Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Täällä taas! Huh, ottipa lähes viikon "nettipakkolomautus" koville! =) Vanha kone meni rikki.. =/

Ihania ultrakuulumisia monella!! :heart: Tuntuu tosiaan tyttöjä olevan enemmistö tulossa, mutta ehkä poikalupaukset vielä kirii.. =)

Pari päivää sitten taisin tuntea ihan kunnolla liikkeitä! Tuntui kova myllerrys alamasulla. :heart: Taas hetkeksi ainakin mieli rauhottui, että elossa siellä ollaan. Nyt tosin ei taas sen jälkeen ole tuntunut juuri mitään.. =/ Vielä 11 yötä ultraan, pöh!

En nyt muista, mistä olette kirjoitelleet, kun luin 4-5 sivua juttua putkeen..meni pää jo ihan sekaisin, nutta pakko saada lukea teidän jutut ajantasalle.. =D
Joku uusi ainakin oli tullut, jolla sama LA, kuin mulla, Kiva!

moomin 18+1
 
Ruska Se haalaripussi on Lindexiltä ja ilokseni huomasin et heilläki nykyään Nettikauppa, et ei muuta ku tilaileen! sieltä löytyy kaikki, kun kaupasta usein koot lopussa... Ja mustakin Lindexin vaatteet on ihania :heart:

Uskaltaisko sitä nyt sitten ostaa tyttövaatteita??? :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Hayley82, Kina ja Hopea, ihania asuja pikkuiselle!

Me ei käyty mitenkään erikseen 4D-ultrassa. Ihan siinä tavallisessa kunnan tarjoamassa rakenneultrassa näyttivät hetken kuvaa kasvoista 4D:nä. :) Tämä siis Tampereella Terveystalossa. Asun Nokialla ja sieltä ostavat nämä ultrapalvelut.

Vaniljarinkeli!
Hauska jalkajuttu! Meillä mies on 191cm ja jalka jotain kokoa ISO... Jos löytää kivat kengät normikaupasta, niin hyvin harvoin omaa kokoaan. Käskenkin monesti ostamaan samantien kahdet, jos hyvät ja oikean kokoiset löytyy!

Pööppis.
Vai tytöstä tekee mieli makeaa ja rasvaista! No ilmankos mulla on molemmissa raskauksissa hävinnyt suklaanhimo täysin, vaikka normisti syön sitä melkein päivittäin... Toinen poika siis tulossa. :)

Teollisuuskypärä. Ai sä sait saarnat painon noususta! :O Mulla on taas toistepäin... Itse olen ollut huolissani ja neuvolassa on rauhoiteltu, että tämä on ihan maltillista... Mulla nousi paino ensimmäisessä raskaudessa 11,5kg ja olisin halunnut pitää tässä saman rajan! Mutta mä olen syönyt alkuajan huonoon oloon koko ajan, että maha ei pääse tyhjeneen ja kuvottavaa oloa tulemaan. Noh, nyt täytyisi ottaa itseä kunnolla niskasta kiinni ja syödä oikeaoppisesti! Mä pudotin juuri ennen raskautta 15kg ja lähtöpaino oli 10kg alempi kuin edellisessä raskaudessa. Siksi en haluaisi pilata sitä vain mässyttämällä!: / Koska eihän siis raskaus ole syy syödä kahden aikuisen edestä.:p Ja hei, en mäkään tunne liikkeitä ja oon pidemmällä kuin sinä! Enkä ole huolissani! :heart:

Soraya 22+0
 
Onnea taas kaikille ultratuille! On tosiaan ollut onnekas pino meillä, kenelläkään ei ole kai löytynyt mitään ikävää..?

Tyttö-ja poikaodotusten eroista, mulla on kyllä ollut eroa. Kaikissa raskauksissa on alussa maistunut enemmän kirpeä ja raikas, mutta kun pahoinvointivaihe on loppunut, on tytöistä iskenyt makeanhimo ja pojissa on jatkettu mandariini, viili, alkoholiton olut jne-linjalla ;) Tytöistä oli alussa enemmän pahoinvointia kuin pojista. Pojissa oli enemmän näppylöitä, ja iho oli huonompi, tytöissä taas kasvot ovat turvonneet enemmän. Tässä raskaudessa mulla on ilmestynyt sellainen kaksoisleuka, vaikken muutoin olekaan kovin turvonnut tai lihonut. Joillain tutuilla on tytöistä paisunut nenä :LOL: Tälläkertaa (tyttö) mulla rinnat turposi tosi paljon jo aika aikaisin ja olivat aristavat, mitä ei näistä edellisistä pojista ollut. Edellisestä tytön odotuksesta en tota tissihommaa muista, kun siitä on niin kauan. Pojista on tehnyt enemmän mieli seksiä, kun nyt tuo homma on aika normaalilla tasolla. Mitähän vielä... Onhan noita eroja!

Liikkeet mulla tuntui tälläkertaa vasta 19+ viikoilla, aiemmin on tuntunut tuolta 14-15 viikoilta. Esikoisen odotuksesta en valitettavasti enää muista kun siitä on yli 15v aikaa :ashamed:

Mun ehkä kanssa pakko testata toi piparisuklaa! On tullut kyllä vedettyä suklaata joka päivä, ihan järjetön tää makean himo! :LOL:

Lyytinen 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Liikkeet Ensimmäisen kohdalla tunsin liikkeitä rv 18 jälkeen ja toisen kohdalla rv 16 jälkeen ja tästä nykyisestä liikkeitä on tuntunu rv 15 lähtien ja tällä hetkellä alkaa jo tuntumaan osa liikkeistä myös uloskin päin mutta vielä aika hiljaset liikkeet kumminkin. Makuu asennossa voi sanoo tarkalleen missä päin vatsaa vauveli majailee mutta ei veilä oikeen muuten ja liikkeitä tuntuu eniten kun istuu tai makaa ja muutamat liikkeet voi kävellessäkin tuntee.

4D Meillä on K-HKS lassa käytössä erikoislääkärillä 4D ja siellä päästiin käymään rv 16 kun oli yksi ylimmääräinen ultra ja suht hyvin jo pystyi kavon piirteitä näkemään ja rakenne uä:ssä sitten uudemman kerran kun lääkäri ultrailee kuvia ei viimeksi saatu mutta lupaili seuraavalle kerralle ja hyvä homma tässä ettei tartte maksaa mitään kun kunta makselee ultrat.
 
Laretzki
hopea Eikö teillä ultrata sitten synnytystapa arvion yhteydessä? Kun mulle ultraaja sanoi, että jos ei sokerirasituksessa tule mitään kummempaa, niin sitten ultrataan seuraavan kerran sitten ennen synnytystä..Vai vaihteleeko tääkin taas kunnittain?

Mulla ei oo mitään hajua missä Spyro majailee, se on niin vilkas kaveri että käyttää kyllä koko kohtuaan. Tosin saattaa ehkä viihtyä enemmän oikealla puolella, koska jos yritän nukkua oikealla kyljellä tai yöllä käännyn sille kyljelle niin johan alkaa pirunmoinen monotus...

Ihanaa kun on taas perjantai, mä rakastan tätä tunnetta kun viikot menee niin nopeesti, vaikken saakaan aikaiseksi kaikkea mitä pitäisi. Nim. oon jumittanu tässä aamulla nyt 2 h koneella, kun olis pitänyt tehdä tehtäviä.. :D mutta ihan sama...Ei oikein oo mitään motivaatiota tuota ulkomaailmaa kohtaan, alkaa ajatukset sen verran sisäänpäin kääntyneitä jo olemaan...

Lare ja Spyro 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Kina
Huomenta! Se olisi sitten puoliväli saavutettu täälläkin, joten...
20+0 POKS POKS

Mieliteoista: Mulla on kokemusta vain tytöistä ja tässä raskaudessa alussa maistui kaikki ns. krapularuoka, eli suolainen ja rasvainen ja nyt voisin elää sokerilla. Esikoista kun odotin, niin silloin ei tainnut olla mitään erityistä mieltymystä mihinkään. Ne 14 viikkoa jotka hänestä oksensin, söin väkisin ja sitten kun oksentaminen loppui niin söin ihan kaikkea ilman erityisiä mielitekoja.

Vaniljarinkeli: Se on kyllä hienoa miten tarkkaan nykyteknologia mahdollistaa vauvan näkemisen ja tutkimisen jo vatsassa ollessa. Vaikka en ole ultrissa vetistelijä tyyppiä, niin kyllä 4D:ssä sydän suli ja silmät kostuivat hetkeksi silloin kun toisen kasvot ja pienet sormet nähtiin. Samoin esikoisen 4Deessä. Onnea hyvin menneestä ultrasta!

Kina: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :flower:

Mies sai aamulla tietää, että joutuu ensi torstain olemaan ulkomailla, juuri kun olisi ollut kunnallinen rakenneultra. Täytyy siis soittaa ä-polille ja siirtää sitä, kun en saa siihen ketään muuta hoitajaa niin aikaisin aamusta. Sinänsä se ei haittaa, kun käytiin kuitenkin siellä jo 4Deessä... ei tarvitse jännityksessä kärvistellä jos siirtyykin pidemmälle.

Omat olot on koko ajan parempaan päin ja oksennukset kokoajan harvammassa. Ainakin nyt tuntuu siltä, vaikka eilen illalla laatta kyllä lensi. Satunnainen oksentelu ei tunnu enää missään, kun se kamala koko aikainen oksetus meni pois.

Sipsunen & pikkusisko 20+0 :heart:
 
Me POKSUTAAN! :)



kina niin on! mä kävinki jo siellä ja summaksi tuli joku 130e ni peruutin tilauksen :D mulla kans niin arveluttaa ostaa noita pinkkejä kuteita.. :) Ja onnea hyvistä ultra kuulumisista!!

katjuska ihana massu :heart:

Täällä ollaan täpinöissään kun anoppi ja appiukko alanya reissullaan olivat ostaneet oman asunnon sieltä! Kyselivät et halutaanko osakkaiksi :) Asunnossa kaks parveketta, poreammeet, allasosasto, kuntosali ymym. vartioitu alue 24/7, ihanaa! tyyneki pääsee turkin matkalle :)

kn&tyyne 22+0
 
Mulla oli nyt pojista enemmän pahoinvointia kun mitä tytöstä oli. Tytöstä ei ollu hirveesti mitään, kuvotti vaan. Nyt sai oksentaa ja sitä kesti kauan. Ja tytöstä tuli tissit heti kipeeks, pojista ei :)

Eilen ja tänään on tää ylempi vauveli tunkenu peppuaan (tai päätä) ulospäin, silleen että tuntee siinä sellasen möykyn :D Ja maha menee ihan kummallisen muotoseks. Ylempi, eli B-vauva on muutenki nyt ollut paljon vilkkaampi muutamana päivänä. Yleensä se on toi A joka myllää koko ajan ja menee ympäri ämpäri.
Joku sanoikin tuolla jo, että jos menee tietylle kyljelle makaamaan niin alkaa hirvee monotus, mulla oli ihan saman juttu :D Ei oo enää kylläkään, kun nyt siellä ollaan ihan eri asennoissa taas. Oikeella kyljellä en voinu olla, kun heti alettiin potkimaan mua.

Onnea Kina ultrasta ja tytöstä :heart: Kyllä varmaan uskaltaa jo ostella tyttövaatetta, mekin saatiin samanlainen veikkaus sukupuolesta esikoisen kanssa ja tyttö tuli :)

Nyt pitää lähtee laittamaan viimeset tavarat pakettiin kun huomenna muutto... Onneks mun ei siihen tarvii tän enempää osallistua :D

jende & pojat 21+0
 
Ai niin, tuli Jendden kirjoituksesta mieleen että ton unohdin mainita, kaksosraskaudessa oli paljon pahempi olo kuin yhden kanssa! Se ainoo kerta kun olen oikein kunnolla laatannut raskaana (kauppareissulla prismassa...), oli tuplaodotuksessa.
 
Onnea taas hyvistä ultrauutisista! :)

Aamulla nousinkin taas niin väärällä jalalla, miehen piti herätä 05:00 ja lähteä töihin, heräsin ja ihmettelin kun oli jo niin valosaa, eikä se vielä ollut edes heränny, käperryin vaan takasin kainaloon, kunnes totesinkin että vilkaisempa kelloa, 08:50 eli melkein 4h myöhässä töistä, ja kenenkäs muunkaan vika se ois sillä hetkellä ollut kun mun? Enää ei uni maittanu ollenkaan sen jälkeen vaikka edellisen yön olin taas valvonut, kun ei asentoa löytynyt sitten millään. Kyllähän se tossa soitteli jo ja anteeks pyyteli.

Ja sainpas piristettyä omaa oloa tilailemalla vauvalle kaikkea kivaa, aika isolla summalla tosin, mut saahan tästä nauttia :heart:

Jenikk + pikkunen 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Nyt vaan pikaisesti ultrakuulumisia:

Kaikki oli ihan niin kuin pitää, kuulemma kauniin muotoinen pää ja pitkät jalat, meidän pojalla. :D Ei sitten olo pitänyt ihan paikkaansa. Mies kysyi olenko pettynyt, mutta tällä meidän odotus/yrityshistorialla olen todella pelkästään helpottunut ja onnellinen siitä että vihdoin näyttää siltä että meille tulee lapsi. :heart: Ja pojan kanssa olemisesta on ainakin kokemusta kun yksi kasvatettu jo lähes aikuiseksi. :)

Istukka oli takaseinässä kuulemma ihan täydellisessä paikassa, ilmankos liikkeet on tuntuneet jo viikolta 17 lähtien ihan selvinä. Tyyppi pyöri ja potki koko ajan, saatiin monta hienoa profiilikuvaa ja kätilö oli huippumukava. Kysyi erikseen halutaanko tietää sukupuoli, ja käytti sitten varmaan 10 minuuttia pelkästään sen selvittämiseen kun ensin oli jalat niin kiinni. Mutta kun näkymä lopulta lävähti ruutuun, ei asiasta ole kyllä mitään epäselvyyttä. :LOL: Kohtu on kuulemma jo melko ylhäällä, ja siltä se kieltämättä on tuntunutkin.

Mä en jaksaisi nyt enää millään odottaa siihen maaliskuuhun.

Onnea muillekin ultrassa olleille taas, niin huippua että saadaan kaikki hyviä uutisia!

Imoen & Mantti 20+3
 
Laretzki Juu ei ilmeisestikään enää ole ultria, ellei tulee mitään "ongelmia". Näin mie ymmärsin sen kätilön puheista. RV37 uä on suluissa tuossa neuvola/uä -suunnitelmassa, ja siinä se sit vissiin tehtäis, jos jotain ilmaantus. :p Mutta tuntuu tosiaan hassulta, että mennään vaan synnärille synnyttämään näiden ultrien pohjalta, mutta entäs, jos istukka on vaikka vaihtanu paikkaa jne. :p Eli ilmeisestikin on kuntakohtaista jälleen kerran.. Minusta kyllä sietäis vielä olla yks suunnitelmallinen ultra!

Äsh, meninpä muuten unohtamaan tuon miun sukusokerirasituksen ihan kokonaan.. :eek:

Hopea ja Alien 20+6
 
Terveisiä täältäkin ultrasta, vihdoin! Pikkuisella kaikki hienosti, kaikki näytti olevan kunnossa ja vastasi viikkojaan. Ultraaja kertoi ihanasti koko ajan mitä tutki ja mikä mikin osa on, itse en olisi kyllä tajunnut pelkästä kuvasta. Me sitten kiritään tätä vähemmistöä kiinni, eli meille olisi tulossa pieni :heart: poika :heart: Kuvia ei ikävä kyllä juurikaan saaatu, paitsi lääkäri otti sitten meitin poitsun pippelistä kuvan!! Hih, voidaan sitten isovanhemmille esitellä että tässä se lapsenlapsi nyt sitten olisi, tai no ainakin hänen pippelinsä :D On nyt vaan niin onnellinen ettei kuvienkaan puute haittaa. Painoa hänellä oli 380g eli keskivertokoossa mennään. Istukka on etuseinässä mutta aika korkealla, ei siis hankaloita synnytystä. Poitsu köllötteli mukavasti pää alaspäin. Potkujen perusteella olisin aavistellut että majailee poikittain.

Pikkumökö Oon jostain lukenut että raskausajan syömiset todella vaikuttaa vauvan makuaistin kehittymiseen, minkä takia raskausaikana kannattaisikin syödä monipuolisesti ja erilaisia terveellisiä vihanneksia ja kasviksia jne ja välttää kaikkea makeaa, että vauva ei tottuisi makeaan. Ihan järkeenkäypää periaatteessa, mutta ei kyllä ihan käytännössä toimi ainakaan mun kohdalla - sen verran herkuttelija kun olen ;)

Ihanaa perjantain jatkoa kaikille!

Hope ja poitsu 20+6 (huomenna taas poksuu!!)
 
Tänää oli neuvola ja kaikki oli hyvin. hb kin oli vielä ihan hyvä eli ei oo vielä tarvista lisäraudalle.. Painoa oli tullu 600g/viikko hups. :eek: heti tuli tunne et voihan kettu kun ei oo tullu itelleen piettyä kuria tuon makeen syönnin kanssa taas pariin viikkoon, mutta sanoi kyllä että sinulla ei haittaa vaikka vähän enemmän tuleekin kun hieman alipainon puolelta lähettiin liikkeelle... Pitäs mielen kiinnosta kaivaa esikoisen neuvolakortti ja kahtoo kuinka sitä painoo hänen aikaan tuli, kun en nyt muista yhtään muuta kun että viimesillä viikoilla vaaka näytti n.20kg enemmän kun lähtö päino... Viikon päästä se oliskii sit rakenne ultra. :)

19+3
 
Viimeksi muokattu:
Ultrat Mullakaan ei esikoisesta ollut kuin ne np-ultra ja rakenneultra ja sitten viikolla 37 synnytystapa-arvio jossa ultrattiin. Kävin mä kyllä kerran päivytyksessä joskus 33-34 viikolla ja sielläkin tehtiin ultra. Mutta ei noista kahesta viimesestä enää mitään selvää saanut ja piti kurkkia vaan siitä kätilön telkkarista ettei ollu "omaa ruutua" enää :D Vauva on jo niin mutkalla siellä tossa vaiheessa, ettei erota paljoo mitään siitä kuvasta. Painoarvion toki sai tietää ja se oli kiva.
Mutta vaikka ei ultria tulis enää rakenneultran jälkeen, niin kyllä kai ne melkeen aina ultraan synnyttämään tullessa vielä vauvan asennon ja lapsivesi jutut yms. Mulla ainakin ultrattiin.

Nitta Onhan ne ihan eri paikoissa molemmat :) Nää on nyt ilmeisesti poikittain vieläkin, toinen ylempänä ja toinen alempana.

Onnea Imoen poikalupauksesta ja hyvä että kaikki on hyvin :kiss:

En oo vieläkään saanu mitään aikaseks, istunu vaan tässä koneella :D pitäis pakata vielä ja siivota ja kaikkee :headwall: ei jaksa!!
 
Ultrista: Mulla ei esikoisesta ollut kuin np- ja rakenneultra ja sitten tietty omakustanteisena se 4D. Noiden jälkeen kerran ultrattiin päivystyksessä, jonne menin liikkeiden vähyyden takia jotain kk ennen synnytystä ja kerran äitipolilla kun raskausmyrkytysepäilyn takia laittoivat sinne neuvolasta. Mitään kokoarviota en saanut rakenneultran jälkeen. Synnyttämään mennessä vaan tehtiin sisätutkimus useampaan otteeseen ja laitettiin käyrille, ei muuta.
 
Soraya: Joo, kyllä vieläkin naurattaa tuo varvasjuttu. :) Meillä mies kyllä löytää yleensä kengät, koska miesten kengissä monet koot on ainakin tuonne 46 asti, mutta jalan malli tuottaa justiinsa ongelmia, kun on sellainen pitkä ja kapea. Pitkä mies on kyllä kiva olemassa, tuntee itsensä pieneksi siinä rinnalla (vaikka pätkähän mä olenkin kyllä, miestä yli 20 cm lyhyempi). :)

Liikkeiden tunteminen: Mulla siis eka raskaus kyseessä ja istukka on etuseinämässä. Siksi en vieläkään tunne liikkeitä kovin voimakkaasti ja jos tunnen, niin sivuilla, etenkin vasemmalla. Ensimmäisiä muljahduksia tunsin joskus viikolla 18 ehkä, ekat kunnon liikkeet vasta vajaa pari viikkoa sitten. Dopplerilla olen kyllä kuullut liikkeet jo viikolta 16 eteenpäin, mutta en ollenkaan tuntenut niitä.

Mieliteot: Meille siis poika tulossa ja kovasti on kyllä tehnyt mieli kaikkea raikasta, rahkaa, jugurttia, hedelmiä yms. Tosin suolaistakin, mikä on mulle todella, todella harvinaista, kun en yleensä innostu ollenkaan esim. sipseistä, hampurilaisista yms. Syömme miehen kanssa tosi harvoin ranskalaisia perunoita, ja nyt olemme tehneet niitä kotona jo kahdesti ruoan lisukkeena (mulle se on jo siis tosi paljon ja usein!).

Toisaalta, makeaakin on tehnyt kovasti mieli, mutta niinhän mulla aina, sokerihiiri kun olen. :)

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 21+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mieliteot: siis mä oon koko tän raskauden ajan syöny suolakurkkuja ku mikäkin ja appelsiini mehu... Ja siis tää on ihan joka päiväistä !
Ja sit tää omituisin mun mielestä; HERNEKEITTO :D

nittta ja masunvaltaaja 18+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Jendde, valitettavasti (?) ei ole kaksosia, mulla meni toinen kesken viikolla 14. Mulla on näitä tapauksia ollut itseasiassa kaksikin kertaa, toisessa ja neljännessä raskaudessa ja molemmilla kerroilla meni aika samalla kaavalla.
 
Liikkeiden tunteminen
Mulla tuntunut ainakin viikolta 17 asti, ellei jo aiemmin...(vaikka istukka edessä) Mies tunsi liikkeet pari viikkoa sitten ekaa kertaa eli rv. 19 mutta tällä viikolla vasta Kunnolla alkanut muksimaan ja melkein koko ajan... apua mikä adhd sieltä tulee :D En kyllä yhtään ihmettele jos tulee isäänsä.. Ei ollut hetkeäkään paikallaan ultrassakaan ja kätilö sanoi että vilkas tyttö tulossa :whistle:

Mieliteot
Mulla on kyllä tehnyt laidasta laitaan Kaikkea mieli, rasvasta ja kevyttä, mutta vähemmän makeaa kuin normaalisti, suklaa yms. ei oikeen uppoa enää kunnolla. Mandariineja meni yhessä vaiheessa pussi päivässä, mutta kyllästyin niihinkin... Maustamaton jugurtti kyllä menee, varsinkin turkkilainen :p Ja ruisleipä ja kaikki hapan. En pysty vertaamaan esikoisen odotukseen (poika) koska oksensin yli 5kk aamusta iltaan eli en syönyt juuri mitään :D
Mutta tässä raskaudessa muita eroja ollut paljon verrattuna esikoiseen esim. just tuo, että ei ollut juurikaan huonoa oloa, närästys alkuvaiheessa jo, pahantuulisuus (pinna palaa hyvin herkästi), tissit kasvanu hervotonta tahtia ja Maha :D, ennen aikaisia supistuksia mutta nää nyt voi johtua mistä vaan :) Jotenkin vaan olin jo siitä päätellyt kun tää raskaus niin erilainen, että ois tyttö tulossa :heart:

Kina rv 21+2
 

Yhteistyössä