Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

It's a boy!!!! :heart: Eli ultrassa siis käyty, ja vauveli esitteli miehekkäästi jalkoväliään..Saatiin jopa kuva tästä miehuuden alusta..heh..Kaikki muukin siis hyvin pienellä! =D :heart:

Nimistä ei mitään hajua! Tytölle olisi ollut pari vaihtoehtoa, mutta pojalle ei yhtään..kaikki kivat nimet jo käytössä lähipiirissä, tai pojan kavereilla..

JA piti se poikaolo muuten sitten paikkansa, vaikka aloin epäilemään muutama viikko sitten.. =)

moomin & poju 19+5
 
Moomin: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:

Hyvän tuntuinen tämä tukivyö ja tukee kivasti, mutta kyllä tuota napaa silti ajoittain särkee ja kävellessä tuntuu välillä ikävältä kun jotenkin tärähtää. Ilman vyötä tuntuisi taatusti vielä ikävämmältä, että hyvä ostos oli.
 
kinalle :hug: oman isän menettämisestä.

epa koitahan levätä, parempi se olla pois töistä jos tilanne vaatii sitä.

pööppis on kyl vahva nainen, en tiiä miten olisin ite selvinnyt tollasesta tilanteesta! pikkuinen tulee saamaan todella ihanan äidin itselleen!

nimistä ollaan jo päätetty ja tullaan kertomaan heti kun pieni on saapunut syliin, en aio pitää salaisuutena ristiäisiin saakka ku kummiskin nimellä sitä tullaan puhuttelee...

isänpäivä omalle miehelle olisi kiva keksiä jotain, mut ajatukset lyövät siihen suuntaan tyhjää ja aika käy vähiin, olis ollu kiva viedä se johonki syömään mut varmaan mennään taas hänen vanhemmille syömään se päivä.
omaa isääni en muista mitenkään ku hän aikoinaan kääns selkänsä meille lapsille ja nyt vuosien jälkeen kun jonku verran alettiin pitää yhteyttä nii aina kännissä soitellu vaik lupas ettei kännissä ole yhteydessä ollenkaan, eli tehkööt mitä lystää...

vitsi kun toiset osaavat neuloa/kutoa kaikkee ihanaa, ite oon nii poropeukalo et hyvä jos jonku näkönen kaulaliinan saan neulottua... katteeks käy!
enää olis 30 päivää töitä, olen jo alkanut laskee päiviä:D jos siis selkä kestää sinne saakka ku joka ikisen työpäivän jälkeen se on nii jumalattoman kipee, koska sit pettää kokonaan.
ja nyt on täs raskaudes tullut se oire et ku on yöllä nukkumas ja jos joutuu kääntää kylkee tai sit aamulla kun herää nii ensinnäkin ristiselkään sattuu nii et vois huutaa sekä sattuu ja vihloo noihin alapään luihin mitäs nyt olikaan nimeltään todella paljon et tuntuu kuin koko pillu repeis... ne on noit kivoja löystymisiä mitä kärsin viime raskaudessakin, kivan aikaisin ne vaa alkaa...:(

pepper& masuasukki poks 24:heart:
 
Nyt on hyvä mieli, maha täynnä tattirisottoa, nam...

Mariaja mä tilaisin täältä Isyyspakkaus - Mussukat.fi mut on niitä monessa muussakin paikassa.

Sipsunen mistä tilasit ja millaisen tukivyön? Mä joudun kans jo käyttämään, on selkä valmiiks jo ihan romuna. Mulla on kaks erilaista, tullut huuto.netistä tilaamieni vaatepakettien mukana. En ole ihan varma onko ne kuin hyviä...

Pööppis ymmärrän hyvin ettei täällä julkisella halua huudella kovaan ääneen kaikkia asioita. Oot kyllä tosi sitkeä sissi! :hug:

Nimeä ei olla vielä päätetty, onneksi tässä on aikaa. Ei kerrota kenellekään etukäteen, kummit ja vanhemmatkin kuulevat sitten ristiäisisssä.

Kylpylään mekin ollaan tässä jonaina viikonloppuna menossa, ihanaa. Tosin ollaan varmaan vaan yks yö. Mutta hui, en ole edes miettinyt meneekö uimapuku enää päälle!! Tykkään kovasti uimisesta ja oon käynyt raskauden aikana vesijumpassa kun muuhun jumppaan en ole kyennnyt. Nyt on siitäkin ollut melkein kk tauko supistusten takia. Mutta nyt on ollut tosi lupaavat pari päivää, ei ole suppaillut kauhiasti, josko sitä ensi viikolla taas pääsisi vesijumppaan.

Kina osanotto suruusi :hug:

Mullakin on istukka etuseinässä, mutta liikkeet on tuntunut jo monta viikkoa. Juuri nytkin juniori siellä tuntuu melskaavan. Töissä varmaan asiakkaat pitää mua välillä ihan vajaana kun saatan huomaamattani rueta hymyilemään kun tunnen pikkuisen liikkeet, se on mun mielestä ihanaa :heart: Aamullakin heräsin siihen kun masussa tais olla kuperkeikkaharjoitukset käynnissä.

Hope ja juniori 22+3
 
Hope: Mulla on Carriwellin tukivyö, jonka tilasin Hattentatista. Sunnuntaina tilasin ja tänään oli jo perillä. Eihän tuo ole yhtä jämäkkä kuin ilmeisesti esim. Anitan Baby belt-tukivyö, mutta mä tarvitsenkin tuota vaan kipeän navan takia ja tuo oli edullinen. Tosi miellyttävä on päällä ja tukee juuri riittävästi mun tarpeeseen, mutta voisin kuvitella että tarvitsisi olla tätä tukevampi vyö jos kaipaat nimenomaan selkään tukea.
 
Onnea Ultrissa käyneille taas :)
Oli pakko tulla hehkuttamaan ku löysin kirpparilta paksun vauvakirjan eurolla! :) Se on aivan ihana,kerrottu kaikki raskauden alusta alkaen :) Pitäis enemmän hommata kaikkia opuksia ku nykyään tulee kaikki tieto vaan etittyä netistä...
Pööppikselle virtuaalihali :hug: Täälä on toinenki joka on luultavasti samas tilantees,tällä hetkellä asumuserossa ja varmaan näin tulee jatkumaanki...Ei tunnu tulevan muutosta asioihin ja maaliskuu häämöttää koko ajan vaan lähempänä...Siksi en oo hirveesti mitään henk.koht asioita täälä puhunutkaa ku on yleinen foorumi...
Hope mullekki on tullu pari kertaa sellanen ihme fiilis ku oon ollu ihmisten ilmoilla ja vauva on ruvennu potkimaan.Esim. istuin virastos ja vattasta alkas tuntumaan oikeen kunnon potkuja niin sadasosa sekunnin jo meinasin avata suuni ja sanoa sille naiselle ylpeänä että hei nyt vauva potkii lujaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac
On pitänyt jo aiemmin sanoa että voimia teille jotka ootatte yksin <3
Mä olin itse esikoista odottaessani yksin ja tiedän miltä se tuntuu... Mutta lapsi oli erittäin toivottu Mulle... Ja hyvin pärjäsin kuitenkin :) Hyvin se menee!
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Käyn täällä päivittäin teidän kuulumiset lukemassa, en vaan saa aikaiseksi kirjoitettua.

Nimistä. Ei todellakaan ole tiedossa. Muutamaa nimeä makustellaan, sukunimi on tosi tavallinen ja ns. kovia kirjaimia. Toinen etunimiehdotuksista sisältäs kans kovia kirjaimia, toinen on pehmeämpi. Mutta kumpikaan ei oo et "tää se on" nimi, joten pyöritellään vielä. Ja mulla on tärkeetä et nimi tuntuu musta hyvältä, harmittelen muuten sitä loppuelämäni.

Voi Epa, sulla onkin sitten pitkä kotona olo edessä.. Ei kyllä käy kateeks, oon mielelläni töissä mahdollisimman loppuun asti. Samasta asiasta on nimittäin viime raskaudesta kokemusta, eikä oo herkkua pelätä et millon se vauva lähtee syntymään ja vaan levätä.

Kotona aattelin olla noin puolitoista vuotta, töitä aattelin ruveta hakemaan syksyllä 2013 (kamala kun tuntuu kaukaiselta!). Jään siis työttömäks äitiyslomalla. Ja mies varmaan jää joksikin aikaa, ei haluta alle 2v. viedä tarhaan.

Mulla on ollut tosi flunssainen olo, kurkku älyttömän kipee ja muutenkin väsy ja vetämätön olo. Oon tänään nostellut esikoista ilmeisesti liikaa, nyt vihloo tosi ilkeästi mahaan. Tosi harvoin tuntuu liikkeitä, vähän huolestuttaa et onko siellä kaikki kunnossa.

Viola ja hiljainen prinsessa 23+1
 
Moi!

Täällä poksutaan tänään!
22 täynnä! Jee!

Olo on hyvä, Raisa liikkuu masussa innokkaasti.
Ei okseta, ei suuremmin väsytä *koputtaa puuta..
Olen käynyt kerran äitiysjoogassa, huomenna uusiksi, oli tosi ihanaa ja hyödyllistä!

Itse olen töissä vuoden loppuun asti, sitten noin kuukauden ansiosidonnaisella ja äippälomalle. Äititysloman jälkeen jään taas heti yhdistetylle hoitovapaalle & ansiosidonnaiselle, rahaa saa enemmän kuin äitiysrahaa ja saa olla kotona.
Jos jotain töitä löytyy omalta alalta, niin se on plussaa ja pitää miettiä taas mummon palkkaamista hoitajaksi, kuten esikoisella. Todennäköisesti saan olla hyvin rauhassa ansiosidonnaisella kahden lapseni kanssa kotona.

Nyt kyllä tuntuu ettei ole todellakaan mitään kiirettä töihin!
Ottaa niin paljon päähän täällä pimeässä marraskuussa nämä aamut, kiire, päiväkoti-töihin-päiväkoti-kotiin, ruokaa jne. ja päivät vain hujahatavat, mitään ei ehdi tehdä, plääh!

Nytpä alan töitä pakertamaan!
Täällä oli pakkasyö ja näyttää olevan kaunis, kuulas päivä tulossa!

Mukavaa olemista kaikille maalismurusten äideille!!!
:)Kellukka & Raisa 22+0
 
Viola30 Arvaa vaan tuntuuko aika nyt jo pitkältä! Onneksi sain lääkärin suostuteltua että käyn välissä tarkastus käynnillä asian suhteen eikä sen takia kirjoittanut sairaslomaa sinne äippäloman alkuun saakka. Tiedän että elättelen ehkä turhia toiveita siitä että palaisin ennen äippälomaa vielä töihin mutta ehkä se auttaa jaksamaan. :)

Huomenna on kohdunkaulan ultra! Jännittää ja pelottaa.
 
nimi: tytölle oilis ollut nimi vahvemmin valmiina, mut nyt kun poika tulee niin ei mitään hajua. olen muutamaan kertaan netissä nimiä selannut, mut aina menee hermo kun mikään ei tunnu hyvälle ja sit kun menee hermo niin lopetan koko homman. miehelle vihjasin et täältä ei nimee synny sais ruveta sekin miettiin ja ehdotteleen. mitään esitietolomakkeita en ole saanut mut huomenna neuvola ja kattoo jos saisin semmoset käsiini (muistaakseni tayssiin menevät on niistä täällä puhuneet)

sokerirasituksesta mulle viime neuvola kerralla sanottiin että kannattaa olla n.3 pv ilman turhia herkkuja ennen rasitusta. en huomannut kysyä miks. mut näin suositeltiin.

isänpäivä: meillä esikoinen syntyi perjantaina kun sunnuntaina oli isänpäivä joten ekaa isänpäivää ei vietetty, koska olin sairaalassa. tänä vuonna ajattelin paremman ruuan sille laittaa ja ohjeita olen metsästänyt netistä. mut nyt hyppäs pirkkalehdestä,(siis tästä kaupoissa olevasta) silmään pihvit wellingtonin tapaan ohje silmään ja aattelin tuunata siitä sille oman maun mukaisen herkku annoksen. mä olen niin heikkona torttu/voitaikinoihin tällä hetkellä et se ois myös mun makuun.likkahan on askarrellu koulussa jotain ja runoillut siihen kivan runon. mä jokseenkin silla linjalla et lapsi muistakoon enemmän isäänsä, koska ei se ole mun isä, mä muistan omaa isää ja kyllä autan lapsia järjestelyissä ym. ehdotelen niille mitä voitas tehä ja just tuon ruuankin teen, mut se on mun mies ei isä. kuitenkin jo 9 isänpäivää takana niin ei ole niin tuore juttu meijän perheessä. mut en mitenkään halua pahalla, tää vaan mun käsitys isänpäivästä ja jos pieniä lapsia on niin kyllähän jää äidin vastuulle järjestelyt. ja olen minäkin aamiaisia sänkyyn kantanut.

kotona toivoisin olevani n.2v. mutta kovin pieneltä tuo kotihoidontuki ja kuntalisä vaikuttaa. voi olla että jo aikaisemin joutuu palaan töihin. tosin takaraivossa kutkuttaa itsensä irtisanominen ja uuden paremman työn etsiminen.

m+j 22+2
 
Täällä poksutaan ja 20 rv on täynnä! Huomenna ultra!

Onnea niille onnellisille jotka jo kävivät tokassa ultrassa!

Avo on kertonu mikä hänen poikansa nimeksi tulee jo sillon kun tavattiin joten siitä ei neuvotella ja mitä hyväksyn tämän nimen :) ainoa juttu tulee olemaan kuinka hänen perhe/suku lausuu nimen ja kuinka minun. Hän kun on suomenruotsalainen ja minä ihan suomalainen niin nimi vääntyy vähän eri lailla.

Tytön nimi on myös aika lailla päätetty, ja sanoinkin että MINÄ päätän tytön nimen kerta hän pojan! tytön 2 nimi on selvää pässinlihaa ja tulee minun 3:sta nimestäni. Minulla on 3 nimeä. Etunimi sitten on 99% varma :)
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
Huomenta! Pari väsynyttä yötä takana, kun kovan pohjekivun takia piti poissulkea veritulpan mahdollisuus. Yöpäivystyksessä mitään herkkua ole käydä. Onneksi ei löytynyt mitään, mutta käsittämätön kipu vaan jatkuu edelleen ja meni viime yönkin unet vähän huonolla mallilla. Turvotusta ei viimeksikään tullut jalkoihin eikä nytkään ollut turvotusta, jostain puskan takaa vaan tuo kipu. Eikä siis ole tietoa onko tää raskauteen liittyvää. Lepoa vaan määrättiin, ja onkin "helppo" toteuttaa kun koko ajan haluais olla jalkeilla, ja tytön kanssa ulkoiltava ja koirakin tarvii lenkkinsä. Ihan mun tuurilla mies on tietysti työreissussa tän viikon :O

mesisa, Tampereella se esitietolomake täytetään tosiaan sähköisenä neuvolassa ja saat itsellesikin ne tunnukset, jos täyttelet kotona. Neuvolasta lähetetään suoraan Taysiin. Me ei nimikohtaa täytetty, kun ei hätäkastetta meidän tapauksessa kuitenkaan tehtäis. Jotain toiveita synnytyksestä ja sairaalassaolosta sai esittää, eri asia sitten miten ne pystytään ottamaan huomioon.

Nimiä olen itse pyöritellyt mielessä, mä tykkään tosi paljon miettiä noita muulloinkin, ja makustelen aina lehtien kastettuja nimiä. Kaksi nimeä tulee. Tavoitteena on, että nimi on selkeä ja helppo lausua muillakin kielillä. Meillä ei ole suvusta tulevia perinnenimiä, joten kukaan sukulainen ei asiaan tule sotkemaan. Mies oli viimeksikin huono keksimään, mutta kuiteskin tosi hyvä torppaaman melkein kaikki mun ehdotukset :D Lopulta hän valkkas mun top-10 listasta etunimen, ja mä valitsin siihen sointuvan tokan nimen. Tytölle on mun mielestä helpompi keksiä! Mutta on mulla muutama nimipari mietittynä pojallekin. Päätetään nimi sitten pian syntymän jälkeen, ja aletaan käyttää sitä heti. Samoin kerrotaan heti kaikille läheisille. Meillä ei ole ristiäisiä.

Isänpäivästä. Päiväkodissa on huolehdittu, että lapset on askarrelleet jotain isilleen. Aikaisempina vuosina on hoidossa/kerhossa jotain askarreltu myös. Lisäksi oon itse ostanut jonkun pienen lahjan ja leiponut kakun. Hyvät pihvit paistetaan kotona. Päivää vietellään sitten muuten aika perussunnuntaina, ulkoilua ja yhteistä oleilua.



Rhonda 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
amie Onnea ultraan!

Nimet Minä oon kauan halunnu tätä harvinaista tytön nimeä ja miehellä tää sopi :) Toinen nimi on mummoni ja kolmas ollaan keksitty, tosin ollaan avoimia kolmannen nimen suhteen vielä :)

Sokerirasitus Meillä ei tuu jos ei oo sukurasitetta, on alle 25v ja BMI on alle 25 eli mun ei tartte käydä :)

nittta Älä välitä; Täällä herättiin 03.15 ja unen päästä sain kiinni joskus viiden jälkeen.. :)

kellukka Mulla taas aivan liikaa aikaa :( Oon päivät koiran kanssa kotona. Koti "virheetön" kun on ollut niin paljon aikaa siivota. Ei tääkään oo hääviä et päivän kohokohta on se kun mies tulee töistä kotiin :D

LAPSIVAKUUTUS Kertokaa viel nopskaan ketkä ottaa ja ketkä ei. Onko jotku ottamassa tapiolasta? Me ei osata päättää..

vauvan potkut Munkin tekee aina mieli sanoa jollekki kun vauva potkii :D

Kuuhulluus Pikkumökökin oli valvonut? Kuin myös nittta ja minä. Anoppikin sanoi et valvoi viime yön.. Onkohan ollut täyskuu?

kn&tyyne 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja nittta
Hyvää huomenta! (silmät ristissä ja silleen)

..Mutta kuuhulluutta ei taida olla, ihan vaan ei tullut mentyä sänkyyn tarpeeksi ajoissa eilen illalla! :p

Nimistä Kumpaisellekin meillä on oikeastaan jo nimi, tyttölle nimi on 100% ja nooooh, jos poika tulee, niin taidan haluta vielä keskustella. :D Tytön ensimmäinen nimi on miusta harvinainen (lyhyt) ja toinen nimi sitten vähemmän harvinainen (pitkä), mutta esiintyy miehen suvun puolella (miehen isomummin nimi oli tämä --ei itse asiassa tiedetty tuota edes ennenko vähän jutskattiin miehen äitin kanssa, joten niinpä sekin nimi sai sit merkityksen aluksi ollen täysin sen enempää merkitsevä kuin muutkaan :D). Siis miehen äiti tietää vaan tuon toisen nimen, ensimmäinen nimi vaihdettiin sen jälkeen, kun oltiin mainittu miehen äipälle. Meillä ilmeisesti kiertää suvussa nimi Elina, mutta en halua antaa sitä eli perinne hyppää ainakin sit ainakin tämän sukupolven yli:D

Onnea ultrakuulumisesta! :flower: Ja epalle vielä, että koitahan jaksella ja lepäillä rauhassa! :hug:

Ja halauksia :hug: kaikille mammat muutoinkin! Meillä ei tosiaan tuota isänpäivää vielä vietellä sen kummemmin, saatan keittää kahvit ehken! ;) Hehehe. Mutta oman isän kanssa on välit vähän vaikeat, niin ei sitten häntäkään varmaan tule "juhlittua" tai edes nähtyä koko päivänä. Mutta tekstarilla arvelin muistaa anyways. :confused:

Milloin työ annatte isyyspakkauksen tulevalle isille?
;) :confused: Mie en oikein tiedä vielä. Tosiaan en taida jouluna antaa, kun ei sen ole tarkotus "korvata" joululahjaa. Ehkä samoihin aikoihin, kun se äippäpakkauskin saadaan olis hyvä..

Mutta nyt täytyy vielä vähän nukkua ennen töihin menoa! Hurjasti väsyttäis kyllä. Tämän päivän illasta sitten huomenna aamuvuoroon.. eli ei hurjilla yöunilla huomennakaan juhlita.

:wave:

Hopea ja Alien 22+4
 
Eipä oo vähään aikaan taas tullu kirjotettua tänne! hups. Käyn kyllä lukemassa joka päivä teijän jutut mutta ei oo ehtinyt (tai jotain) ite kirjottamaan..

Onnea ultrassa käyneille!!

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Molemmat sydänäänet kuului hienosti ja sf-mitta 26cm. Kelan lappuset sain mukaani ja täytyypä niihin alkaa perehtymään paremmalla ajalla..

Yritän myöhemmin vielä aktivoitua paremmin, nyt pitää mennä taas :D

jende&pojat 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja Hopea
-ruska- : me ollaan haettu vauvalle vakuutusta Tapiolasta, vielä ei ole tullut päätöstä saadaanko se. Esikoiselle otettiin myöskin Tapiolasta ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Omavastuu vähennetään vain kerran kalenterivuodessa jos netissa hakee korvaukset ja korvaus tulee seuraavana päivänä omalle tilille. Onhan se hieman kallis, varsinkin kun nyt sitten maksettava kahden lapsen lapsivakuutus mutta silti pieni hinta mielenrauhasta JOS jotain vakavampaa tulee. Ollaan käytetty esikoista vain yksityisillä lääkäreillä juuri tuon vakuutuksen "ansiosta" ja on se kyllä niin paljon kätevämpää kun voi itse valita lääkärin, varata itselle sopivan ajan netistä jne. Tosin nyt kun esikoinen ei ole sairastellut pitkään aikaan niin tuntuuhan se hieman turhalta maksaa noin 300 euroa vuodessa siitä mutta ei uskalleta enää irtisanoa vakuutusta kun ollaan totuttu niin hyvälle tuon yksityissektorin terveydenhuollon kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Uutena ilmottautuisin mukaan ryhmäänne. :)
Minulla olisi La 6.3 ja neljäs oisi tulossa. Synnäri minulla ois KHKS. Molemmissa ultrissa käyty ja vauva kasvaa tasaiseen tahtiin, rakenneultrassa painoarvioksi annettiin rv 22 480g, ja minulla myös niinkuin aika monella muillakin on istukka edessä, mutta onneksi turvallisella alueella. Sf-mittakin huitelee yläkäyrillä oli eilen neuvola niin th sai mitaksi 22cm. Tähän asti on odotus sujunut suht hyvin, mutta nyt on kuitenkin alkanut suppailee ja häntäluuta vihlomaan kovasti niin pääsen huomenna lääkäriin niin tiedetään mikä on kohdunsuun tilanne. Tää on mulle ns. normaalia kun vertaa noihin aikasempiin odotuksiin, kolmas meinasi jo syntyä ennen aikojaan,mutta onneksi mentiin rv 38 asti.
Meillä on siis ennestää 3 tyttöä 6v, 4v ja 1.3v. Ja ultrassa saatiin tietää, että olisi mahdollisesti poika tulossa :) Aivan mahtava ylläri.
Nimet oli jo molemmille sukupuolille valmiina.
Mutta nyt pitää mennä kiiruhtamaan mansikkakiisselin tekoon jotta tytöt saavat välipalansa.

Onsku ja Vasa rv 23+1
 
Vakuutus: Meillä on kaikki meidän perheen vakuutukset Fenniassa. Esikoiselle meillä on myös vakuutus ja otetaan tällekin lapselle. Samoin kuin Sannuliini, me ollaan käytetty vain yksityisiä lääkäripalveluita ja oltu tosi tyytyväisiä tähän ratkaisuun, vaikka tyttö ei ole paljoa sairastellutkaan.

Sipsunen & pikkusisko 21+5
 
Rhonda;n Mun mies on ihan samanlainen ku sun noissa nimiasioissa. Ehdotuksia ei tuu, mutta ku mä ehdotan jotain ni "ei todellakaan".
Ärsyttävää, mä elättelen toiveita että johtuu vaan siitä että hän on varma että tää on tyttö tää vauva ja tytölle meil on jo nimi.
Viime raskaudessa molemmat heti ihastuttiin meijän Juuson nimeen ja se oli päätetty joskus viikolla 10 jo. :D

Lapsivakuutus: Me otetaan ja paperit on jo lähetetty pohjantähteen. Sieltä on esikoisenki vakuutus. Ollaan tykätty hirveesti ku saa vietyä lapsen suoraan lastenlääkärille ja varata aina aika sille omalle sillon ku itelle sopii. Mulla on luotto 0 suurimpaan osaan terveyskeskuksen lääkäreistä.

Ruska: Ku syötiin eilen iltapalaa ni näytti kyllä kuu tosi täydeltä.. Sanoin vielä miehelleki että kato nyt ku toi kuu tossa tuijottaa.. :p

Epalle Tsempitykset! :hug:

Onsku: tervetuloa!

pööppis: Mä ajattelen ihan samalla lailla ku sä, eli että parempi olla ilman parisuhdetta kuin huonossa parisuhteessa, ei mitään väliä onko lapsia vai ei.
Mä en ainakaan halua että mun lapsi saa sellasen parisuhde mallin että vanhemmat on kylmiä toisilleen ja tappelee vaan tai sitten ei puhu eikä pukahda.
En voi ymmärtää ihmisiä ketkä on yhdessä lapsien isän kanssa vaan "lasten takia".
Mun on ainaki ollu hemmetin paljon parempi kasvaa ilman isää ku sillon ku isä vielä meidän kanssa asu.

Nyt tää lähtee päikkäreille ja sitten ois vauvauintiin lähtö.
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja -ruska-
Onnittelut jälleen kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista! :) Ja tervetuloa uusille! :)

Kinalle osanotto ja voimahali! :hug: Sun isällä on nyt hyvä olla ilman kipuja.

Vakuutus Otettiin vauvavakuutus Tapiolasta. Käytiin jo pari viikkoa sitten ottaan se ettei vaan unohdu. Meidän tk:seen ei oikeen tahdo saada aikoja ja sit siellä on jotain hoono soomi lääkäreitä, niin käytetään mieluummin yksityisellä jos tarve vaatii.

Isänpäivä Täällä ei vietetä isänpäivää kuin vasta sitten ensi vuonna :) Tai siis toki vietetään muuten perhepiirissä mut miestä ei juhlita vielä. Ihanaa pääsee syömään äitin ruokia :p

Pööppis Sä varmasti tuut selviämään hienosti vauvan kanssa! :hug:

(.) Täällä ollaan nyt sitte oloneuvoksena loppuraskaus. Eilen kävin lääkärissä selän takia ja kirjoitti suoraan sairaslomaa äippäloman alkuun saakka. Sanoi vaan että muuta vaihtoehtoa ei ole, ja olisi tyhmää riskeerata äidin ja vauvan terveys. Mulla siis fyysisesti tosi raskas työ. Mut ei haittaa pätkääkään että ei tarvi enää mennä töihin! Työpäivät on ollu yhtä helvettiä niiden kipujen kans, ja meillä on muutenki lomautukset tulossa, niin se ei oo keltään pois vaikken minä siellä kärvistelekkään. Sais vaan ajan kulumaan kotona.. Joulusiivoukset pitäis jossain vaiheessa tehdä, niin siinä saa onneksi kulumaan useamman päivän kun pikkuhiljaa siivoilee :) Ja anoppi saa opettaa mut kutomaan! :D Sillä on kovat ajat eessä! :D

-Pätkis- +Helmi 22+4
 
Niinhän se on että parempi olla yksin ku huonos suhtees...En oo vaan tottunu olemaan yksin ja ikävä on välillä kova : / Pitäisköhän meidän Pööppis laittaa hynttyyt yhteen ja elellä iloisina saman katon alla vauvoinemme :LOL:
Pätkis hyvä juttu että sait saikkua jos paikat kipeytyy töis! =) Ei oo mitään järkeä tehdä töitä hampaat irves väki pakolla...
Kinalle täältäkin osanotto suureen suruun...Koitahan jaksella... :hug:

Tänne sais päivitellä Tyttöolon ja iäksi 28.v melko varma oon että pieni tyttö täälä mahas majailee,vaikka rakenneultras ei jalkojenväliään suostunutkaan näyttämään :heart:
 

Yhteistyössä