Luovutettu munasoluhoito

Suzyanne
Gerpera, minun periaatteessa pitäisi tietää onko Tartossa lentokenttää, kun lomakämppämme on siinä lähialueella ja ravaamme siellä yhtenään.. =) Mutta luulenpa ettei siellä sellaista ole, Tallinnassa vaan. Ellen nyt ihan väärässä ole.

Yksi vaihtoehto on mennä laivalla Tallinnaan, auto mukana, ja ajaa siitä kakkostietä n. 200 km Tartoon, suoraa tietä koko matka. Kartta kannattaa ostaa Virosta, siellä ovat monta kertaa edullisempia kuin Suomesta ostettaessa, eri alueen karttoja myydään kaikissa vähän suuremmissa marketeissa.

Toinen vaihtoehto on sitten mennä lentokoneella Tallinnaan, ja sieltä bussilla Tartoon. En ole ihan varma meneekö tallinnan lentokentältä busseja suoraan Tartoon, ei mikään mahdottomuus vaikka menisikin. Jos ei mene, niin Tallinnan linja-autoasemalta menee puolen tunnin välein busseja Tartoon, ja matkan hinta on 145 eek eli vajaa 10 e. Lentokentältä kannattaa mennä taksilla linja-auto-asemalle, koska matkaa on muutama kilometri. Bussillakin pääsee keskustaan.

Jos Virossa liikkuu taksilla, kannattaa aina sopia matkan hinta etukäteen, koska hinnat vaihtelevat kovasti, osa taksikuskeista veloittaa ihan älyttömiä summia ulkomaalaisilta. Valkoiset Tulikka-taksit ovat luotettavimpia.

Toivottavasti neuvoistani oli jotain apua, kerron mielelläni tarvittaessa lisää!!


 

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Gerpera (47).. 1. lahjasolu .. jonossa Riika................. 2 aikuista lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia .. 23/27-30 ...... 1.

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...siirto 09/08....27-30....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.08.08/Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)




Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa
Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2





Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 9 vko, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

 
KIITOS ALIISA kun autoit listauksessa ja kovasti onnea rouvalle :heart: !!

Sinnikkäästi kokeilin lisätä tietoja ja onnistuinkin!! Eli meillä takana kaksi ivf;ää omilla soluilla (niitä en kirjannut), kolme tuoresiirtoa lahjasoluilla ja nyt seitsemänteen passiin menossa.

Minulla nyt zumenon menossa ja sunnuntaina alkaa lugestron. Ensimmäistä kertaa limis kasvanut ekaan ultraan kahdeksan milliä (aina ollut n.6mm). Liekö tästä johtuen uutena tunteena myös vatsakipu, pientä kipuilua alavatsassa ja pistoa molemmin puolin. Siirron saimme ensi perjantaiksi ja kaksi meinaamme siirtää.

Hätäisesti lueskelin, että keskustelua on käyty aiheesta "kumpi klinikka" ava-riga vai tarton elite. Kympin kiitokset annamme itse ava-rigalle ja ystävämme ovat olleet erittäin tyytyväisiä tarton eliteen. Matka rigaan on kieltämättä rankka, kun sinne olemme aina autolla matkanneet. Jos joskus tulevaisuudessa tarvitsemme luovuttajaa ulkomailta, niin meidän valinta tulee olemaan tarto. Yksinkertaisesti matkan helppouden vuoksi. Kuitenkin tahdon uskoa, että meidän ei sinne koskaan tarvitsisi lähteä. Passin jälkeen tehdään luovutushoito tampereella ja kyllä se olisi jo aika täälläkin onnistua ;) !!

Paljon haleja ja jaksamista meidän koko i-ha-nal-le poppoooolle toivottaapi VEKARA :p
 
Kiitos kaikille kovasti tsemppauksista! Kyllähän sitä itse niin toivoo, että alkaisi raskaus ja kaikki menisi hyvin.. ja kumpa pystyisin olla samalla asenteella kuin Vekara ! Sun asenne koko hoitojen suhteen on niin mahtava.. ei voi kuin ihailla.

Mulla ei oo tullu tällä kertaa lääkkeistä minkäänlaisia oireita.. En muista alkoiko oireet viimeksi siirron jälkeen vaiko kuinka..Mutta tähän mennessä ainoa ns oire on ollut alavatsakivut.. siinä alavatsan sivulla..

Mä hermoilin koko viime yön.. että kuinka käy..Selviääkö se meidän alkio sulautuksesta.. vai joudutaanko sulattaa lisää.. Nyt siis tosiaan oli tarkoitus, että sulatetaan se meidän yksin oljessa oleva.. Vähän tosiaan jänskättää mennä sinne lääkäriin ja kuulla kuinka on käyny.. No klo 14 on siirto.. toivottavasti.

Tää päivä siirron jälkeen otetaan sitten varmaan ihan iisisti.. Ja huomenna tosiaan sitten lähdetään sinne Turkin lämpöön.. Siellä oli eilen 47 astetta lämmintä:D! Sitten kun tullaan pois seur. viikon su:na niin teen kotona raskaustestin.. ja sitten alkaakin jo työt.. Täytyy tänään kysästä siltä meidän omalta lääkäriltä siitä uimisesta.. kun en oikein ottanut toisesta lääkäristä mitään selkoa..

Joko Suzaynne on testaillut? Vai maltatko odottaa huomiseen? Tilasin eilen testejä kotiin.. Aion tosiaan testailla sitten kun palataan häämatkalta.. Ihan hyvään saumaan tulee tuo matka, niin en ainakaan ole koko ajan melkein testaamassa.. Oon sellanen hätähousu.

Tästä PAS siirrosta ei olla kerrottu nyt kenellekkään. Tuoresiirrosta tiesi pari hyvää ystävää ja meidän vanhemmat.. mutta nyt ei tiedä ketään.. Täytyy nyt toivoa että tärppäis.. vaikka oma usko ei kovin korkealla ole.. ensinnäkin kun limis oli ohuempi ku viime kerralla.. ja siinä välissä oli kummallisen niukat kuukautiset.. mutta toivotaan. Tää siirto maksetaan häälahjarahoilla..mikä olisikaan parempi häälahja kuin lapsen saaminen!

Jeps.. mutta oikein mukavaa päivää kaikille! Palailen asiaan kun olen siirrossa käynyt.. Kertoilen sitten miten kävi alkion kansssa...
 
Suurkiitos Sinulle neuvoistasi.
Itee alkaa pikkuhiljaa hävettää tää kahden klinikan välillä jahkailu. Koht en kehtaa lähettää viestejä kumpaankaan...mutta, ensi viikolla pääsisi Tartoon eka käynnille ja jos ultrat otettaisiin esim. Tampereen avalla niin sitten tarvitsisi mennä vain mahd. siirtoon.
Jonoa sielläkin on, menisi aikas. loka-marraskuulle. Niin ja omalla autolla kai mentäisiin täältä.
Miten muuten Te piinistelijät?? Tuntemuksia?? Mulla pas-hoidosta plussatessani pp 8 oli kummaa nippailua ja seur. pvnä testi plussaa. Mutta kaikki toki yksilöllistä.
 
Suzyanne
Testasin aamulla, ja negaa näytti. :'( Aika aikaisinhan testasin, pp7, ensi tiistaina on labrassa veritesti, sitten varmistuu. Mutta en kauheasti sen varaan laske, eiköhän se tulos jo näkyisi tässä vaiheessa, niin olen käsittänyt. Aika tyhjä olo. :( Mutta onhan niitä huuruneniä vielä, eikun uutta yritystä vaan! =)

Saa nähdä miten Bardolinon käy, paljon peukutuksia että edes sinulle tulisi plussaa! :flower: :flower:
 

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Gerpera (47).. 1. lahjasolu .. jonossa Riika................. 2 aikuista lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia .. 23/27-30 ...... 1.

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...siirto 09/08....27-30....haaveissa 2.

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)




Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa
Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2


Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp0 tänään... Haaveissa 2-3





Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 9 vko, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen


 
Nyt on kyytiläinen mukana :) Tämä meidän yksinäinen selviytyi sulatuksesta.. eli ei mennyt hukkaan vielä mitään :)

Uimista ei matkalla suositella sen lääkkeen valumisen takia.. että taitaa tulla hikinen loma.. :LOL: No eipä se mitään. Mitenkäs muuten tuo kuumuus? Onko sillä mitään merkitystä siirron jälkeen, ei kai??

Mukavaa vkl:a kaikille! Minä palailen viimeistään seur viikon su:na.. voipi olla että huomenna vielä tai tänään illalla..

Tsemppiä kaikille!
 

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Gerpera (47).. 1. lahjasolu .. jonossa Riika................. 2 aikuista lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia .. 23/27-30 ...... 1.

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...siirto 09/08....27-30....haaveissa 2.

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveiisa 1


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa
Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2


Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp0 tänään... Haaveissa 2-3





Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 9 vko, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen




 
Lisäsin itseni tuonne listaan, mutta unohtui tuo otsikko...no sellaista sattuu, ja mukaa tuli pieni kirjoitusvirhekkin :whistle:

Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta!


Aliisalla plussatoivotuksia, ja oikein ihanaa häämatkaa. B)



Suzyanne toivotaan, että testi muuttuu plussaksi, koska onhan pp7 aika aikainen vaihe testata. Itse olen nyt tuosta negatuloksesta selvinnyt tai ainakin nyt tuntuu siltä, mutta kyllä se otti koville, vaikka osasinkin jo aavistella pahinta. Mulla alkoi olemaan ihan mekkamaista kipua, ja alaselkään koski, joten silloin heitin toiveet plussatuloksesta.

Meillä pakkasessa 2 alkiota ja nyt seuraava pas siirto seuraavaan kiertoon. Sanoivat että tehdään se taas luonnolliseen kiertoon, mä kyllä ajattelin sitä lääkkeellistä, että sitten ainakin se ovulaatio osuisi kohdalleen. Nyt taas pitäsi sitten alkaa tikuttelemaan ja suurennuslasin kanssa vertailla viivoja. Vähän on kyllä pelonsekaiset tuntemukset seuraavaa hoitoa kohtaan, että selviääkö alkoit sulatuksen ja alkaako raskaus. Tietysti pitäisi pystyä ajattelmaan postiivisesti ja pitää toivoa yllä.

Pitäsi nyt löytää samanlainen taistelutahto päälle kuin Vekaralla

Piinistelijöille tsemppiä ja toivotaan että plussat tulisi. Ja plussanneille voikaahan "paksusti"

;)

Viikonloppuja!

-Cornelius-
 
Moi!

Suzyannelle kärsivällisyyttä vielä muutamaksi päiväksi!! Mulle on klinikalta aina annettu ohjeet, että saa testata vasta pp14, niin silloin varmasti näkyy.

Joka kerta on ollut kovia menkkamaisia kipuja, myös sillä kerralla, kun olin raskaana!!! Eli sekään ei vielä kerro mitään!! Tsemppiä!!

Itse menen maanantaina ultraan katsomaan, miten limis on kasvanut ja sitten sitä varmaan vähitellen saa tiedon, mikä päivä siellä Riikassa on siirto. Selviääköhän sekin heti maanantaina?
 
Suzyanne
Lykkyä tykö Aliisalle, toivotaan että se plussa sieltä putkahtaisi!! :flower:

Kiitos Gerpera, cornelius1 ja piri lohduttavista tiedoista, osittain olin liian kärsimätön (mies sanoisi, että sitähän minä aina olen! :LOL: ) ja osittain taas tietämätön, luulin että tulos aina näkyy jo tuossa vaiheessa kun testasin. Mutta noviisihan minä näissä hoidoissa vielä olenkin, koko ajan opin lisää. B)

Tosiaan odottelen nyt kiltisti sinne tiistaihin, kun on se veritesti. :whistle:

Ihana siskoni soitti tänään, ja sanoi miettineensä, että jos emme onnistu hoidoissa, hän voisi synnyttää minulle lapsen. Toivotaan ettei siihen asti tarvitse mennä, mutta kyllä oli ihana rakkaudenosoitus siskolta!! :heart: :heart:

Torstaina tuli telkusta ihana dokumentti , jossa nainen synnytti siskolleen lapsen. Suomessahan sijaissynnytys ei ole laillista , mutta venäjällä kuulemma on. Ja kaipa Suomessakin tapahtuu paljon sijaissynnytystä ihan "muumimukisysteemillä", eli epävirallisesti, joko rahasta tai ihan puhtaasti siskon/lähimmäisenrakkaudesta.

No, onpa tuollaistakin vaihtoehtoa tullut vähän pohdiskeltua, mutta se ei ole vielä ajankohtainen, eikä tietty sellaiseksi tarvitsisi koskaan tullakaan. ;)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!! :flower:

Suzyanne pp8 :wave:
 
huolimatta lepposaa sunnuntai päivää kaikille... :) ...

Täällä aloitettiin tänään lugestron ja tästä se taas alkaa. Tiistaina sulatetaan kaikki alkiot pitkää viljelyä varten ja perjantaina sitten siirto. Rutiinilla mennään eteenpäin ja mielikin on ihan pirtsakka. Kovin ei tunnu enää näitä hoitoja miettivän, vaikka jokainen siirto on toki tärkeä asia ja siirron jälkeen aina alkaa se testaamisen odotus. Jos emme plussaa, niin aloitamme heti perään uuden hoidon suunnittelun. Jotenkin ajatukset kieltämättä tulevassa hoidossa, sillä kuten aiemmin kerroin, niin pas siirtoihin usko mennyt omalla kohdallamme, vaikka toiset taas tuntuvat onnistuvan vallan ja ainoastaan niissä.

Näistä hoitojen "miettimisestä" kerron sen verran, että kun aloitimme hoidot lahjasoluilla puolitoista vuotta sitten, niin toiveet oli kieltämättä korkealla ja kaikki asiat tuntui pyörivän hoitojen ympärillä ajatukset mukaan lukien. Kaikki muu elämä tuntui kulkevan siinä sivussa vähän niin kuin itsekseen. Nyt huomaa asioiden kääntyneen toisinpäin, että hoitoja ajatellaan enimmäkseen silloin kun niissä jotain tapahtuu ja enimmäkseen seuraan mielenkiintoisena teidän kaikkien vaiheita. Aika hassua miten asiat kääntyy. Mutta parasta huomata omalla kohdalla, että missään vaiheessa ei olla hoidoissa stressattu. Aina vaan ajateltu silleen, että sillä emme mitään voita ja kyllä sitä vielä raskaaksi tullaan jos se on meille tarkoitettu. Maltti on valttia monissa asioissa, vaikkakin monasti helpompi sanoa kun kokea... Kaikesta huolimatta toivotan kaikille voimia omassa yrityksessä ja sitä, että jaksaisi uskoa siihen onnistumiseen...vielä joskus :heart:

ALIISALLE tsemppiä piinailuun ja lähetäppä meille sitä auringon paistetta ees vähäsen tänne koti suomeen B) .

SUZYANNE, samanlainen hätähousu olen minäkin testaamisessa, pitäisi saada kaikki tieto HETI!! :D .

CORNELIUS, pahoittelut negasta ja tsemppiä ja sitä taistelutahtoa toivon sulle!!!!

GERPERA, joko olet päättänyt kummalle klinikalle suunnistat??

PIRI, oletko menossa nyt siis tuoresiirtoon??

Tässäpä taas ajatuksia, nyt lähden hakemaan lämpöä saunasta, ukko kolajaa pihalla..

terkuin, VEKARA :p
 
Gerpera: Näköjään olen vahingossa poistunut piinailijoiden listalta. En ole kyllä itseäni siitä mihkään poistanut.

Aliisa: Piinispeukkuja!

Suzyannellekin vielä peukutuksia!

Meinaan tehdä huomenaamulla testin...mulla on vapaapäivä nimittäin niin saan sitten vielä nuolla haavojani ja varautua siihen veritestin tulokseen...Omasta olotilasta ei voi päätellä mitään. Aikas hyvin ihan samanlaiset olot kun aina ennenkin siirtojen jälkeen.

Bartsu
 
Pissatesti tehty ja NEGAAhan se tietty taas näytti...menen kumminkin huomenna sinne veritestiin, vaikka ei se tulosta enää mihkään muutakaan. Tein sellaisen testin, että sen pitäisi näyttää jo 10 yksikköä hcg:tä.
5 pakkasukkoa on vielä jäljellä, mutta usko onnistumiseen on hyvin heikoilla just nyt, kun en sitä plussaa ole testitikussakaan koskaan nähnyt vaikka näitä hoitoja on jo ollut monia ja TOP-alkioita on laitettu jo useita ja huonompiakin pari kertaa. Ja vaikka on siirretty useasti kahtakin niin ei silti onnaa.

Surullinen Bartsu
 
Missä mennään

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Gerpera (47).. 1. lahjasolu .. jonossa Riika....... 2 aikuista lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia ........ haaveissa eka
aiemmin 2 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...siirto 09/08.....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.08.08/Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1



Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2

Bardolino (30) 1.lahjasolun PAS ..TRE AVA...PP6...haaveissa 1-2

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp3 tänään... Haaveissa 2-3



Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 9 vko, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)


Listan päivitys
Klikkaa viestin lopussa painiketta "lainaa" ja kirjoitusikkunassa
poista
ekalta riviltä: (quote="alkuperäisen viestin kirjoittajan nimimerkki" )
ja viimeiseltä riviltä: (/quote)
 
Badolinolle lohtuhali :heart: Jos nyt ei tärpännyt, toivottavasti pakkasukot toisivat sen plussan!

Piinistelijöille pitkää pinnaa ja plussatuulia :whistle:

Eilen juttelin tästä lapsettomuudesta ja lahjasoluista kummilapseni äidin kanssa ja hän tarjoutui luovuttajaksi, jos ei muuten hoitoon päästä. Ikää hänellä on jo 36, mutta se ei estä luovuttamista, kun olisi "oma luovuttaja" ja tiedämme riskit, joita ikä tuo tullessaan. Katsotaan, miten asia etenee...

ps. päivitin listan. Lainatkaa aina viimeisintä listaa, niin kenenkään tiedot eivät häviä.

Hyvää viikkoa kaikille ja onnea vaiheisiinne!
Hillevi
 

Yhteistyössä