Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

Kaikilla on tosiaan omat syynsä ilmoitella raskaudesta tai olla ilmoittamatta. Itselleni tuli vain ja ainoastaan positiivinen fiilis siitä, että raskaudesta ilmoitettiin kaikille facessa oleville tutuille jo nyt. Instaa en juuri käytä, joten sinne en ilmoittele mitään. Yllättävää (positiivisessa mielessä) oli se, että monta sellaista ihmistä, jotka eivät ole käytännössä pitäneet mitään yhteyttä (olen ajatellut, että ovat lapsiarkensa keskellä unohtaneet minut kokonaan), niin olivatkin vuolassanaisia ja aidon iloisia puolestamme. Lisäksi pitkä lapsettomuus teki mm. sen, että "ystäväni" eivät koko tänä aikana (siis lukuisia vuosia) kutsuneet minua yksillekään ns. naisten kutsuille. Vauvailmoituksen jälkeen kutsuja on tullut jo kaksi! Ja mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että olen ilmoittanut olevani raskaana.. Tämäkin on hyvin erikoinen ilmiö. Asian voisi ajatella negatiivisestikin, mutta en jaksa. Tosi kiva olla taas ns. hyväksytty yhteiskuntaan!

Kelaneuvola takana. Tilasin äitiyspakkauksen heti neuvolan jälkeen! Neuvolassa kohtu mitattiin mittanauhalla ekan kerran. Meni ihan hitusen keskimmäisen käyrän yläpuolella. Influenssarokotteenkin otin sittenkin. Pitkään harkitsin, mutta rohkaistuin sitten.
 
Kantoliinoista: Olen tässä vertaillut erilaisia ja katsonut netistä esittelyvideoita (niitä näyttää olevan muuten tuotteesta kuin tuotteesta - kannattaa katsoa). Tosi monella vaikuttaa olevan Manduca -kantoliina. Ystävälläni oli sellainen käytössä ja sen laittaminen näytti aina kovin vaivalloiselta... Onkohan noilla kantoliinoilla muita eroja kuin sidontatavat? Jos meille kantoliina hankitaan, niin Baby K'tan näytti paljon helpommalta pukea ylle.. Mietin, että onkohan siinä materiaali jotenkin erilaista (huonompaa?) kuin tuossa Manducassa vai miksi se Manduca vaikuttaa olevan niin monella ja niin suosittu?
 
Kolmas viesti vielä :D

Lastenhuoneen tapetti tuli postissa. Nyt pääsee ihan oikeasti laittamaan huonetta! Tilasin eilen myös sitterin. Päädyin Babybjörnin balance soft - sitteriin. Yritetään välttää yletöntä "ärsykesaatetta", niin päädyin sitten tuohon. Se oli sopivan värisenä eilen Jollyroomin sivuilla jossain superalessa. Edes mieheni ei löytänyt sitä siinä värissä uutena mistään ulkomailta halvemmalla (on yleensä näissä hintametsästyksissä aika haka). Tänään saman tuotteen hinta näytti nousseen vähän. Näissä pitää olla näköjään skarppina... :D
 
Viimeksi muokattu:
Kantoliinoista: Olen tässä vertaillut erilaisia ja katsonut netistä esittelyvideoita (niitä näyttää olevan muuten tuotteesta kuin tuotteesta - kannattaa katsoa). Tosi monella vaikuttaa olevan Manduca -kantoliina. Ystävälläni oli sellainen käytössä ja sen laittaminen näytti aina kovin vaivalloiselta... Onkohan noilla kantoliinoilla muita eroja kuin sidontatavat? Jos meille kantoliina hankitaan, niin Baby K'tan näytti paljon helpommalta pukea ylle.. Mietin, että onkohan siinä materiaali jotenkin erilaista (huonompaa?) kuin tuossa Manducassa vai miksi se Manduca vaikuttaa olevan niin monella ja niin suosittu?

Vvvoooeee, kantoliinoja on todella monia erilaisia.
Trikooliinat, on ihania vastasyntyneen kanssa mutta lyhytikäisiä. Manducalla, Mam Eco ja tricot slen tulee ekana mieleen, joilla näitä on.

Kudottuja kantoliinoja on todella, todella, todella monessa eri materiaalissa ja sekoituksesta. Ja eri mittaisia. Itse rakastan eniten käsinkudottuja liinoja.

Facebookissa kannattaa liittyä kantoliinat ja - reput, kysy ja keskustele sekä Kantovälinekirppikselle.
 
Erittyykö kellään muulla jo maitoa (siis niillä joilla ei ole nyt imetettävää lasta kotona)? Tuntuu hiukan oudolta, kun muutaman päivän ajan jo ollut sellaisia selviä maidonnousutuntemuksia, rinnat kiristää jne. Yritin imetyksen tuen sivuilta vilkuilla että onko ihan normaali juttu mutta en äkkiseltään löytänyt mitään.
 
Kantoliinoista: Olen tässä vertaillut erilaisia ja katsonut netistä esittelyvideoita (niitä näyttää olevan muuten tuotteesta kuin tuotteesta - kannattaa katsoa). Tosi monella vaikuttaa olevan Manduca -kantoliina. Ystävälläni oli sellainen käytössä ja sen laittaminen näytti aina kovin vaivalloiselta... Onkohan noilla kantoliinoilla muita eroja kuin sidontatavat? Jos meille kantoliina hankitaan, niin Baby K'tan näytti paljon helpommalta pukea ylle.. Mietin, että onkohan siinä materiaali jotenkin erilaista (huonompaa?) kuin tuossa Manducassa vai miksi se Manduca vaikuttaa olevan niin monella ja niin suosittu?
Kantoliinoja, erilaisia sidontoja ja materiaaleja on tosiaan monia! Mä heräsin liinalle vasta kolmannen lapsen kohdalla ja voi sitä riemua! :D Kahdella ekalla (kolmannellakin liinan ohessa ja tulevalla myös, mieheni varsinkin tykkää käyttää) Manducan kantoreppu. Liinailun aloitin trikooliinalla, oli ihana ja pehmoinen vastasyntyneen kanssa, mutta joskus 2-3kk iässä koin, että oli vaikea saada aikaan tarpeeksi napakkaa sidontaa, löystyi nopeasti, vauva alkoi painaa enemmän. Kudottu liina tuntui enemmän omalta jutulta. Monia sidontoja en opetellut, löysin oman tyylini ja viihdyttiin, lapsi ja minä. Valitettavasti tosiaan luovuttiin kaikesta, mut nyt ostin juuri mieleiseni liinan valmiiksi. :love: Päädyin Liinalapsen kudottuun, pehmeään puuvillaliinaan. Sen pitäisi olla riittävän pehmeä ja joustava ihan pienelle, mut tarpeeksi tukeva myös isommalle lapselle. Aikamoinen viidakko nuo liinatkin kyllä ovat.

Ja hei, kantoliinayhdistyksen kautta ja liinoja myyvissä liikkeissä myös voisi saada ihan kädestä pitäen ohjausta, että saa tuntumaa siihen millaisen liinan tahtoo. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hilkku81
@Villavarvas kyllä sitä maitoa voi jo raskausaikana tulla :). Ei ehkä ihan tyypillisintä, että näin aikaisin, mutta normaaliksi sanoisin silti.

Mä oon tosi vähän ehtinyt viime aikoina kirjoitella ja nytkin on vähän tämmöinen tilanne, että lapset riehuu ja pitäisi päästä niiden kanssa pihalle :D.

Kela-neuvola oli mullakin toissapäivänä. En oo vielä mitään hakemuksia tehnyt. Tietääkö joku, koska se äitiysavustuksen raha nousee? Jossain oli, että nousisi jo vuoden alusta ja jossain, että vasta maaliskuussa. Mieluusti oottelisin sitä nousemista, jos olisi mahdollista se isompi raha sitten saada...

Mulla on paino noussut alusta 6kg. En oo jaksanut stressata, syön niin kuin aiemminkin ja nousee mitä nousee. Vauvan ekoina kuukausina on edellisissäkin raskauksissa se joku 10kg lähtenyt vähän itsekseen, että toivottavasti nytkin.

Maha on jo ihan jäätävän kokoinen, mulla on lyhyt selkä ja eteenpäin kallistunut kohtu ja kun on kolmas raskaus kyseessä, niin kummakos tuo. Vähän hirvittää, tuleeko musta yhtä valtava kuin esikoista odottaessa tai vielä isompi :D. En haluaisi uusia raskausarpia, vaikka ei kai ne tässä konkurssissa enää missään tuntuisi :D.

22+4
 
Onpas täällä paino kasvanut vähän ihmisillä. Mulle on tullut 11,3 kg tähän mennessä (RV 20+2). Ja en voi sanoa, että tässä nyt ihan hirveesti hirveesti söisin edes. Hiukan normaalia enempi, en ole mikään pieniruokainen ihminen noin muutenkaan. BMI 21,3 tosin lähtötilanteessa. Verenpaineet ja kaikki muu normaalia, neuvolassa sanoikin, että saa tulla painoa se mitä tulee. Että näillä mennään.
 
Olin tänään neuvolassa ja kysyin noista maidonnousutuntemuksista. Kuulemma normaalia, ja mitä useampia raskauksia takana, sitä aiemmin voi tulla. Mullahan tämä on neljäs kerta, niin että kai se on ihan ok.

Mulla on painoa tullut joku kuus kiloa. Selvästi nopeammin tullut kuin aiemmilla kerroilla, ikäkö tekee vai laiskuus....
 
Onpas täällä paino kasvanut vähän ihmisillä. Mulle on tullut 11,3 kg tähän mennessä (RV 20+2). Ja en voi sanoa, että tässä nyt ihan hirveesti hirveesti söisin edes. Hiukan normaalia enempi, en ole mikään pieniruokainen ihminen noin muutenkaan. BMI 21,3 tosin lähtötilanteessa. Verenpaineet ja kaikki muu normaalia, neuvolassa sanoikin, että saa tulla painoa se mitä tulee. Että näillä mennään.
Sama täällä, hämmästelen omaa isoa ja muiden pientä painonnousua :) Itsellä myös paino noussut saman 11+ kg. Mutta en ole huolissani kun kaikki on ok eikä neuvolassakaan mitään asiasta huomautettu :D
 
Ei varmasti kannatakaan olla huolissaan painon noususta, jos muuten kaikki ok.(y) Oma kroppa tuntuu vaan niin vieraalta, kun kiloja tulee paljon.. ekasta kahdesta tuli ja lähti kummastakin noin 10kg, kolmannesta 20kg. Se oli vähän shokki, eikä kiloja ollut helppo pudottaa. Niinpä nyt toivoisin, että mikäli omilla valinnoillani jotain voin vaikuttaa, niin vaikutan. Tuntuu kyllä, että syömisistä huolimatta vartalo elää nyt aivan omaa elämäänsä, painoa tulee vaikka ruokailu on järkevää. En kuitenkaan aio siitä sen suurempaa stressiä itselleni ottaa, kaipa se terveellinen syöminen edesauttaa hyvinvointiani muuten, vaikka paino nousisikin. :)

Vatsa on aikamoinen pallo mullakin.. kuvittelin etukäteen, että viimeisillään olisin tätä kokoluokkaa, mut aika kultasi muistot. :ROFLMAO: Kohta alkaa sheivaamiset harventua. :whistle:
 
Kaikilla on tosiaan omat syynsä ilmoitella raskaudesta tai olla ilmoittamatta. Itselleni tuli vain ja ainoastaan positiivinen fiilis siitä, että raskaudesta ilmoitettiin kaikille facessa oleville tutuille jo nyt. Instaa en juuri käytä, joten sinne en ilmoittele mitään. Yllättävää (positiivisessa mielessä) oli se, että monta sellaista ihmistä, jotka eivät ole käytännössä pitäneet mitään yhteyttä (olen ajatellut, että ovat lapsiarkensa keskellä unohtaneet minut kokonaan), niin olivatkin vuolassanaisia ja aidon iloisia puolestamme. Lisäksi pitkä lapsettomuus teki mm. sen, että "ystäväni" eivät koko tänä aikana (siis lukuisia vuosia) kutsuneet minua yksillekään ns. naisten kutsuille. Vauvailmoituksen jälkeen kutsuja on tullut jo kaksi! Ja mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että olen ilmoittanut olevani raskaana.. Tämäkin on hyvin erikoinen ilmiö. Asian voisi ajatella negatiivisestikin, mutta en jaksa. Tosi kiva olla taas ns. hyväksytty yhteiskuntaan!

Kelaneuvola takana. Tilasin äitiyspakkauksen heti neuvolan jälkeen! Neuvolassa kohtu mitattiin mittanauhalla ekan kerran. Meni ihan hitusen keskimmäisen käyrän yläpuolella. Influenssarokotteenkin otin sittenkin. Pitkään harkitsin, mutta rohkaistuin sitten.
Me taidetaan kuulua tuohon kolmanteen porukkaan.. Ainakaan vielä tällä hetkellä ei ole tarkoitus ilmoittaa somessa raskaudesta.
Ne ystävät ja sukulaiset tietää ketkä tietää ja muut sitten saavat tietää, kun ollaan yhteyksissä jne.
Tietysti ystävät ja sukulaiset levittävät ihan tehokkaasti tietoa muutenkin ja siitä vaan! :D Ei ole salaisuus :)

Tähän päätökseen vaikuttaa pitkään, vuosia ja vuosia, kestänyt lapsettomuus ja menetyksen pelko, joka ei varmaan helpota ennen kuin vauva on turvallisesti sylissä <3
Lisäksi koska mies ei halua asiaa somessa julkistaa (hänellä lienee sama pelko), ei varmaan ilmoitella asiasta ennen syntymää "koko" maailmalle :)

Näin tällä hetkellä. Molemmat ollaan onnesta soikeina jo nyt, niin tiedä sitten kun synnytys lähenee, niin muuttuuko mieli some-ilmoittamisen suhteen :D
 
Pitipäs käydä ihan mielenkiinnosta nyt puntarilla ja näin heti aamupuuron jälkeen näyttäisi siltä, että 3kg on plussatestin jälkeen tullut. Edelleen kun takaapäin katsoo niin ei mun raskautta edes näe, mut iso kiinteä pallero on sitten tossa etupuolella. :LOL: Taidan tosiaan lopettaa tuon painon kanssa stressaamisen (alkuun huoletti kun ei tullut mitään ja sitten jopa tippui, ja nyt säikähdin 2kg nousua parin viikon aikana.. :cautious:) Tulee minkä tulee. Oon kyllä aika paljon harrastanut liikuntaa raskauden aikana, syön ihan perus kotiruokaa säännöllisin väliajoin, paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta olen kyllä myös herkutellut aina kun mieli tekee.

Maidonnoususta ollut puhetta. Mulla on alkanut rinnoista tulla jotakin nestettä varsinkin öisin... Ei oikein maidolta näytä mutta jotain sieltä tulee. Oon yleensä nukkunut ilman paitaa, mutta nyt on pakko ollut ruveta nukkumaan paidan kanssa kun tissit vuotaa. :ROFLMAO: Helpompi pestä paitoja kun lakanoita yhtenään.

Minä tein pienen yllätyksen miehelle huomiseksi isänpäiväksi, vaikka hän vasta tuleva isä onkin. Kaikki kuitenkin höösää mun ympärillä tämän raskauden aikana niin haluan näyttää hänelle, että minulle hän on samalla tavalla odottava vanhempi ja varmasti maailman paras isi. :love::barefoot:

Huh, mulla on jouluun asti aivan järkyttävä kiire koulun ja töiden kanssa. Pakko olisi reilu kuukausi vielä jaksaa pinnistää.. Sitten voikin rauhoittua joulun viettoon ja alkaa toden teolla valmistautumaan täällä kotonakin vauvan tuloon.

Tänään 22+5!
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Suikku kyseli jäykkäkouristusrokotteesta. Mulle sanottiin neuvolassa että sitä ei laiteta raskaana olevalle jos ei ole pakko. Pitäisi olla joku haava tms. mikä vaatisi sen.

Sinänsä yllättävää, kun netissä lukee että sen voi laittaa raskaana olevalle. Mut näin mulle sanottiin viime viikolla.

Tänne ei muuta, rakenneultrassa käyty ja kaikki ok :)
Kelan laput jos täyttäisi tänään.
23+0 tänään :)
 
Suikku kyseli jäykkäkouristusrokotteesta. Mulle sanottiin neuvolassa että sitä ei laiteta raskaana olevalle jos ei ole pakko. Pitäisi olla joku haava tms. mikä vaatisi sen.

Sinänsä yllättävää, kun netissä lukee että sen voi laittaa raskaana olevalle. Mut näin mulle sanottiin viime viikolla.

Tänne ei muuta, rakenneultrassa käyty ja kaikki ok :)
Kelan laput jos täyttäisi tänään.
23+0 tänään :)

Heps,
Mulle ainakin laitettiin jäykkäkouristusrokote toissakerralla neuvolassa. Jännä että eri paikoissa eri käytännöt.

Tänään täälläkin 23+0 :)

Kelalappuset lähetetty eilen.
Nyt vaan jännityksellä odotan ä-pakkausta. Ja että minneköhän Posti tällä kertaa meinaa mulle tulevia lähetyksiä laittaa noudettavaksi. Tai että löytääkö edes perille..
 
Moikka pitkästä aikaa tännekkin :)

Mulla on kela-neuvola myös tälläviikolla :)

Maidon nousemis-tuntemuksia on täälläkin, kuudes raskaus ja edellisen imetyksen lopusta vasta aika vähän aikaa..

Me ei ilmoitella odotusta somessa milläänlailla, eikä koskaan olla ilmoitettukaan.
Syntymä julkaistaan sitten.
Ne joiden "tarvitsee" raskaudesta tietää, kuulee/näkee asian livenä.

Viimeviikolla kerrottiin vauvan tulosta lapsillemme, sisaruksilleni ja isovanhemmille. Iloisia olivat ja yllättyneitä :rolleyes:
Yhdelle ystävälleni olen kertonut myös.

Äitiyspakkaus mietityttää.. olin ensin sitämieltä että ei pakkausta oteta, mutta nyt oon alkanut epäröidä.. Onhan se pakkaus kiva hypistellä ... ;)
Toisaalta rahalle olis käyttöä koska ostan kaverilta vaunut vauvalle :whistle:

Painoa on tullut tähän mennessä 0kg, ja sokerit (radi) on pysyneet nyt hienosti kurissa.
Jonkinverran kasvukipuilua masussa, ja osa vauvan potkuista tuntuu jo ilkeästi, muuten kaikki vallan mainiosti :love:

Mää en oo influenssarokotetta ottanut, tuskin otan nytkään.

Kivaa uutta viikkoa!

Mekkuli ja mini6 22+3 :love:
 
Viikonloppuna asiasta kerrottiin taas hieman laajemmin. Serkultani pyysin vaunujakin maaliskuuksi takaisin. Ovat olleet siellä lainassa.
Eilisen inventoin esikoiselta pieneksi jääneitä vaatteita. Ja niitä kyllä riitti. Nyt pitäisi saada niitä vaan eteenpäin.
Pikkuisellekin tuntui olevan sopivia aika hyvin. Ulkovaatetilannetta kävin päivittämässä viime viikolla Reiman varastontyhjennys myynneissä. Mukavasti tuli tehtyä löytöjä.

Kelaneuvola ylihuomenna. Ja sit saa laittaa pakkauksen tilaukseen. :)

Öisin nukkuminen jo aika hankalaa, heräilen melkein 10kertaa yössä. Normaalisti kun nukun oikein sikeesti.
Ja potkut tuntuvat jo melkoisina.
 
Olipas kivasti luettavaa, kun en hetkeen ollut täällä käynyt :)

Minulla ei ole käynyt mielessäkään kertoa somessa raskaudesta tai, että joku voisi tykätä ilmoittamattomuudesta huonoa. Taidan olla hiukan somevajavainen:ROFLMAO:
Facekin on enemmän kauppapaikka kuin kuulumisten vaihtoon. Kyllähän ihmiset nopsaan ymmärtää mistä on kyse jos mamma- ja vauvanvaatteita sieltä ostelee.

Perjantaina oli kelaneuvola ja laitoin kaikki hakemukset jo nyt kelaan. Myös lapsilisähakemuksen tein. Kiva odotella milloin pakkaus saapuu :love:

Kiloja on minulle tullut tähän mennessä noin 12kg. Aika samoissa mennään kuin edellisissäkin raskauksissa. Noin 20kg on aiemmin ollut kokonaissaldo eikä se nyt niin haittaa. Luonto hoitaa tämän massan keruun niin on mitä luovuttaa sitten imettäessä:LOL:

Minulla on neuvolantädit vaihdelleet ja on ollut ihan kiva kuulla eri näkemyksiä ja vinkkejä. Hb oli taas alhainen ja viimeisin täti vinkkasi ottamaan rautalisän yöllä (kun kuitenkin käyn juomassa) niin jospa mikään ei häiritsisi imeytymistä. Supisteluiden vuoksi tuli ylimääräinen lääkärikäynti parin viikon päähän. Ai niin, ja tämä viimeisin täti oli ihan paras kun armahti minut sokerirasituksesta(y) Kysyi vaan edellisten raskauksien rasituksista eikä nähnyt syytä laittaa nyt sinne. Ihanaa :LOL:

Lily79 rv 22+6
 
Kiitos teille, jotka vinkkasitte jäykkäkouristuskäytänteistä. :) Näköjään se sitten vaihtelee paikkakunnasta riippuen että laitetaanko se vai ei. Mulla se kelaneuvola on huomenna, joten täytyypä siellä kysäistä sitten. Alunperin sen kelaneuvolan piti olla jo maanantaina, mutta soittivat että aika vaihtuu keskiviikolle.

Muutoin olo on hyvä. Iso maha vaatii vähän totuttelua, on jotenkin vaikea tottua siihen että esimerkiksi kyykistely ja vaikkapa kengän nauhojen sitominen tuntuu välillä työläältä. Urheillut olen edelleen melko paljon, kun ei kerta pahalta mikään tunnu. Iltaisin varsinkin mahassa tuntuu melkoinen mylläkkä, tosi liikkuvainen kaveri tuntuu meiän poika olevan. :D

Ai niin! Olen nyt alkanu säännöllisesti rasvata mahan aluetta. Olen kuullut, että se auttaisi hieman kun mahan iho venyy eikä raskausarpia tulisi niin helposti (toki tämä on varmasti yksilöllistä). Olen rasvaillut ihan perus rasvalla, mutta onko teillä mitään hyvää vinkkiä millä tuota ihoa kannattaisi hoitaa? Vai käykö ihan tuommoinen perus markettirasva?

Eilen alkoi uusi viikko, eli tänään 23+1 :love:
 
Oi mulla on kelaneuvola vasta ensi viikolla, en malta odottaa että saan laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen. Kai se ehtii tulla ennen joulua?? :love:

@Suikku1 kyselit rasvaamisesta: Mulla on tapana rasvata masu ja rinnat joka ilta, ja noin joka toinen ilta rasvaan koko kropan. Käytän ihan tavallisia markettirasvoja, mitä milloinkin. Raskauden aikana on tuntunut että iho kuivuu ja kiristää herkemmin joka paikasta. Vatsan kohdalta kyllä eniten, varsinkin ylämahaa on nyt kiristellyt ja sitä tulee toisinaan raavittuakin ahkerasta rasvaamisesta huolimatta. Saapa nähdä vältynkö raskausarvilta, geeneillä toki on myös osuutensa ja ainakaan mun äidillä ei ollut tullut isommin raskausarpia joten toivotaan parasta :)

Mitäs muuta, en oo aikoihin ehtinyt kirjoitella tänne.. Raskauskiloista on ollut puhetta, niitä mulle ei oo kertynyt kuin vajaat 5 kg mutta olenkin painoni puolesta normaalin ja ylipainoisen rajamailla niin ehkä parempi näin. Influenssarokote on otettu, rakenneultrassa käyty ja siellä paljastui, että mun ja miehen veikkaus sukupuolesta meni ihan metsään :D Sittenpä se varmentuu kun vauva syntyy, eli en aio vieläkään ostaa mitään erityisen tyttömäistä tai poikamaista, vaan neutraali linja jatkuu.

Hankinnoista: Baby Björn balance soft - sitteri ja Doomoon Buddy- imetystyyny tuli tilattua mutta eivät oo vielä tulleet. Odotan tuosta tyynystä apua nukkumiseen, nyt tulee vähän levottomasti pyörittyä öisin ja koitan aina kääriä peitosta rullaa tuekseni. Lisäksi illalla nukkumaan mennessä on aina kovimmat bileet masussa :love: sitä on kyllä ihana seurata, pieni siellä kasvaa ja vahvistuu.

Tänään 22+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
Hui! Jo 23+0. Jotenki tuntuu että viikot menee superhitaasti mutta kuitenki kun joulu tulee välissä niin maaliskuuhan on ihan just!! :eek::p
Täällä on kans kelaneuvolassa käyty. Pakkaus houkuttelis hirveästi mutta kun edellisen jäljiltä on kaikki kuin uusia niin tuntuu vähän turhalta sitä ottaa, harmi. Eikä muitakaan hankintoja oo tehty. Välillä tuntuu että kiirehän tässä tulee:ROFLMAO::LOL:
Painosta paljo juttua. Mulla on paino nyt -11kg. Tosin lähtiessäkin oli ylipainoa. Tuon painon tippumisen vuoksi ehkäpä tuntuu ettei maha oo kasvanu vielä mihinkään, vaikkakaan esim farkut ei oo sopinu vatsan kohdalta enää pitkiin aikoihin jalkaan. :whistle: edellisessäkään raskaudessa edes ihan viimesillä viikoillakaan ei tullu sellasta möhkisoloa ku painon tippumisen vuoks oli niin kevyt olo (paitsi vatsan kohdalta:whistle::p)
Niin ja muuten saikulla ollaan..issiashermotulehdus, supistelut ja ihan liian matala hb ei sopinu yhteen mun työn kans..:unsure: joten, mun "äippäloma" on jo alkanu, vaikka ois kyllä ollu kivaa olla ihmisten ilmoilla vähän pidempään..:(
 
Mulla oli perjantaina kelaneuvola, mutta en oo saanu vielä papereita eteenpäin. Onkin työsopimuksen jatkoasioissa epäselvyyttä, vaikka kaikki piti olla selvää... Esimies lupasi tämän viikon aikana selvittää asiat, että saisin paperit eteenpäin, mutta katsotaan nyt. Ärsyttää odottaa kun haluaisin pian saada sen äitiyspakkauksen hypisteltäväkseni (pikkuasia joo, mutta silti nyt vaan ärsyttää :D )

@Sannelii ja @Lily79 , minkä verran teillä on supistelua? Onko kipeitä supisteluita? Mä käyn itseni kanssa jatkuvaa pohdintaa suppareiden suhteen että onko normaalia vai pitäiskö huolestua... Jotenkin huvittavaa, että sitä ei näin neljännelläkään kerralla muka tiedä onko supistelua liikaa vai ei... Mulla on eniten aamupäivisin, tuntuu että liittyis jotenkin siihen että mulla on verenpaineet kamalan alhaalla aamupäivisin. Silloin tuntuu kuin koko kropasta olisi kaikki voimat pois ja maha on ihan pinkeänä vähän väliä. Iltapäivällä yleensä helpottaa.

Mä rasvasin oikein ahkerasti mahaani ekassa raskaudessa ja olin ihan varma ettei tuu raskausarpia lainkaan, mutta sitten joskus rv 37 yhtäkkiä koko maha repesi ihan täyteen arpia. En oo pahemmin muissa raskauksissa sitten jaksanut rasvailla, paitsi välillä jos kovin kutittaa.

@Sannelii jo kertoikin joutuneensa sairaslomalle. Miten te muut jaksatte töissä olla? Jotenkin on alkanut tuntua aika raskaalta toi töissäkäynti, väsyttää, päänsärkyä on usein, aamupäivisin tosiaan verenpaineet on alhaalla ja supistelee ja selkää särkee. Mutta jotenkin sitä vaan joka päivä kuitenkin menee töihin ja ajattelee että vielä vähän pitäis jaksaa. Tuntuu etten osaa yhtään arvioida missä se oman jaksamisen raja oikeasti menee, että onko tää nyt vaan ns. normaalia raskausajan epämukavuutta vai olisko jo syytä jäädä kotosalle.
 
@Villavarvas Välillä supistelee enemmän (kaikki rasitus vaikuttaa) ja välillä vähemmän. Tänään ei ole varmaan tullut yhtään supistusta. Aiemmissa raskauksissa on myös supistellut hyvissä ajoin, mutta kohdun kaulan tilanne on alkanut muuttumaan vasta 1-2kk ennen laskettua aikaa. Eli en usko, että saavat vielä mitään aikaiseksi mutta, koska en tunne ennenkuin viimeisen tunnin supistukset synnytyksessä niin tilannetta tarkkaillaan. Molemmissa edellisissä raskauksissa olen ollut käyrillä ja kätiöt ovat sanoneet, että tulee kunnon supistuksia joita en tuntenut kipeiksi. Aina en edes huomannut näitä.

Lily79 rv23
 
Meillä oli vihdoin eilen se rakenneultra. 488g rakenteellisesti terve tyttö vatsassa on :love: Eli oma olo meni kolmm
annen kerran täysin nappiin.(y)

Ensi viikolla on neuvola ja saan raskaustodistuksen. Jos hakis jo äitiyspäivärahan, äitiysavustuksen jätän tammikuulle jos se raha sattuisi nousemaan jo heti vuoden alusta. Pakkausta ei oteta, kun aikasempien lasten tavarat on tallessa. (y) ja meillä on kaukalon osto edessä. :cautious:

Mitäs vielä.... Flunssaa meinaa pukata, mutta en oikeastaan joutaisi sairastamaan nyt. Viikonloppuna on toisella paikkakunnalla kuopuksen aikasen vauvaryhmä pikkujoulut ja mulla ois Ikean reissu. Jospa c-vitamiini ja sinkki pistäs taudin pois(n)


Ois noustava täältä sängynpohjalta, pitäs ruoka laittaa uuniin ja kakku tehdä illaksi. Eilen aikataulut kusi niin pahasti, ettei ehtinyt :LOL:

Mutta näin täällä nyt tällä kertaa.

NassuRessu ja mini 22+4
 

Yhteistyössä