Maaliskuiset 2018 *lokakuussa*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedotpunaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu sitten neuvola käynneillä.

1.3
Karvatassut, 30v, SEKS, 2 .lapsi
celest, 25, TAYS, 2. lapsi


2.3
Jenniferia, 27v, OAS, 2.lapsi

3.3
hoo#, 28v, KYS, 1.lapsi


5.3
moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi
Henskula, --, HYS, 2.lapsi
Sarriina, 37v, OYS, --


6.3
marjutan 33v, JS, 2.lapsi
Hensku-, 29, TAYS, 1. lapsi


7.3
JossuT, 31v, TAYS, 1.lapsi
Meora, 25v, --, 1.lapsi
Rosmarin, 28v, 7.3, --, 1.lapsi
Cumina, 34v, KOKS, 2.lapsi
Hilda18, 31v, TAYS, 2.lapsi
Iimaka, 27v, OYS, 2. lapsi

8.3
Risukko, 29v, -- , 1.lapsi
mannanen, 31v, --, 1. lapsi
EveningStar*, 35v, SEKS, 3.lapsi

9.3
Aurinkoinen# ,28v, TAYS, 1.lapsi
Hilkku81 , 35v, TAYS, 1.lapsi


10.3
mussu81, 36v, OAS, 4.lapsi

11.3
Jenspanen, 30v, OYS, 3.lapsi
lloyd, --, --, 3.lapsi
Villavarvas, --, SatKs, 4.lapsi

12.3
Suikku1, 25v, -- , 1.lapsi
Mimzku85, --, --, 2.lapsi

13.3
Reveria, 31v, OYS, 4.lapsi
Lily79, -, 3. lapsi

14.3
skatta*, --, --, 3.lapsi
Jalei , 26v, NKL, 1.lapsi

15.3
Maamini, 35v, --, --
Pharaoh, 27v, --, 1.lapsi
minttuchrista, 20v, P-KKS, 1.lapsi

16.3
Mekkuli81 ,36, Oys, 6.lapsi
Iltatähti76, --, --, 2.lapsi
Teps, 27v, P-HKS, 2.lapsi
Edith_87, 30v, TAYS, 1.lapsi


17.3
NassuRessu, 27v, KAKS, 3.lapsi
kkatjah, 25v, TYKS, 1.lapsi

18.3
Hannah4, 31v, -- , 4.lapsi


19.3
Madre18 , 30v, SeKS, 2.lapsi


20.3
Citilda, 31v, LS, 2.lapsi
Tuut1kk1, 28v, --, 1. lapsi


21.3
Mamushka32, 32v, --, 1.lapsi
Täplämursu, 28v, --, 2.lapsi
Heity, 30v, NKL, 1. lapsi

22.3
Cätrik33, 31v, --, 2.lapsi (kolmas)
Cleffa, 33v, TAYS, 2. lapsi
Äiti26, 32v, K-HKS, 4. lapsi

23.9
mannamuu, 30v, NKL, 4.lapsi

25.3
Uuna, 32v, P-KKS, 3.lapsi

26.3
Tiuva, 24v, --, 1.lapsi (kolmas raskaus)

28.3
lintetsa, 31v, PHKS, 3. lapsi
Iiel, 27v, K-SKS, 1.lapsi


29.3
rubikinkuutio, 27v, OAS, 1.lapsi
Sanniss, 28v, KPKS, 4. lapsi
Jesy, 34v, --, 1.lapsi



30.3
Anni00, 30v, OYS, 3.lapsi

31.3
Julyah, 35v, Seks, 3.lapsi




Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Heippa,

tein sitten uuden ketjun meille :) Niin se vaan maaliskuu lähestyy :love:

Tänne ihan tasaista perusarkee, jonkun verran väsymystä on mutta ei nyt ollut muuta. Töissä kyselin joulukuusta, niin sain tietää et työsoppari jatkuu tammikuun seittemänteen. Sitten oon ihan valmis jo jäämäänkin kotiin "odottamaan" työtarjouksia :ROFLMAO:

Meillä ylihuomenna ultra yksityisellä puolella, jännää :p Mies ei oo viel päässy ultraan mukaan eikä varmaan pääse siihen viralliseen rakenneultraankaan niin kiva mennä kerran edes yhdessä :) Josko sieltä tulis jo sukupuolesta arvioitakin :D

Teps 16+3
 
Lähestyy tosiaan! Mulla ei kyllä ole sinne vielä kiire. Pitäisi ensin ehtiä opiskella yksi kokonaisuus valmiiksi mieluusti ja muutenkin hirvittää se elämä kolmen lapsen kanssa niin, että hyvin voin vielä hautoa tässä sen melkein puoli vuotta :D.

Energisempi olo on täälläkin. Ei nyt mikään pirteä sentään, mutta enää ei koko ajan väsytä. Se lieväkin pahoinvointi alkaa olla takana päin, iltaisin kyllä usein vieläkin öklöttää, mutta se lienee enemmän närästysperäistä ja siihen auttaisi hieman, kun söisi fiksummin.

17+1
 
Täälä päivät vierii verkkaiseen.. vähän flunssaa nyt meinaa olla ..

Vähän huolta kun liikkeet ei tunnu kovinkaan selkeinä, ja edellisillä kerroilla kyllä on näillä viikoilla jo tuntunut.
Pientä hipsutusta sillointällöin nyt.

Sokerit pysyy hallinnassa ruokavaliolla, painoa ei ole tullut grammaakaan, ja pahoinvointi alkaa olla muisto vain :)
Väsytystä kyllä on, liekkö hb laskussa, vai johtuuko syksystä vai tästä flunssasta joka myös lapsia vaivannut.. (n)

Mekkuli ja mini6 16+3
 
Voi @lloyd miten sä jaksat viel opiskellakkin tässä samalla :D

@mekkuli81 eiköhän siellä oo kaikki kuitenkin hyvin ja jos hipsutustakin tuntuu :)

Täällä vähän hiljasta olluy, onkohan kaikki siirtynyt toisaalle keskustelemaan? :D

Heei onks teil mitään raskausaiheisia blogeja mitä ootte lukenu? :)

Teps 16+4
 
@lloyd Sä oot kyllä reipas, mun ainoa velvollisuus on leppoisa toimistotyö, mutta sekin tuntuu vievän voimat ihan täysin, eilenkin olisi ollut valmis nukkumaan jo ysiltä. Jos tässä vielä olisi lapsia/opiskelua/muuta hässäkkää, niin oisin varmaan ihan romuna.

Täällä on vähän tällainen "tylsä" suvantovaihe menossa, ei kauheasti mitään kirjoitettavaa. Alkuraskauden neuvola/ultra/sokerirasitus aktiviteetit ohi ja seuraavan kerran ultra vasta yli 5 viikon päästä ja seuraava neuvola marraskuun lopussa. Tänään siis 14+6. Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, mutta sydänäänet löytyy dopplerilla aina hetkeksi ennenkuin vauva livahtaa alta pois. Häpyluuta särkee edelleen melkein päivittäin pidempään kävellessä, mutta muita merkittäviä vaivoja ei vielä ole ilmaantunut.

Tuntuu, että aika vaan matelee... Voisko olla jo vaikka joulukuu?
 
Minä ainaki oottelin millo joku postaa linkin uuteen ketjuun :LOL:

Tänään oli neuvolalääkäri. Siellä kaikki hyvin. Kerrottiin väsymyksestä ja avuntarpeesta. Kuulemma voidaankin saada kahelta eri taholta apua kun oma th luuli et toinen on vaan isoille perheille. Laitoin sinne heti yhteydenottopyyntöä.

Joko muistin tänne kertoa että mies sai uuden työpaikan ja alottaa kuun lopussa. Sitten on lyhempi työmatka ja muitakin parannuksia tiedossa sen työn suhteen.
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Enempi tulee fb:n puolella pyörittyä ja tämä jäänyt lähinnä lukema-asteelle viime aikoina. :(

Täällä menee ihan hyvin raskauden suhteen. Maha kasvaa kohisten ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Syystakki on melko pinkeä ja pitää vaan toivoa, että syksy ei olisi kovin pitkä että voi siirtyä äitiystalvitakkiin. Jotenki mukavaa kun enää ei tarvi salailla mitään, vaan voi vaan olla rehellinen möhömaha :D

Hankinnoista: Vaunut varmaan menee uusiksi, jos en saa tuuletettua tunkkaista hajua pois kankaista. Sovittiin jo siskon kanssa, ettän ostan siltä yhdistelnävaunut jos omista ei haju hälvene.. Muuten melkolailla kaikki on valmiina vauvaa varten. Ainiin, auto pitää vaihtaa 7 pakkaseen..

Rakenneultraan on vielä melkein kuukausi ja ens viikolla pääsee neuvolaan pitkästä aikaa. Edellisestä on jo kk aikaa..

Jenspanen 17+2
 
Heips!

Lukemisen puolelle jää vähän mullakin, mut en ole fb-ryhmässä enkä taida liittyäkään. :) Raskaudessa ei mitään mainittavaa, kuten @Jesy sanoi niin jonkinlainen suvantovaihe. Ihan hyvä niin, gradun palautus, työt ja lapset kyllä pitävät kiireisinä. En varmaan tiedä mitä teen sitten vuoden vaihteen jälkeen, kun kaikki paitsi rakkaat lapset on pois arkea kuormittamasta. :D:love:

Seuraava nla (lääkäri) ja rakenneultra ovat molemmat mulla vasta marraskuussa, joten sillä saralla on hiljainen lokakuu. Eikä siinä mitään, toivon ettei mitään äkillistä tarvetta yhteydenotolle edes tule, tarpeeksi on jo tapahtunut tähän alkuraskauteen.

@Jenspanen auton vaihto on meilläkin edessä! Se on se isoin ja tärkein hankinta, vaikkei meillä mitään pienempääkään kyllä valmiina ole. Kaiken muun uskon helpolla löytyvän, mutta auto kyllä aiheuttaa päänvaivaa (7-paikkainen) ja mä toivoisin auton olevan valmiina jo piakkoin. Hermoilen, että jos se sitten jää viimetippaan niin ollaan ilman autoa, johon koko perhe mahtuisi.:sick:
:ROFLMAO:

@anni00 ihania kuulumisia, kiva että teille olisi nyt apua tiedossa! Toivottavasti asiat edistyvät siltä osin nopeasti. (y)

@lloyd tsemppiä opintoihin! Been there ja pian voin sanoa myös done that, hommaa on, mutta äitiydestäkö johtuu, että osaa olla myös aika tehokas. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Kiitti uudesta ketjusta!

Täälläkin opinnot painaa päälle, joulukuun alussa olisi vielä yks parin viikon pätkä harjoitteluakin.. Kun siitä selviää, niin sitten opiskelen sinne asti kun jaksaa/pystyy ennen synnytystä.

Hmm. Mua vähän huolestuttaa, kun en oo tosiaan mitään liikkeitä tuntenut. Tuntuu, että kaikilla muilla on jo kovastikin liikehdintää. Vaikka kaiketi on normaalia, jos esikoisesta liikkeitä ei välttämättä kovin ajoissa tunne. (n) Jospa niitä alkaisi pian tuntea. :love:

Tänään 17+1
 
Niiin no joo ois kyl voinu jos ois tajunnu laittaa sinne linkin @anni00 ja @Sannelii :LOL:

@Jenspanen Meillä kans oli aluns et pitäakö vaihtaa autoo ku nyt ois se hetki et siitä saiski jorain mutta ei sit viittitty ku meitä ois sit vasta neljä nii mahtuu varmaan :) Vtuplavaunuja oo itte miettiny mut täytyy kartoo miltä tuntuu vuoden alussa:LOL:

@Suikku1 Älä hätäile, ei oo vielä mikään paniikki vaikka ei tunnekkaan, mulla meni esikoisesta sinne johki puoleen väliin ennenkö osasin tajuta et nyt tää on vauva joka liikkuu/potkii (y):)

Nyt tästä tokasta oon kyl sellasta hipsutusta tuntenu ja yks ilta ihan varmaan potkuja ku jumpsutti illal sängus varmaa pari minuuttia samas paikassa:LOL:
Jännää huomen ultraan miehen kans ku se tulee töistä, mitenköhä sitä malttaa olla koko päivän ku viel vapaapäivä:LOL:

Teps 16+4
 
@Teps jännittävää!! Keksit jotain mukavaa tekemistä ja ajankulua huomiseen päivään. Tuu sitten kertomaan kuulumiset ultran jälkeen! :)

@Suikku1 ei tosiaan hätää vaikket liikkeitä tunne. :love: Mä tunsin Teps'n tavoin ekasta vasta noin puolessa välissä, saattoi olla jopa vko 20+. Tokasta ja kolmannesta hieman aiemmin, nyt olen huomannut ne "hipsutukset" jo 15+.
 
Tännekö kaikki olivat tulleetkin :) Huomasin uuden ketjun vasta nyt. Muiden kuulumisten lukemiseksi mennyt mullakin. Faceryhmässä en oo.
Mulla maha ei ole edelleenkään mitenkään mainittavan suuri. Olen pitkä, kohtu taitaa olla taaksepäin kallellaan ja istukkakin on edessä. Kyllä vähän toivoisin, että maha kasvaisi - ei olisi niin epäluuloinen olo jatkuvasti. Jotain hipsutuksia olen aina välillä tuntenut kohdun sivuilla - liekö sitten liikkeitä vai jotain muuta. Doppleria en omista, niin ei hajuakaan onko tuolla kohdussa yhä elämää. Todella toivon, että on. Huomenna mennään neuvolaan voimavarakaavakkeet täytettynä. Viimeksi siellä oli se terveyskeskuslääkärikin. Tällä kerralla ei oo.. Jännittää, että kuunnellaankohan siellä sykettä tällä kerralla. Viimeksi se kuuntelu meinas mennä lääkärin hermoiluksi kun ei ensin löytänyt sitä sykettä. Rakenneultra meillä on tämän kuun lopussa. Sinne tuntuu olevan tosi pitkä aika vielä.

-Hilkku ja pikkuinen 17+5
 
Eipä ku ei oo "mitään kerrottavaa" niin ei jaksa kirjottaa :LOL: Ja fb- on ollu näppärämpi vaikka tännekin olen aina kirjautuneena.

Käyn kyllä lukemassa tekstejä.

Tänään kävin ylinääräsessä neuvola lääkärissä ku toi pissatulehus edelleen on. Kolme kuuria oon syöny ja nyt sain vähän tujumman ja se on 10 päivän kuuri kolme tablettia päivässä. Jospa nyt lähtis. Sit jos ja kun tää lähtee nyt, niin saan päättää alotanko estolääkkeen vai kokeillaanko tuleeko se takas ilman.


-16+4-
 
Täällä tänään vähän semmonen tylsä päivä..
Päivät menee nyt muutenkin verkkaiseen tahtiin sokereita seuraillen ja arkea pyörittäen.
On ihanaa että olo on jotakuinkin normaali, joinain aamuina ihan oon säikähtänyt kun ei tunnu yhtään raskaana olevalta olo ja joskus masukin on aamuisin kadoksissa :rolleyes:
Väsytys kyllä vaivaa, ja tämä flunssa..
Fb puolella enempi tulee oltua, mutta täälläkin kyllä ,ainakin vielä :)
3viikkoa6pvää rakenneultraan :D
Vauvan liikkeet tuntuu hipsutuksina ja masun piilottelu alkaa olla vaikeaa :ninja:

Mekkuli ja mini6 16+5
 
Ah, hyvä kun muistutitte voimavarakaavakkeista! En oo muistanut täyttää ja huomenna on neuvola :D. Huomiselle on hirveästi muutakin muistettavaa... Oon nukkunut pari viime yötä tosi huonosti, joten aivot ei tunnu toimivaan tipan vertaa :D.

Tasan kolmen viikon päästä on meillä rakenneultra! Se on mulle aika tärkeä etappi, jotenkin sen jälkeen sitä alkaa sit uskoa ja luottaa enemmän, jos siinä ei mitään poikkeavaa selviä. Onneksi todennäköisyydet hyville uutisille on paljon isommat kuin huonoille, mutta toki se silti mietityttää, kun seulontaahan noi rakenneultrat on eikä mitään muuten-vaan-vauvaa-moikataan-kurkkauksia.

@Hannah4 juu, mä oon opiskellut niin kauan kuin on ollut lapsia ja aika kauan ennen sitäkin :D . En oikein osaa lopettaa :D . Valmistuin reilu vuosi sitten, mutta nyt sit täydentelen vielä opintojani, kun ei kerta töitäkään ole. Nyt yhtä kokonaisuutta suorittelen ja toivottavasti saan valmiiksi ennen kuin tän vauvan kotihoitoajan jälkeen aloitan työnhaun, että olisi siitä pätevyys sitten ja vähän enemmän ovia auki työmarkkinoilla.

Minä löysin äitiystalvitakin, niin nyt on sekin asia kunnossa. Parit äitiysleggarit tarvisin kyllä lisää.

17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
Pitäisikö sitä aktivoitua taas tänne :D Kun ei ole ollut mitään ihmeellistä niin ei ole tullut oikein edes lueskeltua.

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki pienellä hyvin :love: itselläni paino oli samassa ja jopa hieman tippunut. Rasitustestissä kuitenkin yksi arvo heitti minimaalisesti rajaarvosta niin joudun viikon mittaan sokereita. Ainakin ekan päivän perusteella ne menevät reippaasti alle raja-arvojen. Katsotaan joudunko viikon jälkeen jatkamaan tätä hommaa.

@Suikku1 Ei todellakaan kannata huolestua siitä, ettei liikeitä tunne. Esikoisen odottajalla ne odottavat reippaasti jonnekin 20+. Toki yksilöllistä. Ystäväni tunsi viikolla 18 ja toinen vasta viikolla 24. Itse odotan niitä jossakin tuolla raja-akselilla :LOL:
 
Pakko hehkuttaa molemmat lapset nukkuu!!! Alotin luukastaki rauhottaa ja nukuttaa seiskasta eteepäi. Ja se nukahti mun syliin kakskytvailla yheksän! Ihan sama vaikka sylissä silittelin ku sais aikaistettua. Kohta meen iltapalalle.

En muista millon ekassa tunsin vauvan mut eka kerta tuntu just siltä perhosen siiviltä varmaan joskus puolivälin tienoilla. Tokassa tuntu muistaakseni jo vk16 ihan kunnon muksaus mutta tietysti silti tavallaan pieni mut tavallaan tuntu samalta kuin ekalla sit myöhemmässä vaiheessa. En sit tiiä olisko tokassaki ollu aiemmi hipsutuksia kun tunsin niinku nytkin liian aikasin mitä lie elohiiriä niin en sit koskaa uskonu olevan vauva. Enkä pannut sit niin merkille. Mut vauvat voi olla masussakin todella erilaisia. Esikoinen oli tosi rauhallinen et moni ressaavampi olis varmaa yhtenää tehny liikelaskentaa mut minä en osannu pelätä jotenki. Neuvolan th sanoi että äidin vaisto. Toka taas oli heti kun tunsin tosi vahva ja kova riehumaan se potki vielä synnytyksessäkin mua.

Anni00 ja kolmonen 14+5
 
On kyllä rauhallinen vaihe raskaudessa. Väsymystä on välillä edelleen. Huimaus on myös alkanut. Verenpaineet ovat aina olleet minulla alhaiset, mutta kai raskaus sitten laskee niitäkin. Neuvolassa pitivät alhaisia paineita hyvinä vaikkakin huimausta inhottavana vaivana.

Tänään oli keskiraskauden neuvolalääkärikäynti. Kaikki ok. Joka kerta ultrissa vauva potkii ja on levoton. Tuli mieleen, että onkohan taas tulossa hiukan eloisampi lapsi :rolleyes: Esikoinen on aikamoinen elohiiri ja nuorimmainen taas rauhallinen. Alkoi vähän hirvittämään..:confused:

Ostin dopplerin ja täytyy myöntää, että se tuo mielenrauhaa. Etenkin, kun liikkeitä ei vielä tuntunut ja tieto raskaudesta levisi niin pystyi jotenkin olemaan varma, että uskaltaa myöntää/kertoa raskaudesta. Tunnistan jo liikkeet (nyt rv 17+1), mikä on ihmeellistä, koska aiemmin olen tuntenut vasta rv 20+.

Kiloja oli kertynyt jo 5kg :oops: Kukaan ei maininnut neuvolassa mitään, mutta itselle tuli olo, että ei haittaisi vaikka vähän rauhallisemmin paino nousisi. Itse asiassa lääkäri totesi, että paino on noussut hyvin ja hb laskenut eli kaikki on niin kuin pitääkin (y)

Rakenneultra on kolmen viikon päästä ja sitä kyllä odotan kovasti. Koen sen jännittävimpänä ultrana. Joka kerta ollaan päätetty kysyä sukupuolta ja joka kerta se on myös unohtunut kysyä :whistle: Onneksi kätilöt ovat loppuvaiheessa kysyneet halutaanko tietää. Yleensä nimen keksiminen on ollut meille hankalaa, mutta nyt olisi hyvät vaihtoehdot mietittynä ja siksikin olisi kiva tietää sukupuoli. Eipä se auta kuin odotella..

Lily 17+1
 
Neuvolassa käyty. Kyllä oli helpotus kuulla vauvan sykkeet. Mulla kun maha ei oikeastaan ole kasvanut ja liikkeistä en osaa sanoa varmaksi, niin kyllä on alkanut välillä vähän hirvittämään. Tällä kerralla niitä sykkeitä ei jouduttu etsimään tolkuttoman kauaa. Kaikuäänet kuuluivat heti ja pienen etsinnän jälkeen kunnon sykekin. 140-150 merkattiin korttiin taas. Sukupuolta tuosta ei uskalla varmaan lähetä veikkaamaan... Vauva oli tänään kyllä vilkkaalla tuulella, yritti mennä doppleria karkuun. Itselle tuli yllätyksenä, että kohtu yltää jo napaan asti ellei vähän ylikin. Ei se siltä päällepäin oikein näytä :D

Meidän neuvola on siirtymässä sähköiseen neuvolakorttiin. Saatiin kotiläksyksi käydä kirjaamassa sinne nettiversioon tietoja. Käytössä nyt siis pahvinen ja se nettiversiokin sitten ihan kohta.

Seuraava odotettava juttu on sitten rakenneultra. Siihen on monta viikkoa vielä. Ultra on taas Tampereella. Meidän kunnassa ultria ei järjestetä. Marraskuun neuvolassa eli enskerralla kun sinne meen, käydään läpi Kela-asioita. Se, jos jokin, on jo ihan jotain konkreettista.

Täällä on huomenna 18+0.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö sitä aktivoitua taas tänne :D Kun ei ole ollut mitään ihmeellistä niin ei ole tullut oikein edes lueskeltua.

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki pienellä hyvin :love: itselläni paino oli samassa ja jopa hieman tippunut. Rasitustestissä kuitenkin yksi arvo heitti minimaalisesti rajaarvosta niin joudun viikon mittaan sokereita. Ainakin ekan päivän perusteella ne menevät reippaasti alle raja-arvojen. Katsotaan joudunko viikon jälkeen jatkamaan tätä hommaa.

@Suikku1 Ei todellakaan kannata huolestua siitä, ettei liikeitä tunne. Esikoisen odottajalla ne odottavat reippaasti jonnekin 20+. Toki yksilöllistä. Ystäväni tunsi viikolla 18 ja toinen vasta viikolla 24. Itse odotan niitä jossakin tuolla raja-akselilla :LOL:
Aika jännä miten eroaa nämä sokeriseurantajutut alueittain. Meilläpäin jos ykskään arvo poikkeava, tarkottaa se raskausdiabetesta ja sokereita on seurattava kolmena päivänä viikossa koko loppuraskauden ja insuliinit alotetaan tosi herkästi jos kotiseurannassa tulee muutamakaan poikkeava arvo..

Sannelii ja pikkinen 17+2
 
Ultrakuulumisia eiliseltä, kaikki hyvin ja vaatas edelleen viikkoja. Sukupuoli arvaustakin saatiin mutta se oli niin varovainen arvaus että en taida sitä viittiä julki vielä tuoda. Rakenneultraa siis odotellessa tän kuun vika päivä :)

@Hilkku81 Onko siis tulevaisuudessa siirtymässä kokonaan nettiin neuvolakortti? Aika tylsää jos on. O han sitä paperiversiota kiva näytellä ja hypläillä ittekki ja säästää lapselle ittelleen:LOL:

Mulla ihan voimaron olo, tässä nyt ollu parisen viikkoo vähän flunssasena töissä ja nyt tuli sitte iha stoppi. Sain 3 päivää saikkua ja toivottavasti riittää. Kurja olla poiiskaa varsinki ku kuulee esimiehen äänestä läoi et :mad:

Teps 16+6
 
@Teps : Ainakin täällä meillä ollaan. Joissain paikoissa sähköinen kortti on kai jo täyspainoisesti käytössä. Sivusto on ipana.fi - tosi kivalta vaikutti. Neuvolasta ja synnytyssairaalasta pääsevät katsomaan suoraan tiedot sieltä. Osa osioista on sellaisia, että ne eivät näy neuvolaan tai sairaalaan ollenkaan. Sinne saa laitettua tietoja tosi kattavasti muistiin, voi pitää omaa päiväkirjaa ja sitten siellä on mm. sellainen viikko viikolta raskaudesta kertova osio, jumppaohjelmakauppa, keskustelupalsta.. Oma asenne digikorttia kohtaan oli ensin aika nuiva, mutta kyllä tuo kuitenkin tosi hyvältä vaikuttaa.
 
Täällä ei tarvi sähköisestä kortista edes haaveilla. Äitiysneuvolaa pitää tasan yksi terkkari ja kehitystä ei oo varmaan tapahtunut mitään viimeisen 20v aikana. "Näin meillä on aina tehty..."

Opiskeluista tuolla puhuttiin aiemmin. Oon täyspäivätöissä, mutta viimeisen vuoden aikana oon tehnyt yhtä n.30op kokonaisuutta lisäpätevyyttä varten, se pitäisi tenttiä kolmen viikon päästä; vaivaiset 7kirjaa mm. luettavana. Haluaisin saada sen nyt valmiiksi, kun seuraava mahdollisuus on vasta keväällä ja aika varma oon, että vauvan ja isomman lapsen kanssa ollessani kotona en ainakaan saa siihen luettua...meinaa pukata jo pikkustressiä.

Rakenneultra on vasta marraskuussa ja lääkärineuvolakin parin viikon päästä. Välillä aika tuntuu kovinkin pitkältä.
Liikkeitä on onneksi alkanut jo tuntumaan.
 

Yhteistyössä