Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Supistukset Mulla tuntuu niin et koko kohtu menee ihan kovaksi ja vetäytyy tavallaan kasaan.. Siis niinku se pienenis. Makuullaan tuntuu parhaiten. Illalla mua yleensä rupeekin supisteleen ku meen maate. Paitsi eilen imuroinnin jälkeen alko supparit. Ja ei ne ihan täysin kivuttomia oo, mut ei pahemmin satukkaan.

Matkaa synnärille 40 km.

Lihominen Välillä tuntee itsensä hirveeksi norsuksi ja on kauhee itseinho pällä, ja välillä taas tuntuu et eihän tässä mitään hätää. Vissiin vähä hormoonit heittelee! :D Mut kyllä se 10 kg taitaa olla jo rikki, tai lähellä ainakin. Ja kyllähän se pienessä ihmisessä näkyy :ashamed: Kauhulla odotan joulukiloja :D

Liitoskivut lievänä täälläkin, mut ei niistä vielä hirveesti haittaa oo ollu. Eilen ku kävin useammassa kaupassa kiertelemässä, rupes sattuun häpyluuhun.

Bambi Onnea vakkaripaikasta ja ylennyksestä! :flower: Etkö se ollut just sinä joka pelkäsit kertoo pomolle raskaudesta? Jos olit, niin pelko olikin onneksi ihan turhaa :)

Pätkis+ Helmi 25+0 :heart: Poks poks
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Pööppis
Sipsunen, kiitos sanoistasi :heart:


Vickanin mahasta, ei tuo nyt näytä mitenkään isolle, en jaksa uskoa että LA olisi helmikuussa ainakaan.


Vaatteiden värjäyksestä otin selvää, niin kyllä voi luonnonkuituisia kuten puuvillaisia vauvan vaatteita värjätä Dylonin pesukone värillä,kunhan vielä pesee ne vaatteet pariin kertan ENNEN käyttöönottoa, että kaikki ylimääräinen väri on varmsti huuhtoutunut. Kyllä mie meinaan ottaa värjäyspäivän ja kokeilen muutamat nutut ja potkarit värjätä.


Synnärille matkaa jtn 22km lyhintä reittiä. Pelottaa tuokin asia kun siis yksin asun,että että.. miten se reissu sinne onnistuu,kun kuitenki keskellä yötä sattuu lähtö ..mutta eipä se auta etukäteen murehtia. Ambulanssihan se on kuitenkin soitettava. Kääk.


Hitsi ku mietin viime yönä, kun taas unet oli kateissa, et pitäsköhän kuitenkin edes KOKEILLA miun tuota kestovaippailua. Ei se nyt ehkä mahdotonta kuitenkaan ois. Kai siinä tosiaan rahallistakin säästöä tulee. Tutkin vaan eilen noita äitiyspakkauksen vaippoja. ekaa kertaa näin livenä kestovaipan :O
Ai jukra miten tykkäsin muutamista vaatteista paljon, paljon <3 Siis kuosiltaan. Paljonhan siel sitten oli niitä mitäänsanomattoman värisiä,mutta...kyllä niillekin käyttöä minun taloudessa löytyy!
On muuten otus jo hemskutin kova potkiutumaan ja möyryämään mahassa.
Tänäki aamuna semmosen 20 min otti hirmusta kieppiä masussa, sitten pari tuntia siitä uuelleen telmusi, nyt on ollut pari tuntia ihan hiljaa.
Oi hitsi kun en malttais oottaa et pääsen näkemään tuon rakkaan otuksen livenä:heart:



P+Rusinapulla 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Katjuska: Sain nukkua omassa sängyssä koko yön. Kiitos kysymästä :) Tyttö ei herännyt edes mun vessakäynteihin (vessan ovi narisee, mies saa tänään tehdä sille jotain). Päätin siksi aloittaa vieroituksen jo nyt, kun halusin ehtiä saada sen pois alta ennen maaliskuuta, samoin kuin jatkettavaan siirtymisen. Se mua hirvittää vielä tuttiakin enemmän! Saa nähdä miten käy, kun en haluaisi olla ihan kuoleman väsynyt jo valmiiksi sitten kun vauva syntyy.

Synnärille matkaa on noin 9km ja tarkoitus olisi mennä miehen kyydillä, kuten viimeksikin. Sen näkee sitten miten, milloin ja mihin aikaan homma käynnistyy, että toteutuuko tuo ajatus vai menenkö edeltä taksilla tai peräti ambulanssilla. Aina sinne jotenkin päin pääsee.

Supistukset tuntuu mulla sellaisina kuin kohtu supistuisi kasaan. Hah, hyvin selitetty :D Välillä on vaikea erottaa onko kyseessä vauvan punkeaminen vai supistus, mutta yleensä erotan ne selvästi. Mulla on ollut vaan satunnaisia ja kivuttomia harkkasuppareita. Esikoisesta supisteli jo näillä viikoilla paljon enemmän. Nyt en olekaan ollut töissä, mutta toisaalta juoksen tuon pienen marakatin perässä päivät pitkät. Ne napakat ennakoivat supparit ja sitten ne ihan oikeat synnytys supparit kyllä sitten erotin ja ei tosiaan jäänyt epäselväksi mistä oli kyse ;)

Mariaja: Kyllä harkkasuppareita voi tulla ihan levossakin. Mulla monesti tulee muutama juurikin kun lössähdän sohvalle tai sitten jos kävelyllä tempo on liian nopea. Ei niistä (yleensä) ole huolta, elleivät mene kipeiksi tai ala tulla säännöllisesti esim. useamman tunnin ajan.
 
Eli mun tiedot siis: suzki86_____25_____SKS _____3 poikalupaus

Jospa nyt sit vähän esittelisin itseäni..
Perheeseeni kuuluu avomies, 4- ja 5-vuotiaat pojat ja 2 kissaa. Nyt siis kolmatta odotan (miehelleni eka<3) ja poikahan sieltä on tulossa :D
Asustellaan Savonlinnan vieressä pienellä paikkakunnalla (korvessa :D)

Historiasta sen verran että viime vuonna meni kolme kesken. Syynä tod.näköisesti jotkut fosfolipidivasta-aineet (aiheuttaa jotain veritulppia/tukoksia istukassa?) mutta tässä raskaudessa oon syönyt 100mg disperiiniä päivään ja ollaan päästy onneksi näin pitkälle, eli hyvältä näyttää :)

Raskausaika on mennyt ihan mukavasti, mutta rakenneultrassa havaittiin, että pikkuisen sääriluu on lyhyt, muuten kaikki ok, joten mitään vakavaa ei oo epäilty (paitsi minä tietenkin stressaan omassa pienessä päässäni..)
Maanantaina kävin kontrolliultrassa, pieni on kasvanut, mutta edelleen sääriluun mitta noin pari viikkoa pienempi kuin pää.. Joidenkin käyrien mukaan, se hipoo just ja just alarajaa..
Kuukauden päästä pitää mennä TAAS kontrolliin missä seurataan sitä kasvua..
Lääkäri sanoi, että ei tarvii olla huolissaan koska vauva kuitenkin kasvaa ja lapsivettä on normaalisti, mut kyllä se vaan silti mietityttää..
Toivotaan että poitsu on vaan pieni kokoinen :heart:

Tänään viikkoja 24+6 =)
 
mulla tulee kans tosi usein supistuksia silleen et istahdan alas -tai sit en tajuu liikkuessa ees ajatella et supistaa :)

synnärille matkaa jotai 25km -mut reiluun varttiin kyllä ajelee ku suoraa tietä eikä tarvi pysähdellä ku vasta lopussa. Ja autolla mennää ellei mitään draamaa tapahdu. pööppis etkös sä ollu kans jns? eihän me samasta suunnasta tulla??

muksut menee tänään mummilaan yöks ku ollaan molemmat myöhään töissä ja en haluis joka viikko(viikonloppu..) niitä yöhoidossa pitää päiväkodissakaan -ja nyt mä täällä mietin et meenkö itekin sinne yöks ni äitin ei tarvis sit aamulla herätä aikaseen ku mä oisin siellä...oonkohan ihan vatipää ku kerranki saisin nukkuu melkei puoleenpäivään ilman mitään ylimääräsiä ärsykkeitä.. Ehkä mä kysyn äitin mielipidettä -mä vihaan tätä mun päätä ku heti tulee huono omatunto jos joutuu äitii vaivaamaan (tai siis se ite tarjoutuu kyllä ettei muksujen tarvi olla niin paljon hoidossa)... ehkä pitäs ajatella joskus itteesä ku ei toi uni pahasta olis...

mut nyt töihin....
 
Matkaa synnärille meiltä on n. 50 kilsaa ja omalla autolla olis tarkotus matka tehä. Ellei sitten satu nii ikävästi et mies olis töissä. Meillä asuu ampulanssi kuski tuossa naapurissa nii tarpeen tullen varmaan heiltäkin kyydin saa jos sattuuvat päivystysvuorossa oleman..

Supistuksista Mulla ollu vaan niitä kivuttomia supistuksia, joita en aina ees huomaa. Toisinaan huomaa vaan kun kohtu kovettuu hetkeks ja sitäkään en muuten tunne ellen käsillä kokeile.. Esikoista odottaessakin mulla oli vaan nuita kivutomia/tunnottomia supistuksia, eikä missään vaiheessa ollu niitä kivuliaita supistuksia ennen synnytyksen käynnistyttyä ja niitäkin hetken mietin et mitäs tämä kun mulla supistuksen tuntu selkäpuolella. Sitten kun alkovat koventumaan ja tulemaan suht tasasin välein tajusin mistä oli kyse. :D Mutta nyt olen viisaampi niidenkin suhteen. :)

Meilläkin oli tarkotus opettaa esikoinen jatkettavaan sänkyyn hyvissä ajoin ennen toisen syntymää ja luopua tutista. Jatkettavaan sänkyyn opettelu suju hyvin ja nyt on nukuttu kuukaus siinä nätisti. :) Tutista luopuminen mua "pelottaakin" enemmän. Toisaalta oon miettiny et jos antas tytön syyä tutia sinne 2 vuoden kieppeille ja sitten vierottas pois niinkun katjuska80kin tehny/meinaa tehä. Sit hän ymmärtäs että minne ne tutit on hävinny ja toivon mukaan kaipailis niitä vähemmän. Meillä kun tuti on käytössä vaan öisin. Mutta entäpä jos tämä uusi tulokas syökin tuttia nii tuleeko tuolle esikoiselle kiusaus viiä hänen tutit. Noh tätä on vielä hetki aikaa pähkäillä miten teke.. :)

Ihana herätä nykyään juniorin potkuihin aamusin ja niitä saakin tuntee pitkin päivää vähän väliä. :) Alussa mä olin vähän pettyny kun kuuli et taas mulla on istukka etuseinässä ja mietin et en saa taaskaa tuntee kunnolla potkuja. Mutta ilmeisesti tällä tulokkaalla on enemmän hapaa ympärillään kun tuntuu nii hyvin potkut jopa istukan läpi. :)

juniori 23+4
 
Eka tärkein.. eli Victoria.... Mä uskon että sillä on laskettu aika helmikuun puoli välin ja lopun välillä. En mahan takia, mutta kelatkaa kuin monia meitä taviksia lopussa ärsyttää se kun kaikki kyselee ootko kasassa. Ni millasta sitten on kuninkaallisella... helpompi vähän valehdella laskettua ja tuleva äiti saa sitten olla vähän enempi rauhassa sen loppuajan.

Bambille onnea!

Supistukset: Nyt niitä on alkanut tulee ja ihan suht napakoitakin varsinki seksin jälkeen. Ei hirveen kiva juttu ku eivät ole mitään täysin kivuttomia (mut ei kyllä mitään kipeitäkään). Eilen just illalla sanoin miehelle että pitääköhän kohta alkaa selibaatin ku oli niin tukala olo peittojen heilluttelun jälkeen.

Rinnat: kasvanu vaan ihan vähän, normi rintsikoista tursuaa vähän, joten siirryin yhtä kokoa isompiin ja ne on kyllä vähän isot.

MInnarun: päivä paloasemalla... kelpais kyl mulleki ... :D

Pööppis: Mä meinaan värjätä parit kuteet. Parit valkoset potkarit ja sitten me ollaan joskus saatu sellanen luonnonvalkonen karvapuku ni sen värjään ruskeeks. Just ton vaan ku muistaa että pesee ne hyvin ennen käyttöä ni en usko että tulee mitään. Siinä ohjeessaki jo on se että pitää pestä 2 kertaa vai miten nyt menikään ni pesee viel vaik pari ylimäärästä kertaa.

sairaalaan On matkaa 100km ja jännittää kyl miten ehitään. Mä ku en tunnista suppareita ennen ku ne on järkyt. Viimekski luulin että olin selän venäyttäny ja vielä synnytyksen jälkeen ku koko porukka lähti poikaa herättelee ku ei oikee hengittäny, ni jouduin melkee tunnin olee röpsä levällään ja alko jo kohtu istukkaa supistelee ni itkin miehelle kuin mun selkä meni paskaks.. :D
Mutta mmä kyl luotan siihen että noi ottaa mut sisään tuol synnärillä aikasemmin ku mitä esim tays sissa otetaan, ku on pienempi paikka ja silleen.

Hayley mä oisin vetäny omaa ukkoo turpaan jos se kommentois mun herkuttelua. :D

isyysloma/-kuukausi: viimeks mies piti isäkuukaudenki, nyt ei oo varmaa pystyykö pitää. Mutta isyyslomalle jää heti ku beibi syntyy.

Tutistavierotus: Mä vierotin pojan nyt pari kk sitten, oli vuos ja 3kk. Meillä oli tutti ollu käytössä vaan unilla ja jos on ollu oikeen kettumaisella tuulella koko päivän ja halus hetken rauhaa.. :D Mä vierotin noin aikasin ihan siks ku äiti oli mun veljen vierottanu 3kk ennen vauvan syntymää ja broidi katteli hetken ja nappas saman tien tutin vauvalta. :D

Mun pitäs alkaa laittaa karjalanpaistia mut ku ei millään jaksas. Ei tee mieli ni ei jaksas kokatakaan. Eilen väsäsin taas peltilihapiirakkaa ja voi nam miten hyvää se oli.

viikonlopun jatkoja!

susanna ja pikkunen 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82 ja -Bambi-
Sateista lauantaita mammoille!!

Mitä hankintoja teillä on vielä hankkimatta vauvaa varten? Ja ostitteko esim vaunut ja turvakaukalon uutena vai saitteko halvalla joltain kaverilta?

Minä tosiaan sain vaunut pomolta satasella, vm2003 Emmaljungat, hirmu siistissä kunnossa, mustat/harmaat, pehmeällä kopalla (kovasta olisin tykänny enemmän mut menee se näinkin), mukana sadesuoja ja itikkaverho sekä se venyvä koripussukka joka aina roikkuu siinä työntöaisan alla.
Pinnasängyn ostin 10e työkaverilta, ihan perus Brion pinnari, männynvärinen ja juurikin samaa sävyä/tyyliä kun meidän sänky. Saa kolmelle korkeudelle ja on ihan toimiva peti.

Vaatteet ja muutamat lakanat oon hankkinu Vintiö-kirpparilta Oulusta, sieltä mukaan lähteny samaten myös peittoja jotka käy hyvin kellimisalustanakin.

Mulla olis hankkimatta vielä sitteri ja makkariin hoitopöytä. Sittereistä oon miettiny sitä perinteistä mutta edelleen kai parasta Baby Björn Balancea eli se keinahtelee vauvan pienistäkin liikkeistä. Hinnat vaan hipoo pilviä vaikka sen ostais käytettynäkin (en halua mitään -70 luvun kuosia) ja uuden hinta on 119e halvimmillaan. Muita hyviä vaihtoehtoja on nää kivat jossa soi musiikki ja laite keinuttaa/väristää tms mut ne on aivan yhtä hintavia enkä oo uusimpia ja kivoimpia käytettynä nähny missään semmoseen hintaan mikä olis käytetystä ok maksaa.. tuotteen hinta kun kummiskin laskee puoleen välittömästi kun pakkauksen avaa ja mitä pidempään sitä on käyttäny niin ei siitä voi hurjia pyytää vaikkei juuri käytön jälkiä näkyiskään.. Eli harkitsen vielä!! Ja siksi "harkitsen" kun mieshän ei oo osallistunu minkään tavaran hankintaan millään tavalla, minä oon etsiny ja kolunnu kauppoja ja kirppareita ja kyselly kavereilta ja tuttavilta..

Hankkimatta on myös turvakaukalo mut sen hankintaa on odoteltava vielä hetki kunnes nähdään kasvaako minun siskon vauva yli sen nykyisestä kaukalosta. Se on kyllä huippuhyvä kaukalo, telakalla nimittäin ja vasta viime heinäkuussa ostettu tämmönen turkoosinvärinen CYBEX Aton turvakaukalo 2011 - Ozbaby.fi
Poika on nyt 4,5kk ja painaa n.8kg (kaukalossa max.raja 13kg) joten voi olla että helmimaalis-vaiheilla kannattaa jo miettiä uuden turvaistuimen hankintaa ja olishan se kummankin kannalta järkevää koska me saatais tuo hyväkuntoinen edullisesti ja siskoni sais melkeinpä jo sillä rahalla uuden istuimen sitten pikkumiehelle.

Miten muuten on, jos nyt ajatellaan että meidän vauva syntyiskin etuajassa ja laitokselta kotiutuessa sen tietenkin pitää olla turvakaukalossa. Mikäli meillä ei oo kaukaloa tuolloin niin saako sen lainaan esim synnäriltä tai jostain vuokrafirmasta ihan vaan sen kotimatkan ajalle. Oletuksena siis että syntyis yllättäen. Tietenkään vauvaa ei keskosena tuotais kotiin vielä useampiin viikkoihin tai ehkä kuukausiinkaan joten ehtishän sen hankkia moneen kertaan.

Meillä on muuten matkaa synnärille n.15km ja sen ajaa vartissa riippuen liikenteestä (yön rauha vai iltapäiväruuhka).

Kiloja mulle ei oo kai vielä tullu yhtään tän odotuksen aikana mutta oonkin ollu alussa jo muutenkin parikymmentä kiloa plussan puolella joten ihan hyvä näin. Kyllähän se tässä loppukuukausien aikana anyway nousee jonkun verran, toivon että lisää ei tulis kun viitisen kiloa ja nekin lähtee jo synnytyksessä. Mulla olis hirveä hinku päästä taas entisiin "mittoihin" eikä olla tämmönen syöttöpossu aina..

Oli kyllä taas vaikka mitä mielessä mitä kirjotella tänne mut nyt jostain syystä aivot surraa tyhjää..

Niin sitä piti vielä sanoa että Bambi onnea vakkaripaikasta ja ylennyksestä, tuo on kyllä mahtava uutinen!! Varmaan mukavaa että on jotain varmuutta tulevaisuudesta eikä oo ihan tyhjän päällä ja tiedottomana siitä mitä tuleva tuo tullessaan. Minä haluaisin jäädä mahdollisimman pitkäksi aikaa kotiin lapsen kanssa ja ehkä saada useamman lapsen ennenku ajattelenkaan paluuta töihin. Miehen kans laskeskeltiin että tämmösellä palkalla nytkin millä kituutan töissä, ei kannata alkaa lasta/lapsia hoitoon laittamaan kun rahamäärä joka loppuviimeks jää käteen hoitokulujen ja työssäkäymiskulujen jälkeen on plusmiinusnolla silti. Että mulla ei työssäkäyminen kannata ellen sitten löydä jotain todellakin parempipalkkaista työtä. Oon ammatiltani hotellivirkailija mut se työ olis aikalailla kolmivuorotyötä ja kun mies tekee myös kolmivuoroa niin aika hankala olis saada ajat natsaamaan. Oulussa kyllä hotelleja piisaa että työpaikan uskoisin löytäväni jos tosissani sitä hakisin.

Meille tulee vihdoin tänään miehen tuttu putkimies vaihtamaan öljykattilan puu-öljykattilaan, ehkä meillä on lämmin koti huomisesta alkaen!! :) Nyt ollaan vaan lämmitetty taloa puuhellalla ja vesi tietenkin öljykattilassa mut meillä on kyllä aika viileää ollu täällä, jotain 17 astetta päivisin joten tervetuloa muutos!!

Mulla on aikomuksena leipoa tänään puolukkakakku jonka ohjeen näin jossain pienen lehden kannessa, olisko ollu jotain Ykkösbonuslehtiä tms. Oli niin mehukkaan ja makoisan näkönen etten voi vastustaa kiusausta tehdä semmosta. Nammmm!!

Ihanaa lauantain jatkoa ja minä tässä samalla poksahdan mennessäni :)

Jadeza+ruipelo 24+0 <3
 
Jadeza OYSsin synnäriltä saa kaukalon lainaan(tai ainakin muutama vuosi sitten sai) jos vaan on vapaana, mutta ne on aika nopeasti soittelemassa perään et millon palautat ja sitten täältä saa ainakin vuokrattua Lastentarvike Baby Style Oy
mannerheimin lastensuojeluliitto kans vuokraa jotain välineitä.

Mä ajattelin ostaa käytettynä juuri sellaisen sitterin/koliikkikeinun missä keinumis- ja värinätoiminto jos sattuu et tulokaskin on koliikkivauva niinkuin esikoinen.

Meillä on kans brion pinnis ja oon ollu tosi tyytyväinen, jämäkkä ja tukeva. Ja sälepohja niin hengittää paremmin.
Tori.fi tekee paljon löytöjä:) Paljekirpparilla on kans paljon lasten vaatteita ja kampetta myynnissä:)

Kohta mies kotiutuu töistä ja lähetään ostaan esikoiselle jatkettavaan patjasetti ja varmaan hesen kautta ruokakauppaa sit, nam :)

h&mörrykkä 25+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Kestovaippoja olen ajatellut kokeilla. En ole koskaan eläessäni vaihtanut yhtäkään vaippaa, joten ne kertakäyttöisetkin on aika mysteereitä. Käytännössä saattaa mennä varmaan jotenkin niin, että kestovaippoja kotioloissa ja kertakäyttöisiä sitten vieraisilla/kaupungilla. Jossakin luki, että vauva on terve jos se pissaa 5-7 kertaa päivässä, joten ei taida kyllä nuo äitiyspakkauksen kestovaipat ihan riittää. (Voi kunpa saisi jo sen pakkauksen!)

Lastentarvikkeita ei ole vielä yhtään ainoata. Käytettynä aion yrittää ostaa mitä voi, mutta odottelen siihen, että mulla olisi auto niin niitä voi käydä hakemassa sitten vähän kauempaakin. Mietin vaan noita käytettyjä vaunuja/rattaita, kun jotkut varoittelee, että niissä voi olla hometta jos niitä on säilytetty väärin.
 
hmm... eipä mennyt mun siivous ihan suunnitelmien mukaan... ei jotenki vaa saanut itteäni niskasta kii... no suurimmat roskat pois ja pari jouluvaloa laitettua...

supistus mulla ne tuntuu sillai kuin olis nielassut kiven, koko kohdun kohta nii kovana ja pientä painen tunnetta myös siinä kohdin. muttei satu yhtään.

bambille onnittelut vakkaripaikasta, aika ihanaa kun ylennyskin on oottelemassa.:flower:

synnärille matkaa n. 20min se vie... pituutta en oo tullut mitanneeks... toivottovasti synnytys alkaa sillai taas et mies on kotona... sillloin vaa soitetaan sen äidille kattomaan näitä muita muksuja ku ne asuu "naapurissa".
mut muuten varmaan joutuu soittaa taksin viemään, tai sit omalle mutsille jos mies töissä... ehkä mieluummin sit mutsille ku mä oon nii kipuherkkä nii ei se olis kiva taksissa voihkia ja kiemurrella:D sekä pelkää et veet lähtee taksiin...

pööppis eiks sul olis ketään läheistä johon voisit turvautua kun synnytys koittaa?

puuttuvat hankinnat kaukalo olis se mihin pitäis vielä uhraa rahaa... ootan äitiysavustusta jonka otin rahana nii niillä todennäköisesti hankin sen. kaikki muut löytyy... lipastonkin kävin ikeassa ostaa mihin tulee sit vaatteet, se oottaa viel kasausta, eikä väriltään sovi meidän kodihoitohuoneeseen mut se on voivoi...

mä varmaan on nii sitkeä et ootan tonne helmikuuhun saakka enneks alan laittelee vauvan vaatteita ja tavaroita paikoilleen... jos vaa hermot kestää...:whistle: kummiskin kun jään kotia kohta nii alan niit laittelee:LOL:

viimeöinen uni: näin semmosta et kävin työpäivän jälkeen pikaseen synnyttämäs ja palasin seuraavana päivänä takas töihin sit siellä vaa tokaisin et huomaatteko ettei mun vatsa oo enää nii iso, muksu on nyt syntynyt, et tän viikon voin olla viel töis mut sit mun pitää jäädä kotia kun mies menee taas töihin. sit yhes vaihees aloin miettii et ainii en edes oo kertonut kellekään et muksu on saapunut maailmaan....:confused: varmaan johtuu siitä kun pomo stressaa siellä ettei ketään sopivaa löydy mun tilalle ja aika alkaa käydä vähiin...

pepper& kullannuppu 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
synnärille n.20min matka nykyisestä kämpästä mutta meillä se muutto kohta ni matja vähän tietääkseni pitenee ;/

uudet tervetuloa :)

puuttuvat hankinnat meillä olis enää sitteri ja turvakaukalo, muuten kyllä löytyy jo kaikki tarpeellinen. PInnis meillä on sellainen ihana perintö sänky :) saatiin emmaljungan hyväkuntoiset yhdistelmät mun isoveljeltä :)

Voi, että kun ne nyt jaksaa tota victorian "jätti" masua hehkuttaa, myn mielestä se ei mikään kovin "jätti" ole. Varmaan juuri sen kokoinen mitä tohon helmi-huhtikuun välii synnyttävillä kuuluukin? :)

Vitsi maanantaina pitäis työhaastatteluu mennä :p

Nittta & poitsu 22+4 :)
 
Puuttuvat hankinnat: Meillä ei oikeastaan puutu muuta kuin ne P&T Vibet, jotka varmaan ensi viikon aikana ehditään ostamaan. Vauvalle toki teen vielä joitakin vaatehankintoja yms. jotain pientä ja sitten esikoiselle käydään joululomalla ostamassa jatkettava sänky. Kaikki muu meillä oikeastaan onkin esikoisen jäljiltä ja suurin osa vauva ajan vaatteistakin tulee uusiokyttöön, kun tulokaskin on tyttö. Se vaavi ensisänky me vuokrataan siten lähempänä laskettua, kun siinä on pyörät.

Jos sitä menisi nyt syömään päivällä tehdyn hedelmäsalaatin jämät :p
 
hankinnat meillä ei taida puuttua kuin ihan pieniä asioita ja rintarepusta olen unelmoinut, semmosen haluaisin hommata.pojalle sopivia vaatteita olen huutiksesta huudellut ja nyt alan kallistuun äippä pakkauksen puolelle, mut onkohan meillä sen jälkeen jo ihan hulluna vauvan vaatteita, toiset vaaleenpunasia ja toiset sinisiä. tarttee käydä läpi varastot ja miettiä rauhas.

bambille onneksi olkoon työpaikan johdosta
nitalle onnea työhaastatteluun

kilojen kerääminen on nyt pysähtynyt ja 1½vk on tullut 200g lisää. aikamoinen pudotus tohon aikasempaan joka oli 1040g viikossa. olen jonkin verran herkkuja vähentänyt, mutta nyt alkaa taas lipsua :p toisaalta hirvittää, kun ei ole tullut painoa samaan tahtiin lisää.

synnärille matkaan.5km ja toivottavasti mies on kotona. esikoisen kanssa kävi hyvin kun mies iltavuorossa ja aamusta klo 8 lähettiin synnyttään. porukat asuu 13km päässä, moottori tietä koko matka meille. taksi jotenkin tuntuu vieraalta ajatukselta. pelottas jos sen menisin sotkeen lapsi vetineni niin tuliskohan sieltä hirvee lasku? ambulanssi ois mukavapi. ois heti asiansa osaavat ihmiset paikalla.

rinnat ei ole niinkään kasvaneet, mutta ovat huomattavasti täyteläisemmät kuin ennen

makoilin sohvalla eilen illalla ja luin lehtee. lehti oli masun päällä ja alkoi hyppelehtimään. sie tuli jätkältä iskua ja osui hyvin juur siihen kohtaan missä lehtee pidin. vitsi mulla oli itekseni hauskaa kun sitä hihittelin.

m+e 24+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
synnäri on tossa ihan parin kilsan päässä ,joten pääsen vaikka kontaten paikan päälle :D

rinnat on mulla älyttömän kipeet,ja vuotavat maitoa öisin . aamulla paita märkänä.

hankinnat kaikki on valmiina,kun ei mitään tarvii pojan jäljiltä hankkia.. tietty tyttövaatteita sit jos tää tosiaan on tyttö ;) mut vasta vauvan syntymän jälkeen sit :)


maha senkun kasvaa,ja kokoajan tuntuu kun se kohta repeisratkeis ja paukkuis.. vauvan liikkeet näkyy tosi selvästi ulospäin,ja mieskin tänään oikein säikähti kun piti kättä mahalla et jessus se potkii kovaa :D


nyt meen herkutteleen vähään lisää. painoo siis tullu taas ihan liikaa,ja sit mä syön kun ressaa.. :D heh


sunniee ja vv 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Hei pitkästä aikaa!

Syksy on ollut niin kiireinen, ettei muka ehdi edes täällä käymään.

Päivityksiin voisi laittaa LA 17.3. (yhdellä päivällä muuttunut), Jorvi ja tyttölupaus.

Aika selvä tyttö on viimeistään nyt tämän viikon 4D:n jälkeen. Ihan maallikkokin näki kuvasta takapuolen ja häpyhuulet, että kyllä on ihme, jos tuosta saa pojan jotenkin =)

Maha on kasvanut ihan kiitettävästi ja selkäkivut ovat vaihtelevia. Tukivyö on vähän auttanut asiaa ja hankin jo imetystyynyn, jonka kanssa nukun. Välillä on vaan lenkit koirien kanssa tuskaisia. Askel on aika lyhyt ja kova alusta tekee selän kipeemmäksi.

Painosta oli puhetta, niin melko tasaisesti on tullut 250g/viikko. Nyt ehkä 6kg enemmän kuin alussa, mutta eipä sitä ylimäärästä ollutkaan paljon.

Rinnat on tosi aikaisessa vaiheessa jo kasvanut ja nyt on selvästi koon isommat. Ei vaan löydy oikeen E:n rintsikoita mistä tahansa. Aina on ollut ongelmana, että on isot rinnat ja muuten pienikokoinen, joten ei löydy rintsikoita perusliikkeistä. Nyt olen myös käytettynä huutanut joitain liivejä, jotka on imetysliivejä ja menee jo nyt.

Tavaroita on tulossa sukulaisilta ja kaverilta ihan kiitettävästi. Jotakin olen myös huutanut käytettynä. Tällä viikolla sorruin ostamaan kaksi bodya ja pinkit tossut.

Vauva on voinut koko ajan tosi hyvin ja on erittäin vilkas liikkuja. Ultrat ovat olleet humoristisia, kun kaikki liikkeet ja temput on näytetty. Bravurina linkkuveitsi jalat suorana ja varpaat kiinni otsassa :LOL: Ainut huoli on nyt se, että istukka näyttäisi olevan takaseinässä ja kulkee kohdunsuun yli eteen. Nyt viikolla 24 oli lääkäri sitä mieltä, ettei välttämättä siirry. Toivon kuitenkin hartaasti, että se vielä siirtyy ennen laskettua aikaa, kun en haluaisi sektioon. Onhan sekin turvallinen vaihtoehto, mutta haluaisin silti alatiesynnytyksen. Kontrolli on viikolla 30 ja tilannetta seurataan. Pitää vaan ottaa rauhallisesti, eikä saa hyppiä tai harrastaa seksiä (oli suositus). Niin kuin sitä muuten olis jotain harrastettu...:LOL:

Lina81 + Lillis 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Pätkis ja muutkin jotka muistaa mun pomolle kertomiset jne. Nii tosiaan mun stoori meni siis näin:
Meillä siis oli ihan kamala pomo aiemmin, joka piti raskautta sairautena, ei onnitellut raskaana olevia jne. oletti niiden vaan olevan sairaslomalla, ei ota raskaana olevia erityisesti huomioon jne. Sille en uskaltanut kertoa. No sit just ku olin kertomassa sain tietää että se lähteekin meiltä. Viivytin sit kertomista ja kerroin meidän uudelle ihanalle pomolle. Hänellä on itselläänkin lapsia. Onnitteli ja sanoi ettei ole mikään este vakinaistamiselle. Hain sitten firman sisältä vakkaripaikkaa ja vähän ylempiarvoista ja mua lykästi, mut valittiin! Enpä olis ikinä uskonut. Arvostan työnantajaani aivan valtavasti nyt enkä aio heiltä koskaan pois jos ei tule mitään erikoista. Niin kiitollinen olen ja tästä on niin hyvä lähteä nousemaan uralla. Tää vakkaripaikka muuttaa nyt asioita niin et oli tarkotus olla kotona useampi vuosi, mutta tehdäänkin nyt niin että mies jää kotiin jossain vaiheessa ja mä lähden koulutuksiin ja sitten kohti uutta uraa. Ei se tuu olee helppoa, mutta se on mun unelma ja mä oon meistä se joka haluaa rakentaa uraa. Mieheni ei halua opiskella/kouluttautua lisää, joten tää menee näin paremmin. Kunhan lapsi ei joudu liian aikaisin päiväkotiin vaan saa olla jomman kumman rakastavan vanhemman kanssa. Mut tosiaan, kun arki koittaa sitten maaliskuussa vauvan kanssa, voi olla helpommin sanottu kuin tehty, voi olla etten pysty palaamaan työelämään vaan liimaudun vauvaan, koska olen halunnut äidiksi koko elämäni. Mutta nyt ois vaan sellainen uranousu edessä että en haluaisi sitä heittää hukkaan ihan meidän perheen tulevaisuuden kannaltakin.
Nyt meidän pomo on niin mahtava! Antaa mulle kevyempiä hommia, kyselee vointia ja on aivan mahtava. Edelliselle oon kyllä ikuisesti kiitollinen siitä että käski mua hakemaan tota tehtävää jonka nyt sain, muuten ei ookkaan kauheesti hyviä muistoja :( Eikä se olis mua käskenyt hakemaan tota tehtävää jos ois tiennyt mun olevan raskaaana!

Oma vointi:
Tänään hyvä. Eilen kauhea :D Vaihtelee siis kauheasti. Eilen särki joka puolelle rintakehästä alaspäin :D Selkään, vatsaan, jalkoihin jne. En meinannu töissä jaksaa. Tänään ei mitään. Huh huh :D
 
Viimeksi muokattu:
töistä kotiuduttu ja ku lähin töistä ni oli niin hirvee nälkä et oli pakko käydä ostaa karkkii ja pari suklaapatukkaa jotka tässä nyt sit oon tuhonnu... tiistain neuvolaa odotellessa... :/ Ja nyt ei sit olo mikään kovin erikoinen ku pelkkää sokeria taas vetäny.

pööppis H:lla alkaa A:han loppuu :)

hankintoja Meillä ei oikeestaan puutu ku ne vaunut, aika paljon on ton vuoden vanhan jäljiltä jääny esim.sitteri, kaukalo... sen lodger shelterin haluisin -ja varmaan sen hommaankin et saa tääkin pieni jotai omaa ja uutta (lue: kun äiti tahtoo!!). Ja vaatteita varmaan tulee hommattuu vaikka ei varmaankaan tarvis.. ainakaan ne ei mahdu noihin laatikoihin mihin oon noita vaatteita laitellu :D

hitsi et väsyttää mut pitäs raahautuu suihkuun... Ja mä saan nukkua aamulla ilman et herään viimeistään siihen et joku huutaa "ANNNNNA!!!" - siis lapsi jolla on koko ajan nälkä -ei mies, niinkun tosta ois ehkä voinu päätellä :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Hankinnat on meillä aika hyvällä mallilla. Vielä pitäis ostaa se sellainen taitettava teline johon saa ammeen, kova hoitoalusta, tuttipulloja ja sellaista. Huusin viikko sitte huutiksesta Gracon Trekko matkarattaat. Oon tosi tyytyväinen ku nyt ei tarvi kantaa painavaa kaukaloa kauppareissuilla, ku kaukalon saa niihin matkarattaisiin kiinni. :) Mun tulee kuitenki vauvan kans tehtyä kauppareissut ku mies on töissä miten sattuu.

Rinnat Musta tuntu et alussa ne kasvoi, ja nyt ne on taas ihan normit. Ehkä vähä täyteläisemmät, niin ettei vanhat rintsikat on vähän pieniä. Ja niistä on pari viikkoa tullut sitä esimaitoa :D Mä en tajua mitä teen väärin ku ostan uusia rintsikoita, ku kaikissa painaa kaarituet kainaloiden alle! :O Inhoon sovitella kaupassa rintsikoita, niin se ainaki on varmasti yksi virhe :D Mut oon aatellu alkaa ostaa imetysliivejä, niin onpahan sit valmiina niitä eikä kaarituet paina.

(.) Jee tänään syödään muiden tekemää ruokaa! :popcorn: Käydään kaupoilla ja sit pitkästä aikaa ravintolaan syömään. Mies ei sitä vaan vielä tiedä, mut mähän se aina päätänki mitä meillä syödään ku teen kauppareissut ja kokkaan :D

Pätkis+ Helmi 25+1
 
Synnärille Meillä tulee matkaa vähän reilut 80km ja aikaa meneen noin tunti. Vähän se jännittää kun on noin kaukana, voi tuntua aika pitkältä matkalta tuskissaan.

Hankinnat Mä en ole viel hankkinut oikein mitään, vähän vaatteita ja rintarepun (sai niin halvalla) kirpparilta. Pinnis tulee kaverilta ja kai kaukalokin sukulaisilta käytettynä, vaunuja olen kans katsellut käytettynä. Hoitopöydän suhteen en vielä tiedä onko tarpeen, vauvalle tulee hoitopiste ainakin tuonne kodinhoitohuoneeseen jossa isompi allas että pesu on helpompaa. En osaa vielä ajatella onko erilliselle hoitopöydälle pienen omaan huoneeseen tarvetta, hirmu vaikea ajatella kun ei ole kokemusta.

Nitta Onnea haastatteluun!

Mä olen kyllä ihan totaalisesti menettänyt yöuneni :( tuntuu että koko viime yönkin vaan pyörin ja olin hereillä, varmasti välissä aina torkahtanut mutta ei siltä tosiaan tuntunut aamulla. Stressaa aikalailla se huominen äippäpoli jossa katsotaan supistusten vuoksi sairasloman jatko. Haluaisin kovasti töihin, mutta rehellisesti sanottuna en usko että jaksaisin enää koko päivää siellä olla. Sekä selkäkipujen että supistusten vuoksi. Mulla vaan on ollut tuolla ä.polilla sellainen lääkäri joka vähättelee tosi paljon kaikkia oireita, sanoo vain että raskaus ei ole sairaus! ai jaa... ja sitten vaan noista suppareista että ne ovat vaan hyväksi, vahvistavat vauvan keuhoja.. Kun sitten taas oma neuvolaterkka ja lääkäri ovat molemmat sitä mieltä että ei kuuluisi noin kipeitä olla ja että pitäisi saada ne ehdottomasti loppumaan, ehdottivat seuraavaksi lääkitystä. Mutta joo, huomenna sitten selvitää miten tässä jatketaan *huokaus*

Hope ja jr. 25+2
 
pätkis ihana ois päästä johonki ravintolaan syömään :p

Mä tein tässä äsken mielenkiintosen havainnon -mun veronpalautukset tulee just sille tilille jonka verkkopankkitunnukset toi 1v laitto lukkoon.. eli ei tarvii maksaa yhtään laskua :D Ja mä ku en saa niitä ees auki ku pitäs käydä pankissa mut ennen sitä pitäs saada uudet henkkarit ku mun kaikissa papereissa on vielä vanha nimi :ashamed: eihän tässä olla oltu naimisissa ku vasta puol vuotta... itseasiassa huomenna tasan puol vuotta :eek: pikkasen menee aika nopeeta!!

Sit mä oon yrittäny ettii ja miettii sopivaa nimeä meiän paavo-pesusienelle..varmaa ihan hyvä ois alottaa näin aikasin ku tää projekti tuntuu aika haasteelta.. sit ku se ei ees riitä et mä löydän kivan ku se saa kuitenkin tyrmäyksen tuolta toiselta osapuolelta..

Jaahas kai se ois tääkin rauhallinen ja hiljainen fiilis pilattava lähtemällä töihin...

pikkumökö+ möhkö 24+1
 
Ajattelin lähteä kaupoille tytön kanssa samaa matkaa kun mies menee salille. No, yt en sitten saa tyttöä millään päikäreille... argh! Miksi, oi miksi aina silloin kun olisi jotain menoa, päikkärit menee vituralleen :kieh:

Lisäksi tuo harmaa ja sateinen sää ei juuri mieltä ylennä. Olisi ihana laittaa joulutunnelmaa, mutta se latistuu heti kun katsoo ikkunasta ulos.

Joo ja mun napaa ja nivusia särkee ja niska on jumissa. Ja voi vidu jos en pääse ees kaupoille käymään tänään... Ensi viikonlopulta jää se kylpylä välistä kun mun ihottuma otti ja ärtyi, niin ei viitsi itseään vedessä liottaa. No, pääsenpä Helsinkiin jouluostoksille ja siellä johonkin hyvään ravintolaan syömään miehen kanssa :p

Sipsunen & pikkusisko 24+2:heart:
 

Yhteistyössä