta ja hoitaja totesi vaan että oli sujunut ongelmitta.
Sain epikriisin eilen mutta ei kyllä selventänyt tilannetta ollenkaan...
Olisi vaan ollut kiva tietää mitä siellä oli ja tuliko hyvä....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkuli
Mikä on hematooma?

Tosiaan joo, ymmärrän että kun itse on epäonnistumisen hetkessä, ei varmasti jaksa lukea sitä, miten toiset ovat onnistuneet. Sen verran pitkään olen itsekin näillä lapsettomuusfoorumeilla pyörinyt pari vuotta...Toisaalta onnistumistarinat luovat toivoa sille, että onnistuakin voi, kun tuntuu monesti, että suurin osa on niitä negatiivisia tarinoita (niitä on riittänyt minullakin :))

Toivon sydämestäni onnistumista kaikille teille, joilla hoidot ovat menossa tai edessä <3, meille jo plussanneille toivon, että kyytiläiset pysyvät kyydissä tulevat 9 kk!
 
Unohdin toivottaa Tyynelle onnea hyvistä alkioista ja että vika kerta toden sanoisi :)

RouvaK33 toivotaan ettei hematooma vaikuta raskauteen, että olisi ns. sopivassa paikassa.

Burma kiva kuulla että leikkaus meni hyvin! Jos jäi kovasti vaivaamaan, niin soittele ihmeessä ja kysy epikriisin suomennosta, mäkin yritin sellaista itse tulkita magneettikuvauksen jälkeen ja loppuen lopuksi kysyin suoraan lääkäriltä kun oli mahdollisuus!

Odottava kyllä toisten plussat tuo toivoa! Jostain syystä mä edelleen epäröin kovasti hoitoa, en sitä että tehdään lahjoitetuilla, vaan jotenkin juuri hoidon onnistumista ja apua juuri meille. No ei auta muu kuin yrittää, muuten ei selvyyttä saa : /

Hyviä viikonloppuja kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Nyt kyllä harmittaa... Pitäisi olla siirto ensi viikolla. Saimme tietää päivät ja kaikki. No, itse menin omasta voinnistani vähän huolestuneena teetättämään toissa päivänä työterveydessä kilpirauhasarvot. Kerroin kyllä voinnistani aikaisemmin hoitavalle lääkärille, mutta arveli vaan, ettei se ole kuin ohimenevää (unettomuus ja sydämen tykytys) ja johtuu kortisonista. Vielä elokussa kun ne kilppariarvoni olivat ihan hyvät ja kunnossa. Mutta kas kas. Nyt olivatkin huonommat kuin juuri ikinä olleet!!! Ei nyt onneksi ihan kamalan huonot, kun ne ei ole niitä olleetkaan koskaan, mutta tsh 3,9! Olin ihan ihmeissäni arvoista. Siitäpä sitten otin selvää itse. Ei saisi ottaa thyroxinia ja kortisonia yhtä aikaa, kortisoni heikentää vaikutusta. Lisäksi jossain sanottiin, että estrogeeni suurempina annoksina voi heikentää vaikutusta. Että nyt siis vasta tiedän ja voi olla, ettei siirtoa tule tuoreena ollenkaan vaan vasta kun saadaan kilppariarvoni kohdilleen niin pakasteena sitten myöhemmin. Klinikan terveydenhoitaja katsoi lääkekirjasta ja siinäpä olikin, että pitäisi olla useita tunteja eroa kilpparilääkkeellä ja kortisonilla. Argh! Tiesikö teistä joku joka käyttää thyroxinia tätä? Missä ammattitaito vai onko tämä vain mun huonoa tuuria?! Myönnettiin siellä klinikalla, että siirtoa ei kannata tehdä, koska kiinnittymistä ei tapahdu jos kilppariarvot eivät ole hyvät. Nyt siis alan nostaa thyroxinia ja ottaa oikeaan aikaan muuta lääkitystä ja toivoa ihmettä. :(
 
Onnea Tyyne onnistuneesta siirrosta vaikka hankala on ollutkin ja paljon jaksamista piinailuun. Meillä sama tilanne eli viimeiseen kertaan lähdössä yritykseen.

Rouva33 toivotaan että kaikki menee hyvin. Mulla oli myös viimeraskudessa hematooma,mutta se oli pieni ja vuoteli sieltä sitten itsekseen pois. Ja sen jälkeen kun se vuoto rauhoittui niin tuli uusi,mut silloin istukka oli kohdunsuulla ja vuoteli. Hirmuisen monella on tuota harmitonta alkuraskauden vuotelua,mutta ku se vaan aina niin säikäyttää.

Nyt on Andreille viestitetty ja odotelalan siirtopäivän varmistumista, tosin tietysti riippuu myös siitä koska kuukautiset alkaa,mutta tarkoitus olisi viikolla 46 mennä reissussa käymään jos ei nyt mitään mullistavaaa tapahdu

Meillä myös nyt se vihonviimeinen kerta, jos ei onnistu niin sitten ei ja ilmoitaaan niistä mitä on. Nyt kokeilemme blastoilla ja tahdonmyös sen kiinnittymispiikin ( en tiedä sen avusta,mut kaikki on sit kokeiltu eikä jää jälkikäteen mietityttämään)

Ihme,että tää aina vaan jännitää vaik monen monta kertaaa reissussa jo käynyt.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan lisää plussia :D

:heart: terveisin esemila
 
Rouva K33, toivottavasti hematooma häviää ja raskaus jatkuu hyvin. Koska saat hcg-arvot?

Tepsuttelija, argh!!!

Kyllä taas vastustaa. Viime hoitohan meni penkin alle, kun luovuttajalla ei ollut riittävästi munasoluja kahdelle parille. Noh, tämä hoito oli hyvin aluillaan ja odottelin menkkoja alkavaksi noin 28.10. Tämä kroppahan päätti syystä tai toisesta, että juuri tämä kierto onkin YKSITOISTA PÄIVÄÄ!!!! Eli menkat alkoi 1,5 vkoa etuajassa. Ja nyt niitä ei siis luultavimmin saada stemmaamaan luovuttajan menkkojen kanssa. Johtuneeko sitten viime kierron Teroluteista vai lähestyvistä vaihdevuosista???? Klinikalla tietysti avainhenkilöt syyslomalla ja jatko selviää vasta keskiviikkona.
 
Onnea Tyyne73 hienoista alkioista! Pitkä tie on sulla ollut, toivottavasti tämä on nyt se onnistuva kerta. Tsempit piinapäiviin.

Sujuvaa toipumista Burmalle.

Fanni_, hieno juttu, että ultrassa oli kaikki niinkuin pitikin. Ja Iida-Karoliinallakin hyvät uutiset ultrasta ja siirto pysyy suunnitellussa, kiva!

Varmasti hermoja raastavaa RouvaK33 tuo hematooman aiheuttama vuoto,toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saat mielenrauhasi takaisin maanantaina.

Tepsuttelija, ihan tosi kurja juttu lääkkeiden päällekkäisyydestä seurannut huono kilppariarvo. En ole asiaan vihkiytynyt ollenkaan, mutta jotenkin sitä ajattelisi, että klinikan lääkäri olisi tietoinen kaikista asiakkaan lääkityksistä ja osaisi ohjeistaa asianmukaisesti. Peukut täältä, että arvot parantuisivat nyt nopeasti. Isot tsempit myös Plastexille -- toivottavasti saisit kuitenkin hyviä uutisia keskiviikkona,että saisitte vielä jotenkin synkattua systeemit luovuttajan kanssa..

On nää lahjasoluhoidot mitä ilmeisimmin monimutkaisia ja haastavia, erityisesti ajoituksen suhteen -- näin ekakertalaisen näkökulmasta. Juu, on tässä sisäistämistä ja hahmottamista, mutta askel kerrallaan kai sitä mennään..toivotaan parasta ja pelätään pahinta joka mutkassa ja käänteessä. Nyt vaan aika kuluu todella hitaasti -- oon aloittanut ihan hillittömän syyssiivouksenkin (kaikki kaapit, komerot, varasto, jne.), että saisi ajan kulumaan. :D

Valoa ja voimia ihan kaikille palstalaisille, missä vaiheessa kukin onkaan. :heart:

toivotteleepi Aurora:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Sai Andreilta vastauksen ja se oli aikas yllättävä. Ilmoitti että olen myöhässä,että 7 päivää ennen kuukautisten alkua pitäisi laittaa tuo Diphereline pistos.
Olin siis viestinyt,että tahdon blastot ja sitten kiinnittymistä auttavan pistoksen eli gonapeptyl pistoksen siirron jälkeen.

Etsin tietoa siitä ja huomasin,että kyse oli väärästä lääkkeestä eli Andrei oli käsittänyt väärin mitä tarkoitin.
Kerroin hänelle,että en tarkoita tuota vaan sitä mikä laitetaan siirron jälkeen ja että minulla on aina menty siirroissa niin,että on ollut vain zumenon ja lugesteron käytössä. Laitoin siitä vielä kopion viesteistämme miten on lääkitty.

Äsken tuli sitten vastaus,että minulla on tehty tuolla Dipherelinellä 2010 ja sitten tämä gonapeptyl on annettu minulle viimeisimmässäkin siirrossa eli toukokuussa. Sanoi myös,että tähän kieroon kerkeää tekemään lyhyellä periodilla ja lisäämään sitten 3. päivänä gonapeptylin

En tiedä kenen tietoja minulle sieltä latelee,mutta minun ne ei ole kuitenkaan koska, koskaan ei tosiaankaan ole noita lääkepistoksia minulla ollut.

En ruvennut asiasta väittelemään vaan sanoin,e ttä haluan tuolla lyhyemmällä mennä ja siihen lisäksi gonapeptyl.

Onneksi kaikki meni kuitenkin ok ja siirtoaika on 11-15.11 :D

Monentenako päivänä teillä on alkio siiirretty kuukautisten alkamispäivästä (eka vuotopäivä siis lasketaan mukaan) ?
 
Viimeksi muokattu:
Mulle lääkäri sanoi tuosta hematoomasta,että se on niin kuin mustelma mutta se on kohdussa eli veripurkauma. J
os kohdussa on iso niin voi olla vaaraksi ,mutta pienet hematoomat on hyvinkin yleisiä ja harvoin aiheuttaa alkiolle mitään onegelmia pysyä kohdussa
 
QUOTE=Iida-Karoliina;29106744]
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


johkunen: (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
Pikkukintsu
vauva2014
Aurora73: (40) Ensimmäinen, 1 yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.
Paulanna: (40+)
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.


Hoito lähestyy
Tepsuttelija, siirto Vko:lla 43 mahdollisesti
Iida-Karoliina (40+) 2 luovuttaja, 3 PAS, 31.10.2013, vko 44 Riika
esemila Marraskuussa vkl:lla 46, Tarto
amv: toinen, 4. yritys lahja-alkioilla,vko 46 Tarto
Plastex, siirto viikolle 46/47
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS loka-marraskuun vaihteessa,vko 46/47


Piinistelijät
Tyyne73, Veritesti 28.10.2013.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Mirkkuuusi LA 16.10.2013
Nalletyttö LA 6.5.2014
Toivokkaat
Odottava73


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:[/QUOTE]
 
Minun piti tulla kommentoimaan montaa uutta aloitusta. Huomaan kuitenkin jos en ole tervetullut. En siis tule enään etten loukkaa ketään. Itselleni tehtiin aikanaan sterilisaatio väärin perustein ja sen jälkeen meinasin myös menehtyä. Koko reilun 2 vuotta haaveilin purkuleikkuusta tai hoitoihin pääsystä päivittäin, kävin kokeissa ja lapsettomuusklinikalla kysymässä mielipiteitä ja neuvoja, olin koko tuon ajan myös Tarttoon yhteydessä.
Tuo aika oli raastavaa ja diabetekseni vuoksi hormonihoidot arvelutti myös lapsettomuuslääkäreitä ja se oli yksi syy miksi itseltäni ei munasoluja kerätty vaan päädyttiin heti hoitoon lahjasoluilla. Kerta oli ensimmäinen, mutta sokereiden kannalta niin paha, että en usko, että olisin voinut mennä uuteen hoitokertaan enään ja siksi paine onnistumisesta oli valtava ja nyt plussattuani menetyksen pelko on valtava samasta syystä. Olen halunnut tulla kertomaan kuulumisia niinä hyvinä hetkinä, jotta voisin antaa toivoa muillekin. En koe vielä kuuluvani odottajiin enkä uskalla itseäni sellaiseksi vielä julistaa kun en ole edes ultrassa käynyt, tuulimunaraskauksiakin kun on takana 5 kpl. En tiennyt palstalla vain vähän aikaa olleena, että tänne ei ole ok tulla plussaamisen jälkeen, vaikka olo onki vielä epävarma. Itse kun olen iloinnut lyhyenä palsta-aikanani muiden plussista ja toivonut hartaasti plussaa kaikille kaikissa kerroissa kun kukin on siirtoon mennyt. Oletin palstan olevan sitäkin varten. Lapseton ja lapsettomuushoidoissa olleen kun sanotaan olevan sitä vielä silloinkin kun oma lapsi on sylissä, että kaikki tämä jättää jälkensä ihmiseen eikä se koskaan pyyhkiydy pois. Itse allekirjoitan sen, vaikka minulla lapsia onkin. Tiedän etten enään ainakaan ilman apua lapsia saa ja se elää minussa varmasti aina, vaikka tämä raskaus menisi ja toivottavasti menee ongelmista huolimatta hyvin. Jokainen lapsi on lahja ja oma persoona. Se, että on jo lapsia ja toivoo lisää, ei tee menetyksistä eikä pelosta pienempää. Menettämisen pelko voi olla kellä vaan ja itsellä se nosti päätään jälleen kun tyttäreni, jolla on diabetes myös, joutui sairaalaan viikonloppua vasten. Sitä niin kiittää kun saa lapsensa kunnossa kotiin ja olisi paremminkin outoa jos en siitä ilahtuisi ja jopa jossain ilostani mainitsisi. Sama pelonsekainen kiitollisuus liittyy varmasti myös monen hoidoilla plussanneen hehkutusviesteihin. Se on sitä kun ei voi muuten kiitollisuuttaan vielä osoittaa ja minusta olisi sata kertaa masentavavampaa jos siinä tilanteessa puhuisi vain lääket.seikoista ja tyynen rauhallisena kaikesta muusta. Heräisi kysymys, että siinäkö kaikki? Siinäkö se onkin kun plussan saa? Ei muuta? Olisipa tyhjää ja kertoisi epärealistista kieltä raskauden mukana tuomasta ilosta. Ymmärrän, että irl olisi huomattavasti pidättyväisempi, mutta jotenkin sitä ajattelin, että tänne saisi vihdoin puhua niistä kaikista tunteista, mutta toki käytöstavat täälläkin.
Olen pettynyt. Ei ole paikkaa missä nyt epävarmuuden pitäisin aisoissa, voisin kannustaa toisia ja muistaa heikkonakin hetkenä olla iloinen plussasta, jota en meinaa tajuta.
En usko, että täällä kukaan voi kenenkään tunteita elää 100% mutta ajattelin, että tälläisellä palstalla pääsee kuitenkin lähemmäs kun missään. Kaikilla on oma tausta ja omat tunteet, mutta myös vastuu niistä kun tälläiselle palstalle astuu.

Toivon silti edelleen kaikille plussaa ja rouva kk:lle myös kaikkea hyvää ja kärsivällisyyttä vuodon kanssa.
Niin paljon piti sanoa vielä ja niin paljon oli kysyttävää. Sääli, mutta en aio olla iloitsemattakaan enkä voi tietää milloin seon sallittua niin elän mieluummin niin, että sallin ilon itselleni silloin kun sellaista pelon sijaan tai kera tunnen.
Ketään en halua loukata myöskään niin parempi näin. Menee muuten liian hankalaksi.
Tuo oman ryhmän perustaminen voisi olla hyvä asia, mutta toisaalta pahimmillaan kovin yksinäin paikka. Keskusteleeko jo aiemmin plussanneet ja jopa lapsen saaneet nyt missä?


Rakkaudella: Toivokkaat sekä Lumi ja Hile (2 sain mukaan enkä kummastakaan ajatuksissani luovu ellei toisin ultrassa todisteta)

Piti muokata kun oli niin paljon virheitä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Toivokkaat Olet aina tervetullut. Harmi että nyt on mielesi pahoittunut.
Minusta kirjoitit hyvin ja juuri noin on että kyllä meidän täytyy voida iloita näistä hyvistä asioista. Minä ainakin olen aina ja kaikesta ja syystäkin peloissani. Kun kaikkea takapakkia sattuu. On todella onnellinen kun joku sitten käy hyvin..
Älä vastakaan peittele onneasi ja kiitollisuutta hyvistä asioista ja päivistä. joita myös onneksi on.
Lapsia on minullakin ennestään ja silti kun plussasin olin ihan todellakin onnellinen. Ja todella maassa kun menikin kesken. Kaikki tunteet pitää saada kertoa ja purkaa ja tämä palsta on sitä varten.
Joku myös kirjoitti että silloin kun itseltä on tuntunut että ei jaksa lukea ja olla on pitänyt taukoa. Niin minäkin teen, ja silti olen iloinen onnistujien puolesta. minun ei silloin tarvitse itse tulla tänne. Ja kun taas jaksan niin tulen.
Samahan se on kun itsellä vikeaa tämän raskautumisen kanssa en haluaisi nähdä vauva mahoja ja onnellisia odottajia. katselee muualle kun vastaa tulevat. Se kai ihan luonnollista. vaikka ei ole itseltä pois. Vaan kun asiat ei ole niin musta valkoisia. ei helppoja itselle.
Mielelläni olisin sinun ja muiden kuulumisia halunnut kuulla vielä täällä. Ja toivon että jos vielä minulle se plussa tulisi saisin myös tänne siitä iloita ja täällä olisi teitä jotka myös olisitte kertomassa omasta etenemisestänne.
Vai pitääkö meidän siirtyä ihan omaan ryhmäämme? Plussaanneet lapsettomuus lahja soluhoidoista tyyliin
Rouvakk Onko kaikki hyvin?
Toivottavasti on ja kuitenkin hyvä arvo maanantaina. Minulla ei noista hematoomista raskaana ole kokemusta, kuulin tuosta ihan ensimmäisen kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Toivokkaat, mielellään minäkin kuulisin kuulumisiasi edelleen. Myös harmittelen sitä, että olet mielesi pahoittanut. Olen ollut tässä ketjussa mukana enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo useita vuosia ja henki on ollu 99 %:sti hyvä ja kannustava. Olen sitä mieltä, että tässä suossa ollaan yhdessä. Ja sekä negatiivisia että positiivisia asioita voidaan tuoda esiin. Kuitenkaan toisia loukkaamatta. Minulla on yksi hoidoilla saatu lapsi kotona. Työllä ja tuskalla tänne rakkaaksi saatuna. En kokenut itseäni valmiiksi odottajien joukkoon ennen kuin vasta raskauden kestettyä hyvän aikaa. Pelkäsin alkuajan keskenmenoja entiseen malliin. Silloin olin kyllä täällä palstalla pelkoineni. Mutta varmasti kaikki ymmärtävät myös ne negatiiviset tunteet. Kun oma hoito on mennyt myttyyn. Ja silloin haluaisi viskoa katuojaan kaikki vastaantulevat mahakkaat ja nakata kaivoon myös sen tietokoneen, jonka ruudulla hehkutetaan. Kaikki tuntuu silloin olevan vastaan. Omalla kohdallani otin silloin hieman omaa aikaa, seuranani läjä suklaata ja joskus pieni punkkupullo. Märistelin, kunnes olin vähän valmiimpi kohtaamaan maailman. Jokaisella omat keinonsa.Samassa suossa rämmitään, mutta ymmärtämystä kaivataan puolin ja toisin. Rutistus KAIKILLE!
 
Toivokkaat ja kaikki muutkin plussanneet ja plussia yrittävät. Kuten jo aiemmin kirjoitin, minäkin toivoisin saavani lukea myös niitä onnistumisia täällä jatkossakin. Palstaa alusta asti joskus lukeneena, on täällä raskaanaolevat myös kirjoitelleet ja kaikki tilanteistaan riippuen sulassa sovussa :heart: Niin toivoisin jatkossakin.
Tänne mahtuu niin surua kuin iloa, odotusta ja pettymystä...Jokaisella on oma tarinansa.
Ymmärrän hyvin, että joskus ollaan niin aallonpohjalla, että monet asiat saa mielen pahoittumaan. Minunkin mielestä silloin on hyvä olla lukematta palstaa, jos siitä mielensä lisää pahoittaa. Tai sitten yksinkertaisesti kertoa, että ottaa päähän...nyt en jaksais, mutta mielestäni tämän palstan vahvuus on ollut toisten tukeminen niin onnessa kuin surussa, sitä haluaisin vaalia :hug:

Kaikille tasapuolisesti hyvää alkanutta viikkoa ja koittakaamme jaksaa niin surussa kuin ilossa :heart:

Minullakin lapsia on edell.miehen kanssa, jo isoja. On myös keskenmenoja ja nyt tämän nykyisen mieheni kanssa vain epäonnistuneita yrityksiä. Hänellä ei lapsia ja ymmärrän myös hänen suruaan, se on minulle vielä suurempi suru kuin omani.
Viimeinen yritys meillä alkamassa kunhan menkat alkaisi, on jo hyvin myöhässä, että saas nähdä...Nyt en vaan jaksa stressata, tulee mitä tuleman pitää :heart:
 
Täällä on ollut paljon keskustelua viime aikoina. Toivon mukaan kaikki täällä saavat jatkaa mukana siinä tilanteessa kuin ovat! Niin kovasti toivon kaikille sitä plussaa. Kaikki olisivat todellakin sen ansainneet! Itse odotan mielenkiinnolla Mirkuusin uutisia. Taitaa olla pian jo vauvauutisia? Mutta ymmärrän tosiaan myös mitä vuoristorataa tämä elämä hoitoineen on! Ihme, että näinkin selväjärkisenä vielä olen. On ihan oikein tuntea kaikkia näitä tunteita ja kun oikein menee kaikki pieleen, niin on kyllä vaikea pysyä positiivisena ylipäätään... Tänään itsellä sellainen tunne, että voidaanko me todella olla näin huono-onnisia?! Siis kuulin jo aikaisemmin puhelimessa sairaanhoitajn äänestä, ennen luovuttajan punktioita, että kaikki ei ole ihan ok. Tänään selvisi, että soluja oli vain kolme!!! Joista siis nyt saadaan huomenna tietää, onko mikään hedelmöittynyt. Täällä ollaan siis aika allapäin miehen kanssa. Ei oikein jaksa uskoa... Ja katsottin Eliten sivuja. Siellä luvataan, että rahat saa 90% takaisin, jos soluja on alle 10. Täällä Suomessa saa kuulemma maksaa saman hinnan vaikka olisi vain se yksi solu! Ollaan ihan oikeasti nyt siirtymässä toiseen firmaan jo ennen huomista tuomiotakin... Ei voi muuta sanoa, kuin elämä on!

Mutta toivon kaikkea parasta nyt jatkossakin kaikille plussanneille! Te tuotte toivoa, että jotain hyvääkin täällä voi siis tapahtua!
 
ei ei asiat mennyt kuin piti eilen oltiin hämeenlinnassa tarkistuttamassa tilanne mitään ei tehtävissä ja hcg lähtenyt alenemaan :headwall: no tämä antakoon uutta pontta ensivuodelle pakko tässä pitää hieman hengähdys taukoa vaan ja kerää itseämme. Kertokaa ihmeessä muut ihania uutisia ja hyviä vointeja odottajille
 
Voimia ja halaus RouvaK 33:heart:

Olen ihmeissäni: mulla siis menkat myöhässä ja tekaisin illalla apteekin oman testin ja punahaamuhan siihen pärähti :heart:
Laitoin kuvankin tuonne hätähousuihin...
Nyt en tiedä mitä uskoa...olo kyllä sellainen, että voishan se olla tottakin, mutta että luomuna ja miten pitkälle kantaa, pelottaa. Yhtään testiä ei jäljellä, aamulla haen jpnkun, sillä pakkohan testi on tehdä. Voi kumpa se. Olisikin totta:heart:
Miehelle en näytä tuota haamua, sillä jos se ei kehitykään miksikään on suru hänellä vaan suuri, katsotaan miltä huomenna näyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Rouva K33 :hug: Paljon jaksamista teille. Tällainen on vaan niin väärin :(



Minun mielestä täällä saa ja pitää iloita raskaudesta! Jokainen niin pitkän tien käy ja jos siitä halutusta tuloksesta ei saa iloita niin sittenhän tältä palstalta on pohja pois. Jos joku ei niitä kestä lukea niin sitten pitää olla heikoimman hetken ajan pois.
Näin on tehty aina ja näin pitäisi aina tehdä.
Jos ei saisi raskaudesta iloita niin eihän sitä plussaakaan saisi ilmoittaa tai miksi ylipäätään ilmoittaa,että on menossa siirtoon kun aina on se mahdollisuus ,että plussa tulee.
Joten jatkakaa hyvät ihmiset ilotsemistanne :D Minä ainakin iloitsen jok´ikisen plussasta ja juttuja raskauden etenemisetä. Se tuo sitä voimaa jatkaa ja uskoa.
 

Yhteistyössä