Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Haha aaa ihana kuulla etten oo ainoo kenen mielestä koirat haisee. Ja täällä kans ärsyttää kaikki lutkutusäänet mitä noi karvaturrit päästelee :LOL: ja muutenkin inhottaa jos ne on ihan vieressä...ennen se oli lähes päivän kohokohta ku nuorempi koira kipus syliin sohvalla :ROFLMAO:

@lintetsa oi ihania uutisia! Ja eihän tuo onneks monella päivällä edes heittänyt, joten jos ei oviksesta oo sen tarkemmin tietoa niin vois hyvinkin olla että on hedelmöittynyt vähä myöhemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iimaka
Siis hyi kun nuo meidän teinit haisee :censored:
Kaikella rakkaudella :LOL:
Ja kissat ärsyttää kun ne tunkee karvojensa kans kylkeen ja syliin ja...
Valkosipuli haisee ihan kauhialta kaapista.
Ja mää ite! :confused: yääääk :D

Mitä ihmettä alkaisin tekee että tämä ilta menis nopsaan...(n)
Huominen jännittää niin että! Oon ihan varma että pillahdan itkuun kun astun ultrahuoneeseen :cry: Ja jos (voi pliiis) kaikki onkin kunnossa, nii vollotan lisää! :geek:

Ihania kuulumisia @lintetsa :love:
 
Olikos täällä muita migreenipotilaita?
Mites teillä lääkehoito?
Mulla ei Panadol auta, tän päiväinen lääkäri kysyi että oonko ottanu sitä migreeniin, tahattomasti naurahdin ja sanoin ai että sitä karkkiako :D Joo ei auta mulla vaikka ottais kuinka aikaisin. Burana on ennen auttanut (ajoittain) jos ottaa heti ekaan auraan mutta nyt se on kielletty. Mulla on Miranax ja Panacod ollut käytössä, samoin Imigran nenäsuihkeena ja ekan raskauden aikaan oli estolääkitys Propral ku kohtauksia tuli se kolme viikossa. Tämä nuori naislääkäri alkoi katsoa jostain ohjelmasta että saako Miranaxia ottaa, sanoin että oon kyllä ottanu aikaisemmissakin raskauksissa. Ainut millä saa sen kaamean kuoleman toivomisen loppumaan. Ohjelma ei sitten vaan toiminutkaan..
 
Huomenna koitan soittaa neuvolaan ja kysyn. Ei mul kyl sen kummempi kipuja oo mitä ny koko aika on ollu sellast jotain ja pariin paperiin tuli kirkasta verta reilusti mut nyt äsken taas ei tullu... Ota tästäki ny selvää...
 
Mulla edellisessä raskaudessa oli tosi usein vuotoja. Säikäytti ihan kunnolla, kun pönttö ihan veressä. Joka kerta kävin lekurissa, lopulta ei terkkariin ees ottanut mua enää vaan suoraan polille. Alku meni keskenmenon vaarassa ja loput ennenaikaisen synnytyksen pelossa. Mulla oli istukka kohdunsuun edessä ja hematooma- ne sielä vuoteli. Toivottavasti pääset @Teps myös pelkällä säikähdyksellä.
 
Mullakin on ollut koko alkuraskaus pientä vuotoa päivittäin, yleensä tosin niukkaa ja väriltään ruskeaa. Ekassa kätilön tekemässä ultrassa ei näkynyt mitään syytä vuodoille ja vauva voi silloin hyvin (rv 6+2). Ton ultran jälkeen samana iltana paljon kirkasta verta, mutta en päässyt lääkärille reissun vuoksi kuin vasta tänään 2,5 viikkoa myöhemmin ja nyt lääkäri bongasi mahdollisen paranemassa oleman hematooman kohdusta. Vauva voi edelleen hyvin, siellä hän möllötti ja viikkoja nyt 8+6 :love: :love: Olo on ihan mielettömän helpottunut!

Sitä mä en kylläkään ymmärrä, että jos kohdussa oli sen ekan ultran aikaan juuri poksahtamassa ollut hematooma, niin miten se kätilö ei sitä huomannut? En kylläkään tiedä, miten koulutettuja kätilön on noita etsimään ja tulkitsemaan...


Toivotaan, että sullakin @Teps vuoto on harmitonta.
 
Mulla tuli eka raskaudessa alussa hieman verta yhden tai pari päivää. En edes siitä kertonut neuvolassa. Ystävä oli yhtäaikaa raskaana jolla tuli vissiin ihan reilumminkin ja pitkään. Silti sai vauvan. Eli ei ollut mitään vakavaa mutta sitä vissiin seurattiin sairaalassa.

Nimiä oon miettinyt jo vähän. Mies jo meinas hermostua että ei vielä. Mutta kun kerroin että se helpottaa ajattelemaan positiivisesti tästä koko hommasta niin hiljeni

Nyt muutaman päivän vähä niinku unohtanu koko raskauden. Ettei tunnu et olis totta. Ja vähän joko ajatellut taas negatiivisemmin tai sit täysin ettei tunnu miltään. Mulla kyllä edellisissäkin suunnitelluissa raskauksissa ollut kaikenlaisia ajatuskausia että kai kaikki on normaalia. Se vaan sitten jotenkin aina harmittaa itseä. Edelleen pelkään hirveesti mitä ihmiset aattelee kun kerrotaan tai sanoo

Kuka se kyseli niistä migreeneistä niin raskausaikanakin voi syödä buranaa mutta siihen oli jotkut tietyt viikot millon ei saa. Että kysy lääkäriltä tarkemmin ennen kun otat. Ite söin liitoskipuihin/tai oliko jotain muuta mutta hirveet kivut oli viime raskauden keskiraskaudessa. Ainakin ihan loppuraskaudessa ei saa mutten muista oliko alkuraskaudessakin sellanen aika millon ei kannata.
 
Tsempit ultriin @Helmitoivo ja @mekkuli81 ! (y)Jännityksellä odotellaan kuulumisia!:)

@Teps tilanteesi kuulostaa pelottavalta, varmasti säikähtäisin itsekin ja pelkäisin pahinta. Mutta monella tuntuu olevan aika runsaitakin vuotoja ja sikiöllä on silti kaikki kunnossa. Toivon että oli harmitonta tuo sinun vuotosi. :)

Oma jatkuva hermoiluni sai lopulta varaamaan ylimääräisen ultran, jonne menen huomenna. Mies ei tuonne valitettavsti pääse. Kertaakaan en vielä ole ollut ultrassa, eli emme tiedä mitään pikkuisesta, paitsi että raskaustestin mukaan mukana on. :sick: Niinpä menen, vaikkei ole kuin kaksi viikkoa nt-ultraan. Kauheasti haluttaisi kertoa muille, vaikka @anni00 tavoin välillä mietin, mitä mahdetaan saada kuulla.. on siis myös itseni suojelemista, ettei olla vielä monelle puhuttu mitään. Kukaan ei meiltä enää lapsia "odota", kolme hieman isompaa kun jo on ja aika tiheästi syntyneet. Mies osaa ottaa rennommin. Pitää tätä täysin meidän asiana ja niinhän se onkin. Että kun meille onnellinen asia niin saa olla muillekin. :love:
 
Miten te muutte joilla on jo pieniä lapsia/lapsi ennestään ootte taklanneet tätä väsymystä? Mä oon ihan loppu joka päivä töiden jälkeen, vaikka siis teen ihan toimistotöitä niin helposti nukkuisin vaikka pari tuntia päikkäreitä joka ilta.. mutta eihän se ole mahdollista kun 5v pyörii tässä kotona. Lisäksi kaipaan hirveästi omaa aikaa! Haluaisin jaksaa urheilla ja tehdä omia juttuja rauhassa, mutta ei ole ollut kuukausiin aikaa/jaksamista tehdä mitään kunnolla. Paitsi syödä :eek: eniten tietty tekee mieli sushia, salmiakkia ja maksamakkaraa. Jep!

Mä kirjoittelin edellisestä raskaudesta blogiin täällä http://takapihojentarinoita.blogspot.fi/
ja saa nähdä jatkaisko tuota. Nyt on vaan kulunut niin pitkä aika noista ajatuksista jo, tuntuu ihan vieraalta toi tyyppi joka tuolla kirjiottanut..

Perjantaina eka ultra, en ole vielä antanut itseni juurikaan edes ajatella raskautta tai vauvaa ettei sitten tule pettymystä jos jotain onkin vialla. Mutta toivotaan että kaikki hyvin!

-marjutan 12+1
 
Tänään aamulla kävin uuesti lääkäriultrassa paikallisessa terveyskeskuksessa. Huoli nousi jälleen kun sikiö ei ole kasvanut viikossa odotetusti :( vähän kuitenkin? Sain heti samalle päivälle eli tänään ajan keskussairaalaan, jossa lääkärin mukaan saa paljon paremmilla laitteilla ja ammattitaidolla katseltua. Toki sanoi että ei vielä aihetta huoleen että tosi vaikeaa terveyskeskuksen "huonoilla" vehkeillä katsella ja näin alkuraskaudessa mitat ei vielä niin tarkkoja ole...
Kellään kokemusta samanmoisesta? Ja miten päättyi, hyvin vaiko huonosti?
 
Täältä myös tsempit tämänpäiväisiin ultriin! (y)
Täällä odotetaan jännityksellä perjantaita, jolloin eka ultra myös. Meilläpäin pyritään ultra tekeen ennen 12+0 päivää. Ollaan lähdössä perjantaina viikonlopuks reissuun, joten vielä ekstrajännä päivä ku pitäis suoraan polilta sitte lähteä ajelemaan.
Oon kyllä koittanu ajatella, että kuinka mahdollisia huonot uutisetkin on, vaikkei mikään sellaiseen viittaiskaan (lähinnä tuo kkm pyörii mielessä, mitä muukin hermoilee), että saisin pidettyä itseni edes jollaki lailla kasassa reissussa..

Ei olla vieläkään kerrottu kenellekkään, päätettiin odottaa tuo ultra eka. Vaikka välillä on sellanen olo että jotku kyllä jo arvailee jotain:whistle::whistle:

Pahoinvointi tuntuu ehkä aavistuksen helpottaneen, menee jopa välillä koko päivä ettei vello yhtään(y) Mutta supertarkka hajuaisti on ja pysyy:D ja edelleen esimerkiks sotkunen tiskipöytä+likaiset astiat jotenki ällöttää, sama oli edellisessä raskaudessa.. On nää kummallisia oloja:LOL:

Sannelii ja pikkinen 11+1
 
Hei! Enköhän mäkin liity seuraan. En vielä omalla identiteetillä viitsi somessa julkaista, että tosiaan tuolla sisällä kasvaa ihka oikea vauva! Mun laskettu aika on 8.3 joten tällä hetkellä viikoja 11+6. Kyseesä ensimmäinen lapsi ja plussa oli sillee takaraivossa odotettavissa, mutta positiivisesti yllätti meidät molemmat. Kävin varhaisultrassa vkolla 8 ja voi sitä ihmetystä, kun kuultiin sydänäänet! <3 Oli hyvin epätodellinen olo. Ensivkolla seuraava ultra enkä malta odottaa, että nähdään pikkuinen uudestaan...vähän tietenkin myös jännitän, että kaikki on ok. Ainakin mun keho sanoo, että kaikki on hyvin. Selvästi jokin tuolla kasvaa.
Mulla oli alun raskauspahoinvointia vkolle 9 asti...kaikki ruoka ällötti paitsi omenat ja rypäleet. Ja hajuaisti...voi luoja...mulla on jo luonnostaan hyvin herkkä nenä ja raskauden myötä se on herkistynyt entisestään. Tupakka, hiki, mausteinen ruoka...yäk yäk yäk. Nykyään olo on tasottunut sen verta, että pystyn syömään lähes normaalisti ja vainukoiran nenä on kans rauhottunut hieman.
Rinnat on ollut arat jo enne plussaamista ja oon jo totutellut ajatuksee, että arkuus tuskin loppuu raskauden aikana. Maha on varsinkin iltapäivisin turvonnut pallo, mutta raskautta siitä ei vielä erota. Näytän vaan lihonneen :D
Ja jos mä saisin päättää, harrastaisin miehen kanssa seksiä koko ajan. Että sellasta :D

Mut hei kiva päästä mukaan jakamaan juttua :)

Terkuin
Maya89, la 8.3, ikä 28, 1.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Mä oo laittanu eilen jo viestiä fb-ryhmästä.

Täällä on tänään ensimäinen päivä, kun ei oo tarvinnu oksentaa heti aamusta. Mytta katsokaa vaan, että huomenna kun on hammaslääkäriin meno, niin laatta lentää. Yhyy...

Täällä viikkoja tänään 10+5 ja doppleriin tuli vihdoin uus laturi. Oki pakko äsken kokeilla ja siellähän pikkuvintiön sydän hulluna läpätti.

Enää ei oikeastaan ole väsymystäkään ilmassa. Saamattonuutta ennemmin ja aloittamisen vaikeus.

Ens viikolla ultra. Jännittää
 
Noniin, ultrassa käyty ja hiukan sekavat fiilikset..
Kohdussa näkyi yksi elävä vauva, joka heilutteli käsiään merkiksi että kaikki on ok.
Mutta.. raskaus ei ollutkaan niin pitkällä kuin on luultu, ja laskettu aika muuttui alustavasti 12päivää myöhemmäksi.
Tästä syystä ei voitu ottaa nt-mittaa, eikä oikeastaan mitään muutakaan, hoitaja nopeesti vaan katsoi ja tuumasi että " ei oo tarpeeksi isovielä, käyppä tuosa parinviikon päästä uudelleen " ...:alien:
Myös uudestaan pitää ottaa verikokeet, jotka nekin on nyt siis otettu liian aikaisin..
Typerää, mulla on vähän pöljä ja paska-fiilis, vaikka kaikki on hyvin ja vauva masussa kasvaa. Ihmismieli vaan taitaa olla tämmönen, että yllättävät muutokset tällaisessa asiassa saa aikaan tämmösem pöff-olon... (n)

Tervetuloa uudet!

Mekkuli ja mini6 rv? 10+6? (Uus la 15.3 )

Ps. Saanko silti jo tulla fb-ryhmään :cry::D:love:
Laitoin yv @*Louhi*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Mä oo laittanu eilen jo viestiä fb-ryhmästä.

Täällä on tänään ensimäinen päivä, kun ei oo tarvinnu oksentaa heti aamusta. Mytta katsokaa vaan, että huomenna kun on hammaslääkäriin meno, niin laatta lentää. Yhyy...

Täällä viikkoja tänään 10+5 ja doppleriin tuli vihdoin uus laturi. Oki pakko äsken kokeilla ja siellähän pikkuvintiön sydän hulluna läpätti.

Enää ei oikeastaan ole väsymystäkään ilmassa. Saamattonuutta ennemmin ja aloittamisen vaikeus.

Ens viikolla ultra. Jännittää

Ooh, hyvä ku puhuit hammaslääkäristä, olin jo unohtanu koko asian!!:eek:o_O
Yritin nimittäin soitella sinne vielä pari viikkoa sitte eikä kertaakaan kukaan vastannu ja sit tyylikkäästi unohdin koko homman:whistle: siispä alotan taas puhelinrumban..:mad:
 
Tervetuloa uudet :)

Uskon että heittää mielen aika sekaisin @mekkuli81 Niin mullakin laittaisi. Tänään on tasan kaksi viikkoa omaan nt-ultraan. Jännittää edelleen älyttömästi mitä sieltä löytyy, vaikka ulkoisesti kaikki hyvin. Tänään tuli käytyä verikokeissakin.

Vuodoista. Voivat tosiaan olla harmittomia. Varsinkin tuollaiset yksittäiset. Mullakin oli noita pari viikkoa. Hermon veti kireelle, kunnes selvisi että hematooma se vaan vuotelee. Nyt ei olekaan yli viikkoon vuodellut vaikka gyne oli sitä mieltä, että saattaa vuotaa jopa viikolle 15. Toivotaan ettei innostu uudestaan vuoteleen.

Migreenistä. Mulla on juuri tänään kohtaus pitkästä aikaa. Edellinen oli edellisten menkkojen aikaan eli kesäkuun alussa. Mulla on yleensä hormonaalinen migreeni ja nyt on varoteltu että raskausaikana voi yltyä kunnolla. Ja lääkkeenä saan ottaa kaksi panadolia kolme kertaa päivässä. Eli oikeastaan yhtä tyhjän kanssa :rolleyes:
 

Yhteistyössä