Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

neuvola käynnit vk. 30 jälkeen oli kolmen viikon päästä eli vk.33, seuraavaks onkin jo parin vk:n päästä vk.35 ja on varattu valmiiks neuvolalääkäri vk:lle 36+2 niin ja kolmas lapsi kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
seksihalut juu,osittain kadonneet mutta tilalle on tullut jokaöiset seksiunet. se ilmeisesti riittää mulle että nään unta seksistä :LOL:

sipsunen mulla on kahden viikon välein ollut nyt kuukauden päivät,eli kaks viimestä neuvolakertaa,vaikka mullakin toinen tulossa.. vaihtelee varmaan tääkin paikkakunnittain vaikka ei sais kyllä !! tärkeetä toi loppuajan seuraaminen kaikkien muutoksien kannalta.

mulla on 2 neuvolalääkäriä jo ollut
,ja kolmas ois ollut viikolla 36 mut kun meen sinne pelkopolille niin ei kuulemma tarvii tota käyttää,kun kattovat TAYSsissa ton koon ja kohdunsuun sun muut...

sunniee ja vv 32+1
 
Täällä toinen aamuvirkku, muutama yö menny et herään ja en meinaa saada unta enää takaisin ni päätin tänään et nousen ylös katsotaan jos näin helpottais tilannetta. Jos mä nukun liikaa ? Näin lomalaisena ei varmaan tarvii unta niin paljoa kun voi päivälläkin löhöillä sohvalla jne.

Ja liekkö tuo ultraa meno jännittää... klo 8.30 siis on

Minnarun&pikku-ukko 32+1
 
Minnarun Itellä oli niin katkonainen uni, kokoajan oli liian kuuma tai kylmä, sit asentojen vaihdot ja uniin heräämiset, ukko heräs neljätä töihin ni ite kukkunu kans siitä asti. Mulla aika usein et kun herään ni siitä pari tuntia ni on otettava päikkärit, sit jaksaa päivän loppuun.. niin ja onnea ultraan :)
 
Rankkoja nää pikkujoulujen jälkeiset aamut :D voi vaan sanoo et kyllä ilmanen viina sekottaa ihmisten päät!! meillä oli drinkkilippuja 5kpl + 2 ruokajuomaa: "mä en voi sietää punaviinii mut pakko oli ottaa ku ei siellä ollu mitään muutakaan mitä juon" -sit ku meiän porukka oli pienempi ku ilmotettu niin ne jako niitä drinkkilippuja vielä pitkin iltaa lisää..voi olla hyväkuntosta jengii tänä aamuna :D :D Miks mulla ei käy yhtään kateeks??!! :D Mut tosi kiva oli pitkästä aikaa tanssia ja bilettää muiden mukana :)

mariaja kyllä mun mielestä sä voit pikkujouluihin mennä -oli tuollaki saikkulaisii ja yks äippäläinenkin.

neuvolakäynnit mulla siirty jo ennen 30vkoa -2vkon välein mut luulen et tää oli jollain muotoo taktikoitu ku sillä tädillä oli niin tarve saada mut saikulle.. Meillähän ei noita lääkärikäyntejä oo enää ollenkaan missään vaiheessa raskautta ellei jotai erityistä oo.. Ois kyl kiva tietää toi kohdunsuun tilanne ku edellisestä sain uintikiellon vkolla 36 kun kohdunsuu oli 1,5cm auki..pitäs kysellä neuvolatädiltä josko siellä lääkärillä ois edelleen hirveesti niitä vapaita aikoja :p

Nyt jos alkais lähtee ulkoilee..

pikkumökö + möhkö 30+5

seksihaluja olis... mikäli nukkumishalut ei menis ohi :D Tai lähinnä se et useinkin tekis mieli mut sit ku toisel kestää pelkästään nukkumaan tulo sen puol tuntii pidempään ku mulla ni mä ehdin siinä ajassa jo joko nukahtaa tai ainakin väsähtää niin et sammun samointein..
 
neuvolakäynnit ollut tähän asti 4vk välein ja nyt 2vk välein. 2x lääkärillä käyty ja 36 viikolla viimenen käynti lääkärillä. ja toinen tulossa.

seksi juu ei hirveesti innosta täälläkään. mut kaippa miestä pitäs kohta jo armahtaa... sitä vaan ihmettelee et miten toi voi vieläkin haluta mua???? täys mysteeri

musta on tullut kömpelö. mä tiputtelen tosi paljon tavaroita

31+3
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia 32+2
painoa tullut 1kg/vko,yhteensä 12kg tullu (hullua,että 2 viikossa voi lihoa 2kg !! :D )
RR 122/70
hb 124 JEE !
vauvan syke 135
sf-mitta 34cm
tarjonta oli RT
ja lähete kokoarvioon tuli tuon kun vauva kasvaa niin paljon käyrän yläpuolella ja mittaa oli tullut 4cm 2 viikossa lisää.. muuten kaikki oikein hyvin :)

sunniee ja vv 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja hepuhi
Heipsan vain (muutaman päivän tauon jälkeen)! Juuh, täytyy myöntää, että astetta väsyneempänä tai kehtuutettuna jää tämä kaksplus vähän vähemmälle.. Mutta en mie ainakaan tätä kokonaan jätä! :)

Tuli noista petivaatteista mieleen, että eikös pinnikseenkin laiteta/kuulu sijauspatja?! Tai siis tuntuis turhan kovalta pelkkä patja, ja lakanan laittokin sit toisenlaista? Onko teillä pinniksen sijauspatja?

Siistimisestä onhan toi vähän turhan haasteellista! :D Puoliks sokkona puoliks sivuilta näkee jotain, mut en oo kyllä muutenkaan enää samaan tahtiin siistyny. Eipä oo muuten käyny mielessäkään hyödyntää peiliä (tai miestä, hihi varmaan tykkäis).. :D

Heräsin tänään normaalia aikasemmin ja nyt jo väsyttää. Pitää tälle päivälle kehitellä jotain puuhaa, ettei ihan mee norkoiluks ja nuokkumiseks... Isyyspakkaus on vieläkin kesken, niin sitä nyt sit! Oon tällä hetkellä viimeistelyvaiheessa noiden I<3DAD -kynsikkäiden teossa, ja kaikkia lahjoja en oo vielä paketoinu. :)

Hopea ja Alien 31+5
 
Pöh, mä odottelen, että neuvolaan olis soittoaika 12 alkaen ja saisin ilmotettua, että nyt ei jaksa! Saikkua kiitos...

Mä eilen mieheltä kyselin, että haittaako sitä, kun se ei saa seksiä. Vastaus oli, että ei, mutta sais toi vauva jo tulla ulos. Sit alko sopertelee, et siis ei vielä tietenkään, mut sit niinkun ajallaan :D
Mua haittaa kun en halua seksiä :O Siis mä olen aina se aktiivisempi joka vonkaa ja toista väsyttää ja nyt on sit ihan päälaellaan tääkin :D

Mulla ei kyllä ole petauspatjaa pinnikseen, en ole asiaa edes ajatellut, mutta nyt kun hopea otti puheeksi, niin taidan haluta semmosen!

Neuvolakäynnit mulla viimeks 22.12 sit tää seuraava 18.1, tiedä sitten miten usein sen jälkeen, aluksi oli noin 5vko välein, ja nyt alle 4vko.

Mariaja & Tyllerö 29+3
 
Ei meilläkään ole pinnikseen sijauspatjaa.

Jassukka kyseli liian pienestä patjasta pinna sängyssä. Mun mielestä se käy hyvin ainakin pienelle kun ei vielä niin liiku unissaan ja voihan sinne toiseen reunaan laittaa tyynyn tai jonkin peiton myttyyn sen raon tukkimaan ja toiseen päätyyn myös.. Meillä oli esikoisella vartalotyyny toisessa reunaa sänkyä kun rupes kääntyilemään unissaan mahalleen ja heräs sit ite siihen aina nii se vähän hillihti sitä kääntymistä jonkii aikaa..

Seksihalut mullakin on vähän hyytyny nyt, mut mies tekee toisinaa keikkatyötä kauempana ja on viikot joskus poissa nii kyllä sitä aina viikonloppuna toista haluaa ainakii sen kerran. :D

Mulla on ens viikolla seuraava neuvola ja edelliseen on sillo 3vko väliä. Neuvolatäti totes, et kun mulla on menny nyt nii hyvin eikä oo mitää ihmeitä et jos seuraava on sen 3vko päästä, olis varmaa antanu 2vko päähä ajan jos olis ollu jotain erikoisempaa voinnissa tai muuten.. Mulle tuo 3vko väli on ihan sopiva vielä kun olot on hyvät enkä koe et tarviisin sen useemmin vielä käyä siellä ihteeni näyttämässä.

mine88 ja juniori 30+2
 
Petivaatteista: Meillä ei ole petauspatjaa pinniksessä. Ihan vaan se patja joka tuli pinniksen mukana ja sitten kuminauhareunalliset lakanat, jotka pysyy hyvin paikoillaan. Ne on sellaista kangasta joka ei päästä mahdollisia vaipan ohivuotoja läpi, mutta eivät ole sellaiset muovitetut ja hiostavat. Hintavat, mutta tosi hyvät. Kun tyttö oli vauva (eikä nukkunut enää mun vieressä) niin meillä oli tavalliset kuminauhareunalliset lakanat ja unipussi. Talvella paksumpi ja kesällä ohut. Tyttö nukkui tosi hyvin ja rauhallisesti siinä.

Sipsunen & pikkusisko 30+6
 
Neuvolakäynnit, ensi viikolla rv 32 on seuraava neuvola ja sen jälkeen ne alkaa olla 2 vkon välein.

Nukkumisesta, viideltä herääminen on viikonloppuisin vielä ihan jees, nousen ylös katselemaan telkkaria ja nukun uudelleen sohvalla pari tuntia aamulla ennen kuin muu perhe herää. Mutta työaamuina odotan vaan että kello soi ja sinnittelen koko päivän töissä, iltapäivisin väsyttää kyllä tosi paljon. Onneksi viime yönä sain nukuttua vähän paremmin.

Imoen & Mantti 31+2
 
Täällä ei oo esikoisella ollu pinniksessä sijauspatjaa ja hyvä niin. On niin kova pyörimään et ois kyl solmussa sen kans jatkuvasti. :D

Mulla oli esikoista odottaessa neuvolakäynnit melkeen alusta asti about 2-3vkon välein ja lopussa reilu 1vkon välein jo jostain hieman yli 30 viikoilta lähtien. Oli ehkä hieman turhankin hysteerinen neuvolatäti kun mulla tosiaan BMI yli 40. Noo, mielelläni mä toki kävin kuuntelemassa sydänääniä ja kun sillon ei viel lastakaan ollu niin oli ihan helppo käydä ja neuvolaan ei oo ku pari kilsaa matkaakaan. :) Nyt vaihtu sit neuvolatäti kun tää edellinen jäi eläkkeelle (vihdoin vois sanoa, on meinaan ollut mun äitin neuvolatätikin sillon kun äiti odotti mun pikkuveljeä joka on nyt 20v. :D) niin tää mun uus neuvolatäti on sit taas aika nuori joka toimii aika täsmälleen kaikkien ohjeiden mukaan. Eli neuvolat ollu 4-5 viikon välein ja varmaan nyt sit seuraavaks alkaa olee vähän useemmin voisin kuvitella. Mulla seuraava neuvola vasta 29.1., viimeeks oli joulukuun lopussa lääkärineuvola.

Sokerirasitukseen tarttis maanantaina taas mennä. Se on kyl niin tylsää touhua. Ei auta ottaa ku hyvä kirja taas mukaan niin saa ajan kulumaan.

jaahas, viime yönä supisteli jonkin verran ja nyt alaselkä aika kipee. Taidan mennä hetkeks pitkäkseni kun poika on päiväunilla. :) Ens yöks poika meneekin mummille ja ukille yökylään kun mun pitää huomen aamulla lähteä viemään äitiä TYKS:siin kun sillä leikattiin selkä kolme kuukautta sitten ja huomen on sit välitarkastus. Päästään sit samalla Skanssiin shoppailemaan. :D

Chevanne 28+5 ja Niko 1v5kk
 
Ei helv... Tohon tuli joku yliaktiivinen aurakuski tollasella megatraktorilla kyntämään asfalttia. Mitä ihmettä se oikein kuvittelee tekevänsä?!? Tossa on toissapäiväistä sohjoa ehkä sentti tai max kaksi, jota se tossa kyntää edes takaisin :O Ei muuten, mutta kun tyttö herää kohta tohon meteliin ja mä en saa nukutuksi/levätyksi yhtään :stick::kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Punakaneli Mä oon saanu jo päätöksen, ja niin on moni muukin ku FB:n puolella on ollut puhetta.

Neuvolakäynnit Mulla on nyt pari käyntiä kolmen viikon välein ja sit varmaan alkaa oleen viikon välein.

Seksihalut Eipä kyllä pahemmin haluja oo : / Välillä pitää kuitenki miehen mieliksi aktivoitua :)

Alapään siistiminen En oo ikinä siistiny. No ei vaiskaan!! :D Sokkona siistin, ku ei toivoakaan että mitään näkis kun maha on eessä. Saunan ovesta saa onneksi vähän peilattua :)

Pätkis 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
laittelen vaan äitipoli käynnin kuulumiset...

eli alkuun otettiin käyrää noin 20 min. kaikki oikein hyvin.
RR 110/67
vaavi oli 2175g vastasi mitoissa 32+5-6 eli ei kamalan suuri heitto mutta lääkäri mainisti että nyt on oltava tarkka mitä syö nyt on se massan keruu aika.

Pelkopoli ajan sain se on 1.2.2012 eli viikkoja on aika hurjasti sitten
Äitipoli seuraavan kerran 10.02.2012 ja katsellaan kokoa ja tämä lääkäri oli nyt sitä mieltä et ajoissa käynnistetään sen edellisen synnytyksen rajuuden takia kun se edellinen oli ehdottomasti sitä mieltä ettei ole mitään syytä käynnistää jos lapsi on hyvän kokoinen ja voi muutenkin hyvin. Hieman olen ymmälläni, tietysti seuraavan kerran eri lääkäri ja eri jutut.

Tämä lääkäri ei muuten vahvistanut poikalupausta, poika siis piti kintut kai niin yhdessä ettei erottanu...

Minnarun&pikku-ukko 32+1
 
Täältä kans kuulumisia pelkopolilta..

Käytiin siis kätilön kanssa läpi edellistä synnytystä ja sen komplikaatioita. Virhetarjonnan mahdollisuus toistua on aika epätodennäköistä, mutta ens viikolla katsotaan vielä lääkärin toimesta lantio, että onko jotain rakenteellista mikä aiheuttaisi sen ettei vauva laskeudu ja käänny oikein. Oli ehdottomasti sitä mieltä ettei samanlaisia tiedon katkoksia saa tulla, kuten edellisellä kerralla. On kohtuutonta pitää isää tuntitolkulla tiedottomana äidin ja lapsen tilasta. Koska parannuin niin hyvin hätäsectiosta, ei pitäisi olla mitään syytä miksi kohtu ei toimisi oikein ja kestäisi synnytystä, mutta kaikkea seurataan nyt tarkemmin.

Jäi itselle keskustelusta hyvä mieli ja alasynnytystä toivoisin pääsemään kokeilemaan. Ainut mikä nyt hieman jäi mietityttämään oli vauvan virtaukset. Lääkäri ultrasi ja halusi ens viikolla kontrollin niistä, käyrien sisällä ovat mutta osa yläkäyrällä ja osa alakäyrällä.Mitkä missäkin, niin ei mitään hajua. Työkaverilla oli ollut esikoisella virtauksissa keskeytyksiä niin olivat päätyneet leikkaukseen 35 viikolla. Mutta ens viikolla ollaan viisaampia niistäkin.. Ja painoa pikkuisella oli nyt 2,2kg!:heart:

Petaria ei minullakaan ole pinnasängyssä, enkä kyllä laitakkaan. Minä olen ymmärtänyt kans niin ettei sänky saa olla liian pehmeä ja jos vauva kovasti pyörii ja häärää niin taitaa olla vaan haitaksi se petari.

Seksihaluja olisi aina hetkittäin, mutta yleensä uni vie voiton! :whistle: Ja nyt pari päivää olen ollut niin kypsänä mieheen että olisin kaulinta heilauttanut jos olisi tullut ehdottelemaan.. :LOL:

Neuvolakäynnit on mulla ollut nyt 3vkon välein, mutta luultavasti nyt tihenee. Ja mammat hoi, ei tässä enää pitkästi ole aikaa jäljellä! :wave: Koitetaan skarpata vielä loput, kyllä tää tästä!

Tea ja J-poika (en kyllä hoksannut varmistusta kysyä?!) 33+3:heart:
 
Hei!Minähän myös kyselin täällä pari päivää sitten äitiyspäivärahapäätöksistä. Soittelin Kelan puhelinpalveluun (pääsin vihdoin ja viimein läpi) ja päätös on seisonut siellä sen takia kun ovat työnantajalta odotelleet tarkkoja palkkatietoja, mutta joita ei olisi tarvinnut ollenkaan heidän odotella. Eli kun siis haen vuoden 2010 verotietojen mukaan, niin noilla 6 kk:n palkkatiedoilla he eivät tee mitään. Puhelinpalvelun täti lupasi sitten laittaa käsittelijälle viestiä että voi tehdä päätöksen nykyisillä tiedoilla ja laittoi asian kiireellisenä eteenpäin, no sittenpä päätös tulikin soitosta noin vuorokauden päästä =) Jos olisin jäänyt odottelemaan niin olisin saanut päätöksen vasta helmikuussa. Kannattaa siis soitella sinne! (ja varautua jonottelemaan puhelinpalvelussa...) Jotenki kyllä ihan älytöntä hommaa että pitää itse kysellä ja soitella perään...
 
Mulla ei kans olis tarvinnu niitä palkkatietoja, mutta niin niitä odottelivat kuitenkin :O Tilitoimisto laittoi tiedot, päätös tuli sit nopeesti ja lopussa lukee laskelma, että eivät ota huomioon toimitettuja palkkatietoja, koska tulot eivät ole nousseet sitä 20 % :LOL: Luulis, että niillä olis parempaakin tekemistä ja tarkistais vaan niiltä, ketkä hakee muun kuin edellisen vuoden tulojen perusteella...

Neuvolasta kotiuduttu, verenpaineet oli hiukan korkeella, mutta sanoi olevan "paskan päivän paineet" kun kerroin, että koko aamun stressannu saikun hakemista jne :) Sain nyt 22.1 asti sairaslomaa selän takia ensisijaisesti, ei kyllä kauheesti toivoa antanut, että töihin enää pääsisin kuitenkaan... Oon kuitenkin ollut tällä viikolla vain 1 päivän töissä ja selkä prakaa silti, että että...
Kaikki paikat vielä kiinni siitä huolimatta, että vauva aiheuttaa painetta alakertaan.

Mariaja & Tyllerö 29+3
 
Neuvolakäynnit ovat nyt olleet noin neljän viikon välein. Neuvolakortista, kun luntaan, niin ensimmäisen käynnin jälkeen piti odottaa noin kuusi viikkoa seuraavaan ja siitä seitsemän viikkoa kolmanteen käyntiin. Nyt seuraava käynti on kolmen viikon päästä ja ehkä sitten alkaa käynnit kahden viikon välein. Odotan esikoista.

Seksihaluja on kyllä! Ei ainakaan toistaiseksi maha ole vaikuttanut, mutta nämä minun nivuskivut vähän rajottaa...

ON Tänään oli neuvola. Sydänääniä oli vähän vaikea löytää, mutta onneksi lopulta löytyi! Vähän se neuvolatäti epäilevästi kyseli vauvan liikkumisesta, koska pieni oli todella rauhallisesti koko käynnin ajan. Noh, meidän vauva taitaa enemmänkin nukkua päivät, koska aikaisin aamulla (vielä sängyssä maatessa) ja iltaisin melskaa sitten vähän enemmän.

Hemoglobiini pysynyt samassa, mutta ensimmäistä kertaa kehoitti syömään lisärautaa, koska tunnen itseni välillä tosi väsyneeksi. Painoa oli tullut melko maltillisesti edellisestä käynnistä, noin 300g/vk. Ihme, että noin vähän, koska kaikkea roskaruokaa vedetty kaksin käsin... Tasan 11 kg on nyt tullut ensimmäisestä neuvolasta.

Kirskis ja Kaiku 31+2
 

Yhteistyössä