Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Plusyks kiva et nyt kokeillaan uusia lääkkeitä! Josko tosiaan tuolla kombolla saisitte onnistumaan:love: milloin on testipäivä? Isot tsempit sinne!

Ja mulle kans Dextrasta sanottiin et blastot on parhaita siirrettäviä, ja mä kans uskon pitkälti siihen että siinä vältytään niiltä turhilta siirroilta. On mullakin aina omista soluista saatu kaksi- ja kolmepäiväisiä, mut kolmea päivää pidemmällehän ne ei ole selvinneet. :( Dextrassa sanottiin kyllä, et on olemassa pieni mahis siihen, että jotkut alkiot selviää parhaiten kohdussa, ei labrassa maljalla. Jolloin siis on parempi siirtää aikaisemmin kuin yrittää viljellä. Jos me oltais lähdetty neljänteen ivf:ään, niin meilläkin ois siirretty kolmipäiväisenä.
 
Minulla oli lääkäri, alkukierron ultra. Limis hyvä ja päästään siirtoon 13.8. Beready-testuksella on lääkärin mukaan huomattu hyviä vaikutuksia keskenmenojen ehkäisyssä. Väärä siirtoajankohta kun vaikuttaa istukan toimintaan. testi kuitenkin versin kallis, noin 500 euroa, joten päätettiin tehdä vielä yksi siirto. Jos ei siitä onnistu, pitää testi tehdä.

Kilppariarvot mitataan kans, ja tulokset tulevat parin päivän päästä. Nyt on Terolut 2+2 aiemman 2+1 sijaan ja intralipid siirron jälkeen. Lisäksi seuraavana päivänä gonapeptyl-pistos kiinnittymistä tukemaan, sitä minulla ei ole aiemmin ollutkaan. Hyvä fiilis :) Ja metformiimi käytössä

@Plusyks, hienoa, että lääkäri tarttui ongelmaan :)

@nyuu, miten meni tukilääkkeiden lopetus? Joko tiputtelu on historiaa?
 
Listaus

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)

Tulevat tapahtumat:

@Plusyks testipäivä 11.8
@kirsillevauva siirto 13.8
@Aallotar19 siirto seuraaviin kuukautisiin



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.
 
Viimeksi muokattu:
@Plusyks onpa hienoa, että lääkäri tarttui näin nopeasti asiaan. Toivotaan, että nyt tärppää!
@kirsillevauva Sä pääset kohta tositoimiin, hienoa! Kysyitkö kahden alkion siirrosta? Onko se suomessa mahdollista? Kysyin omalta lääkäriltä sitä samaa ja hän ei missään nimessä suositellut sitä. En tiedä sitten mikä on paras ratkaisu.

ON: täällä ilmeisesti kuukautiset pärähtämässä päälle muutaman päivän päästä. Ainakin oireet on sinnepäin. Keskenmenosta on tasan kolme viikkoa. Harvemmin sitä raskaaksi haluava ihminen odottaa kuukautisten alkua näin paljon!
 
@kirsillevauva oi miten jännittävää! Josko kolmas kerta toden sanoo ja tolla alkiolla ja lääkekombolla onnistuisi:love:
Ja kiitos kysymästä! Lääkkeet lopetin asteittain, ja tänään eka kokonaan lääkkeetön päivä. Nyt huomasin et pikkareissa oli pientä ruskeaa tuhrua taas(n) mutta eikös ollu näin että @Rusakkonen sulla tuli kans vähän? Oliks se määrältään millaista? Yritän nyt olla huolestumatta (taas) mut ei vaan jaksais et kokoajan jotain vuotoa ja huolestumisen aihetta... oon nyt selvinny puolitoista viikkoa ilman minkäänlaista tiputteluakaan! :)
 
@kirsillevauva oi miten jännittävää! Josko kolmas kerta toden sanoo ja tolla alkiolla ja lääkekombolla onnistuisi:love:
Ja kiitos kysymästä! Lääkkeet lopetin asteittain, ja tänään eka kokonaan lääkkeetön päivä. Nyt huomasin et pikkareissa oli pientä ruskeaa tuhrua taas(n) mutta eikös ollu näin että @Rusakkonen sulla tuli kans vähän? Oliks se määrältään millaista? Yritän nyt olla huolestumatta (taas) mut ei vaan jaksais et kokoajan jotain vuotoa ja huolestumisen aihetta... oon nyt selvinny puolitoista viikkoa ilman minkäänlaista tiputteluakaan! :)
Mulla oli tosiaan silloin, kun aloin vahentaa laakkeita, yhtena paivana pieni rusehtava läntti ja sitten ryntasin ultraan, mutta kaikki oli hyvin. Myos ehka noin viikko sitten oli pieni kellertava, mutta ehka niita sitten tulee tai menee... Rusehtava kuulemma todennakoisesti johtui siita, etta jossain kohdunkalvojen ulkopuolella oli pieni maara nestetta, joka tuli ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu
@Rusakkonen huh no hyvä ettei ollu vakavampaa! Mua ärsyttää tää et miks pitää kokoajan olla kaikkee :( mä sain nimittäin ne sydänäänet kuulumaan tänään! Just kun sain ne kuuluviin ja aattelin et all is well ni just joo vaan. Sit voikin alkaa taas vuotamaan :( kunpa nyt ei vaan runsastu tästä mihinkään...
 
@Aallotar19, jee kohta tekin pääsette kiertoon :)

@nyuu, harmi, että vuoto pelästytti. Onneksi kuulostaa vaarattaomalta <3

Mietin, pitäisikö pyytää keltarauhashormonia vielä pistoksena ja geelinä, vai onko tuo 2+2 riittävä? Mielipieteitä erityisesti @Ramiina? @Rusakkonen @nyuu? siis plussanneet :).
Pistoksia et taida saada Suomesta. Niita et myoskaan taitaisi pystya pistamaan itse, koska ne menevan lihakseen kuten pakaraan eli miehen taikka sairaanhoitajan (yms) pitaisi pistaa paivittain.

Nyt minulle tuli oikosulku Terolutien maarasta, pitaisi katsella aikaisempia posteja, mutta muistaisin ottaneeni 2+1 kaikissa paitsi toiseksi viimeisessa siirrossa, jossa otin 2+2 (mutta se siirto kuitenkin paattyi vuodon alkamiseen). Progynovaa tosin siis otin kauemminkin 2+2, ja Terolutin lisaksi oli nyt tassa viimeisessakin siirrossa kuten myos parissa aikaisemmassakin Lutinus-ematinkapseli iltaisin. Terolutin ja Lutinuksen keltarauhashormonimaaraa ei voi suoraan verrata, onko 2+2 tismalleen sama kuin 2+1+Lutinus, koska on kyse erilaisista vaikuttavista aineista, mutta ainakin siis molemmissa on lisays tuohon 2+1 -tavalliseen.
 
@kirsillevauva Mulla mitattiin silloin se progesteroniarvo, ja sen ollessa matala, Viron lääkäri lähetti niitä ampulleja ja neuloja/ruiskuja. Ja tosiaan kuten Rusakkonen sanoi, niin lihakseen pistetään. Jotkut pistävät itse, koska myös käsivarteen ja reiteen voi pistää, mutta se oli tosi ahdistavaa (yritin kerran, sain neulan reiden ihon alle ja sit ällötti niin otin pois), joten äitini ja siskoni pistelivät pakaroihin ja käsivarsiin (molemmat hoitajia ammateiltaan). Mieheni ei suostunut pistämään. Ja jossain kohtaa tuli jo piikkikammo koska pisteltiin joka päivä kuin neulatyynyä, niin sanoin että riittää. Lisäsin sitten vaan yhden Lugen lisää aamun ja illan tueksi, eli yhden noin kolmen aikaan päivällä. Piikit ja se yks lisä-Luge auttoi. Eli voithan lisätä Lugejakin itse sen yhden. Ai mutta miten saat niitä lisää. Mä sain kun sanoin että Viron lääkäri laittoi viestin että täytyy lisätä, sitten ne määräsi lisää täällä ja hain apteekista. Mua harmittaa, mulla on lääkekaapissa 1-2 vuotta sitten vanhaksi menneitä Lugeja varmaan muutama paketti :(
 
@kirsillevauva Mullahan on nyt ihan uskomaton määrä keltarauhashormonia päällä, kuten kerroin niin Pietarin lääkäri teki siihen muutoksia, kun arvo oli matala. Nyt siis menee Terolut 2*2, Crinone *2 ja PIO - injektio kerran päivässä. Injektioita tosiaan ei saa Suomesta. Mieheni pistää paremmin kuin klinikan sairaanhoitaja :geek:! Luen jenkkien ivf-sivustoa ja siellähän vannotaan tuon PIO:n nimeen. Pelotti vähän, että tuleeko huono olo moisesta määrästä, ei ainakaan vielä. Ei kyllä ole mitään muutakaan raskausoiretta. Testipäivä on 11.8, mutta en tiedä testaanko sunnuntaina vai meenkö veritestiin suorilta alkuviikosta.

@nyuu Miten menee? Kyllä tämä matka on hermopainetta loppuun saakka. Tsemppiä, hyvin kaikki menee ❤

@Aallotar19 Kivaa, tekin pääsette etenemään :love:
 
@Plusyks, merkitsin sun testipäivän. Nyt toivotaan, että pärähtää kunnon plussa!

Tosi raskasta tää hoidoissa olo. Tuntuu, että itsekin pitää olla vähintään lääkäri. Nyt olen entistä hämmentyneempi, vaadinko vielä lisää keltarauhashormonia. Tuntuu, että voisi olla hyödyllistä, koska @Ramiina ja @Plusyks molemmilla on kunnon lisät. No, kysyn siirron yhteydessä. Tai huomenna, kun lääkäri laittaa kilppareista sähköpostia.

Niin, ja kahden alkion siirrosta en kysynyt mitään, koska mies ei suostu siihen ja en itsekään usko selviäväni mahdollisista kaksosista.
 
Ai niin, sitten mulla on vielä Gonapeptyl joka kolmas päivä o_O
@kirsillevauva Eikös sulla ole limis kasvanut aina hyvin ja alkiot ovat kiinnittyneet hyvin? Se viittaisi, että hormoniarvosi ovat kunnossa. Toki varmaan riittämätön progesteroni voi aiheuttaa aikaisen keskenmenon.. Mullahan on ollut siirroissa limis 7-8 mm paikkeilla. Olen miettinyt, että onkohan niin, että minuun ei nuo synteettiset hormonit imeydy... Olen ymmärtänyt, että liikaa progesteronia ei voi saada. Näyttää siltä, että Suomessa lääkärit ovat lääkkeiden kanssa kautta linjan varovaisia. Mutta täytyy muistaa, että suurin osa onnistuu tällä Suomessa käytettävällä protokollalla.
Jos meillä käy huonosti nytten ja päätetään jatkaa, menen Venäjän lääkeprotokollan mukaan ja siirrän kahta kerralla (n)
 
@Plusyks Pidän peukkuja, että tuolla lääkemäärällä tulee toivottu lopputulos!

Me käytiin siellä lainaneuvottelussa, mutta vasta ens viikolla saadaan kuulla miten kävi. Harmittaa kun mulle piti ottaa lainaturva siihenkin (mies ei saa verenpainelääkityksen takia), eli jos laina myönnetään niin heti pamahtaa 750€ velkaa vaikkei edes ikinä nostettaisi senttiäkään. Ja siis vaikkei sitä sanota suoraan, niin lainaturva tuntuu käytännössä olevan aina edellytyksenä lainan myöntämiselle. No, eihän tuo nyt tietty suuri summa ole kokonaisuudessa, mutta maksaisi silläkin jo ison osan pakastesiirrosta.

@kirsillevauva Mä oon todennut, että tuun hulluksi jos alan itse suunnittelemaan jotain hoitoprotokollaa, pakko mun on luottaa siihen että lääkäri osaa asiansa. Vasta sitten jos usean epäonnistumisen jälkeen aina vaan mennään samalla kaavalla niin harkitsisin lääkärin tai jopa klinikan vaihtoa. Jälkimmäistä tosin vain siinä tapauksessa, että olisi pakastimessa alkioita mukaan otettavaksi, en mä uudelleen lähde jonottamaan.
 
@Plusyks, mikä fiilis? Oletko jo testannut?

Te olette ihania, päätin rauhoittua, ja luottaa lääkäriin. Eiköhän tuo munkin lääkäri ole saanut ihmisiä raskaaksi :) Ehkä testautan sen progesteronin mahdollisen plussan yhteydessä.

Voi ihana, @Ramiina, saat kohta prinsessan syliin <3. Pitkä ja kivinen tie ollut teillä!
 
Silmu mun oli pakko kaivaa jostain salasana kun luin sun pähkäilyt endosta…
Mä siis kirjoittelin täällä ahkerasti vuonna 2014 kun hoito luovutetuilla päätettiin tehdä. Takana lapsettomuutta 6 vuotta ja hoitoja omilla soluilla 4 inseminaatiota ja 5 IVF ja 2 endo-leikkausta joista toinen iso.
Mulla endo oireili joka kuukausi ja näkyi ultrassa sitä sun tätä joten ennen hoitoa luovutetuilla tehtiin iso leikkaus ja perään endon sammutushoito = omat hormonit ajettiin alas pistoksilla 3kk ja sen perään suoraan hoito ilman että omat hormonit vaikuttaa mihinkään. Mulla oli aina tullut omia muniksia hoidoilla paljonkin mutta laatu ollut huonoa. Se mikä lopuksi auttoi oli luovutetut ja ilmeisesti tämä sammutushoito koska ekasta tärppäsi ja kaksoset!
Raskauden jälkeen endo palasi hyvin pian ja menin gynelle joka hoitanut vastaavia tapauksia. Nyt syön pillereitä non-stoppina kunnes vaihdevuodet alkaa ja olo on kuin uusi!
Endo voi vaikuttaa ja paljon, se voi hylkiä alkioita (erittää jotain mitä en muista), huonontaa munasolujen laatua jne. Tärkeintä tietysti löytää apu joka just sulle olisi paras :)
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu ja Ramiina
@kirsillevauva Niinpä, ihanaa ❤ Uskon että teillekin ensi vuonna syntyy pieni ihme :love: Ei tätä meinaa todeksi tajuta vaikka vauva möyrii sisällä ja pää painaa alas niin ettei kävelemään meinaa pystyä. Ja maksimissaan enää se 6 vkoa sektioon :rolleyes: Silti tuntuu niin oudolta että vihdoin saan sen oman pienen tuhisijan syliin :love: Oon rampannut nyt parina aamuna labroilla, niin vahvat raskausmyrkytyksen oireet, vaikka pissa onkin puhdas. Parin tunnin päästä lääkäri, katsotaan mitä hän meinaa arvoista. Kurkkasin itse niitä eilisiä jo kannasta, ainakin anemia on ja joku munuaisarvokin huono. Noh, jos ne näyttää huonolta niin sektiotakin aikaistetaan. Mies on muutaman viikon sanonut että haluaa lapsen ulos jo :X3: Oon kyllä selittänyt etten halua keskosta :cautious: Noh, kohta hän olisi jo "kypsä" :love:

Ihanaa päivää naiset! ❤ Olette ajatuksissa :)
 
@johkunen Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi! Kyllä se tosiaan varmaan tuo oman hormonitoiminnan alasajo on järkevää, jos tuntuu ettei muuten onnistu. Tai siis kyselen kyllä lääkäriltä sitten mitä se on suunnitellut, millaisia kokemuksia sillä on endopotilaista ym, mutta haluan nyt ainakin yhden kerran kokeilla ihan ”normaalisti” kun tuntuisi taas niin pitkältä ajalta odottaa vielä monta kuukautta ennen kuin päästään edes alkuun. Vaikka eihän se nyt vuosien yrittämisen jälkeen pitäisi missään tuntua!
 
@kirsillevauva, hyvältä näyttää molemmat arvot (y)!
@Ramiina Olen niin iloinen puolestanne. Pitkän taipaleen loppusuora häämöttää ❤

En ole vielä testannut. Mies ei suostu, että testaan ennen virallista testipäivää, kun kuulemma olen sitten niin surkee, jos nega pärähtää. Mitäpä muutakaan??? o_O Ehkäpä teen kuitenkin huomenna...
 
@kirsillevauva, hyvältä näyttää molemmat arvot (y)!
@Ramiina Olen niin iloinen puolestanne. Pitkän taipaleen loppusuora häämöttää ❤

En ole vielä testannut. Mies ei suostu, että testaan ennen virallista testipäivää, kun kuulemma olen sitten niin surkee, jos nega pärähtää. Mitäpä muutakaan??? o_O Ehkäpä teen kuitenkin huomenna...
Toivon kovasti sulle plussaa! :love:

Ärsyttävää kun klinikalta soitettaessa ei näy numeroa, eilenkin oli tullut sellainen puhelu mutta tuskin sieltä kun en odota puhelua vielä pariin viikkoon ainakaan - ja olisi sieltä varmaan laitettu sitten sähköpostia kuten viimeksi. Mutta siis miksei voi soittaa normaalista numerosta? o_O
 
Oli se sittenkin klinikalta, meille olis luovuttaja! :eek: Mutta ei tässä nyt heti olla mihinkään ryntäämässä (ja pitäähän meidän saada se lainapäätöskin ensin), syys-lokakuun vaihteessa saataisiin ehkä alkiot pakkaseen kun luovuttajalla alkaisivat pistokset syyskuun puolessa välissä. Ja mullahan saattaisi osua seuraavat menkat syyskuun lopulle, joten kauaa ei tarvitsisi alkion pakkasessa odotella. :love:

Jännää ja vähän pelottavaa kun asiat lähtee etenemään!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen ja Iid@
@Plusyks Mulla on sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta! Mones pp sullon menossa ja onko jotain oireita?
@Ramiina ihana, että olet niin pitkällä! Kohta se pieni sieltä saapuu❤

@Silmu75 Saitte kyllä ihania uutisia! Taas konkreettinen askel eteenpäin.

@kirsillevauva Teillä on kohta siirto! Meinaatko käydä akupunktiossa ennen sitä?
On: kävin tänään akupunktiossa, tuntui ihanan rentouttavalta. Sovittiin, että käyn 1-2 päivää ennen siirtoa akupunktiossa, jospa se auttaisi. Täällä aikamoiset menkkakivut päällä ja perusmenkka-angsti.
 

Yhteistyössä