Luovutettu munasoluhoito

Watrossi

Mullehan pistetettiin Procren 15.2. ja muutama paiva sitten tuli menkat ihan normaalisti, olivatpahan jumalattoman tuskalliset. En pystyny muuta ku sangyssa makaamaan. Onneksi pahimmat paivat sattuivat viikonlopuksi, joten ei tarvinnu olla toista pois. Mulla on myoskin mummo-oireita eli yolla hikoon ja mies sanoo, etta olen varsinainen patteri ja etta koko sanky hehkuu :)

Tanaan on ultra-aani, jossa tarkistetaan etta kohtu on varmasti lepotilassa. Jos kaikki on niin kuin pitaa niin huomenna alotan sitten zumeronit (3 krt paivassa).

Juttelin tanaan myos klinikan kanssa ja kaikki on OK myos luovuttajan hoidossa. Hieno homma, olen hanelle niin todella kiitollinen.

Vekara, sun hoidot tuntuu vahan eroovan. Mita sulle on sanottu hoidon eri vaiheista? Eiks sun siirto oo suunniteltu viikolle 19.3?

Jaitta hattuun! Puhuin just aidin kanssa, joka sanoo etta Suomessa paukkuu taas pakkaset. Olen ihan kade, kunnon talvi - ihanaa!!! Taalla keski-Euroopossa sataa vetta ja on tosi harmaata ja masentavaa. Ihana tulla sitten maaliskuun lopussa siirtoon Suomeen...

lampimia ajatuksia kaikille
 
Mammuska30 harmaana
Meillä ois vielä yks alkio pakkasessa, ellei se onnistu ni sit pitää ettiä uus luovuttaja ja meille sanottiin klinikalta että luovuttajia on tällä hetkellä 0 kappaletta sen uuden lain myötä... :whistle: Luovuttajaa voi joutua odottamaan siis jopa 2 vuotta...Pitäis kai vaihtaa sit hoitopaikkaa ellei tuolla vanhassa tutussa sitten ole luovuttajia olemassa...
 
Heips Watrossi. Mukava kuulla taas kuulumisia. Täällä on tosiaankin jännät paikat kuten varmaan sielläkin. Huomenna otan viimeisen Primolutin, joiden tehtävä on saattaa kierto luovuttajan kanssa yksiin. Lauantaina pitäisi alkaa vuoto ja ensi maanantaina alan syömään Progynovaa nousevin annoksin. Tarkoituksena valmistaa kohtua siirtoon. Perjantaina 16.3 ultra ja seuraavalla 19.3 alkavalla viikolla siirto. Sinullahan siirto on heti seuraavalla viikolla. =)
 
Watrossi
Vekara, mulla oli siis nolla ultra eilen ja munatorvet olivat hyvin lepotilassa, mutta kohdun limakalvo oli liian paksu (7,1 mm). Klinikalta sanottiin, etta estolaakitys ei oo viela taysin tehny tehtavaansa. Mulla on uus ultra ens tiistaina 6.3. - toivottavasti sillon limakalvo on ohentunu.

Mun piti alottaa zumeronit tanaan, mutta nyt alotan sitten vast ens viikolla ultran jalkeen - jos limakalvo on ohentunu. Pida peukkuja! Siirto myohastyy taman takia muutamalla paivalla.

Mammuska harmaana, voi tsemppia!!! Onko sinun edellinen hoito tehty luovuttajalla? Tiedatko minka ikainen luovottaja oli?

 
mybaby
Tervehdys palstalaiset, vieläkö mahtuu mukaan yksi kaveri? :wave:

Meillä siis alkamassa luovutusmunasoluhoito ensi lauantaina pistettävällä progrenilla. Sitten ootellaan vuotoa josta päästään alku-ultraan. Muitakin lääkkeitä tulee, mutten tiedä vielä tarkemmin. Tarkempi aikataulukin selviää silloin.

Meillä viiden vuoden projekti on nyt siis saapumassa "viimeiseen vaiheeseen". Takana 3 IVF:ää, joissa yhdessä päästiin punktioon asti ja saatiin yksi munasolu. Olemme hoidossa yksityisellä ja jonossa ollaan oltu puoli vuotta.

Löysin palstan ihan sattumalta kun etsin tähän hoitoon liittyviä juttuja.
Täällä tuntuu olevan ihan mukava ja asiallinen tunnelma, toisin kuin eräissä muissa paikoissa. ;)

Paljon tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille!
 
Hei!

En olekkaan pitkään aikaan käynyt täällä. Anteeksi. Juttua tullutkin näin paljon.
Meidän hoito siirtyikin huhti-toukokuulle. Luovuttaja siirsi. olin kyllä pettynyt mutta mitään ei voi. Nyt vaan odotellaan.
Onnea hoitoon lähteville ja hoidossa oleville.
Meillä on yksi poika jo entudestaan luovutettulla munasolulla. Olen hänet tuntenut aivan omakseen. Olen sentään saanut kokoa raskauden,synnytyksen ja imetyksen. Välillä on tietysti tullut sellaisia tuntemuksia,ettei hän ole biologisesti minua,mutta ne ajatukset lähtevät hyvin äkkiä pois mielestä.
Nyt ollaan toisella kieroksella. Se vaan ikävää,ettei pojan hoidosta jäänyt pakkseen niin jos hoidosta raskaus lähtee ja lapsi syntyy niinlapset eivät ole kokonaantäyssisaruksia. Se vähän mua kaiveltaa.
 
Moikkelis!

Meille suunnitellun luovuttajan punktio on pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Siirto olisi sillä viikolla ja tuntuu et sinne on vielä ikuisuus. Malttamattomana olen vain lueskellut toisten piinailuja. Kun ei tässä oikein voi muuta kuin odotella. Hätäsenä hain jo lääkkeetkin apteekista, vaikken tarvitse niitä vasta kuin maaliskuun 20. Ensimmäinen ultra on 4.4.
Onko kellään aikatauluja selvillä, onko samaa rytmiä kuin meillä?
 
mybaby
Heissan taasen! =)

Tässä olen miettinyt tuota lääkitystäni, vaikka en siis ihan varmasti kaikkea vielä tiedäkään. Enkä tajunnut kysyä silloin kun puhelimessa puhuin hoitajan kanssa. Progren siis nyt alle ja sitten tulee ainakin tuo zumenon plus joku muu ja vielä muistaakseni lugesteronit... :whistle:

Kuinkahan suuri osa käyttää tätä samaa kaavaa. Jotenkin tuntuu että ei kovinkaan monilla olis tuota jarrua lainkaan.

Mullakaan kun ei ole mitään vikaa missään hormoneissa eikä kohdun limakalvonkaan suhteen. Vai onko tuo kaikki vaan sen takia että saadaan oma kroppa oikeaan aikaan vastaanottamaan alkioita.

No, nämä on nyt näitä ajatuksia mitä päässä pyörii. Ei millään enää malttaisi odotella :) eikä oikein kehtaa sinne klinikallekaan ruveta nyt soittelee :whistle:

...ja nyt on vasta maanantai :ashamed:
 
Täällä taas palstalla "pitkästä aikaa". Mukava oli huomata uusia joukossa, tervetuloa kaikki mukaan! Sinua Watrossi oon ajatellut, toivottavasti kaikki mennyt hyvin. Miten meni tämän päiväisen ultran? Minulla myös vähän paineita estrogeeni lääkityksen kanssa. Tarkoitus oli aloittaa lääkitys heti kun vuoto alkaa. Ongelmana nyt kuitenkin kun en tarkalleen osaa sanoa mikä ensimmäinen vuoto päivä. Tuntuu että vuodon muoto on muuttunut. Tuntuu että vuotoa tulee kun tulee ja välillä ei ollenkaan. Raskainta tässä on se , että jos aloitan lääkityksen liian aikaisin, niin vanha kohdun limakalvo ei pääse poistumaan. Toisaalta lääkitys pitäisi alkaa heti ensimmäisenä vuoto päivänä. Aloitin maanantaina kun siltä tuntui ja nyt tuntuu että vuotoa ei ole laisinkaan. Estrogeenin pitäisi valmistaa kohtua vaastaanottamaan hedelmöittynyt munasolu. Nyt yksinkertasesti jännään että olen aloittanut lääkityksen oikeaan aikaan ja vanha limakalvo olisi poistunut jotta estrogeeni voisi kasvattaa uutta tilalle. Minulla ultra vasta parjantaina 16.3 ja hoitoviikko heti seuraavalla viikolla. Pidetään peukkuja javarpaitakin pystyssä molemmin puolon ja onnea kaikille hoitoihin! =)
 
Hei kaikille! Olen tuleva luovuttaja, ja tunkeudun porukkaanne! =)
Huhtikuussa aloitan ensimmäisen luovutusprosessini.

Tosi mukavaa oli löytää tämä ryhmä, ja lukea ajatuksia munasolujen vastaanottajien näkökulmasta! Uskon että sitten myöhemmin (kun lääkitykset on käynnissä)) tulen kirjoittelemaan enemmän, Nyt vielä olen enemmän tällainen "sivustaseuraaja" =)
 
Watrossi

Hei Vekara

Toivottavasti osasit ajoittaa laakityksen aloittamisen oikein, tiedan kokemuksesta etta on tosi raskasta kun ei oo oikein varma ja sita miettii ja mietti... kun asiat ei oo mustavalkosia vaan aina arsyttavasti just silta valilta.

Mulle se on nyt myrkyn lykannyt. Olin tanaan uudessa ultrassa ja kohdun limakalvo ei ollu yhtaan ohentunu eli estolaakitys ei ole siis toiminu. Klinikalta sanottiin, etta taytyy testata estradioli-taso, joten meika sitten tukka putkelle singahti verikokeeseen. Tulokset saan torstaina. Mua niin harmittaa. Meilla kun kavi niin hyva tuuri luovuttaja loytymisen kanssa ja jos nyt kaikki menee pieleen tan estradioli-jupakan takia. Pelottaa, etta joudun sitten takaisin luovutusjonoon. On taa sellasta hermoilua ja toivomista ja pettymista ja odottamista.. Ja hermostuttaa kun joutuu toista aina kesken paivaa yllattaen lahtemaan kokeisiin.

Kiva kun meidan palstalle tulee uusia osallistujia... tervetuloa!!!

Lampimia ajatuksia kaikille
 
mybaby
:'( .... nyt meni yöunet!!!!!

Siis tämä ei voi olla tottakaan!!!
Mulla alkoi hieman vuotaa tänään illalla ja nyt on vasta kierron 15 päivä!!!
Miten hiivatissa sitä nyt jotain jarrua laittaa kesken vuodon. Siis koskaan ei ole ennen ollut moista. Kierto on toki hoitojen myötä vähän heitellyt, mutta tämä nyt on huiippua!!!

Ammulla pääsen sitten soittamaan. (yön tunnit on piiitkiiääääää....)

Mies lähtee huomenna reissuun tonne naapurikaupunkiin ja lupas tuoda samalla tuon progrenin. En viitti täältä omalta paikkakunnalta ostaa, kun tällasessa pienessä paikkassa kaikki tuntee toisensa. ;)
MUTTA EN USKALLA SILLE VIELÄ MITÄÄN SANOA!!!!

Toivon ja rukoilen koko yön että jos ne vaikka ei alkaiskaan...
 
Heips Watrossi! Tosi ikävää että sinullakin moisia vastoinkäymisiä. Täytyy vaan jaksaa luottaa että kyllä kaikki loppujen lopuksi menee hyvin perin! Olen ymmärtänyt että olisit yksityisellä hoidossa. ?? Oli miten vaan, niin paikkaasi ei kukaan voi viedä, vaikka nopeasti hoitoon pääsitkin. Aina hoidoissa tulee vastoinkäymisiä ja ne on hoitohenkilökunnan pulmia ne ratkaista. Eikä ratkaisu ole laittaa asiakasta jonon hännille. Toki siirron ajankohta saattaa monista syistä myöhästyä tai jopa siirtyä seuraavalle kierrolle. Sitä nyt kohdallani pelkään jos aloitin estrogeeni lääkkeen liian aikaisin.
 
Ippu67
:flower: Lululle :flower: ! Teet arvokkaan teon luovuttamalla munasolujasi minunkaltaisilleni, jotka eivät omin avuin vauvan saamisessa onnistu!

Alanpa palstailemaan itsekkin täällä, palstailen jo tuolla MSN-groupin puolella lahjasoluhoitopuolella.

Ikää tulee tänä vuonna jo 40 täyteen, lapsettomuushoitoja läpikäyty 2006, alunperin tutkimuksiin 2005. Takana 5 yritystä IVF:ää ja kerran ICSI, joka kerta päästy siirtoon nipin napin, paljon monitumaisuutta. Nyt on vuorossa huhtikuussa se lahjamunasoluhoito, johon jonoon ilmottauduttiin 7/06.

Ippu67
 
mybaby
:ashamed:

Niin nyt kävi että vuoto alkoi oikein kunnolla.
Tässä nyt ollaan ja ihmetellään klinikkaa myöden.
Ainut varma asia tällähetkellä on, että mitään jarruja ei tulla laittamaan!

...palaan... sitten joskus...


Tsemppiä ja onnea teille muille!
 
Ippu67
Maija moi!

Meidän luovuttajalla on punktio alkuviikolla 16 ja siirto (siis toivottavasti!) mulle loppuviikolla. Tässä vaiheessa odottavan aika tuntuu turhan pitkältä... B)
:wave: Ippu
 
Watrossi

Hei Vekara -

Voi kiitos kannustavista sanoistasi, mulle tuli niin helpottunu mieli. Sanoin miehelleni tana aamuna kun herasin, etta olen masentunut kun tuntuu etta joka etappi on aina kauheen ponnistuksen takana ja taytyy juosta paikasta toiseen ja jannittaa tuloksia ja kaiken lisaksi pitaa joka kerta keksia joku tekosyy tyopaikalla. Sinun kannustavat sanasi tuntuivat hyvilta!

Toivon todella, etta meilla kaikilla hoidot menisivat nappiin. Naissa tunnelmissa :flower: teille kaikille samassa veneessa oleville
 
Heips Watossi! Mukava aina kuulla jos jotenkin pystyy tukemaan samassa veneessä olevia! Jäin miettimään että mitä sinulta verikokein oikein tarkistettiin ja joko olet saanut vastaukset? Aina ei heti pääse mukaan toisten hoitoihin kun menetelmiä tuntuu olevan useita. Minulla hoito perustuu ns. luonnolliseen kiertoon. Vuodolla varmistetaan vanhan limakalvon poistuminen ja estrogeenilla kasvatetaan uutta tilalle. Sinulla taasen lääkkein ohennetaan kalvoa. Kertoisitko siitä lisää. Minulla siis klinikalla ultra vasta 16.3 ja hoitoviikko heti seuraavalla viikolla jos kaikki mennyt hyvin. Nyt jännään sitä että aloitinko lääkkeen kuitenkin liian aikaisin ja onko vanha kalvo päässyt poistumaan. Sen verran hätäinen olen että en jaksa viikkoa odottaa eikä klinikalta saanut aikaa täksi viikoksi. Menen illalla omalle gynelle, jolla olen käynyt vuosia. Ehkäpä hän osaa auttaa ja jotain kertoa. Ultra pitää tehdä heti kierron alussa jotta estrogeeni ei pääse hämäämään tilannetta. =)
 
pikkuenkeli
heips kaikille
Tulin minäkin kurkkaamaan tänne,meillä ei ole mitään tapahtunu jonotuksessa,paitsi että sain puhuttua yhen mahdollisen ristiinluovuttajan joka ei sitte kelvannutkaan klinikalle kun oli jo luovuttanut kolme kertaa ennenkin.Masentaa tämä kyllä,no odotellessa popsin homeopaattisia pillereitä jos vaikka luomu onnistas.Tsemppiä kaikille jo hoidoissa olijoille!!
 
Heips Watrossi ja kaikki muut palstalla vierailevat. Tulin ultrasta ja sain kuulla että kaikki asiat tällä hetkellä ihan ok. Kohdun vanha limakalvo on poistunut ja nyt kasvatetaan uutta siirtoa varten. Alkaa jännittää niin että ei tahdo housuissa enää pysyä. Luovuttajan punktio luultavasti maanantaina 19.3. Siirto samalla viikolla. Ja sitten asiasta toiseen..sellaista olen miettinyt että miten käy pakastettujen alkioiden 1.9 jälkeen? Osaako joku kertoa? =)
 

Yhteistyössä