Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Piper onnea plussasta! Kyllä kaikki voi mennä nyt hyvin, toivotaan parasta :) olitteko Suomessa hoidossa?

Calcifer, pahoittelut negasta!:sick: Tämä on tooosii epäreilua! Voin sanoa että teillekin kyllä sallisi plussan. Jäikö pakkaseen yhteen siirtoon?

Mulla on nyt Procren siksi että halutaan jäädyttää mun oma hormonituotanto. Lääkäri pelkää että huolimatta lääkkeistä kierto menee omia polkujaan eli siirtopäivä voi olla (ollut) väärä jos ovulaatiokin on tapahtunut estrogeenista huolimatta. Järki sanoo että silloin voisi kokeilla luomukiertoonkin mutta toisaalta mulla on kystia usein sotkemassa niitäkin...

Tänään pistin Procrenin kp18 ja odottelen vuotoa seuraavaksi. Sitten progynova ja siirto. Ultra tietenkin ennen sitä.
Ehkä procrenissa on eri vaihtoehtoja, joku kyseli edellisellä sivulla. Onko kellään tullut oireita? Tuntuu että kroppa on muutenkin hormonimyrskyissä enkä jaksa mitään uutta enää...

RouvaK, mikä siellä on tilanne?
 
Jonnuli: juu Suomessa ollaan. Jotenkaan ei oo voimia lähteä ulkomaille vaikka etenkin Espanja kiinnostaisi kun voisi saada hoitotakuun. Enään ei edes viitsi laskea.. :unsure:

Piti tuosta procrenista vielä kirjoittaa, et kyllä lääkäri mainitsi et pelkää ettei estrogeeni pelkästään pidä ovulaatiota poissa ja siksi määräsi heti alkuun laastarin lisäksi yhden zumenonin päivässä.

Täytyy sanoa kun sain valita laastari vai tabletti niin olisi jäänyt laastari valitsematta jos olisin tiennyt kuinka huonosti itselläni pysyvät.

Muutenkin tähän hoitoon kyllä laitettiin kaikki peliin kun on kortisoni sekä klexane lisänä. ( taidan olla klinikan mielestä epätoivoinen tapaus myös) :cry:
 
Piper, onnea :)! Oliko teillä blasto vai millainen siirto, yks vai kaks?

Mäkin mietin tota omaa kiertoa mutta eikö teillä sit tarkasteta ultrassa sitä onko siellä folleja kysymässä. .? Nimittäin musta tuntu tässä kierrossa että jotain ihan pimeitä tapahtui, sillä kun aloitin lugesteronit tuli palelua yms mutta yks kaks se kaikki katosi ja tuli sellanen päivittäinen tuskanhiki olo kuin kaikki hormonit olis kadonneet elimistöstä :eek:. Toisaalta omat hormonit on sen verran pielessä että ainakaan vahvaa ovista ei enää luonnostaan tuu. Mut eikö sen pitäs näkyy limis ultrissa jos joku folli siel meinaa pullistella.. nii No tietysti tolla lääkkeellä halutaan eliminoida se riski että tuoresiirto menee pieleen..

Mullakin laastarit on iha pepusta. Ne kutittaa ja on inhottavia. Mutta jostain systä zumenon ei meinaa toimia. Joskus aikoinaan aloin vuotamaan kesken pillereiden limikset pois. Laastarilla näin ei käy. Lääkäri selitti että suun kautta otettuna lääke imeytyy huonommin ja suuri osaa menee "elimistön ohi" kun taas laastarista se lääkeen saanti vastaa "luonnollisempaa".

Joo.. onhan tämä arpapeliä. Tämä on meille nyt neljäs kokonainen hoitoyritys luovuttajilla ja tosiaan yksi jäi nyt pakkaseen. Ei ole iso luotto onnistua :unsure:.. meillä on nyt siis siirretty yhteensä 8 hyvää alkiota ja yksi lapsi syntyi. Yksi alkio jäljellä. Eli meillä jää tosi vähän alkoita aina hoidossaan. Nyt oli siis ihan hyvät blastotkin kerranki. Luomunakin olen siis ollu raskaana vaikkei vauvoja olekaan niistä. Että joku ei vaa mene aina putkeen näissä hoidoissa..mikä se knoppi sitten lienee.
Luin siitä Era testistäki, muttta lääkäri sanoi ettei se kannata mulla. Koska olen ollu kerran näissä raskaana niin voidaan olettaa et mun siirtoikkuna on normaali/keskiverto. Se kuulemma pysyy samalla ihmisellä ikuisesti samana. Mut miten tää voidaan päätellä koska silloin oli siirrossa eri-ikäiset alkiot..o_O. kai ne sit tietää. :poop:
 
Piper86 Onnea plussasta.Toivotaan parasta :)

Calcifer,aika jännä tuo lääkärisi kommentti erasta. Mulle lääkäri sitä suositteli vaik meilläkin hoidoilla syntynyt lapsi olemassa.
Mitähän tässä pitäisi uskoa? Taidan kysyä omaltani asiasta uudestaa.
Kuka lääkäri sul on?
 
Celcifer: meillä siirrettiin ihan perus 2 päivänikäinen nelisoiluinen alkio. Periaatteessa tuo hcg arvo oli yläkanttiin kun viiteraja on 14 päivää siirrosta 68-400.

Olen koittanut lukea mitä voisi päätellä, mutta lääkärin mukaan ei tarvitse olla huolissaan.

Mulla on sama kuin sulla et on luomuna alkaneita raskauksia joista ei yhtään vauvaa ole syntynyt. Omilla soluilla ei hoidoista ikinä saatu plussaa.

Oon kauhea analysoimaan ja miettimään asioita, vaikka se on ihan turhaa. Nyt vaan toivon että oon väärässä ja kaikki on hyvin.

Kiitos kun kerroit tuon laastari jutun oon niin paljon moittinut näiden viikkojen aikana valintaani kun on ollut ongelmaa tuon Laastarin pysymisen kanssa, mut nyt teipin kanssa oon pärjännyt. Maha on vaan hyvännäköinen kun aina jää laastarissa reunat punaiseksi ja klexanesta tulee mustelma. Noo se on aika pientä tässä kaikessa.
 
Piper Onnea plussasta! Kysyisin että koska olet aloittanut Klexane pistokset, plussasta?

Minulla on Procren määrätty koska minun omaa hormoonituotantoa ei oikein saada pysäytettyä muuten. Mietin vain että itselleni pistos on määrätty kp 21 ja Jonnulilla se on kp 18... Kokemuksia muilla?

Meillekään ei muuten Eraa suositeltu kun yksi lapsi ja raskauksia takana. Muelenkiintoista miten eri klinikoilla asioihin suhtaudutaan, mitä suositellaan ja mitä ei
 
Hassutassu: klexane aloitettiin siirtopäivänä jo tai minä aloitin vahingossa luovuttajan punktiopäivänä eli 2 päivää liian aikaisin mutta ei kuulemma haitannut.

Mulla procren oli ensimmäisessä hoidossa myös kp21, mutta silloin kuin suunnittelivat hoitoa sanoivat että yksi vaihtoehto on laittaa kuukautisten alkamispäivänä ja aloittaa sitten heti zumenon, mutta aikataulu syistä päätyivät tuohon kp 21 aloitukseen..
 
Piperille täältäkin onnittelut plussasta. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin.

Minä kyselin klinikalta mahdollisuutta luomukiertoon, koska oma kierto olisi mennyt juuri yksiin sovitun siirtopäivän kanssa. Mutta vaikka oma kierto on ollutkin säännöllinen, niin eivät halunneet ottaa riskiä, että hoito menee pieleen. Ja tokihan se on meillekin varmempaa kun hoito on ulkomailla, eikä liikkumavaraa sen vuoksi juuri ole. Tämä oma hoidon aloitus Procrenilla tuntui vain niin varhaiselta kun limistä kasvatellaan sitten pitkälti toista kuukautta. Tähän liittyen olenkin sitten lukenut monenlaista tarinaa, jossain on ollut mainintaa, että limakalvo voidaan pitää siirtokelpoisena 2-3 kuukauttakin. Jossain taas arveltiin, että limakalvon ylläpito estrogeenien avulla liian kauan ei olisi siirron kannalta hyvä juttu.

No, eipä tässä toisaalta nyt voi muuta kuin mennä sen mukaan kuin on ohjeistettu. Olisi mukava kuulla jos jollain muullakin on tai on ollut samanlainen hoito-ohjelma.
 
Fibbis: meillä kävi niin, että luovuttajan vuoto myöhästyi ja lopulta mulla tais olla kp 30 kun siirto tehtiin. Hermoilin samaa asiaa ja mietein onko limakalvo vastaanottavainen, mutta lääkäri vakuutteli että limakalvoa voi kasvatella estrogeenillä vaikka sata päivää eikä haittaa.
 
Näin lääkäri minulle vastasi ERA- testistä, kun siitä kyselin


"Luomuraskaudessa ajoituskin menee luomusti, ja on siten ihan eri asia kuin nämä alkion siirrot korvauskierrolla. Tietenkin periaatteessa jos korvauskierrolla on hoidosta tullut raskaus ja synnytyskin, niin sen pitäisi toimia. Toisaalta joskus se voi olla tunneistakin kiinni. Ajatus ERA testissä on, että se tehdään täsmälleen samoin kuin sinun alkion siirrot ovat olleet tähänkin saakka, periaatteessa mieluiten lähes tunnilleen samaan aikaan kuin alkion siirto on tehty keltarauhashormonin aloituksesta. Kun on tehty useampia tuloksettomia alkion siirtoja, niin tämäkin asia pitäisi poissulkea"

Asiasta taasen prolaktiiniarvoon. Millaisia arvoja teillä on ollut ja miten sitä on sitten hoidettu jos koholla?
 
Esemila, mulla ei ole mitattu prolaktiiniarvoja sitten hoitojen alun. Mitä ne voivat aiheuttaa, jos ovat liian matalat tai korkeat?

Täällä ei ole vielä alkanut vuoto Procrenin jälkeen. Tarkoititteko että teillä jollain on ollut procren ja lisäksi seuraavan kierron alussa estrogeenin lisäksi joku "jarru", zumenon tai mitä niitä onkaan? Mietin että miten procrenin vaikutus poistuu, onko ensi kierron alussa kuitenkin jo uusi tilanne kun estrogeenit alkavat, vaikuttaako jarrupiikki enää sillon?

Onko ketään piinailemassa?
 
Jonnuli, korkea prolaktiiniarvo voi vaikuttaa ovulointiin, alkion kiinnittymisen, voi tihkuttaa rinnoista maitoa ja voi olla kiettohäiriöitä.
Pitäisi testauttaa kp 3-5 klo 10-14 välillä. Rintoja ei saa hiplailla eikä seksiä harrastaa 24h ennen koetta.

Mulle lääkäri sanoi,että hyvä testauttaa ja hoitaa kuntoon.
 
Hei taas kaikki. Täällä johkuli. olen ollut poissa täältä maaliskuusta 2015 lähtien. silloin kyselin era-testiä. meille tehtiin ja oli "normaali" eli siirtopäivä oikea. tehtiin ensimmäisenä täällä meidän klinikalle. kiva se kuitenkin katsoa ja on näköjään laajentunut käyttö. kysyin meidän klinikalta, ovat tehneet meidän jälkeen. eivät olleet.

olen syönyt primalut noria era-testistä lähien 1/2 vuotta tuosta lähtien. nyt meillä 4. luovuttajan lahjamunasoluhoito ja tehtiin siirto viime pe. pakkasen meni heti 3 ja viikonlopuksi jäi 2 pitkäviljelyyn. siirtoja meillä on jo niin monta ettei jaksa enää laskea, kymmenkunta taitaa kohta olla jo.

vähän sellainen fiilis taas että mahtaako mitään tullut. aina vaan odottaa vähemmän mitä enemmän siirtoja. täällä sitä kai piinaillaan nyt kuitenkin :)
 
kiva kuulla, että joku on kaipaillut :) keskiviikkona oli punktio ja pe siirto.

toivottavasti kaksi hidasta on jaksaneet, selviää maanantaina ovatko hengissä

mitä lääkitystä sinulla on ollut? harmi, ettei ole vielä onnistunut? varmaan ketjusta löytyy, mutta montako siirtoa on sinulla ollut calcifer?
 
Piper onnea vielä, jos en jo muistanut sanoa!!

Ja tsemppiä kaikille. ..en meinaa pysyä kärryillä :)

Johkuli. Mulla oli nyt tuoresiirrosaa estrogeeni laastarit mut limis oli jotenkin "ei kovin hyvä". Aiemmin noi on toiminut ok. Kaksi blastoa siirrettiin, ei tärpänny. Yks on vielä pakkasessa. Meille on tehty kaksi lahjasoluhoitoa ennen tätä. Toisesta ei mitään ja toisesta hitailla alkioilla poika. Nyt ei sit taas näköjään tärppää vaikka oli hyvät alkiot :(

Nyt olisi tarkoitus yrittää toi pakastin tyyppi mut ei oo kovin luottavainen fiilis :( tsemppiä! Millo ajatellit testata?
 
tämä testailuinto on näköjään taantunut. molemmat ollaan niin tottuneita että on nega, ettei jaksa edes testata / tuhlata tikkuihin :) - ehkä tällä kertaa historiaa ja vasta testipäivänä ja siksi vain että tietää lopettaa lääkkeet :)
 
Voi Johkuli kiva kuulla että olet mukana taas ja täällä kaikki raajat pystyssä toivotaan plussaa!! Onneksi jäi vielä pakkastavaraa niin ei ihan epätoivo tarvitse negastakaan iskeä. Onnea matkaan!!
Iitu 33+0 niin kiitollisena tästä
 
hei. tuli ilmoitus että viikonlopun yli olleet 2 alkiota ovat kuolleet pitkäviljelyssä. nyt siis kohdussa 1 jos on vielä, ja 3 pakkasessa. mitenköhän ne pärjää kun nuokin 2 kuoli. gonapeptyl pistetty tänään kuitenkin.
 
Johkuli: voi pahus sentään, mutta koita ajattella niin, että parhaan siirsivät ja hällä on siellä kohdussa parhaat oltavat kehittyä. Tsemppiä piinailuun. (y)

Aika matelee enkä millään jaksaisi odottaa ultraan. Pelkään niin kovin huonoja uutisia.. On niin vaikea uskoa et onnistuminen osuisi joskus omalle kohdalle.. No maanantai a sitten kuulee onko siellä madussa mitään vai jatkuuko keskenmeno taival.. (n)
 

Yhteistyössä