Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Huomenet!

Tyttö nukkuu vieläkin. Meni eilen 18.30 nukkumaan :O Taitaa rikkonainen toissa yö verottaa... Toisella tulee hampaita ja illalla ihan vuoti ien verta.

Sunniee: Paranemisia pojallesi :hug: Nokkosrokko on tosi inhottava vaiva.

Mullakin alkaa masu olla jo tiellä. Eilen totesin bikinirajan karvojen siistimisen olevan vähintäänkin haastavaa. En nähnyt niin mitään vaikka kuinka koitin kurkistella. Mulla maha on jälleen ihan edessä ja kolmiomainen, mutta ei riittänyt se sivuilta tirkistely. Myös tytön pinnikseen lakanoiden laittoa varten joutuu jo siirtelemään sänkyä ja keittiön yläkaappeihin kurkottelu ei tahdo enää onnistua ilman jakkaraa.

Taisi joku muukin valitella jotain keuhkojen kasassa olon tunnetta?
Mä en kärsi maata selällään kovin pitkään enkä olla puoli istuvassa asennossa, kun alkaa keuhkoja ja kurkkua painaa ikävästi. Ei se vauva kyllä vielä niin iso ja niin ylhäällä ole, mutta mitkä lie elimet ovat siirtyneet painamaan. Jos nyt jo painaa, niin mitä se on sitten joidenkin viikkojen päästä... Muistan kun esikoista koitin jossain vaiheessa itkua vääntäen painella alemmas, kun kolisteli mun kylkiluissa ja ahdisti hengitystä. Ai sitä ihanuutta kun vihdoin sitten alkoi laskeutua alemmas...

En muuten oksentanut eilen, jee! Toivottavasti en tänäänkään...

Sipsunen & pikkusisko 20+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lastentarvike Baby Style Oy - Bumbo Babysitteri, aqua Tossa on linkki Bumboon, kun joku siitä kysyi...

Esikoinen tykkäsi tossa istua, kun ei vielä ilman tukea osannut ja harjoiteli siinä sormiruokailua. Tavallisessa sitterissä se ei käynyt kun asennon pitää olla pysty. Kaveri käytti tuota vauvauinnissa suihkutiloissa kun itse peseytyi, kun ei halunnut talviaikaan viedä turvakaukaloa tai kantokoppaa kosteisiin tiloihin.

(Meillä oli kyllä vauvauinnissa ihan sellaisia kaukaloita uinnin puolesta, joita sai käyttää siellä.)

Tosiaan, käyttöikähän tuolle on lyhyt. Itse saatiin lahjaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys pyyntöä täältäkin eli puutun vielä kokonaan listalta eli La 29.3 22.v kolmas lapsi synnäri K-HKS ja tyttöolo ja rakenne uä ois 16.11

Miks ihmeessä noita kelloja oikeen tarttee siistää. Lapset ei millään koskaan sisäistä uusia aikoja ja ikävää heräillä nyt 07-08 aikoihin kun aikasemmin sai nukkua 08-09 asti. No eilen painuin kyllä nukkumaan jo 9 aikaa illalla mutta poitsu herää ajoittain yölä vielä niin viime yö meni sitten esikoisen painajaisten kanssa ja poitsu heräs vielä kaks kertaa ja ylös 07.45.

Tänään neuvola iltapäivällä ja kertomisia tulen kertoilemaan sitten. Kauhulla taas odottelen puntaria kun en tykkää siitä yhtään.

Tiukuliina ja papunen rv 18+5
 
Laretzki
Rhonda Joo mä jään siitä syystä, kun muuten mulle ei tulisi tammikuusta juuri mitään rahaa. Kun tähän mennessä oon elänyt opintotuella, otan sen vielä joulukuussa ja sitten tammikuun ekasta päivästä alkaen toivon mukaan saan sitten äippäraha päätöksen. En oo laittanut sitä vielä kelaan menemään, kun ollut tuon opintotuen kanssa kaikenlaista. Mutta tällä viikolla laitan postiin ja sit vain ootellaan.


Saatiin eilen illalla kalusteet kokoon ilman ongelmia, mulle jäi vielä vähän kokoamista sängyn kanssa, mutta helppoa ihan ehdottomasti verrattuna miehen hommiin eilen :) Mutta siitä huolimatta mulla tekee kropassa enemmän kipeetä kuin miehellä :D

Lare ja Spyro 23+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Sipsunen
Mariaja kiitos uudesta pinosta :)

Sonskulle tsempit:heart:

Onnea taas ultrassa käyneille=)

Pööppis kun tein myssyn niin tein 60 silmukalla ja aika ohuet oli puikot. Myssyn alaosa on joustinneuletta joten menee isompaankin päähän :D

Ja tässäpä tämä geishakakkuohje jonka olen saanut mummiltani

3 MUNAA
2 1/2 DL SOKERIA
2 TL VAN.SOKERIA
2TL LEIVINJAUHETTA
4DL VEHNÄJAUHOJA
150GR VOITA (SULATETTUNA)
1 DL MAITOA TAI KERMAA
4RKL KAAKAOJAUHETTA
1-2 KPL GEISHAPATUKOITA

VATKAA MUNAT JA SOKERI KUOHKEAKSI VAAHDOKSI.
YHDISTÄ LEIVINJAUHE JA JAUHOT SEKÄ MAITO JA SULATETTU VOI.
LISÄÄ MUNA-SOKERI VAAHTOON VUOROTELLEN VAROVASTI SEKOITTAEN JAUHOT JA MAITO-VOISEOS.
OTA TAIKINASTA 1/3 OSAA ERILLEEN JA MAUSTA SE KAAKAOJAUHEELLA JA MURSKATULLA GEISHAPATUKALLA. MAUSTA TOINEN OSA VANILIINISOKERILLA.
VOITELE JA KORPPUJAUHOTA KAKKUVUOKA. LAITA VUOROTELLEN TAIKINAA VUOKAAN (VAALEA,TUMMA,VAALEA)
PAISTA 175 ASTEESSA NOIN 45-60 MIN

Eilen tein sitte muffinseja johon jauhoin kans geishaa :p Miten niin herkkuperse :ashamed:

Niin se vaan on jo marraskuu! Tässä kuussa taas vanhenen vuodella..on se aika nyt vaan menny niin nopeeta, kohta on jo joulu :O
Nyt mulla on alkanu surettaan jos tää jää nyt sitte viimeseksi vauvaksi :'( Mulla tulee ikävä noita ihania potkuja ja sitä kun tuntee tuon pikkuihmisen sisällään :heart:
Tiedän että olen etuoikeutettu kun olen saanut nauttia tästä neljä kertaa mutta jotenki tosi haikee olo..joten nyt toivon että aika ei menis kovin äkkiä.

Ja masu tosiaanki alkaa olla jo tiellä! Eilen tein ruokaa ja kun tuo pötsi ikäänkuin lepää siinä hellalla niin räiskähti sitte kastiketta mahalle, ja tuli ihan palorakkula :O

Onnea muuten tänään ultraan menijöille sekä muillekki joilla on tällä viikolla :flower:

Katjuska ja Onnimanni 22+3:heart:
 
Jadeza: Niimpäs onkin samana päivänä rakenneultra...Minä pääsen täällä omalla paikkakunnalla käymään nämä ultrat ja Ouluun tullaan sitten synnyttämään täältä itä-rajalta.

Mariaja: Mulle vois sellasen pikkujutun päivittä että olen nyt 33v

Noniin ja nyt jos lähtis pyöräilee töihin...

hille+möykäri 21+6
 
Kiitos Mariaja uudesta pinosta! :)

Unohdin eilen toivottaa uudet tervetulleeksi, eli tervetuloa! :)

Mä alotan heti valituksen! Siis mä todellaki ootan päivä päivältä enemmän sitä päivää että ei tarvi enää mennä töihin sinne mulkkujen sekaan! Siis yks akka kysy eilen multa et mites siellä rakenneultrassa meni, tuleeko tyttö? Sanoin et tulee, niin tämä kommentoi kauniisti siihen, et niin oon kattonutki ku näytät takaa niin leveältä! Kiitti vitusti!! :kieh: Tuumas siihen vielä että raskaana oleville ruukataan puhua suoraan, niin sanoin vaan et joo oon huomannu. Minäki rupeen s**tana kommentoimaan kaikkien perseenlevenemiset ja painonnousut kerta se näyttää nykyään olevan ihan sallittua! Ja vielä ihmetellään että miksi raskaana olevat naiset sairastuu mommyrexiaan vai mikälie se olikaan. MIKSIHÄN??!!

Röllykkä alkaa olla tiellä täälläkin. Kyykkyyn pitää mennä silleen ihmeellisesti haarat levällään, ja kenkien jalkaanlaittokin on jo vähän hankalaa. :D Töissä myös maha on eessä joissakin tilanteissa.

Sotanorsu+ Helmi 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hayley82
Hei tännekin pitkästä aikaa! :wave:

Ensinnäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista niitä saaneille! Tsemppiä vuodelevossa oleville! :hug:

-Pätkis- Raskaana olevat naisethan ovat vapaata riistaa kaikelle kommentoinnille ja kosketteluille... On se vaan niin väärin! Itse olen noille mahan silittelijöille sanonut suoraan, ettei tähän saa koskea. Kommentointia en ole vielä kuullut, mutta voi olla, etten kovin hiljaiseksi jää.

Facebook Hieno juttu, että ryhmästä on tullut salainen. Mietinkin tuossa aikaisemmin, että miten olette todentaneet henkilön, onko hän oikeasti kuulunut tähän keskusteluryhmään. Saatan myöhemmin liittyä sinne keskusteluun mukaan, mutta en vielä hetkeen. Voisiko Mariaja päivittää tuonne etusivulle tiedon, että kenelle tulisi ilmoittaa oma nimi, jotta saisi kutsun tuonne Facebookin ryhmään? Tuskin myöhemminkään muistan, että kenelle tämä viesti tulisi lähettää, koska en muista sitä nytkään...

Työt ei tällä hetkellä jaksa kunnolla kiinnostaa. Toivon kuitenkin, etten joutuisi hirveän aikaisin sairaslomalle, koska en halua tippua Kelan rahoille. Eikös se Kela kuitenkin maksa vähemmän, kuin palkka olisi?

ON Viikko sitten oli rakenneultra ja olihan se aivan ihana nähdä pikkuista! Rakenteet näytti hyvältä eli kaiken pitäisi olla kunnossa. Aluksi ultraaja ei nähnyt kunnolla istukan sijaintia ja olisi vielä tarkastanut sisäkautta ultraamalla sen. Kuitenkin myöhemmässä vaiheessa näki vatsan päältä, ettei istukka ollut kohdunsuulla. Istukka on tällä hetkellä etuseinässä ja matalalla. Vauvan sukupuoli tulee sitten yllätyksenä, kun ei sitä haluttu etukäteen tietää. Ei se ultraaja edes kysynyt, että haluttaisiinko tietää.

Täällä on aikaisemminkin ollut paljon puhetta turvakaukaloista, mutta kerta kiellon päälle millaisen turvakaukalon tulette hankkimaan tai olette hankkineet ja miksi? Olen nyt vähitellen tutustunut eri merkkien turvakaukaloihin ja pää on aivan sekaisin niistä ja niiden ominaisuuksista. Liikkeessäkin olen käynyt niitä katselemassa, mutta päätöksen tekeminen tuntuu olevan vaikeaa. Osa kaukaloiden istuinosasta näyttää tosi kapeilta, kun taas osa leveiltä...

Kirskis ja Kaiku 21+0
 
Heippa vaan kaikille!

Kuulosti tosi herkulliselta toi kakku, namskis!

Tänään onkin herätty jo aikasin ja saatu jo tähän mennessä paljon aikaa, kohta se olis lähdettävä käymään Kelassa ja pankissa hoitelemassa asioita. Iltapäivästä pitäs sitte käydä kyläilemässä anopin luona, ja viel moikkaamassa omiakin vanhempia. :) Täynnä on siis tää päinä!

Eilen tosiaan kävin pariinkin otteeseen lenkillä, ensimmäisen kerran jälkeen alkoi pistämään hirveesti masua, mut helpotti sitten kotona kun sai lepäiltyä. Iltasella sitten mentiin miehen kanssa uudelleen, ja taas pisti, vielä voimakkaammin, ja tuntui kertalleen hirveän kova pisto oikean kyljen luona, (kuin suonenvetoa, mutta ei kuitenkaan) sattui pistään sen jälkeen, enkä pystynyt hetkeen liikkua. Meni sitten taas iltaa kohden ohi. No sitten kun tällänen vauhko olen, niin ehdin jo säikähtää, vauva oli niin kovin hiljainen, ei potkun potkua vaikka ennen niistä on varsinkin iltaisin saanut nauttia. :'( Yökin meni valvoessa kun ei missään asennossa mitään tuntunut. Pelotti tosissaa! No aamusella mies lähti töihin, eikä vieläkään mitään, sain sitten ite kuitenkin hetken jatkettua unia, ja sieltähän ne liikkeet alkoi taas tuntumaan, ja voi sitä ilon määrää, ihan onnen kyynelkin vierähti! :heart:
 
Kirskis Joo niin tuntuu olevan vapaata riistaa, vaikka mun mielestä pitäis olla just päinvastoin, koska itse oon ainaki herkimmillään nyt kaikelle kommentoinnille. Kela maksaa muistaakseni n. 70% palkasta, ja siinä on muistaakseni yhdeksän päivän karenssi. Mä olin pari viikkoa saikulla selän takia, niin nyt on pakko sitkutella kuukausi töissä et sairaslomat nollaantuu, ettei tippuis heti kelan rahoille. Toivottavasti hieronta auttais ku eilinen oli aika tuskaista töissä vaikka oli rauhallinen päivä. Tän kuun lopussa voisin jäädä vaikka kokonaan pois jos (ja kun) selkä on edelleen kipeänä.
 
Juu raskaana olevat on vapaata riistaa mut niin on sit vauvatki!! Sillo ku toi mun 4v oli ihan vauva, oltiin just tultu painokontrollista kun jätkä lopetti 3kk iässä syömisen ni mentiin kirpparille -yks TUKEVA mamma katto tota mun ipanaa ja sano "on siinä poika ollu ruoka-aikaan kotona" mä vaan kommentoin sille takas et sepä ku ei voi ruoka-aikojaan itte valita -toisin kuin eräät! Meni mamma ihan hiljaseks :D Mut todella ärsyttävää et raskaanaolevia + vauvoja voi mielinmäärin verrata ja arvostella, ei mulle tulis normaali tilanteessa mieleenkään sanoo kaupungilla jollekki ventovieraalle et onpa sulla vähä perse levinny!

vaunut osamaksulla eikös lastentarvikkeet kamppanioinu jossai vaiheessa et sieltä voi nyt tilata niin et maksaa erissä.. ja sit hobbyhallissa on ainaki brioo. ja sit netistä varmaan useempiakin liikkeitä mm. Lastenvaunut, turvaistuin, rattaat kätevästi verkosta - Ozbaby.fi verkkokauppa.

katjuska vähän samanmoisia aatteita siitä et tää vika... mut mun täti sano just viikonloppuna hyvin ku sanoin et tää meiän vika -et niin niilläki piti olla 4.viimenen ja sit 6.piti olla se TODELLAKIN viimenen..nyt niillä on muksuja 11 :D Ei tosin meille tuu mut ideana että mikään ei ole koskaan täysin varmaa jos kyse on vaan omasta päätöksestä...

Nyt töihin valmistautumaan...

pikkumökö + paavo-pesusieni 20 + 3
 
sonsku Näkeekö siis kukaan fb:ssä et oon liittyny siihen ryhmään, jos siihen liityn?? En missään nimessä halua, et fb kaverini tietävät raskaudesta mitään..

pööppis Kakku on uunissa ;)

Turvakaukalo Meillä Graco logico S HP + telakka. On kuulemma perus kaukalo, joka turvallinen (hyvin pärjäs turvatesteissä)

Rakennekynnet Onko muilla kun mulla? Mä laitan näitä ite ja eilen taas laitoin kynnet, saapa nähä pittääkö ennen maaliskuuta poistattaa ettei rääpi vauvaa :)

sitteri Ostin käytettynä sitterin tori.fi:stä. Se on ny laittanu postiennakolla sitterin matkaan, saapa nähä tuleeko hyvä :)

pätkis Ihana tuo "mulkkujen sekaan" :LOL:

hille synttärionnea jos on ollu synttärit" :)

Huomenna olis sit neuvola. Ei oo pitkään aikaan ollukkaan! Toivottavasti hb olis noussu.. Täällä siis geishakakku uunissa, tuun sit kertoon onnistuko :) Paljon oli asiaa, mut nyt ei tuu mitään mieleen...

Mut hei :attn: Suosittelen esipaistettuja patonkeja! Nams ku ne on herkullisia :)

kn&tyyne 22+4
 
Jenikk mulla on tuota samaa kipuilua kävellessä, mutta sit ku pysähtyy niin helpottaa ja taas ku liikkuu niin repii. Joko toiselta puolen tai molempia kylkiä. Luulen et normaalia kuitenki. Muistelisin että esikoisen aikaa oli vastaavaa mutta ihan loppupuolella vasta.

Mua kans ärsyttää vatsaan taputtelijat, läheiset onneks tietää että mulla on mun reviiriraja jonka sisälle ei kannata tulla, mutta esim anoppi alko silittään mun mahaa niin menin ihan hämilleen et mitä toi oikeen hommaa. Onneks omaan tuiman perusilmeen niin ei tuntemattomat tuu koskeen.

Huippu toi pikkumökön vastaus ollu matamille :LOL:

Joo en mä tuota bumboa ainakaan uutena ostais, mutta kaveri vihjas et niiltä saa sen sitten ku eivät itse enää tartte. Nykyään on markkinoilla sellasia "ammeita" jonka saa lavuaariin laitettua ja on kuulemma tosi kätevä matkoilla. Luultavasti erittäin lyhyt käyttöikä, mutta säästää selkää. Meidän tarvii hommata se ammeteline ja tuleva poitsu saa kylpeä sitten pinkissä ammeessa ku se kerta jo on esikoiselta jäljellä :)

Netanttilasta saa kans osamaksulla vaunuja.

Ruska mun käsityksen mukaan kynsilakkoja tai rakennekynsiä ei saa olla synnyttämään mennessä että nähdään tarpeen vaatiessa onko äidillä hapenpuutetta yms.


Nyt syömään ja päikkäreille.

H&mörrykkä 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta palstasta :)

Onko moni täällä jo hommannu vaunut / turvakaukalon? Millainen olisi sellainen hyvä turvakaukalo? o_O
Meillä kävi tosi hyvä tuuri pinnasängyn ja vaunujen kanssa kun saatiin isoveljeltä ilmatteeks vaunut ja pinnasänky, että aika iso säästö tehtiin :) Tosin tuo pinnasänky on sellainen ''perintö'' sänky :)

Nyt on pakko kyllä hehkuttaa pikkusen täälläkin, kun oon niin innoissani viikonlopusta ;) Lähetään miehenkaa viikonlopuks kylpylään :kiss: !

NIIN JA HEI TÄNÄÄN MUUTEN KUULUU POKS RV 19 :heart:
 
Arvuuttelin tuossa aamulla mieheltä et mikä päivä tänään on nii hän tokas et tiistai ja mietti hetken, ettei kai hän oo mitää tärkeetä päivää unohtanu. :D Valaisin sit vähän ja sanoin että ollaan jo puolessa välissä menossa mahan kasvatuksen kanssa. :)

Mua ei kukaan tullu vatsaan taputtelemaan viime raskaudessa ja toivon että tälläkin kertaa säästyn siltä, en minäkään siitä ajatuksesta tykkää et joku vieras tai vähän tutumpikin tulis hiplailemaan mua. Ainoa ulkopuolinen jolla oikeus mahani kosketteluun on mieheni. :)


Joku tais olla täällä rovanniemen suunnilta? (en kyllä nyt muista yhtään et kuka) Tai tietääkö joku joko siellä suunnilla on lunta, et tarviiskohan vaihella talvirenkaita alle kun ollaan perjantaina ajelemassa sinne päin kelkkamessuille..

20+0
 
Pööppis meitä 21 mammaa fbssä :)

Kaukalo ostetaan kaverilta -09 Britax baby safe (benno) telakalla ja vaunuina meillä on Britaxin B-dualit kun lapsille tulee ikäeroa n. 2v :) pari kk sitten ostettiin käytettyinä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Bumbo: ostettiin se kaverilta ku tarvittiin vauvauinnissa. En kyllä muuten olis ostanu. Aika turha kapistus meillä, mutta tuolla vauvauinnissa ihan huippu.

Mä niin kuolen ku katon teidän masuja!!!
Miten ne voi olla jo niin isoja (ja tämä siis ehdottoman positiivisessa mielessä sanottuna!)?
Mulle kaveri jonka viimeks oon nähny viikolla 10 sano että "noooh.. on se ehkä vähän kasvanu". Voi jumpe.. mäki haluan jo tollasen ihanan vauvamahan!

Positiivista kuitenki on että nyt on jo 3 päivää tuntunu potkut TOSI selkeinä!
Oon ihan iki onnellinen noista :heart:

kirskis kyseli turvakaukaloista: Meillä britaxin kaukalo esikoiselta. Ja siihen on turvavyötelakka. Nyt on mietinnässä ostetaanko toinen isofix ja myydään toi turvavyötelakka pois kun molemmissa autoissa kerta on nyt isofix ja se on se kaikkein turvallisin vaihtoehto... saa nähä..

Pikkumökö:: Tosta vauvan kommentoinnista tuli mieleen että mua niin pisti ketuttaa ku mun tuo esikoinen oli puolen vuoden iässä "aikasta isohko" ni kaikki sitä päivitteli kuin on niin ihanan pullee poika. Kyllä se vähän harmitti, mutta sillon sanoinki miehelle että ei siinä mitään nyt, mutta toivottavasti ne samat tyypit ei tule sanoo samaa asiaa sit ku laps on vanhempi ja jo ymmärtää (ja jos vielä sillon on pyöree). :stick:

Sitteri: Meille tulee uusi babybjörn (uus sen takia että huutonetissä pyydetään monesti paria kymppiä vaille uuden hinta jos on hyväkuntonen), oon siitä kuullu vaan hyvää ja esikoinenki koliikissaan rauhottu siihen ku heijas niin herkästi (kaverilla siis oli sellanen)..
Esikoisella meillä oli kotona kaverilta saatu vanha sitteri joka meni rikki.

Sitten vähän valitusta kehiin vaik asia ei vauvoja koskekaan... Mulla menee niin hermot kun meijän lintulaudalla käy harakat ja lähtiessään pyöräyttää sen niin koviin vauhteihin että pikkulinnut ei uskalla mennä ollenkaa hakee sapuskaa. :headwall:
Raukat käy vaan kattelemas vieressä ku lauta pyörii ku karuselli. Ja ku noi harakat syö kaiken, just täytin ton ja nyt näyttää olevan melkeen tyhjä :stick:

Onkos kellään ollu vielä "sukkapuikkokipuja"? Täällä tuli eilen pariin otteeseen ja mietin että mitähän ne nyt taas meinaskaan. Muistan että esikoista ku odotin ni loppuajassa niitä tuli paljon ku vauva ruuvas päätä alemmas.

Hirveesti on tullu haravoituu ja oon niin ilonen että kohta alkaa olee valmista! En ookaa vielä minään vuonna haravoinnu näin laajalti tätä pihaa, mut nyt on ollu ihan jees ku esikoisen kaa ollaan pihalla ni on ollu jotain tekemistä itelläki.

Nyt päikkäreille ennen ku poitsu herää.

susanna ja pikkunen 19+1 (poksumiset jäi eilen... nyyh..)
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Turvakaukaulo Gracon turvakaukalo telakalla. Eihän se haittaa, vaikka kaukalo on ensin vähän iso, kun sitä voi tukea pehmusteilla ja vauvahan kasvaa nopeasti..

Kiitos bumbo linkistä! ei kyllä kovin kauan tarpeellinen näytä olevan

pätkis Täällä päinhän ihmiset sanoo asiat muutenkin suoraan ja mun mielestä se on kuitenkin mukavampaa, kuin sitten kuulla vahingossa/muualta kun ovat selän takana jotain puhuneet, paitsi että olis tuon asian voinut ystävällisemminkin ilmaista.
Mahan koskettelusta oon sitä mieltä, että jos haluaa koskea toisen mahaa, niin sitten saa kyllä kysyä luvan! ei kukaan mun läskiäkään saa ilman lupaa silitellä :D
Kaverit kyllä saa koskea ilman lupaakin, mutta he ovatkin erikoistapauksia :D

susanna miltä tuntuu sukkapuikkokipu?

Mulle voi päivittää iäksi 26

Koira käyttäytynyt aivan ihanasti tänään. Meillä on sen kokoinen iso tiikeri ja koira nukkui kippuralla sen sylissä. Ihana karvapallero oli.

hepuhi:heart:käpy 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83 ja mesisa

Yhteistyössä