Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

kiitos mariaja uudesta pinosta!:flower:

mulla ei olis enää montaa viikkoo töitä, pari päivää ennen jouluaattoa jäisin mun vanhoille lomille mitkä ovat säästyneet, aikaistin äippäloman viikolla et sain sen sopivasti alkamaan ennen joulua nii ei sen jälkeen tarvii enää stressa töit, saas vaa nähä ehtiiks olo käymään pitkäks ennen kuin vauveli saapuu maailmaan. olen täs kyl suunnitellut mitä kaikkea sit vois tehä...

ajattelin ostella kaikkee pientä bobyja yms... vasta sit kun äitiysavustuksen saan, otan sen rahana, nyt pitää keskittyy näitten pienten joululahjoihin ku pukin konttiin on tullut jo kivasti toiveita!:D ja mutsilta taas haen kummiskin pari matkalaukulista vauvanvaatteita jotka kulkevat meijän sisarusten kesken, nii tavallaan ei tarvis ostaa mitään mut ku ne on nii ihania...

aika menee tosi nopsaan... kovasti olen alkanut miettii et kukakohan on se ensimmäinen joka kertoo suuren uutisensa täällä!

pepper& masuasukki 22+6 huomenna sitä taas poksutaan!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Olipas taas lukemista kertynyt kun olin reilun viikon nettipimennossa!

Mariajalle kiitos uuden kuun luomisesta :) kuudetta kuukautta mennään, mihin tuo kaikki aika on oikein kadonnut ?!

Marulin sekä sonsku, kovasti voimia ja jaksamisia teille :hug: ja kaikille muillekkin tarvitseville! Ja onnittelut ultrauutisista kaikille sielä taas tässä välissä käyneille, ihanaa että kaikilla asiat hyvin <3

Fb ryhmästä olen kiinnostunut siinä vaiheessa kun se on salainen.Vaikka fb:ssä olen hyväksynyt kaveripyyntöjä vain oikeasti kavereiltani, joiden kanssa olen tekemisissä, niin en silti juuri jaa sitä kautta mitään henkilökohtaista. ja raskaudestakin tietää vain ihan muutama läheisimmistä ystävistä. Joten odottelen jos jossain vaiheessa muutatte sitä salaiseksi.

Äitiyslomaa en vielä odota. Ja toivon hartaasti kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei tarvitsisi saikullekkaan jäädä ennen sitä. 17 viikolta lähtien on kovasti supistellut, kaiken aikaa lisääntyvässä määrin. Saikulla olin hetken(teen fyysistä työtä), mutta totesin ettei supistelut levollakaan loppuneet, joten menin kesken saikkua takaisin töihin, eihän siitä mitään hyötyäkään ollut. Ja nyt taas ovat alkaneet sairaslomalla uhkailemaan neuvolan puolellta sekä äitipolilta rakenneultran yhteydessä. Vajaa viikko kun tarkastavat taas kohdun kaulan tilanteen, jos sielä ei suurempaa muutosta niin en kyllä huoli sairaslomaakaan. Itsekäskö?

Niin ja siis rakenneultrasta saatiin hyviä uutisia. Painoarvio 440g, luisten rakenteiden mukaan mitattuna yläkäyrillä kuljetaan. Tuumasi kätilö, että tuskin tarvii kauaa odotella lasketun ajan yli lapsen syntymää ;)

Ja aivan vallottavan ihania masuja täälä <3 Jotkut olivat saaneet sf mittojakin jo, hirmu suuria lukuja teillä :) itsellä sf mittä 14cm, elikkäs kertoo aika paljon tuosta vatsani koosta, ei paljon kerrottavaa. Eipä silti, olen hyvin tyytyväinen että ei tuon enempää pullota, on töissä niin paljon helpompaa!!!!

Ja liikkeistä vielä sen verran että tuntuu ja lujasti :D
Tulipas taas paasattua ;)

Chusa & "tuleva potkunyrkkeilijä" 21+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Bumbo: Me saatiin esikoiselle viimejouluna joululahjaksi ja tyttö tykkösi siinä istua. Opetteli siinä sormiruokailuakin ennen kuin alkoi istuminen ilman tukea sujua riittävän hyvin. Nyt on siskon tytöllä lainassa ja ovat tykänneet. Aika lyhythän tuo käyttöikä on, eli en varmaan omin rahoineni sitä ostaisi.

Ei ole ainakaan vielä oksennusta näkynyt. Itse asiassa on ollut tosi hyvä olo jos liitoskipuja ja navan kipua ei lasketa. Käytiin pitkästä aikaa oikein kunnon pitkällä lenkiläkin koitan kanssa. Jospa nämä olot nyt loppuisi munkin osalta vihdoin :saint: Noi kolotukset ja säryt eivät tunnu sen kamalan ykäämisen jälkeen enää missään (katotaan vaan kuinka paljon inisen kymmenen vikkon päästä :D)

Perjantaina ajattelin mahdollisesti väsätä sen geisha- tiikerikakun, jota muistaakseni Katjuska oli tehnyt. Täällä mainittu uunijäätelökin olisi tosi nam, mutta kun se pitää syödä hetimiten niin siinä käy niin, että syön ihan överi paljon.

Sipsunen & pikkusisko 20+3
 
mesisa säkin saanut "tuomion" nuorena.. en tiiä onko toi perinnöllistä sit? meillä mummilla on/oli endo ja tällä hetkellä sillä ei oo kohtua eikä vissiin munasarjoja kun hormooneja joutuu syömään... toivon kovasti että en ikinä siihen pisteeseen joudu... ootko sä itse ollu ton takia leikkaauksessa ja miten on leikattu?.. Mä oon niin onneton ettimään tietoa tosta aiheesta...:ashamed:
 
pepper: mä oon miettiny samaa mut toivottavasti ei vielä tänä vuonna kukaan :D Sillon ku ootin tota 4v:tä ja kuuluin sillon sen vuoden maaliskuisiin niin eka muksu synty joulukuun alussa -alta kilon painonen pieni rääpäle..

Tuli ihan kuollu olo ku koko päivän touhunnu ja sit pysähty. Nää vapaapäivät on paljon rankempii ku työpäivät :D
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
jassukka mua ei ole leikattu. viimeksi ultrassa (vuosia sitten) ultraaja totes ettei nuo niin kovin pahoilta näytä ja siis virallista endo diagnoosia en ole saanut. äidillä hoidettu hormooni hoidoilla tai jollain sen tapasella, mut tosiaan sille se tuli n.+50 iässä. eli ei haitannut. ja siskolla todettiin alle 30v ja siis keran leikattu ja uutta leikkaus aikaa vissiin yrittävät vielä tälle vuodelle. eka leikkaus tähystämällä ja tosi pienet arvet masussa mut toka leikkaus tod. näk aika iso.ovat pelotelleet pahimmillaan kohdun poistolla ja toisen munajohtimen viemisellä, toinen munajohdin vietiin jo edellisessä leikkauksessa. ja tietojeni mukaan on periytyvää tämä tauti. ja nimen omaan lasten saminen saattaa pysäyttää etenemisen tai huomattavasti jopa hidastaa tai poistaa endo kasvaimia, raskaus hormoonilla sellainen vaikutus.
itekkin huono ettiin tietoa eli kaikki mitä laitoin siskon suusta kuultua ja toivottavasti muistan oikein.

mä olen myös suunnitellut tekeväni likan synttäreille siis mummut+kummit osioon geishatiikerikakun, olis ens viikolla juhlitavana :D tai jos se nyt vaatii jotain tiettyä mitä haluu tarjota niin joulukuussa on miehen synttärit. en niin malta odottaa et pääsis leipomaan :p

täällä maha aina vaan enemän tiellä. nyt sukkien pukeminenkin tehään ihan ihme asennoissa ja olisitte nähneet kun olin kenkä ostoksilla. voi sitä sovittamisen riemua, kun ei kunnolla kurkotu jalkaan vetään :LOL: oli semmosta säätämistä. olisin halunnut jotkun korolliset nätit saapikkaat, mut mies tuumas et mitä noista kuomista sanot :saint: joo tulen itekkin siihen tulokseen et ne vois mennä sais helpolla jalkaan ja turvottaakin sais jonkin verran.
kauhulla taas odotan säärien sheivaamista.
saati sit tiskaaminen tai kurottamine ylä hyllyltä. mä kerkeen niin kasvaa vinoon tässä eli teen kaiken puoli kyljittäin, ei sitä osaa selitää tätä asentoo. ihanaa olla raskaana, mut on hetkiä kun miettii et ois kiva saada tuo masu pois tieltä.

miesten seksi haluista kasvavan masun kanssa oli ollut puhetta. meillä ei tahtia ole haitannut ei edes esikoisen loppuajalla, eikä nytkään ole mitään ollut.miestä ei tunnu haittaavan. enemmän omassa päässä, kun ei oikeen hehkee olo ole et pistettäskö ihan pilkko pimeeks...
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis
Kiitokset uudesta pinosta :)



HEI! minkä kokoinen on vastasyntyneellä pään ympärys???
Koitan neuloa myssyä, tai alotella kohta,mut hmm.. mikähän mahtaa olla ympärys tai paljonkohan silmukoita pitäs tehä
ikinä en oo myssyä tehny... :O Mahtaa taas onnistua,. mut onhan tässä 4kk aikaa kiukuta ton neulomuksen kanssa sitten :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Laretzki
Kiitos minultakin vielä uudesta pinosta!

äippälomasta ootte puhuneet ja ootan sitä kyllä ihan sikana. Kiinnostus ulkomaailman kanssa (=koulun) on ihan nollissa, kun koko ajan saa miettiä, että voinko mä nyt tällekään ihmiselle tästä ja tästä kommentoida kun liittyy raskauteen yms. Mulla on nimittäin ajatukset jo ihan huomattavasti sisäänpäin kääntyneitä...Mutta ei tässä ole kuin sellaiset reilut seittemän viikkoo niin sit saa olla ja möllöttää ihan omissa ajatuksissaan :) Joululoma siis alkaa silloin niin jään kotiin, Kelalta rupeen ärahaa vasta tammikuun alusta saamaan (ainakin toivon mukaan), eli siltikin on normaalia pidempi aika ennen synnytystä että oon kotona (kun eikös se oli ilman varhennettua aina kk ennen LA:ta alkaa)


Meillä on täällä viimein menossa se Ikean kalusteiden kasaaminen. Mies tuossa väkertää ja minä autan välillä. Kun tuo maha ollut taas vähän ilkeä (yöllä oksetti ja tänään kiristellyt ja supistellut) niin ei tykkää hirveesti kumarteluista yms. Kirjahylly kasassa jo ilman riitoja, samoin kohta kirjahylly/työpöytä yhdistelmä. Vähän tuo sängyn kasaaminen jänskättää, siinä kun on meinaa isoin homma =) Mutta eiköhän se siitä, kun hiljalleen laitetaan. Ilta on vielä nuori.

Lare ja Spyro 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
pööppis: riippuu ihan vauvan pään koosta :D heh,meillä pojalla oli pään ympärys eli pipo 34cm

mua on nyt supistellu koko hiton illan tuolta iltapäivä 3 saakka.. tosi tukala olo,ja vauva painaa tonne keuhkoihin jotenkin tosi oudosti.. huoh.. onneks ens viikolla on neuvola,saavat katsoa ton kohdunkaulan tilanteen.. levätäkään ei tuon taaperon kanssa pysty,joten täytyy vaan yrittää jaksaa näiden kanssa.

kenkien ja sukkien pukeminen on hankalaa täälläkin,maha on tiellä ja saa olla mitä kummallisimmassa asennoissa et saa helpoiten kenkulit jalkaan..

sunniee ja vv 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Pööppis, meillä on ollut pojilla päänympärys 37cm (!!) ja tytöllä 34,5cm. Mutta meille tuleekin isoja vauvoja, pienemmillä on kai pienemmät päätkin :LOL: Se pään koko muuten kasvaa aluksi nopeesti, kun pää alkaa palautumaan siitä "puristuksesta" ;)
 
Onnea Keiju84 tyttölupauksesta :)

Neukkukuulumisia..
Hemppa 128, verenpaine 111/70, painoa tullut n. 2,5-3kg raskauden aikana,
sydänäänet 150 (vauveli vaan meni koko ajan karkuun/piiloon ni vähän huonosti noi äänet kuulu ja SF-mitta oli 20 =)
Kaikki oli siis hyvin, sokerirasitukseen laitettiin lähete, se olis tän kuun lopussa :/

Äippälomasta ollut puhetta, mä odotan ihan kauheesti, on työmotivaatio ihan nollassa tällä hetkellä. Työpaikanvaihdos on todennäkösesti edessä äippäloman jälkeen jos vaa jostain muualta töitä saan. Onneks ei enää oo mitään ihan kauheesti töitä, jouluna jään kaheks viikoks lomalle,ja sitte tammikuussa enää 2 viikkoo töitä ennen äippälomaa.

Nyt sitten unohdin, pitikö vielä jotain laittaa :)

Kiitos Mariajalle uudesta pinosta.

Jenduka+pikkunen 22+4
 
Iltoja =)

Mulle vois muuten päivittää sen rakenneultran joka on 14.11
Ja mä en nyt taida tajuta miten voin viel laittaa ton tekstin paksummaks ku oon sen jo sinertäny...:rolleyes:

Kamala ku ollu eilisest asti vähä apaattinen olo..kuulin työkaverilta et meijän toiselta työkaverilta kuollu lapsenlapsi.Tää oli siis viel massussa ollu ja la olis ollu lähiaikoina,olivat neuvolassa käyneet ja siel oli sit kuunneltu sydänääniä joita ei löytyny enää...Kaiken piti olla ok...lääkärit oli jotai epäilly et jokuu sydänvika sit olis kumminki ollu...mut kamala tapaus...ja sit ku sen naisen piti tietty se synnyttää viel ja mies ei pystyny olee mukana siin..oli loppujen lopuks naisen isä menny mukaan...

Pakko ajatella muita asioita..vaik en koko henkilöö tunne ni silti =(

Onkos tääl jo kaikki hommannu vaunuja?Jos on ni millaset ootte ostanu?


Me käytii tänää hakee Pikku-Ukolle hoitopöytä =D


Nyt telkkarii kattoo ja sit zzzz...


Teollisuuskypärä ja Pikku-Ukko 19+1
 
Siis mitä on bumbo ja kohtuamme? Oon taas aivan ulkona. :ashamed:

Kiitos uudesta pinosta mariaja
äippälomaa odottelen, mutta ajattelin aloittaa sen vasta maaliskuun alussa, sitä ennen on kuitenkin talviloma ja vapaat saa aika hyvin siirrettyä niin, että oikeastaan helmikuun puolesta välistä ei tarvi töitä enää tehdä. Tänään oli töissä aikaa laskea :D

pööppis Vauvan päässä voi olla 10sentinkin heitto, vaikka ei mitään vesipäätä olisikaan..

peitot Mun mummo kutoo vauvalle yhden valkoisen peiton ja anoppi kutoo toisen kunhan löydetään oikean väriset langat. Anopin tekemään tulee sellaisia värikkäitä eläinhahmoja.

Huonoa oloa ollut aamusta saakka, meinaa tulla kaikki ylös.. Voiko huono olo johtua siitä, että kohtu alkaa kasvaessaan painamaan jotenkin mahalaukkuun?

Kävyn potkut tuntuivat tänään töissä vaikka vaan seisoin :heart:

hepuhi:heart:käpy 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
Pööppis
mie tein geishatiikerikakun näin:

200g voita <- laitoin oikeeta voita ;) käy se margariinikin :D
3dl sokeria
-vatkataan sähkövatkaimella kuohkeaksi
lisätään 3 munaa yksitellen, vatkaten jokaisen munan kohdalla ( :whistle: )

5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
2tl vaniljasokeria
-jauhot sekoitetaan eka keskenään ja sit laitetaan ton perusseoksen joukkoon
1dl maitoa tai kermaa sekoitetaan varovasti tuohon seokseen jauhojen kanssa vuorotellen itse laitan.
sit vaan kakku vuokaan nostellaan lusikalla eka kerros taikinaa ,sitten KAKSI geisha patukkaa, vähintään pilkoin veitsellä geishat pieniksi ja sitten suklaan päälle vaan se loppu taikina ja 175 astetta 45-50 min, kannattaa vaikka tikulla koittaaa loppuajalla,onko kypsä. Itellä oli sen 50 min.


ja nautitaan kylmän maidon kanssa,,aaahh :p
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[BHayley82B] tilasin just H&M:ltä melkeen samanlaisen maiharitakin ku sai yhen tuotteen puoleen hintaan,tuli maksamaan vaan 30e postikulujen kans :) En sitte tiedä miten paksu se on mutta luulis menevän ainaki tälläsillä keleillä ja pikku pakkasillaki :)
No ei oo kyllä yhtään käytöstapoja Mesisan lapsen kaverilla,vaikka mistäs se lapsi niitä käytöstapoja olis oppinu jos omat vanhemmatki on yhtä uunoja :confused:
Mulla oli Sf-mitta 19cm tänään neuvolas ja hemppa ja verenpaineki oli hyvät :) Nimetki sain viime hetkellä kirjotettua hätäkaste lappuun :D Ja äitiyspakkaus hakemuksenki sais laittaa menemään jo torstaina :heart: Taidan kuitenki malttaa mieleni vielä ainaki rakenneultran yli,joka muuten jännittää päivä päivältä enemmän :whistle:
Nyt kutomaan villasukkia kera glögin ja piparin :p
Kerttuli&Rääpäle21+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
"yleisön" pyynnöstä facebook ryhmä on nyt täysin salainen, eli mukaan haluajat laittakaa minulle yv:nä oikea nimennä ja ja jos teittejä on tusinan verran saman nimisiä niin jotain tunnistetietoja profiilikuvasta niin osaan kutsua oiekan henkilön.

Periaatteessahan mä päivystän koneella hyvinkin paljon, mutta huomenna kerkiän koneelle vasta illansuussa kun on kontrolli sairaalassa ja matkalla käyn koemakaamassa siskon uutta sohvaa =) Joten jos kutsua ei heti kuulu niin älkööt huolestuko =)
 
Iltaa ja kiitti uudesta pinosta Mariaja :) Ja face-ryhmäkin perustettu, kivakiva! Liityn sitten varmaan myöhemmin sinnekin. Oon koittanut hakea eri palstoilta oman paikkakunnan ryhmää myös, kun sitten kun vauva syntyy olisi kiva nähdä vauvojen kanssa just kahvitellen ja vauvakinossa ym. Tosi tiivis porukka syntyi silloin kun esikoista odotin, syntyi ystävyyssuhteita ja edelleen nähdään isommallakin porukalla. Saa nähdä miten nyt käy, kun ryhmiä on aika paljon, ja porukka vielä hajoaa eri tahoille.

Lare, meillähän on sama la, niin meinaatko siis jäädä virallisesti varhennetulle äitiyslomalle? Kun muutenhan se meillä alkaa vasta 21.1. ja tuen maksupäivä on sitten vasta just ennen laskettua päivää. (Kela - Lapsen syntyessä) Mä olen tuohon päivään asti ansiosidonnaisella, työkkärin kanssa on jo laitettu asiat kuntoon, että he siirtävät mut sivuun tuosta päivästä lähtien ja menee tiedot heiltä suoraan liittoon.

Odotan äitiysloman alkua, kun sitten on vaan lähempänä h-hetkeä! Mähän olen etsinyt töitä vielä koko syksyn, ja jotain keikkaa tein vielä elo- ja syyskuussa, niin ei tämä työtilanne tosiaan tästä enää muutu, niin kuin joku tuossa edelläkin sanoi, niin raskaana ollessa työllistyminen on kyllä haasteellista. Onnea muuten hurjasti pikkumökölle, tosi lottovoitto tuo vakiduuni! Tilanne ei siis kohdallani ihmeesti muutu sitten kun loma alkaa kotona oleminen jatkuu ja esikoinen on pari päivää viikossa tarhassa vielä kevään.

Torstaina tehdään neuvolassa Kelan paperit kuntoon. Pikkuhiljaa olen innostunut tekemään hankintoja pienelle. Me ei rakenneultrassa kysytty sukupuolta, elettiin me jännityksessä viimeksikin ;) Esikoisen vaatteita on säästössä paljon ja nimen omaan suht neutraalin värisiä vaatteita hankin silloinkin. Tuli sitä vaaleanpunaista sitten vähän joka suunnasta kuitenkin lahjana ihan pyytämättä. Tarvii nuo varastot kuitenkin käydä läpi ja lajitella, kun oma maku on vähän muuttunut. Vaatekoosta vielä sen verran, että viimeksi ostin ja kirppistelin siis 56 koosta eteenpäin kun kaikki sanoi, että ei niitä pienempiä vaatteita ainakaan tartte. No, täysaikainen vauva saatiin, mutta pikkuriikkinen kuin mikä (47 cm), niin tytön neuvolakortista just tarkistin, että saavutti tuon 56 sentin pituuden vasta 3 kk:n iässä. Ja sitä ennen käytettiin 50 koon vaatteita ja vielä pienempiäkin, eli ihan keskoskoon vaatteita. Mielummin hankin ne 50 koon vaatteet kuitenkin nyt ennen vauvan syntymää, kuin että lähden pienen nyytin kanssa kaupoille. Nettishoppailua voi tietysti harrastaa myös :) Ja te, jotka ootte tehneet hyviä kirppislöytöjä esim. vanhojen äitiyspakkauksen vaatteista, niin vinkkinä voin sanoa, että ne on yleensä kokolappuaan pienempiä. Ne oli meillä just pelastus ekoina viikkoina.

Meillä oli kohtuamme, ja se osoittautui meillä vähän turhaksi hankinnaksi. Se on käytännössä sellainen suhteettoman kallis pullea ämpäri ;) Kyllä sinne kylvettäjän kädet hyvin mahtui, siinä on tarkoituksena että vauvaa voi siinä kylvettää samassa kippura-asennossa kun vauva on kohdussa tottunut olemaan. Siirryttiin kyllä käyttämään tavallista ammetta tosi pian. Sitä suosittelen, että amme on jossain korkeammalla, saunan lauteilla vaikka, niin säästää kylvettäjän selkää. Meillä suihkunletku ei kunnolla ylety saunaan, niin ammeen täyttäminen olisi ollut turhan hankalaa, niin hankittiin ammeteline, ja se oli hyvä hankinta.


Rhonda 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Huomenia !

täällä on herätty jo 5.20 esikoisen toimesta,poikaressu sai kamalan nokkosrokon flunssan jälkitautina ja kutisee ihan hemmetisti :( onneks päästään lääkäriin nyt heti aamusta ja saa poika antihistamiinit ettei kutise. pöh kun tuollalailla kiusaa pientä :(

ON: supistelu helpotti kun kävin nukkumaan,ja nyt ei oo onneks aamusella supistanu viel yhtään kertaa. vielhän tuo kerkee kun lähetää liikkumaan mut toivon ettei ihan noin paljoo supista kun eilen :/ ens viikolla vasta neuvola,mut luulenpa et joudun soittaan jo aiemmin et pääsiskö kattoon ton kohdunkaulan tilanteen..


nyt pakko päästä aamupalalle,

pokspoks sunniee ja vv 22+0 ! :heart:
 

Yhteistyössä