Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Hei,
ONNEA VAUVVAUTUNEILLE! :heart:

Täälläki on nautittu mahtavasta auringonpaisteesta. Piti pikkumiehen kans käydä pulkkailemassa ja vähän pihalla touhuamassa. Sitten sain vielä virtapiikin ja päätin imuroida :) Hyvä päivä siis.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli masussa hienosti. Pikkusia supistuksia tullu, mutta ei mitään "kunnollista" vielä. Sf-mittakin oli jo 29! :D Esikoisesta kyseinen mitta oli korkeimmillaan 27... Sais Lennart vain jo alkaa kiinnittymään. Toinen niin korkialla, että tuntuu kuin se vatsalaukussa asuisi.

Ennakoivia oireita ei esikoisesta ollu. Limatulppaa en huomannu ja vatsaki tyhjeni vasta syntymäpäivän aamuna. Samalla alko myös supistukset, joita ei muuten tullu koko odotusaikana.

Tea84 kiitos synnytyskertomuksesta. Niitä on kyllä kiva lueskella.

Perjantain jälkeen sais pikku käpykkä jo syntyäkkin :)

Naapurinneiti ja Lennart 36+5
 
Onnea Jenddelle pojusista!:heart:

Ja paljosti suppastuulia pepperille, puuh!:whistle: Jospa se ois sitä itteää nyt.. ;)

Täällä meni viime yö valvoessa, esikko teki hampaita ja kuumekin nous sinne 39 asteen kieppeille :( Ja mies lähtee tänää kahdeks päiväks koulutuksee Kuopioo, sinne taitaa ajaa sellaset 4 tuntia. Että synnyttäminen Ei kuulu suunnitelmiin tässä parin päivän sisään ainakaan :p

Kiitokset Tealle synnytyskertomuksesta, mahtavaa että kaikki meni hyvin! :)

cherrrye ja muwu 37+4
 
oireet ovat lieventyneet ikävä kyllä, vähän on nippaillut vatsasta tänään muttei enää samallailla ku eilen... harmi, mut vessas saa käydä tyhjentämässä suolen useampaan otteeseen vielä... Pyh, Pöh!:headwall: no niinkuin tea sanoi et se tapahtuu kun vähiten odottaa...

kävin tänään lasten kaa hoplopissa ja siellähän ne viihtyi useamman tunnin, kauan kesti houkutella kotiopäin lähtemään...
sain juuri ruoan uuniin ja odotan et valmistuis, kaamee nälkä!

pepper& mussukka 39+1
 
vimpassa lääkärineuvolassa käyty. Oli positiivinen yllätys, että oikeen ultrattiin :) Tyttölupaus sieltä vahvistui, joten poikaolon voi ottaa pois :D
Kaikki hyvin näytti olevan. :) Rt:ssä oli mutta pää ei ollut kuulemma vielä yhtään kiinnittynyt ja näytti korkealla majailevan. Kaulaakin oli vielä 3cm ja kiinteä, joten ei ole huomenna syntymäs.. :/ Alakautta synnyttämiseen ei mitään esteitä ollut.
Painoarvio tällähetkellä 2,5kg <3
Ei malttais yhtää odottaa enään, pää hajoaa!! :D

36+1
 
iltaa !

tayssissa siis käyty tänään ja vauva painaa sen 3,2kg(la painais noin 3,8kg).. yliaikaiskontrollin sain jo 7.3 eli viikkoja on sillon 40+1,sillon sitten mietitään käynnistyspäivä jos ei itekseen tuu ennen sitä..lääkäri teki sisätutkimuksen ja pyöräytti kohdunsuulla melkosta kovaa ja kauan,jotta saatais paikat kypsymään vielä enemmän ettei tarttis käynnistää.. :) ihana kätilökin siellä oli ja jäi oikein mukava fiilis käynnistä..

nyt sitten taas vaan odotellaan että tapahtuuko jotain vai ei mitään :D


sunniee ja vv 38+1
 
Huomenta kanssa sisaret !

Tervetuloa Heidi: eli laitappa vaikka kaikki tiedot vietissä ni päivittäjä lisäilee sitten listaan. Etusivulta voit katsoa mitä tietoja on kerätty.

On se niin syvältä, eka sain pukamat ripulista lopetin ripulin aiheuttajan eli raudat ja seuraavaks maha kovettuikin... eilen aloitin uudestaan ni johan vatsa taas toimii. Eilen kävin tytön kanssa muutaman kilometrin hiihtämässä ja nyt on keskivartalolihakset ihan hellänä nyt just ponnistaminen ei tuntuis kovin hyvältä :O

Kaksi viime yötä on taas valvottu noin 4-6 muutama yö menikin jo välissä et hyvin uni maistui läpi yön mutta taas pitää heräillä. Oon monen monta sudokua tehny.

Huominen jännittää kovasti aamulla klo 9.00 äitipoli aika voi kun kohdunkaula olisi hävinnyt tai edes lyhentynnyt ja sovittaisiin käynnistys päivä. Lapsilla on ensi viikko hiihtolomaa ja muutamia suunnitelmia meillä on kamalsti en oo uskaltanu mitään lupailla. Mut jos joudutaan käynnistämään niin ettei kohdunkaulalla ole kypsymistä tapahtunu ni sen tietää et se kestääjoten haaveissa olisi ihan luonnollisesti kotona starttaava synnytys.

Paljon voimia viimeisiin viikkoihin

Minnarun&pikku-ukko 38+1
 
Täällä hiukan neuvolakuulumisia jälkikäteen :)

Painoo oli tullut nyt viikossa vajaa 1kg.. johtuu siitä, että olen alkanut olemaan ihan
mielettömän turvonnut. Nestettä alkanut kerääntymään jalkoihin ja käsiin. Sormet kuin
pikku nakit. Hemppa on tosi alhaalla, vaikka syön rautaa. Nyt oli 104, kun viimeksi oli 112.
En tiedä miksei arvo nouse, mutta olo ei ole ainakaan viittaisi siihen, että arvot olisi niin
alhaalla. SF mitta oli 33cm (kasvanut viime kerrasta 1cm). Kuulemma masun päältä kopeloituna
vauva ei ole mikään kamalan iso, mutta viihtyy todella alhaalla, joten voi hiukan kokoonkin
vaikuttaa. Maanantaina on äippäpoli ja silloin kuullaan paljonko todellinen painoarvio on.
Kävn maanantaina siellä paastoverikokeissa ja sain niistäkin tulokset. Erinomaisen hyvät oli.
Vauvan sydämensykkeet oli vahvat ja liikkuikin kovasti mahassa.

Nyt on iltaisin ollut todella voimakkaita polttavia kipuja tuolla alakerrassa ja välillä
kävely on yhtä tuskaa.. näytän ihan länkkärille, kun jalat haarallaan pitää kävellä, kun
"kirvelee" ja polttelee alapäässä. Mut siellä se masukki tekee valmisteluja :) Itsellä
alkaa olemaan malttamaton mieli, milloin vauveli oikein saapuu. Tosin nyt pitäisi yrittää nauttia
viimeisistä hetkistä pallomahana, kun sitä masua kuitenkin tulee kohta ikävä :D

Kaikki vauvahankinnat on tehty, joten itse sankari vaan puuttuu. Kaikki odottavat innolla
ja äitinikin soittelee minulle jatkuvasti, joko tuntuu ees missään :D

Emsku ja masuasukki 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
27.3 Heidi<3 27v. KPKS 1+2 eli kaksostypyt

Siinä tietoni listaa varten. Tässä taas hieman taustatietoa odotuksestani: Raskaus on mennyt kaikin puolin ihan hyvin ja mallikkaasti alusta alkaen. Jäin aika aikaisin sairaslomalle töistä, kun maha kipeytyi kovasti työpäivän aikana ja olo oli kaikinpuolin hankala. Ensimmäiset lapset kyseessä joten varmasti olen ylireagoinutkin joka asiaan.

Tammikuun 20 päivä tuli kipeitä supistuksia, ja pelotti hirveästti, että nytkö ne syntyy, joten mentiin käymään synnärillä. Siltä reissulta jäin viikonlopuksi osastolle ja sunnuntaina sain siirron Ouluun. Oulussa kaikki pienetkin supistelut lakkasi ja pääsin viikon kuluttua rv 32+0 kotiin. Vuodelepo jatkui kuitenkin kotona ja nyt vasta rv 34+2 sain liikkumisluvat takaisin. Tällä hetkellä elellään siis 35+2, eli viikon verran olen saanut taas tepastella muuallekkin kun vessaan :) Maanantaiyö käytiin nukkumassa osastolla, kun tuli kipeitä supistuksia 5 min välein, mutta nekin rauhottui yötä vasten, eikä kukaan vielä syntynytkään.

Ensi keskiviikkona on äitipolille aika, joten jännityksellä odotellaan mikä on tilanne. Tällä hetkellä tytöt on n. 2,5 kg, kohdunsuu auki 2cm ja kaulaa jäljellä 1 cm. Meidän puolesta voisivat jo syntyäkin, alkaa mahan kanssa oleminen jo riittämään :) Onneksi kätilötkin sanoi, ettei enää jarrutella vaan saavat syntyä sitten kun haluavat.
 
Heippa :D Vieläköhän tänne mahtuis joukkoon, oon joulukuusta(?) lähtien kirjotellut tuolla helmikuisissa, mutta siellä alkaa oleen jo monella vauvoja ja aika hiljaistakin jo. Itelläkin la siis 28.2 ja esikoispoikaa odottelen, mutta alkaa vaan enemmän ja enemmän näyttään siltä, että kyllä tää maaliskuun puolelle menee! Limatulppaa irtoili aika isosti jo reilu 2 viikkoa sitten, sen jälkeen enää pienempinä paloina, mutta mitään muuta ei oikein oo tapahtunut. Supistukset muuttu kyllä erilaisiks sen ekan tulpanpalasen jälkeen, mutta vielä ei oo tuskasia supistuksia kuitenkaan näkynyt.

Itte oon joutunu pari kertaa ravaan TAYSissa äippäpolilla rd:n takia, mut insuliinihoitoseks eivät alkaneet enää muuttaa, kun viikkoja oli jo kuulemma niin paljon, kun ekaa kertaa sinne menin. Yliaikakontrolli on jo sovittu 2 viikkoa sit varmuuden vuoks, jos ei meinaa sitä ennen syntyä. Eli se olis sit rv 41+0 jo, eli ti 6.3. Kovasti toivoisin tota muksua pihalle jo nyt pian! Alkaa tää odottelu käymään tylsäks :)

ringaa ja masumies 39+2

muoks, tosiaan tietoja listaa varten jos joku sitä vielä mahtaa päivitellä :)
eli: La 28.2, ringaa - 21 - TAYS - 1 - poikalupaus
 
Viimeksi muokattu:
Hei kivaa, tervetuloa uudet! :)
Saadaan vähän tännekin lisää sutinaa, kun meil tuntuu noi mammat siirtyneen facebookin puolelle hyvin pitkälti ;)

Aika monella ollut jo puhetta yliaikakontrolleista, johtuuko se jostain tietystä vai onko jotkut paikat vaan aktiivisempia noissa asioissa? Meikäläinen kun sai seuraavan ihan normi neuvola-ajankin vasta lasketun ajan jälkeen. Olispa kiva kun ei tarvis mennä enään odottavana sinne :) Tänään fiilistelin myös imuroidessa, että olispa tämä viimenen kerta tälle raskaudelle imurointia. Toiveajattelua taitaa kuitenkin olla! Ei kertakaikkiaan minkään sortin ennakko-odotuksia tälle tyypille, sen verran tukevasti tuntus tönöttävän tuolla!

T:Mems ja pikkis 38+6
 
Heippatirallaa!
Olen lukenut/urkkinut jo alusta asti keskusteluja ja nyt päätin tulla mukaan ketjuun :)

Eli olen tosiaan tampereen alueelta, 26 v ja toista lasta odotellaan rv36+1 taitais olla tänään. Esikko on jo 5v tuleva eskarilainen, lisäksi perheeseen kuuluu ukko+koira.

Raskaus on edennyt hyvin, supistuksien takia jäin kylläkin sairaslomailemaan 6vkoa ennen äitiysloman alkua. Kotosalla siis ollaan oltu jo hyvän aikaa ja makoiltu.Nyt sain luvan jo ruveta jo voinnin mukaan liikkumaan kun masu asukkaalle kertynyt painoakin hyvin ja viikkoja rupeaa olemaan kasassa sen verran etteivät enään estele jos haluaa tulla.

Synnytystapa arviossa kävästiin viikko sitten (esikko kun tuli sektiolla) ja tällä kertaa päästäis sitten alakautta pukkailemaan jos vain kaikki sujuu hyvin!
Samaiselta reissulta (rv 35+1): painoarvio 2600g , tarjonta rt, sydänäänet 130-146 ja minun oma vointini :hyvä, verenpaine: 125/72, pissi:puhdas

Kovasti alkaa mielessä olemaan tuo tuleva h-hetki ja tuntuu että jokaista vihlaisua jo miettii entistä enemmän. Alamaha on ollut kipeä viimeisen viikon, menkkamaista jomottelua selässä/alamahassa ja pikkarin suojaa joutuu vaihtamaan :ashamed: useemmin kun rupee valk.vuoto lisääntymään. Maitokin tiputtelee tiuhempaan ja koko ajan on todella painostavan odottava olo! ärsyttää itseäkin kun ei millään saa nyt relattua mielestään tuota "odotusta"!

sellaista pientä..
 
Tervetuloa uusille :wave: Kiva saada uusia odottajia mukaan näin viime metreillekin!

Täällä ei mitään erikoista. Aamulla oli aikamoinen paine alakerrassa ja pissalla käydessä sai puristaa lavuaarin reunaa kun oli niin epämukavaa istua pöntöllä. Oksennuskin lensi taas heti aamiaisen perään :x

Supistellut on tänään enemmän ja kävelyllä käydessä supistukset tuntuivat selässä ja vatsan sivuilla oli aikamoiset menkkajomotukset. Nyt illalla on tullut vaan satunnaisia kivuttomia suppareita kun nousen ylös tai muuten liikun.

Vauva onneksi on liikkunut tänään sen verran ettei ole tarvinnut huolestua. Eilen sain laskea liikkeitä pariin otteeseen. Nukkumaan mennessä sain tarvittavat liikkeet laskettua, mutta nekin olivat tosi vaimeita, että oikein sai kuulostella niitä.

Sipsunen & pikkusisko 36+6
 
hepuhi 4 KUUKAUTTA? ei kai sentään ;) heh :) ihan normaaleja nuo sun ajatukset,on niitä täälläkin "vaikka" toinen lapsi tulossa.. sitä kerkeee käydä koko tunteiden kirjon läpi kunnes vauva on sylissä :)

eilen täällä irtos jo limatulppaa ja tuli säännöllisiä supistuksia parisen tuntia,mut ne sitten lopahti. BLAH :D eikai tää synny ennneku maaliskuussa vasta :)

sunniee ja vv 38+3
 
Hepuhi: Noi pelot ja ajatukset taitaa kuulua asiaan. Mulla ei ole ollut tässä raskaudessa oikeastaan (ainakaan vielä) pelkoja vauvan terveyteen tai hyvinvointiin liittyen, muuten kuin nyt niinä parina päivänä kun vatsassa on ollut täysin hiljaista syömisestä, tökkimisestä ja odottamisesta huolimatta. Mullakin on istukka edessä vaimentamassa (oli esikoisestakin), mutta silloin kun olen huolestunut liikkeistä, on ollut oikeasti täysin hiljaista ja pidemmän aikaa. Yleensä kuitenkin tuntuu tai näkyy jotain pientä edes välillä (potkuja, alas punkeamista). Asia erikseen on sitten ne älyttömät mylläystuokiot, jotka ottavat ihan kipeää. Ne näkyvät ja tuntuvat :D

Tänään hyvän ystävän kanssa illalla ulos syömään. Kahdestaan. En muista milloin ollaan päästy viimeksi kahdestaan, ilman lapsia.

Sipsunen & pikkusisko 37+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac
Hepuhi, kuulostaa kyllä tutulta noi pelot. Oikeastaan itteä on pelottanu kaikki muu kauheesti ehkä enemmän, siis että mitenkä loppujen lopuks pärjääkään lapsen kanssa ja sit siihen päälle kun onkin miettinyt et mitä jos kaikki ei ookkaan kunnossa. Nytkin kun on netistä yms lukenut kaikkia juttuja, niin tuntuu että aina jollakin on sitten joku vika olemassa ja tähän asti tuntunut monella menevän kaikki niin hyvin, että ihan varmasti omalle kohdalle tapahtuu sit jotain kamalaa. Toivottavasti kummiskin kaikki on kunnossa, ultrissa on tähän asti sanottu et kaikki näyttää tosi hyvälle, mut mistäs sitä loppujen lopuks ikinä tietääkään. Ja pianhan sen sitten selville saa, toivottavasti! :D

Mullakin on istukka tossa ihan etuseinämässä, mutta liikkeet on kivasti tuntunu jo viikolta 15+ ja edelleen tuntuu kaikki ihan selvästi! Sitä oonkin kauheesti ihmetellyt, kun yleensä sitä puhutaan että esikoista odottava tuntee ekat liikkeet vasta viikoilla 18-20 ja vielä myöhemminkin jos istukka on edessä.. No mulla tuntu eka liike kädelle 19+0 :D Menevä tapaus siis tuolla mahassa. Itekkin joskus muutama kk sit ehdin pelästyyn, kun oli monta päivää toooooosi hiljaista, mut sen jälkeen onkin taas ollu jatkuvaa elämöintiä. Viime yönäkin klo 3.00 heräsin siihen, että tuolla mahassa oli kauheet bileet, toivon vähän et ne olis ollu jotkut läksiäisbileet.. :D Hullu muksu..

ringaa ja masumies 39+3
 
Huomenta!
Hepuhi: Kyllä täälläkin on samaisia pelkoja ja tuntemuksia. Eilen käytiin iltapäivällä kaupoilla ja taas ikävää painetta alamahalla sekä ristiselässä. Illalla miehelle tuskailin supistuksia kun niitä taas tuli ja meni.. kai sen tietää sitten kun ne on oikeita?? Pelkään ensiviikon hiihtoloma viikkoa kun esikoinen on koko viikon kanssani kotona, mitäs jos vauva lähtee syntymään enkä tajua ajoissa että tosi on kyseessä? Aamulla aloin miettimään sitten seuraavaakin: maha on selkeästi valahtanut alas, onko normaalia että masu ei kasva enään näillä viikoilla selkeästi (niin että silmäkin sen erottaa?).. hoh hoijaa!! :headwall:
Eräälle tuttavalleni syntyi keväällä todella pahasta sydän viasta kärsivä lapsi, heidän tarinaansa seuratessaan tulee mietittyä että kuinka sitä itse jaksaisi? mistä sitä saisi voimaa kaikkiin takapakkeihin, sairaalakäynteihin, leikkauksiin? Kokoajan miettii myös sitä että "mitäs jos" : vauvalla onkin jokin sairaus? mitäs jos synnytys meneekin pieleen? mitäs jos en itse selviäisikään synnytyksestä? jne..

Liikkeistä
: Itse olen huomannut saman, vauvan liikkeitä saa todellakin seurailla ja välillä tulee ihan paniikin omainen hätä että onko se siellä vielä hengissä. Täälläkin istukka etuseinämässä. Välillä makaan sängyssä pitkän aikaan ja tökin ja tunnustelen :stick: .. kätilö antoi viimeksi tays:ssa vettä juotavaksi että vauva heräisi, kun olin käyrällä..veden juontia siis harrastettu kotonakin! Onnneksi joka kerta on vauva antanut itsestään pientä potkua (varmaan siellä masussa ajattelee et :anna mun ny nukkua!!!!!) ja olo on helpottanut.
 
tervetuloa uusille!

heidi koska sait tietää odottavasi kaksosia?:)

memssi mulla olis yliaikaiskontrolli vasta vk 41+5 ja sekin kun osuu su, niin vasta ma 41+6 pääsisin kontrolliin ja siinäkin vaikuittais vielä kuinka täynnä sairaala on et ruvettaisko käynnistelee, et ei meillä pin ainakaan pidetä kiirettä ton synnytyksen kaa, vähän ahistavaa ku on muksut kummiskin olleet 4kilosia syntyessään nii kuinka iso tästä sit tulis...

pelko vauvan voinnista juu kuuluu asiaan, kaikenlaista sitä tulee miettineeks, ehkä nyt tän kaa on ollut vähiten sellasia ajatuksia kun ei ole samanlaista aikaa rauhoittua mieetimmään... ja sit kun muksu on sylissä nii silloin alkaa uudet huolet ja mietteet, ettei se siihen synnytykseen lopu!

tämä pikkuinen vaik on rauhoittunut nii silti antaa tietyn välinajoin ittestän merkkiä ettei tarvi huolestua liikkeistä... toivon et pysyykin näin...

eilen päivällä alkoi supistelee ikävästi vähän väliä, ajattelin voimistaa niitä ja rupesin siivoilee ja järjestelee kämppää, se auttoi, mut vain vähäks aikaa kun ne sit laantuivat, yöllä heräsin ihme tuskaseen oloon, piti juosta vessas ja alavatsaa särki, supistuksia tuli ym. mietin et jes nyt se vihdoin alkoi, pyörin tuskissani sängyssä parisen tuntia ja olinkin nukahtanut, heräsin vasta aamulla pettyneenä et lopppui sittenki...
en ymmärrä tätä, ei ollut mitään tommosta kahen edellisen kaa, oli toisen kaa kyl näit kipuja tosi paljon lopussa mut supistukset alkoi vasta kun oli tosi kyseessä... hermoja raastavaa!!!

pepper& mussukka 39+3
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :wave:

Oon ollu tosi laiska kirjoittelemaan tänne tai facebookkiin, oon ollu viime aikoina tälläinen sivusta seuraaja :)

VALTAVASTI ONNEA VAUVAUTUNEILLE :heart:

Mä oon ite nähny nyt kamalasti painajaisia just vauvan hyvinvoinnista :(

Heei oisko täällä kellään mitään hyviä vinkkejä noihin NIVUSKIPUIHIN ? oon kyllä kokeillu lämmintä kaurapussia, kävelyä, kevyttä venytystä yms, mut mikään kun ei auta. Oisko vielä jotain kivaa koti konstia mikä VOISI niihin auttaa?

Mua on alkanu nyt viime aikoina _PELOTTAMAAN_ ihan kauheesti tuo synnytys, ei mulla mitään synnytyspelkoo oo ollu, en oo neuvolas puhunu siitä tms mut nyt se vaan on jotenki tullu :/

:heart: : Nittta & poitsu 35+3 :cool:
 
mitä onko Chusa syynnyttänyt? pitääkö tieto etusivulla paikkaansa... hirmuisesti onnea hänelle tytöstä!:flower:

nivuskipuihin en ole ikinä keksinyt mikä auttais, joutunut vaa hyväksymään sen ja kestämään kivut... : /

jos synnyts on alkanut pelottamaan nii kannatta kyllä ottaa ylös neuvolassa et siihen osataa ajoissa puuttua... mulla tuli yhessä vaiheessa täs kans kauhee jännitys synnytysktä kohtaan, en halunnut miettiä koko asiaa ja silti se pyöri vaa päässä jatkuvasti, mut se meni sit ohi, en tiiä onks nää vaivat ja kivut tehneet sen et oikein kovasti odotan sitä synnytystä, sais oman kropan taas hallintaan... toki kova jännitys on päällä mut ajatukset positiivisemmat....
 
Heippa hei pullukkamasut!

Onnea jo mahasta eroon päässeille, eli uusille vauvoille ja vanhemmille! :)

Musta tuntuu kans, et ei tää maha oo kasvanut enää samaan tahtiin eikä liikkeitäkään tunnu niin paljon kun joskus aikaisemmin...

Kävin ke neuvolassa, vauva on kiinnittynyt ja valmiina "hyökkäysasennossa".. kun vaan ne supparit alkais.

Tänään poksutaan 37+0 HUH

Olis aivan ihanaa päästä jo tästä mahasta eroon ja siirtyä vetreämmille vesille :D

Tsemppiä kaikille loppu odotukseen!
Kohta meidätkin palkitaan

Itähki, coco 37+0
 
Ihania uutisia täällä!!! Lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille!!! Eikö olekin ihanaa? :)

Pelot olivat pinnassa täälläkin -ja on edelleen-, vaikka on kakkosesta kyse, ramppaan jatkuvasti kattomassa hengittääkö vauva. Ja meillä ei toisesta korvasta kuulotesti onnistunut sairaalassa ja tietty päivää ennen kontrollia kuulin hyvältä ystävältä, et heidän rv 34 syntyneellä vauvalla on juuri todettu ongelmia kuulossa, eikä heilläkään se testi sairaalassa toiminut. Siitä tietty tuli kaikenlaista mieleen, eilen oli sitten kontrolli ja -luojan kiitos- kaikki oli kunnossa.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, pikkuinen syö noin 2.5 h välein ympäri vuorokauden ja märkiä vaippoja riittää. Vielä ei oo ainakaan maha ongelmia aiheuttanut, toivottavasti pysyiskin näin.

Tänään käydä valokuvassa, on pitkään pitänyt viedä esikoinen kuviin, mutta ei vaan oo saatu aikaiseksi, mutta nyt sitten saadaan molemmat rakkaat kuviin.

Täytyy kyllä myöntää et on ihana kun ei oo enää isoa mahaa, tosin maharöllykkä on ja muutenkin 6 kg ylimääräistä..

Viola ja prinsessa 10 pvä
 
nivuskiouihin eikös niihin suositella sitä tukivyötä.. en tiiä auttaako.

Mua on alkanu synnytys pelottaa ihan huolella, ahdistaa ajatuskin et kohta täytyy synnyttää.. ja tullu myös pelko siitä et vauvalla ei olis kaikki hyvin tai et se on tosi iso. kai nää osaltaan on ihan normaalia mut ei oo kiva ku koko ajan tietynlainen ahdistus päällä, ja täällähän tuskin ees pääsee mihinkään kontrolliin tai keskustelemaan tai mihinkään muuhunkaan, ainakaan kun on neljäs ni eihän sillo enää voi pelätä ku tietää mitä tulossa...

Vitutuskäyräkin +miljoona -ois vaan jo kello kolme ja toi yks häipyis töihin ni saatais olla rauhassa, ärsyttää et jos mä alan tekee jotai ni en "sais" kuulemma tehä mut sit jos en ala tekee ni ei niitä kukaan muukaan tee... joten kun kiltisti odottaa et toi häipyy ja tekee sit ni kaikki tyytyväisiä ku mua ei häiritse tekemättömät asiat ja toinen ei ees tajuu et oon jotain tehny...

pikkumökö + paavo 36+6
 

Yhteistyössä