Maaliskuiset 2019❤

Mulla vähän sama tilanne. Sain juuri vakkarityön ja työnantajan kannalta pahin mahdollinen hetki jäädä äippälomalle.... Avataan ihan uutta yksikköä syksyllä. Mulla myös on 4kk koeaika, joten jännittää mitä ton työn kans käy... Eihän periaatteessa raskaana olevaa saa koeajalla irtisanoa, mutta....
Luulen että yksikään työnantaja ei nykypäivänä uskalla koeajalla irtisanoa, jos kertoo raskaudesta, eli itse en huolehtisi :)
 
@inna-90 en ehtinyt vielä tehdä varausta mutta jos pääsee niin varmaan 23.-25.7., sopisi parhaiten aikatauluihin :) en oo viikoista myöskään varma kun ollut epäsäännöllinen kierto, siksi mietin että jätän suosiolla myöhemmälle viikolle niin ainakin syke pitäisi löytyä. Tuohon asti malttaa vielä odottaa :)
 
inna-90, oon ollu tämän työnantajan leivissä sijaisena ja määräsikaisena kaikkiaan kahdeksan vuotta, joten en usko että kenkää tulen mitenkään päin saamaan (minulla myös 4kk koeaika). Päälimmäinen tunne on syyllisyys, ihan kun pettäisin luottamuksen. Monta vuotta työnantaja on odottanut että saisi mahdollisuuden minun vakinaistamiseen ja nyt kun se vihdoin mahdollistui niin jään "heti" pois... noh, elämä on.
 
Terve,

Täälläkin yksi ilmoittautuu. Eilen aamusta tuli vahva plussa, jota olin jo viikon odotellut kun ollut selkeitä oireita. Soittelin eilen jo ja sain ajan 30.7.

Vähän tässä rupes pelottamaan näitä lukiessa että olisko pitänyt tehdä useampi plussa tulos ennen soittoa. Noh ekaa kertaa tässä tilanteessa, niin kai tuo hätiköinti on sallittua.

Tosiaan oon luultavasti 4+3, jolloin LA 12.3. Kiertoni on jotain 30-35 välillä niin hieman epävarma.

Nörtti87/ LA 12.3? / ? / 31 / 1.
Tervetuloa @Nörtti87 :) tarrasukkia matkaan:love:
 
Hei vaan kaikki! Luin teidän kuulumiset, mutta en muista enää kaikkia kysymyksiä :ROFLMAO:

Täällä siis plussattiin tänään!
Jännittävää tämä alku, mutta kiva tulla jo jutustelemaan teidän kanssa. Toivottavasti meillä kaikilla vahvistuu vielä viivat :love:

Kotona häärää yksi puoltoista vuotias taapero. Hänen odotusaikana kirjoittelin tänne myös ja liityn mielelläni salaiseen fb ryhmään jossain vaiheessa :)

Toukokuinen, la 16.3., 2. lapsi
Tervetuloa @Toukokuinen ja tarrasukkia matkaan :love:
 
Hei kaikki. :)
Taidan esittäytyä täällä..... sekavin tuntein. Olen neljän lapsen äiti täältä Savon maalta. Lapset ovat 12,9,5 ja 3 vuotiaita. Sanoin neljännen jälkeen että meidän lapsiluku on täynnä, kunnes toissa päivänä havahduin siihen että milloinkas menkat alkaa......:rolleyes: Laskin kalenteria ja pääsin kiertopäivään 40, jolloin aivot alkoi raksuttaa ja tajusin että sen viikon kamalat rintajuilimiset ja edellisen viikon turvotus ei voi tietää kun yhtä asiaa.....;) Samana iltana apteekkiin ja ostin kaikkia testejä yhden. Clearblue testillä suoraan haaleat viivat, apteekin omalla...... ei epäilystäkään ja eilen aamulla digitaali.... RASKAANA! Pelon sekaisin tuntein. En oikein tiedä mitä ajatella. Salaa mielessäni kiljun onnesta, mutta samaanaikaan hysteria ja pelko siitä että voi ei, kaikki alkaa taas alusta. Kuinka jaksan. ❤ Raskaus oli siis yllätys. Ehkäisy ollut käytössä, mutta ilmeisesti jokin mennyt vikaan. Keväällä todettiin itsellä crohnin tauti, johon menossa kova lääkitys. Sekin vielä......... Onko täällä muita suurperheellisiä....? Ja sen verran että mielellään kiitos fase ryhmään maaliskuiset 2019, kunhan sellaisen joku perustaa. Siellä saa niin hyvää vertaistukea ja voi vaihtaa ajatuksia. Mutta näillä mennään. Sen verran laskin että la oli 3.3.2019. Ja tänään olisi 6+0...... Ensi viikolla täytyy soittaa neuvolaan. Meillä neuvolassa eka ns varmistus ultra viikoilla 7+........
Tervetuloa @Tehomamma ja tarrasukkia :love:
Haluatko että lisään sinut listaan?
 
Moikka!

Mäkin varovaisesti liityn mukaan. :) Positiivinen testihän sieltä ihan yllätyksenä pärähti alkuviikosta. Päättäväinen tyyppi, tullut ehkäisyn läpi. Mutta nyt jo alkujärkytyksestä selvittyä ihan odotettu. <3

Oireina ollut jo pari viikkoa närästys ja hillitön pissihätä. Nyt muutaman päivän ollut myös kipeät rinnat, menkkamaisia jomotuksia alavatsalla.

inna-90/LA 8.3.?/KSKS/27v/1. lapsi
Tervetuloa @inna-90 ja tarrasukkia matkaan:love:
 
Minäki taidan uskaltautua joukkoon :) keskiviikkona sain CB viikkonäytölliseen testiin positiivisen 1-2 viikkoa, edeltävästi alkuviikosta sain markettien tikkuihin haaleita viivoja. Laskurin mukaan laskettu aika olis maaliskuun alkupuolella, kun laskee edellisistä menkoista, mutta mulla on pillereiden lopetuksen jälkeen kierto heitellyt. Hiljalleen tullut lyhyemmäksi ja normalisoitumassa ollut, edellinen kierto oli 37 päivää. Ovislimailuja oli 16.6. Kunnon klöntti ja sen jälkeen pari päivää runsaampaa limailua, kunnes väheni. Ei tahdo vielä oikein uskoa, että vihdoin on plussa testeistä saatuna n. Vuoden yrityksen jälkeen! Oireitakin on, rinnat on aranoloiset ja välillä vihlaisee melkoisesti. Alavatsalla jomottelua välillä ja vihlasuja. Valkovuotoa jonkin verran. Mieliala heittelee kyllä kovasti. Välillä tulee suoraan sanottuna raivokohtaus itkun kera ja välillä (pääasiassa) on niin onnellinen olo (osittain voi johtua siitäkin, että lopetin tupakanpolton heti plussan tultua), silti on vähän epävarma, että mitä jos ei siellä mitään olekaan.. Mietin jo tekisinkö uuden testin eka neuvola 25.7. Sinne pitäis ainakin malttaa. Varhaisajan ultraa olen miettinyt myös.. 2. Lapsi ois toiveissa. Ikää mulla 30v.
Tervetuloa @Vauhaave ja tarrasukkia matkaan:love: lisäänkö sinut listalle?
 
Moi kaikille!

Täällä olisi yksi ulkosuomalainen, joka haluaisi liittyä joukkoon. :) Esikoinen näillä näkymin tulossa maaliskuun alussa monen vuoden yrityksen ja odottelun jälkeen.

Pieni aavistus (/toive) raskaudesta jo ennen kuukautisten pois jäämistä ja muutaman päivän kuukautisten myöhästymisen jälkeen vahva plussa testiin, jonka jälkeen sai ihan luvan kanssa olla huonovointinen ja väsynyt. ;) Oireina siis pääsiassa kokopäiväinen huonovointisuus, väsymys ja ruokahaluttomuus.

Laskurin mukaan nyt olisi rv. 5+4.

Mut saa myös lisätä listaan:
ishine-88 / LA 5.3 / ? / 29 / 1
Tervetuloa @ishine-88 ja tarrasukkia matkaan. Ihanaa että pikkuinen tarttui teilläkin vihdoin matkaan :love:
 
Aloin miettimään fb-ryhmää myös, voisin sinne liittya ar-ultran jälkeen. :) Musta olis ihanaa jakaa kuvia myöhemmin meidän vauva-masuista ja kaikesta ihanasta hömpötyksestä ❤ ja muistaa paremmin kuka on kukakin ja missä tilanteessa, kun on nimet ja kasvot Jännittää kyllä onko tuttuja!

Eilen oli pakko mennä nukkumaan jo kuudelta illalla, herätys oli kolmem tunnin päähän että muistan syödä iltapalan, jonka jälkeen menin takaisin nukkumaan. Mulla ei vieläkään oikein mitään pahoinvointia ole.. Toki oon tosi alussa moniin muihin verrattuna :) rv 4+6 olis neuvolan mukaan tänään, ajan sain 30.7. Laittoi lähetteen ar-ultraan kun ollaan lapsettomuuspolin asiakkaita. Vaikkei oliskaan lähetettä ollut, olisin sen itse varannut. Ja haluan kyllä sitten aikanaan tietää onko tyttö vai poika, koska voi alkaa miettiä nimiä! :giggle:
 
Mulla ei ole mitään vahvaa oloa lapsen sukupuolesta. Pitkään meillä oli puheissa usein tyttö, kun mahdollisesta lapsesta aikanaan puhuttiin, mutta ennen varsinaista yritystä se yhä useammin oli poika. Meidän suku on aika naisvoittoinen ja jotenkin vähän ”naiivisti” olen ajatellut, että minulle olisi luontevampaa olla äiti tytölle, mutta kyllähän sitä oppii varmasti olemaan pojankin äiti yhtälailla. Nyt yritän olla ajattelematta kauheasti asiaa, sillä lapsi ylipäänsä on niin toivottu enkä ainakaan halua että sukupuolen kuuleminen aiheuttaisi mitään pettymyksen fiiliksiä. Aiotaan kyllä sukupuoli kysyä etukäteen.
 
Huonovointisuutta ilmassa:censored::sick:
Tuosta fb-ryhmästä, ollaan mietitty et laitetaan joku raja jäsenten määrälle. Tarkkaa lukua ei vielä ole mut aivan max on 100 hlö. Tällä hetkellä parikymmentä on liittyneenä(y)
 
Huh mikä päivä...! Tässä tilannetietoa;

Ei plussasta huolimatta raskautta, eikä onneksi muutakaan vakavaa. Pelkäsin kuollakseni että jotain ikävää löytyy. :/ Joskin toki papan tulos tulee myöhemmin, mutta silminnähden kaikki ok. Mun olo ihan hyvä kaikesta tapahtuneesta, sillä vähän näin itse epäilinkin! ❤ Ja oon tosiaan onnellinen ettei mitään muuta vakavaa löytynyt.

Munasarjat ok, kaikki kunnossa, vasemmalla näkyi munarakkuloita. Kohtu normaali. Kohdussa näkyi kuitenkin vähän jotain ”paksunnossa/kalvoa” jossa ei kyllä näkynyt mitään sisällä. Eli veikkasi myös että joko nyt hiljattain tai jo aikaisemminkin on ehkä ollut jotain, tuulimuna/tai kehittyväksi kelpaamaton/hetken elossa ollut, joka nyt sitten vuotaa ulos. Ohjeisti että nyt perjantaina teen itse testin vielä, jos yhä positiivinen niin sitten menen ensi viikolla verikokeeseen mittauttamaan hcg-arvot. Jos tulee nyt nega, niin elämä ja yritys saa jatkua normaalisti.

Olo on tosiaan kuitenkin pääosin helpottunut. Toki vähän vaivaa tuo saatu plussa, ja toivon että olis pe jo nega, ettei tarvisi edes mitään jatkotutkimuksia. Yksi tuttu vähän ihmetteli, ja mietti että mahtaako vko5+2 edes mitään näkyä vielä vaikka oliskin... en kyllä tiedä, jotenkin luottaisin gyneen, joka onkin tosi arvostettu. No, nyt ootellaan sit pe. Tai siis kai mä jo vähän testailen etukäteen ja toivon et viivat kuitenkin nyt haalenee. Sais sitten jotenkin olla puhtaalla pöydällä. Vauva on toki haaveissa kovasti! ❤

Nyt vaan joku muu fb-ryhmää perustamaan ja ihanaa odotusta kaikille! Mä vähän ehkä vielä taustailen täällä kuitenkin, ja voin kertoa miten tämä tilanne etenee.
Hyvä, että asia selvisi! Nyt tsempit uutren yritykseen :)
 
Täältä yksi liittyy varovasti mukaan maaliskuun odottajiin :whistle: tänään tein ekan testin kun eilen olisi menkkojen pitänyt alkaa mutta aloin jo viime viikolla epäilemään voisiko olla kun rinnat olleet ihan perkuleen arat ellei suorastaan kipeät :ROFLMAO: karvan vajaa kaksi vuotta yritystä takana eli oli odotettuakin odotetumpi tulos tämä :love: Flon mukaan nyt olisi 4+5 ja la 28.3.

Faceryhmään haluan ehdottomasti mukaan! Ja listallekin saa lisätä eli

LA 20.3./HYS/29 v/2. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä naiset. Nyt on aikaa vähän paremmin kirjoittaa niin ajattelin vähän vielä avata tilannetta.

Päivällä alkoi tosi voimakkaat mahakivut, lähdin päivystykseen ja lääkäri ultrasi. Tänään kuukautisista laskettuna 6+1, mutta kohdussa ei sikiökaikua. Eli tuulimuna, tulee itsekseen pian pois tai sitten kaavinnassa.
Olen todella pahoillani. Kamalasti voimia ja jaksamista teille :love:
 

Yhteistyössä