Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Solakka sinikka täällä kyllä ymmärrettiin se lahjasolutausta kerrasta, mutta kuitenkin taustatietolomakkeeseen kyseltiin kaikenmaailman tietoja minun ja sukuni sairauksista... Lääkäri merkitsi luovuttajan iän ensin sairaskertomukseen, mutta pyysin poistamaan tiedon ja koko merkinnän jälkeenpäin. Varmuuden vuoksi tämä, koska en tiedä mihin kaikkialle tiedot voivat täällä kulkeutua. Sitäkään en tiedä, onko heillä ylipäätään sähköistä arkistoa,vai ainoastaan paperiversio kansiossa.

Lueskelin tuolta raskautta vielä yrittävien puolelta teidän kuulumisia.. tuli vaan mieleen, että ennen joku siellä pahoitti mielensä, kun negatestejen keskellä oli liian paljon onnistumisen huumaa. Olkaahan varovaisia,

Täällä on alkanut järkyttävä selkäkipu keskiselässä, enkä tiedä oikein mikä siihen auttaa. Tällä hetkellä ei oikein mikään muu kuin selällään tai kyljellään makaaminen. Jotkut päivät menevät ihan hyvin, mutta kun kipu alkaa, siihen ei oikein auta mikään. Toimistotyössä on aika vaikea maata selällään..Onneksi ei sentään tarvitse olla asiakkaiden näkösillä.
Sokerirasituksen läpäisin kevyesti. Askel on hidastunut ja portaiden kiipeäminen hidasta. Odotan jo innolla syksyn ja viileiden ilmojen alkua. Täällä edelleen joka päivä asteet pyörivät kolmessakympissä...

Pikkukintsu 26v+
 
Solakka Silakka ei oo tarvinnut pahemmin selvitellä neuvolassa ainakaan.

Ainoo mihin sillä on oikeestaan ollut merkitystä on ollut 12vko niskaturvotus ultran riskilukujen laskemiseen.
Viimeksi lääkäri oli ihan sekaisin kun sanoin että luovuttajat 23/24 vuotiaita, se ei oikein tajunnut ilmeisest millään et molemmat oli luovutettuja. Ei mua muutenkaan ole kohdeltu yhtään eritavalla missään luovutustaustan takia. Ihan normaaliraskautena tätä on kuten edellistäkin on hoidettu. Neuvolassa vaan kirjasi korttiin että lahjasoluhoitoraskaus.
Enemmän tarkkaillaan sokereiden takia, siitäkin varmaan taas pääsee vääntämän kättä äitiyspoliklinikalle.

Oon yrittänyt tyhjentää tulevaa lastenhuonetta tavarasta... Huhhuh. Kauheen kauaa ei jaksa riehua kun tuntuu et vaan turvotus yltyy. Oon iltaisin ihan ilmapallo ja sit aamulla kun herää niin aattelee että miten tuo voi olla kaks. En kyllä kestäisi sellaisia helteitä kun missä Pikkukintsu on...
Ei kyllä jaksais remonttia yhtään...

Burma 18+5
 
Voi Onnea elinas ultrakuulumisista! :love: Nyt voit taas uskoa eteenpäin, että kaikki menee hyvin! Niin ainakin olen itseäni tsempannut, että lukuisten epäonnistumisten jälkeen, on nyt vuoro päästä maaliin saakka. Mutta ymmärrän, että ajatukset ja epävarmuus, oudot tuntemukset voivat stressata todella paljon.

Minulla on koko viime viikon ollut taas vuotoa, joka päivä. Edelleen ruskeaa, joukossa lugemössöä, joka värjää sen maitokahvin väriseksi. Vähän epäilen, että tuo lääkitys aiheuttaa osaltaan tätä vuotelua. Mutta saan jo 10 päivän päästä vähentää lääkkeitä puoleen ja 25.8. lopettaa kokonaan. Ylihuomenna on ensimmäinen neuvolakäynti.

SS 9+3
 
Mä sain lopettaa luget ja zumenonit viime perjantaina. Ja ompa mukava olla ilman.

Kiitos solakkasilakka ja burma :love: oon niin onnellinen. Alkuun oli piinaavaa, kun en itse nähnyt sykettä, ja lääkärikin siirteli anturia mahan päällä. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin. Sintti taisi olla kooltaan 37mm :love:
 
Hei Elinas, mahtavia uutisia onnea tosi paljon!! Meita onkin taalla nyt aika monta odottajaa, kiva.
Itse en ole tuntenut viela liikkeita. Valilla ehka vahan tuntevinaan (viime yona mm), mutta en osaa oikein liikkeita odottaakaan nain aikaisin. Esikoisella en tuntenut liikkeita ennen viikkoa 22. Etova olo viela jatkuu, etenkin jos ei muista syoda. Muita oireita ei juurikaan ole, mutta viime viikolla laakarissa loysivat kylla sykkeen helposti. Laakket on kanssa lopetettu. Taalla annettiin ohjeistus lopettaa viikolla 12, mutta lopetin sitten kuitenkin vahan myohemmin.
Pikkukintsu, hyva pointti sinulta ja siirrynkin nyt naista odotusjutuista tanne puolelle kirjoittamaan. En missaan nimessa halua kenenkaan pahoittavan mieltaan. Muistan kylla itsekin, miten positiiviset tulokset voivat kirpaista, vaikka onnellinen onkin aina toisten puolesta. Toivottavasti positiiviset uutiset tuovat optimismia muille. Miten Pikkukintsu onko siella ilmastointia?? Olen myos toimistotyossa ja taalla on ollut kuuma kesa ja ilmastointi on ollut tarpeen.
Minulla on muuten jo ihan selkea vauvamaha. Vaikea piiloitella toissa. Onneksi enaa puolitoista viikkoa lomaan ja sitten lepaan. Rakenneultra on vasta viikolla 22.
15+5
 
Burma mulla on kans ollut turvotusta juuri niin, että iltaa kohden vatsa täyttyy palloksi ja aamulla se on aivan littana :) Monesti iltaisin kun ajan töistä kotiin avaan housun napin autossa, muuten puristaa.

Maria täällä odotan myös lääkkeiden lopetusta. Epäilen, että osa tuosta vuodosta aiheutuu tuosta lääkeyhdistelmästä. Viikon päästä puolitan ja siitä viikko, niin lopetan kokonaan.
Onko sinulla pitkä loma tulossa?

Itse aloitin vauvakuume-palstoilla 8 vuotta sitten, enkä koskaan huomannut kenenkään pahoittavan mielensä toisten onnistumisesta. Minullakin kävi monesti niin, että samoina päivänä siirrossa olleet plussasivat ja itse jäin negan kanssa odottamaan seuraavaa kertaa. Minusta hehkutukset enemmänkin loivat uskoa siihen, että voisi itsekin joskus onnistua. Ja varsinkin kaikki, jotka käyvät pitkiä hoitoja läpi, niin minun mielestä plussan saadessa on lupa hehkuttaa ja kunnolla! Kuitenkin plussaamisen jälkeen se piina vasta alkaakin ja on luonnollista tuntea epävarmuutta, saako plussan pitää. Lisäksi monella ei ole ketään, jolle puhua näistä asioista, saati kohtalotoveria livenä, niin nämä keskustelusivut voivat olla ainoa keino purkaa tuntoja.

ON Kävin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja tunsin olevani aivan vieraassa paikassa :LOL: Muuten meni kaikki hyvin, mutta taisin jännittää niin kovasti käyntiä, että verenpaineet olivat koholla. Vasta kolmannella mittauksella istunnon lopuksi lukemat olivat normaalit. 2.9. on NT-ultra. Ensi viikolla menen myös verikokeisiin. Minulta otetaan se NIPT seula, jota terveydenhoitaja suositteli. Mutta eikös se ollut juuri se äidin ikään perustuva seula? Sehän ei nyt aivan päde kun on lahjamunasolu kyseessä. Mutta ei kai se haittaa, ei kai siinä veressä näy kromosomipoikkeavuuksia, jos sikiö on normaali. Ja tutkimuksen voi keskeyttää ennen lapsivesipunktiota. Onko teillä pidemmällä olevilla tehty NIPT seula?
 
Kiva, että tulitte kaiki tänne puolelle.

Maria, onhan täällä onneksi ilmastointi sisätiloissa, muuten olisi ihan mahdotonta olla töissä, tai yrittää nukkua yöllä. Kiva kuulla, että vauvamassu on jo ilmestynyt.

Solakka Sinikka, näiltä palstoilta olen saanut sellaisen käsityksen, että joillekin luget aiheuttavat vuotoa, joka lakkaa yleensä lääkkeiden loputtua. Toivottavasti sinun kohdallasi on juuri näin, eikä kyse mistään vakavammasta. Minut testattiin täällä Down-syndrooman ja muiden poikkeavuuksien kartoittamiseksi verikokeella. Se oli vähän niin kuin pakko täällä. Sain nuoremmille tarkoitetun testin luovuttajan iän perusteella. Lapsivesitutkimuksesta kieltäydyin, vaikka mies yritti ylipuhua siihen. Sanoin vaan, että en halua mitään testejä, koska en ole valmis aborttiin pikkusyiden takia. Täällä tehdään niin helposti abortteja. Olen kuullut, että jos äiti on sairastunut raskauden aikana ja saanut esim. kuumeen tai syönyt jotain kiellettyä, voidaan jo pelätä lapsen olevan viallinen ja varmuuden vuoksi keskeyttää raskaus.

Burma ja SS, minulla oli ihan samanlaista turvotusta alussa. Aamulla maha oli tiessään ja iltaisin pullotti valtavana.

Minulla oli työkaveri ihan samoilla viikoilla raskaana, mutta tiistaina saimme kuulla, että hänelle oli tulut keskenmeno. Pysäytti kyllä todella. Luulin, että näin myöhään ei voi enää saada keskenmenoa, mutta myöhemmin selvisi, että hänelle tämä oli jo kolmas kerta.

Täällä on kävely hidastunut ja portaiden nousu aikamoista puhistelua. Toispuoleinen pistävä selkäkipu on todella tullut riesaksi. Kipu menee pois selällään maatessa, mutta tulee nopeasti takaisin istuessa. Tänään koitin töissä tehdä välillä seisten töitä, mutta se oli taas niin raskasta, että piti ottaa istumataukoja. Tilasin selkätyynyn netistä, ja toivon että se saapuu mahdollisimman pian. Toivottavasti se auttaa edes vähän. Vielä pitäisi jaksaa pari kuukautta..

26+5
 
Musta oli kiva lukea tuolla hoidoissa olevien puolelta sitä, että mitä kaikkea oiretta ja haastetta on ollut ennen nt-ultraa. Ne loivat uskoa, eivät kiukkua, katkeruutta tms. Mut ymmärrän toki niitäkin, jotka pahoittavat mielensä.

Mun mahani on myös aivan jalkapallo iltaisin ja sattuukin aivan hulluna, kun sattuu mahaan niin paljon. Housunnapin ja vetoketjun avaaminen helpottaa vähän. Tissit on kasvanu jo kuppikoon verran ja on tosi kipeet. Ekassa ei ollu juurikaan kipeet.

Oon ihan älyttömän väsynyt edelleen. Toivottavasti en ola koko raskautta ihan yhtä väsynyt, kun ensimmäisessä. Poden niin huonoa omaatuntoa, kun en jaksa tehdä pojan kanssa mitään. Makaan vaan sohvalla ja möllötän. Ja telkkari toimii lapsenvahtina.

Sintti oli mitoiltaan 35,75mm ja liikkui ultrauksen aluksi. Kävin verikokeissa tiistaina ja olin hieman hämmentynyt putkien määrästä. Verta otettiin 6putkea ja en muista miksi niitä otettiin niin monta. Ensimmäisessä raskaudessa niitä otettiin mielestäni paljon vähemmän. Toki siitä on aikaa monta vuotta. Vähän kyllä tulokset jännittää. :eek: Hcg-arvokin otettiin ihan mun uteliaisuuden takia ja se oli vaan 81471. Eli tooosi hitaasti mun arvot nousee. 18.7. oli 15379. Mut noihan on tosi yksilöllisiä :D

Maria73 ja kukas muu asui ulkomailla?
 
elinas Maria ja pikkukintsu käsittääkseni asuvat ulkomailla.
Mulla ei oo otettu vielä kertaakaan Hcg-lukemaa, joten oon aivan tietämätön luvuista. Ultria vaan katseltu, niitä tosin ollut jo useampi.

Täällä päästiin tänään rv10+0 lukemiin eli 1/4 raskautta takana :)Olo on hyvä ja ruskea vuoto on taas lakannut. (y) Tekisi mieli kertoa raskaudesta jo sukulaisille, mutta maltan vielä sen 3 viikkoa, jolloin on NT-ultra. Töissä aion kertoa mahdollisimman myöhään, en jaksa sitä hössötystä mikä varmasti syntyy uutisesta. Olen työpaikan naisista vanhin ja varmasti se, jonka ei edes uskota raskautuvan :sneaky:
 
Voi ei, kun eilen kirjoitin että vuoto on lakannut, niin eilen illalla kävin pienen kävelylenkin, jonka jälkeen alkoikin vuoto uudestaan ja se oli jo ihan verta. En osaa sanoa määrää, pönttöön tuli ihan valumalla, sitten yöllä tullut tipottain ja aamulla jonkin verran. Nyt juuri ei valu mitään. Suuria kipuja ei ole, mitä nyt tuollaista lyhyttä vihlomista kohdun seudulla, ollut joka päivä. Taidan lopettaa Disperinin nyt heti, koska Reprofitin lääkäri sanoi, että jos verta tulee, disperin tulee lopettaa. Toivottavasti on normaalia, mutta huolestuttaa taas ihan hulluna. Mistä ihmeestä tuo veri tulee?

SS 10+1
 
Solakka Silakka se voi johtua hematoomasta. Näin mulla ainakin.
Oli silloin käytössä fragmin piikit jotka ohentaa verta. Välillä vaan tihkui ja välillä holahti ihan kunnolla.
Vähän niinkuin mustelma kohdussa. Lopetin piikit ja vuotokin loppui lopulta.
Mutta säikäytti kyllä silloin niin paljon että kävin päivystyksessä.
 
Kiitos Burma toivotaan että olisi sellainen syy. Punaista verta ei ole tullut enää mutta ruskeaa vuotoa tuli lauantaina ja myös tänään, tänään ehkä vähemmän. Yhteensä n. 4 viikkoa on tullut jonkin asteista vuotoa, välillä puhtaita päiviä. Otin viimeisen Disperinin perjantaiaamuna ja enää en ota. Aiemmin ihmettelin, että mulla oli tullut käsiin outoihin kohtiin mustelmia, en muista yhtään satuttaneeni niitä, ehkä johtuu sekin disperiinistä.
Kun kävin yksityisellä viime ultrassa 8+4 kerroin noista vuodoista, mutta lääkäri ei kommentoinut niitä mitenkään ja itse unohdin asian, kun ultrakuvassa oli kaikki niin hyvin.
Kyllä noi vuodot kestän, jos pikkuinen vaan pysyy kyydissä ja kasvaa kuten pitääkin.
Jos joskus on tuntunut, että aika kuluu liian nopeasti, niin nyt se tuntuu matelevan.

SS 10+2
 
Moikka kaikki!
En tiedä muistatteko vielä, mutta ollaan osan kanssa piinailtu yhdessä viime talvena, jolloin meidän raskaus päättyi keskenmenoon. Tulin lukemaan kuulumisianne, ja ihana huomata että suurimmalla osalla kaikki on hyvin ja on tullut uusia plussanneita. Fibbikselle lähetän ison halauksen, olen todella pahoillani teidän puolestanne :cry: <3

Kaikkea hyvää teille ja onnea odotukseen ja synnytykseen! :love:
 
Näin lauantaina Solakka Silakan viestin, ja tänään pidätin hengitystä kun odotin sivun latautuvan. Näyttäisi siltä, että vuoto ei ole voimistunut ja raskaus jatkuu. Voin vain kuvitella miten olet ollut siellä sydän syrjällään. Jospa syy löytyy tosiaan näistä lääkkeistä. Menisi nyt äkkiä pari viikkoa, että olisit jo hieman turvallisimmilla vesillä.

Täällä selkäkivut vain jatkuvat. Eivät nyt niin pahoja ole, koska selinmakuulla menevät pois, mutta kyllä töissä jo laskin minuutteja viimeisen tunnin aikana. Huomenna yritän vaihtaa tuolin, josko helpottaisi.

muoks. typot korjattu
 
Viimeksi muokattu:
pikkukintsu ei varmaan keskenmenosta ollut kyse kuitenkaan. Mitään isoja kipuja ei tullut. Punaista vuotoa ei ole enää, sitä oli vain se yksi päivä, mutta ruskeaa tulee edelleen. Kohdun kasvukipuja tuntuu taas, lyhyitä pistoksia ja maha alkaa taas turpoamaan. Uskon ja toivon hartaasti, että kaikki on pikkuisella hyvin.(y)

Voiko tuota selkää muuten jotenkin jumpata, että ei olisi niitä kipuja?
 
  • Tykkää
Reactions: elinas
Hui mitä oot solakka silakka joutunut kokemaan. Todella inhottavaa ja pelottavaa. Onneksi vuoto on taas vähentynyt ja muuttanut väriä. Ehkä hieman helpottaa. Aika varmasti matelee nyt.

Kiitos Ramiina :)

Omaa napaa. Olo on, kun pallolla iltaisin, housut sujahtaa sukkana päälle aamulla, mutta päivällä tuntuu siltä, että olisin lihonnu yhden koon verran :cautious: En oikeesti enää tiedä mitä voi laittaa päälle, kun turvottelee niin hirveesti edelleen. Esikoisesta ei ollu tällästä ongelmaa. Ja tissit kasvaa ihan älytöntä vauhtia. Pelottaa jo et kuin paljon ne voikaan viä kasvaa. No täytyy ottaa huumorilla ja ilolla tää asia (y) Tätähän mä oon halunnut jo monta vuotta. Täytyykin nyt nauttia :love:

Maanantaina pääseekin taas ultraan kurkkaan mitä sintille kuuluu. Ja taas pelkästä ajatuksesta sydän valahtaa mahan pohjaan. "Entäs jos siellä ei olekaan enää elävää sikiöö"? Voi miksi mieleni tekee tällaista? o_O

elinas
❤11+3❤
 
Toivottavasti Solakka Silakka vuotelu loppuu pian. Paa asia on, etta olet nahnyt sykkeen, mutta on tuo vuotelu aina pelottavaa, vaikka sita tapahtuu useissa raskauksissa. Tiedan muuten yhden kaverin, kuka vuoti lapi raskauden, eli 9kk. Lapsi oli terve, eika laakarin loytanyt mitaan syyta vuodolle.
Pikkukintsu, oli vahan holmoa minulta ajatella, etta siella ei ole ilmastointia. En ole koskaan kaynyt siella, mutta sehan on ilmeisesti hyvinkin moderni paikka naina paivina!! Selkakipu on inhottavaa. Auttaisiko nukkuminen eri patjalla??
elinas taalla on jo ihan suosiolla siirrytty aitiysvaatteisiin. En ensin uskonut, etta maha tulee nain aikaisin, mutta siella se on ja kiristavia vaatteita ei kesta yhtaan. Onnea ultraan. Meilla taitaa kaikilla olla samoja mietteita aina ennen laakariin menoa. Kuten sanoin aikaisemmin, halusin nauttia raskaudesta, mutta olen tullut siihen tulokseen, etta en voi nauttia ennenkun vauva on sylissa. Se hetki ei voi tulla liian pian.
16+4
 
Hyvä kuulla, että tilanne on tasoittunut SS:lla.
Tulethan Elinas sitten kertomaan ultrakuulumisia. Täällä on rintojen kasvu rauhoittunut. Kasvaako koko vielä sitten synnytyksen jälkeen? Tietääkö joku? Toistaiseksi olen selvinnyt lisäämällä jatkopalan ympärysmittaan ja siirtymällä ennen hiukan liian isoihin liiveihin. Imetysliivejä tuskin täältä saan ostettua, kun ei tavallisiakaan ole minun kokoa...

Maria73, kyllä täällä on kaikenlaista laidasta laitaan, niin perinteistä ja kehittymätöntä ja sitten taas tosi modernia. Riippuu missäpäin liikkuu, mutta kyllä päivittäin näkee kaikenlaista. En myöskään osaa mitenkään nauttia tästä olotilasta, vaivat vain vaihtuvat, turvotus jaloista on siirtynyt sormiin, ja nyt olen vihdoin tajunnut mitä ne harjoitussupistukset ovat. Niitäkin on aika paljon päivittäin, heti kun seisoo vähän pidemmän aikaa tai kävelee ulkona.Sellainen hieman epämukava kiristävä tunne mahassa. Ehkä nautinnollisinta on seurata miehen reaktioita. Hän tunnustelee potkuja ja pussailee massua iltaisin. Hän on myös meidän doppleri-spesialisti ja kuuntelemme yhdessä sydänääniä ainakin kerran viikossa.

Minulla ei ole varsinaisia äitiysvaateita melkein ollenkaan, nyt on sellaiset leveät mekot ja tunikat niin muodissa, että ostin sellaisia ihan tavallisista naistenvaateliikkeistä. Osa omista vaatteista menee edelleen päälle, eikä kiristä. Sitten kun täällä alkaa viiletä, pitää taas miettiä mitä pistää päälleen. Minulla on kaverilta saatuja imetyspaitoja ja parit mamma-legginssit, jotka ovat ihanan mukavat kun tulevat koko mahan päälle. Alushousutkin menivät vihdoin äitiysmallisiksi, enkä kadu lainkaan.

Tänään tuli pelastus selkäkipuihin, kun sain vaihtaa tuolia töissä. Siinä pääsee kallistamaan takakenoon kunnolla, ja kiikuin sillä koko päivän aina tarpeen tullen. Kipu ei päässyt sillä tavalla ollenkaan päälle. Sen sijaan uutena vaivana alkoi tänään närästys. Onko mitään hyviä keinoja närästyksen kuriin saamiseksi. Tänään auttoi, kun nousin seisomaan ja söin jugurttia ja join maitoa.
27+3
 
Maria73 Tissit kasvaa vielä synnytyksen jälkeen, kun maito lähtee nousemaan. Se on aika yksilöllistä. Mulla tuli heti synnytyksen jälkeen maitoo tosi hyvin. Kauheen paljoa ei kai kasvanut, mutta varma en ole, kun en käyttänyt tavallisia liivejä imetyksen jälkeen. Imetysliivit ostin vasta synnytyksen jälkeen. Liivin suojia tarvin heti, kun maitoa lähti herumaan niin hyvin.

Mä siirryin nyt farkuista tai jousti nekin vähän, mutta siirryin tavallisiin leggareihin ja ilmavaivat on vähän helpottanut. Tosin ne on hankalakäyttöiset, kun avain ja puhelin pitäis saada jonnekin roikkuun. Sit vaan hupparia päälle, missä on taskut. No täytyy mennä vaatekaupoille.

Inhottavana vaivana on myös vatsan löysyys. On aika kurjaa, mutta kyllä sen vauvan vuoksi kestää. Mikäs solakka silakka sun vointi on?

elinas
❤12+0❤
 
elinas täällä myös turvottaa ja vatsan toiminta vaihtelee laidasta laitaan. Aamuisin saan farkut jalkaan mutta illalla ajan kotiin napit ja vetskarit auki :LOL: Pitää myös etsiä jotain leggareita tai muuta joustavaa. Yhden nätin äitiyspaidan jo ostin alennuksesta, muuhun en ole sortunut.

Vuoto on rauhoittunut, punaista ei tule, mutta kävelylenkeillä en ole uskaltanut nyt käydä, enkä saunassa. Lugemössö on vaaleaa maitokahvin ruskeaa. Viimeiset luget on jo menossa, ensi torstaina lopetan. (y) Mietin voisiko mulla olla joku piilevä tulehdus? Ei mielestäni haise erityisen kummalliselle, eikä nippaile. Mulla on NT-ultran yhteydessä lääkäri, niin lataan siihen kaikki kysymykset. Seuraava neuvola on vasta pari viikkoa sen jälkeen. Kävin jo seulontaverikokeet.

Ihan iloisen odottavin mielin SS 11+2
 
Pikkukintsu, ihanalta kuulostaa leveat mekot ja tunikat. Minulla on jo taalla vanhat aitiysvaatteet kaytossa. Varastosta loytyi useita pidempia paitoja ja mekkoja, joita voi kayttaa toissa. Talveksi on tannekin ostettava jotain tilavampaa ja lampimampaa. Onneksi taalla saa halvalla ihan hyvia aitiysvaatteita. Olen siirtynyt legginseihin heti alusta, kun tuntuu, etta turvotti joka puolelta. Nyt on onneksi turvotus laskenut muualta, kun vyotaronseudulta. Nyt onkin vahan semmoinen vaihe menossa, etta mietityttaa onko raskaana vai ei. Olo on ollut energinen ja pahoinvointia on enaa ajoittain.
Kuinka pitkan aitiysloman saat siella?? Taallahan nama ei ole mitaan verrattuna Suomen etuihin.
elinas, minulla tuli maito viimeksi tosi myohaan. Kuulemma yleista keisarin jalkeen. Imetin kuukauden, mutta lapsi ei saanut tarpeeksi ruokaa, joten siirrytiin suosiolla korvikkeeseen. Haluaisin imettaa talla kertaa, mutta saa nahda miten kay. Jos ei onnistu, niin sitten pulloruokinnalle.
Solakka Silakka onneksi vuoto on vahan helpottanut.
Taalla on saa vihdoin viilentynyt. Syksy tulee pian. Nautin aurinkoisista syyspaivista ja ruskasta. Ihanaa kayda kavelylenkeilla!!
17+3
 
Maria73, Täällä äitiysloma on kai virallisesti 4 kuukautta, mutta yksityiskohdat on vielä selvittämättä. Mahdollisesti voin pitkittää sitä sitten palkattomalla vapaalla, jos tilanne näyttää siltä. Lisäksi minulla on vielä pitämättä avioliitto-loma, joka on 10 päivää. Otan varmaan sen ensin, ja jään siitä sitten äityslomalle. Ajankohtaa en ole päättänyt, mutta yritän olla töissä mahdollisimman pitkään.

Uutena vaivana alkoi eilen rannekipu, vasemmalla puolella pahempana, ja oikealla hieman lievempänä. Sormet ovat olleet tosi turvoksissa ja voimattomat jo ennen. Jalkojen turvotus on hieman hellittänyt. Ostin sellaisen rannetuen, joka vei kivun pois, mutta ilman sitä kipu tulee heti takaisin. Kaikenlaista kremppaa tässä joutuu tosiaan kokemaan.

Imetys vähän jännittää, toivottavasti maito tulisi nopeasti ja kaikki lähtisi sujumaan. Täällä on niiden myrkkymaitoskandaalien jälkeen korvikkeet hinnoissaan, eikä koskaan tiedä mitä saa. Turvallisinta olisi tarpeen tullen varmaan tuotattaa jollain tutulla maitojauhetta Suomesta.

Solakka Silakka, tuskinpa sinulla mitään tulehdusta on, jos ei ole mitään oiretta. Minulla oli ihan alussa hiiva, joka jäi onneksi siihen yhteen kertaan. Peukkuja sinne lääkärikäynnille.

Täällä vielä kärvistellään kolmenkympin helteissä. Täällä lämpötila laskee ihan yhdessä yössä sitten kun laskee. Lokakuussa yleensä tarvitaan jo kevyttä takkia.

Täällä alkoi nyt sitten kolmas kolmannes.. mihin se aika oikein on mennyt?
 
Nonni.
Heräsin yöllä siihen tunteeseen, että pissasin sänkyyn. Eipä ollutkaan pissaa vaan verta :sneaky: Siitä lähin sit paniikissa svolle..sinne päästyäni tajusin ettei ne ota mua sinne, kun vasta 22 viikosta eteenpäin.

Ajelin sit melki 40km ensiapuun, jossa kävin tajuamassa sen, että mulla on tänään nt-ultra. Siellä ei ollut ultrausmahdollisuutta, niin lähdin kotiin. Kotiin päästyäni n. 05.00 ajattelin et ihan varmaan ultra perutaan tältä päivältä.

No 8.03 soi puhelin ja ilmoittivat, että nt-ultra on peruttu uuden ajan sain keskiviikolle. Sitä tuskin tarvitaan. Sain onneksi neuvolan kautta tälle päivälle ultra-ajan, joka on 14.40. Sitä odotellessa. Verta ei ollut unen aikana tullut, kun muutama pieni läikkä siteeseen. Vessassa käydessä kyllä tuli ihan kirkasta verta.

Oon kyllä yllättävän tyyni tilanteeseen nähden. Möllötän sohvalla ja välillä valuu kyyneleet. En kyllä jaksais enää uutta hoitoa, vaikka kaksi alkiota on pakkasessa.

Eilen sain kaverilta mammavaatteita ja kokeilin niitä illalla. Siinä ajattelin et tästä ei hyvää seuraa, kun näitä nyt jo kokeilen. Ajattelin että jos kaveri ois tuonu ne sit myöhemmin. No olis tää varmaan muutenkin tapahtunut. Koira tuli sohvalle mahan viereen istuun, niin sen pylly osu alamahaan, niin se teki aika kipeetä. Eikä verenvuodon yhteydessä oleva kipu ole ikinä hyvä juttu.

Tällästä täällä tänään.

elinas
❤12+3❤
 

Yhteistyössä