Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

onnea hömppö pikku pojusta!:flower::flower:

mäkin haluuuun mutta varmaan vasta 3vk:n päästä voi alkaa odottelemaan: / alkaa turhauttaa, nää alapää kivut rupeavat olla sietämättömiä, kävelessä sattuu, nukkuessa sattuu, sattuu koko ajan, haluun jo nyt puudutteen sinne:headwall:

hmmm... onkohan tulossa huono päivä....:D

pepper& mussukka 38+6
 
Paljon onnea hömppö :flower:

Mä oon ihan valmis synnyttämään suorastaan olotila on kärsimätön. Viime viikolla oli vielä hieman pelon sekaisisa fiiliksiä mut nyt on pelkästään malttamattoman odottavia. Voi kun olisi kikkoja millä saisi pikkuisen ulos jo. Pitäisi muistaa ettei kehoni ole vielä valmis, kyllä se sieltä tulee mut mie tahon nyt ja heti !!!

ALavatsalla jomotuksia ollu, perjantaina on äitipolikäynti toivotaan että kohdunkaulalla olisi jotain tapahtunut. Miusta tuntuu et pää olisi kiinnittynyt ja masu tipahtanut joten toivoa on :) Mie en oikein nauti tästä vaiheesta olen kömpelö ja laiska. Hermostuttaa kun en kaikkeen pysty :(

Ja yks ihan epämukava seikka mie oon kärsiny peräpukamista jouseamman viikon ensimmäiset sain jo hoidettua pois mut nyt sain uudet tilalle ja on pirun kipeet, inhottava jos synnytyksessä tulee vielä enemmän lisää. Tänään lähdettävä apteekkiin etsimään voiteita millä ehtis saada paikat ennen synnytystä kuntoon ? Hassua kun aina puhutaan et synnytyksessä tulee pukamia ni mie otin niissäkin jo varaslähdön.

minnarun&pikku-ukko 37+5
 
paljon onnea hömpölle :flower:

poks 37.
ja supistelut ja muut jomotukset loppuneet kuin seinään muutama viikko sitten. 5vk sisään pitäs syntyä joka tapauksessa. mies alkaa olla kärsimättömämpi kuin minä. soittelee töistä joko jotain tapahtuu???
sairaala kassiakaa en ole tästä syystä saanut edes pakattua. tavarat kuitenkin hollilla, että saa nopeasti pakattua jos joskus tulis se lähtö. ärsyttää olla näin oireeton, ja luulen et samaan tapaan meneen kuin esikoinen et sit kun oireet alkaa niin sit jo tapahtuukin.

m+e 37
 
Onnea Hömppö pienestä pojasta :flower::heart:

Ihanaa, kun alkaa vauvoja syntymään ja täältä saa lukea vauvauutisia vähän väliä.

Mulla on ollut nyt parina päivänä enemmän supistuksia ja osa ollut jo vähän tuntuviakin (menkkakipujen luokkaa). Sellaisia mulla oli silloin kun esikoinen lähti syntymään, mutta silloin niitä tuli säännöllisesti ja ne alkoivat ihan yht äkkiä monen päivän oireettoman jakson jälkeen. Tässä raskaudessa on ollut vaan satunnaisia, mutta viime päivinä enemmän kuin aiemmin kuitenkin. Tai siis tänään taas ei mitään.

Eiköhän tässä vielä vierähdä viikko jos toinenkin... Alkaa vaan mieli olla malttamaton ja kyllästyttää tämä lyllertäminen ja jokapäiväiset (ja öiset) alapääkivut. Mä haluan vauvan jo syliin ja oman kroppani takaisin.

Olinpa tänään ahkera ja imuroin huolella sekä pesin lattiat. Mies kyllä kielsi mua tekemästä siivousta ja lupasi itse siivota illalla, kun hänen mielestään mun pitäisi levätä mahdollisimman paljon ja huolehtia vain tytöstä päivisin. Mulla kyllä leviää pää jos en tee mitään, varsinkin nyt kun tyttö on kipeänä uudestaan eikä päästä ulos, kerhoon tai ylinpäätään mihinkään (olikin jo terveenä jopa kolme vrk, kunnes jälkitauti iski päälle :headwall: : /). Joten mikäs tossa oli siivotessa. Ei tuntunut missään. Ei edes supistuksen supistusta vaikka niitä tosiaan on ollut parina viime päivänä enemmän. Ehkä ne nyt katosi tullakseen sitten takaisin kun on tosi kyseessä :saint:

Meinattiin, että meillä on jo kaikki valmiina, mutta tuli käytyä Ikeassa ja laitettua lastenhuonetta vähän uusiksi järjestyksen, mattojen sun muiden osalta. Tyttö sai oman pöydän ja tuolit, joista on ihan innoissaan. Nyt odottelen postista vielä muutamia seinätarroja ja tyynynpäällisiä. Hoitopöydästä päätettiin luopua ja hommattiin vaan sellainen taso, joka sijoitetaan pinniksen päälle tarvittaessa.

Mitäköhän tuo vauva tekee, kun välilä tuntuu sellaista "tärinää", vähän kuin joku harjaisi hetken sähköhammasharjalla häpyluuta. Oletteko huomanneet vauvan tärisevän välillä? Esikoisesta en muista tunteneeni mitään vastaavaa vaikka muistelen joskus jostain lukeneeni, että jollakin oli myös tuntunut tärinää.

Sipsunen & pikkusisko 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Violalle, Tealle sekä hömpölle piskuisista. :)

Täällä kaikki hyvin. Viime viikolla olin vielä ihan valmis luopumaan tästä mahasta ja rautakanki olostani, mutta nyt on taas mieli muuttunu ja nautin tästä raskaus ajasta eikä mulla ole kiire saada murua syliini. Tulee kun on siihen valmis. En häntä kuitenkaan kiirehtimällä saa sen aikasemmin pois jos ei hän ite taho tulla.. En tiiä olisko pien sitten tipahtanu jo vähä alemma kun olo vähä parempi.

Välillä tuntuu et tuolla jossai alhaalla jäis hermo jotenkii puristuksii kun säteilee/tuntuu kipeetä vasemma puolen pakarassa ja jalassa, mut onneks se helpottaa kun vaihtaa vähä asentoo. Mulla supistelee useemman kerran päivässä, mutta ovat lähinnä ihan tunnottomia mahan kovettumisia.

Viikonloppuna kävin shoppailemassa vähän viimesiä tarvittavia juttuja itelleni ja vauvalle.. Ostin itelleni pari imetyspaitaa ja imetysrintsikat kun olivat -20%. Ja pienelle ostin muutamia vaatteita ja pipon+lapaset ens syksyä varten kun olivat -50% nii oli pakko ostaa kun halvalla sai. :D

mine88 ja juniori 35+6
 
Onnea Hömpölle pikkuisesta :)

Sipsunen, mistäs sä tilasit seinätarroja?
Mä oon kattellu niitä netistä, ku pitäs tytön huoneeseen hommata mutten ole vielä löytänyt mitään sopivaa...

Mua ei oo närästänyt melkein viikkoon (kop kop kop), vaikka oon syönyt kaikkea mikä närästää normaalisti ihan kauheesti. Toivottavasti nyt pysyiskin poissa...
Tosin nyt kun sanoin sen täällä ni varmaan alkaa pahempana kun koskaan.

Mä kans oisin niin valmis jo synnyttää...Mutta alan olee ihan varma ettei tää ainakaan ennen LA:ta synny, mut toivottavasti ei ihan kauheesti menis ylikään kun ei enää jaksa, alkaa olee niin ahdistava olo ja kaikki sattuu ku hiukankin tekee jotain..

Jenduka & Pikkunen 38+4
 
Tänne onkin tullut paljon vauvoja sitten viime käynnin! :) Hurjasti Onnea Viola, Tea ja hömppö! :flower:

(.) Mulle pidettiin eilen täysin puskista vauvakutsut. Kuvittelin meneväni kaverin luo sisustuskutsuille, mutta siellä olikin mun ihanat työystävät järjestäneet showerit. =) Mantti sai lahjaksi vaatteita, pyyhkeen, peiton ja unirätin, mä sain herkkuja. Piristi mieltä ja antoi voimia.

Imoen & Mantti 36+6
 
Paljon onnea Hömpölle pienestä pojasta! :flower:

Sipsunen Mä oon kuullu et jos vauva "tärisee" mahassa, niin se vissiin pissaa sillon! :) Jos en ihan väärin muista.

(.) Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin.

Pätkis 37+2
 
Oiii, onnea ihan hirmuisesti kaikille vauvansa saaneille :flower: Ootteko huomannu et meidän porukkaan on syntyny aika paljon vauvoja ennen laskettua aikaa? ei olla vielä lähelläkään maaliskuuta =) Sit ku minä tuun vähän perässä ku la vasta loppukuusta ni tuntuu et kaikki on jo synnyttämässä.

vauvan tärinästä muistelen et se tekee sillon jotain tasapainoharjotuksia.

Omista oloista. Tänään sitten maha tyhjentynyt ihan urakalla, ruoka ei maistu, semmonen kiree "kestosupistus" tai semmonen jännä maha koko ajan. Ja itkettää jostain syystä koko ajan, ja oon ihan pakkomielteisesti aamusta asti järjestelly kaappeja, tein pienemmälle ruokia pakkaseen valmiiks et miehen on helppo sieltä ottaa sit kun oon poissa, ja oman sairaalakassin ja vauvan kassin pakkasin :O Mitä ihmettä, iskikö nyt joku hormonimyrsky vaan vai eihän oo jotain ennakoivia merkkejä?? Vielä sais mun puolesta mennä useempi viiko ennen ku syntyy, ainaki la:han asti! Luultavasti nää on vaan merkkejä siitä et viikot alkaa tosiaan käydä vähiin =)

Kyselisinkin nyt mitä ennakoivia merkkejä teillä on synnytyksen lähestymisestä ollut? Itellä ekassa raskaudessa ei muuta kuin kaksi yötä ennen synnytystä aivan järkky närästys vaikken siitä ollut aijemmin kärsinyt ollenkaan. Tokassa tuli limatulppaa n. viikko ennen synnytystä.

Huomenna neuvola-lääkäri ni saas nähä mitä sanoo.

Vointeja kaikille ja palaan viimeistään huomenna lääkärin jälkeen asiaan :D

maruli rv 35+6
 
Onnea vauvautuneille, koitan pysyä päivityksissä perässä ;)

Täällä tuskaillaan puutuvien ja kipeytyvien käsien kanssa, nukkuminenkin sujuu parhaiten nojatuolissa kun makuuasento on aika tuskainen. Neuvolassa "pelottelivat", että rannekanavat joudutaan ehkä avaamaan synnytyksen jälkeen. Alkaa kyllä olemaankin vähän ranteet auki-olo!

Turvotusta muuten ei hirveästi ole, mutta noissa käsissä sit tosiaan. Muuallakin toki on, mutta ihan inhimillisesti, omat kengätkin menee vielä jalkaan :D

Osaako joku kertoa, että mikä järki on ultrata vielä laskettuna päivänä? Mulla oli viime viikolla ultra, nyt sit seuraava on 2.3 ja kun kysyin, niin sit ehkä vielä laskettuna :O Mä kyllä suunnittelin synnyttäväni 12.3, että että... ;)

Mariaja & Tyllerö 35+1
 
onnittelut jenddelle pojusista! toivottovasti synnytys meni hyvin.:heart:

ennakoivia merkkejä synnytyksestä olen yrittänyt tän kolmannen kanssa miettiä et onks ollut mitään erikoista juuri ennen edellisten synnytyksiä mut ei kyl tuu mitään mieleen et kyl ne oireet ovat vasta tulleet siinä vaiheessa kun tapahtmassa.

päätin eilen sit vähän vedellä pihaa lumilingolla kokeillaakseni edistäiskö se vaik jotain, nyt on alapää tulessa ettei ollutkaan hyvä juttu.: /

eilen aloin kyl miettimään et pitäis lopettaa tää stressaaminen synnytyksen suhteen et se tulee kun on valmis siihen, varsinkin jos tää nyt on viimeinen raskaus ettei mies enää suostu neljänteen nii pitäis yrittää nauttia ihan kunnolla näistä viimeisitä metreistä kivuista ja loppuvaiheen ongelmista huolimatta, sitä tulee kummiskin ikävöimään tätä raskausaikaa...:heart:
jotenki se on vaa helpommin sanottu kuin tehty...:p

pepper& mussukka POKS 39:heart:
 
Hurjasti onnea kaikille vauvutuneille! :heart: Joka päivä saa nyt jännätä kenelle syntyy seuraavaksi murunen :)

Vauvan tärinä ei ole itselle ainakaan tuttua. Just tajusin, että meidän vauvalla on hikkailu vähentynyt nyt lähiaikoina.

Minnarun Et ole pukamiesi kanssa yksin! Täälläkin otettiin varaslähtö niiden suhteen, mutta tietääkseni raskauden aikana niiden syntyminen on normaalia. Toivottavasti päästäisiin molemmat näistä eroon ennen synnytystä!

ON Täällä ollaan edelleenkin flunssassa ja kuumeenkin olen saanut kaverikseni. Alkaa jo ahdistamaan tämä jatkuva sairastaminen, koska mitään ei jaksa ja pysty laittamaan valmiiksi... Vauva liikkuu ahkerasti ja ensimmäiset menkkajomotukset taisin tuntea alavatsalla viime yönä. Supistuksia tulee joskus harvoin, mutta ovat kivuttomia.

Kirskis ja Kaiku 37+0
 
Metta
Onnea isosti kaikille vauvautuneille! :)

Täällä pieni majailee vielä niin ylhäällä, ettei taida olla kiirettä mihinkään. Ensi viikolla on kuitenkin pienen kokoarvio suuren sf-mitan vuoksi, joten sitä hiukan jo jännäilen.

Olen nyt kolmatta viikkoa äippälomalla ja eipä ole ollut tekemisen puutetta. Päivät ovat tehokkaasti täyttyneet pesäntyhjennys ja -rakennuspuuhista sekä kävelylenkeistä ja lumitöistä. Mutta mukava on ollut / on puuhailla ja eipä rehkimisellä ole supistuksia saanut aikaan, ainoastaan lihaskipuja. Olen siis onnekas, että vointi antaa puuhailulle myöten. =)

Ennakoivia merkkejä synnytyksistä ei ole aiemmissa raskauksissa ollut lainkaan. Ensimmäinen meni reilusti yliaikaisena vauvan suuren koon ja epäkypsän tilanteen vuoksi suoraan sektioon. Kakkonen tuli alateitse ja tiesin vasta synnytyksen käynnistyessä, miltä supistus tuntuu.. ;)

Mariaja, voisitko päivittää minutkin etusivulle: Metta, 3. lapsi, la 10.3 :)


Metta ja pieni 37+3
 
ennakoivia merkkejä ei ollut esikoisesta mitään.. koko raskauden supisteli enemmän ja vähemmän.. ja synnytys käynnistyis siis supistuksilla,jonka jälkeen limatulppa irtos ja vauva oli maailmassa siitä 1,5 vrk päästä..

vauvan tärinä:
oon kuullut et johtuis joko siitä että vauva pissaa,tai että kehittymättömän hermoston takia tärisis? :)

huomenna on sitten aika TAYSssiin kokoarvioon ja synnytyksen suunnitteluun,katsotaan katsotaan =)


sunniee ja vv 38+0
 
SIPSUNEN, täälläkin välillä täristään =)

Lonkat jumissa, alaselkä säryssä huohhhh, ei pysty enään kävelyllä käymään...

Tunnin päästä ultraan.... jännittää...

Ennakoivia merkkejä, en kyllä muista.

Nyt tällähetkellä kamala närästys, eilen illalla muutaman tunnin sisään 3 caviskonia oli pakko vetää... nyt maha totaalisen löysällä ja kuvottaa...
 
Jendelle onnea!:flower:

Meidän valtakunnassa kaikki hyvin, pääsimme pojan kanssa kotiin vihdoin eilen. Pari päivää seurattiin pojan sokeriarvoja ja bilirubiiniarvot tarkistettiin kaksi kertaa. Kaikki on kuitenkin kunnossa, nyt vain pienen painon vuoksi tarkkaillaan syönnit ja punnitaan tiheämmin. Terkkari tuleekin jo tänään käymään kotona..

Synnytystarinaa:

To-pe yönähän se alkoi. Esikoinen heräsi aikalailla 00,00 itkun kanssa ja kuume oli noussut. Siinä sit hiukan lääkettä sille ja se kömpi meidän väliin nukkumaan. Ehdin ajatella että onneksi ei tarvi vielä synnyttää vaan saa isomman pojan hoitaa ensin kuntoon.. Siitä meni ehkä 5min niin tunsin pienen poksahduksen ja ajattelin ensin että limatulppa, jihuu! Hetken päästä oli pakko nousta ylös, tunsin pari rauhallista supistusta ja sit tuli tunne että jotain valuu.. Vessassa laitoin pikkuhoisunsuojan johon hetkessä holahti reilusti vaaleanpunaista nestettä. Väriero tavalliseen oli niin selkeä, että sen kyllä tunnisti lapsivedeksi. Soitin synnärille et mitä tehdään ja koska ei ollut kiinnittynyt niin käskivät heti sinne. Sain mennä omalla autolla kun olin jalkeilla muutenkin. Siinä sit soitto papalle ja kassi autoon-niin sitä lähdettiin synnyttämään!

Matkalla supistuksia alkoi tulla selvästi enemmän, väli oli n. 4min. Olimme Oyssissa vähän enne kahta ja siitä käyrille suoraan. Vettä tuli kokoajan hiljakseen ja olin ulkosuulta 2 sormelle, sisäsuulta 1 auki ja kanavaa 1.5cm. Käyrien aikana avauduin 2 sormelle ja siirsivät peräruiskeiden yms. jälkeen suoraan saliin. Olo oli hyvä vaikka supisti tihesäti, niiden kanssa pärjäsi vielä.

Salissa supistuksiin tuli voimaa heti erillä tavalla ja pyysinkin epiduraalia aika pian. Lääkäri tuli sitä laittamaan 5 aikaan ja se meinasi olla haasteellista. En pystynyt olemaan liikkumatta kun pistettiin niin jouduttiin ottamaan uudiksi monesti, itkukin pääsi kun lääkäri oli varsin v*ttuuntuneen olonen kun ei heti onnistunut. Se saatiin kuitenkin laitettua ja ah mikä autuus! Siitä aukesi taivas.. Nukuin 6-7 ja vuoron vaihduttua sain uudet kätilöt 7 jälkeen. Tekivät sisätutkimuksen ja olin edelleen n.4cm auki mutta kanava oli vihdoin poissa.

Supistuksia tuli aika harvakseltaan ja alettiin suunnitella oksitosiinin tiputtamista varovasti. Sitä ei koskaan ehditty laittaa kun käyrässä näkyi kaksi selvää sykelaskua vauvalla ja kutsuttiin lääkäri katsomaan. Hän teki sisätutkimuksen ja olin 7-8cm auki-TUNNISSA!! Oksitosiinia ei laitettu vaan sain happiviikset ja olin välillä kontillani niin sykkeet korjaantui. Aika pian tuli paineen tunne ja tarkistettiin uudelleen, oli 9cm auki mutta oikealla oli vielä lippaa edessä. En saanut siis ponnistaa vain olla ja koittaa selvitä paineen kanssa hetki. Vihdoin puoli 10 aikaan olin kokonaan auki ja alotettiin ponnistus pikkuhiljaa. Poika laskeutui kunnolla vasta ponnisusvaiheessa ja siinäkin tuli sykelaskuja. Ponnistus onnistui tosi hyvin ja sain kunnolla voiman käyttöön. 10 aikaan alkoi taas tulla sykelaskuja ja lääkäri teki päätöksen että autetaan imukupilla, puudutettiin ja leikattiin eppari. Se ei tuntunut miltään, sillä kätilö ei puudutteissa säästellyt. 10.08 syntyi sitten hieman hiljainen pikkupoika, joka virkosi kuitenkin hyvin pian. Napanuora oli aika lyhyt ja kätilöillä meinasi loppua kädet kesken kun piti poikaa pitää, napanuoraa leikata jne.. Poika vietiin hetkeksi happikaappiin, mutta varsinaista hätää ei silläkään ollut. Pisteet tuli 6-8-9 joten varsin hyvät.

Istukka syntyi 20min päästä ja minua alettiin tikkailla kasaan. Olin todella hyvävointinen, en juurikaan kipeä vaikka tikkejä tuli..no reilusti! Olin äärimmäisen hämmästynyt siitä kuinka hyvin kaikki meni ja millainen kokemus se oli. Hieman pöllämystynyt kaikesta.

Kaikenkaikkiaan kokemus oli upea, olen todella onnellinen että uskalsin kokeilla synnytystä alakautta vaikka esikoisen synnytys päätyi katastrofaaliseen hätäsectioon. Kokemus oli täysin päinvastainen ja kätilöt olivat kerrassaan uskomattomia. Olimme todellakin samalla aaltopituudella, vitsailimme ja juttelimme muutenkin. He kannustivat minua ja neuvoivat todella hyvin. Puudutteet toimi loistavasti ja palkinto on mitä parhain!

Toivottavasti kaikille kokemus olisi yhtä hieno! Mutta nyt äkkiä kahvin keittoon! Anteeksi kilometrin mittainen sepustus..:p

Hyviä vointeja kaikille mammoille vielä, kohta se hetki koittaa teilläkin-kun sitä vähiten odottaa!:flower:

Tea ja J-poika 4vrk:heart:
 
Heips!

Neuvola lääkäri oli tänään. Kaikki ok. Vauva oli rt:ssä ja kuulemma todella alhaalla tuntuu pää sisäkautta. Kohdun ulkosuu parille sormelle auki, kanavaa joku reilu 1cm jäljellä. Mutta niinku lääkärikin sano, eipä tuosta voi mitään päätellä että millon syntyis. Eipä tässä vielä kiirettä olekaan =) Eilisestä olo rauhottunu, yksittäisiä suppareita tulee välillä.

Jännä että olin varma että painoa oli tullu ihan hirveesti ku nyt on tosi paljo turvotustakin, mut oli tullu vaan 200g/vko. Ja paineet oli mulle vähän korkeet kun oli 127/72 kun yleensä mulla on jotain 100/50 luokkaa.

Eipä tässä muuta tällä hetkellä. On vähän semmonen jotenkii odottava fiilis, tai niinku jännittäis hirveesti.. jännä olo :D

maruli poksista 36+0!
 
Jenduka: Tilasin tarrat (vaaleanpunaisia perhosia) Walldecor.fi nettikaupasta. Äsken tulivat ja vastaavat odotuksia. Oletko katsonut yourdecoshop.fi sivuja? Siellä on ainakin tosi laaja valikoima. Itse ajattelin tilata sieltä muutamia juttuja kun kaipaan taas vaihtelua :)

Ennakoivia oireita ei oikeastaan ollut ennen esikoisen synnytyksen käynnistymistä. Itseasiassa supparitkin katosivat joksikin aikaa ja palasivat vasta kun oli tosi kyseessä. Vatsa oli kyllä enemmän ja vähemmän sekaisin kolmisen viikkoa ennen kuin lähtö tuli, mutta tiedä sitten oliko se ennakoiva merkki vai johtuiko lopouraskaudesta ja helteistä. Nytkin on ollut välillä maha sekaisin ja sitten taas ihan normaali, vähän vaihdellen. Vauva oli hiljaisempi ennen synnystä ja kävinkin pari kertaa liikkeiden vuoksi näytillä. Viimeisen kerran edellisenä iltapäivänä kun seuraavana aamuna alkoi synnytykseen johtaneet supparit. En kyllä tiedä oliko sekään ennekoiva merkki. Tämäkin vauva on käynyt hiljaisemmaksi nyt loppumetreillä. Ei sitä kai voi mitenkään ennakoida milloin se lähtö tulee. Vaikka oma mieli on malttamaton, niin olen nyt päättänyt olla liikaa miettimättä asiaa kun se ei mitään auta (helpommin sanottu kuin tehty :p). Aika vaan matelee entistäkin hitaammin mitä enemmän tarkkailee ja miettii.

Kiitokset Tealle synnytyskertomuksen jakamisesta. Ihanaa, että synnytys oli hyvä kokemus ja siitä jäi hyvä mieli :)

Eilen jaksoin vaikka mitä (siivous, lumitöitä, koiran kanssa kävelyllä käynti) eikä tuntunut missään ja tänään alapää huutaa hoosiannaa kun kävelin vain lähikauppaan hakemaan karkkia. Päätäkin särkee niin vietävästi kun on niska ihan totaali jumissa. Pitäisi varmaan sellainen kipukoukku käydä ostamassa. Miestä on turha pyytää hieromaan kun sillä on olkapään nivel niin tulehtunut ja muutenkin kova flunssa päällä.

Sipsunen & pikkusisko 36+4
 
kiitos tea kun jaoit synnytyskertomuksen kanssamme, oli mielenkiintoista lukea.:) ihanaa että synnytys meni hyvin jäi hyvä mieli.:heart:

iltapäivästä saakka on särkenyt alavatsaa, viiltänyt välillä reisiin saakka ja saanut juosta vessas isolla hädällä sen vertaa et suoli on ainaskin tyhjä, luulis ainakin... oliskohan jotain ennakoivaa...(toiveet korkealla:p) supistuksia tullut vaa vähän ja parissa ollut pientä viiltelyä mukana...
huomenna kummiskin kaikki ohi ja väärä hälytys ollut... muksu kumminkin möyrii jonku vertaa ja työntelee itseään alaspäin...

pepper& mussukka 39
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:

paino +200g jes! ikinä ole noussut näin vähän! ihmettelen kyllä vähän koska oon syöny todella paljon, tuntuu että koko ajan nälkä. Eilenkin söin klo 12 jo päivän kolmatta ateriaa!
sf mitattiin, mutta jostain syystä se ei lue tässä kortissa ja en kyllä rekisteröiny paljon se oli, hmm...?
hemoglob. oli noussut 116 > 135 ja oli puhetta, ettei tarvis enään rautaa syödä kun ehkä pari kertaa viikossa.
vauva oli taas liikekannalla joten sykkeet huiteli ensin jossain 170, mutta laski sitten kuitenkin 140.
Rt edelleen ja päästä sai kuulemma enään aika hintsusti otetta, eli suunta oikea! :)
Verenpaineet ok.

Tekis mieli palkita itseni laskiaispullalla, mutta kaupassa ei enään ollut yhtään. Meinasin ensin että ostan tavan pullia ja kermavaahtoa ja hilloa, mutta luovuin sit laiskuuksissa siitä ajatuksesta. Ei laskiaispullia siis tänä vuonna, nyyh :/

Viikonloppuna jos saisin miehen vielä viimesen kerran leffaan mun kanssa ennen vauvan tuloa. Siellä menis nt vaikka mitä hyviä! Me ei kyllä oikeestaan koskaan tehdä mitään sellasta yhdessä minkä vauvan tulo estäis, mutta jos nyt yrittäs vielä viettää sitä kuuluisaa laatu-aikaa ;)

JENDDE:lle kovasti terkkuja ja onnen toivotuksia! :heart:

ja pepperillä kyllä melko enteileviä oireita, toivottavasti pääset kohta hommiin! :)

T: Mems ja pikkis 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi ajatelkaa meidän vauvat syntyy ihan parhaaseen aikaan kyllä kelpaa vaunujen kanssa lenkitellä näissä keleissä. Täällä siis aurinko paistaa ja on "lämmintä". Tytön kanssa pitäisi raahautua ulos :)

On niin odottava olo et kirjoittelut jää vähälle vähän samanlaiset tunnelmat kuin sitä plussaa odoteltiin, silloin oli ihan varma et nyt nappas oli jo oireitakin ja kaikkea mut ei sitten mitään ja nyt sitten tulee kehiteltyä vaikka mitä synnytykseen viittaavia oirita, eikä osaa luottaa omaan kehoon. Oon aivan malttamaton.

Tänään 38+0 ja perjantaina äitpoli toivottavasti tällä kertaa uutiset on paremmat kuin viimeks haaveissa olisi että kohdunkaulaa ei enää olisi tai edes jotain etenemistä olisi tapahtunut.

Rakastan synnytyskertomuksia kiito niistä aina oikein odotan joko tarinoita on tullut :flower: Paljon onnea siis kaikille jo vauvutuneille ja paljon kärsivällisyyttä meille ei vielä valmiille : )

Minnarun&pikku-ukko 38+0
 
Jenddelle onnea pojista :flower: Oli mennyt multa jotenkin ohi, kun ilmoitus tuli kiertoteitse.

Pepper: Pidetään peukkuja, että on lähtöä ennakoivia merkkeä sulla ilmassa.

Oma vauva on ollut taas tänään tooosi hiljainen. Vasta ysin aikaan sain ekat elonmerkit, vaikka itse nousin jo 6.30. Nyt taas niin hiljaista ja liikkeitä ollut koko aamuna vain satunnaisia, että pakko laskea niitä kun saan tytön nukahtamaan päikkäreille.

Ulkona on tosiaan aivan ihana ilma, aurinko paistaa. Me vaan joudutaan hautumaan täällä sisällä kun tyttö on niin räkäinen ja köhäinen. Antibiootit menee korvatulehdukseen joka onneksi on jo helpottamaan päin. No, tämä päivä kun kestetään kahdestaan täällä neljän seinän sisällä (meinaa virikkeet loppua kesken), niin huomenna mies jää pitkälle viikonlopulle ja on meidän kanssa täällä puuhailemassa.

Sipsunen & pikkusisko 36+5
 
huomentapäivää ! :)

tänään tayssiin kurkkaan pikkuisen kokoa,ja samalla tapaan lääkärin ja kätilön. josko tietäs enemmän sit et miten edetään =)

ihana ilma täälläkin !! aurinko paistaa ja on lämmin,oltiin pojan kanssa pulkkailemassa ja kävelyllä.teki niin hyvää kun pääsi ulos :)

Tealle kiitos synnytyskertomuksesta,oli tosiaan ilo lukea että sulle jäi noin hyvä mieli synnytyksestä :) ja hienostihan se menikin !!!


viime yö oli jokseenkin hirveä,valvoin supistusten kanssa jotka poltti selkää,alavatsaa ja reisiää. sittenkun luulin että ne alkaa kovenemaan,ne perkuleet meni ja lopahti TÄYSIN ! sit nukahdin ja sain nukuttua pari tuntia putkeen.. onneks poika nukkui sentään 7 tänään =D


sunniee ja vv 38+1
 

Yhteistyössä