Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Jee täällä sataa lunta!!! :xmas:=)

Mariaja Ihanat "pikku" töppöset oot kutonu! :LOL:

Sipsunen Voi ei, toivottavasti se pahoinvointi ei tullut ku täksi päiväksi! Etköhän sä oo laatannu jo ihan tarpeeksi :/

Teollisuuskypärä enpä oo ennen kuullut vettä pelkäävästä labbiksesta! :D

Vaippojen vaihdosta oli jotain puhetta.. Mä oon kerran vaihtanut kakkavaipan kummipojalle, ja se oli ihan hirveetä! :D Meinas kummitätiä vähän oksettaa :D Mut kaikki sanoo et oman lapsen kakan hajuun tottuu, ja luotan siihen! :) Pissavaippojakaan en oo vaihtanut ku muutaman kerran.

Vanillac Oi, ihanan kuuloisen päivän järkännyt sun mies sulle! :) Onnea huomisista(?) synttäreistä, ku en kuitenkaan muista onnitella huomenna! :)

Pätkis+ Helmi 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kina
Sunniee: Mulla samat vaivat. Oksensin tänään aamulla ja öisin herään jos olen kääntynyt selälleen, kun henkeä ahdistaa. Mulla ahdistaa henkeä helposti myös ihan puoli istuvassakin asennossa. Lonkat myös kipeytyy kyljellään nukkuenssa, etenkin oikea lonkka. Nukunkin oikeastaan vaan vasemalla kyljellä : /

Teollisuuskypärä: Hassu labbis teillä. Meidän labbis tykkää sitä enemmän mitä kurjempi sää ulkona on ja löytää kylä kaikki muta- ja vesiojat. Mielummin ottaisin tuollaisen vettä vieroksuvan tapauksen näillä keleillä ;)

Mulla on ihan kamala askarteluvimma! Pitää käydä ostamassa lisää joulukorttitarvikkeita ja sitten ajattelin väsätä jonkun pienen jouluasetelman, pumpulilevystä lunta, ehkä Ikean valkoiset pikkuhiiret tonttulakeissa ja sitten väsään kuusia ja lumilyhtyjä... :p

Sipsunen & pikkusisko 24+3
 
Soraya: joo pitää yrittää.. mulla on nyt joulukuun alussa neuvolalääkäri niin yritän saada ajan sinne polille heti !! ei oo mistään kotosin jos ei kerkee sinne :eek:!!

sipsunen:
noni,samojen vaivojen kanssa siis painitaan.. huoh !! :/

-pätkis- ei se maitokakka vielä niin haise,mut oootappas kun lapsi kasvaa ja nuo jätökset haisee ihan samalta kun aikuisen ihmisen. EI SIIHEN TOTU :D varsinkaan tälleen raskausaikana on vaikee pidättää oksennusta kun pesee pyllyä. hyh :x

mulla kans askarteluvimma,oon jo tehny joulutonttuja pahvista jne,ja tarkoitus ois saada aikaseks tehdä joulukranssi oveen vielä ennenkuin kuu vaihtuu =)

sunniee ja vv 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Lunta Minä niin odotan sitä, vihaan tätä pimeää ja märkää synkkyyttä. Joulumielestäkään ei ole tietoa tällä kelillä.

Hankintoja Kaikki suurimmat (vaunut, kaukalot yms.) on hommattuna mutta kaikki pikkusälä puuttuu. En ottanut äitiyspakkausta, joten ostosreissuja on tiedossa. Esikoiselta olen säästänyt aikalailla paljon, pulloista lähtien. Nyt vain mietin että missä vaiheessa ne tuttipullot poistettiin vanhan malliset markkinoilta? Oliko niissä joku että kun pestään+keitetään paljon niin alkavat irrottaa jotain myrkkyä tms. Yhtäkkiä tuli sellanen mieleen mutta en kuollaksenikaan saa päähäni että millon se materiaalien vaihto on tapahtunut?: /

Oma napa Odottelen toiseen sokerirasitukseen menoa joka ois ens viikolla. Samoin toinen lääkäri neuvola on ens viikolla ja saan samalla sit lähetteen pelkopolille ja synnytystapa-arvioon. Koitan olla ajattelematta koko synnytystä kun se hirvittää jo valmiiksi niin kovasti, onhan tässä vielä mahdollisesti 13 viikkoa aikaa!:O Supistuksia tulee välillä kovastikkin, levossa ja jalkeilla. Yöllä saatan herätä supistukseen, sit pitää nousta vessaan ja sitten ei meinaa enää uni tulla. Saa nähdä kun pari kuukautta menee vielä että kuinka hajalla sitä on ja univeloissa. Pitänee lääkärin kanssa jutella että uskallanko töissä olla vielä kuin pitkään, tammikuun puolivälissä alkais talviloma ja sen perään heti mammaloma. Aika menee niin tosi äkkiä että kohta me ollaan kaikki jo synnärin oven kahvoissa kiinni.:LOL:

Matkaa synnärille on meiltä vajaa 30km ja motaria pitkin, joten ei taida pitkään tarvia kärvistellä. Mutta se huolettaa että kuulemma ambulanssilla ei ole enää yöpäivystystä meidän alueelta, että jos käy niin että käynnistyy nyt perätilassa etuajassa niin ties kuinka kauan joutuu kyytiä odottamaan.

Mukavaa viikkoa koko mammaporukalle! :flower:

Tea ja J-Poika 27 *poks*:heart:
 
Meidän neidille oli iskenyt silmätulehdus yön aikana.
Sano aamulla kun heräs että silmä ei liiku lainkaan...
Vietetään sit tää päivä sairaslomapäivää...aamupv oltiin päivystyksessä
et saatiin lääke. Onneks ei mitään muuta isompaa vaivaa ole, pientä nuhaa vaan.

Meiltä on synnärille matkaa jotain 5-7km...nopsaa päästään menemään, esikoiselle tarvii vaan jostakin sillon hoitaja hommata. Onneks on oma isä eläkkeellä jos kaikki muut on töissä :)

Meillä on kaikki tavarat esikoiselta tallessa. Ainoo mikä pitää ostaa on turvakaukalo, ku se oli meillä lainassa sillon viimeks ja nyt haluun uuden ku se lainattu alko jo viimeks olee liian vanha. Ja tuttipulloa ja vaatetta nyt tarvii tietty aina hommata :)

En mäkään FB:ssä sen enempää kirjottele, joskus jotain kommentoin tai laitan. Tänne enemmän vaikken tännekään saa aikaseks kovin usein kirjoteltua.

En nyt muista pitikö jotain muuta kommentoida...

Omaa napaa. Mulla on nyt muutaman päivän supistellu aikas lailla usein...ei onneks oo ollu kipeitä, paitsi tänään ku siel päivystykses istuttiin ni vähän alko alamahan kohdalla sattuu et saatto olla jotain pientä kipuilua suppareiden takii. Onneks niiden ei pitäs mitään aiheuttaa.
ja huomenna on neuvola, saa tietää sokerirasituksen tulokset ja varataan neuvolalääkärille aika. Kiva saada tietää ettei oo tullu mitään muutoksia vaikka supparit kivuttomia onkin ni aina se mietityttää.

Tyttö nukkuu, ni mä lähen nyt juomaan teetä ja tv:n ääreen jos sieltä jotain tulis tähän aikaan.

Jenduka ja pikkunen 26+4
 
sunniee No jep, kummipoika oli sillon 2v. ku sitä kakkavaippaa vaihdoin, niin se todellakin HAISI! :D Oon muutenki niin hajuherkkä että yökkäilen tosi helposti. Meillä oli vielä semmonen sopimus että jos poika kakkaa niin jompi kumpi vanhemmista tulee vaihtamaan sen vaipan ku olivat naapurissa iltaa istumassa, niin sit ne ei vastannu puhelimeen ku yritin soittaa, niin ei kai sitä voinu toista paskat housussa pitää! :D
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja cherrrye
Mariaja söpöt neuleet olet tehnyt. Mitä lankaa käytit?

Sipsunen Pahoinvointi on tainnut tehdä tännekin paluun. Muutamana päivänä saanut yökkiä, varsinkin aamuisin ja aamupäivisin, vaikka mitään sen suurempaa sieltä ei ole ulos tullut. Toivottavasti olisi ohimenevää...

Isyysloma/-kuukausi Uskon, että meillä mies tulee pitämään molemmat. Mahdollisesta ajankohdasta tai jaksotuksesta ei vielä tietoa tässä vaiheessa. Ymmärsinkö täältä oikein, että itse en saa edes kodinhoidontukea, jos jään hoitovapaalle ja mies pitää samanaikaisesti isäkuukautta? Saako silloin mitään tukea mistään?

Kestovaippoja tullaan meidän taloudessa ainakin testaamaan. Saatiin tuttavilta pussillinen kestoja ja ilmeisesti saadaan vielä muutama vaippa lisää sukulaisilta. En ole ikinä vaihtanut kestovaippaa, taitellut imuja (?!) tms. joten täysin uusi asia kyseessä.

Matkaa synnärille on noin kilometri, jos tässä samassa paikassa silloin vielä asutaan. Ei ihan näy ikkunasta :D

Hankinnoista meiltä puuttuu kaikki, mikä pitää itse hankkia. Käytännössä telakallinen turvakaukalo sekä siihen sopivat rattaat. Ajateltiin ostaa vuoden vaihteen jälkeen, kun saisi ehkä edullisemmin edellisvuoden "vanhoja" malleja. Vaunut tullaan saamaan suvusta, mutta uudet vaunut on alkaneet houkuttamaan ihan kunnolla. Meillä täällä omassa kodissa ei ole kuin noin pussillinen vaatteita ja sitten toinen pussillinen kestovaippoja. Kaikki muu tuodaan tänne vasta lähempänä ajankohtaa.

Supistuksia ei kai ole ollut hirveästi. Välillä kohtu/maha menee kivikovaksi, mutta luulen sen johtuvan siitä, että siellä on ilmaa, joka ei pääse samantien ulos. Vai voiko supistella sen takia, jos siellä on liikaa ilmaa?

KELA:n sivuista kysymys Missä kohtaa sitä verkkopalvelua teillä näkyy tieto äityispakkauksesta? Pitäisikö siellä sivussa lukea erikseen äitiysavustuksesta vai näkyykö samassa kohdassa, jossa lukee vanhempainpäiväraha?

Kirskis ja Kaiku 24+6
 
Kirskis mulla näkyy ainakin erikseen siellä vasemmalla äitiysavustus, vanhempainpäiväraha ja lapsilisä. Ja kun painaa jotain tiettyä, niin tulee lisäosia sinne sivuun, maksut ja menneet maksut, päätökset jne.
Mä käytin vissiin ihan 7veljestä lankaa, en ole varma kun oli joku jäljelle jäänyt jämä :) (yleensä ostan aina vaan sitä, oon merkkiriippuvainen :p)

Niin juu, mies totes, että haluaa sen isäkuukauden sit aikanaan pitää, hän koki niin mukavaksi neuvolatädin ajatuksen koko perheen yhdessäolosta, että ei se kuulemma haittaa vaikka saakin sitten vähemmän rahaa <3

Mariaja & (aktiivinen) Tyllerö 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
Kiitos Mariaja vastauksesta. Minulla ei siellä näy ollenkaan äitiysavustusta tai lapsinlisää! Vanhempainpäivärahasta näkyy, että asiakirja saapunut. Siitäkin on tiedossa, että päätöksen saaminen kestää, kunnes verotus vahvistuu. Ainakin näin Kelan virkailijan mukaan...

Pitäsköhän tässä soitella Kelaan vai rauhottua... Luulisi, että kaikki tiedot näkyisivät, koska samassa hakemuksessa olivat eikä ole tullut selvityspyyntöä. Ja mitä selvitettävää noissa edes olisi... Hakemuksen jätin noin kaksi viikkoa sitten.

Kirskis ja Kaiku 24+6
 
Kirskis kyllä luulis, et ne kaikki näkyy siinä kun samassa hakemuksessa ovat... Mä laitoin netissä noi kaikki hakemukset niin äitiysavustus ja vanhempainpäiväraha kohdat ilmestyivät samantien siihen sivuun ja siinä sit hakemuksen saapumispäivä. Lapsilisä ilmestyi vasta seuraavana päivänä. Mä ehkä soittaisin ja kysyisin, kun sit se taas venyy kelassa jos ei ookkaan ok... Nimimerkki odotin tilinumeronvaihdosta 1,5 vuotta kunnes otin uusiks yhteyttä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac ja sunniee
Kiitos -Pätkis-! Huomenissa juu pyörähtää uudet luvut :)

Kelan asioinnissa mullakin näkyy eriteltynä noi jutut samalla tavalla kuin Mariajalla.

Kirskis - Jos oisin sä, niin soittaisin Kelaan ja varmistaisin tilanteen. Mä en luota tuohon laitokseen ollenkaan enkä uskalla ikinä olettaa mitään niiden kanssa. Niin paljon ollut vaikeuksia niien kanssa ihan ilman omaa syytä.
 
Tännekin tuli sitten illan ja yön aikaan lunta. :) Aamusta oltiinkin tytön kanssa innokkaina lumitöissä. Tytöstä oli nii hauskaa kun heittelin lapiolla lunta. Pienet ne on hyvin hälläkii. :D

Vanillac olen vähän kateellinen sinulle kun miehes nuin hienon päivän sulle järkänny. :)

Keskiviikkona olis ensimmäinen lääkärineuvola ja saan viimein minäkin paperit kelaa varten.

Tosi ikävää jos ei pelkkopolille pääse hyvissä ajoin puhumaan peloista. Luulis, et nyt hyvissä ajoin annetaan aikoja sinne. Kyllä mäkin kannatan teitä ottamaan yhteyttä neuvoloihin ja tivaamaan aikaa sinne polille. Pääsisitte puhumaan ajatuksista ja toivottavasti saatte apua pelkoihin. Olisko tuossakin takana jotain säästöjuttuja et jätetään viime tinkaan ja ajatellaan etteivät kerkee käymään ennen synnytystä.

Mulle jäi edellisestä synnytyksestä ihan hyvät muistot ja nyt jo hieman odotan synnytystä ja ehkä vähän hullua, mutta niitä kipuja myös... :D

juniori 23+6
 
Pööppis
menin ja kolasin sitten pihamaata supistusvarotuksista huolimatta jatkoin, et saa auton tallista jne.. nyt onkin sitten 4h ollu toi kohtu kova ja olo paska. :(
Miten perkeleessä selviin talven kun en voi kolata ja traktorin kuhtuminen pihaan maksaa omaisuuden :( WITTU!!!
:(
Joo,on lumi ihanaa, oon tykänny aina ,mut ei näin et kerralla sataa 20cm, tai keskitalvella jopa 35cm niiku kerran viime talvena.... elämän kevät on tää vaikeeta..
Väsyttääkin niin kovasti et varmaan parempi kömpii sänkyyn.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pööppis: Mulla on kanssa hiukan samoja vaivoja. Mulla alkaa supistelee heti, kun hiukan pidempää ylämäkee kävelen ja asiaa ei helpoita yhtään, että asun mäen päällä ja alue on yhtä mäkeä..

Mulla on nyt 24+1 :attn: Nyt tosin olen huomennut, että minun maha puutuu vähän väliä. Minulla on vasemmalla puolella ylävatsan kohdalla sellainen iho alue, joka puutuu ja alkaa kihelmöimään. Onkohan aihetta huoleen? Onneksi huomenna menen supistusten vuoksi lääkärille tarkastukseen, ettei kohdunsuulla ole vielä tapahtunut muutoksia. Pitää siellä mainit tuosta ihon kihelmöinnistä. Muutenkin häpyluu on ollut taas tosi kipeenä. Vaapun kuin ankka puolelta toiselle.. enemmän kai muistutan pingviiniä kävelytyyliltäni! Lapsilla on ainakin hauskaa.

Muuten olo on ollut mukava, olen leiponut joulutorttuja ja hiukan siivoillut. Tänään sain vietyä kaikki kela paperit eteenpäin ja nyt jään odottelemaan äitiyspakkausta.

Emsku ja masuasukki 24+1
 
Pööppis Onko siinä lähellä jotain yleistä tietä joka aurataan säännöllisesti? Voisiko auton jättää jonnekin sinne tien varteen ja sitten vaan kävelee sen matkan? Ja antaa oman pihan olla vaan lumessa, tamppaa vaan sen verran että pääsee kulkemaan. Tai jos sen traktorin sitten jonkin kerran tilaa niin saa kerralla ottaa metrin verran lunta :).
 
Olin tänään siellä ylimääräisellä käynnillä äippäpolilla supistusten takia, laittoivat neuvolasta lähetteen kun terkkalääkäri ei uskaltanut kirjoittaa suorilla loppuraskautta saikkua, mitä arvelivat että tarvisin. Johan oli taas käynti, ei voi muuta sanoa, pakko avautua kun ahdistaa niin kovasti - anteeksi jo etukäteen.

Lääkäri on sama joka on ollut sekä np että rakenneultrassa, sellainen virolainen tosi tyly lekuri, jonka takia jännitin jo etukäteen käyntiä. Hän sitten ulrasi eka vauvan vatsan päältä, ei sanout koko aikana sanaakaan. Mutta joo, ihan ok. Sitten se katsoi alakautta kohdunkaulan tilanteen. Mulla oli rakenneultrassa kohdunkaulaa 5,5cm, nyt oli 4cm jäljellä. Hän siis mittasi sen ja sanoi sitten että ei muutosta kohdunkaulassa. Mä sit kysyin että eikö se ole lyhtentynyt nyt sitten 1,5cm viime kerrasta ja kysyin että kuinka nopeasti se yleensä lyhenee jne. Siihen hän vain tiuskaisi että juurihan me todettiin että se ei ole lyhentynyt...

Lääkäri rupesi sitten kirjoittamaan reseptiä supistuksiin. Mainitsin hänelle selkäkivuistani, mulla siis jo ennen raskautta ongelmia selän kanssa kun olen sen satuttanut ja nikamat ovat hieman vinksallaan. Nyt raskauden aikana on todella kipeä. Kysyin että mikä siihen auttaisi, voinko tehdä jotain. Siihen hän tokaisi todella tylysti että ainoa mikä siihen auttaa on raskaudenkeskeytys!! WTF?? Että tää on nyt tällaista, sä olet raskaana, koita kestää... Ei jumaliste. No kiitos hormonien mua rupes siinä sitten pelkkä ajatuskin ja moinen kommentti itkettämään, johon lääkäri totesi tosi ilkeällä äänellä vielä että no mitä sä nyt siinä itket.. Mä olin ihan sanaton moisesta tylyydestä, tunsin kyllä itseni niin nollaksi kun olin erehtynyt sinne hänen aikaansa tuhlaamaan supistuksillani ja muilla vaivoillani.

Että sellaisia täällä, nyt sitten lääkettä naamaan ja töihin takaisin iloisin mielin..

Hope ja jr. 25+3
 
Laretzki
Kirkkis Sulle pikasta kommenttia, että mä en olisi huolissaan, tai siis jos Kelaan haluat soitella, niin soittele ihmeessä, mutta mulla oli samanlailla. Vanhempainpäivä raha kohta oli siellä siitä asti kun lappu saapui Kelaan, mutta vasta sitten kun olivat myöntäneet pakkauksen, sinne ilmestyi äitiysavustuskohta. Ja samalla kerralla taisi olla ilmestynyt se lapsilisä kohtakin sinne. Että varmaan käsittelevät jotenkin erillään niitä, vaikka ovatkin samassa paperissa. Mä ihmettelin itse tosiaan samaa ja olisin soittanutkin asiasta, mutta kävin vielä viimeisen kerran katsomassa ja sitten oli ilmestynyt. Keskiviikkona pääsenkin hakemaankin äitiyspakkauksen, kun se oli tullut vajaassa viikossa päätöksestä, mutta kun mun nimi, niin mies ei saa sitä postista :)
 
H.o.p.e Ei voi olla totta!!! Grrrr! Ihan hirveä tyyppi ja sitten vielä tuollaisen ammatin itselleen valinnut. Justiinsa joo!

Onko siellä äippäpolilla muita lääkäreitä töissä samoissa hommissa? Toivottavasti! Mä soittaisin huomenna neuvolaan, kertoisin koko tarinan ja pyytäisin uuden lähetteen, ja sitten vaadit, että pääset toiselle lääkärille. Eihän tosta mitään tule jos sä et oikeasti saa apua!
 

Yhteistyössä