Luovutettu munasoluhoito

Hienoa mikä munismäärä!Ja hienoa että on sinunkaltasia ihmisiä olemassa.Meille väestöliitossa sanottiin viimeviikolla ettei lahjottajalle kerrota onko onnistunut raskaaksi tulo tai mitään muutakaan.Voiko vaihdella noin paljon klinikoittain?
Omaanapaa:pähkäilen täällä lääkityksen aloitusta,kun klinikkakäynnillä saatin ohje että terolutit aloitetaan pitkäperjantaina jos ei vuoto ole alkanut itsestään ja nyt sain sähköpostilla ohjeen että aloitetaankin terolut jo ma 17,3.Pikku pulma tässä kun olen nyt ohessa käynyt vyöhyketerapeutilla ja eilen käydessäni hän oli sitä mieltä että "kehoani lukiessaan" saattaisi olla mahdollista luomuraskaus. Testata voisin vasta tuolloin pitkäperjantaina.Siis uskallanko alkaa syödä terolutia vai en.Järki sanoo ettei raskaus todennäköistä mutta pieni ääni kuiskii että mitä jos kuitenkin.Onko kellään mielipidettä tähän pulmaan?
 
Pikainen käynti koneella..kiirettä ollut. Mies nyt Riikassa, työasioiden vuoksi päädyimme pakastetun sperman käyttöön. Luovuttajan punktio tiistaina, meillä siirto torstaina. Jännittää :saint: Terv. VEKARA
 
Enkelitytön äiti, pitkää pinnaa piinapäiviisi. Toivottavasti raskausoireitakin pian ilmenee ja plussa tulee :heart:

Klaara, joku oli plussannut passista luovutetuilla, mutta en muista oliko raskaus edennyt loppuunasti. Mutta kunhan alkio sulatuksesta selviää, sitten kai onnistumismahdollisuudet ovat kutakuinkin samaa luokkaa kuin tuoresiirrossa. Toivotaan parasta!

Cinderellalle kiitokset munasolujen luovutuksesta, toivottavasti tuosta saaliista saadaan monta kääröä ja kauan odotettu onni joillekin! Minunkin mielestäni luovuttajan on hyvä tietää heti, alkoiko raskaus hänen soluistaan, jos parinkymmenen vuoden kuluttua saattaa ovikello soida. Hienoa että on ihmisiä, jotka ajattelevat, että "puoliksi omista soluista" alkunsa saanut lapsi ei ole häneltä pois.
Mitä lääkettä käytit oman hormonitoiminnan pysäyttämiseen? Minulla Procren ja Synarela eivät ole aiheuttaneet vaihdevuosivaivoja... jos joskus innostuisit luovuttamaan uudelleen :)

Pikkuenkeli, toivottavasti olet päässyt ratkaisuun. Minäkin mietin samaa, kun edellinen IVF alkoi ja oli ollut selkeä ovis ja pupuiltu... mutta ei tärpännyt kumpikaan. Kannattaisiko sinun kysyä klinikalta, vaikka sairaanhoitajalta, miksi aloitspäivä vaihtui ja lääkkeen vaikutusta jos sattuisit olemaan raskaana. Kyllähän nämä lääkkeet kaikenlaista saa aikaan. Aika toivottomaksi tapaukseksi luokiteltu tuttu plussasi luomusti IVF-hoitojen välikierrolla...

Vekara, hyvä että saitte viimein täsmäpäivämäärät. Toivottavasti teillekin tulee pääsiäisen innoittamana iso saalis ja torstaina kaikki menee hyvin. Paljon onnea matkaan! :wave:

Meidän aikataulu on sen verran täsmentynyt, että punktio on joskus 21 pvä tai sen jälkeen ja siirto sitten viidentenä päivänä. Todennäköisesti pakastettua spermaa käytetään, ellei punktio osu sellaiseen päivään, että piipahtaisimme pääsiäismatkalla.. Siirto on sitten viidentenä päivänä laskien punktiosta. Sain sovittua niin, että menen Pietariin edellisenä iltana ja siirron jälkeen lähden kotiin. Zumenon on käytössä 3 x pvä. Vielä en tiedä saanko solut alkuperäiseltä luovuttajalta vai joltain uudelta.

Virkistävää viikonloppua kaikille! :wave:
Hilde
 
Olen tässä nyt jonkin aikaa seurannut tätä keskusteluanne ja ajattelin nyt liittyä seuraan, jos sopinee :)

Meidän tilanne on se, että minä olen 34, puolisko 44. Meillä yritettiin IVF:ää useampaan kertaan, mutta ei tärpännyt, kun omat munasolut olivat niin "herkkiä". Ei saatu koskaan kovin montaa munasolua kerättyä, vielä harvempi hedelmöittyi. Että loppujen lopuksi kaksi kertaa päästiin yhden alkion siirtoon, mutta niistä ei sitten tullut mitään. Joten tästä syystä sitten siirryttiin lahjamunasoluihin ja tuohon Klaaran kysymykseen, niin meidän PAS alkiosta syntyi vauva!! Laitettiin kaksi alkiota ja toinen sitten selvisi lapseksi asti =)

Nyt sitten ollaan harmiteltu, kun jonot ovat kasvaneet aivan älyttömiksi. :( Pakasteessa ei siis ole enää mitään odottamassa ja kun haluttaisiin lapselle kuitenkin sisarus, niin ollaan mietitty mitä tehtäis. Ollaan jo kyllä yhdellä klinikalla jonossa, mutta kun siitä ei tiedä, kestääkö se vuoden vai kaksi, niin ollaan alettu kans katsella tuonne Riikan suuntaan. Mukava oli huomata, että täällä on ihmisiä, jotka ovat siellä päin hoidoissa. Pitääkö paikkansa, että siellä on noin 5-6 kk jonot vai kuinka kauan jonotitte? Ollaan tässä mietitty, että pitäiskö tässä välissä vielä kokeilla mun munasoluilla (lääkäri sanoi, että ei ole ihan mahdottomuus, että niilläkin vielä onnistuisi, ei tosin ole kovin suuri onnistumisprosenttikaan) vai säästettäiskö ne rahat suoraan Riikan-projektiin?

Me ei asuta Tampereella, mutta toisaalta vajaassa parissa tunnissa täältä ajaisi sinne ja Ryanairilla lentää vissiin aika kätevästi? Jotenkin itseäni vähän mietityttää tuo vieraalla kielellä toimiminen ja muutenkin se, että ollaan sitten jossain muualla, kuin täällä kotimaassa. Toisaalta on ollut positiivista lueskella teidän joidenkin kokemuksia.

Tällaisilla ajatuksilla,
Piri
 
Pikkuenkeli Voihan olla sitten, että tuo tosiaan vaihtelee ihan hoitopaikasta riippuen, että kerrotaanko luovuttajalle vai ei. Joka tapauksessa mielestäni on ihan kiva tietää ja itse asiassa psykologi sanoi sen juuri noin, kuten Hillevi sanoi eli jos raskaus ei alakaan, niin luovuttajan ei tarvitse turhaan miettiä, tuleeko joku 18 vuoden kuluttua oven taakse :) Mulle annettiin muuten Procren-piikki, josta sain niitä vaihdevuosioireita.

Täytyy myöntää, että pohdin kyllä todella pitkään tätä ratkaisua ja pyörittelin asiaa monelta kantilta. Olen muutenkin harkitsevainen, enkä tee mitään hätiköityjä ratkaisuja muissakaan asioissa. Aika kun on aivan liian kallista käytettäväksi katumiseen

;)

Loppujen lopuksi päädyin sitten luovuttajaksi oikeastaan kahdesta syystä. Ensimmäinen on se, että vanhemmuuden kokeminen on yksi elämän suurimmista ilon ja onnen aiheista. Se, että voisin jollain tavalla auttaa jotakuta sen saavuttamisessa, on ehdottomasti etuoikeus. Siltikin vaikka en kyseisiä ihmisiä edes tunne =)

Toiseksi koin, että ne ihmiset, jotka päätyvät käyttämään luovutettuja sukusoluja ovat varmasti miettineet asiaa todella pitkään ja hartaasti ja joutuneet pohtimaan vanhemmuutta jo etukäteen paljon perusteellisemmin kuin moni "perinteisellä tavalla" lapsen saava. Olen siis varma, että soluni pääsevät "hyviin käsiin" ;) Tällä palstallakin tuntuu olevan niin mukavan tuntuisia tyyppejä...

Voi olla, että luovutan vielä uudemman kerrankin, riippuen vähän omasta elämäntilanteesta ja klinikan aikatauluista. Minä kun alan olla jo lähellä yläikärajaa, sen jälkeen solut kelpaavat enää omaan käyttöön =) Vähän itse asiassa vauvakuumekin vaivaa, ja olen miettinyt, josko kerran vielä...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille toivottaa

Cinderella :wave:
 
On ollut viime aikoina kamala kiirus suuntaan ja toiseen.. en ole edes täällä kerennyt käymään.. nyt kun on hetki aikaa niin istahdin alas ja kirjoittelen... Eli tosiaan töissä ja kouluhommia tehdessä mennyt viime viikot niin lujaa tahtia että hyvä kun on perässä pysynyt. Tässä on nyt puolitoista tuntia aikaa kun pitää taas lähteä työhaastattelemaan ihmisiä töihin..
Mutta anyway.. positiivista tuossakin kiireessä on ainakin ollut se, että ei ole pahemmin kerennyt lapsettomuusasioita murehtimaan.
Annoin Väestöliitolle aikamoisen palautteen tuon toisen kerran jälkeen.. Kerroin mm. että vaikka olemmekin nuoria niin tää on henkisesti tosi raskasta.. ja sitten kun tilannetta ei edes viimeksi pahoiteltu niin jäi niin huono maku suuhun.. ja sanoin myös, että mielellään seuraavan kerran lähdemme mukaan kun olemme varmasti ensimmäisiä saajia.. Ilmeisesti tämä kaikki on mennyt taas kuuroille korville! Tänä aamuna tuli soitto klinikalta.. olisi mahdollista päästä hoitoihin.. kakkossaajina... jälleen kerran! Sanoin hoitajalle, että me tullaan hoitoihin seuraavan kerran vasta kun ollaan ykkössaajia, koska nuo kaksi viime kertaa on ollut niin raskaita pettymyksiä henkisesti. No jokatapauksessa.. puhuin äsken mieheni kanssa ja hän sanoi, että tämä on nyt sitten ihan viimeinen kerta kun lähdetään hommaan mukaan kakkossaajina! Eli jälleen kerran aloitellaan ensi viikon pe:na progynovan syöntiä ja hoitoja kakkossaajana.. Se miksi näin nopeasti pääsimme kakkossaajiksi,johtuu kuulema siitä , että olemme löytäneet aivan ihanan ihmisen meille ristiinluovuttajaksi.. mutta emme pääse ykkösiksi vielä, koska hän ei ole vielä luovuttanut... ihme hommaa sanon minä! Meille kun lääkäri sanoi, että meille aletaan etsiä luovuttajaa vasta kun ristiinluovuttaja on luovuttanut. En oikein tiedä enää mitä uskoa! taidanpa soittaa ensi viikolla suoraan lääkärillemme kun hoitajamme on lomalla..
No kuitenkin.. me tosiaan "kohtasimme" aivan ihanan ihmisen, joka lähtee meille ristiinluovuttajaksi!:) Suuri <3 kiitos hänelle! Hänen avullaan pääsemme ykkössaajiksi sitten aikanaan..
Täytyy toivoa, että tämä hoito kuitenkin nyt etenisi niiinkin hyvin,että munasoluja tulisi tarpeeksi ja pääsisimme siirtoon asti..

Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
ja ihana odotettu viikonloppu edessä. Mukava oli lueskella kuulumisia ja tervetuloa mukaan kaikki uudet palstailijat!!

HILLEVI, mukava että asiat teillä myös etenee. Punktio teillä meidän siirron aikaa, yhdessä päästään jänskäämään!!

ALIISA, onnea teille uuteen yritykseen. Vaikka kakkossaajina jälleen, niin tarkeintähän kuitenkin että jotain tapahtuu!!

PIRILLE suosittelen riikan Ava-klinikkaa lämpöisesti. Helpon matkan päässä, omalla autolla olemme sinne matkanneet. Meilla kolme passia siellä tehty ja nyt olemme lähdössä uuteen hoitoon, luovuttaja riikasta. Mies palaamassa myöhään illalla kotiin ja ensi viikolla matkaamme sinne jälleen siirtoon. Mukava yhdistää reissuun pieni lomamatka Parnuuseen. Kielimuuria ei tarvitse pelätä varsinkaan jos tampereen ava koordinoi hoitoa, asiat hoidetaan kiitettävästi.

Nyt toivottelen kaikille mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua :p terv. VEKARA
 
Mitä ajatuksia tällänen teissä herättää?

Syksyllä kun soitin sinne Fertinovalle tästä luovutus jutusta, hoitaja mulle sanoi että korvaus luovutuksesta on 170? joka on kuulemma lain määräämä maksimi korvaus.

Tänään soittelin väestöliitolle josta mulle ilmoitettiin että korvaus on 250?+23? pvä.
WTF???
Mulle sillä ei varsinaisesti ole väliä mut tiettekö kuin tuli sellanen fiilis että muahan koitetaan kusettaa...
Siis ei siinä mitään jos vaan olis sanonu että heidän taksa on tuo 170? ja tätsit, mut mitenkäs sit väestöliitto saapi sit maksaa enempi jos kerta laki sanoo että max. 170? saa maksaa korvausta???

No tää on vaan tämmöstä pohdiskelua.
Mä kyllä luulin että mä en edes sais korvausta kun lähden ristiinluovuttamaan vaan saisin vaan matkakorvaukset mutta kiva ylläri tämä =)
 
Kiitos Hillevi kannustuksesta,soitin siis klinikalle hoitajalle ja sanoivat ettei terolutista mitään haittaa (kun on keltarauhashormoonia)kasvattaa vaan limakalvoa.Siis turhaan taas hermoilin mutta kun en olisi millään kehdannut selitellä niitä vyöhykejuttuja ,joten esitin nytkin asian teoreettisena mahdollisuutena.Aloitan siis terolutit maanantaina!
Vekara sulle onnekantamoisia ja tietty kaikille muille myös!
 
Heippa taas!
Kuulumisia kirjoittelen taas, kun vähän alan hermoilua ja testipäivä lähestyy hirmulla vauhdilla.
Oireita on hiukan lisääntyneet, vähän välillä menkkamaista kipua alavatsalla ja semmosta jomottava kipua nivuksissa tuntuu aina välillä! Toivottavasti nämä on nyt sitten raskausoireita!! :heart: ;)
Minulla jalat särkee aina iltaisin, vaikka en ole hirveästi ollut liikkeelläkaan. Onkohan se kenties oire? Rinnoissakin välillä semmonen outo tunne... Niinkuin huomaatte etsiskelen näitä oireita suurennuslasilla... :LOL:

Peukut pystyyn!! Tänään siis pp 10...

:wave: :wave:
 
ja muu poppoo!! Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä :p!! Milloin meinaat testata?? Taidan olla sitten se seuraava koitokseen lähtiä. Mieli kuitenkin ihmeen levollinen. Johtunee varmaan siitä, että ensimmäisessä luovutushoidossa päästiin neljään passiin ja olo on jo kuin konkarilla. Ja koska kolme viimeistä siirtoa tehtiin riikassa, en jotenkin osaa ajatella, että tämä hoito jotenkin eroaisi aiemmista. Meillä siis toinen luovuttaja, tällä kertaa riikasta. Viime viikolla sain tietoa, että tilanne luovuttajalla hyvä. Tiistaina puntio ja torstaina siirto. Keskiviikkona lähdetään "keikalle" ja loman viettoon parnuun.

Mitä sinulle WATROSSI kuuluu??!! Onko riikasta mitään kuulunut? Kuulostelen vähän tilannetta ja palaan kertomaan.

Entäpä HILLEVI, mitä sinulle kuuluu, millä mielellä odotellaan matkaan lähtöä :) ??

Tässä taas kuulumisia, nyt toivottelen kaikille mukavaa illan jatkoa ja alkavaa viikkoa. Terv. VEKARA :)
 
Enkelitytön äidin testipäivää täälläkin jännätään, toivotaan kovasti että plussa tulee :heart:

Vekarallakin jännä viikko tulossa, onnea viikon koitoksiin ja oikein mukavaa lomaa myös :wave:

Minä lähden Pietariin todennäköisesti yksin, mies ei pääse töistä lähtemään lyhyellä varoitusajalla. Tiistaina minulla ultra, toivotaan että Zumenon on vaikuttanut, ainakin se väsyttää... Pietarin lääkäri ei vielä ole kertnut kuka on luovuttaja, vähän ihmetytttää, koska luovuttajan olisi pitänyt aloittaa pistokset viime perjantaina. No, kunhan joku muniksia meille hautoisi pääsiäisen pyhät. :saint:

Pikkuenkelille ja kaikille tsemppiä hoitoihin tai odotteluihin!

Hilde :wave:
 
meille kävi nyt niin kuin pelkäsinkin eli kumpikaan pakastetuista alkioista ei selvinnyt siirtoon asti. Vähän höntti olo, kun nyt on vaan hyväksyttävä, että tähän loppui meidän hoidot. peukuttelen taustalla teille kaikille joilla hoidot ja toivo vielä elää.
 
Hei!

Kysyisin tuosta ristiinluovutuksesta, että mikä siinä on ideana ja miten se käytännössä toimii?

Me käväistiin tuossa toisella lapsettomuuslääkärillä, joka meinasi, että periaatteessa minunkin omilla munasoluilla voisi vielä onnistua. No, me tässä nyt mietitään pääsiäisen yli, että lähdetäänkö Riikaan vai kokeillaanko vielä minun omilla.

Miten kauan te Vekara jouduitte jonottamaan hoitoon pääsyä siellä Riikassa? Entä saako kysyä ihan käytännön vinkkejä: missä hotellissa olitte yötä jne? Entä missä vaiheessa pitää maksaa se hoitojen ensimmäinen lasku, silloin heti ekan käynnin jälkeen vai vasta siinä vaiheessa kun luovuttaja on löytynyt ja hoidot aloitetaan?

Mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!

:flower:
 
Pirpana2:lle lohtuhalaus täältäkin :hug:
Voimia teidän koko perheelle!

Lyyralta kiva kuulla hyviä uutisia, voihan hyvin ja paksusti 9 kk loppuun saakka :heart:

Piri. Minulla ikää jo 43 ja munasolut vaikuttivat ivf:ssä ihan ok, mutta lääkärin mukaan paremmat mahdollisuudet luovutetuilla. Mutta tilanne on tietenkin jokaisella ihan henkilökohtainen ja sinulla ei ehkä ikä vielä ole vaikuttanut heikentävästi munasolujen laatuun. Mihin päädyttekin, onnea matkaan :heart:

Meidän luovuttajan punktio on nyt perjantaina ja alkioiden siirtoa varten menen Pietariin jo maanantaina. Saa nähdä millainen saalis tulee, mutta haluan olla siellä vähän etukäteen, jos alkioita alkaa kuolla. Olisi liian suuri pettymys, jos kaikki alkiot kuolisivat pitkän viljelyn aikana. Pietarissa suosivat 5 päivän viljelyä. Oman lääkärin mukaan paras paikka alkioille on kohtu ja hän suositteli vähän lyhyempää viljelyaikaa. Näkemyseroja...

Enkelitytön äiti ja Vekara, tulkaahan kertomaan uutisia, toivottavasti oikein positiivisia :heart: :heart:

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!
Hillevi
 
Piri: Ristiinluovutuksen ideana on se että jos esimerkiksi teillä olis ristiinluovuttaja joka luovuttaa jollekkin jonossa olevalle parille munasoluja niin te pääsisitte jonon ohi hoitoihin.

Esim. nyt Aliisan tilanteessa, kun he ovat löytäneet ristiinluovuttajan, he pääsevät hoitoihin nopeammin ja he ovat siis ykkös saajia (vai miksi kutsuttiin) heidän luovuttajan munasoluista.
Tosin taisi Aliisa mainita jotain että se käytännössä toimii tavallaan vasta sitten kun ristiinluovuttaja on jo luovuttanut.
Mutta nopeemminhan sekin on kun että joutuisi odottamaan sen reilun vuodenkin että pääsee hoidot aloittamaan.
 
ja mukavia uutisia tänään kuultiin. Luovuttajalla oli punktio tänään ja munasoluja saatiin 26. Nyt sitten jännätään montako soluista hedelmöittyy ja montako lähtee jakautumaan :p . Huomenna lähdemme Parnuuseen ja sieltä torstaina matkaamme kohti Riikaa siirtoon.

PIRI, kyselit Riikan asioista ja kerron tietoa mitä minulla on. Jonon luulen olevan useampi kuukausi, alle puoli vuotta kuitenkin. Tarkistan tilanteen nyt sinne mennessämme ja palaan sitten kertomaan. Meillä pakastesiirrot alkoivat syyskuussa ja luovutusjonoon taisimme mennä joskus marraskuussa. Meillä Tampereen ava koordinoi hoitoa, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että hoitaa monia asioita puolestamme. mm. lähes kaiken tarvittavan yhteyden pidon riikaan. Myös kaikki lääke reseptit postitetaan kotiin ja tampereelta saadaan kaikki hoito-ohjeet milloin mennä ultraan ja milloin aloitetaan mitkäki lääkkeet. Asiat toimineet varsin kiitettävästi. Tästä olemme maksaneet 250 euroa/hoito. Nytkin saamme kaiken tiedon riikan tilanteesta suoraan hoitajalta tampereelta, riikaan ei tarvitse soitella. Ja laskutuksesta sen verran, että ainoastaan tampereen osuus maksetaan etukäteen, lopun voi maksaa joko klinikalle mentäessä tai ottaa laskun mukaan. Nyt tilanne taitaa olla toinen, kun kyseessä on luovutushoito eikä pas siirto, niin luulen että maksamme paikan päällä puolet hoidosta ja loput laskulla. Majoituksesta myös kyselit, niin osaan ainoastaan sanoa, että ihan lähistöllä on nähty muutama mukavanoloinen hotelli, joten majoitus kyllä onnistuu. Klinikka sijaitsee rauhallisella lähetystöaluella keskustan kupeessa. Riikass emme ole itse yöpyneet, vaan aina ajaneet takaisin pärnuuseen, joka sijaitsee viron puolella noin kolmen tunnin ajomatkan päässä. Innolla odotan jälleen matkaan pääsyä!!

HILLEVI, mukava oli kuulla, että siirtoon pääset näinkin pian. Mitä tietoa sinulla on luovuttajasta, onko hän alkuperäinen? Kuinka paksu kalvo oli kun ultrassa kävit? Käytetäänkö teillä siirrossa pakastettua spermaa? KOVASTI TOIVON SINULLE ONNEA MATKAAN :wave: !!!

PIRPANA, ikävä oli kuulla miten teille kävi, onneksi on kuitenkin yksi lahja mistä saa nauttia :hug:.

LYYRA, kiitokset sinulle kun jaksat meitä kaikkia kannustaa :flower: .

Täällä jännitetään, palaan kertoilemaan miten asiat etenee, lääkkeistä väsynyt, mutta onnellinen VEKARA :saint: ;)
 
Vautsi, mikä saalis Vekaran luovutajalle! Toivottavasti hedelmöittyvät ja jakautuvat samalla tyylillä ja saatte vielä pakkaseenkin muutaman. Oikein hyvää matkaa teille ja hurjia plussatuulia. :heart: :heart: Piinaillaan sitten ensi viikosta alkaen yhdessä

Meidän luovuttajalla oli eilen ollut näkyvissä noin 10 follikkelia, saalis ei siis ihan yhtä mahtava. Luovuttaja on se toinen alkuperäinen, joka etsittiin ennen stimulaatiota peruneen tilalle. Ja pakastespermaa käytetään ICSIssä. Tänään limakalvoni oli 5,4 mm ja kolme Zumenonia päivässä menee torstaihin asti. Silloin vielä katsotaan ja jos ei ole vielä 7 mm, sitten annosta lisätään. Luget kai alan perjantaina tai lauantaina. Alkionsiirto on sitten tiistaina tai keskiviikkona, miltä alkioiden tilanne näyttää. Jos kato on kova, siirto on jo tiistaina, että jotain päästään siirtämään. Hotelli- ja matkalippuja on aika moneen kertaan saanut varata ja perua. Nyt on molemmat hoidossa ja toivotaan vain parasta munasolujen ja limakalvon osalta. Enpä olisi vuosi sitten arvannut, millaisia asioita nettiin kirjoittelen. Välillä huvittaa oikein...

Alkupääsiäiseksi lähdemme hiihtämään kansallispuistoon, ihanaa että pääsee raittiiseen ilmaan tämän stressaamisen jälkeen.

Piri, Pietarin AVA-klinikalla, jossa hoitomme tehdään, ei ole jonoa. Luulisin, että yhteistyötä voisi Suomen AVAn kanssa tehdä myös sinne. Minä olen hoitanut itse kaiken ja kun tuli mutkia matkaan kiertoni kanssa, on ollut välillä rasittavaa. Lääkäri Pietarissa puhuu hyvää englantia ja sähköpostitse ja puhelimitse olemme asiat hoitaneet. Olen itse ollut yhteyksissä suomalaiseen klinikkaani ja ultraukset ja reseptit olen saanut sieltä. Ainakin Pietarissa vaadittavat verikokeet tehdään siellä paikan päällä edullisemmin kuin yksityisellä Suomessa. Minä sain osan terveyskeskuksessa täällä (halvin). Myös lääkkeet ovat siellä Suomea halvemmat, ehkä myös Riikassa voi olla näin. Ehkä sellaisen neuvon antaisin, että kannattaa listata ensimmäistä käyntiä varten kaikki kysymykset, mitä haluaa lääkärille esittää. Minä olen kysellyt matkan varrella vastaan tulleita myös Treen AVAsta ja ystävällisesti ovat aina vastanneet. Onnea ja tsemppiä sinulle!
:wave:

Kaikille pinolaisille positiivista mieltä ja kevätaurinkoa!
Hilde
 
Pirpana :hug: Ikäva kuulla että teidän tilanne meni noin, mutta onneksi teillä on yksi lahja! :heart:

Vekara Vau, mikä saalis! Ihanaa! Kovasti pidän sinulle peukkuja!! =)

Hillevi Onhan kymmenenkin ihan hyvää saalista! Peukkuja myös sinulle! =)

Lyyra Ihana kun sinulla kaikki hyvin! :heart:

Minulla nyt menossa pp13 ja ainut oire mitä on jäljellä on menkkamainen kipu... Toivottavasti se nyt on oire eikä tulevia kuukautisia... :/ Klinikassa sanottiin että parin viikon päästä voi testata, eli olisiko se sitten huomenna kenties? :) Ajattelin niin, sitten voin varata veritestiinkin aika ja toivottavasti kerkesin käydä ennen pääsiäistä... muuten :) veritesti on vasta tiistaina...
Noh, katsotaan ensin mitä huomisen testi sanoo ja mietittään jatkoja sitten...

:wave: :wave:
 
Vekara, hienolta vaikuttaa. Onnea sinulle tähän päivään ja ihanaa lomaa siihen päälle!

Enkelitytön äidille oikein positiivista testipäivää :heart:

Tänään ultrassa todettiin "oikein kaunis" 7,5 mm limakalvo. Olen osuuteni hoitanut ;)
Huomenna on luovuttajan punktio, mutta mökkireissulta en taida päästä teille raportoimaan.
Maanantaina suuntaan iloisin mielin alkionhakumatkalle.

Tämän kortin ajatuksin, oikein hyvää pääsiäistä kaikille pinolaisille!
http://ekortti.hs.fi/lahetakortti.htm?kortti=1265

Hilde :wave:
 
Eli tein raskaustestin aamulla, ja oli niin kun olikin nega... :'( tai ainakin luulin näin ja menin suihkuun itku kurkussa, noin 15min päästä katsoin testiä uudestaan ja silloin sinne oli ilmestynyt erittäin erittäin haalea viiva... :eek: :eek:
Nyt pakkauksessa luki että 15min jälkeen testi ei ole enä luotettava koska negatiivinen tulos voi muuttua positiiviseksi, ja en kyllä nyt osa tarkasti sanoa että menikö siihen 15 vai 20 min koska en katsonut kelloa kun luulin jo että testi oli negatiivinen... :eek: :/ :ashamed:

Onko teillä kokemuksia vastaavasta tilanteestä??

Mitä itsellä on kokemuksia testejstä niin kaksi kertaa olen raskaana ollut ja silloin on testipäivänä tullut heti kunnon viiva, niitä tuhansia negatiivisiä testejä joka olen tehnyt niin ei ole koskaan tullut toinen viiva vaikka olisin kuinka kauan sitä testiä säästellyt...

Veritestiin meen pääsiäisen takia vasta tiistaina, mutta kyllä minä jo kävin apteekistä hakemaan uuden testin koska niinkauan en jaksa odottaa... kai minä sitten viikonlopun aikana teen toisenkin testin... :whistle:

Jos teillä on kokemuksia niin kertokaa!!

:eek: :wave:
 
Näinpä täällä!
Eilen olivat soittaneen Fertinovalta mulle kun olin töissä.
Olen nyt siis menossa ristiinluovuttamaan toiselle klinikalle ja tästä klinikasta ei olekkaan siis kuulunut mitään sitten syyskuun alun. Ja nyt kun olis luovutusta tiedossa niin eikö nää sit soita mulle Fertinovalta. :headwall:

Mut joka tapauksessa mä en edes tiedä haluanko enään luovuttaa fertinovalta kun mulle tuntuu jääneen niin paljon juttuja vähän epäselväks. Ja fiilis että ne kusettaa mua.

BTW. Onko joku sattumalta seurannut sen uuden lain voimaan tulon jälkeen että onko klinikoiden hoitohinnat samat?

Enkelitytön äiti: Toivon kovasti että se olis kuitenkin se haalee viiva merkki raskaudesta!

Hillevi: Toivon myös sinulle kovasti onnea alkionhaku matkalle *peukkuja*

Vekara: todellakin hyvä saalis! Onnea teille matkalle!
 
näytti sitten ihan selkeä plussaa!!!!! :heart: :heart: :heart:
Mutta tietysti kun ei nyt olisi tarpeeksi jännitystä, niin tuli ruskea vuotoa aamulla, eli voi olla että meidän onni sitten jää lyhyeksi! :'( :'( :headwall:
Voi että kun tämä on vaikea, vaikka hoitaja kyllä kertoi että voi olla että tulee tipputteluvuotoa, mutta en halua nähdä yhtään verennäköistä nyt.... :( Mitään kipuja minulla ei ole, ei edes menkkamaista kipua... mutta ei voi muuta kun toivoa ja tiistaina sitten veritestiin...

Vekara Ihana saalis teillä! Toivottavasti siirto meni hyvin!! :heart:

Hillevi Hieno limis sinulla! Toivottavasti punktiosta hyvä saalis ja oikein paljon onnea siirtoon! =)

:wave: :wave:
 
Nyt on sitten keikka tehty ja jäädään vaan odottelemaan tuloksia. Sain kuulla, että luovuttaja oli kovin reagoinut pistoksiin, joten joutui lopettamaan hieman aikaisin. Tästä syystä kaikki eivät olleet kypsiä, mutta hyvä saalis kuitenkin saatiin. Siirrettiin yksi nelisoluinen gr.3 top alkio. Pakkaseen saatiin 8 hyvää alkiota :) .

Kaikki meni klinikalla jälleen kerran hyvin ja ainoastaan pitkistä kilometreistä ja pikalomailusta olen väsynyt. Mukava oli palata kotiin ja kellahtaa omaan sänkyyn.

Lämpimät onnittelut Enkelitytön äiti :hug: . Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Tässäpä kaikki pikaisesti, palaan taas levänneenä |O . Nyt toivottelen kaikille levollista illan jatkoa.

Reissussa väsähtänyt VEKARA :saint:
 

Yhteistyössä