Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Verikokeesta selvitty. Huh.

@Edith_87 ihana että vuotelulle löytyi syy. Nyt rauhaksiin vaan (y)
Mulla onneksi synttärit ei aiheuttanu epäilyjä kellään, kun oli vaan kakkukahvit tarjolla.
Ootan kyllä vähän jännässä mitä keksin tekosyyksi jos joku pyytää viikonloppuna drinksulle..

Huomenna alkaa muksuilla koulut :eek:
Vielä sata asiaa hoitamatta/hankkimatta ja tänään pitää toisiksi nuorimman kerhoasioitakin vielä sumplia..
 
@Edith_87 onpa huojentavaa kuulla, että vuodolle löytyi syy! Nyt vaan lepäilet niin paljon kun tuntuu.

@mekkuli81 hyvä että selvisit verikokeesta! Mulla olisi huomenna sama. Mitenköhän muistan aamulla pissata purkkiin. :whistle:

Viime yönä piti pissalla ravaamisen jälkeen nousta syömään. :eek: toivottavasti ei tuu tavaksi.:whistle:
 
Edith_87 hyvä kun syy selvisi. Täällä vähän sama tilanne ilman syytä..


Kiusasivat minua sairaalassa 11 tuntia, kunnes pääsin kotiin. Lääkäri koitti tehdä gyne tutkimusta 1.sairaalassa, mutta lorisin verta sairaalan lattialle ja sängylle niin paljon että laittoi lähetteellä toiseen sairaalaan, jossa oli ultra laitteet (tosin surkeat nekin). Lähetteessä syynä isompaan sairaalaan meno taisi olla jo keskenmeno. Päivän vietettyäni sairaalan vaipat jalassa pääsin illalla viimein ultraan. Pieni syke paukutti vielä menemään täydessä vauhdissa :love: Vuoto on jatkunu niin runsaana että iso yöside ei pärjää yksin kauaa. Viikon vuodelepo ja sitten uusi kontrolli. Keskenmenon riski suuri, kun vuoto niin kovaa, mutta toistaseksi olen vielä onnellinen :love::love::love: Mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Ei näkynyt hematoomasta merkkejä, eikä aiemmin epäillystä salamatkustajasta. Toki olisi lohdullisempaa tietää mistä tämä verimäärä pulppuaa ja helpottaisi ahdistusta tulevilta viikoilta, mutta pääasia on tilanne on tällä hetkellä hyvä <3

Siruliina 6+6
 
@Risukko ei tarvi paastota, virtsanäytteen pitää vaan olla yli 4h rakossa. :)

@mekkuli81 meillä on nt-ultraan aika sitten samana päivänä (23.8.). Mulla viikot silloin 12+6.

Täällä vähän jännät fiilikset, raskausoireita ei oikein ole kuin rintojen kipuilu. Iskee hetkittäin sellainen olo, että onko sittenkään raskaana. Vaikka mihin se matkustaja olis hävinnyt, kun ei oo vuotoja ollut :p
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Meora
Labrassa käyty :) Muuten meni hyvin, mutta hoitaja unohti ottaa yhden putken verta :( Ehdin jo melkein vessaan asti, kun tämä juoksee perässä, että vielä tarttis lisää verta. Nyt on sitten mustelmat molemmissa kyynärpäissä.. Jännä muuten kun meillä ei tarvi labraan antaa pissanäytettä? Ainoastaan neuvolan yhteydessä tutkitaan aina pissa..

Mulla on ultra elokuun lopussa ja silloin viikkoja 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
@Jenspanen taitaa olla kaupunkikohtaista? Mulla stixataan pissanäyte joka neuvolan yhteydessä (mulla edellisessä raskaudessa ongelmia, joten nyt pelataan varman päälle) , mutta meillä ohjeistuksena on että alkuraskauden labrojen yhteydessä tehdään kemiallinen seulonta ja bakteeriviljely VTI:n yms.rajaamiseksi. Periaatteessa pikatesti neuvolassa kertoo saman.
 
@[siruliina] tsempoiä kovasti ja onnea matkaan :)

Mua niin ketuttaa, mulla piti olla perjantai aamuna neuvolalääkäri, jossa ultrataan, mutta se peruttiin. Siirty ens keskiviikoks aika :mad:

Teps ja minime8+5
 
@Edith_87 oi ihana että sun vuodoille löyty syy ja sitä hoidetaan. Nyt vaan lepäilet ja laitat muut tekemään kaiken minkä voi ;)

Meillä taidetaan kans vaan neuvolassa kattoa. Ekalla käynnillä oli proteiinit vähän koholla mut nyt viimeks kätilö ei sanonu mitään muuta kun että kaikki ok.

Mulla on eka inhokki: mustapippuri. En käsitä, sen ajatteleminenki saa yökkäämään. Suosikkeja ei vielä ole.

Nyt lähti uus viikko taas käyntiin ja kohta jo eka kolmannes "hurahtanut". Aamuyöstä oli paha olo mut se hävis parilla pikkunäkkärillä ja sain nukuttua viel monta tuntia.

Rosmarin & toukka 10+0
 
Täällä mietittiin et miten menee läpi juomattomuus synttäreillä, mulla lauantain suunnitelma on pullo holitonta punkkua ja koska oon iltasin super väsynyt niin hekottelu ja väsysekoilu menee lie kännin piikkiin? Itse synttärisankarille kerroin tänään mut muita en edes tunne kunnolla, eiköhän läpi mene :D
 
@Risukko mut vois lisätä listaan, eli

LA 6.3, marjutan 33v, JS, 2.lapsi :)

Ja mulla kans edessä kuukauden päästä työpaikan bileet, olen se joka yleensä aina juo naisista eniten.. en tiedä miten nyt selviän, ehkä kävelen sen yhden ja saman viinilasin kanssa koko illan ja kaadan sitä sitten johonkin? Baarissa nyt on helppo sitten tilailla holittomia mutta ruokailu ja muu yhdessäolo voi tuottaa vaikeuksia. Lisäksi vaikka nyt on vasta 10+0 niin mun vatsa on jo ihan kamalan iso :( siis _todella_ turvonnut. Ihan helposti vois olla vaikka raskauden puoliväli..
 
Huhhuh, järkkyä tää vellova huono olo näin iltaisin aina... päivällä ja aamusta olot on kuitenki siedettäviä, näillä mennään.
Tänään on tuntunut alavatsan seutuvilla jotain, kuplintaa (n)
Ei nyt ehkä ihan vielä liikkeitä? o_O

Hermo on kireällä, ei oo peitto pölissy koska oon yleensä ollut ihan sippi siinävaiheessa kun jotain ois pystyny..

Huoh. Nukkumaan. :sleep:

Mekkuli ja mini 10+6
 
Kivasti tullut taas viestejä. :) Hyvä @Edith_87 että vuotelun syy selvisi eikä uhkaa pikkuista.

Siruliinalle tsemppiä vuotelun kanssa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja ainakin sydän pompottaa. ❤

Täällä odotan hirveässä pissahädässä, että kello tulee kahdeksan ja voi tehdä pissanäytteen. Ainoa vapaa aika labroille oli klo 14 ja pissanäyte täytyy viedä viimeistään kuuden tunnin kuluttua sen ottamisesta. Pissaan kyllä tasan tarkkaan heti kun sen voi tehdä! En olisi muuten edes hereillä, mutta tietysti lapsi heräsi 5:30 parkumaan eikä jäätävässä kusihädässä onnistu nukahtaa uudestaan. Valvottu siis tuosta asti kintut ristissä ja kupla otsassa.

Verenvuoto oli onneksi vain yhden illan vuotelu. Yritän ajatella, että jos nyt menee kesken, se johtuu siitä, että jokin on pahasti kehityksessä pielessä ja säästäisi myöhemmältä suuremmalta surulta. Silti tiedän, että suru on valtava keskenmenon sattuessa.
 
Voi ei @*Louhi* , tiedän tunteen!
Mulle labran täti sanoi kun avauduin pissanäytteen ajoittamisesta, että nykyään ne niisä putkiloisa säilyy kyllä hyvin, että ei haittaa vaikka yli 8h on näytteen pissimisestä :)

Muksut kouluihin laittamaan ja yks pitää viedä pysäkille asti n.10km päähän.
Tästä se syksyn arki alkaa :rolleyes:
Ensviikolla alkaa toisiksinuorimmallakin kerho :p
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Heippa!

En oo muutamaan päivään ehtinyt lueskella enkä kirjoitella ja nyt olikin niin paljon infoa, että huh! Ilahduttavan paljon oli hyvä ultrakuulumisia ja ai vitsi mikä sissi Siruliinan pieni, kun on moisen jälkeen matkassa yhä! Toivottavasti selviää vuodon syy ja saadaan se loppumaan! Hienoa, että Edithillä löytyi syy vuodoille, toivottavasti niitä ei tarvi kauaa kuitenkaan enää kestää.

Mulla on pahoinvointi vähentynyt huimasti. 7+ viikko oli tosi paha, mutta nyt on taas muutaman päivän ollut melkein normaali olo, kunhan oon vaan muistanut pienimpäänkin näläntunteeseen reagoida. Ihanaa, kun ei oo koko ajan huono olo! Lastenkin kanssa on paremmin jaksanut :).

Aamuisin kun herää pissahätäisenä, virtsarakko puskee kohdun pömpöttämään alavatsalle pieneksi palloksi, siellä se kasvaa. Harmittaa vähän tämä lievä ylipaino nyt, edellisessä raskaudessa kun oli vähemmän vararavintoa, tuli vauvamaha paljon söpömmin esiin. Nyt on turvotus sitä luokkaa välillä, että hyvin menis jo puolivälistä maha ja näyttää vaan lihavalta eikä raskaana olevalta :D. Sinänsä en tietty vielä haluaisikaan paljastua, mutta kuitenkin.

Lloyd + otus 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Hirmuinen määrä viestejä tullut. Ihanaa, kun keskustelu on vilkasta! :)

Kovasti tsemppejä vuodoista kärsiville. Pidetään peukkuja, että kaikki on kuitenkin hyvin ja vauvat pysyvät kyydissä!

Huonovointisuus alkaa vähitellen helpottaa. Etovaa oloa on ollut viimeisen viikon sisällä vaan parina päivänä ja hetkittäin. Lähinnä syömisen jälkeen. Ruokaa saa jo paremmin alas, mutta ruokahalu on silti vielä kadoksissa. Paino jatkaa laskemistaan, nyt jo -5kg ja väsymys on hurjaa. (n) Maha ei kuitenkaan enää pienene, vaan päinvastoin. Kohta ei enää pysty piilottelemaan kumpua. :D

Verikokeissa kävin eilen. Nt-ultraan on vielä monta pitkää viikkoa aikaa. Sain ajan vasta ihan elokuun viimeisille päiville ja silloin jo 12+6. Hidasta on ajan kulku. Siihen asti yritetään vielä pitää asiaa salassa.

Cumina 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: [Siruliina]
Onko kaikilla pahoinvointia? Itse en ole oksentanut kuin kolme kertaa ja välillä on etovaa oloa. Kuitenkin suurimmasta osasta aikaa olo on hyvä (n) Rinnat on arat ja siinä se melki onkin. Melkein alkaa taas huolettaa, vaikka vasta eilen ultrassa todettiin kaiken olevan hyvin :LOL: Tänään elellään jotain rv 8+5
 
Mää en oo oksentaa joutunut kertaakaan, mutta vellovaa pahaa oloa on ollut sieltä 5+ viikolta enemmän tai vähemmän... nyt helpottanut päivisin, mutta illalla ällöttää ja ellottaa.. :sick:

Mulla paino on pysynyt samassa. Tämä oli myös ennen raskautumista, yritin pudotella kiloja mutta samassa vaan jökötti paino.
Oon tyytyväinen ettei oo vielä noussut, kun sitä lisäpainoa pitäisi mun kerätä mahdollisimman vähän... viimeraskaudessa tuli +6kg, ja ne(kin) kilot on yhä mukana :alien:
Muutenkin on hyvä jo nyt syödä järkevästi ja tarkkailla painoakin, kun taipumusta radiin kerta on.

Täälä sataa ja on harmaata, väsyttää vaan entisestään :cautious:

Mekkuli ja mini 10+6
 
Kiva lukea kaikkien kuulumisia ja erilaisia odotuksia vaikka kaikkea en kommentoikaan. :)

Edith pahoinvointi on tosi yksilöllistä. Mulla on nyt ollut, mutta oksentamiseen ei ole tuo vellova ällötys yltänyt kuin muutaman kerran. Kolme aiempaa odotusta, joissa yhdessä aamupahoinvointia (pysyi kurissa alle 2h ruokavälillä), toisessa ei huonovointisuutta lainkaan ja kolmannessa valtava yökötys, joka paheni aina iltaa kohden. Hyvin erilaisia voivat olla siis kaikki yhdenkin odottajan raskaudet, joten älä huoli. :love:

Monet on jo käyneet neuvolassa, ultrassa ja labroissa... täällä ei vielä mitään. Ensi viikolla sitten vihdoin ja viimein eka neuvola, jospa sitten saisi pian labratkin ja tiedon ultrasta. Jänskättää miten sen saa simplittua niin, että mies pääsee mukaan mutta lapset ovat hoidossa/koulussa.

Aamut mulla parasta aikaa päivässä, saa vähän jotain tehtyäkin. :) Jokainen aamu alkaa vakkariaamupalalla: kaksi kuivaa hapankorppua, lasi jääkylmää appelsiinituoremehua ja vähän omenaa. :D

Hannah ja pikkunelonen rv 8+4
 
Mekkuli musta on ihanaa kun sataa ja on vähän viileämpää! En oo kyennyt ulkoilemaan oikein yhtään kun on hellettä, nyt voi hengittää paremmin. :) Kotona ei oo vaakaa mut sama juttu, ettei painoa tarvitsisi kovasti kerätä, koska lähtöpaino vähän enemmän kuin aiemmissa. Sä oot edellisessä kyllä ihailtavan vähän saanut kiloja! Tarkkailitko silloin syömisiä tms kun pysyi noin kohtuullisena?
 
Mekkuli tuollainen terkka on kullan arvoinen! (y) Ei ole ihan helppoa vastustaa (sitten myöhemmin) kaikkia mielitekoja ja aiemmin ainakin on sitten puolivälin jälkeen maistunut ruoka aika hyvin.. Mut toi diabetes tietenkin pakottaa tarkkailemaan, hyvä että on ruokavaliolla pysynyt sokerit kunnossa!
 
Mä en muista käydä täällä kirjottelemassa ikinä. Tää on puhelimella niin hankalaa:cry: ja mulla on niin karmee pahoinvointo edelleen, etten vaan yksinkertasesti jaksa.

Eilen soittivat ja nt-ultra on 1.9


En muista kävinkö viime perjantain jälkeen kirjottamassa, mutta ultrassa oli kaikki hyvin ja ovulaatiota vastaava pieni ihmisen alku löytyi.
Kun perustatte uuden fb-ryhmän, niin tulisin mielellään mukaan

Pikkumuru 8+6(9+4)
 
@Edith_87 ei mullakaan ole ollut juuri pahoinvointia, ehkä muutamana päivänä viikossa joko ennen aamupalaa tai sitten iltapäivällä on ollut semmoista vellovaa huonoa oloa, jolloin pelottaa että laatta lentää. Enimmäkseen oon ollut hyvävointinen, tosin tietyt ruuat aiheuttaa ällötystä, mutta eipä ole tullut niitä sitten syötyä.

Mulla on nyt iltaisin ollut lievää vatsan ja alaselän jomottelua. Aiemmin sitä oli vain sillointällöin, nyt on ollut useana iltana peräkkäin. Vuotoa ei näy, joten kaiketi normaalia?

Oon muuten @lloyd huomannut saman aamupallon :D minä kun en vielä öisin joudu ravaamaan vessassa, niin sitten aamulla kun herää on kauhea kushätä ja kunnon pallukka huomattavissa alamahalla kun makaa sängyssä.

Minäkin pyrin siihen, etten kovin kauheasti kerryttäisi raskauskiloja. Oon nyt viimeisen vuoden aikana muutenkin lihonut ja bmi:n mukaan oon nippanappa normaalipainon puolella, vaikka oma mieli kaipaa sinne vajaan kymmenen kilon takaisiin mittoihin.. Onneksi ainakaan näin alkuraskaudessa en oo edes himoinnut mitään herkkuja, jatkuispa vaan tälleen (y)
 

Yhteistyössä