Maaliskuiset 2018 *maaliskuussa* MEIDÄN KUU!

Pieni, täydellinen poikavauvamme hälytti yllättäen lauantai-iltana rv 38+6, kun vedet alkoivat valua. Synnytys oli tosi nopea ja nippa nappa rv 39+0 puolella, 11.3. syntyi rakas pienokaisemme. :love: Tänään jo päästiin kotiin, vauva voi hyvin ja oma toipuminen on tällä kertaa yllättävän nopeaa. Tosin voihan tästä suunta muuttua toiseksi, mutta nautin kyllä, kun ikinä en ole voinut näin hyvin synnytyksen jälkeen. :)

Hannah ja pikkunelonen 1vrk
 
Paljon onnea ihanasta pienestä pojasta @Hannah4 ! Mukavaa kuulla, että synnytys meni nopeasti ja olet voinut hyvin ja pääsitte nopeasti kotiin. Nyt vain nautitte vauvantuoksuisista ajoista ja uudesta pienestä perheenjäsenestänne!:barefoot::love:

Hmm.. Mitä olette mieltä, pitäisikö tuonne etusivulle päivitellä jo syntyneitä vai haluatteko tietoja sinne? Esimerkiksi rv, paino, pituus ja sukupuoli. Jos haluatte, niin laitelkaa vaikka punaisella tietoja niin osaan bongata ja muokata sitten tota aloitusviestiä. :)
 
Onneksi olkoon @Hannah4 :love: ihanan nopean kuuloinen synnytys!

Täällä viikko laskettuun aikaan ja neuvolassa käyty eilen. Oma painonnousu on nyt onneksi vähäisempää kuin parilla viime käynnillä, huh. Ilmeisesti normaalia että painonnousu tyssää ennen synnytystä. Vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt, voi kumpa se enteilisi synnytystä tässä lähipäivinä. Oma olo olisi muuten vielä siedettävä, mutta kun sain loppuajan vaivoikseni oikein mojovat liitoskivut :devil: Häpyluu on kuin tulessa ja liikkeellelähtöön tarvisi rollaattoria. Kävely vaaputtaa ja on entisestään hidastunut, mikä ei sovi mun luonteelle yhtään. Kovasti oon yrittänyt jutella masulle, että saa tulla, mielellään ennen laskettua :whistle: ei täällä yhtään malttamattomia olla.
 
Enpä ole täällä moneen kuukauteen kirjotellut, mutta ehkä sitä voisi päivittää sen verran, että meille syntyi täydellinen ja ihana pikkumies 6.3 aamuyöstä :love: sairaalasta kotiuduttiin perjantaina ja nyt opetellaan elämää vauvan kanssa :love:
 
@Villavarvas : Mulla eka lapsi, vastaan silti. Mulla yhä jälkivuotoa, ihan kuukautisvuodon tapaista (välillä hiipuu ja sitten taas saattaa tulla runsaammin) ja synnytyksestä 2,5 viikkoa.

Meillä mietitään jo ristiäisiä. Kummeja pähkäiltiin tosi kauan ja päätettiin pyytää näin ensimmäisen lapsen kummeiksi sisaruksia : yhtä siskoani miehensä kanssa ja miehen ainutta siskoa miehensä kanssa (olemme myös miehen siskon ensimmäisen lapsen kummeja)Tulikin sitten yllättäen murhetta asian suhteen.. Miehen sisko kieltäytyi kummiudesta! (Siis vaikka ovat olleet mukana tässä odotuksessa antaen meille vanhoja vauvatarvikkeitaan ja olemme heidän lapsensa kummeja) Mies kuitenkin toivoi siskoaan kummiksi ja ilmeisesti suostuivat nyt sittenkin... Itseäni harmittaa, että edes pyydettiin heitä. Tämä episodi ei tehnyt kauhean hyvää sukulaissuhteille. Niin ja syyksi kieltäytymiselle tuli ensin se, että ei ole aikaa... Ois tehny mieli loukkaantua enemmänkin. Siinä vois kuitenkin käydä niin, että oma kummilapsemme joutuisi sijaiskärsijäksi ja se ei ole mikään tarkoitus...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea @rosmarin ja @Madre18 vauvoista! <3 Onko nyt niin, että tähän mennessä tänne palstalle syntyneistä vauvoista ilmoittaneilla on kaikilla poikavauvat?

@Hilkku81 , kiitos vastauksesta. Kuulostaa aikalailla samanlaiselta kuin mullakin, että välillä vuoto on vähäisempää ja sitten taas runsaampaa. Nyt ollut (ehkä) vähenemään päin, joten ehkäpä tämä on ihan normaalia kuitenkin. Huomenna vauvan kanssa ekalle neuvolakäynnille, voisin siellä vielä kysäistä tuosta vuotohommasta.

Me saatiin myös ristiäispäivä sovittua ja kummit viimeinkin pyydettyä. Ei jotenkin saatu kummiasiaa raskausaikana hoidettua, joten toissapäivänä ruvettiin sitten soittelemaan. Kummeiksi tulee yksi mun ystävä ja lisäksi miehen lapsuudenkaveri. Juuri pohdiskelin miehelle että mahtaako kovinkaan usein käydä niin että joku kieltäytyy kummiudesta. Kuulostaa tosi tylsältä tuo teidän tilanne @Hilkku81 . :( Jotenkin ajattelisi että pitäisi olla aika vahvat perusteet ennenkuin kieltäytyisi kummiudesta, ja vieläpä oman sisaruksen lapsen! Toivottavasti pääsette asiassa jotenkin eteenpäin ettei tämä asia jää ikiajoiksi hiertämään välillenne.

Meillä on vauva-arki lähtenyt ihan mukavasti käyntiin, mies on ollut isyyslomalla ja menee huomenna ekaa päivää töihin. Vähän jännittää saanko täällä vauvan hoidon lisäksi mitään muuta aikaan kun on se neuvolakäyntikin huomenna... Vauva on kyllä tähän asti ollut aika helppo tapaus, syö ja nukkuu hyvin ja hereillä ollessaankin on yleensä tyytyväinen kunhan saa olla paljon sylissä.

Sairaalassa lastenlääkärin tarkastuksessa todettiin vauvalla jotain poikkeavaa silmissä, ja käytiinkin silloin ennen kotiinlähtöä vielä silmäpolilla tutkittavana. Joku iirisrubeoosi tms, en todellakaan ymmärtänyt yhtään mitä se käytännössä tarkoittaa enkä osannut edes kysyä silmälääkäriltä oikein mitään, kun se koko käynti tuli niin äkkiä ja siinä oli muutenkin melkoista säätöä (monta lääkäriä, huonoa suomen kieltä, katsoivat välillä toisenkin potilaan jne). Kaikki kysymykset tuli mieleen vasta kotona. Sen verran lääkäri sanoi että silmänpohjat näyttivät normaalilta ja kaikki vakavat jutut olisi siksi poissuljettu. Kuukauden päästä on kontrollikäynti silmäpolilla. Yritän olla huolestumatta liikoja, mutta välillä silti hermostuttaa kun en yhtään tiedä mikä niissä silmissä voisi olla ja mitä se sitten käytännössä tarkoittaisi.

Tulipa pitkästi tekstiä, en ole liiemmin ehtinyt tänne kirjoittelemaan niin kunnon vuodatus nyt heti kerralla. :D
 
Hei! Onnea myös muille vauvan saaneille, ainakin @Hannah4 ja @rosmarin.
Paljon on tullut poikavauvoja palstalaisille.
Itse kun oli kuukauden odottanut synnytystä käynnistyväksi ja viime perjantaina kuuli painoarvioksi 4,6kg niin sen jälkeen mieli muuttui ja olin todella rauhassa ettei synnytys vaan käynnisty.

Sektio jännitti etukäteen aika paljon; kestokatetri virtsarakkoon ehkä eniten, jälkikivut. Näin 24h synnytyksen jälkeen olo on todella helpottunut. Kaikki meni tosi hyvin ja nopeasti. Vauva lähti tosin isän ja kätilön matkaan leikkaussalista melkein tunnin ennen mua. Vauvaa piti vähän seurata tarkemmin niin se mentiin tekemään synnytyssaliin.
Leikkauksesta huolimatta olin jo illalla jalkeilla ja nyt pääsin jo suihkuunkin. Vauva on imenyt hyvin ja ihmetykseksi maito alkanut jo nousta. Kaikki oikein hyvin siis, toivottavasti jatkuukin. Kokemus se on tämäkin, vaikka odotin tosi paljon spontaanisti käynnistyvää synnytystä. Tämä oli varmasti turvallisin vaihtoehto sekä vauvalle, että minulle.
 
Onnittelut kaikille vauvan tähän maailmaan saaneille! :) Sitä tässä itsekin kovasti odotellaan, nyt viime päivinä on alkanut tuntua että nyt riittää tämä raskaus. Eilen illalla olin aivan pahalla tuulella kun oli niin hankala olla, kun tyyliin sänkyyn vyöryessä hengästyy. Uskon että tavallaan tulee ikäväkin tätä raskausaikaa, mutta tällä hetkellä olo on vain tuskastunut ja hikinen. Vauva saisi jo tulla!

@Hilkku81 Voi onpa ikävää tuollainen, kuulostaa kyllä vähän tympeältä kieltäytyä kummiudesta ajanpuutteeseen vedoten (n) Mekin päätettiin nyt ketä kysytään kummeiksi, vaikka siis meillä ei tule ristiäisiä eikä siis kummeja kristillisessä mielessä, vaan sen kun nimetään lapselle semmoiset luottoaikuiset joilta voi saada tukea ja eväitä elämään :) Nimiäisiä on myös jo hieman suunniteltu, lähinnä tarjoiluja ja vieraslistaa, nimi on ollut jo pitkään päätettynä.

Oon kovasti yrittänyt bongailla synnytystä edeltäviä merkkejä itsessäni. Harjoitussupistuksia on ja pari napakampaa supistusta on myös esiintynyt, säännöllisiksi niitä ei voi kutsua. Limatulpasta ei havaintoa. Vauva liikkuu kuten ennenkin, ei oo rauhoittumista havaittavissa. On kuitenkin jo kiinnittynyt lantioon. Mitäs muuta voi olla? Itellä tuli myös uudestaan "paniikki" siitä että onko kaikki varmasti valmista ja mm sairaalakassi tuli nyt pakattua uudelleen ja pientä entrausta tehtyä vauvan vaatekaappiin.
 
Ai niin, piti kysyä vauvan petiasioista! Meillä on siis pinnasänky ja aluksi vauvalle on pedattu peti äitiyspakkaus laatikkoon, joka on siis pinnasängyssä. Millaista peittoa olette pitäneet vastasyntyneellä? Ä-pakkauksen peitto tuntuu niin paksulta ja isolta pienokaiselle (n) mutta onko sitten joku pelkkä lakana tai viltti tarpeeksi, vaikka vauvalla olisikin pitkähihainen ja - lahkeinen yöpuku päällä? Voi olla että vauva nukkuu osan ajasta minun vieressä ja toki silloin pysyy lämpimänä, mutta jonkin verran haluttaisiin jo alusta lähtien totuttaa häntä pinnasänkyyn.
 
Onnea vauvan saaneille :love:

Itsellä tänään oli lääkäri eikä mitään uutta. Eli odotus jatkuu pahimmillaan vielä sen 10 päivää :confused: Käskivät kokeilla kaikkia synnytyksen käynnistysjuttuja, mutta kun niistä tähänkään mennessä ei ole ollut mitään apua. Taitaa olla ihan liian hyvät oltavat tuolla mahassa (vaikka tila on tiukilla)

Meilläkin yksi kieltäytyi kummiudesta. Eipä siinä, ei ole pakko. Hänellä jotenkin nyt muutenkin vaikeaa, että ehkä ihan hyväkin että kieltäytyi. Kun ainakin minä toivon kummilta että hän on lapsen tukena aina eikä mikään tulisi siihen väliin, niin tuli sitten pyydettyä toivottavasti sellainen henkilö tuon kieltäytyneen tilalle.
Meille tulee ristiäiset ja kaksi kummia + kaksi ei-kirkkoon kuuluvaa kummia. Pitää sitten vielä papilta kysyä että miten tämä hoidetaan :)
Kunhan vauva nyt eka suostuisi syntymään..
 
Onnea maaliskuisen vauvan saaneille minulta myös♡
En ole varma muistatteko minua.
Olin alussa teidän mukana täällä, ja meidän vauva lähti tuulten mukaan, mutta mielessä edelleen kun hänen LA olis ollu 10.3 :)
Meillä on nyt tulossa vauva ja laskettu aika on elokuussa ja raskaus viikkoja on takana jo 17! (Vasta :D) Tulin raskaaksi kohdun tyhjennyksen jälkeen kolmannesta kierrosta ihan yllättäen, ja jouluaatto aamuna tein positiivisen testin ja saatiin tietää että meille on tulossa pieni. ♡
Ihanaa vauva-arkea jo synnyttäneille ja onnea koitokseen teille jotka vielä odottelette!
 
@rosmarin ja @Madre18 paljon onnea pienokaisista! ❤

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, vaikka laskettu aika oli jo 4 päivää sitten. Turhauttaa todella paljon, vaikkei vielä paljoa yli olekaan. Jostain syystä pelkään, että vauva kasvaa liian "isoksi" jos menee yli, vaikka pari päivää sitten painoarvio oli 3400g ja neuvolan mukaan kasvu ei tässä vaiheessa niin vauhdikasta enää olekaan.

Petiasioista oli puhetta. Meillä vauva tulee nukkumaan pinnasängyssä alusta alkaen, en uskalla ottaa samaan sänkyyn kun olen itse niin levoton nukkuja. Pinnasängyssä on unipesä, kun ajateltiin että vauvalla on siinä turvallisempi olo. :) Sain myös ystävältä peiton ja tyynyn vauvalle, jotka ovat vähän ohuemmat kuin äitiyspakkauksesta saatava, ja niillä ajateltiin ainakin alkuun kokeilla. Pinnasänky on meidän sängyn vieressä. :)

@Happyellow minä ainakin muistan sinut vielä keskustelun alkuajoilta, onpa ihanaa kuulla että teillä on pienokainen matkassa! :love: Paljon onnea raskaustaipaleelle ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Suikku ja pienokainen 40+4
 
Taas alkoi uusi viikko, rv 41+0, eikä vieläkään mitään supistus tuntemuksia tai muita.. (n)

Perjantain äitiyspolireissu sairaalaan oli ihan ajan ja rahan tuhlausta. Sain sinne lähetteen kun kaksi kertaa sf-mitta oli yli käyrien.
Luulin että edes sisätutkimus olisi tehty, mutta ultrasivat vaan vauvan kokoa mahan päältä ja sanoivat että soittele viikon päästä uudelleen, jos ei vieläkään ole syntynyt niin katsotaan tilannetta uudelleen. Ja että harrasta seksiä.
Vähän ihmetyttää että miten joillain käynnistellään näillä viikoilla ja ennen synnytyksiä esim vauvan ison koon vuoksi, mutta tämän annetaan olla ties minne asti. Nyt oli kuitenkin kokoarvio jo 4,1kg..
No tiistaina neuvola, täytyy sieltä taas kysellä lisää.

Hyvä tietysti että vauvalla on kaikki hyvin.
Ja hyvä myös että selkäkivut nukkuessa ja kävellessä helpottaneet, ilmeisesti kun mahan painopiste vähän muuttunut. Eli vähän vähemmän tukala ja kivulias olo nyt, mutta kärsivällisyys alkaa jo olemaan lopussa.. :X3:
Mies lohdutti että nyt voin ottaa ihan rauhassa sohvalla, kun kerran pystyy.
Onneksi kuitenkin pitäisi olla viimeinen kokonainen raskausviikko menossa (y)
 
Täälläkään ei mitään uutta. Ei ole ollut synnytystuntemuksia tai edes kivuliaampia supistuksia. Välillä iltaisin tuntuu menkkajomotuksia mutta nekään eivät kestä hetkeä pidempään.

Viikonloppuna iski myös inhottava kurkkukipu kuumeen kanssa. Justiinsa kun oltiin sovittu miehen kanssa että mennään sohvaostoksille ja samalla tulisi hyvin käveltyäkin.

Täälläkin kasvavan vauvan koko mietityttää. Pitää pyytää neuvolassa keskiviikkona että antaisivat taas jotain osviittaa. En tiedä miksi omaan päähän on iskostunut että tulossa olisi iso vauva vaikka sf-mitta on ollut koko ajan ihan normaali.

Lohdullista toisaalta että meitä on täällä muitakin kärsimättömiä samassa tilanteessa :)

Ainiin itse menossa siis 40+4
 
Jännää miten erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla on @Onni ja Unelma : mulla on kaikissa raskauksissa paitsi tässä viimeisimmässä ollut sf-mitat koko ajan yli käyrien eikä ikinä ole tehty sen takia lähetettä äitiyspolille. Hyvä tietysti että tarkastetaan.

@Happyellow , ihana kuulla että teille on nyt vauva tulossa, kaikkea hyvää odotusaikaan ja tulevaan vauva-arkeen!

Täällä vauva nyt kaksiviikkoinen ja vihdoin pakkaset hellittäneet niin, että ollaan päästy vauvan kanssa ulos. Mulle iski viikonloppuna aivan hirveät rytmihäiriöt. Mulla on ollut niitä jo vuosien ajan ajoittain, yleensä silloin kun on tullut enemmän valvottua, mutta ei ikinä niin kamalia kuin nyt viikonloppuna. Pelkäsin jo melkein että kuolen niihin, eikä päivystys ottanut mua vastaan. No, tänään niitä on ollut vähemmän ja pääsin terveyskeskukseen lääkärille. Otettiin EKG ja siinä oli perusrytmi normaali, eli hyvänlaatuisia lisälyöntejä, joskin kamalan tuntuisia. Resepti tehtiin rytmihäiriölääkkeestä jota voin kokeilla jos tuntuu etteivät muuten hellitä. En nyt ainakaan vielä hakenut niitä apteekista, yritän lepäillä enemmän jos se rauhoittaisi tilanteen.

Tsemppiä loppuodotukseen kaikille jotka vielä kärvistelevät ja odottavat synnytystä!
 
  • Tykkää
Reactions: höpsis83
Lämpöiset onnittelut vauvan syliin jo saaneille!

Täällä alkaa myös olla pinna tiukalla odottamisen kanssa. Viikko sitten alkoivat jälleen raskausmyrkytysoireet ilmaantua. Neuvolan ohjeiden mukaan kävimme jo synnärillä niiden takia, mutta kotiin laittoivat. Tänään taas uudelleen mentävä. Liekö vieläkään käynnistävät tai ottavat osastolle. Kuitenkin vauvan koon takiakin on käynnistyksestä jo puhuttu. Lopulta synnytän kotona, kun alkaa niin kiukuttaa edes takaisin ajelu. Jokaisesta reissusta kertyy kuitenkin 160km. Toki vauvan takia mennään, mutta väsyttää vain uudelleen ja uudelleen palata kotiin, vaikka olo jo melkoisen kurja onkin. Nyt kuitenkin 38+3 ja kun supistuksiakin on ollut, niin jos tällä kertaa olisi viimeinen meno vauva masussa.:rolleyes:
 
Täällä myös odotus jatkuu, ei mitään uusia oireita ja tosiaan siis laskettu aika tänään.. Eniten tässä alkaa nyppimään yhden jos toisen kyselyt, varsinkin anoppi saa minut kohta raivon partaalle. Kyllä me sitten ilmoitetaan kun vauva on syntynyt, tai viimeistään sitten kun on kotiuduttu kiähkiäh ;) Vähän tuntuu etten edes haluaisi sairaalaan muita vierailijoita kuin miehen, tai mistä sen tietää millainen olo sitten on. Jahka kun vaan tulisi jo se lähtö!

En tiedä miten täällä menee nuo jatkot, eli kuinka usein neuvola la:n jälkeen ja koska sitten käynnistykseen. Huomenna on neuvola niin pitää kysellä. Jotenkin olin toivonut ettei tarvisi enää mennä sinne, mutta vähän vaikuttaa että bebellä ei ole mikään kiire pois masusta :rolleyes: noh kunhan vain käynnistykseltä vältyttäisiin!
 
Meidän perheen kolmas lapsi syntyi 15.3 klo 1.31.
Koko yllätti todella ja onneksi en etukäteen tiennyt, tai lääkäri edellis aamuna ei uskonut että ultrauksen mitat pitää paikkaansa.
Mutta mini muijan mitat oli huikeat 4600g ja 54cm ja pipoki 38cm.

Itse en saanut tikin tikkiä ja synnytys oli yllättävän helppo. Kokonaiskesto 5h37min ja ponnistuskin vain 11 minuuttia. Kipeämpi kuin aikaisemmat, Tens laite ja Kohdunkaulapuudute oli. Spinaalia yrittivät laittaa, mutta ei siitä ollut apua yhtään.

Vauva lähti hengityksen rohinan vuoksi "Keskolaan" tarkkailuun.
Sydämestä kuului myös pieni sivuääni.

Aamulla lääkäri kuunteli uudelleen ja sivuääni oli selvempi vaikkakin vaimea. Lääkäri halusi ultrata sydämen ja sieltä paljastuikin pieni vika, Ebsteinin anomalia.
Meidän kohdalla onneksi on todella lievästä tapauksesta kyse ja tämän tapaiset jää melkein aina diagnosoimatta, mutta tällä lääkärillä oli tarkat korvat.
Aiheuttaa korkeintaan muutamia kontrolleja ja ensimmäinen on nyt perjantaina. Seuraava sitten 1kk iässä. Todennäköisesti ei aiheuta ikinä mitään toimenpiteitä muuten.

Kotiuduimme eilen kuitenkin todella hyvävoivaisena ja painokin on nousuun päin, alimmillaan kävi vain 3510g ja eilen kotiinlähtö paino oli 3534g.

Imetyskin lähti oikein hyvin käyntiin ja maitoa tulee yli vauvan ja taaperon tarpeen hieman. Jos näin jatkuu, niin täytyy alkaa luovuttamaan sairaalaan.

Mutta tälläisiä uutisia meille.
 
Huhtikuisista päivää, ei kun yötä! Meistä tuleekin maaliskuisia ja tässä yön pitkinä tunteina unta odotellessa ajattelin tulla tännekin lueskelemaan. :LOL: Perjantaina menossa rv 37+6, eli laskettu aika olisi ollut 7.4. Vedet meni torstaina aamulla ihan ilman mitään ennakkovaroitusta, minkäänlaisia ennakko-oireita ei ole ollut. Pariin kertaan kävin torstaina käyrillä, supistuksia kyllä piirtyy, mutten oikein tunne niitä. Nyt vasta yöllä kotona on ollut muutama sellainen vähän napakampi, mutta taas on ainakin tunti jo edellisestä. Mitäs sitä kiirehtimään kun ollaan hitaita hämäläisiä. :D

Lämpö mulla on ollut vähän koholla, minkä takia on otettu myös verikokeita, pääsin onneksi silti vielä yöksi kotiin. Alan kyllä olla sitä mieltä, että lämmönnousu johtuu synnärin ilmeisistä sisäilmaongelmista. :rolleyes: Olo on ainakin ihan sen mukainen aina, tukkoinen ja päätä alkaa särkeä, niin olen reagoinut ennenkin kun jossain on ongelmaa. Toivottavasti ei vaikuta kovasti synnytykseen ja muuhun kuitenkaan.

Kai sitä täytyy vielä yrittää saada unta, ennen seitsemää pitää palata sairaalaan labroja varten. Ihan tyhmää kun olo on tosi hyvä, mihinkään ei satu eikä tosiaan supistelekaan, mutta unta en vain saa. Olisi kiva saada nyt levättyä, kun siihen vielä on mahdollisuus. :cautious:
 
Ei tarvitse nukkua enempää ei.. koko viikko jo samaa :confused:

Eilen luulin että lasivesi meni, mutta testi osoitti että ei. Vähän epäilen sitä testiä kun ei valkovuotoa nyt kai sidetolkulla tule ja haise spermamaiselta. Luulen että kalvoissa on reikä "ylempänä" josta tihkuu vettä lähinnä kyljellään. Ja pystyssä ollessa ei ollenkaan. Ja kun testi tehtiin monen tunnin pystyssä olon jälkeen, niin negatiivinen se oli..
No sama kai se kun jos vauvalla kaikki hyvin.

Tänään pe (41+4) aletaan käynnistelemään synnytystä. Eli kohta on vauva (toivottavasti) sylissä :love:

Vähän jännittää. Eikä se ainakaa helpota tätä unettomuutta :LOL:
 
Paljon voimia koetukseen molemmille @Korallikala ja @Onni ja Unelma ! Ja onnea kaikille vauvan jo saaneille <3 mukava lukea aina miten synnytykset ovat sujuneet.

Täällä poksahti eilen 41 viikkoa. Viimeinen neuvola oli keskiviikkona ja seuraavan kerran olisi tarkoitus nähdä mukava neuvolahoitaja sitten kotikäynnin yhteydessä. Hassua miten nopeasti toisaalta odotusaikakin on kulunut ja nyt on hyvinkin varmasti se viimeinen odotusviikko meneillään.

Täälläpäin saa soitella äitipolille yliaikakontrollia 10 pv lasketun ajan jälkeen eli ensi vkon tiistaina sitten.

Itse jaksan jotenkin pysyä vielä kärsivällisenä kun ei se vauva ainakaan stressaamalla ulos tule. Mutta alan kohta jo suuttua ihmisten kyselyihin. Kyllä me sitten varmasti ilmoitellaan kun tapahtuu. Jos voisin niin laittaisin itselleni jonkun automaattivastaajan kertomaan samat uutiset uudelleen ja uudelleen. "Ei ole vielä poksahtanut, me ilmoitellaan kyllä sitten!". Ja ei voi soittaa kenellekkään sukulaiselle ilman että siellä langan päässä jo toivot herää. Ehkäpä tämä ärsytyskin on vaan hyvä merkki :D

Flunssa alkaa taittua ja sain viime yönä sentään henkeä sen verran että nukuin jopa 4h katkeamatonta unta aamuyöstä. Huomenna olisi ihana päästä salille heilahtamaan jos kunto vaan sallii. Alkaa olemaan kroppa niin jumissa kun on vaan maannut koko viikon.
 

Yhteistyössä