Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Kina: Voimia tulevaan! Itse saattohoitoja työkseni tehneenä sanoisin, että muista huolehtia myös itsestäsi!

Päivystykseen äitipolille jouduin eilen hakeutuman kun alkoi värkki haista edellis kesän sillipurkille = bakteerivaginoosi ja streptokokki-b. Odotettavissahan se oli, että lankojen kanssa tähän tulehdusrumbaan päädyn, mutta onneksi ainakin vielä ovat herkästi hoitaneet. Eilen ultranneen lääkärin mukaan lapsivettä oli vähän niukasti, normaalin rajoissa kuitenkin. Kohdunkaula 3,7cm suljettua, mutta sisäsuulla pientä repsahdusta. Nyt sitten lepoa lepoa ja lepoa.

Onneksi kerkesin eilen askartelemaan ja varmaan turhan monta tuntia tuli ompelukoneen kanssa painittua, mutta lopputulos oli enemmänkun mieleinen =)

 
Kina: Voimia sinulle ja perheellesi paljon!

ON: lähdin eilen iltapäivällä miehelle makutuomariksi Stockan Hulluille päiville, kun hän meni kyttäämään sinne paria villaneuletta ja nahkalaukkua. Oli ihan ok, mies löysi mieleisensä vaatteet, itse en kyllä jaksanut katsella mitään. Olisihan siellä aina jotain, mutta vaatteitakaan en viitsinyt edes katsoa, kun ei niitä kuitenkaan voisi pitää kuin vasta ensi syksynä. Hölmöä ostaa "etukäteen" normivaatteita. Sitteri siellä olisi ollut 29,90, mutta miehen mielestä se oli jo kuvastossa ruma, joten se siitä. Lopuksi käytiin vielä Herkun puolella ostamassa hyvää lihaa ja kaikkea muuta kivaa, ja mulle tuli ihan yht´äkkiä kamalan paha olo. Pyörrytti ja heikotti ja alkoi oksettaa ihan hirveästi. Ennätettiin just just pihalle kassien kanssa, kun laattasin siihen nurkille. Todella kaunista, ei voi muuta sanoa. :confused: Onneksi mies oli vähän näkösuojana, ettei ihan kaikille ehkä näkynyt. Huh-huh. Varmaan se ihmispaljous ja kuumuus teki tuon, koska kotona kun vähän söin oli olo jo sitten heti parempi. Bussimatkan kyllä pidättelin ja hengitin suun kautta. :$

Illalla tunsin ihan tosi selviä liikkeitä, yhden kunnon terävän potkun ja sellaista myllerrystä. On se hassun tuntuista. :)

Hurja neulomisvimma tulee aina näin syksyn tullen! Tein jo itselleni kaulahuivin ja baskerin ja nyt teen miehelle huivia. Vauvalle alkaisin neuloa jonkinlaista nuttua, mutta odottelen sinne ensi viikkoon, josko tietäisi sitten minkä värisestä langasta tekisi. :)

Vaniljarinkeli ja Hajuherne 18+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja Sipsunen
Kina erittäin paljon voimia suruusi :hug: ja niinkuin sonsku sanoi pidä itsestäsi ja pikkusesta huolta :heart:

Mariaja mulla oli väärin eka sivulla tuo U.Ä aika eli oikea on 26.10. jos vaihdat sen kiitos :)

Pepper83 Ihania uutisia =) Ja onnea poikalupauksesta! Näitkö itse sukupuolen vai kerrottiinko sinulle?

Katjuska ja Anni 18+4 :heart: ( masuasukin nimi muuttui kun tyttö osoittaa mun mahaa ja sanoo aina "anni" :) )
 
Niin ja memelisa: Nätit vaunut tiedossa! Meilläkin vähän arvottu niiden vaunujen kuosia, mennään varmaan ultran jälkeen katselemaan City Crosseja. Ollaan myös pohdittu joko tuolla Brown flowers tai Black Capri -kuosilla, eli ruskea tai musta sellaisella ruudullisella tehosteella. :)

Ja pepper83: Hurjasti onnea poikalupauksesta! Ihanaa. :) Anteeksi etten nyt ihan heti bongannut aiemmista viesteistäsi, mutta oliko teillä jo lapsia ennestään? Mitä sukupuolta he ovat?

Vaniljarinkeli ja HH edelleen 18+5
 
Huomenta!

Sonsku, ihana kun oot ollu taitavana ompelukoneen kanssa. Mä virkkasin pikkuiselle pakusta langasta sellaisen vaunu/sängyn peitteen. Tein tupsut päihin ja harjasin päälle. tuli pehmoinen :heart:

Kinalle voimia!
Mulla ei oo ollu isää ja äitikin on ollu sellanen mistä mulla ei oo paljoo muistoja( onnellisia) lapsuudesta. Mutta se että menettää jotain niin läheistä ja tieto että ei meekkään heti niin se on kamalaa!! Mä en pysty muutakun lähettämään voimia ja halata näin palstan kautta!!

Niin eli ketkäs meistä on tyytynyt vähempi arvoisiin vauvatuotteisiin? tarkotan, että kellä ei oo mun ohella ollu varaa ostaa hirmu kalliita juttuja? Siis esim vaunut oli meillä vaan vähän yli kolmesataa.. Meistä toinen käy vaan töissä, pyörittää omaa firmaa, tuloja on ihan kiitettävästi mutta olemme olleet sitä mieltä ettemme tarvitse kalliita tuotteita. Varmasti emaljungat yms kestävät hieman paremmin mutta.. Tää ei oo mikään kritiikki ketään kohtaan vaan kysyn mielenkiinnolla ketä täällä ei oo kehdannu "tunnustaa" olevansa keskiluokkanen perhe tahi opiskelijaperhe jolla sitä rahaa ei oo välttis niin paljon?!
Elkää potkiko pois tän kysymyksen takia, tuntuu vaan niin jotenkin pahalta kun täällä keskustellaan tonnin vaunuista, tulee syyllinen olo kun ei olekkaan ostanut "parasta" mitä kaupasta löytyy tai tilannut new yorkista.. :ashamed:

Mutta nyt katsomaan vauva tulossa sarjaa!
Nolo kengu 18+2
 
Kengumamma: meidät voi varmaan laskea jopa pienituloisiksi ja mitään uutta ja kallista tuskin tullaan ostamaan. Minä olen yhden tyttären omaishoitajana ja mies on tavan duunari niin ei näillä tuloilla 7 hengen, kohta 8 perhettä kovin leveästi elätetä.

Mä ostan paljon käytettyä ja tuunaan sitten mieleiseksi, kuten tuo sänkykin. Enemmänkin tekisin itse, mutta kankaat oniahn törkeän hintaisia ja monesti kaupastakin saa halvemmalla kun itse tehden ja kun tällä hetkellä tuo oma fysiikkakin toimii heikosti =( Toi korisänky oli sellainen pakkosaada -juttu ja helpottaa elämääkin kun asutaan vetoisassa 70- luvun omakotitalossa jossa lattiat etenkin talvisin vallan arktiset niin ei hirvene pikkuista missään sitterissä lattiatasolla makuuttaa.

Yksityiselle gynelle olen elämäni ensimmäistä kertaa pulittanut tässä raskaudessa, mutta nämä käynnit on lähinnä oman mielenterveyden kannalta tärkeitä ja mielenterveyttä ei voi rahassa mitata tällä hetkellä. Päätin siis, että käyn yksityisellä aina kun siltä tuntuu ja vauva saa käytetyt vaunut siitä hyvästä =) Ei varmaan vauvelin mielenterveys siitä kärsi =)
 
Kengumamma Meillä tosiaanki on hankittu käytettynä ja saatu aika paljon tavaraa muualta. Meillä melkeen sama tilanne ku teillä eli mies on yrittäjä ja minä olen kotona. Rahaa on muttei liiaksi asti, kolme lasta varmistaa kyllä sen ettei liikoja jää. (ja kohta neljä :O ) Ja mun mielestä vähemmälläki pärjää, eikähän se lapsi sitä tajua kuinka hienoissa kärryissä sitä pukataan ;) Me ostettiin mun serkulta brion muutaman vuoden vanhat kaksostenrattaat, pinnis on käytetty ym. Meillä tuhlataan rahan sijasta rakkautta :heart: Ja mie olen sitä mieltä että niitä vauvanvehkeitä käytetään niin vähän aikaa että on ihan turha ostaa mitään tonnin vaunuja.

Niin ja mullakaan ei ole tarkotus syyllistää ketään, jokanen taaplaa tyylillään, nää on vaan mun mielipiteitä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma ja Hopea
Kina Teillä on todella kovat ajat edessä, hirmuisesti voimia! :hug: :'(

sonsku Ihana vuode teidän pikkuiselle! :heart:

Käsityöt Mä oon ihan käsi kaikissa neulomis/ompelu jutuissa! :ashamed: Mä oon varmaan ala-asteella kutonu viimes. Nyt varsinki harmittaa ku ois kaikkia ihania juttuja joita ois kiva osata virkata tai kutoa, vaan ei. Mut onneksi on äiti ja anoppi joilla on ne hallussa! :D Mulla pysyy paremmin vasara kädessä ku virkkuukoukku.

Kengumamma Meillä ollaan päädytty Emmaljungan vaunuihin sen takia että täällä missä me asutaan vaaditaan kestävät vaunut koska täällä ryttyytetään monttuisia sorateitä. Ei siksi että haluttais jotenki "pröystäillä" merkkivaunuilla. Ja mun vanhemmat avustaa vaunujen ostossa rahallisesti, niin ei oo omasta pussista pois vaikka ostaakin vähän kalliimmat. Ne vaan on osoittautunu vaatimuksiltaan meille parhaaksi vaihtoehdoksi. Ja siis en ottanu kommenttias mitenkään pahalla, älä säkään ota mun :) Jokainen ostaa semmoset vaunut sun muut tarvikkeet kuin itse haluaa ja oma budjetti sallii, mä en ainakaan ketään väheksy tai katso alaspäin sen takia.

MM-11+ Helmi 17+6
 
Pööppis
voimia kina surutyöhösi. Ei riitä sanoja lohduttamaan. Ihan kauheata. Ite kun omasta isästä vasta näin unen että sai sydänkohtauksen,itkin jo sen unen takia koko seuraavan päivän,kuinka kauheaa ois menettää vanhemmat, kun ollaan niin tositosi läheisiä. En voi muuta kuin sanoa, koita muru jaksella,muista syödä vaikkei ruoka maistuisikaan ja tavallaan elää pieni osa isästäsikin siellä siun mahassa. Pidä huoli itsestäsi ja masuasukista. Jaksat surun yli sen vauvan takia,se vauva tarvitsee sinua nyt enemmän kun kukaan muu. <3 Voimia :hug:
 
MM-11 Ostettiin vaunut Kajaanin Lastentarvikeliikkeestä. En tiiä sattuuko teäin matkalle, mut ihan mukava liike kyllä on :)

Täällä supparit on ollu harmittomia, jos ne nyt niitä on. Eilen lääkärissä kaikki oli kunnossa, eikä alapäässä ollu mitään hälyyttävää muutosta :heart:

Voi Kina :hug: oon tosi pahoillani sun puolesta :hug: Täällä vuodatan kyyneleitä ja mietin kuinka mahdat jaksaa. En osaa sanoa kuin voimia :hug: Mulla kans oma isä on nukkunut pois v2006. Kuolinpäiväksi on merkattu 9.3, jollon myö on mun miehen synttärit. Pikku-Apinan la on muka 26.2, mihin en oikeesti ite usko yhtään. Omien laskelmien mukaan se on 5.3 ja mies on nähny unta et syntyy 7.3...

Kengumamma musta sä nyt pyytelet ihan turhaan anteeks et nostat tärkeää puheenaihetta esille. Mäkään en todellakaan aijo ostella mitään kalleimpia juttuja vauvalle, vaatteetkin tulee 98% kirpputorilta, samoin omat mammavaatteet. Paljon ollaan saatu lainaan mm. pinnis ja hoitopöytä. Velikin meille rakensi oman pinnasängyn :heart: Oisin itekkin pärjänny halvemmilla vaunuilla, mut miehen kanssa tultiin siihen tulokseen kun esikoinen on kyseessä ja toivottavasti ei ainokaiseksi jää niin ostetaan yhet hyvät rattaat, joita sit kaikille muksuille käytetään. Oon ite saanu vähän kuittailua noista vaunuista "ai et parasta vaan teiän muksulle", mut jokainen taplaa tyylillään. Musta on vaan hienoo et uskaltaa olla reilusti oma ittesä :) Itekki kuulisin mielelläni, vaikka vaunut oonki ostanu, et millasia edullisia vaihtoehtoja ois ollu tarjolla :)

Tää lähtee nyt pallottamaan töihin
Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 19+5
 
Kina paljon voimia !!! mä menetin oman isäni 4kk sitten,vielä ei tiedetä edes syytä. ei aamulla vaan enää herännyt.ikääkin oli vasta 58 vuotta.. en vieläkään oikein usko että isä on poissa. paljon halauksia ja voimia<3 :hug:

ON: vissiinkin hiiva vaivaa,kauhee kutina ja noi supistelut. soitin neuvolaa ja käväsin sitten apoteekista hakemassa canesten kuurin,josko helpottais ! esikoisen aikana oli myös hiiva tässä puolenvälin tietämillä,kuulemma bakteerikanta vaihtelee rajustikin tietyissä vaiheissa raskautta. muksmuks vaan tuntuu masussa,mä niin rakastan tätä aikaa kun tuntee liikkeet =) hih

flunssaisille paljon paranemisia ! kova kuumehan ei oo hyväksi raskaana,vaan se pitäis yrittää saada pysyyn mahd. alhaalla :)

hepuhi: älä turhaa ressaa etukäteen,ehkä käpy potkii vaan selkään päin ja näin ollen et tunne liikettä vielä =) kyllä se sieltä vielä kääntyy ja saat tuntea kunnon monotukset :D

sunniee ja vilperi 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
niijoo
ja kengumamma ei meilläkään ostella mitään "kalliita" juttuja. suurinosa vaatteista tulee tutuilta,vaunut ostin käytettynä esikoiselle kaverilta,ja tuplat ostin käytettynä mun siskolta. sitteri ostettiin uutena sillon 2010,mut siis aika paljon käytän hyväksi jos halvalla saa lähipiiriltä. mitä sitä turhaa osta kallista,jos saa hyväkuntoista halvalla ;)
 
täälläkään ei osteta kallista, ja uutena ostamista yritetään vältellä kaikella tavalla. maailmassa on roinaa niin paljon että annoin tuleville isovanhemmillekin ohjeen, tai enemmän pyynnön, että ei uutena mitään.
kestovaipat saadaan kaverilta, vaatteet kirppikseltä (pakkaus otetaan mutta se onkin sitten siinä), vaunut käytettynä, lipaston päälle tehdään ite hoitotaso. :)
 
Viimeksi muokattu:
kinalle voimia :hug: ja myös sunnieta on kohdannut suru lähiaikoina :hug:

sonsku ja muut jotka olette käsistä taitavia, mä olen niin kateellinen. kutominen ja ompelu olis asioita joita nyt vanhempana harmittelen etten osaa

seksiasenot on ollut aiheena. meillä käy toistaiseksi kaikki, mutta paras takaa tai minä päällä.

mulla ollut alun alkaen aikomus ostaa vaunut käytettynä. huutiksesta jonkin verran kattellut, mut aion liikkeissä käydä testailemassa eroja ja painaa ne merkit mieleen mistä pidän (ja toivoa että ei niissä radikaaleja eroja ole vuosimallien välillä). esikoisen vaunut ostettiin messutarjouksena vauva messuilta hinta alle 400€. mut niissä ei yks pyörä enää pysy paikoillaan ja siks joudutaan uudet hankkiin, jää pihaan nukutus vauniuks. ja pari bodyä hankin kirpikseltä 30snt kpl.
ollaan molemmat töissä ja mies hyvin tienaa.mut kyllä sitä rahaa menee jo lämmitykseen, ruokaan, taloon, autoon ja mulla ei tarvetta pöyhistellä. toki voin tunnustaa et likalle ostan merkki ulkovaateita tai lähinnä remua ja kunnon kenkiä ne on kullan arvoisia sijoituskohteita, mut sisävaatteet kelpaa kirppikseltä tai alennuksesta.

elen neuvola: sydänääniä joutui hetken etsimään oli tyyppi melki navankorkeudella mistä sit lopulta äänet löytyi. kohdun mittas oli 13cm, syke 140, hemppa 125. painoa oli tullut normaalisti (2kg/ 4vk) mun mielestä paljon. verenpaine oli 128/81 ja pikkusen sitä jäi pohtimaan oli kohonnut.
se neuvolan täti jolla oli käynyt tähän asti oli sijainen nyt oli joku muu, oli kyllä tosi mukava ja kertoi että ens kerralla mulla on kolmas täti joka sit on tod.näk loppuun asti. mun "oikea on äippälomalla ja eivät ole saaneet vahvistusta siitä koska palaa töihin. joten sijaisia ja sijaisia... siis voi olla et palaa töihin mun loppuraskaudesta. mulle ei väliä kuka siellä on kuhan osaa asiansa. mutta ota välillä lainaan äitin verenpaine mittaria et saan sillä seurattua paineita.
seuraava käynti ultra 25.10 ja neuvola 10.11
 
Kengumamma Täällä moni onkin jo vastaillut. Aiemminkin jo kerroin, että opiskelijaperhe ollaan ja kutenKatjuska-80 sanoi hyvin, meilläkin tuhlataan rahan sijasta rakkautta. :heart: En häpeile yhtään asiaa. :) Lähes kaikki vaatteet tulee kirpparilta. Siellä on tosi hyväkuntoisia vauvojen vaatteita, joten on mielestäni aika tyhmää ostaa vaatteita uusina. Anteeksi kärkäs mielipide! Meille tosiaan ostettiin Brion uudet vaunbut ja turvakaukalo, mutta hintaluokka oli tosi edullinen. Emme olisi ikipäivänä pystyneet tai edes halunneet käyttää vaunuihin tonnia kun saa hyvät samalla rahalla. Tietenkin meillä vaikuttaa se, että asutaan isossa kaupungissa ja vaunutellaan asfaltilla. Varmasti maalla tarvitaan jykevämmät ja siksi myös kalliimmat vaunut. Mielelläni ottaisin vastaan tai ostaisin tutuilta käytettyjä tarvikkeita, mutta kun lähipiirissä olen meidän sukupolven ensimmäinen vauvan saava. Ei oo kavereita tai lähisukulaisia samassa tilanteessa. Meilläkin on kyllä tarkoitus säilyttää vaunut tuleville lapsille, vaikka eivät Emmaljungat olekaan. Kyllä oletan, että nuo uutena ostetut Briotkin hyvällä pidolla säilyvät seuraaville vauveleille. En halua minäkään syyllistää ketään. Jokainen elää tyylillään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja jendde
Pepper83 Onnea poikalupauksesta!

Kina :hug: voimia suruun :'(

Hienot vaunut Memelisa :)

Meillä myös ostetaan paljon käytettynä. Nyt mitä ollaan ostettu, niin vaunut ja turvakaukalot ostin huutonetistä. Ja yhen pinnasängyn. Vaunut on uudenveroisessa kunnossa ja samoin on kaukalotkin ja noihin meni yhteensä n. 350e. Meillä on nyt siis ne Carenan double swing vaunut ja turvakaukalot Recaro. Mun mielestä ihan hyviä "merkkejä". Yks sitteri ollaan saatu jo miehen kaverilta vielä.. Vaatteet ja muut sellaset ostan myöskin käytettynä, niinkun ostan esikoisellekin tai sitten saan niitä jostain. En vaan raaski maksaa hirveitä hintoja kaupassa uusista vauvan/pienen lapsen vaatteista, kun ne on niin vähän aikaa käytössä. Esikoiselle ostan lähinnä kirppiksiltä tai huutonetistä noita vaatepaketteja. Toki katon että ne hyväkuntosia ja mieleisiä. Esikoiselle ei myöskään ostettu vauva-aikana muuta uutena kuin vaunut ja turvakaukalo. Ja nyt kun ajattelee niin niissäkin olis päässy halvemmalla :D

Ainiin, piti kysyä että onko muilla koko ajan jano? Musta tuntuu etten mä muuta teekään ku juon vettä koko ajan. Ja se jano vaan ei mee pois! Tollasia suht isoja lasillisia juon kerralla 2 ja hetken päästä taas ihan kauhee jano. Yölläkin herään monta kertaa sen takia kun janottaa.. Mä varmaan juon ihan liikaa :D

Nyt täytyy lähtee laittamaan lapsi päikkäreille. Ja ite syömään :p ...ja juomaan.

jende 18+0
 
Kengumamma: Jokainen ostaa sellaiset vaunut ja tarvikkeet kuin katsoo parhaaksi. Mä en ainakaan tee kenestäkään päätelmiä sen mukaan minkä hintaiset varusteet/vaatteet jollakin on, vaan siihen vaikuttaa ihan muut seikat, millainen ihminen itse on. Itse asiassa mua inhottaa ihmisten arvottaminen jonkun pinnallisen mukaan, taustoja tietämättä tai ihmistä tuntematta (suuntaan tai toiseen, eli onko edullista vai merkkiä jne.). Panostan tiettyihin hankintoihin (oman varallisuuden rajoissa tietenkin) ihan oman mukavuudenhaluni tai köytönnön syiden takia, mutta en siksi että tarkottaisin pröystäillä tai pahoittaa kenenkään mieltä. Ei mekään aina osteta kaikesta vain sitä parasta tai kalleinta tosiaankaan :)

Sonsku: Musta on ihanaa, kun joku on käsistään noin taitava. Itse olen peukalo keskellä kämmentä mitä ompeluun tulee ja joudun etsimään aina valmiina tai tilaamaan joltakin lahjakkaammalta kaverilta.

ON:
Aamu alkoi taas oksentamalla ja heikotuksella, mutta onneksi nyt on taas ihan ok olo. Kävin eilen tytön kanssa vanhalla työpaikalla, jonne mun oli tarkoitus vuoden vaihteessa palata. Vähän harmitti kun esimies totesi koittaneensa pedata mulle vakkarisopimusta, mutta nyt se meni sivusuun. Mulla ei siis ole voimassa olevaa sopimusta. No, töitä ehtii tehdä elämässä vielä ihan terpeeksi, lasten aika on nyt :heart:

Sipsunen & SV 17+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Paljon voimia kinalle. <3 Muista huolehtia myös ittestäs ja masusta kaiken surun keskellä.. Parikuukautta sitten miehen setä kuoli syöpään ja käytiin muutaman kerran häntä kahtomassa, tuntuu niin kurjalle kahtoo ihmistä joka on kuolemassa. :( Hänkään ei vielä ihan mikään ikäloppu ollu.

Minäkin aika paljon oon ostanu käytettynä tarvikkeita. Esikoiselle ostettiin uudet vaunut, mut nekin oli sieltä halvemmasta päästä ja edellisvuoden kuosia. Ajateltiin sillon samoin kun Memelisa et on nuista sit vaunuja muillekin tuleville lapsosille kun jo sillon ajatuksissa oli enemmän kuin yksi lapsi. Sitterin meille osti isomummi ja häkkisängyn löysi äitini kirpparilta. Nyt olen yrittäny bongailla netistä ja kaupanseiniltä ilmotusta lasten jatkettavasta sängystä jonka sais esikoiselle ja siltä taas häkkisängyn tulevalle vauvalle.
Äitiys vaatteita ostin esikoista odottaessa yhdet housut ja nekin on vielä aivan liian isot, nyt huutonetistä huusin parit housut ja näillä toivon pärjääväni loppuun asti. Joskus sitä niin toivos et jostain tipahtas vähä ylimäärästä et pääsis itekin joskusvähä ostamaan itelleen jotain kivaa, mut tällä hetkellä lasten tarpeet menee eelle ja niiden hankintojen jälkeen ei sit itelle jääkään mitään..

Meillä rahaa on riittävästi, muttei liikaa isompia hankintoja pitää aina vähä miettiä. Ja minä kun tällä hetkellä kotona niin rahat menee aika tarkkaan lainoihin, laskuihin ja ruokaan. Mies käy töissä ja perusti oman pienen firman, joka on vielä alussa eikä oikeestaa tuota vielä ylimäärästä

milla3 ja masuasukki 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Kinalle paljon voimia jaksamiseen.

Kengumamma Ei meillekään tule mitään kallista. Tai no, turvakaukaloon haluan panostaa pikkasen, kun on esikoinen kyseessä ja useampia lapsia halutaan, niin tietää sitten että sitä voi käyttää tulevillekin. Samoin joku voisi sanoa, että käytetään pinnasänkyyn paljon (reilu 300), mutta siinä on samassa hoitopöytä sänky muuttuu lapsen mukana, niin ettei tarvitse ostaa heti isompaa sänkyä pinnasängyn jälkeen. Ja sen lisäksi, että vaikka me muutettiin isompaan, niin makuuhuonetta ei ole siunattu äärettömällä neliömäärällä. (jos jota kuta kiinnostaa niin tällänen Monitoimis). Vaunut meillä tulee olemaan Emmaljungat, jotka on muutaman vuoden vanhat ja uutena maksaneet lähemmäs tonnin (en ikinä laittais niin paljon rahaa vaunuihin) lahjoituksena miehen siskolta. Toiset vaunut on tarkotus ostaa parvekkeelle, kun on sellanen talo, etten todellakaan rupea vaunuja raijaan edes takas, ja haluan kuitenkin mahdollisuuden vauvan ulkona nukuttamiseen, mutta näihin ei kyllä kovin montaa euroa laiteta.. Joitakin vaatteita oon hankkinut, mutta kaikki ollut käytettyä. Me nimittäin tullaan varmasti saamaan paljon lahjaksi kun on mun puolelle eka lapsenlapsi ja miehenkin puolella jo isompia muksuja joten tää on aika odotettu tapaus molempiin sukuihin.

Meillä siis miehellä ihan hyvä palkka, mutta kun itse opiskelen (ja maksan vielä omaa opsikelija-asunnon vuokraa opintorahoista), niin miehen palkka menee sitten täysin kuluihin lainoihin, ruokaan yms. elämiseen. Ei mun mielestä se kerro mitään lasten hyvinvoinnista, vaikka olisikin kuinka kalliita hankintoja, vaan se, että vanhemmat oikeesti välittää lapsesta.


Viime yönä mä näin unta, että meidän syntyneellä vauvalla oli krokotiilin iho. Sit mun piti koko ajan suihkulla puhdistaa sitä, kun niiden suomujen väliin jäi kiviä, vaikka vauva ei ollut ollenkaan maassa. Mä jouduin jopa pinseteillä nyppimään niitä koko ajan. Ihan älytöntä. Eikä kukaan tullut huomauttamaan mulle, että teidän vauvassa olis jotain vikaa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
kina :hug:

käytettyinä meillä on ostettu/saatu lapsille tarvikkeet. Vaunut on olleet suvussa jo noin 15 vuotta ja myös meidän kahdella lapsella. Tosi kuluneet, ei hirveen nätit mut ajaa asiansa. Ainut vaan et nyt kyllä vetelee niin viimesiään, et on ehkä jo uudet hommattava :D Itelleni ostan vaatteita kans kirpparilta, vaikka olis vara ostaa sen mitä tarvii ihan kaupastakin, mut ei meilläkään paljon ylimääräiseen ole varaa.

supisteluista tänään oon ollu todella huolestunu, supistaa kestona, kohtu on jatkuvasti kova ja tuntuu epämiellytävältä. Ei tee kipeetä paitsi vähän selkään. Liittyen vähän tohon janoon, noi supistukset loppu ja olo helpotti kun join reilun puoli litraa vettä :O joten kannattaa kokeilla tuotakin jos meinaa supistella. Tosin nyt alko kovettumiset taas :( huolestuttaa pirusti, mutta eipä näillä viikoilla taida olla mitään tehtävissä nuille supistuksille.. mut jos viel jatkuu niin soitan sit neuvolaan. Onko kellään muulla ollu tämmöstä? kun ei mulla kahden aikasemman aikaan oo tässä vaiheessa viel ollu, kun vasta joskus rv 20+ eteenpäin..

maruli rv 16+3
 
Tavaroiden ostelusta/hintaluokista (Kengumamma): Kyllä me ainakin miehen kanssa ollaan "ihan tavallisia". Opiskeltiin viisi vuotta yliopistossa opintotuella eikä pappa todellakaan betalar, eli todellakin tiedetään mitä sentin venyttäminen on, kun kuitenkin valmistumisesta on meillä vasta reilu vuosi. Tosin kumpikin meistä on tehnyt tosi ahkerasti töitä 15-vuotiaasta lähtien, samoin koko opiskeluajan olimme töissä, eli meille on kertynyt säästöön ihan hyvin. Lisäksi olemme aika hintatietoisia ja säästäväisiä luonteeltamme. Minä etenkin olen ihan haka bongaamaan tarjouksia ja kaikenlaisia löytöjä. Sitä Huutista olen täälläkin mainostanut jo monesti, teen sieltä tosi usein löytöjä, olivatpa ne sitten vaatteita, sisustusjuttuja tai jotain muuta.

Asutaan vuokralla, joten se jo laskee kustannuksia aika paljon. Omaa mietitään ehkä viiden vuoden sisään, kunhan elämä ja työt vakiintuvat. Tosin meillä on maailman kivoimmat vuokranantajat, jotka antavat meidän asua tässä selvästi alle yleisen vuokratason tässä kaupungissa, vaikka asunto on tosi siistikuntoinen ja kaksioksi aika iso. Lisäksi meillä ei ole ollut tähän asti autoa, mutta nyt sellainen pitää hommata (senkin ostamme käytettynä, sillä isäni on automies ja on luvannut etsiä meille hyvän). Malleja tosin pitää sitä ennen käydä ainakin paria koeajamassa.

Vauvalle ostetaan uudet vaunut varmaankin siksi, koska toivoisimme lisää lapsiaesikoisen perään aika pian ja tarkoitus olisi käyttää niitä sitten seuraavillakin lapsilla. Alun perin ajateltiin että käytettynä, mutta tehtiin vähän laskelmia ja todettiin, että niillä hinnoilla mitä esim. käytetyistä Emmaljungista pyydetään, saadaan melkein jo uudet kun laitetaan vähän lisää. Ja nuo City Crossit ovat tähän mennessä miellyttäneet meitä ja vastanneet tarpeitamme parhaiten, voihan toki olla, että vastaan tulee vielä paremmatkin (ja halvemmat). Turvakaukalo ostetaan varmaan käytettynä. Pinnasänky saadaan lahjaksi sukulaisilta, hoitopöytää emme edes tarvitse, vaan aion ostaa sängyn päälle käytettynä sellaisen tason. Vauvan vaatteista suurimman osan aiomme ostaa käytettynä, ihan niin kuin olen melkein kaikki äitiysvaatteetkin ostanut (joita en hirveästi edes tarvitse tämän minimasuni kanssa) sitä mamaliciouksen takkia lukuun ottamatta.

Sipsunen vastasi viestissään minusta aika osuvasti siitä, miten kukin ostaa varojensa mukaan ja ettei sen perusteella oikein voi ihmisestä mitään päätelmiä tehdä, eikä kannatakaan. Paljon vaikuttaa myös oma mukavuudenhalu ja käytännöllisyys juurikin noihin hankintoihin. Meillä esimerkiksi liikutaan paljon julkisilla, joten on esimerkiksi pakko miettiä sellaiset vaunut, jotka toimisivat myös niissä hyvin.

Ja loppukaneetiksi voisin melkein vielä omalta osaltani todeta, että kannettiin niin iso summa rahaa (sekin ihan omalla työllä ansaittua) hoitoihin, ettei siinä paljoa yksien vaunujen hinta tunnu. ;) melkein ilolla maksaisin sen summan, kun tähän pisteeseen on viimeinkin päästy.

Vaniljarinkeli ja niin rakas hajuherne 18+5 :heart:
 

Yhteistyössä