Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Mä varmaan tarviin ihan kunnon ison talvitakin, yx on kaapissa ja luulen sillä selviäväni :) Ostin uudenkin, mutta ihan normikokoa, eli menee enää hetken ja sitten vain auki esim. kauppakeskusreissuilla.
hb oli tippunut 115:een eli oli aloitettava Floradix. Ei kyllä tunnu olo mitenkään väsyneeltä, paitsi jo kohin huonosti nukuttu yö takana.

Vitsi mä jännään teitä kohta synnyttäviä...kukahan ja milloinkahan ???
Mielessä olette :heart:

T. Paulanna ja pavut 18+1
Nämä babyt majailee ihan sivuilla, olokin kuin tynnyrillä, vatsa vaan leviää :LOL:
 
Joo jänskättää viimeisillään olevien puolesta, siitä se kauan odotettu vauva-arki alkaa! Itsellä tuntuu tuo vielä häämöttävän jossain kaukanakaukana. Mulla sama juttu kun Paulannalla, maha kasvaa ihan kamalaa vauhtia, vaikka vaan yksi masukki kyydissä onkin. Toisaalta aika mennyt nopsaan! Rv 23 alkaa viikonloppuna.
Mulla myös hb edelleen alle anemiarajan, joten rautalisää pitää ottaa. Jatkan myös vielä babyasperinia pienellä annoksella, B-vitamiina ja magnesiumia ja tietty D-vitamiinia. Vointi ei ole niin kukkea kuin aiemmissa raskauksissa, toki olen 10 v vanhempi nyt, joten ei liene ihmekään. Henkeä ahistaa ja nokka tukossa, selkä juntturoi, yms. Mutta se on niin pientä! Vaavin liikkeitä tunne päivittäin, tosin en mitenkään jatkuvasti enkä kovin voimakkaina yleensä. Ja heti herää huoli jossei ole kuulunyt mitään koko päivänä.
Vauvan tavaroita en juurikaan hanki uutena, siskollani on ihan tuore vauva ja hän on luvannut antaa niitä, ei kuulemma tarvitse enää.
 
Saa nähdä, koska mä saan alkaa osteleen uusia vaatteita, vielä menee vanhat, tosin löysiä suosin. Oon kuitenkin hoikka ja pitkä niin luulis että jo nyt tuntuis vaatteissakin!? No hyvä näin :).
Tilasin muuten ultran, heti sain sykkeet kuuluviin :), rauhoittavaa.
Tukkosuus jatkuu, ahdistaa!
Oottekos jo käyneet influenssapiikillä vai meinaatteko ottaa? Mun pitäs ehkä mennä ensi viikolla.

Mukavaa pyhäpäivää!

P 13+4
 
Kiva kuulla sussuannastakin =) selvisikö rakenneultrassa sukupuoli ? Onko sinullekin poika tulossa, kuten niin monelle täällä vai prinsessa ?
Malttamattomana odotan ensi viikkoa ja 4d-ultraa...

Influenssarokotusta en ota. Olen saanut muutamasta rokotuksesta niin pahat allergiset reaktiot, että kammoan kaikkia rokotuksia ellei ole ihan pakko. Ja tuo ei ole nyt kohdallani pakko, en ole enää töissä tässä raskaudessa ja yritän välttää influenssakontakteja, vaikka eihän sitä aina voi välttää ellei kotiinsa hautaudu. Näin nyt kuitenkin olen päättänyt.

Nenäntukkoisuudesta : lopetin Sesamöljyn laiton muutama pv sitten ja hups nyt onkin ollut joyenkin helpommat aamut. Mulla helpottaa tuo tukkoisuus sitten päivää kohden, aamut hankalimmat.
Närästys : oli tässä ihan karmea yx yö, kun en juuri nukkunut. Nyt pari yötä mennyt hyvin ja olen jopa nukkunut 6 h pätkänkin :) eikä ole tavinnut ottaa kuin pari Rennietä päivällä. Toivottavasti olisi nyt hetken näin vähäisenä.
Muutenhan mä jakselen tosi hyvin :) ja tuntuu voivan babytkin liikkeistä ajatellen, ihania pieniä potkuja ja kuperkeikkoja jumppailevat.

Johkuselta piti kysymäni, että paljonko sulla on painoa tullut ? Jänskättää sun puolesta milloin h-hetkesi sitten on ja miten synnytys menee ?

Lueskelin nuorimman lapseni äitiyskorttia ja olin unohtanut, että synnytys oli niinkin nopea kuin 4,5 h ja nyt meillä on matkaa sairaalaan melkoisesti enemmän, ajoissa olisi osattava lähteä ettei tienpäällä tarvitsisi alkaa synnyttämään. Mulla on kyllä kaikki synnytykset alkanut vedenmenolla ja samaan syssyyn supistukset ja heti onkin lähdetty.

tauku ja rudy ovat myös jännittävien hetkien keskellä, valmiithan ne vauvat jo on jos päättävät syntyä, mutta ainahan se on parempi jos lähelle laskettua aikaa asti viihtyvät masussa.

Persika : eikös ole ihana tuo ultralaite ? Meillä mieskin tykkää kuunnella sykkeitä :heart:

Hyvää viikonloppua ja pyhäinpäivää kaikille :) taitaa tulla kiva ulkoilusää.
T. Paulanna ja pavut 18+3 ( 2 poikaa minun mielestä, kohta tiedän varmasti onko näin )
 
Viimeksi muokattu:
Rudy joo alustavasti alatiesynnytystä koska molemmat viimeksi pääalaspäin mutta nyt maanantaina pitäisi sopia tarkemmin synnytyksestä. Nyt kuitenkin alkanut arveluttaa tuo alatiesynnytys kun luin yhden karmivan jutun :| Sektio olisi mulle "luontevampi" kun vuosi sitten tehtiin endo-leikkaus joka oli suurempi kuin sektio ja toivuin siitä tosi hyvin ja nopeasti.
Miten sulla olikaan kaksosten kanssa, alkoivatko syntymään itsestään ja mitä kautta tulivat, millä viikolla?
Sulla taitaa kyllä edelleen olla enemmän oireita kohti synnytystä. Parina yönä tällä viikolla olen kyllä herännyt vatsakipuun ja sitten mennyt maha sekaisin, supistukset kuulemma aiheuttaa, mutta päivisin tulee edelleen harvakseltaan supistuksia eivätkä ole kovin kipeitä vielä.

Paulanna mä olen siis lyhyt ja siro ENNEN (muistaisin sunkin olevan), alotuspaino 51,5kg mutta nyt parin viikon ajan tullut tosi kova turvotus mm. jalkoihin kun "roikkuva" vatsa painaa reisiin ja vaikuttaa verenkiertoon tms. Ulkopuoliset sanoo edelleen että paino näkyy vain suuressa vatsassa mutta tuo turvotus jaloissa on kyllä kova ja jalat ihan kipeät!
Tässä muutama miten mulla paino nousi:
Rv17+1 56,2kg, noussut 4,5kg
Rv22+5 60,5kg, noussut 9kg
Rv26+5 62,3kg, noussut 11kg
Rv33+2 68,6kg, noussut 15kg
Rv35+6 71,8kg, noussut 20kg

Mäkään en ottanut influenssarokotetta, en ole koskaan ottanut eikä ole tullut.
Nenäntukkoisuus vaivaa edelleen ja päivisinkin saa niistää, 2 tyynyä yöllä helpottaa, samoin kuin hengittämistä kun sekin vähän tuskaista vatsan takia.
Närästys alkoi mulla helpottaa kun reilu kuukausi sitten lääkäri kirjoitti reseptillä sopivaa lääkettä, mutta iltasin ei kannata paljon syödä jos meinaa yöllä nukkua.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin, täällä meinaa välillä olla huumori ja kroppa niin kovilla että toivoisin pojat jo syliin!
 
Johkunen; kaksoset syntyivät suunnitellulla sektiolla rv 39+4 , molemmat olivat perätilassa. Älä lue synnytystarinoita:| Mua pelotti eniten vaihtoehto, että a syntyy alateitse ja b joudutaan jostain syystä leikkaamaan. Kaksossynnytys on rankkaa etenkin b-vauvalle, joka joutuu odottamaan vuoroaan. Varsinkin, jos a:lla jostain syystä kestää kauan :) mutta suurin osa kaksossynnytyksistäkin sujuu hienosti, ilman ongelmia !! Sektio meni minulla hyvin ja toivuin siita hyvin. Siksi alatiesynnytys nyt vähän kauhistuttaa, koska se minulla ei mennyt niin hyvin ja toipuminen kesti kauan. Yritän ajatella, että menneisyys ei toista itseään ja nyt sujuu hyvin.

(.) odottelu jatkuu....
 
Rudy juuri se arveluttaa eniten että b-vauva saataisiin samaa reittiä ulos kuin aakin. Mutta joo, kuulemma max 30min odotetaan että b alkaa syntymään, se helpotti vähän omaa pelkoa. Toivottavasti se alatiesynnytys menee hyvin tällä kerralla! Odottelu jatkuu täälläkin vielä hetken...

On: Äitipolin kuulumiset... Vauvoilla kaikki kunnossa, käyrillä hyvät sykkeet ja kovasti heiluivat koko ajan :) painoarviot noin 2600g molemmilla, virhemarginaali 10%. Mitään merkkejä ei vieläkään synnytykseen ole ja lääkärin kanssa oltiin samaa mieltä että hyvin viihtyvät vielä mahassa! Mutta oma vointi on aika vaikea. Kahdessa viikossa tullut 4kg painoa, nestettä joka ei helpota edes yöllä eli jalat on kuin norsulla ja kipeät. Tänään ultrattiin varuiksi alaraajatkin ettei viittaa tulppaan. Huomenna labraan kun kämmeniä ja jalkapohjia kutittaa ettei ole raskaushepatoosia. Streptokokkinäyte mulla on positiivinen kuten 1/3 kuulemma on. Sain myös nukahtamislääkettä kun öisin en meinaa saada nukuttua kuin pari tuntia.
Mutta viikon päästä keskiviikkona seuraava ja viimeinen kontrolli eli viikko yritetään vielä kasvattaa poikien painoa etteivät joutuisi sitten ollenkaan lastenosastolle! Sitten joko käynnistetään tai sovitaan sektio ihan lähipäiviksi, riippuen paikoista ja olenko kunnossa synnyttämään. Ihana lääkäri kyllä on ja ymmärsi tuskan oikein hyvin.
Nyt saunaan karkottamaan kolotuksia :)
 
Koita johkunen vielä jaksaa, kohta sä saat pojat syliisi :heart: Eikä varmaan kauaa enää ole h-hetkeen rudyllä ja taukulla.

).( meille on tulossa tyttö ja poika :heart: olen tosi onnellinen. Kaikki rakenneultrassa yksityisellä OK ja ihan pilvissä täällä olen. Yhtään vaal.punaista en ole uskaltanut ostaa, vaal.sinisiä kylläkin, kun poikaa oli jo toisesta veikattu. Nyt saatiin ihan pojanvehkeistä kuvakin :)
Eihän sillä väliä kumpia lapset on, mutta tämä oli ihana tieto, nyt voin ostaa tutön ja pojan vaatteita. Pääasia on kuitenkin terveys.
Kirjoittelen paremmalla ajalla, nyt halusin vain jakaa onneni teidän kanssa :hug:

T. Paulanna ja pavut 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Paulanna: ihana juttu, tyttö ja poika <3! Pitää itsekkin miettiä tuota 4d ultraa, mutta sittenvasta rv18 jälkeen. Koska sulla on rakenne uä, vai katsottiinko 4d:ssä rakenteita miten tarkasti? Tai siis onko se sama kun julkisen rakenne uä?
Ja kiitos kysymästä hyvää kuuluu :), nyt on ylitetty rv14+0, joka oli jonkinlainen etappi, seuraava sitten rakenne uä? Doppler on kyllä ihan loistava juttu, voi vähän rauhotella itseensä.

Johkuselle ja muillekkin tsemppiä viimesiin viikkoihin!

Toivotaan että pian tänne tulis porukoita tuolta toisesta ketjusta.

P 14+1
 
Onnea iitulle tulevaan siirtoon !
Laskettu aika minulla 1.4, mutta ennuskonsinne asti meneväni, josko helmikuun lopulle :heart:

Tää ultra oli rakenneultra, kaikki rakenteet käytiin molemmilta läpi ja olivat ok. Menen kuitenkin myös kunnalliselle rakenneultraaan, kun se mun kontrollikäynti muutoinkin äitiyspolilla :) Mutta siellä ei tarvitse kaikkea tutkia, kun nyt onnistui kaikkien elimien ja rakenteiden tutkiminen sanoi lääkäri :) olivat niin hyvässä asennossa ja liikkuvaisia nämä meidän babyt.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea paulanna tyttö&poika -uutisesta :) Johkunen lienee vielä yhdessä koossa. Jännää kyllä. Itsekin olen jo tässä vaiheessa "erehtynyt" lueskelemaan synnytystarinoita, enkä oikein osaa päättää, että pitäisikö pelätä alatiesynnytystä vai sektiota. Onhan tässä aikaa alkaa pelätä vaikka molempia. Ei vaan, itselläni ollut ihan nuoresta asti sellainen synnytyspelko, että olen aina silloin tällöin nähnyt painajaisia synnytyksestä ja ajatellutkin lapsettomuuden myötä, että ehkä minulle ei raskautta suotu siksi, että olen aina niin vahvasti ajatellut, ettei minusta koskaan ole synnyttämään. Kummasti nyt raskauden myötä ajatukset ovat vähän laimenneet ja hetkittäin jopa ajattelen, että alatiesynnytys olisi ehkä ihan kiva kokea. Kaksosuutisen tultua lähes ensimmäinen ajatus oli, että kyllä maailmankaikkeudella on nyt ollut vitsikästä kettuilua meikäläisen suuntaan: saan synnyttää kahdesti peräkkäin. Mutta ei haittaa, bring it on!

).( Viimeisimmässä ultrassa selvisi, että molemmilla on oma pussi. Eli huokaus ja helpotus. Olivat tasan saman kokoisia ja vastasivat viikkoja. Kaikki siis edelleen hyvin. Kuulemma viikot 16-17 ovat sellaiset, jolloin twin to twin syndrooma voi iskeä (TTTS). Sitä jännätään sitten niskaturvotusultran jälkeen. Toki se voi myöhemmin iskeä, mutta tuossa vaiheessa, jos tulee, niin on vaarallisin.

H 10+2
 
Kiva kuulla hailaiva, että raskaudessa kaikki hyvin :) Sullahan on kohta nt-ultra ja siitä se aika sitten alkaakin kulkemaan nopeammin. Käyt varmaan kahden viikon välein kontrollissa tuon TTTS:n takia ? Kohta varmaan selviää onko babyt tyttöjä vai poikia :)

Harmi, että tuolta toiselta palstalta ei piinailijoista tänne ollut tulijoita :( On se vaan niin raastavaa käydä siirtoja, kuten me kaikki tiedämme. Pidetään peukkuja, että seuraavilla onnistuisi :)

).( voinnin puolesta hyvää aikaa vietän, jalsaminen on ihan ok, päikkäreitäkään ei tarvitse nukkua ja joka toinen yö nukun suht hyvin. Närästyksen kanssa pärjään välillä paremmin, välillä huonommin. Nenätukkoisuuskin vähän helpottanut, nyt enää aamuisin ja päivät ok. Yritän yehdä kaikkea kivaa nyt kun pystyn :) päivä kerrallaan tässä mennään. Lunta odottelen ( en yleensä koskaan sitä toivo ) ja valoisuutta sen myötä ja kyllähän nyt tänä vuonna joulukin tuntuu ihan mukavalta, voi sitä ihanuutta, kun on jouluvaloja ja pyhinä ihana rauha eikä kiirettä minnekään.

Vau, miten jännittää johkusen ensi viikko, joko pojat syntyy ? Ja rudy ja tauku :heart: Onnea matkaan teille kaikille ! Täällä sit odotellaan niitä synnytyskertomuksia, heti kun jaksatte vaan !!!

Hyvää viikonloppua ja ihanaa ISÄNPÄIVÄÄ !

Paulanna ja pavut 19+3
 
Onnea paulannelle tyttö ja poika-lupauksista :) ja nautihan hyvästä olosta, vielä noin 10 viikkoa se oman voinnin mukaan pysyy hyvänä!

Tsemppiä Iitulle siirtoon ja persikalle rakenneultran odotteluun! Kohtahan sulla voisi alkaa jo liikkeitä tuntumaan :)

Hailaiva hyvä että molemmilla omat pussit! Tuollaiset identtiset pojat syntyi tutuilla vasta viikolla 37 eli pitkälle voit päästä :) kun luet synnytyskertomuksia niin muista että suurimmalla osalla kaikki menee hyvin! Myös mä googlasin viime viikolla ahkerasti ja moni kirjoitti, ettei kaksossynnytys ollut sen rankempi kuin yksikään koska a-vauva tekee hyvin tilan valmiiksi b-vauvalle. Lääkäri sanoi myös meille että uusimman englantilaisen tutkimuksen mukaan olisi kaikkein optimaalisinta että a-vauva on raivotarjonnassa ja b-vauva perätilassa. Näin b-vauva saadaan tarvittaessa nopeasti vain vedettyä ulos. Sanoinko jo että meidän sairaalassa b-vauvaa odotetaan max 30min ja jos ei itse tule niin otetaan ulos! Se helpotti mua hieman. Saat varmasti lähempänä lisää tietoa mutta alatiesynnytyksen yksi pluspuoli on se, että vauvalle aiheutunut stressi laukaisee sen kortisoli tuotannon joka kypsyttää vielä keuhkoja jotka saattavat kaksosilla olla epäkypsät riippuen viikoista. Mutta tosiaan päätös on meidän oma, en vieläkään tiedä mikä olisi itselle se "paras" vaihtoehto vaikka synnytys on mahdollisesti jo ens viikolla :)

Toivottavasti Rudy ja tauku voi vielä siedettävästi?!

On: ei kuulu ihan hyvää. Mulla todettiin raskaushepatoosi alkuviikosta eli nyt lääkitys päällä ja poikien liikkeitä pitää seurata sekä viime viikolla otettiin kahdet käyrät. Pojilla kaikki kunnossa ja kovasti liikkuvat onneksi! Lisäksi mä oon ravannut verikokeissa ja ylämahan sekä alaraajojen ultrassa huonon hengityksen ja jalkojen kovan turvotuksen takia. Jalat ja varsinkin nilkat ovat ihan kipeitä ja turvotuksen/ nesteiden takia painoa tullut lyhyessä ajassa 4kg! Onneksi saan kotona olla eli maanantaina takaisin sairaalaan verikokeisiin, käyrille ja lääkäriin. Toiveena että käynnistetään sitten heti alkuviikolla! Eilen kohdunsuu oli pehmentynyt ja kaulaa puolet jäljellä mutten usko että luontasesti vielä mitään tapahtuu kun kunnon supistuksia ei ole. Toiveena olisi saada tavalla tai toisella 2 tervettä poikaa syliin ens viikolla, muulla ei ole väliä :heart:
 
Hailaiva Onnittelut hyvistä kuulumisista ja kiva kuulla että kaikki on hyvin teillä :) Synnyttäminen onkin se oma lukunsa näissä raskauksissa. Joka kerta kun olen tullut raskaaksi ja olen innosta hihkunut niin on ollut kuin elokuvissa kun naama on mennyt nutturalle kun yks kaks olen tajunnut et hei tää pitää vielä synnyttää, joten se on aina hieman "pilannut" tunnelmaa, mutta minkäs teet :)

Paulanna Saat sitten sen tytönkin mikä on tosi kiva että yksi prinsessa poikavoittoiseen porukkaan. Taitaa vaan tulla ihan lellitty siitä tytöstä :)

persika Niin ne viikot vierii sinäkin olet jo noin pitkällä ja turvallisilla vesillä :)

Voi johkunen ihan just on pojat sylissä...jännittää niin puolestasi. Ikävä tuo raskaushepatoosi, mutta onneksi ei puhjennut aikaisemmin sillä nythän pojat jo hyvän kokoisia niin ei haittaa vaikka syntyisivät.

rudy Onkohan rudyn tilanne mikä?

ON: Muutamia kipeitä supistuksia ollut siis ehkä yksi kahdessa päivässä, mutta ne saattavat varmaan jo paikkoja kypsyttää ja niitä ei kipeitä on monta päivässä, joten kaipa se aika nyt sitten vaan lähenee täälläkin. Haluan vaan että mennään vielä viikko eteenpäin ainakin kun ensi viikonloppuna on todella tärkeä meno niin ei kiitos nyt siihen kohtaan :) muuten koska vaan :)

Tähän saakka siis pärjätty ilman talvitakki investointia niin en kyllä enää investoi. Kaikki on valmista ja nyt vaan nautitaan laiskotellen ja kaikkea kivaa tehden päivät. Ihanaa kun saa vaan olla. Olin niin tiukassa työputkessa monta vuotta että osaan kyllä nyt nauttia taas tästäkin olosta eikä töihin tee yhtään mieli.

Tulisi nyt vaan lisää kirjoittelijoita tuolta edeltävältä palstalta, mutta jotain nega aaltoa olin lukevani siellä taas olleen...harmi :(

Tauku 37+0
 
Liekö johkunen jo tosi toimissa? Ehkei ihan vielä kuitenkaan tänään? Voi kuinka jännää ja ihanaa :) Ikävä juttu tuo raskaushepatoosi, mutta onneksi kärvistelyä on enää hetki jäljellä, jos sitäkään. Taukullakin viimeisiä viedään!

Olen varmaan vähän pimeä, mutta viime yönä mietin, että pitäisikö kuitenkin testauttaa veren hyytymistekijät ja esim. mahdollinen piilevä keliakia? Törmäsin taas netissä kohtukuolemiin ja jotenkin en kestä ajatusta, että jos olisikin joku hyytymistekijäongelma, enkä olisi sitä testauttanut ja hoitanut ja jotain tulisikin. Siis nyt kun tiedän, että sellaista voi tapahtua. Voi, kunpa voisi olla tavallinen huolettomasti raskaaksi tullut ja huolettoman sinisilmäinen odottaja.

Tuo hyytymistekijä mietityttää siksikin, että itselläni omegatabletit aiheuttavat ihan selvästi veren hyytymisen hidastumista. Ja lisäksi suvussa on sydäninfarkteja ja sellaista.

Jotenkin vaan pelottaa hetkittäin kaikki. En vaan kestäisi sitä menetystä.

10+5
 
Tauku hyvä että jakselet siellä vielä! Mä oon kanssa pärjännyt pelkällä villatakilla ja poncholla kun niin lämmintä ollut, lainakengät piti kyllä ottaa käyttöön kun omat ei mahdu jalkaan. Tsemppiä sulle ja toivottavasti vauva syntyy sitten vasta hetken päästä :)

Hailaiva vielä kotona ja kasassa!
En osaa vastata noihin hyytymistekijöihin ollenkaan, onko ketään lääkäriä tms keneltä voisit kysyä? Mulla on luonnostaan aika ohut veri eikä hyydy ihan heti. Mm nuo omegat aiheutti mulle sitä vuotoa alkuraskaudessa kun ohensi entisestään verta. Vuoto loppui kun lääkkeet väheni ja omegat lopetin. Eikö sulla ole aika pian nt-ultra niin saat toivon mukaan hieman helpotusta pelkoihin? Koita olla silti liikaa murehtimatta, kysyt sitten vaikka ultrassa kaikki mieltä askarruttavat asiat :)

Burma onnea plussasta ja sykkeestä paljon =) meilläkin meni 6 vuotta ilman mitään tärppiä ja sitten onnistui vasta!

On: eilen äitipoli ja 2 ylläriä oli; b-poika oli vieläkin mahtunut heittämään kuperkeikan eli on tulossa nyt pylly edellä ulos (en käsitä miten se on mahtunut!). Toisena viikossa kohdunkaula hävinnyt täysin eli kroppa alkanut luonnostaan valmistautumaan. Sovittiin että pari päivää kypsyttelen paikkoja kotona kun edistystä nopeasti tapahtunut ja torstaina on sitten käynnistyksen aika! Täytyy toivoa että kohdunsuu olisi hieman sitten jo auki niin voitaisiin käynnistää vain kalvojen puhkaisulla. Kävin myös verikokeissa raskaushepatoosin seurannan takia ja lantion magneettikuvauksessa b-pojan perätilan takia, tulokset tulee tänään.
Nyt jos siivoaisi pari päivää kodin kuntoon ja täyttäisi jääkaapin, sitten voisi tuoda pojat kotiin :heart:

Tänään 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Burma :heart:

Johkuselle tsemppiä torstaihin :) onpa vain B - poitsu ollut jumppamielellä, kun vielä pyörähtänyt :)

).( perjantaina äitiyspolikäynti ja samalla olis rakenneultra, jonka kyllä kävin jo yksityisellä ( miten niin olen hätäinen :LOL: )
Kyllä täällä koko suku odottelee molempia tuplia, tyttö on tietty poikien jälkeen ihan ihme ja mukavaa saada naisenergiaa tähänkin huusholliin.

Paulanna ja pavut 19+6
 
Onnea Burma! Totisesti nyt toivotaan, että se kuulemasi pompottelu jatkuu seuraavat sata vuotta :) Ja jatkuuhan se. Miten olet voinut? Onko pahoinvointia?

johkunen, onko nyt siis niin, että a on raivotarjonnassa ja b perätilassa? Eli eikös se nyt ole juuri se hyvä tilanne? Loistavaa!

Ja hyvä kuulla, että johkusellakin on ainakin tuo omegojen takia oheneva veri, eikä se ole tarkoittanut mitään vaarallista. Voi että, kai sitä vaan pitäisi rauhoittua ja luottaa vähän. Pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa. Herään aina yöllä kerran pissalle (vaikka muuten minulla ei ihme kyllä ole mitään niitä tiheän pissan oireita) ja silloinkin jo vähitellen ärsyttää, kun huomaa, että uniset ajatukset ja unetkin pyörii ihan hirveästi näiden vauvojen ympärillä. Tuntuu, että mieli on vaan niin täynnä vauvaa ja prosessoi jotenkin ihan hirveästi ympäri vuorokauden. Kai se on sellaista valmistautumista, mikä on toisaalta hyväkin, mutta toisaalta kaipaisi ehkä välillä pientä breikkiä näihin ajatuskuvioihin. Kaipa se helpottaa viikkojen myötä. Eniten helpottaa sitten varmaan, kun uskaltaa alkaa jotenkin konkreettisesti valmistella ja ostaa vaikka jotain. Mutta ollaan puhuttu, että ensi vuoden puolella sitten rakenneultran jälkeen hankittaisiin ensimmäiset vaatteet tai tavarat.

Eilen meni rv:t väärin. Tänään siis vasta 10+5.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset onnitteluista!

Hailaiva suhteellisen vähäistä kuvotusta koko päivän pahimmillaan puolenpäivän aikaan. Isompi ongelma on tuo kortisonista johtuva unettomuus...
Nukahdan kyllä mutta herään 2-4h päästä tuijottamaan kattoa...

Lääkäri päivitteli lugesteronin määrää kun menee 9 kapselia päivässä, järkky määrä se onkin myös lompakolle.

Mut oli se niin huisia kuulla eilen että on normaali raskaus ja hyvä syke.
On jo niin tottunut kuuleen vaan aina mitä vikaa mussa on.

En ymmärrä puoliakaan mistä aiheista juttelette mutta ehkä sitä pikkuhiljaa alkaa tajuaan kun viikot etenee...:LOL:

Johkunen ja Tauku, jännät hetket jo lähellä:)
 
Onko sun Luget 100 vai 200 mg burma ? hurjalta kuullostaa kyllä annos, mutta lääkärithän määrää niin yksilöllisesti..kohta olet tilanteessa, että ne loppuu :) Kävittekö Puolassa siirrossa ?
Onko ne vuodot pysynyt poissa ?
Tosi kivaa, kun uusia odottajia tulee ja huomaa, ettei enää ole itse se viimeiseksi tullut vaan plussia tulee :)

johkuselta piti kysyä, että onko sulla ollut samoilla paikoilla pojat koko ajan ? Mulla on tyttö vas.puolella ja poika oik.puolella vatsaa ja kun kysyin, että voiko vielä paikat vaihtua niin lääkäri sanoi että ei, mutta voi vaihtua kumpi on ekana tuloillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna onnea torstaille vaikka teillä jo tulokset tiedossakin :)

Hailaiva juuri niin, a-poika pääalaspäin tuolla hyvin alhaalla ja b-poika perätilassa ylempänä.
Mulla oli myös noilla viikoilla (ja jatkui vielä nt-ultran jälkeenkin) hyvin sekaiset ajatukset myös. Piti saada kovasti kaksosista googlattua tietoa ja samalla pelotti ajatus meneekö kaikki hyvin. Se on varmaan luonnon normaali tapa käsitellä asiaa ja kasvaa äidiksi :) ja mä myös valvoin alusta lähtien! Aluksi kortisonin takia niin kuin burmakin, sitten pyörittelin asioita päässä ns kyllästymiseen saakka. Oma rauha löytyi kyllä sitten kun olin ne asiat käsitellyt päässä jonkin ajan päästä!

On: mulla tilanteet vaihtelee! Juuri tuli tieto että mun lantio on liian kapea perätilasynnytykseen eli sektio tehdään torstaina. No selkeä tilanne, sen mukaan mennään että ylihuomenna pojat on sylissä :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä