Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Hieno juttu fanni että ultrassa kaikki hyvin :)

Mä ehkä henkilökohtaisesti suosittelen kotidoppleria. Ostin sellaisen esikoista odotellessa ja oli kyllä henkisesti helpottavaa kun pystyi kuuntelemaan sydänäänet koska vaan. Sitten kun liikkeet alkaa tuntua niin doppleria ei niin paljon enää tarvitse.

On noissa lääkkeiden lopettamisessa sitten eroja. Eikä ilmeisesti sitten niin kovin tarkkaa :) Vielä pari viikkoa pitäisi jaksaa näiden kanssa, varmaan mukava tunne kun saa jättää etenkin luget pois, vaikka luultavasti aluksi vähän tuo ylimääräistä jännitystä.

aniraz, google on kaiken pahan alku ja juuri... voi kun voisi vaan elää onnellisessa kuplassa ja kohdata vastoinkäymiset vasta sitten jos sellaisia eteen sattuu.

Lempiviola 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Suosittelen kotidoppleria, saa kuunneltua just silloin kun siltä tuntuu niitä sydänääniä ja ainenkin minua rauhoitti monta kertaa...samoin mies kuuli äänt ja pääsi mukaan odotukseen.
Meillä oli AngelSound ihan yksinkertainen ja edullinen malli, mikä tuli meille käytettynä, oli ollut ja kahdella ja hyvin toimi ja myin bielä eteenpäin. Kun liikeet alkoi tuntumaan luovuin doplerista.

Onnea fanni hyvistä ultrakuulumisista ! Taas yksi etappi saavutettu :)

T. Paulanna ja pavut 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Ensi viikon alussa sitten käynnistys tai sektio, kokoeroa tullut vauvoille melkoisesti. Kuvataan lantio ja katsotaan mahtuuko B perätilassa ja isompana tulemaan. Viikonloppuna käyrille päivystysosatolle. Että nyt vois sanoa, että lähellä ollaan ja jännittää...
Hyviä vointeja kaikille :)
T. Paulanna ja pavut 36+1
 
paulanna no nyt on h-hetki edessä! Voi miten jännittävää, kohta tapaat pienet vihdoin ja viimein.

(.) Täällä vatsa pullottaa turvotuksesta ja repäisykivut ovat uusin tuttavuus oireissa. Asentoa vaihtaessa yöllä vihlaisee tosi terävästi nivusiin välillä, kipu on sellainen hetken kestävä mutta ikävältä tuntuu. Lääkkeitä ei tarvitse enää ottaa päivällä, helpottaa elämää. Kotidopplerin meinaan hankkia kun täällä on hyvät kokemukset. Mutta vielä en uskalla, ettei tule turhaa huolta, vk 12 jälkeen sillä pitäisi syke kuulua.
Mulla on tosin istukka etuseinämässä, se saattaa hankaloittaa asiaa.

Oletteko tilanneet mitään vauvalehteä, ovatko hyödyllisiä? Entä kirjavinkkejä raskauteen/synnytykseen mitä olette pitäneet hyvinä?

Aniraz 9+3
 
Käväsin tänään uä:ssä, viikot varmaan 6+2. Lääkäri näki molemmat ruskuaispussit ja sikiökaiut niiden sisällä mutta olivat tosi pienet. Sydämen sykkeen erotus vähän siinä ja tässä. Pikselit ei varmaan oikeen riittäneet. Mul on semmonen outo tunne alavatsalla ollu jo monta päivää. Jotenkin odotan pahinta edelleen. Eihän tuo löydös huono ollu mutta olisihan se voinu olla parempikin.

Onnea matkaan paulanna!
Aniraz: Sinullahan on hyvät viikot jo, toivottavasti täältä perästä tullaan. Dopplerin hankinnasta olen kanssasi samaa mieltä, ei kande hötkyillä liikaa!
 
Doppleristavielä : aluksi eli viikolta 11- sydänäänet kuuluu tosi alhaalta, ihan häpyluun päältä. Minä etsin niitä paljon ylempää kunnes sain neuvoja :) Ne omat sydänäänet löytyy kyllä helposti, mutta liikkuvan vauvanalun ei sitten niin helppoa olekaan.

Täällä valvoskelen ja mietin, että kohta tämä raskaus on ohi. Kaikista pienistä vaivoista huolimatta olen nauttinut ja kyllä raskaus on yksi naisen parasta aikaa mielestäni. Moni on eri mieltä ja jos kovin pajon vaivoja, on hankalaa nauttia.
Hankkikaa tukivyö ajoissa, säästytte kenties selkävaivoilta ja liitoskivuilta. Olen aina käyttänyt raskauksissa ja nytkään en ole kokenut liitoskipuja ja vain kahtena päivänä pienen pientä selkäkipua, sekin meni ohi kylmägeelillä. Liikkukaa niin kauan kuin pystytte , koskaan ei tiedä milloin tulee päätös vuodelevosta. Kuullostelkaa kroppaanne ja itseänne, te niitä asiantuntijoita olette.
Meille kaikille nämä raskaudet ovat niin kallisarvoisia, että herkästi yhteyttä neuvolaan ja lääkäriin !

Toivotan mitä ihaninta raskausaikaa ihan jokaiselle tämän palstan odottajalle :heart:

Minulla oli tarkoituksena tehdä tänne lista odottajista ja synnyttäjistä, se jäi kuitenkin. Jos joku innostuu, olisihan uusien odottajien ja muidenkin jo synnyttäneiden joskus myöhemmin mukava lukea listaa. Nythän synnyttäneiden lista löytyy Lapsettomuus puolelta.
Itseä ainenkin näin loppumetreillä kiinnostaa millä viikoilla ja minkä kokoisina vauvat ovat syntyneet.

Vielä,kannustukseksi teille : kyllä se huoli helpottuu kun alkaa vauvan liikkeet tuntumaan =)

Armiinan ultrakuulumisethan on ihan hyvät. Varmaan laitteistakin ja lääkäristä kiinni alkuvaiheessa miten ultraa tulkitsee ja osaa tehdä. Ole levollisin mielin ja nauti, mitäänhän et voi oikein tai väärin tehdä :heart:
Niin itsekäs oli itse kylläkin alkuaikana, että heti jos tuntui huonoa oloa ( ei pahoinvointia vaan jotain muuta ) niin lepäsin ja kun vuotoa, lepäsin koko päivän ja mullahan oli ohjeena lisätä Lugea ja estrogeenia, jos vuotoa. Kerran näin tein ja siihen loppui.

Lehtien tilaus :olen tilannut määräaikaisia pätkiä joko Kaksplussaa tai Vauvalehteä, katsonut netistä tarjouksen ja tilaajalahjat. Ihan hyviä juttuja niissä minusta on. Kirjallisuuta en juurikaan nyt lukenut, mutta blogeja kylläkin. Kirjastosta kyllä löytyy monia hyviä kirjoja aiheesta ja neuvolata saatava kirjanen MEILLE TULEE VAUVA on ihan hyvä myös. Ja puhelimeen olen ladannut VAU.FI sivulta sovelluksen, missä jokaiselle odotuspäivälle tekstiä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Hyvät minustakin Armiinan kuulumiset ovat :) Normaalia elämää vaan ja kuten Paulanna jo sanoikin, et voi itse mitenkään vaikuttaa siihen mitä tuleman pitää. Olisi ihana jos pystyisi raskaudesta täysin rinnoin nauttimaanm mutta ainakin itse olen välillä kova stressaamaan ja pelkäsin miten kaikki sujuu. Mutta kaikki meni synnytystä myöden hienosti ja palkinto on jotain ihan mielettömän ihanaa. Olen nauttinut joka hetkestä pienen poikamme kanssa ja myös mieheni on ollut aivan hullaantunut ja osallistunut hienosti pojan hoitoon alusta saakka.
Pian pääset Paulanna sinäkin nauttimaan pikkuisista :) Nuo viimeiset päivät ovatkin jännittäviä, onnea tulevaan synntyksenn olipa se sitten millä tavalla tahasan. Tässä hommassahan on nimenomaan päämäärä tärkein, tie sinne lopulta aivan yhdentekevä <3 Kerrohan sitten pian kuulumisia kun voit.
Meillä muuten ukkeli ylitti 16 vrk merkittävässä iäsää kolmen kilon rajan! Oli kasvanut reilussa viikossa 400g, joka on paljon :) (Ihan hyvä kasvutahti olisi ollut tässä kohtaa noin 150g/vko)
 
Hei! Varovaisesti liityn tänne odottajien ryhmään. Tää on jotain sellaista mistä olen niin kauan haaveillut; minä, odottajien ryhmässä!!!=)

Eka lahjamunasoluhoito siis meille ja toinen pas toi plussan testiin. Perjantaina hcg oli 544 ja hoitaja laski että nyt elettäisiin rv 4+4. Aivan alkumetreillä ollaan, mutta haluan uskoa että kaikki menee hyvin. Tämä on luultavasti minulle ensimmäinen ja viimeinen raskaus joten haluan ottaa kaikki irti tästä onnesta heti alkumetreistä asti.

Armiina, kävitkö siis yksityisellä omasta halusta noin aikaisin ultrassa? Me menemme parin viikon päästä myös ja lääkäri sanoi että syke voidaan silloin jo nähdä... Kyllä varmaan on laitteissaan eroja että milloin syke voidaan havaita. Mutta siis hyvältä kuulostaa kun 2 pientä jo pääsit siellä näkemään. :heart:

Aniraz: mä ajattelin kans ton doplerin hommata, mutta vasta kun viikkoja se 12 kasassa. Kirjasuosituksia kysyit, ite oon tykännyt sellaisesta kuin Suomalainen vauvakirja. Tuhti paketti joka käsittelee koko raskausajan ja vähän vauva ja taapero aikaakin. Omat osiot myös isälle, luku parisuhteesta, raskaudesta lapsettomuushoitojen jälkeen yms. Oon tykännyt.

Paulannalla on älyttömän ihana ens viikko tiedossa. Saatte omat rakkaat syliin. Tule kertomaan sitten miten synnytys meni kunhan kerkeät. :)

Omaa napaa: mulla ei oo mitään oireita vieläkään!! Rauhoituin kuitenkin kun tajusin että monet odottajathan ei vielä tässä vaiheessa edes tiedä olevansa raskaana. Oireet alkavat toivottavasti parin viikon päästä, että saan sitten varmuutta tähän. Onko teillä muilla ollut alusta asti jotain oireita, vai ovatko tulleet vasta kun viikkoja kasassa vähän enemmän? Nyt palaan sohvan nurkkaan paijaamaan alavatsaani. On tämä niin ihanaa, olla vihdoin raskaana. :heart:
-Weeru ja aarre rv 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Weeru: Ihana asenne sinulla! Minä luulin, että osaisin itsekin vain iloita, jos joskus onnistuisin mutta jostain syystä mieleni on täyttynyt uusista huolista. Se tuntuu järkevästi ajateltuna tyhmältä ja kiittämättömältä. Stressaan eniten noista tuhruista mitä tänäänkin on tullut vähän (siis vaalean ruskea tippa valkovuodossa). Sitten minun alavatsa on tavallaan kipuillut pari viime viikkoa, ei jatkuvasti mutta päivittäin. En oo koskaan ollut raskaana, joten en tiedä kuuluuko sen tuntua tältä. Olen jotenkin kokoajan odottanut, että kohta menee kesken. Näiden oireiden vuoksi en oo osannut asiaa unohtaa hetkeksikään, en jakanut asiaa kuin muutamalle läheisimmälle, enkä anna itselleni lupaa iloita, kerran tämä "varmaan" loppuu kohta.

Jotenkin sitten päädyin sinne ultraan, ajattelin, että niiden sydänäänien näkeminen voisi palauttaa mut raiteilleni mutta eihän siellä sitten näkynyt (saattoi liittyä laitteen epätarkkuuteen tai sitten ei) niitä sydänääniä. Ei yksiäkään. Tämä henkinen stressi vaan paheni. Hoidon toteuttanut klinikka ohjasi juuri tuona päivänä ultraan. Tämä kyynisyys varmaan kumpuaa hirveestä tarpeesta suojella heiveröistä ja hedelmättömyydestä kolhiintunutta "minääni". En halua murtua taas itkemään epäonnistumista, joten yritän valmistautua pahimpaan etukäteen. Ja oon ihan höpsön tunteellinen, itketyn tyhjänpäiväisistä jenkkidraamoista. Mies on ihmeissään. :) Nauran kyllä itsekin itselleni...

En itselleni mitään voi, vaikka kuinka tiedän, että stressaamisesta on vain haittaa. Mulla lievät pahoinvointioireet alko varmaan 5 viikolla, väsymys samoihin aikoihin. Nukun 10h yöunia, päiväunia... Tavallaan osa minusta iloitsee ja on vain onnellinen mutta stressaava puolisko hallitsee oloa.

Tällainen stressipäivitys sunnuntai-iltaan. Ihanaa, kun on vertaistukea täällä!

Huomenna 7+0
 
"Hailaiva"
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ei ollut tarkoitus palstaa hylätä, mutta jotenkin on ollut kaikkea niin paljon, että palstailu vain jäi. Uusille tulokkaille lämpimät onnittelut raskaudesta! Minulla siis yhden alkion siirto johti identtisten kaksospoikien odotukseen ja nyt mennään viikolla 27+4. Vauvojen elinkelpoisuuden raja on siis ylitetty ja vasta nyt viimeisten viikkojen aikana on alkanut tuntua siltä, että meille ehkä ihan oikeasti on tulossa perheen lisäystä (esikoisia siis odotellaan).

Nopeasti luin kaikkien kuulumisia. Paulannakin on kai vielä yhdessä koossa. Kiva, että ehdin tulla toivottamaan iloista synnytystä :)

Moni on sitä neuvonut, että monikkoraskaudessa kannattaa tehdä hankinnat viikolle 27 mennessä. Olisi pitänyt kuunnella. Nyt on edelleen oikeastaan kaikki hankinnat tekemättä. Mitä nyt joitakin vaatteita on jo tarttunut mukaan. Olo ei enää ole mikään mukava. Kaupoilla kun hetken pyörii, niin vatsa kovettuu, hengästyttää ja on tukala olo. Kai sen olon sinänsä kestäisi, mutta viime ultrassa kohdunkaula oli jo himpun verran lyhentynyt, joten pelottaa, että kovettumiset lyhentävät sitä ennenaikojaan. Ensi viikolla on tarkastus ja jos on lyhentynyt vielä, niin joudun sairaalaan lepäämään :/ Kovasti olen yrittänyt nyt siis lepäillä.

Ei ole muutenkaan kroppa ottanut tätä koetusta ihan niin hyvin kuin olisin toivonut. Minulle kehittyi rv 16 jonkinlainen jatkuva sydämen lisälyöntisyys, joka ollut aika ikävä. Joka toinen lyönti on lisälyönti ja tuntuu muljahduksena rinnassa. Pienten takia elimistön verimäärä on lisääntynyt niin paljon, että joku kohta sydämessä tykkää huonoa. Lääkärin mukaan vaiva voi loppua synnytykseen tai sitten olla loppumatta. Jää nähtäväksi.

Alkuraskaudessa tarpojille toivotan pitkiä hermoja ja kärsivällisyyttä. Itselleni etenkin ensimmäinen kolmannes ja vielä osa toistakin oli ajoittain todella hankalia. Menetyksen pelko oli kova. Toki siihen vaikutti sekin, että identtisten kaksosten odotus on aina riskiraskaus ja niitä riskejä sitten toki tuli mietittyä. Kaikki on kuitenkin mennyt vauvojen osalta tähän asti tosi hienosti. Ovat kasvaneet samaa tahtia ja nyt ovat 1150 grammaisia jo ja kovasti huitovat sisuskaluja :)

Kovin epätodelliselta kaikki tuntuu vieläkin ajoittain, mutta kai sen tajuaa viimeistään siinä vaiheessa, kun saa nyytit syliin. Täällä jokainen tietää miten suuri ihme se on, joten sitä ei tarvitse onneksi edes yrittää kuvailla.
 
Paulannalle tulin minäkin toivottamaan tsemppiä synnytykseen. On tapa mikä hyvänsä, lopputulos palkitsee! Pian on pienet kääröt sylissä :heart::heart:

Weerulle tervetuloa tällekin puolelle! Kyllä ne olot sieltä vielä tulee. Minulla aikaisemmat raskaudet ollut melko oireettomia, mutta nyt oireet alkoi voimakkaana heti plussatestistä jatkuen rv. 12 asti. :( Tuona aikana olo oli niin kurja ettei raskaudesta pystynyt nauttimaan, vaan jokainen päivä oli selviämistarina. Vasta nyt, viimeaikoina, olo on alkanut parantumaan.

Mukava kuulla Hailaivankin kuulumisia. Sinäkin olet jo noin pitkällä =) perässä tullaan kovaa vauhtia.

).( sikiöseulonnan tulos tuli alkuviikosta ja tulos oli "normaali". Siinä paperissa ei ollutkaan mitään riskilukua. Muuta, VTI vaivaa, nyt jo 3.kuuri 1,5 kuukauden aikana. Joko tuo lääke ei auta (välissä tosin puhtaitakin näytteitä) tai sitten tässä on jotain. Harmittaa joko juttu, olo kurja kun pöpö oireilee. Onneksi mulla neuvola torstaina, täytyy jutella siellä asiasta.

Doppleria en ole saanut hankittua, saattaa jäädä hankkimattakin...ei kai tässä niin kovin montaa viikkoa, kun liikkeitä voisi alkaa kuulostelemaan?

Fanni 13+6
 
weeru tervetuloa mukaan! Oireita ehtii tulla, nauti vaan oireettomuudesta. :) mäkin kaipailin oireita ja nyt niistä on saanut nauttia ihan yllin kyllin, odotan jo että helpottaisi kun rv 12 paikkeilla pitäisi lieventyä. Täytyypä etsiä tuo vauvakirja käsiin. Vauvalehtiin olen syventynyt nyt viikonloppuna, ihan mielenkiintoista asiaa.

armiina Syke näkyi 6+0 mutta lääkäri sanoi ettei tarvii huolestua jossei olisi näkynytkään, ihan voi olla muutamasta päivästä kyse ja sitten syke näkyy. Ja voit olla ylpeä että alkiot tarttuivat kiinni ja olet raskaana. Vähän apua vain tarvittiin. :) täällä on myös pientä tuikkailua kohdun alueella, johtuu kohdun kasvusta.

hailaiva mukava kuulla että kaikki on hyvin!

Aniraz_ 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, että hailaiva sinulla ja tuplilla kaikki hyvin. Olinkin jo miettinyt sinua :) Hyville viikoille olet päässyt ja toivotaan, että mahdollisimman pitkälle pääsetkin. Paljon onkin viimeaikoina poikia tänne syntynyt :heart:

(.) magneetti tehty ja huomenna kuulemaan vastausta ja miten synnytetään. Viime viikolla olisi jo käynnistelty, mutta kun ei ollut tietoa lantion tilavuudesta. Sanoisinko, että nyt jännittää.
Supistuksia ollut koko viikonlopun ja edelleen, mutta ei ne vielä mitään synnytyssupistuksia ole. Toivottavasti olisivat kuitenkin avanneet kohdunsuuta, jos alateitse päästäis synnyttämään.
Tällä viikolla pitäis saada vauvat syliin, sitä mä odotan :heart::heart: ja toisaalta haikeudella mietin raskausaikaa.

T. Paulanna ja pavut 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna ja fanni_
Armiina, kovasti tsemppiä näille epävarmoille viikoille! Tämä on kyllä melkein piinaavampaa kuin plussan odottelu, niin paljon pelissä... Toivottavasti saisit pian mielenrauhan ja voisit nauttia raskaudesta.

Weerulle kovasti onnea plussasta :) Ja älä huolehdi oireettomuudesta, toisille ei tule missään vaiheessa raskausoireita (tunnen näitä ihmisiä henkilökohtaisesti, ei siis urbaania legendaa ;) )

fanni, onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista! Otettiinko siellä jotenkin huomioon luovarisolujen käyttö? Kurja juttu noi VTI:t, itsekin niistä olen aikoinaan kärsinyt paljonkin.

Hailaiva, sä oletkin sitten saanut vaivoja riesaksesi. Toivottavasti et joudu osastolle ja sydän rauhoittuisi viimeistään synnytyksen jälkeen.

paulanna, nauti viimeisistä raskaushetkistä, kohta sulla on pikkuiset sylissä :heart:

aniraz, sun oireet kuulostaa tutuilta. Tää turvotus on aikamoista. Mulla etova olo helpotti muutamaksi päiväksi, mutta nyt se pamahti taas takaisin. Eiköhän se tästä viimeistään parin-kolmen viikon päästä...

Lehdistä: mä tilasin esikoista odottaessa vauva-lehteä ja tykkäsin kyllä lukea sitä. Saatanpa tilata taas uudestaan... ainut negatiivinen asia niissä oli että joskus jutuissa kerrottiin kohtukuolemista yms, joka ei raskaana olevan herkälle mielentilalle oikein soveltunut...

Oma napa: kävin tänään kystakontrollissa ja samalla tiirailtiin kohtuunkin. Siellä oli tasan viikkoja vastaava vauveliini, joka jo liikuskelikin :) Hurjaa kuinka paljon kasvua oli tullut kahdessa viikossa. Huomenna eka neuvola ja sitten odotellaan 3 viikon päästä olevaa nt-ultraa.

Lempiviola 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna ja fanni_
lempiviola onnea ultrakuulumisista! Nt-ultraa varten voi kertoa neuvolassa luovuttajan iän.

(.) Täällä flunssa iski päälle, äh! Muutenkaan olo ei oo kaksinen. Tänään on ollut lonkkakipuja. Olin ihmeissäni että mitä nämä ovat, mutta hormoonit siellä riehuu vaan. :O kaikkea sitä tulee vastaan. Toivottavasti jäisivät tähän, ei yhtään kiva juttu, varsinkin kun särkylääkkeitä en uskalla ottaa.

Aniraz_ 10+0
 
Hei! Nopea kysymys; millä viikoilla olette käyneet varhaisultrassa? Täällä käynnistyi tänään rv5 ja meillä ultra vasta 2 viikon päästä... Silloin kasassa rv6+6. Mietin tässä että voisikohan sitä siirtää aikaa yhtään aikaisemmaksi??? Tää tuntuu niin epätodelliselta, oireita ei ole muuta kuin rintoja aristaa.... Odottavan aika on pitkä. Toisaalta en halua mennä liian aikaisin jos sykettä ei sitten vielä näykkään. Vaikeaa...

Hailaivalle voimia loppuun. Toivotaan että ylimääräiset tykytykset loppuvat viimeistään synnytykseen.

Fannille onnea normaaleista seulonta tuloksista.toivotaan että saat neuvolasta vinkkejä tuon pöpön häätöön. Mistä tuo vti on lyhenne? (Kysyy tietämätön...)

Lempiviola; ihanaa, sait nähdä pienen pötkylän!!! Voi että, odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen katsomaan meidän pientä myös. Milloin sukupuolta voi alkaa kyselemään? Eikai vielä tuossa nt-ultrassa...

Aniraz; toivotaan että saat flunssan selätettyä!

Kysymyksiä: Montako ultraa julkinen tarjoaa? Onko tosiaan niin että vain 2? NT ultran ja rakenne ultran? Oletteko meinanneet mennä 4D ultraan? Tai jos olette jo käyneet niin kannattiko? Oliko hintansa väärti? Millä viikoilla kävit? Ja sitten vielä; milloin olette soittaneet neuvolaan? Mä jotenkin ajattelin odotella ja vasta varhaisultran jälkeen soitella jos siellä kaikki hyvin... Niin kauhean epävarmalta tuntuu tämä kaikki. Tekisi mieli kokoajan testata että saisi jotain konkreettista todistetta raskaudesta. Aika matelee ja viikkoja on niin kamlan vähän takana ja valtavasti edessä! Kunpa voisin nukkua koko alkuraskauden vailla huolia ja herätä viikolla 12. :LOL: no, eipä auta... Odotus jatkukoon. Mukavaa viikkoa kaikille ja paulannalle super tsempit tulevaan koitokseen!!!
-Weeru rv5+0
 
weeru julkinen tarjoaa vain 2 ultraa. Mun eka ultra oli 6+0 ja syke näkyi, tosin voi olla näkymättäkin, joten kannattaa malttaa. Ymmärrän täysin että odottelu on vaikeaa. Mä tein raskaustestejä muutaman kerran kun tuli sellanen olo, ettei tää voi olla totta. Että testaile pois vaan! :) mä soitin neuvolaan viikko plussan jälkeen, ja ihan hyvä sillä täällä on kovin ruuhkaisaa ja sain aamuajankin. Mutta voi myöhemminkin varata ajan. Musta oli vaa kiva hoitaa joku juttu pois alta ja neuvolan täti onnitteli kivasti.

Täällä vähän kuumeinen kolotusolo ja parasematolia otin eilen yhden. Kuulemma on turvallinen läpi raskausajan.
 
aniraz, sehän siinä just onkin kun sitä just en tiedä. Tietääkö muut vai? :O Lain mukaanhan (ainakin kotimaan hoidoissa) saa tietää vain pituuden, silmien, hiusten ja ihon värin sekä etnisen taustan.

Weeru, mä kävin ekassa ultrassa 7+0, se oli suosituspäivä klinikalta. Silloin ainakin pitäisi sykkeen jo näkyä. Itse soitin neuvolaan vasta ton ekan ultran jälkeen... Täällä oli aikoja ihan hyvin tarjolla, tänään siis kävin.

Voi voi, eilen oli ultra ja tänään taas epävarmuus hiipii... koskahan syke alkaisi kuulua dopplerilla :ashamed:

Lempiviola 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua, oon ollut useamman päivän kotona ja tuntuu, että aikaa on ollut ihan liikaa googlaamiseen (kukas siitä puhuakaan ;)). Lisäksi ultrasta on taas jo reilu viikko, joten alkaa epävarmuus iskemään, kehitellyt päässäni taas vaikka mitä...Onneksi ylihuomenna on neuvola ja toivottavasti kuunnellaan sydänäänet. Tänään kyllä sillä kotidopplerilla olisi ollut käyttöä.

VTI on lyhennys virtsatietulehduksesta. Itsellä sitä ei ole ollut ainakaan 10 vuoteen, paitsi syksyllä kerran ennen hoitoja ja nyt sitten vaivaa oikein urakalla tai ehkä siis yksi ja sama tulehdus, joka ei mennyt yhdellä 5 pv kuurilla ohi. Netistä kun lukee voi aiheuttaa pahimmillaan ennen aikaisen synnytyksen jne. Että joo, siitä se ajatus sitten lähtee... Lääkekuuri loppuu tänään ja huomenna ajattelin käydä aamulla viemässä labraan kontrollinäytteen. Monestihan lääkekuuria seuraa hiiva, mutta sitäkin on niin haastavaa kuulostella :(

Lempiviola kuten Aniraz jo vastasikin, sikiöseulontoja varten ilmoitetaan neuvolassa luovuttajan ikä. Sen saa raskauden edetessä klinikalta, kun kysyy. Vaikuttaa yhtenä tekijänä laskettavan riskilukuun.

Fanni 14+1
 
lempiviola mäkin olin siinä uskossa, että ikää ei kerrota. Mutta klinikalta saat sen tiedon, mekin olemme suomalaisella klinikalla.

Lohduttavaa kuulla etten ole ainoa hermoilija! Google alkaa jo kyllästyttää kun roikun siellä niin paljon. Ja ultrassa kävisin varmaan joka päivä jos olisi varaa. Raskaushormonit sekoitettuna lapsettomuuteen ei ehkä anna kaikkein tasapainoisinta oloa. Koetetaan kestää ja luottaa että kaikki on hyvin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Apuaaa! Äsken vessassa käydessä tuli ruskeaa kuivunutta ja vanhaa (???) verta tippa paperiin. Mitään kipuja ei ole. Mä en kestä jos tää menee kesken. :'( onko keskenmenossa aina kipuja??? Voiko toi johtua lugeista??? Tänään rv 5+1. Onko teillä muilla ollut tälläistä näillä viikoilla?
-Weeru
 
Weeru, varmaan pelästyttää... Mulle lääkäri sanoi että joka kolmannella naisella luovarihoidoissa on jonkunlaista vuotoa alkuraskaudessa. Minulla on tullut beigeä/rusehtavaa limaa ja 6+5 tuli seksin jälkeen vähän verta. Tsemppiä ja toivottavasti vuotoa ei tule enempää!

aniraz, kiitos tiedosta, täytyy siis soittaa klinikalle! Pakko tosiaan vaan yrittää tuudittautua siihen että suurella todennäköisyydellä kaikki menee hyvin...

fanni, toivottavasti virtsis on nyt kurissa. Mun piti ekassa raskaudessa käydä muutaman kerran antamassa kontrollinäyte koska VTI voi kuulemma tulla raskausaikana oireettomana ja mulla on ollut taipumusta tulehduksiin.

Lempiviola 9+2
 
Kiitos Lempiviola rauhoittavista sanoista. Enempää ei ole mitään tullut ja oli ehkä enemmänkin lugejen ja vanhan veren sekaista limaa tms. Sori ällö teksti... mutta siis voi luoja kuinka sitä pelästyin. Ultraan vielä 11 päivää. Aika matelee....
 
Paulanna:Älyttömän paljon onnea!!!

Weeru: Olen saanut samaa tuhrua, pääosin niukkaa ruskeeta mutta muutaman kerran lusikallinen kirkasta. Vielä silti yhtenä kappaleena ollaan. Sitä on ollu jo muutaman viikon(ei ihan jokapäivä), tosi stressaavaa sinänsä. Olen päättänyt, että ei luovuteta ennen kuin on pakko! Tänään klinikan lääkäri ohjasi nostamaan progynovan annostusta, vuoto on ollu nyt tauolla.

Naurettavia nälkäkohtauksia, väsy ja alavatsan ahtaus jatkuu. Voi kun olisi jo viikonloppu :)
 

Yhteistyössä