Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Meillä lapset ovat syntyneet 10/10, 1/12, 9/13 ja 11/15, eli aika pienillä ikäeroilla.

Noista raskauskolmansiksista. Itse asiassa ammattilaiset katsovat toisen kolmanneksen alkavan viikolla 14:

"Perinteisesti on totuttu jakamaan raskaus kolmeen 3 kk:sta muodostuvaan jaksoon; ensimmäinen, toinen ja viimeinen raskauskolmannes. Koska raskaus normaalisti kestää pidempään kuin 9 kk, niin on järkevämpää jakaa 42 viikkoa 3:lla, jolloin saadaan raskauskolmanneksen pituudeksi 14 viikkoa: ensimmäinen kolmannes tuolloin käsittää viikkoja 1-14, toinen kolmannes viikkoja 15-28 ja viimeinen kolmannes viikkoja 29-42" (tekay.fi)

Yäk. Vein esikoisen äsken kouluun ja kuulin luokassa olevan oksennustautia liikkkeellä. Jos meille se tulee, niin tulee takuulla kaikille.

Helmitoivo, 11+6
 
Ai onpa erilaista tietoa eri paikoissa. Meille koulussa opetettiin että raskauden kesto on 38 +/- 2viikkoa hedelmöityksestä eli 38-42. Mut että suurimmalla osalla se on sen about 280 päivää, voin lähteitä antaa jos joku haluaa. Sit tietysti varmaa vaikuttaa se et laskettu aika määtitetään menkoista ja monella poikkeaa follikkeli- ja luteaalivaiheiden pituudet "oletetusta" :)

Miten täällä muuten ei esikoista odottavat, kuinka pitkiä teijän edelliset raskaudet on ollu?
 
Tänään ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun, pitäisi pakata lasten varusteet ja omat tavarat.. kävin suihkussa, se saa aina tosi huonon olon aikaan. Oksensin sit ihan kunnolla "pitkästä aikaa", vatsa ihan tyhjä mut ei loppua meinannut tulla. Nyt ei sitten maistu edes mikään ja oksettaa yhä.. Mukavasti sattui tällainen päivä just kun olisi tekemistä ja matkustamista! :ROFLMAO::poop:

Meillä lapset ovat syntyneet kaikki kolme rv:lla 39+1-39+6.

Hannah ja pikkunelonen 9+5
 
Meijän aiemmat lapset syntyneet 3pvää-14pvää lasketunajan jälkeen kaikki, paitsi kuopus joka syntyi 4pvää ennen laskettua :) .

On 2 kertaa käynnistetty synnytys, (toinen lääkkein toinen kalvot puhkaisemalla) loput spontaaneja luomuja.
Esikoinen käynnistettiin rv 41+5 lääkkeillä 0 tilanteesta, ja sain epiduraalin, loput sitten oon synnyttänyt ilman lääkkeitä, ja tämän tulevankin kohdalla ajatellut samoin.

Siivoilut aikalailla valmista, ja voi että on hyvä fiilis :) Pitkästä aikaa jotenki tosi energinen olo (y)

Mää en noista raskauskolmaksista tai raskausviikoista jaksa vauhkota :rolleyes: .. joku ku kysyy että pitkälläkö on, nii vastaan suunnilleen millä kuulla..ei mun mielestä kuulu niin tarkkaan muille/ei läheisille.. Neuvolassaki merkkaavat vain viikot aina ä-korttiin (y)

Heh, tässäpä muute yks vinkki, älkää paljastako ihan tarkkaan laskeuttua aikaa, jos haluatte välttyä sitten synnytyksen lähestyessä "joko? Onko tuntemuksia? Eikö vieläkään?! -kysymyksiltä :D

Mekkuli ja mini6 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd ja *Louhi*
Tuo on kyllä hyvä ettei paljasta tarkkaan laskettua aikaa :) Tai sitten ilmoittaa viikon kaks myöhemmän ajan.. Niinhän ne kuninkaallisetkin tekee ;)

Minun lapset ovat olleet melko täsmällisiä. Esikoinen 40+2 ja kuopus 40+0. Synnytys kyllä alkoi edellisen päivän puolella, mutta lapsi päätti syntyä vasta laskettuna :D Klo 23 aikaan oli jännää, kun kätilö sanoi, että tunnin sisään syntyy. Meni kummiski melkein 2h vielä :) Jotenkin uskon että tämäkin syntyy aika lähellä laskettua, jos sinne asti päästään :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Mekkuli, olen täysin samoilla linjoilla kanssasi, etten sano kuin ihan lähimmille lasketun ajan juuri tuon vuoksi, että välttää jokottelut.

Mulla on käynnistetty kaikki synnytykset. Ensimmäinen viikolla 41+1 (syntyi 41+3), toinen 38+4 (syntyi 39), kolmas 37+4 (syntyi 38) ja neljäs 36 tasan (syntyi lopulta sektiolla 36+3). Nyt laskettu aika on siis 3.3., mutta mun taustoillani käynnistetään varmastikin joskus helmikuussa. Käynnistys ei pelota ollenkaan, mutta sektion haluaisin välttää. No, nämä eivät ole omissa käsissä.
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Cleffa ehditkö jo perustaa ryhmän? Perustan nyt illalla tai huomenaamulla jos et.

Meillä siis hyviä uutisia np-ultrasta. Pieni piti oikein liikuntanäytöksen ja vilkutteli. Kaikki vaikuttaa normaalilta ja hyvältä. Laskettu aika ei muuttunut, vaan on edelleen 1.3. Mies viekin tästä elokuviin, jonka vuoksi saatan päästä vasta aamulla luomaan ryhmän. :) Lisäilen halukkaat sitten ja mukaan pääsevät täällä kirjoitelleet halukkaat! Takaraja mielellään rakenneultra, mutta helpommin pysyy porukassa ja kuulumisissa kun liittyy np-ultran jälkeen. Lukaiskaa säännöt ryhmään liittyessänne ja kuitatkaa. Yv:hen nimimerkki ja miten löytää fb:sta. :)
 
Meillä esikoista käynnisteltiin kolme päivää poika syntyi muistaakseni 39+1 ja neiti syntyi itekseen 40+3 jos en väärin muista. Ja lapset on syntyny 10/14 ja 2/17

Normaalisti en ressaa mutta ruvennu mietityttään ku tuntuu että onko mulla enää mitään oireita...

Edit. Saako muuten jäädä tähän ryhmään vaikka laskettu muuttuis seuraavalle kuulle?
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Hei! Kuukauden verran olen keskustelua seurannut, mutta nyt vihdoin ajattelin uskaltautua joukkoon.
Odotan toista lasta, esikoinen jo viisivuotias. Huono olo ja järkyttävä väsymys on vaivannut jo viisi viikkoa, eikä loppua tunnu näkyvän. Esikoisen aikana huonoa oloa oli ihan yksittäisinä päivinä.
Kiva, että täällä monet ovat jo saaneet hyviä ultrakuulumisia. Pahoittelut menetyksen kokeneille.
Itsellä alkaa olla vaikeaa pitää vatsaa piilossa, vaikka alussa vasta olenkin. Ultraankin on vielä kolme viikkoa aikaa.
Ekassa neuvolassa terkkari toki ultrasi ja näki sykkeenkin.
Madre18, 19.3., 30v, 2.lapsi, SEKS
 
Heh, minäkin olen ajatellut kertoa lasketun ajan kaikille kysyjille ympäripyöreästi tyyliin "siinä maalis-huhtikuun vaihteessa" (26.-27.3 on laskutavasta riippuen la) :D tulee sitten kun tulee, ei siinä muiden utelut auta.

Jännittää kun oon ensi viikolla menossa käymään vanhempieni luona, että jäänkö kiinni tästä pikkusalaisuudesta. Äiti on niin tarkkaavainen että varmasti huomaa, kun ei kahvi maistu entiseen malliin ja omasta mielestäni mulla on kasvotkin jotenkin pyöristyneet :whistle: Haluttais kuitenkin miehen kanssa pitää tämä bebe kahdenkeskisenä juttuna ainakin sinne viikolle 12, mutta eihän sille mitään voi jos äiti arvaa. Sekin on jo kauan odottanut mummiksi pääsyä..

Täällä muuten kans nähdään erikoisia unia lähes joka yö! Viime yönä muistin yhtäkkiä, etten ole muistanut imettää vauvaa koko päivänä ja sitten kun hain vauvan sängystä syliini, hän oli jo aivan veltto. Taputtelin ja hytkyttelin vauvaa hetken ja siitä se muka virkosi sitten imemään. Hyi kamala :eek: Kertoo varmaan tämmöisistä esikoista odottavan jännityksenaiheista aika hyvin.
 
@anni00 tottakai jäät tänne, niinku louhi sanoikin niin voi olla että muutkin vaihtaa kuukautta. Mulla on jostain syystä sellanen olo että me saatais jo helmikuun puolella (la 7.3) mut sitä kun ei ite saa päättää :LOL:

Kiva kuulla minkä pitusia teijän aiemmat raskaudet on ollut :)

Tänne se paha olo tuli nyt vissii jäädäkseen taas, ei tosin onneks yhtä rajuna kun aiemmin mut pönttöä on käyty morjenstamassa taas päivittäin :sick:

Nyt sit jännittää miten työt menee. Aloitan tosiaan viikon päästä uuden työn ja en haluaisi heti kertoa raskaudesta. Jännittää jaksaminen, 2h välein syömiset ja nyt vielä huono olo :cautious: no onneks on nii paljon opittavaa ja kaikki uutta että alku varmaan menee helposti.

Mites muiden kunto? Mulla on ollu hyvä kunto mut nyt hengästyn ihan pienistä ja tuntuu että koiralenkin jälkeen pitää päästä maate. Ja mä kun olin suunnitellut käyväni salilla normaaliin tahtiin loppuun asti :LOL:
 
Ihania ultrakuulumisia @*Louhi*! En ole perustanut ryhmää, laitan sulle yksäriä kohta, niin saat lisätä mutkin kunhan ehdit perustaa. Ei kiirusta kuitenkaan :)

Meillä esikoinen syntyi 10pv lasketun yli. Ei jouduttu käynnistämään, mutta jestas että oli pitkiä ne päivät la:n jälkeen :LOL:

Tervetuloa uusille! (y)
 
Kiva et saa jäädä en kyl tosin tiedä vaikka aikaistuiski se la.

Mulla oli viime raskaudessa viimenen kolmannes paras, ihan loppu oli jotenki helppo olla ja rauhallinen mieli ei ollu semmonen et tulis jo.

Pitää kattoa jaksaako oottaa ultraan asti ennenkö tulee sinne fb:hen.
 
Mein lapset on syntyny 03/09 ja 10/11. Edellisestä liitosta, nyt siis eka yhteinen mulle ja miehelle ♡ esikoinen synty 39+0 vesien menolla aamulla mutta jouduttiin vauhditramaan kun ei seur. aamunakaan lähtenyt ite paremmin tulemaan. Kuopus käynnistettiin 37+4 ja synty 37+6 mahdottomien selkäsärkyjen vuoksi.

Mullakin la saattaa vielä siirtyä ihan huhtikuun puolelle, mutta niinkuin jo todettu et ei sitä tiedä millon ne syntyy niin ollaan me nyt tässä ryhmässä kaikki jotka on aloittanutkin (y)

Pahoinvointi lieveni viikoksi tullakseen takasin. Olin jo pari vkoa sitten 2pv sairaslomalla kun niin vetämätön ja huono olo oli. Sit helpotti ja reippaana töihin! Sit iski kammottava hajuyliherkkyys :D:D kaikki haisee pahalle!! Kotona suihkuttelin niitä hajujuttuja ympäriinsä ja töihin tulin niin tuntu et joku on vähintään tortun vääntäny sohvan alle, kukaan muu ei tietty haistanu mitään ja minusta haisi tooooosi vahvasti :sick::sick::D

Ja väsymys iski, kaamea. Ei jaksa vaikka nukun koko ajan. :cautious:

Doppler on mullaki tallella edellisistä, oon sillon tällön kokeillu nyt mutta ei oo ääniä kuulunu. En oo kuitenkaan huolestunut kun en edes tiiä millä viikoilla ollaan.

Kauheen kiukkuinen oon, töissä ja kotona tuntuu porukka olevan varpaillaan :whistle:

Jaksaa, jaksaa (yövuorossa) :confused:

Uuna
 
Pari viikkoa pyörähtänyt edellisestä kirjoittelusta. Menee jotenkin aika tosi äkkiä. Meillä nt-ultra ens keskiviikkona :rolleyes: jotenkin edelleen utopistinen olo koko raskaudesta. Kun esikoisen kanssa oli oiretta jos toista, nyt ei mitään. Vasta palasin töihin tällä viikolla, keuhkokuume söi voimat ihan totaalisesti.
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, kun mulla ei tosiaan oo yhtään "raskaana" olo. Sovittiin että nt-ultran jälkeen sitten. Esikoisen reaktio pohdituttaa :notworthy: Pojalla on ikää jo 11-v, perussairautena ennenaikaisuudesta johtuva asperger ja oon tyypille etävanhempi. Eli reaktio voi olla kovasti voimakas.

Karvatassut & siemen 12+2
 
Huomenta.

Toivottavasti kaikki ovat kunnossa..
Eilinen meni murehtien maailman pahuutta, sitä miten järjetöntä on että täällä, pienessä rauhallisessa Suomessa pitää alkaa pelätä ulkona liikkumista :cry:
Itkin miehelleni että tuntuu hiemuisen pahalta että nämä viimeaikaiset Espanjan,Barcelonan ja Suomen hirmuteot on pääosin nuorten, melkein vielä lapsien tekemiä :( Missä menee vikaan ?!
Yritäpä siinä kasvattaa omista lapsista reippaita maailmankansalaisia, pelossa.

Turun uhrien omaiset ajatuksissa.
Rauhallista lauantaita.
 
Huomenta kaikki.

Olen perustanut ryhmän kaikille täällä kirjoittaville. Laittakaa viesti minulle kaksplyssaan jossa lukee nimi, kuvaus profiilikuvasta ja laitan kaveripyynnön, jotta saan lisättyä ryhmään. :) Np-ultran jälkeen on hyvä liittyä jotta pysyy jutuissa mukana, mutta jos joku haluaa odottaa rakenneultraan, niin viimeistään sen jälkeen. :)
 

Yhteistyössä