Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Pimpula76, toivotaan siis teille isokokoista vauvaa niin kilohinta vähän pienenee! :LOL:

@Ramiina, kiitos "hintatiedosta", saanko vielä kysyä tarkennuksen että oliko siis noin tonnin halvempi kuin Suomessa, ymmärsinkö oikein?
Toivotaan että teille niitä PASseja tarvitaan enää tuo yksi, että siitä tärppää.(y)
Juu halvempi kuin Suomessa.
Kiitos, toivotaan :love: Kuin myös kaikille muille että seuraava siirto olisi the one.
 
Missä päin Viroa käytte hoidossa, saako kysyä?


QUOTE="Piikkinen, post: 32070482, member: 143237"]@Pimpula76, toivotaan siis teille isokokoista vauvaa niin kilohinta vähän pienenee! :LOL:

@Ramiina, kiitos "hintatiedosta", saanko vielä kysyä tarkennuksen että oliko siis noin tonnin halvempi kuin Suomessa, ymmärsinkö oikein?
Toivotaan että teille niitä PASseja tarvitaan enää tuo yksi, että siitä tärppää.(y)[/QUOTE]
 
Mahtavia uutisia! Meille löytyi luovuttaja. Ainoa "ongelma" on, että on minua 12 cm lyhyempi, eli nysä. Lyhyt tyttö ei haittaisi, mutta voikohan poikakin jäädä lyhyeksi vai periikö isänsä pituuden. Olen 166 ja mies 181. Onko turhamaista miettiä tällaista? Ensi viikolla selviää aikataulu. Olen niin onnellinen <3
 
Mahtavia uutisia! Meille löytyi luovuttaja. Ainoa "ongelma" on, että on minua 12 cm lyhyempi, eli nysä. Lyhyt tyttö ei haittaisi, mutta voikohan poikakin jäädä lyhyeksi vai periikö isänsä pituuden. Olen 166 ja mies 181. Onko turhamaista miettiä tällaista? Ensi viikolla selviää aikataulu. Olen niin onnellinen <3
Mahtavaa <3 innolla odotan että saatte kohta kyytiläisen kohtuun:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heips!
Hiljaiseloa olen elänyt olo vaan on edelleen aivan kamala 24/7:sick: rupeen muistuttamaan zombieta...
Eilen oli np ultra jossa kaikki hyvin niskaturvitus oli 1,1mm eli normaali ja kaikki muutenkin niinkun pitää näillä viikoilla olla:love: pää-peppu mitta oli huikeat 6cm.. Rv20 on rakenne ultra ja kuulemma kun on hoito/lahja solu alkuinen raskaus niin lääkäri haluaa kurkata kohtuun vielä viikolla 32 ja 36 no sopii minulle hyvin:)

Pimpula rv 12+4

Ihanaa viikonloppua kaikille
 
Heips!
Hiljaiseloa olen elänyt olo vaan on edelleen aivan kamala 24/7:sick: rupeen muistuttamaan zombieta...
Eilen oli np ultra jossa kaikki hyvin niskaturvitus oli 1,1mm eli normaali ja kaikki muutenkin niinkun pitää näillä viikoilla olla:love: pää-peppu mitta oli huikeat 6cm.. Rv20 on rakenne ultra ja kuulemma kun on hoito/lahja solu alkuinen raskaus niin lääkäri haluaa kurkata kohtuun vielä viikolla 32 ja 36 no sopii minulle hyvin:)

Pimpula rv 12+4

Ihanaa viikonloppua kaikille
Anteeksi jos joudut toistamaan, mutta monesko siirto toi teilel plussan? En nyt saa päähäni... Ja millaisia oireita sulla on, pystytkö käymään töissä?

Itsellä pms päällä ja soittoa odotan innokkkaasti, alkuviikosta piti selvitä aikataulu. Olisihan se hurjaa, jos onnistuisi tuoresiirto seuraavaan kiertoon <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Anteeksi jos joudut toistamaan, mutta monesko siirto toi teilel plussan? En nyt saa päähäni... Ja millaisia oireita sulla on, pystytkö käymään töissä?

Itsellä pms päällä ja soittoa odotan innokkkaasti, alkuviikosta piti selvitä aikataulu. Olisihan se hurjaa, jos onnistuisi tuoresiirto seuraavaan kiertoon <3
Ensin kokeiltiin lahja alkiolla (nega) sitten ensimmäinen luovuttaja josta päästiin kahteen siirtoon (molemmat nega) ja tämä toinen luovuttaja josta plussa tuli ekasta siirrosta ja neljä jäi pakkaseen joten 4siirto toi plussan

Olo on krapula x10... Kokoajan huono olo ja huimaa siihen päälle kunnon väsymys:sick:.. Oksentanut en onneksi ole joutunut kun muutaman kerran(y).. Luulin että kun tukilääkitys loppu rv 10+0 että olo helpottas mutta toisin kävi paheni vaan..

Luojankiitos olen vuorottelu vapaalla ja siitä jään suoraan äippälomalle,en usko että oisin töihin kyennyt:eek:... Yö työ sekä erittäin fyysinen työ kyseessä..

Tsemppiä kohta on sun vuoro:love:
 
Moi kaikille! Vihdoin tänään alkoi kuukautiset, yli 3 viikkoa myöhässä.. :mad: Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.. Toisaalta tässä on hassu juttu, jos hoidot onnistuvat, niin lapsen laskettuaika on isäni syntymäpäivä. Hän oli minulle rakkain ja tärkein ihminen lapsena ja nuorena. Kohta on 19 vuotta hänen kuolemastaan. Jotenkin sellainen olo että iskällä on jotain tekemistä tämän kanssa, ja että nyt toivottavasti onnistuu :love: Jotkut tietysti sanoo sen olevan sattumaa, mutta en usko sattumiin, kaikella on syynsä ja tarkoituksensa.

Mites muut jakselee?

Pimpula76, kuulostaa hyvältä että saat levätä ja olla pois töistä. Yksi stressi vähemmän (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ensin kokeiltiin lahja alkiolla (nega) sitten ensimmäinen luovuttaja josta päästiin kahteen siirtoon (molemmat nega) ja tämä toinen luovuttaja josta plussa tuli ekasta siirrosta ja neljä jäi pakkaseen joten 4siirto toi plussan

Olo on krapula x10... Kokoajan huono olo ja huimaa siihen päälle kunnon väsymys:sick:.. Oksentanut en onneksi ole joutunut kun muutaman kerran(y).. Luulin että kun tukilääkitys loppu rv 10+0 että olo helpottas mutta toisin kävi paheni vaan..

Luojankiitos olen vuorottelu vapaalla ja siitä jään suoraan äippälomalle,en usko että oisin töihin kyennyt:eek:... Yö työ sekä erittäin fyysinen työ kyseessä..

Tsemppiä kohta on sun vuoro:love:
Nyt muistankin teidän tarinan, anteeksi kun kysyin uudestaan :) Monien mutkien kautta se plussa tuli <3
 
Anteeksi että valitan ja purnaan omaa napaa, mutta nyt alkaa menemään hermot ja ymmärrys..! Laitoin lääkärille viestin että nyt alkoi menkat ja aloitan e-pilsujen syönnin kuten hän käski. Se vastas että joo aloita pillerit. Ja kysyi että miten ois siirto tammikuun toisella viikolla? Siis mitä hittoa?!? Miksei voi siirtää tässä kuussa.. Musta tuntuu että se siirtää sitä koko ajan vaan eteenpäin ja eteenpäin. Mä en tajua.. Vastasin että haluan siirtoon "as soon as possible".
 
Moi taas pitkästä aikaa. Me siirryttiin dextralle, koklattiin yksi omasoluhoito, josta ei tietenkään päästy siirtoon. Nyt sitten ollaan lahjasolujonossa, ja odotellaan loppukeväälle et löytys luovuttaja.

Olo on tosi sekava. Surettaa lähinnä et 2019 meillä ei vieläkään tuu olemaan vauvaa :(
 
Heippa kaikille! No nyt tanaan oli kohdun rapsutus ja tankattiin myos ferritiinia. Otettiin myos DHEA-tasoihin ja testosteroniin liittyvat kokeet, jotta nakee, kannattaako DHEA:a syoda vai ei. Otettiin jalkeen kerran kilpirauhaskoe. Muuta ei keksitty ottaa. :) Uutta siirtoa suunnitellaan tammikuun toiselle viikolle. Tama on sitten viimeinen alkio, jossa se luovuttaja on “ihan minun nakoinen vaikkakin lyhyempi”, etta olisi hienoa, jos onnistuisi. Muutenhan sitten joskus suunnilleen helmikuun tienoilla uutta luovutushoitoa (ja minkahannakoinen sitten mahtaisi luovuttaja olla?!). Yritan myos taas varailla akupunktiohoitoja yms.

Pahoittelut kaikille negan saaneille viela kerran - voi, kunpa osaisin ja jaksaisin paremmin tukea ja kirjoitella teille. Nyt on kylla sen verran takki tyhja, etta en taida osata, mutta on ihanaa lukea, kuinka muut ovat osanneet tukea. Minulla pyorii kaikki nyt vain oman navan ymparilla, kun on ollut niin paljon stressia ihan naistakin asioista mutta aivan erityisesti tyorintamalla, mutta yritan uida sinne positiivisuuden kierteeseen taas. :) Eikohan se tasta, kun nyt ihan oikeasti silta nayttaa, etta asunto on siis todellakin myymassa. Kauppoja suunnitellaan parin viikon paahan. Kyllä on helpotus. Ei ollut kivaa katsella online-pankissa sellaista, etta valtavat siltalainat yms. pamahtaisivat maksuun maalis-huhtikuussa, kun ei viela ollut ostajaa. Jos vaikka saisin tassa vahitellen uuden tyopaikan ja stressia alas ja vahennettya vasymysta. :)

Uutena asiana minulla myos aminohapot ja uudet antioksidantit! Eli olen alkanut ottaa mm. asetyylikysteiinia, arginiinia, karnitiinia, glutationia, ja ylimaaraista E-vitamiinia. Yrteista ja erikoiskasveista mm. Macaa ja spiruliinaa. Muitakin ostin nyt Lifesta, kuten vihreiden kasvien yhdistelmajauheita ja kanelijauhetta, ja glutamiiinia miehelle ja/tai itselle.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Heippa kaikille! No nyt tanaan oli kohdun rapsutus ja tankattiin myos ferritiinia. Otettiin myos DHEA-tasoihin ja testosteroniin liittyvat kokeet, jotta nakee, kannattaako DHEA:a syoda vai ei. Otettiin jalkeen kerran kilpirauhaskoe. Muuta ei keksitty ottaa. :) Uutta siirtoa suunnitellaan tammikuun toiselle viikolle. Tama on sitten viimeinen alkio, jossa se luovuttaja on “ihan minun nakoinen vaikkakin lyhyempi”, etta olisi hienoa, jos onnistuisi. Muutenhan sitten joskus suunnilleen helmikuun tienoilla uutta luovutushoitoa (ja minkahannakoinen sitten mahtaisi luovuttaja olla?!). Yritan myos taas varailla akupunktiohoitoja yms.

Pahoittelut kaikille negan saaneille viela kerran - voi, kunpa osaisin ja jaksaisin paremmin tukea ja kirjoitella teille. Nyt on kylla sen verran takki tyhja, etta en taida osata, mutta on ihanaa lukea, kuinka muut ovat osanneet tukea. Minulla pyorii kaikki nyt vain oman navan ymparilla, kun on ollut niin paljon stressia ihan naistakin asioista mutta aivan erityisesti tyorintamalla, mutta yritan uida sinne positiivisuuden kierteeseen taas. :) Eikohan se tasta, kun nyt ihan oikeasti silta nayttaa, etta asunto on siis todellakin myymassa. Kauppoja suunnitellaan parin viikon paahan. Kyllä on helpotus. Ei ollut kivaa katsella online-pankissa sellaista, etta valtavat siltalainat yms. pamahtaisivat maksuun maalis-huhtikuussa, kun ei viela ollut ostajaa. Jos vaikka saisin tassa vahitellen uuden tyopaikan ja stressia alas ja vahennettya vasymysta. :)

Uutena asiana minulla myos aminohapot ja uudet antioksidantit! Eli olen alkanut ottaa mm. asetyylikysteiinia, arginiinia, karnitiinia, glutationia, ja ylimaaraista E-vitamiinia. Yrteista ja erikoiskasveista mm. Macaa ja spiruliinaa. Muitakin ostin nyt Lifesta, kuten vihreiden kasvien yhdistelmajauheita ja kanelijauhetta, ja glutamiiinia miehelle ja/tai itselle.
Moikka, kiva kuulla sun kuulumisia. Toivottavasti stressi helpottaa pian :) Meillä on hei samalla viikolla siirto! 10 tai 11 tammikuuta. Saadaan piinailla yhdessä (y) Eilen lääkäri laittoi viestiä aikatauluista ja lääkityksestä jne.

Nyuu, toivottavasti luovuttaja löytyy pian (y)
 
Ramiina ja Rusakkonen, me piinaillaan samalla viikolla. Näillä näkymin luovuttajan punktio 14.1 :) Ja mulle estrogeenilääkitys ja 5-päiväinen siirretään kyytiin. Olen niin onnellinen ja mieskin suhtautuu nykyään asiaan positiivisesti <3 Eilen tosin oli riitaa ja mies totesi, että tämä on ollut meidän suhteen vaikein vuosi. No, tästä pääsee vain ylöspäin!

Nyuu, sinulle oli varmaan henkisesti kuitenkin tärkeää, että kokeilitte omilla soluilla? Meillä meni 5 kuukautta, että luovuttaja läytyi ja hoidon aloitukseen reilu puoli vuotta :) Odottavan aika on ollut pitkä! Haluan ajatella, että odottaminen kuitenkin kannatti, sillä Dextra on arvostettu ja meidän lääkäri (Sanna) on ainakin huippu!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ramiina ja Rusakkonen, me piinaillaan samalla viikolla. Näillä näkymin luovuttajan punktio 14.1 :) Ja mulle estrogeenilääkitys ja 5-päiväinen siirretään kyytiin. Olen niin onnellinen ja mieskin suhtautuu nykyään asiaan positiivisesti <3 Eilen tosin oli riitaa ja mies totesi, että tämä on ollut meidän suhteen vaikein vuosi. No, tästä pääsee vain ylöspäin!

Nyuu, sinulle oli varmaan henkisesti kuitenkin tärkeää, että kokeilitte omilla soluilla? Meillä meni 5 kuukautta, että luovuttaja läytyi ja hoidon aloitukseen reilu puoli vuotta :) Odottavan aika on ollut pitkä! Haluan ajatella, että odottaminen kuitenkin kannatti, sillä Dextra on arvostettu ja meidän lääkäri (Sanna) on ainakin huippu!
Onpa kiva että meitä on useampi samaan aikaan menossa siirtoon. Toivon niin sydämeni pohjasta että me kaikki saadaan juurikin nämä pienokaiset, jotka nyt kyytiin laitetaan :love: Hauska yhdessä "tunnustella" fiiliksiä siirron jälkeen.
Mä olen joskus vuosia sitten ollut Dextrassa sinkkuna ivf:ssä, josta ei silloin selvinnyt yhtään alkiota koska muniksissa on joku vika. Menen Dextraan viikko ennen siirtoa katsomaan limakalvon paksuuden ja otan pussillisen intralipidiä. Ja jos onnistuu siirto ja saan positiivisen tuloksen testiin, niin käyn siellä joka viikko rv 13 asti tipalla (y) En muista vanhan lääkärini nimeä, vaalea nainen. Mutta ei Sanna, hänet muistan. Turun seudulta on vaan vähän pitkä matka käydä joka viikko Helsingissä asti. Mutta mitä sitä ei vauvan takia tekisi :love:
 
@Ramiina - saanko kysya, miksi intralipidia? Kun se on sellainen asia, ettei minulle ole koskaan ehdotettu enka ole kokeillut. Kuten olet varmaan huomannut, niin minahan suunnilleen kaikkea haluan kokeilla, enka tieda, olisiko intralipidi minulle mitaan (tosin vedan rajan ivg:hen, joka olisi amerikkalainen verituote... riskit eivat toki enaa varmaan ole suuria, mutta 80-luvun elaneena ja sen ajan valistuksen saaneena ei tee mieli laittaa verituotetta suoneen, jos ei ole pakko).

Turku on muuten Suomen paras paikka elaa! :) Ja Dextrassahan mina kayn Briteista eli kandee sinne tulla kauempaakin. :)
 
@Ramiina - saanko kysya, miksi intralipidia? Kun se on sellainen asia, ettei minulle ole koskaan ehdotettu enka ole kokeillut. Kuten olet varmaan huomannut, niin minahan suunnilleen kaikkea haluan kokeilla, enka tieda, olisiko intralipidi minulle mitaan (tosin vedan rajan ivg:hen, joka olisi amerikkalainen verituote... riskit eivat toki enaa varmaan ole suuria, mutta 80-luvun elaneena ja sen ajan valistuksen saaneena ei tee mieli laittaa verituotetta suoneen, jos ei ole pakko).

Turku on muuten Suomen paras paikka elaa! :) Ja Dextrassahan mina kayn Briteista eli kandee sinne tulla kauempaakin. :)
Ensin, Turku todellakin on Suomen paras paikka elää (y)
No joo, sulla onkin vielä pidempi matka Dextraan :LOL:
Intralipidiä koska mulla on liikaa tappajasoluja. Ensimmäistä kertaa kokeillaan nyt sitä, toivottavasti auttaa. Joudun syömään tietysti myös Prednisolonia ym. Ja oli isoja vitamiinipuutoksia verikokeissa myös, joten syön päivittäin 1200mg foolihappoa, B-vitamiinivalmistetta (ei ihan perus, vaan reseptilääke), sekä D-vitamiinia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Ramiina - kiitos kovasti!!! Saanko viela kysya (siis sen takia, kun minakin tein niita tappjasolutesteja kesalla), etta minkatyyppisia tappajasoluja Sinulla oli liikaa ja oliko paljonkin yli viitearvon? Kun loppujen lopuksi olivat sita mielta, ettei minun arvojeni ollessa kyseessa kannattanut tehda mitaan. Jos Sinulla on raportti, jossa lukuja ja viitearvoja, niin minakin voin katsella omaani keskustelua ajatellen. Se, mika minulla oli jonkin verran yli viitearvon, ei ollut tappajasolu vaan fibrinogeeni. Se tarkoittaa, etta minulla oli naytteen antoaikaan jonkin verran tulehdusta elimistossa, ja se saattaa olla ylipainoni syyta. Ylitys ei ollut merkittava, mutta siis kuitenkin. Nyt syon esim. kurkumatabletteja ja yritan siis laskea tulehdusta (jos sellaista minulla vatsanpeitteissa on!).

Minulta loytyi tuolloin myos MTHR-geeni toispuoleisena, mika ainakin molemminpuolisena loydettaessa vaikuttaa foolihapon imeytymiseen ja pitaa mieluummin syoda elavassa muodossa olevaa folaattia. Itsellekin tulee erilaisista tableteista aika paljon foolihappoa kehoon (jotain varmaan 1400-1800 mikrogrammaa) mutta foolihapon taso kesalla elimistossani oli ‘vain’ keskitasoa. Otan foolihapon lisaksi 400 mikrogrammaa elavassa muodossa olevaa folaattia paivittain ja toisaalta alkion ollessa sisalla valtan liikaa foolihappoa altogether (koska liika foolihappo voi olla pahasta MTHR-geenin kanssa; tosin annoksen pitaisi olla todella suuri tuolloin).

D-vitamiinia otan myos 100mg paivassa, kun alkiota ei ole sisalla, koska ainakin kesalla minulla oli suht alhainen D-vitamiinitaso. Viime paivina olen myos lisannyt E-vitamiinin. Mita kaikkea Sinulla on kaytossa?
 
Viimeksi muokattu:
@Ramiina - kiitos kovasti!!! Saanko viela kysya (siis sen takia, kun minakin tein niita tappjasolutesteja kesalla), etta minkatyyppisia tappajasoluja Sinulla oli liikaa ja oliko paljonkin yli viitearvon? Kun loppujen lopuksi olivat sita mielta, ettei minun arvojeni ollessa kyseessa kannattanut tehda mitaan. Jos Sinulla on raportti, jossa lukuja ja viitearvoja, niin minakin voin katsella omaani keskustelua ajatellen. Se, mika minulla oli jonkin verran yli viitearvon, ei ollut tappajasolu vaan fibrinogeeni. Se tarkoittaa, etta minulla oli naytteen antoaikaan jonkin verran tulehdusta elimistossa, ja se saattaa olla ylipainoni syyta. Ylitys ei ollut merkittava, mutta siis kuitenkin. Nyt syon esim. kurkumatabletteja ja yritan siis laskea tulehdusta (jos sellaista minulla vatsanpeitteissa on!).

Minulta loytyi tuolloin myos MTHR-geeni toispuoleisena, mika ainakin molemminpuolisena loydettaessa vaikuttaa foolihapon imeytymiseen ja pitaa mieluummin syoda elavassa muodossa olevaa folaattia. Itsellekin tulee erilaisista tableteista aika paljon foolihappoa kehoon (jotain varmaan 1400-1800 mikrogrammaa) mutta foolihapon taso kesalla elimistossani oli ‘vain’ keskitasoa. Otan foolihapon lisaksi 400 mikrogrammaa elavassa muodossa olevaa folaattia paivittain ja toisaalta alkion ollessa sisalla valtan liikaa foolihappoa altogether (koska liika foolihappo voi olla pahasta MTHR-geenin kanssa; tosin annoksen pitaisi olla todella suuri tuolloin).

D-vitamiinia otan myos 100mg paivassa, kun alkiota ei ole sisalla, koska ainakin kesalla minulla oli suht alhainen D-vitamiinitaso. Viime paivina olen myos lisannyt E-vitamiinin. Mita kaikkea Sinulla on kaytossa?
Mulle ei kerrottu mitään arvoja, eikä lähetetty tuloksia. Eli tiedän vain että on liikaa tappajasoluja.
Okei, en ole kuullutkaan fibrinogeenistä/tulehduksesta vatsapeitteissä. Multa otettiin tosi monta eri verinäytettä ja vaginaalinen näyte, mutta ei selitetty mitä ne on (n) Olisin itse halunnut kaikki tulokset vaikka sähköpostiin, mutta eivät lähettäneet.

Nyt syön päivittäin raskausvitamiinia, lisäksi foolihappoa, d-vitamiinia, sitä b-vitamiinivalmistetta, sekä nyt e-pilsuja lääkärin määräyksestä. Ensi viikolla tuikkaan Zoladexin mahaan ja aloitan Prednisolonit. Jouluaattona aloitan Progynovat. 3.1 käyn katsomassa ultrassa limiksen paksuuden ja otan sen ensi satsin intralipiä. Seuraavana päivänä lääkäri ilmoittaa koska aloitan Lugesteronit.
Mitä lääkkeitä sinun pitää ottaa ennen siirtoa, onko samoja vai toimitaanko eri tavalla?

En malta odottaa siirtoon pääsyä! :love:
 
No nyt loytyi jotain, mika on voinut olla koko ajankin tassa haittaamassa. Eli verikoetulokset tulivat. TSH oli 3.0 eli siis kyllakin normaalin rajoissa, mutta raskautta yrittaessa ideaalisti arvo ei saisi olla suurempi kuin 2.5. Minulla on nyt tassa 1.5 vuoden aikana otettu TSH neljasti naiden hoitojen takia; ensin oli samalla tavalla hiukan koholla, sitten kahdesti oli hyvin alle 2.5 ja nyt taas yli sen arvon. Eli koska arvot voivat tietenkin vaihdella paivasta paivaan ja vuodenajasta toiseen, niin onhan tassa voinut olla niinkin, etta tietamattani arvo on voinut olla hiukan koholla aikaisemminkin ja alkion ollessa sisalla myos. Eli nyt siis aloitan kilpirauhaslaakityksen - kunhan saadaan eurooppalainen resepti minulle tanne perille (arvatkaapa kahdesti, saisinko taalla laakarilta laakkeita, jos menisin tassa yleislaakarille pyytamaan, ja jos arvo olisi normaalin rajoissa? No taatusti en saisi!) - viimeistaan ensi viikon lopussa taikka jouluaattona, milloin nyt sitten paasen kansainvalisen reseptin hyvaksyvaan apteekkiin. Hyva juttu, etta selvisi!!!

Testosteroniarvot olivat viitearvojen sisalla, tosin useimmat aika alhaisia, eli DHEA:n syonnista ei ainakaan siina mielessa ole haittaa ja aloitin senkin taas uudestaan. Metformiinin syonti muuten alentaa testosteronia. Minun varmastikin kannattaa myos muistaa syoda naudanlihaa silloin talloin (en syo mitaan kalaa tai merenelavia, vaikkakin kalaoljyomega3:sta otan) ja muistaa ottaa D-vitamiinit, jotka myoskin olivat yhdessa vaiheessa minulla alhaalla. Sinkki on myos hyvaksi testosteronituotannolle.

Ferritiini oli taas jalleen tippunut 34:aan. Otin siis viime viikolla rautatankkauksen ja mittaus oli tietenkin otettu ennen sita, mutta silti laakari kehotti nyt ottamaan rautaa 100mg paivassa. Eli nyt otan sen (plus myos sen, mita monivitamiinissa on, ja otan nyt sitten myos hiukan lisasinkkia). Otan talla hetkella noin 25 eri vitamiinia ja lisaravinnetta paivassa estrogeenin lisaksi!!! :)

Peukut pystyyn, etta saan laakkeet pian ja etta tama auttaa! Ja tyroksiinilaakitys voi auttaa kasittaakseni myos laihtumaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, olikos taalla ketaan, jolla oli periaatteessa normaali tyroksiiniarvo mutta kuitenkin raskautta ajatellen korkea, ja aloitti tabletit? Aloitin eilen 50 mikrogrammalla, kun arvo oli siis ollut korkeahko viime mittauksessa (3). Myohemmin paivalla hirvittava ripuli. Tietenkin syyna voi olla esim. jokin minulle sopimaton ruokakin, kun samana paivana oli tyopaikan joululounas, mutta mielestani en mitaan hirvean erikoista syonyt enka juonut alkoholia. Niin kauhea ripuli, ettei sellaista voisi pidemman paalle kestaa. Tosin vessaan ei toista kertaa sitten samana paivana tarvinnut juosta. Tabletin ja “kohtauksen” valilla kylla noin 8h. Oliko kenellakaan tallaista tyroksiinin yhteydessa ja meniko ohi? Mietin, olisikohan 50 mikrogrammaa liian iso maara, pitaisiko vaan aloittaa 25:sta.
 

Yhteistyössä